Geheel offtopic;quote:Op zondag 4 oktober 2009 01:30 schreef Jongeheer123 het volgende:
[..]
Ja ik heb gehoord dat je bij een portretfoto altijd scherp moet stellen op de ogen. Omdat ik de foto zelf maakte met autofocus met gestrekte armen kon ik het helaas niet zien.
Deze foto is van dezelfde serie, beter?
[ afbeelding ]
http://www.flickr.com/photos/37034954@N05/3977842807
Qua focus vind ik deze beter ja, maar met name de belichting en compositie vind ik bij die andere (zwartwit)foto weer beter. Op de laatste is je gezicht aan de onderkant wel héél erg uitgebeten.quote:Op zondag 4 oktober 2009 01:30 schreef Jongeheer123 het volgende:
[..]
Ja ik heb gehoord dat je bij een portretfoto altijd scherp moet stellen op de ogen. Omdat ik de foto zelf maakte met autofocus met gestrekte armen kon ik het helaas niet zien.
Deze foto is van dezelfde serie, beter?
[ afbeelding ]
http://www.flickr.com/photos/37034954@N05/3977842807
Florian Schulz is een soort Pseudoniem inderdaad.quote:Op zondag 4 oktober 2009 02:43 schreef H-blast het volgende:
[..]
Geheel offtopic;
Jij upload bij flickr onder de naam Florian Schulz?
Dat is voor mij een zeer bekende wildlife fotograaf...![]()
http://www.visionsofthewild.com/
De kleuren van die eerste zijn mooi! Dat rood/groen. Vind het wel jammer dat haar ogen niet te zien zijn, nu zegt de foto me verder vrij weinig, behalve dat ik de kleuren mooi vind.quote:Op donderdag 1 oktober 2009 15:49 schreef plipo het volgende:
Dit waren mijn eerste 2 pogingen tot portret fotografie... Om de 1 of andere reden voel ik me nooit zo op me gemak bij het fotograferen van mensen... Dit moet denk ik wennen?
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Iemand bruikbare tips of feedback?
Afgezien van dat er bocht wordt gedronken vind ik em wel gaaf, misschien te geposeerd, maar het lichtwerk is wel goed.quote:Op zaterdag 10 oktober 2009 15:44 schreef Xlarge het volgende:
Ik weet niet of dit ook ls een portret wordt bestempeld, anders kan een mod hem weer verwijderen.
Een aantal weken geleden tijdens een bbq in de tuin, terwijl ik wat foto´s aan het maken was, maakte ik deze van mijn maat.
Het is wel een beetje fake geposeerd, maar ik vond hem toch wel leuk.
Ik heb hem erg `rauw` geshopped, en er een kadertje om gedaan.
[ afbeelding ]
Hij´s kleiner, ik was vergeten hem kleiner te maken.quote:Op zaterdag 10 oktober 2009 16:12 schreef EchnaDarr het volgende:
[..]
Afgezien van dat er bocht wordt gedronken vind ik em wel gaaf, misschien te geposeerd, maar het lichtwerk is wel goed.
Zou je hem wel wat kleiner neer kunnen zetten? Ik vind em nogal aan de grote kant
Ach, kaders, daar heb ik een heel simpele mening over, je moet zelf weten of je er een kader omheen wil zetten. Heel formeel is mijn standpunt dat een 'goede' foto geen kader nodig heeft, bij een 'goede' foto zit in de foto een kader verwerkt. Maar iedereen zijn eigen voorkeur en stijl. Bij deze foto past de gekozen kader, maar hou wel vast een specifieke stijl en geen niet elke foto een ander soort kader.quote:Op zaterdag 10 oktober 2009 16:26 schreef Xlarge het volgende:
Wat vind je van het kader ?
Ik heb mijn twijfels of de zwarte rand minder moet
Van mij mag ie een tikkeltje meer licht hebben! Misschien dat een kleine invulflitsje ook fijn was zodat er een leuk lichtpuntje in z'n ogen verschijnt.quote:Op zaterdag 10 oktober 2009 23:45 schreef Jongeheer123 het volgende:
[ afbeelding ]
Graag commentaar : )
preciesquote:Op zondag 11 oktober 2009 13:24 schreef Xilantof het volgende:
[..]
Van mij mag ie een tikkeltje meer licht hebben! Misschien dat een kleine invulflitsje ook fijn was zodat er een leuk lichtpuntje in z'n ogen verschijnt.
van gister middag.quote:
Heeft niks met smaak te maken, gewoon een vraag wat een toevoegd aan een foto. Mijn mening is dat een bewerking een foto moet versterken, iets moet toevoegen. Kan het uit deze foto niet opmaken wat de boedeling is, of het moet een reclame foto voor het bloesje zijn of zo. Als dat zo is zou ik echt wel een andere compositie kiezen.quote:Op woensdag 30 september 2009 15:13 schreef Skull-splitter het volgende:
[..]
Ehm, dude, smaak endezo. Of je post even je eigen werk om je punt toe te lichten.
wat een schatjequote:Op dinsdag 27 oktober 2009 13:21 schreef nednederlander het volgende:
Ik vind de kleuren (of het gebrek daaraan) eigenlijk wel heel goed passen bij het onderwerp; het gras en de aardetinten van de kleding komen mooi uit de verf met de contrast schuif niet te ver open. Fijne sfeer...
[ afbeelding ]
*trotse vader alert*
Deze hangt inmiddels op 30x30 in onze woonkamer :-)
quote:Op maandag 26 oktober 2009 09:13 schreef monikanyc het volgende:
[..]
van gister middag.
[ afbeelding ] [ afbeelding ] [ afbeelding ]
volgens mij zouden ze mooier zijn als ze wat feller zouden zijn? of toch niet
??quote:
Ik had een beetje ruzie met het plaatsen van een afbeelding. En nu zag ik dat ik een nieuw berichtje heb geplaatst en ook daar heb ik ruzie mee met het verwijderen van een het dubbel berichtje. Ik bestempel mezelf als een noob. Op Fok.quote:
ik mis warmte uit deze foto vandaan......quote:Op maandag 26 oktober 2009 09:13 schreef monikanyc het volgende:
[..]
van gister middag.
[ afbeelding ] [ afbeelding ] [ afbeelding ]
volgens mij zouden ze mooier zijn als ze wat feller zouden zijn? of toch niet
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |