abonnement Unibet Coolblue
pi_66352823
Deel 26 alweer, over de grootste band aller tijden!












De voorgaande delen zijn terug te lezen op:

Het Grote Beatles Topic
Het Grote Beatles Topic - Deel 2
Het Grote Beatles Topic - Deel 3
Het Grote Beatles Topic - Deel 4
Het Grote Beatles Topic - Deel 5
Het Grote Beatles Topic - Deel 6
Het Grote Beatles Topic - Deel 7
Het Grote Beatles Topic - Deel 8
Het Grote Beatles Topic - Deel 9
Het Grote Beatles Topic - Deel 10
Het Grote Beatles Topic - Deel 11
Het Grote Beatles Topic - Deel 12
Het Grote Beatles Topic - Deel 13
Het Grote Beatles Topic - Deel 14
Het Grote Beatles Topic - Deel 15
Het Grote Beatles Topic - Deel 16
Het Grote Beatles Topic - Deel 17
Het Grote Beatles Topic - Deel 18
Het Grote Beatles Topic - Deel 19
Het Grote Beatles Topic - Deel 20
Het Grote Beatles Topic - Deel 21
Het Grote Beatles Topic - Deel 21
Het Grote Beatles Topic - Deel 22
Het Grote Beatles Topic - Deel 23
Het Grote Beatles Topic - Deel 24
Het Grote Beatles Topic - Deel 25


En mocht je niet precies weten over wie we het hebben (gefeliciteerd, je bent de enige):

"The Beatles was een popgroep uit Liverpool. De groep wordt beschouwd als een van de populairste en meest invloedrijke acts uit de geschiedenis van de popmuziek. Ze waren actief van 1962 tot 1969. De reacties van hun tienerpubliek bereikten binnen korte tijd een hysterische omvang ('Beatlemania'). Tijdens de tweede helft van hun carriëre verrichtte de band pionierswerk in de geluidsstudio, waarmee ze in bredere kring lof oogstten. De eclectische benadering van de Beatles was een belangrijke factor in de ontwikkeling van de popmuziek, die ten tijde van hun carriëre uitgroeide van een op Amerikaanse rhythm and blues gebaseerd genre, tot een veel breder georiënteerde vorm van muziek. Beatles-leden John Lennon en Paul McCartney worden gerekend tot de belangrijkste liedjesschrijvers in het genre. Naast dit tweetal bestond de groep uit George Harrison en Ringo Starr."

En hier nog wat handige linkjes:

Beatles.com: De officiële site van de Fab 4.
Johnlennon.com: De officiële site van John Lennon.
Lennon.net: Site ter nagedachtenis aan John Lennon.
John-lennon.com: Nog een site over John.
Paulmccartney.com: De officiële Sir Paul site.
Macca-central.com: Een McCartney fansite.
Mplcommunications.com: Publishing Company met onder andere McCartney materiaal.
Georgeharrison.com: Officiële site van, en ter nagedachtenis aan, George.
Ringostarr.com: Officiële site van Ringo, met erg leuk filmpjes.
Yoko-ono.com: Alles Yoko!
Petebest.com: Site van Pete Best, voorganger van Ringo.
Liverpoolbeatlescene.com: Alles over Liverpool en The Beatles.
Thebeatlesongs.com: Handige link voor als je de lyrics wil weten of de schrijver van een nummer etc.
Allmusic.com: The Beatles op Allmusic.com.
Wikipedia: The Beatles op Wikipedia. (Nederlands)
Wikipedia: Paul is dead gerucht.

Op de Engelse Wikipedia is trouwens heel veel Beatles informatie te vinden, namelijk over de Beatles zelf, hun geschiedenis, hun albums, (bijna) al hun nummers en nog veel meer. Natuurlijk is er ook veel info te vinden over John, Paul, George en Ringo. Neem daar dus ook zeker eens een kijkje.

En een paar leuke flash filmpjes:

Come Together


Tomorrow Never Knows


I Feel Fine


Maxwell's Silver Hammer


Glass Onion


Yesterday


En een aantal normale videoclips en live video's:

Video's

Live radio streams:

Beatles Radio
Beatles-A-Rama
MACCA Radio

Ook hebben de Beatles veel bootlegs, een aantal hiervan zijn te vinden op Geocities.

Ook hebben we hier op het FOK!forum vier keer een Beatles-tournament gehouden. De tournaments zijn terug te vinden op:

Beatles Tournament 2002 - winnaar: A Day In The Life
Beatles Tournament 2004 - winnaar: Strawberry Fields Forever
Beatles Tournament 2005 - winnaar: A Day In The Life
Beatles Tournament 2007 - winnaar: A Day In The Life

Daarnaast is er in 2007 ook een album tournament gehouden:

Beatles Album Tournament 2007 - winnaar: Abbey Road

De openingspost kan hier terug gevonden worden!
pi_66352886
Hier verder

Laatste post:
quote:
Op zondag 22 februari 2009 20:51 schreef hello_goodbye het volgende:
Nou, ik vind die opnames van de Star en Decca ook interessant, hoor! Wat ik bedoelde te zeggen, was dat ik de suggestie om die beiden te kopen/te pakken te krijgen geen antwoord vond op de post van Ruzbeh: hij vraagt hoeveel nummers The Beatles hebben uitgebracht (officieel denk ik dan) en zegt dat hij alle vinyl wil kopen. En dan krijgt hij een tip voor bootlegs... Ik snap de link tussen de post en de tip niet. Da's alles.

Over 'vroeger geen albums maar veel singles': The Beatles hebben na hun eerste twee singles meteen een album uitgebracht. Daarop stonden ook die twee singles, maar dat was voor The Beatles daarna niet gebruikelijk, Veel van hun singles stonden niet op albums! Maar ze hebben alsnog tijdens hun bestaan twee albums per jaar opgenomen/uitgebracht (op 1966 na). (Moet je nu een artiest eens om vragen!!!) Albums waren voor The Beatles dus meteen al aanwezig en (steeds) belangrijk(er).
pi_66353268
TVP voor later
  zondag 22 februari 2009 @ 21:40:04 #4
65330 Ruzbeh
Five inches but its thick
pi_66354147
tvp
De beste user. (Waar jij geen waardering voor hebt.)
pi_66354538
TVP en bedankt voor het plaatsen van m'n laatste post.
  zondag 22 februari 2009 @ 22:16:02 #6
139330 TNA
For the stars that shine
pi_66355745
Ik heb net de documentaire The US vs John Lennon gezien, best interessant
By hook or by crook, I'll be last in this book.
pi_66356069
Ja, best een interessante docu. Ik vond 'het einde' echt heel indrukwekkend gedaan, de manier waarop dat verfilmd werd, maakte echt indruk. Ik zat versteend in m'n stoel. Ik zal het niet verklappen voor degenen die de docu nog willen zien.
  zondag 22 februari 2009 @ 22:41:17 #9
41286 Price
The Abominable Dr. Phibes
pi_66356308
"The Beatles Live! At the Star Club In Hamburg, Germany: 1962" was een officiële vinyl-uitgave (Lingasong LNL1, released May 1, 1977. Is wel een rechtzaak over geweest.) Ik heb ook de Decca Tapes destijds bij een normale winkel op lp gekocht.

Als beginnende Beatlesfan kreeg ik The White Album van een vriend op cassette. Ik vond de sprong indertijd van pre '65 naar The White Album dermate groot, dat ik een beetje van slag was. Alleen "I Will" leek nog een beetje op The Beatles. Tegenwoordig denk ik er uiteraard anders over.
You Should Have Seen Them Kicking Edgar Allan Poe
pi_66356565
quote:
Op zondag 22 februari 2009 22:41 schreef Price het volgende:
Ik vond de sprong indertijd van pre '65 naar The White Album dermate groot, dat ik een beetje van slag was.
Haha, ja, dat kan ik me voorstellen! Het lijkt wel een compleet andere band! UIt een compleet andere tijd ook! Niet te geloven dat The White Album gemaakt is 5 jaar na Please please me...! Of 3 jaar na Help! Nu brengen veel bands 1 album per 5 jaar uit zonder ook maar enige progressie of vooruitgang... Jaaaaaaa, dat waren nog eens tijden...
  zondag 22 februari 2009 @ 22:54:48 #11
159761 Arn0
Abbey Road
pi_66356819
quote:
Op zondag 22 februari 2009 22:48 schreef hello_goodbye het volgende:
Jaaaaaaa, dat waren nog eens tijden...
Idd, soms denk ik echt van: "Jammer dat ik die tijd niet heb meegemaakt." En het White Album vind ik persoonlijk echt geweldig, elk nummer erop is gewoon passend bij dat gehele album. (ook Revolution 9, imo)
By hook or by crook, I'll be last in this book.
  Redactie Frontpage maandag 23 februari 2009 @ 09:22:14 #12
95179 TheGrandWazoo
Zelfmoord is een optie! Bazbo
pi_66364763
Geruchten gaan nu dat die revolution take nep is...dat ze de maffe stemgeluiden uit #9 hebben gehaald en hier in hebben weten te mixen....
Hoianghuzhouhiuphoeginglau is goedemorgen, hoor ik Bassie en Adriaan al zingen; nou, ik versta d'r geen kút van!
(Superworm)
  maandag 23 februari 2009 @ 13:35:54 #13
159761 Arn0
Abbey Road
pi_66371737
quote:
Op maandag 23 februari 2009 09:22 schreef TheGrandWazoo het volgende:
Geruchten gaan nu dat die revolution take nep is...dat ze de maffe stemgeluiden uit #9 hebben gehaald en hier in hebben weten te mixen....
Ja, ik las zoiets op beatlesfanclub.nl. Aan die optie had ik nog niet gedacht eigenlijk
By hook or by crook, I'll be last in this book.
pi_66373688
Gisteren Backbeat gezien. Best een vermakelijke speelfilm over The Beatles in Hamburg, en dan met name het korte leven van Stuart Sutcliffe.



Bepaald geen film-epos, maar wel de moeite waard om eens te zien (zeker als je nog niet bekend bent met de hele Hamburg-episode).
pi_66375548
quote:
Op maandag 23 februari 2009 13:35 schreef Arn0 het volgende:

[..]

Ja, ik las zoiets op beatlesfanclub.nl. Aan die optie had ik nog niet gedacht eigenlijk
Da's altijd het eerste wat ik denk bij dit soort zaken... Is het wel echt? 't Klonk lekker, moet ik zeggen, maar wie zegt me dat dit een echte versie is.
  maandag 23 februari 2009 @ 15:50:58 #16
159761 Arn0
Abbey Road
pi_66376400
quote:
Op maandag 23 februari 2009 14:30 schreef webfreak het volgende:
Gisteren Backbeat gezien. Best een vermakelijke speelfilm over The Beatles in Hamburg, en dan met name het korte leven van Stuart Sutcliffe.
Moet ik ook nog eens zien ja. Alhoewel ik eerst de originele Beatles-films en de anthology wil zien, daar ben ik absoluut benieuwd naar. (maar budget laat het voorlopig niet toe )
By hook or by crook, I'll be last in this book.
  maandag 23 februari 2009 @ 16:09:07 #17
229759 Keepvogel
Een doodgewone superheld
pi_66376995
quote:
Op zaterdag 21 februari 2009 16:45 schreef Aisumasen het volgende:

[..]

Het moment is daar! We kregen vorig jaar rond deze tijd natuurlijk al een voorproefje van een groot gedeelte van de take op de 'nieuwe' bootleg-LP "Sessions", maar nu is-ie eindelijk compleet te horen: Take 20 (RM1) van "Revolution #1".

Al in de jaren '80 verschenen gedeeltes van deze take vanaf een dagboek-tape van Yoko Ono, vanuit de monitor-ruimte. Ergens op de achtergrond telkens stukjes van deze take, met Yoko's observaties op de voorgrond. "George lacht naar me, ik denk dat ze me wel mogen", en meer komisch commentaar.

Maar dan nu eindelijk een rechtstreekse dub van een door John meegenomen mono-mix. Ruim 10 minuten avant-garde Beatles. Het is de versie van "Revolution #1", die uiteindelijk is uitgemond in "Revolution #9", wat je kunt horen aan de jam aan het eind van het nummer. Ik wil niet alles verklappen, maar bijvoorbeeld de reactie van Harrison op Yoko (vanaf de Revolution #9-tape) is priceless. (Ergens aan het einde.)

Dit is de tofste outtake die ik in jaren gehoord heb, denk ik. Ik vind dit interessanter dan "Carnival Of Light" en de "Helter Skelter"-tapes bij elkaar. Nou ja, luister maar:



De nieuwe Lennon-demo's vind ik misschien nog wel iets interessanter, maar die laten nog even op zich wachten.
bedankt voor het delen, ik moet zeggen dat ik het wel geweldig vind. Alleen nu zijn er direct alweer de geruchten of het echt is of niet. Ach ja, zo zal het altijd wel blijven.

Weet iemand hier welk nummer tijdens de anthology-periode, als derde single gepland was? En is het waar dat vooral George hier géén zin meer in had? Het enthousiasme spat er trouwens ook af bij George, tijdens deze hele periode

Ik persoonlijke vind deze mix (gemaakt door een fan neem ik aan) ook erg mooi:


Edit: nog een vraagje, hoe interessant is "a Toot and a Snore", de moeite om eens achteraan te gaan? of beter links laten liggen?

[ Bericht 2% gewijzigd door Keepvogel op 23-02-2009 16:19:13 ]
  maandag 23 februari 2009 @ 16:18:55 #18
229759 Keepvogel
Een doodgewone superheld
pi_66377333
[dubbel]
  maandag 23 februari 2009 @ 16:28:33 #19
159761 Arn0
Abbey Road
pi_66377701
quote:
Op maandag 23 februari 2009 16:09 schreef Keepvogel het volgende:
Weet iemand hier welk nummer tijdens de anthology-periode, als derde single gepland was? En is het waar dat vooral George hier géén zin meer in had? Het enthousiasme spat er trouwens ook af bij George, tijdens deze hele periode
Er waren nog 2 nummers die Yoko gegeven had, Now and Then en Grow Old With Me. Het nummer Now and Then was niet compleet, en George Harrison had geen zin om nieuw materiaal te schrijven, maar bij Grow Old With Me was het de geluidskwaliteit die vooral parten speelde geloof ik.
quote:
Edit: nog een vraagje, hoe interessant is "a Toot and a Snore", de moeite om eens achteraan te gaan? of beter links laten liggen?
De kwaliteit is erg kut, maar de echte fan moet het echt eens beluisteren. Desnoods download je het ofzo..
By hook or by crook, I'll be last in this book.
  Redactie Frontpage maandag 23 februari 2009 @ 18:31:21 #20
95179 TheGrandWazoo
Zelfmoord is een optie! Bazbo
pi_66381621
quote:
Op maandag 23 februari 2009 14:30 schreef webfreak het volgende:
Gisteren Backbeat gezien. Best een vermakelijke speelfilm over The Beatles in Hamburg, en dan met name het korte leven van Stuart Sutcliffe.

[ afbeelding ]

Bepaald geen film-epos, maar wel de moeite waard om eens te zien (zeker als je nog niet bekend bent met de hele Hamburg-episode).
Pas 100 keer gezien
Hoianghuzhouhiuphoeginglau is goedemorgen, hoor ik Bassie en Adriaan al zingen; nou, ik versta d'r geen kút van!
(Superworm)
pi_66381933
quote:
Op maandag 23 februari 2009 16:28 schreef Arn0 het volgende:

De kwaliteit is erg kut, maar de echte fan moet het echt eens beluisteren. Desnoods download je het ofzo..
Of desnoods betaal je 45 euro voor een bootleg ofzo

Toot and a Snore is helemaal niks. Erg crappy opnamen met een inspiratieloze jamsessie. Je hoort John wat lullen, en dat is het wel. De mythe erachter is natuurlijk mooi, maar daarvan hoor je niks terug. Het is niet zo dat er een leuke dialoog tussen John en Paul op gang komt ofzo.
Als je nieuwsgierig bent, zeker even downloaden, maar erg veel luisterplezier valt er niet uit te halen.
pi_66382029
quote:
Op maandag 23 februari 2009 18:31 schreef TheGrandWazoo het volgende:

[..]

Pas 100 keer gezien
En nog altijd geen stickertje op de tape geplakt... We hebben ons verdomme rot gezocht
  maandag 23 februari 2009 @ 23:07:26 #23
159761 Arn0
Abbey Road
pi_66391920
quote:
Op maandag 23 februari 2009 18:42 schreef webfreak het volgende:

[..]

Of desnoods betaal je 45 euro voor een bootleg ofzo
Ik wou het kopen, maar het stond niet op Ebay, dus heb ik het maar gedownload.
By hook or by crook, I'll be last in this book.
pi_66392336
quote:
Op maandag 23 februari 2009 23:07 schreef Arn0 het volgende:

[..]

Ik wou het kopen, maar het stond niet op Ebay, dus heb ik het maar gedownload.
Is dit cynisch bedoeld, of was je serieus van plan geld uit te geven aan een bootleg?


Zijn er überhaupt mensen hier die daaraan doen? Bootlegs kopen... En zoja: waarom!?
  maandag 23 februari 2009 @ 23:37:13 #25
159761 Arn0
Abbey Road
pi_66393061
quote:
Op maandag 23 februari 2009 23:17 schreef webfreak het volgende:

[..]

Is dit cynisch bedoeld, of was je serieus van plan geld uit te geven aan een bootleg?
Niet cynisch nee 40 euro zou ik er niet aan geven, maar een tientje, waarom niet.. Voor de rest heb ik nog nooit een bootleg gekocht. (alhoewel ik de Lost lennon tapes wel zou willen kopen, maar is vrij duur voor de hele set)
By hook or by crook, I'll be last in this book.
pi_66393843
quote:
Op maandag 23 februari 2009 23:37 schreef Arn0 het volgende:

[..]

Niet cynisch nee 40 euro zou ik er niet aan geven, maar een tientje, waarom niet.. Voor de rest heb ik nog nooit een bootleg gekocht. (alhoewel ik de Lost lennon tapes wel zou willen kopen, maar is vrij duur voor de hele set)
Waarom zou je ervoor betalen? De persoon/organisatie die het verkoopt heeft 't ook gewoon (gratis) gedownload en op een schijfje gebrand/geperst. Voor de kwaliteit hoef je 't dus niet te doen. En voor het artwork ook niet, want dat is meestal ontzettend lelijk bij ongeauthoriseerde bootlegs
pi_66394923
quote:
Op zaterdag 21 februari 2009 17:21 schreef TheGrandWazoo het volgende:
geweldig dit!!!!!!!!! Ook sterk trouwens...je had het er laatst over...

Nu nog de complete Helter Skelter versie
Hoe bedoel je dat? Het kwam niet als een verrassing, zeg maar . Een gedeelte van de acetate was vorig jaar al op een nieuwe vinyl-bootleg te vinden.

En persoonlijk mogen ze "Helter Skelter" van me houden. Kan de geknipte versie die op Anthology is uitgebracht al amper uitzitten. Laat staan 28 minuten . Als het nu de 'snelle' rock 'n' roll-versie zou zijn...
quote:
Op zaterdag 21 februari 2009 17:32 schreef TheGrandWazoo het volgende:
Dit hadden ze dus beter kunnen uitbrengen dan het dramatische number 9! Dit is gewoon echt enorm goed.
Ja, of deze versie in plaats van #1 én #9, dan was er ruimte geweest voor "Not Guilty". Nou ja... Of om Paul te quoten: "It's great, it sold, it's the bloody Beatles' White Album! Shut up!"
quote:
Op maandag 23 februari 2009 09:22 schreef TheGrandWazoo het volgende:
Geruchten gaan nu dat die revolution take nep is...dat ze de maffe stemgeluiden uit #9 hebben gehaald en hier in hebben weten te mixen....
Nee, dat is onmogelijk. En ik zal vertellen waarom. Al sinds dat Mark Lewisohn in de jaren 80 het meerendeel van de Beatles studio-tapes gearchiveerd en beluisterd heeft, wordt er gesproken over het bestaan van deze take.

Op 30 mei 1968 begonnen ze met werktitel "Revolution", nog niet wetend dat er uiteindelijk 3 versies van de song zouden komen. Als eerst werd er gewerkt aan Revolution #1. 18 takes met rhythm track, waarvan de laatste ontaarde in een uitspattende jamsessie, en die uiteindelijk ruim 10 minuten zou duren. Deze laatste take (18 dus) werd gebruikt als basis van het nummer. Inclusief John's hysterische "alllllright", gehijg en Yoko's live opmerkingen.

Pas een week later werd het werk hervat, met een (nieuwe) vocal track, gezongen door John liggend op de vloer. Inclusief overdubs, en daarvoor quote ik Mark Lewisohn:
quote:
One of the session's tape boxes details "vocal backing mama papa". This was not a guest appearance by the Mamas and the Papas, however, rather a description of a persistent backing vocal (actually "Mama ... Dada ... Mama ... Dada ... Mama ... Dada") sung by Paul McCartney and George Harrison dozens upon dozens of times towards the end of the ten minute recording – but therefore cut out of the truncated version which appeared on the LP. And also taped on this day was another drum track and various percussive clicks by Ringo, a tone-pedal guitar part by John and an organ part played by Paul. But two tape loops made for dropping in to the recording of 'Revolution 1' never actually made it and remain on the original tape, unused. One was of all four Beatles singing, at length, "Aaaaaaah", very high register. The second was made from a rather manic guitar phrase, played high up the fretboard. A rough mono remix of take 20 was made and was taken away on a plastic spool by John Lennon at the end of the session.
En deze ruwe mono mix van take 20 is nu in onze handen.

In de weken daarna zou John elementen van deze take gebruiken voor een nieuw project, "Revolution #9", zoals bijvoorbeeld de eerder beschreven "allllllright" vocals van take 20. Maar andersom waren er elementen van "Revolution #9" al eerder in de jam aan het eind van take 20 van "Revolution #1" gebruikt. Volgen jullie het nog? .

En dat is de reden dat bijvoorbeeld de Yoko-speech al aan het eind van take 20 van #1 te horen was, want dat kwam van de live ingemixte thuis opgenomen tape. "Maybe, it's not that" - waarop George live in de studio reageert met "It IS that " - en "you become naked", later dus geplakt aan het eind van Revolution #9.

Pas op 21 juni werden er blazers opgenomen voor #1. John wilde het als single uitbrengen, maar Paul en George vonden het nummer te lang. Toen kwam de edit, waardoor de versie ontstond die op The White Album terecht is gekomen, maar ook dat mocht niet baten. En zo ontstond weer de remake, de single-versie van "Revolution".
quote:
Op maandag 23 februari 2009 15:23 schreef hello_goodbye het volgende:

[..]

Da's altijd het eerste wat ik denk bij dit soort zaken... Is het wel echt? 't Klonk lekker, moet ik zeggen, maar wie zegt me dat dit een echte versie is.
Dat is dus het mooie aan The Beatles. Al hun opnames zijn door en door geanalyseerd, dat we zelfs verhalen zoals bovenstaand met zekerheid als waarheid kunnen aannemen .
pi_66395681
quote:
Op maandag 23 februari 2009 23:17 schreef webfreak het volgende:

[..]

Zijn er überhaupt mensen hier die daaraan doen? Bootlegs kopen... En zoja: waarom!?
pi_66396163
quote:
Op dinsdag 24 februari 2009 01:27 schreef Aisumasen het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Nou okee, op Dr. Ebbett's uitgaven na dan. Die zijn gewoon steengoed (al moet ik 't zelf doen met de MP3's)
  dinsdag 24 februari 2009 @ 12:28:45 #30
159761 Arn0
Abbey Road
pi_66404422
Mijn T-shirt voor het goede doel is binnen, past perfect. (enkel zijn de 'clownsneuzen' gewoon 4 rode bollen, da's wel jammer.)
By hook or by crook, I'll be last in this book.
pi_66409440
Waarom is Let it Be ... Naked toch zo'n geweldig lekker album
pi_66431752
Vandaag zou hij 66 zijn geworden..
Rest In Peace, George

By hook or by crook, I'll be last in this book.
pi_66445030
Vandaag de Blauwe Dubbelaar op Vinyl gekocht
pi_66450501
quote:
Op maandag 23 februari 2009 14:30 schreef webfreak het volgende:
Gisteren Backbeat gezien. Best een vermakelijke speelfilm over The Beatles in Hamburg, en dan met name het korte leven van Stuart Sutcliffe.

[ afbeelding ]

Bepaald geen film-epos, maar wel de moeite waard om eens te zien (zeker als je nog niet bekend bent met de hele Hamburg-episode).
Bedankt voor de tip: ik was helemaal vergeten dat die film er was en dat ik 'm nog eens wilde zien. Is een van de weinige (zo niet de enige?) serieuze films over The Beatles, toch?
pi_66455367
Revolution Take 20 is van Youtube gehaald op last van EMI...! En dat terwijl EMI ladingen en ladingen andere Beatlesfilmpjes en bootlegs ongemoeid laat staan... Lijkt haast een bewijs dat dit een echte opname was en dat 'ie misschien bedoeld is voor de deluxe uitvoering van de remasters... met allemaal lekkere extra's...
pi_66463206
Ik zal maar even mijn mening geven voordat ik mij meng met de 'discussies' (?): Ik zal waarschijnlijk als 1 van de wat jongere de Beatles een top band vinden. Het creëert rust, comfort en energie bij mij, wat weinig bands, laat staan nummers doen bij mij. Het is jammer dat het overgrote deel van de nummers van tegenwoordig zo erg.. veranderd zijn t.o.v. zulke bands, niet alleen Beatles maar ook Rolling Stones, White Stripes en andere jaren 80/70 bands.
I'm putting back the Fun in Funeral
pi_66463515
quote:
Op woensdag 25 februari 2009 19:03 schreef hello_goodbye het volgende:
Revolution Take 20 is van Youtube gehaald op last van EMI...! En dat terwijl EMI ladingen en ladingen andere Beatlesfilmpjes en bootlegs ongemoeid laat staan... Lijkt haast een bewijs dat dit een echte opname was en dat 'ie misschien bedoeld is voor de deluxe uitvoering van de remasters... met allemaal lekkere extra's...
Keep on dreaming
By hook or by crook, I'll be last in this book.
pi_66466027
Voor de mensen die alsnog naar take 20 van revolution wilt luisteren:
http://nevergetoutoftheboat.blogspot.com/2009/02/beatles.html
(even naar beneden scrollen voor player)

Ben het voor de zekerheid ook maar even aan het downloaden
By hook or by crook, I'll be last in this book.
pi_66468810
quote:
Op maandag 23 februari 2009 16:09 schreef Keepvogel het volgende:
Edit: nog een vraagje, hoe interessant is "a Toot and a Snore", de moeite om eens achteraan te gaan? of beter links laten liggen?
Het is misschien wel de meest historische bootleg die er bestaat, maar tevens ook de meest onluisterbare bootleg . Downloaden en opbergen, zou ik zeggen .
quote:
Op maandag 23 februari 2009 16:09 schreef Keepvogel het volgende:

[..]

Weet iemand hier welk nummer tijdens de anthology-periode, als derde single gepland was? En is het waar dat vooral George hier géén zin meer in had? Het enthousiasme spat er trouwens ook af bij George, tijdens deze hele periode
Wow, een meer perfecte timing om over dat onderwerp te beginnen bestaat er niet . Maar daar kom ik later in deze post op terug. Ik geloof dat ik er wel eens eerder iets over gepost heb. Er is gewerkt aan 4 songs: Een onbekende nieuwe Harrison/McCartney-compositie (!), "Real Love", "Free As A Bird" en "Now And Then". Die laatste staat vastgelegd onder de titel "I Don't Wanna Lose You". "Grow Old With Me" (waar óók bijna onwaarschijnlijk 'nieuws' over is, maar dat post ik later) is geen onderdeel geweest van de sessies in 1995, maar is wel door Yoko voorgesteld als potentiële track.

Persoonlijk vind ik "Now And Then" de beste song die hij nooit in de studio heeft kunnen opnemen. Gewoonweg prachtig. Volgens Jeff Lyne, producer van de sessies, zijn ze (Paul, George en Ringo) aan de song "begonnen". Er is "een middag aan gesleuteld", en zodoende een ruwe backing track opgenomen. Dat is alles wat er over bekend is.

Yoko heeft ze van elke song één opname gegeven. Van "Real Love" was dat bijvoorbeeld take 5 van de piano-demo, die John thuis had ge-'double-tracked' met percussie, extra vocalen en piano, op 5 of 9 juni 1980. En dat terwijl er alleen al ruim 10 andere demo's (gitaar én piano) op bootleg circuleren, waarvan merendeel technisch én structureel gezien een stuk beter klinkt. Maar de keus die gemaakt is, is waarschijnlijk te verklaren.

John had een redelijke buitengewone manier van opnemen van zijn demo's, waardoor het goed mogelijk was dat de tapes waar The Threetles mee aan de slag zijn gegaan misschien wel een 5de generatie tape was, en daarom ook zo klinkt. Hij nam zo veel op, en gebruikte die opnames soms ook weer op persoonlijk compilaties-tapes, dat het ook waarschijnlijk is dat zelfs (toen) 14 jaar na zijn dood niet alles op de volledige manier gearchiveerd was, en ze niet beter wisten dan dat die demo de beste keus was.

Bedenk ook dit: Een paar tapes van Lennon 'verdwenen' vlak na zijn dood op mysterieuze wijze uit The Dakota, samen met kleding, John's cadeaus voor Sean, persoonlijke notities, een vijandige brief aan McCartney (!), en wie weet wat nog meer. Pas 21 jaar later is de schuldige (voormalig persoonlijk assistent Fred Seaman) daaraan schuldig verklaard. Het kan dus zelfs goed zijn dat Yoko veel tapes pas sinds een paar jaar terug heeft. Dat blijkt uit wel meer mysterieuze zaken, zoals de zeer recente 'ontdekking' met betrekking op "Grow Old With Me", waar ik dus later op terug kom .

En dat is misschien ook wel de reden dat Yoko geen 'betere' versie van "Real Love" heeft gegeven, waardoor ze de meest irritante truukjes hebben moeten uithalen, wat voor mij het genot in het nummer enigszins heeft weggehaald.

Om terug te komen op die sessies. Dat "Now And Then" nog niet helemaal voltooid was, was niet de enige reden dat ze nooit verder zijn gegaan met de opnames van dat nummer. Behalve dat George Harrison er inderdaad genoeg van had, was de grootste reden een technische reden. Op de enige opname die van het nummer uit 1977 bestaat, klinkt een luide zoem/brom, die zelfs anno 2009 op geen enkel mogelijke manier een beetje redelijk te verwijderen valt. Dit is dood- en doodzonde, maar het zit nu eenmaal op de enige tape met het nummer...

...dáchten we (en Yoko, en Jeff Lyne)...want je hoeft niet te raden wat er nu gebeurd is . Er is gewoon deze maand een fucking opname opgedoken van dezelfde take ZONDER de brom. Wederom van het geniale label die al zo veel moois (inclusief begin deze maand de welbesproken take van Revolution #1) hebben uitgebracht sinds 2007. Je kunt voorstellen dat ik niet wist wat ik hoorde toen ik de nieuwe opnames begin deze maand beluisterde . Ik heb er wel zo m'n gedachten over wat de bron(nen) zijn van al hun opnames, maar dat dit van zéér binnenuit komt is geen twijfel over mogelijk.

Ik ben er nog niet helemaal over uit hoe het mogelijk is dat zelfs Yoko en Jeff Lyne niet beter wisten dan dat er één opname was, die helaas een onuitstaanbare brom bevat, en dat er nu via bootleg-kanalen een (on-gemanipuleerde) betere bron opduikt. Feit blijft dat er dus godzijdank een propere opname bestaat van het nummer wat The Threetles (mede) om die technische redenen nooit voltooid hebben.

[ Bericht 1% gewijzigd door Aisumasen op 26-02-2009 03:50:58 (toevoeging) ]
pi_66478987
'k Heb Backbeat bekeken. Mooie film wel. Maar vooral voor het sfeerbeeld, zal ik maar zeggen: om een beetje te proeven hoe het was, want feitelijk/historisch gezien klopt er weinig. En het geeft ook wel een erg vervormd beeld van The Beatles (erg opvallend was dan ook dat bij de eindinfo I want to hold your hand een McCartney/Lennon compositie genoemd wordt...!). Maar goed, het ging ook meer over Stu en John, natuurlijk...
pi_66479101
Wauw, erg interessante post De bootleg van dat nummer staat dus al op het internet? Even zoeken dan Wie is je vermoeden van de bron van de tape, als ik vragen mag?
By hook or by crook, I'll be last in this book.
pi_66563023


Ok, ik geef toe. Ik heb een aantal keer moeten grinniken .
  Moderator zaterdag 28 februari 2009 @ 21:42:06 #43
32436 crew  belsen
Young, gifted and black
pi_66565238
quote:
Op dinsdag 24 februari 2009 01:27 schreef Aisumasen het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Ey, die heb ik ook, maar dan in een ander hoesje (digipack).
Geef angst en haat een stem
Ranja: "mijn bukgeit begrijpt mj niet. "
pi_66575521
quote:
Op zaterdag 28 februari 2009 20:38 schreef Aisumasen het volgende:


Ok, ik geef toe. Ik heb een aantal keer moeten grinniken .
Ik vind 'm geniaal!!!
  zondag 1 maart 2009 @ 13:25:55 #45
132492 Honky
Rockster
pi_66578516
Is het trouwens al zeker dat dit jaar die remasters uitkomen? Lijkt me namelijk beetje onzinnig om alles met kerst in 1 keer uit te brengen.
Beste lied OOIT met het woord "mieren" er in-->
http://www.youtube.com/watch?v=Drh7bVvQXjQ
pi_66579481
quote:
Op zondag 1 maart 2009 13:25 schreef Honky het volgende:
Is het trouwens al zeker dat dit jaar die remasters uitkomen? Lijkt me namelijk beetje onzinnig om alles met kerst in 1 keer uit te brengen.
Met The Beatles is NIETS ooit zeker... jammergenoeg. Ik hoop dat ze uitkomen maar er is nog geeneens een officieel bericht hierover naar buiten gebracht: tot nu toe zijn het allemaal speculaties...
  maandag 2 maart 2009 @ 18:27:55 #47
159761 Arn0
Abbey Road
pi_66625423
By hook or by crook, I'll be last in this book.
  maandag 2 maart 2009 @ 18:33:02 #48
139330 TNA
For the stars that shine
pi_66626698
Nou, als ze meteen al met dit soort nonsens beginnen:

"Their output covered huge range from the black and white film 'A Hard Day's Night' to Strawberry Fields Forever which was accompanied by arguably the first pop video."

Very arguably indeed...! Ze hebben een paar videootjes gemist, volgens mij.
pi_66626722
Oops, foutje.
  dinsdag 3 maart 2009 @ 10:10:17 #51
117367 Lekkere_Kwal
Onnozele koekenbakker
pi_66644089
quote:
Op donderdag 26 februari 2009 13:53 schreef Arn0 het volgende:
Wauw, erg interessante post De bootleg van dat nummer staat dus al op het internet? Even zoeken dan Wie is je vermoeden van de bron van de tape, als ik vragen mag?
Het label HMC heeft twee releases uitgebracht: Revolution take... your nickers off! met Beatles materiaal (ook de 'Hum's Wild Remix' van Across The Universe in volle glorie eindelijk) en John Lennon At Home met dus een hoop thuisdemo's in uitstekende kwaliteit. Het enige nadeel aan beide releases is dat je nog wel wat noise recduction hoort, al *zou* het kunnen dat het al op hun bron aanwezig was.

Naar de bron kan je natuurlijk alleen maar gissen, wellicht een kopie voor bekenden van Yoko, wie weet maar in ieder geval zijn ze kopieën van de 'mee naar huis'-tapes en acetates van Lennon wat de Beatles nummers betreft.

Je kan op zich lang zoeken ernaar via het www, maar torrentsites hebben hem natuurlijk lang en breed staan, vooral die waar je voor moet registreren
pi_66649351


Gisteren in Londen bovenstaande plaat gekocht. Puntgaaf vinyl. Het betreft een remix-plaat, gemaakt door McCartney en een DJ (Freelance Hellraiser). Ben nog niet in de mogelijkheid geweest hem te beluisteren, dus ben erg benieuwd. Wie heeft 'm?


P.S. OVERAL gezocht voor de Red Nose Beatles-shirts, maar ze waren nergens te vinden. Zelfs bij twee Beatles-shops gevraagd én aan Richard Porter, maar zowel de verkopers alswel dé Beatles-autist van Londen wisten niet waar ik het over had
pi_66654597
quote:
Op woensdag 25 februari 2009 19:03 schreef hello_goodbye het volgende:
Revolution Take 20 is van Youtube gehaald op last van EMI...! En dat terwijl EMI ladingen en ladingen andere Beatlesfilmpjes en bootlegs ongemoeid laat staan... Lijkt haast een bewijs dat dit een echte opname was en dat 'ie misschien bedoeld is voor de deluxe uitvoering van de remasters... met allemaal lekkere extra's...
Wat ik al eerder zei: Het is onmogelijk een 'outfake', dit is het echte werk . Maar ik vind het ook vreemd, er zijn de laatste tijd zó veel interessante bootlegs uitgekomen. Die hebben misschien niet allemaal zo veel aandacht gekregen, en dacht EMI nu wél te moeten ingrijpen. Niet dat het ook maar iets uitmaakt . Moest wel lachen om bepaalde nieuwsberichten. "Hij is opgedoken op YouTube, en nu verdwenen, hopelijk heeft iemand de opname bewaard!!!" . Het is namelijk hoe Lekkere_Kwal zegt:
quote:
Op dinsdag 3 maart 2009 10:10 schreef Lekkere_Kwal het volgende:

[..]

Het label HMC heeft twee releases uitgebracht: Revolution take... your nickers off! met Beatles materiaal (ook de 'Hum's Wild Remix' van Across The Universe in volle glorie eindelijk) en John Lennon At Home met dus een hoop thuisdemo's in uitstekende kwaliteit. Het enige nadeel aan beide releases is dat je nog wel wat noise recduction hoort, al *zou* het kunnen dat het al op hun bron aanwezig was.

Naar de bron kan je natuurlijk alleen maar gissen, wellicht een kopie voor bekenden van Yoko, wie weet maar in ieder geval zijn ze kopieën van de 'mee naar huis'-tapes en acetates van Lennon wat de Beatles nummers betreft. [..]

Het enige interessante aan de nieuwe Beatles-bootleg is de langverwachte complete Revolution-outtake. Er is allemaal niets nieuws aan de "Revolution", "Across The Universe", "Dear Prudence" en "Julia"-outtakes op de set. Allemaal al eerder uitgebracht. Alleen het laatste nummer is hier in iets betere kwaliteit te horen.

De Cilla Black-sessies van "Step Inside Love" zijn ronduit saai, en tevens 2 jaar geleden al eerder uitgebracht. Disc 2 van de set is wel redelijk interessant, al zal ik het niet snel een tweede keer luisteren. Een complete sessie-tape van "Come And Get It" van Badfinger, met Paul als ondersteuning. Al met al weinig nieuw materiaal, en dat is tevens de reden dat ik 'em niet heb aangeschaft en heb gewacht op de torrent. (Beide sets zijn eind januari uitgekomen, en sinds een weekje ge-torrent).

Maar de nieuwe Lennon-set was alleen al de aanschaf waard vanwege de vele beter klinkende demo's. En dan vooral natuurlijk "I Don't Want To Lose You", zonder brom...! Hier en daar zelfs wat nieuw materiaal. En daar doelde ik op toen ik dit zei :
quote:
Op donderdag 26 februari 2009 03:39 schreef Aisumasen het volgende:
[..] Het kan dus zelfs goed zijn dat Yoko veel tapes pas sinds een paar jaar terug heeft. Dat blijkt uit wel meer mysterieuze zaken, zoals de zeer recente 'ontdekking' met betrekking op "Grow Old With Me", waar ik dus later op terug kom . [..]
"Grow Old With Me" is een demo van Lennon, tevens van de tape die hij heeft opgenomen op 5 of 9 juni 1980. Een compositie die hij bedoeld had als 'standard', wat in een kerk gedraaid zou worden als een koppel zou trouwen. Na de opnames van wat zijn laatste studio-LP zou worden, bewaarde hij dit nummer voor zijn volgende plaat die in de lente van 1981 zou uitkomen. De enige overgebleven demo van dit nummer bracht Yoko Ono vervolgens uit op het postume album "Milk And Honey", uitgebracht in 1984. In de liner notes van de LP schreef ze het volgende:
quote:
"Grow Old With Me" was a song John made several cassettes of, as we discusses the arrangements for it. Everybody around us kney how important those cassettes were. They were in safekeeping, some in our bedroom, some in our casette file, and some in the vault. All of them disappeared since then except the one on this record. It may be that it was emant to be this way, since the version that was left to us was John's last recording. The one John and I recorded together in our bedroom with a piano and a rhythm box.

From 1981 to 1983, it was as though Sean and I were standing in a snowfield surrounded by human wolves, who claimed themselves "close friends" and meanwhile raped and desecrated John's body in front of our eyes. [...]
Guess what . Eind januari bracht dit fantastische bootleg-label deze song uit als guitar demo, én een extra piano demo...

Nu heeft dit label, zoals ik al eerder zei, in de afgelopen 2 jaar al eerder prachtige bootleg-sets uitgebracht. Ik zei dat ik wel een vermoeden had wat de bron van de opnames zou kunnen zijn.
quote:
Op donderdag 26 februari 2009 13:53 schreef Arn0 het volgende:
Wauw, erg interessante post De bootleg van dat nummer staat dus al op het internet? Even zoeken dan Wie is je vermoeden van de bron van de tape, als ik vragen mag?
En daarmee doelde ik natuurlijk op de bron van de opnames zélf, vooral de Lennon-demo's. Van Take 20 van "Revolution #1" zijn na de sessie 2 kopieën van gemaakt. Één zit er in het EMI-archief, één heeft John zelf meegenomen. Ik denk dat ergens in de afgelopen 40 jaar iemand een kopie heeft gemaakt van die acetate. Gerucht gaat dat hij 'em heeft weggeven aan een vriend, maar dat kun je inderdaad alleen maar gissen.

De rest van de opnames op die CD komt van The Lost Lennon Tapes, een in de jaren '80 door Yoko Ono uitgezonden radio-show. Niets nieuws. De Cilla Black-tape is 2 jaar terug aangeschaft door verschillende leden van een niet nader te noemen bootleg-forum . En de Badfinger-sessies circuleren al jaren onder verzamelaars.

Wat Lekkere_Kwal zegt, er is veel 'noise reduction' te horen op de meeste van de Lennon-demo's op de nieuwe set. En laat dat nu de reden zijn dat ik wel zo mijn vermoedens had. Het is namelijk PRECIES dezelfde hoeveelheid noise reduction als wat gebruikt werd op de officiële Yoko-releases van deze demo's. Een aantal demo's van deze set zijn zelfs al eerder uitgebracht als bonus-track op de Lennon-remasters, en klinken daarop bijna hetzelfde! Ze klinken op de nieuwe bootleg in dezelfde kwaliteit, maar zijn nu compleet te horen óf met een paar seconden extra. Lijkt mij ook een goede aanwijzing.

En dit is niet het eerste wat ze van Lennon uitbrengen. Ze hebben in 2007 al 3 complete sessies van Lennon solo uitgebracht met tientallen takes van "Remember", "New York City", "Hold On", "Love", "Whatever Gets You Thru The Night". Bijna 6 uur aan complete nieuwe opnames, van sommige nummers was voor die tijd nog geen seconde op bootleg verschenen. En jawel, ook deze opnames hebben dezelfde geluidskwaliteit als op de Lennon Anthology boxset uit 1998. (40 minuten aan prachtige "Hold On"-opnames, en waar kiezen ze voor om uit te brengen op de boxset... Een grapje van 30 seconden .)

Dus een groot deel van hun tapes komt 100% zeker uit de preparatie van het Lennon Anthology-project, en is in die tijd snel gekopieerd door één van de medewerkers die wel een extra zakcentje wou verdienen.
  Redactie Frontpage dinsdag 3 maart 2009 @ 15:52:48 #54
95179 TheGrandWazoo
Zelfmoord is een optie! Bazbo
pi_66655252


[ Bericht 100% gewijzigd door TheGrandWazoo op 03-03-2009 16:33:23 ]
Hoianghuzhouhiuphoeginglau is goedemorgen, hoor ik Bassie en Adriaan al zingen; nou, ik versta d'r geen kút van!
(Superworm)
  dinsdag 3 maart 2009 @ 16:08:10 #55
159761 Arn0
Abbey Road
pi_66655899
quote:
Op dinsdag 3 maart 2009 10:10 schreef Lekkere_Kwal het volgende:
Je kan op zich lang zoeken ernaar via het www, maar torrentsites hebben hem natuurlijk lang en breed staan, vooral die waar je voor moet registreren
Heb het al op usenet gevonden
By hook or by crook, I'll be last in this book.
  dinsdag 3 maart 2009 @ 18:36:55 #56
159761 Arn0
Abbey Road
pi_66661226
Ik zat net even wat rond te surfen, en die Azing Moltmaker blijkt toch een echte bedrieger te zijn;
http://www.bootlegzone.com/phpBB3/viewtopic.php?f=6&t=2696
By hook or by crook, I'll be last in this book.
pi_66661957
quote:
Op dinsdag 3 maart 2009 18:36 schreef Arn0 het volgende:
Ik zat net even wat rond te surfen, en die Azing Moltmaker blijkt toch een echte bedrieger te zijn;
http://www.bootlegzone.com/phpBB3/viewtopic.php?f=6&t=2696
quote:
Op zaterdag 10 januari 2009 16:57 schreef Aisumasen het volgende:

[..]

Tevens heb ik in de afgelopen jaren iets te veel verhalen gehoord over hem die niet helemaal koosjer zijn. Dit kan jaloezie zijn uit die kanten, maar je weet maar nooit.
En dan is dat verhaal nog één van de minder erge verhalen die ik in de loop van tijd heb opgevangen.
  dinsdag 3 maart 2009 @ 19:01:32 #58
159761 Arn0
Abbey Road
pi_66662187
quote:
Op dinsdag 3 maart 2009 18:55 schreef Aisumasen het volgende:
En dan is dat verhaal nog één van de minder erge verhalen die ik in de loop van tijd heb opgevangen.
Vertel.. (nuja, moet niet, maar ben altijd geïnteresseerd).
By hook or by crook, I'll be last in this book.
pi_66664182
Dat 'ie gratis internet-releases van Purple Chick download, en ze voor 450 pond probeert te verkopen verbaast me ook niks.
  woensdag 4 maart 2009 @ 09:54:34 #60
117367 Lekkere_Kwal
Onnozele koekenbakker
pi_66680864
quote:
Op dinsdag 3 maart 2009 15:36 schreef Aisumasen het volgende:
[...]
Het enige interessante aan de nieuwe Beatles-bootleg is de langverwachte complete Revolution-outtake. Er is allemaal niets nieuws aan de "Revolution", "Across The Universe", "Dear Prudence" en "Julia"-outtakes op de set. Allemaal al eerder uitgebracht. Alleen het laatste nummer is hier in iets betere kwaliteit te horen.
Ik had anders ook nog geen degelijke versie van de Hum's Wild Remix van Across The Universe gevonden. URT had hem zéér noise reducted en Revolution had hem nogal compressed en vol ruis. (casettebandje?).
quote:
[...]
En daarmee doelde ik natuurlijk op de bron van de opnames zélf, vooral de Lennon-demo's. Van Take 20 van "Revolution #1" zijn na de sessie 2 kopieën van gemaakt. Één zit er in het EMI-archief, één heeft John zelf meegenomen. Ik denk dat ergens in de afgelopen 40 jaar iemand een kopie heeft gemaakt van die acetate. Gerucht gaat dat hij 'em heeft weggeven aan een vriend, maar dat kun je inderdaad alleen maar gissen.[...]
Met het kleine puntje hierbij dat het hier ging om een tape (verdere specificaties onbekend) en niet om een acetate die vaak beduidend slechter van kwaliteit waren (Help mono film mixes, Get Back).
pi_66686776
Helemaal niet gezien dat er een nieuw topic was
pi_66733588


Vanaaf ophalen voor 40 euro.
8 LP Beatles box set
pi_66741566
En... hij is er!
  vrijdag 6 maart 2009 @ 10:38:23 #64
117367 Lekkere_Kwal
Onnozele koekenbakker
pi_66758008
Welke albums bevat die? Alleen al de EMI albums t/m Sgt Pepper zijn al 8 stuks... Ik kan me voorstellen dat ze MMT en misschien YS weglaten maar dan mis je nog steeds de 3 grote Apple albums (The Beatles, AR en Let It Be).
  vrijdag 6 maart 2009 @ 11:28:23 #65
117367 Lekkere_Kwal
Onnozele koekenbakker
pi_66759666
Goed nieuws :
quote:
The Beatles: Rock Band will hit worldwide on Sept. 9, MTV, Harmonix and Apple Corps. announced today.

The Beatles: Rock Band will allow fans to pick up the guitar, bass, mic or drums and "experience The Beatles extraordinary catalog of music through gameplay that takes players on a journey through the legacy and evolution of the band's legendary career," according to the release.

The game will also have a limited number of new hardware offerings modeled after instruments used by John Lennon, Paul McCartney, George Harrison and Ringo Starr throughout their career.

The game will be sold as standalone software and hardware as well as a limited edition bundle. It will also be compatible with all Rock Band instrument controllers and other current music-based video game peripherals.

Available on 9/9/09:
• The Beatles: Rock Band Software - Xbox 360, PLAYSTATION 3, Wii: $59.99 MSRP
• The Beatles: Rock Band Standalone Guitars - Xbox 360, PLAYSTATION 3, Wii: $99.99 MSRP
• The Beatles: Rock Band Limited Edition Premium Bundle: Xbox 360, PLAYSTATION 3, Wii: $249.99 MSRP

The pricing for the game outside the U.S. have not yet been announced.

Giles Martin, co-producer of The Beatles LOVE album project, is providing his expertise and serving as Music Producer for the game, which is being developed by Haromonix, published by MTV Games and distributed by Electronic Arts.

Exclusive content created by Apple Corps, MTV Games and Harmonix will be made available to people who pre-order the game over the next few months. More details on The Beatles: Rock Band game and pre-order will be revealed in the coming months.
Bron: http://kotaku.com/5164835/the-beatles-rock-band-hits-sept-9
pi_66766214
quote:
Op vrijdag 6 maart 2009 10:38 schreef Lekkere_Kwal het volgende:
Welke albums bevat die? Alleen al de EMI albums t/m Sgt Pepper zijn al 8 stuks... Ik kan me voorstellen dat ze MMT en misschien YS weglaten maar dan mis je nog steeds de 3 grote Apple albums (The Beatles, AR en Let It Be).
Het is een soort compilatie boxset
quote:
THE BEATLES BOX (December 1980 - World Records SM701/8)

This eight-album package was compiled and sold by World Records, EMI's mail order division. It was never commercially released in the United Kingdom. The set consisted of 124 Beatles tracks arranged chronologically from Love Me Do, the group's first Parlophone single, to Her Majesty, the final cut on Abbey Road.

All albums were issued on the EMI/Parlophone label. The eight individual LPs were untitled. Each cover featured a previously unpublished color photo of the Beatles on the front and extensive liner notes detailing their career during the period represented by the album's songs on the back. The box was designed to look like a wooden shipping crate, carrying the words "From Liverpool" stenciled in black ink across the top, along with a small snapshot of the Beatles pasted across the front of the crate.

Track Differences:

Across The Universe - (Version 2) produced by Phil Spector. All My Loving - begins with five taps on Ringo's "hi-hat" cymbal.

All You Need Is Love - the mono version.

And I Love Her - contains six bars of acoustic guitar in the fadeout instead of the usual four.

Baby You're A Rich Man - the true stereo version, previously found just on the German Magical Mystery Tour LP.

The Continuing Story Of Bungalow Bill - appears as it does on The Beatles ("white album"), minus the opening guitar obbligato.

The End/Her Majesty - the pause between the two songs lasts for only five seconds. On Abbey Road, the time between tracks is fifteen seconds.

Get Back - the album version, produced by Phil Spector.

I'm Only Sleeping - the extremely rare version with the slightly delayed guitar solo, previously found just on the U.S. stereo eight-track tape edition of "Yesterday" And Today.

I Am The Walrus - the composite version put together by Capitol Records engineers John Palladino and George Irwin for the U.S. commercial Rarities.

I Feel Fine - the true stereo version that begins with tapping drum sticks, whispering, coughing and Ringo closing his "hi-hat" cymbal.

Let It Be (Version 2) "reproduced for disc" by Phil Spector.

Love Me Do - (Version 1) the rare one with Ringo on drums.

Penny Lane - the composite version from the U.S. commercial Rarities.

She's A Woman - the true stereo version previously available just in Australia and in Singapore/Malaysia/Hong Kong.

Strawberry Fields Forever - the true stereo version.

Thank You Girl - the original mono version without John's extra harmonica fills.

This Boy - the mono version.
  vrijdag 6 maart 2009 @ 14:41:29 #67
117367 Lekkere_Kwal
Onnozele koekenbakker
pi_66766879
Zeer bijzondere compilatie inderdaad, veel Capitol versies zo te zien, vraag me dan wel af hoe de kwaliteit daarvan is, maar ja daar zal je het wel niet voor gekocht hebben
pi_66766922
Kwaliteit? Van de platen zelf?
Die is fantastisch, want ze zijn nog nooit gedraait
  vrijdag 6 maart 2009 @ 15:07:56 #69
117367 Lekkere_Kwal
Onnozele koekenbakker
pi_66767862
Nee ik bedoel dat bijvoorbeeld de mixes zoals op de Capitol Rarities te vinden zijn gemaakt zijn van lagere generatie tape-kopieën en dus inferieur aan de UK originelen. Maar sommige US mixes bevinden zich ook gewoon in de EMI kluizen en hopelijk zijn ze zoveel mogelijk daaruit gehaald.
pi_66768907
Het is een een normaal compilatie album, zover ik nu ben gaan luisteren (ben nu bij LP 5) zijn alle opnamens in zeer hoge kwaliteit. Verder weet ik ook niet alles van de Beatles rare takes ed, maar er zitten wel een paar zeldzame op
  vrijdag 6 maart 2009 @ 16:40:18 #71
139330 TNA
For the stars that shine
pi_66771196
quote:
Unieke foto's van het legendarische verblijf van John Lennon en Yoko Ono in het Hilton Hotel in Amsterdam worden vanaf vanavond in de hoofdstad tentoongesteld.

Fotograaf Nico Koster van De Telegraaf maakte de foto’s eind maart 1969 in suite 902, waar het net gehuwde stel bivakkeerde. Koster raakte de foto's kort daarop kwijt, om ze na bijna veertig jaar weer terug te vinden in een doos met oude babyfoto’s van zijn inmiddels 39-jarige dochter.
http://www.nos.nl/nosjour(...)s_lennon_hilton.html
  vrijdag 6 maart 2009 @ 20:12:02 #72
119165 satecl
Dorpsidioot.
pi_66778086
Tvptje.. Loop een beetje op achter zie ik..

Zijn er nog mensen die in Juni naar het Beatles-weekend gaan in Blokker...?
Dit is mijn uitspraak en daarmee zult u het moeten doen.
  vrijdag 6 maart 2009 @ 20:30:02 #73
31303 Frozen
Nothing in particular
pi_66778745
Een tvp
Nothing is real and nothing to get hung about
  vrijdag 6 maart 2009 @ 20:32:21 #74
139330 TNA
For the stars that shine
pi_66778856
quote:
Op vrijdag 6 maart 2009 20:12 schreef satecl het volgende:
Zijn er nog mensen die in Juni naar het Beatles-weekend gaan in Blokker...?
Vroeg je dat vorig jaar niet ook?
  vrijdag 6 maart 2009 @ 20:41:59 #75
159761 Arn0
Abbey Road
pi_66779253
quote:
Op vrijdag 6 maart 2009 20:12 schreef satecl het volgende:
Tvptje.. Loop een beetje op achter zie ik..

Zijn er nog mensen die in Juni naar het Beatles-weekend gaan in Blokker...?
Wat valt er daar allemaal te beleven dan?
By hook or by crook, I'll be last in this book.
pi_66780548
Ben ik ook wel benieuwd naar
  zaterdag 7 maart 2009 @ 20:02:53 #77
112500 Het_hupt
Ajetoooooooo
pi_66807169
Ik heb nog opnames van John Lennon zijn vader, Freddie Lennon op Piccadilly 35290 '65
If everything isn't black and white, I say, 'Why the hell not?'
  zaterdag 7 maart 2009 @ 21:28:27 #78
159761 Arn0
Abbey Road
pi_66810155
Ik heb nu toch wel zin gekregen om er naar toe te gaan..
By hook or by crook, I'll be last in this book.
pi_66819115
Na al die lekkere verhalen over Azing's oplicht-praktijken zou je inderdaad spontaan langs willen gaan bij de man z'n "museum".
Tip: als je treinkaartje duurder is dan de entree... Don't do it
  zondag 8 maart 2009 @ 14:59:40 #80
159761 Arn0
Abbey Road
pi_66826653
quote:
Op zondag 8 maart 2009 10:34 schreef webfreak het volgende:
Na al die lekkere verhalen over Azing's oplicht-praktijken zou je inderdaad spontaan langs willen gaan bij de man z'n "museum".
Tip: als je treinkaartje duurder is dan de entree... Don't do it
Treinkaartje zal sowieso duurder zijn dan de entree Maar het is voor mij wat te ver (woon in België), jammer, anders had ik zeker gegaan.
By hook or by crook, I'll be last in this book.
pi_66827276
quote:
Op zondag 8 maart 2009 14:59 schreef Arn0 het volgende:

[..]

Treinkaartje zal sowieso duurder zijn dan de entree
Dat bedoel ik... Gewoon niet gaan
  zondag 8 maart 2009 @ 15:54:13 #82
132492 Honky
Rockster
pi_66828412
het is bekend gemaakt dat Beatles:Rock Band op 9 september uitkomt. Wanneer je reserveert krijg je iets van exclusieve Apple Corps content.
Ben benieuwd naar de game iig.
Beste lied OOIT met het woord "mieren" er in-->
http://www.youtube.com/watch?v=Drh7bVvQXjQ
  maandag 9 maart 2009 @ 10:43:14 #83
117367 Lekkere_Kwal
Onnozele koekenbakker
pi_66852727
quote:
Op zondag 8 maart 2009 15:54 schreef Honky het volgende:
het is bekend gemaakt dat Beatles:Rock Band op 9 september uitkomt. Wanneer je reserveert krijg je iets van exclusieve Apple Corps content.
Ben benieuwd naar de game iig.
Het Grote Beatles Topic - Deel 26
  dinsdag 10 maart 2009 @ 19:22:06 #84
159761 Arn0
Abbey Road
pi_66907429
Net The Beatles Anthology DVD's gehuurd, ben benieuwd
By hook or by crook, I'll be last in this book.
pi_66909053
quote:
Op dinsdag 10 maart 2009 19:22 schreef Arn0 het volgende:
Net The Beatles Anthology DVD's gehuurd, ben benieuwd
Gehuurd? Zonde van het geld: je had 'm meteen moeten kopen. Straks wil je 'm alsnog HEBBEN en ben je het huurgeld kwijt.
Maar alsnog veel uurtjes kijkplezier toegewenst!
pi_66909380
quote:
Op maandag 9 maart 2009 10:43 schreef Lekkere_Kwal het volgende:

[..]

Het Grote Beatles Topic - Deel 26

Ehmm de site dan maar?


http://www.thebeatlesrockband.com/

Best leuk voor een site waar niks op staat. Kan stukjes herkennen van She's a woman en I want to tell you.
Beste lied OOIT met het woord "mieren" er in-->
http://www.youtube.com/watch?v=Drh7bVvQXjQ
  dinsdag 10 maart 2009 @ 21:06:09 #87
159761 Arn0
Abbey Road
pi_66911954
quote:
Op dinsdag 10 maart 2009 20:04 schreef hello_goodbye het volgende:

[..]

Gehuurd? Zonde van het geld: je had 'm meteen moeten kopen. Straks wil je 'm alsnog HEBBEN en ben je het huurgeld kwijt.
Maar alsnog veel uurtjes kijkplezier toegewenst!
Kostte 1 euro per DVD, dus zo'n ramp is het niet Ze kopen kan er voorlopig niet af.
By hook or by crook, I'll be last in this book.
pi_66914212
quote:
Op dinsdag 10 maart 2009 21:06 schreef Arn0 het volgende:

[..]

Kostte 1 euro per DVD, dus zo'n ramp is het niet Ze kopen kan er voorlopig niet af.
Ooooo, dat valt mee. Ze hoeven niet morgen terug, hoop ik voor je?

Ik heb 'm trouwens ooit via Marktplaats gekocht voor 35 euro of zo. Leuke deal: de verpakking zag er nog uit als nieuw ook. Soms heb je mazzel...
  dinsdag 10 maart 2009 @ 22:14:54 #89
159761 Arn0
Abbey Road
pi_66915336
quote:
Op dinsdag 10 maart 2009 21:52 schreef hello_goodbye het volgende:

[..]

Ooooo, dat valt mee. Ze hoeven niet morgen terug, hoop ik voor je?

Ik heb 'm trouwens ooit via Marktplaats gekocht voor 35 euro of zo. Leuke deal: de verpakking zag er nog uit als nieuw ook. Soms heb je mazzel...
Nee, over een week geloof ik, tijd zat

Ja, ik ga het ook ooit eens op Ebay kopen, is tot nog toe altijd goed gegaan.
By hook or by crook, I'll be last in this book.
pi_66937499
Heeft er iemand nog nieuws van het remaster project of de Let it be DVD?
pi_66939263
Nee, was het maar waar...
pi_66941755
quote:
Op woensdag 11 maart 2009 15:34 schreef warpozio het volgende:
Heeft er iemand nog nieuws van het remaster project of de Let it be DVD?
Ik denk dat eerst iedere betrokkene onder de zoden moet liggen voordat Let It Be uitkomt. Duurt nog wel een jaartje of 20.
  Redactie Frontpage woensdag 11 maart 2009 @ 18:59:16 #93
95179 TheGrandWazoo
Zelfmoord is een optie! Bazbo
pi_66944704
Voor mij hoeft het niet. Let it be is minst geinspireerde werk van The Beatles en bovendien is het een bijzonder saaie film.

Breng Carnival of ligt maar uit
Hoianghuzhouhiuphoeginglau is goedemorgen, hoor ik Bassie en Adriaan al zingen; nou, ik versta d'r geen kút van!
(Superworm)
  woensdag 11 maart 2009 @ 19:03:53 #94
159761 Arn0
Abbey Road
pi_66944847
Ik heb, shame on me, nog geen enkele film van de Beatles gezien. Nuja, ik heb net 2 afleveringen van de anthology gezien, enorm interessant!
By hook or by crook, I'll be last in this book.
pi_66945680
quote:
Op woensdag 11 maart 2009 18:59 schreef TheGrandWazoo het volgende:
Voor mij hoeft het niet. Let it be is minst geinspireerde werk van The Beatles en bovendien is het een bijzonder saaie film.

Breng Carnival of ligt maar uit
Kan wel zo zijn, maar ik zou Let it be graag eens in prima kwaliteit willen zien! Plus veel extra's. Complete rooftop of zo.

Ik ben trouwens heel erg bang dat Carnival zwaarrrrrrrrrrr gaat tegenvallen...
pi_66945808
quote:
Op woensdag 11 maart 2009 19:03 schreef Arn0 het volgende:
Ik heb, shame on me, nog geen enkele film van de Beatles gezien. Nuja, ik heb net 2 afleveringen van de anthology gezien, enorm interessant!
Dan moet je na Anthology A hard day's night gaan kopen: kan je her en der al voor 5 euro te pakken krijgen op dvd! Is zowat even duur als huren. A hard day's night is verreweg de beste Beatlesfilm. Een klassieker, zo vinden ook niet-Beatlesfans. De rest is eigenlijk alleen interessant voor de fans. Eigenlijk kom ik nauwelijks door de andere films heen... Ik heb met moeite Help! in 1 keer gezien (vooral omdat ik 'm gekocht had en toch echt eens wilde kijken: daarvoor had ik 'm wel al een paar keer 'in stukken' gezien), Magical Mystery Tour heb ik nog nooit helemaal in 1 keer kunnen zien (ik haakte altijd af: volgens mij heb ik nog nooit ALLES gezien) en Yellow submarine ligt nog ongespeeld in m'n la ('k heb 'm ooit voor een groot deel op tv gezien: kan je eigenlijk ook nauwelijks een echte Beatlesfilm noemen). Wat dat betreft vond ik Let it be eigenlijk zo slecht nog niet...
  woensdag 11 maart 2009 @ 19:41:22 #97
159761 Arn0
Abbey Road
pi_66946138
quote:
Op woensdag 11 maart 2009 19:31 schreef hello_goodbye het volgende:
Dan moet je na Anthology A hard day's night gaan kopen: kan je her en der al voor 5 euro te pakken krijgen op dvd! Is zowat even duur als huren. A hard day's night is verreweg de beste Beatlesfilm. Een klassieker, zo vinden ook niet-Beatlesfans. De rest is eigenlijk alleen interessant voor de fans. Eigenlijk kom ik nauwelijks door de andere films heen... Ik heb met moeite Help! in 1 keer gezien (vooral omdat ik 'm gekocht had en toch echt eens wilde kijken: daarvoor had ik 'm wel al een paar keer 'in stukken' gezien), Magical Mystery Tour heb ik nog nooit helemaal in 1 keer kunnen zien (ik haakte altijd af: volgens mij heb ik nog nooit ALLES gezien) en Yellow submarine ligt nog ongespeeld in m'n la ('k heb 'm ooit voor een groot deel op tv gezien: kan je eigenlijk ook nauwelijks een echte Beatlesfilm noemen). Wat dat betreft vond ik Let it be eigenlijk zo slecht nog niet...
Wel, ik was van plan het chronologisch te bekijken dus eerst idd A hard day's night maar ga zeker alle films zien.
By hook or by crook, I'll be last in this book.
  donderdag 12 maart 2009 @ 10:50:06 #98
117367 Lekkere_Kwal
Onnozele koekenbakker
pi_66962693
De film van Yellow Submarine is wel een must-see hoor ik heb veel spijt dat ik toen ik 14 was en de gerestoreerde versie 's nachts op Ned 1 werd uitgezonden het na 5 min heb uitgezet... Wie weet hoe mijn jeugd anders was verlopen Het beginnetje is een beetje traag maar als eenmaal The Beatles zelf erbij komen en de nummers worden gespeeld krijgt de film echt een meeslepend karakter en het blijft de nr 1 film voor als je geblowd hebt vind ik
pi_66964147
quote:
Op donderdag 12 maart 2009 10:50 schreef Lekkere_Kwal het volgende:
De film van Yellow Submarine is wel een must-see hoor ik heb veel spijt dat ik toen ik 14 was en de gerestoreerde versie 's nachts op Ned 1 werd uitgezonden het na 5 min heb uitgezet... Wie weet hoe mijn jeugd anders was verlopen Het beginnetje is een beetje traag maar als eenmaal The Beatles zelf erbij komen en de nummers worden gespeeld krijgt de film echt een meeslepend karakter en het blijft de nr 1 film voor als je geblowd hebt vind ik
Hm, dan moet ik 'm toch nog maar eens gaan bekijken... M'n grootste probleem met de film is dat het The Beatles niet zijn... Als ze nou hun eigen stemmen hadden ingesproken was het anders geweest. Maar nu zijn het gewoon nep-Beatles... Dan heb ik toch het idee dat ik al die tijd NIET naar The Beatles aan het kijken ben.
  donderdag 12 maart 2009 @ 11:50:35 #100
117367 Lekkere_Kwal
Onnozele koekenbakker
pi_66964881
Had ik eerst ook maar na 10 min denk je er niet meer bij na omdat de liedjes natuurlijk wel de originelen zijn en in prachtig surround
  donderdag 12 maart 2009 @ 17:34:20 #101
159761 Arn0
Abbey Road
pi_66976713
Heeft er iemand een goedkope webshop waar je Lennon CD's voor een goede prijs kan kopen? Of kan het niet lager als cd-wow.com?
By hook or by crook, I'll be last in this book.
  donderdag 12 maart 2009 @ 17:37:05 #102
139330 TNA
For the stars that shine
pi_66976812
quote:
Op donderdag 12 maart 2009 17:34 schreef Arn0 het volgende:
Heeft er iemand een goedkope webshop waar je Lennon CD's voor een goede prijs kan kopen? Of kan het niet lager als cd-wow.com?
De pond staat momenteel vrij gunstig, dus je zou amazon.co.uk eens kunnen bekijken, of andere websites uit Engeland die naar Nederland verzenden.
  Redactie Frontpage donderdag 12 maart 2009 @ 18:25:12 #103
95179 TheGrandWazoo
Zelfmoord is een optie! Bazbo
pi_66978264
Vanavond op tv: Classic Album - Jon Lennon & plastic ono band.

Aanrander!
Hoianghuzhouhiuphoeginglau is goedemorgen, hoor ik Bassie en Adriaan al zingen; nou, ik versta d'r geen kút van!
(Superworm)
  donderdag 12 maart 2009 @ 18:29:10 #104
159761 Arn0
Abbey Road
pi_66978384
quote:
Op donderdag 12 maart 2009 18:25 schreef TheGrandWazoo het volgende:
Vanavond op tv: Classic Album - Jon Lennon & plastic ono band.

Aanrander!
Serieus? Dacht dat het morgen was, bedankt voor de tip! Het is overigens op Canvas (Belgische zender) van 23:30 tot 00:25, voor alle duidelijkheid

Btw TNA, bedankt voor de link.
By hook or by crook, I'll be last in this book.
pi_66978710
quote:
Op donderdag 12 maart 2009 18:25 schreef TheGrandWazoo het volgende:
Vanavond op tv: Classic Album - Jon Lennon & plastic ono band.

Aanrander!
Wie? Phil Spector ?

Maar inderdaad, voor de mensen die het nog niet gezien hebben: Een must-see! De DVD die vorig jaar uitkwam was zeer verrassend voor mij, zeker de toffe multi-tracks analyses. Één van mijn favoriete albums aller tijden, dus was erg interessant om te zien. Geweldige interviews met Ringo (komisch ook ), Klaus Voormann, Yoko, en meer sleutel-figuren. De extra's op de DVD zijn zelfs nog wel iets interessanter, trouwens.

Alvast een teaser:


  donderdag 12 maart 2009 @ 18:53:24 #106
159761 Arn0
Abbey Road
pi_66979191
Btw, Dhani Harrison heeft gezegd dat er in Beatles-game nieuw materiaal gaat zitten dat we nog nooit gehoord hebben. (wat dat is heeft hij niet gezegd). Ben benieuwd!
By hook or by crook, I'll be last in this book.
pi_66979239
Ja, was verrast dat het nu blijkt dat hij één van de grootste invloeden was om de game te ontwikkelen. Grappig dat het laatst ineens in het nieuws kwam, de game is al maanden geleden aangekondigd. Enige nieuws is de release-datum, op (not "one after") 09-09-09.
pi_66983322
quote:
Op donderdag 12 maart 2009 18:38 schreef Aisumasen het volgende:
Maar inderdaad, voor de mensen die het nog niet gezien hebben: Een must-see! De DVD die vorig jaar uitkwam was zeer verrassend voor mij, zeker de toffe multi-tracks analyses. Één van mijn favoriete albums aller tijden, dus was erg interessant om te zien.
Was inderdaad een interessante dvd, maar ik was wel verbaasd dat diverse nummers in de docu niet aan bod komen en alleen als extra op de dvd staan... Als ze de 'echte' docu vanavond uitzenden, zul je bijvoorbeeld Working class hero niet voorbij zien komen, en da's toch wel erg apart. Vooral omdat dit voor zover ik weet een dvd-als-eerste release was, dus een docu gemaakt voor dvd: doe dan meteen alles in de hoofddocu en let niet zo op de lengte ervan.
pi_66995354
quote:
Op donderdag 12 maart 2009 18:25 schreef TheGrandWazoo het volgende:
Vanavond op tv: Classic Album - Jon Lennon & plastic ono band.

Aanrander!
Godverdomme. En daar kom ik dan nu achter.
Had ik dat vantevoren geweten, was ik 2 uur eerder uit de kroeg vertrokken

Nouja, torrentje zoeken dan maar
  vrijdag 13 maart 2009 @ 01:24:04 #110
159761 Arn0
Abbey Road
pi_66995454
quote:
Op vrijdag 13 maart 2009 01:16 schreef webfreak het volgende:

[..]

Godverdomme. En daar kom ik dan nu achter.
Had ik dat vantevoren geweten, was ik 2 uur eerder uit de kroeg vertrokken

Nouja, torrentje zoeken dan maar
Ik vond het iig erg interessant Btw,
quote:
Als ze de 'echte' docu vanavond uitzenden, zul je bijvoorbeeld Working class hero niet voorbij zien komen,
Alle nummers heb ik zien voorbijkomen, zeker Working Class Hero.
By hook or by crook, I'll be last in this book.
  zondag 15 maart 2009 @ 12:48:53 #111
139330 TNA
For the stars that shine
pi_67065469
quote:
Op zaterdag 28 februari 2009 20:38 schreef Aisumasen het volgende:


Ok, ik geef toe. Ik heb een aantal keer moeten grinniken .
Ik wilde 'm net posten, briljante video.
pi_67070191
quote:
Op zaterdag 28 februari 2009 20:38 schreef Aisumasen het volgende:


Ok, ik geef toe. Ik heb een aantal keer moeten grinniken .
  maandag 16 maart 2009 @ 00:55:34 #113
73930 Blinker
Only one Go Ahead Eagles
pi_67090465
quote:
Op zondag 15 maart 2009 12:48 schreef TNA het volgende:

[..]

Ik wilde 'm net posten, briljante video.
Geweldig
  maandag 16 maart 2009 @ 00:57:02 #114
139330 TNA
For the stars that shine
  dinsdag 17 maart 2009 @ 18:15:10 #115
159761 Arn0
Abbey Road
pi_67143869
Net alle Anthology DVD's gekeken, wat een geweldige reeks Enkel jammer dat John er niet bij was, natuurlijk..
By hook or by crook, I'll be last in this book.
pi_67170621
quote:
Beatles to release back catalogue

SIR PAUL McCartney and Ringo Starr are looking at releasing the Beatles back catalogue through their own website.

The two surviving members, along with the estates of the late John Lennon and George Harrison, have been negotiating with Apple about an iTunes release.

But Harrison's son Dhani told Blender that they are not satisfied with the offer made by Apple and they may go elsewhere.

He said: "We're losing money every day. So what do you do? You have to have your own delivery system, or you have to do a good deal with Steve Jobs.

"But he says that a download is worth 99 cents, and we disagree."

Meanwhile, the Beatles edition of the Rock Band video game has been given a September 9 release date.

http://www.music-news.com/ShowNews.asp?nItemID=25152
Dhani mag van mij blijven, als woordvoerder! Hij heeft in één week meer losgelaten dan de rest van Apple in 25 jaar . En z'n moeder liet een tijd terug ook al los dat het "ridiculous" is dat er nog steeds geen proper klinkende CD's van The Beatles verkrijgbaar zijn.

Misschien komt het nu in een stroomversnelling en kunnen we al in 2014 een release verwachten .
  woensdag 18 maart 2009 @ 15:12:36 #117
159761 Arn0
Abbey Road
pi_67171721
Ja, Dhani's eerste album is uit, heb er nog niet naar geluisterd, moet het eens 'zoeken'.
By hook or by crook, I'll be last in this book.
pi_67432475
quote:
Op woensdag 18 maart 2009 15:12 schreef Arn0 het volgende:
Ja, Dhani's eerste album is uit, heb er nog niet naar geluisterd, moet het eens 'zoeken'.
De band heet 'Thenewno2' en het album heet 'You Are Here'. Ik ben 'm nu aan het beluisteren (lang leve usenet). Is leuk! Interessant! Geen voor de hand liggende deuntjes. Best wel experimenteel.
  donderdag 26 maart 2009 @ 16:31:09 #119
159761 Arn0
Abbey Road
pi_67434628
quote:
Op donderdag 26 maart 2009 15:33 schreef hello_goodbye het volgende:

[..]

De band heet 'Thenewno2' en het album heet 'You Are Here'. Ik ben 'm nu aan het beluisteren (lang leve usenet). Is leuk! Interessant! Geen voor de hand liggende deuntjes. Best wel experimenteel.
Ik weet het, heb hem ook al binnengehaald via usenet Maar nog steeds niet beluisterd.
By hook or by crook, I'll be last in this book.
  donderdag 26 maart 2009 @ 19:10:31 #120
65330 Ruzbeh
Five inches but its thick
pi_67439632
Ik denk dat ik uiteindelijk zal weten wat mijn favoriete Beatles album is. Het nu gaat over twee albums, The Beatles en Rubber Soul.
De beste user. (Waar jij geen waardering voor hebt.)
pi_67442592
Ik ben eigenlijk blij dat ik geen 1 favoriet Beatlesalbum heb. Bij mij wisselt het constant. Als ik 1 de beste zou vinden, dan zou ik bij al die andere steeds denken van 'hm, dit is niet de beste...' Ik vind ze allemaal bij tijd en wijle de beste. (Nou ja, niet allemaal natuurlijk...)
  donderdag 26 maart 2009 @ 21:25:06 #122
73930 Blinker
Only one Go Ahead Eagles
pi_67444400
quote:
Op donderdag 26 maart 2009 20:34 schreef hello_goodbye het volgende:
Ik ben eigenlijk blij dat ik geen 1 favoriet Beatlesalbum heb. Bij mij wisselt het constant. Als ik 1 de beste zou vinden, dan zou ik bij al die andere steeds denken van 'hm, dit is niet de beste...' Ik vind ze allemaal bij tijd en wijle de beste. (Nou ja, niet allemaal natuurlijk...)
Ik ken het dilemma, het is erg moeilijk kiezen, behalve Yellow Submarine dan ondanks dat ze wel een paar pareltjes bevatten, zoals Hey Bulldog.
Maarja de B-kant is ook niet echt van The Beatles.

Het is zoooo moeilijk om eentje te kiezen
  donderdag 26 maart 2009 @ 23:58:28 #123
159761 Arn0
Abbey Road
pi_67449735
Bij mij gaat de keuze tussen Revolver, The Beatles, Sgt. Peppers, Magical Mystery Tour (geen echt album) en Abbey Road Alhoewel de andere albums (Yellow Submarine uitgezonderd) ook erg goed zijn natuurlijk.
By hook or by crook, I'll be last in this book.
  donderdag 26 maart 2009 @ 23:59:50 #124
65330 Ruzbeh
Five inches but its thick
pi_67449765
Ik was onder de indruk dat Yellow Submarine geen échte Beatles album was.
De beste user. (Waar jij geen waardering voor hebt.)
  vrijdag 27 maart 2009 @ 00:24:29 #125
73930 Blinker
Only one Go Ahead Eagles
pi_67450369
quote:
Op donderdag 26 maart 2009 23:59 schreef Ruzbeh het volgende:
Ik was onder de indruk dat Yellow Submarine geen échte Beatles album was.
De A-kant is wel gewoon van The Beatles, alleen de B-kant is klassieke muziek van George Martin.
pi_67458423
quote:
Op donderdag 26 maart 2009 23:59 schreef Ruzbeh het volgende:
Ik was onder de indruk dat Yellow Submarine geen échte Beatles album was.
Hij staat ook gewoon in de officiele discography van The Beatles. Is niet een topper, op Hey Bulldog na. All together now is trouwens ook best wel geinig. Maar dan heb je alleen nog twee oude nummers plus twee dieptepunten van George en that's it. Duidelijk het minste album van allemaal. Volgens mij is 95% van de fans het daar wel over eens.
pi_67458650
Ik beschouw het ook niet als een album, maar puur als de songtrack voor de tekenfilm. 2 eerder uitgebrachte nummers, één McCartney-niemendalletje, de vergeten classic Lennon-compositie "Hey Bulldog", één throw-away van Harrison, en "It's All Too Much". En die laatste vind ik dan wel weer fantastisch. Opgenomen voor de Sgt. Pepper-LP, geweldig gitaar-werk van Lennon en Harrison. Geef mij zelfs maar de complete versie, met extra couplet!
pi_67512311
"When I wake up early in the morning, lift my head, I'm still yawning"

wat een prachtig nummer, luister het vaak de laatste tijd

tvp
pi_67512350
die versie van Penny Lane
  maandag 30 maart 2009 @ 19:35:09 #130
65330 Ruzbeh
Five inches but its thick
pi_67555426
Ik weet het.

....... !!!

Rubber Soul is m'n favoriete album.
De beste user. (Waar jij geen waardering voor hebt.)
  maandag 30 maart 2009 @ 19:49:16 #131
65330 Ruzbeh
Five inches but its thick
pi_67555870
quote:
Op maandag 30 maart 2009 19:35 schreef Ruzbeh het volgende:
Rubber Soul is m'n favoriete album.
Ik kom er nu pas achter dat dat eigenlijk helemaal niks betekent.
De beste user. (Waar jij geen waardering voor hebt.)
  maandag 30 maart 2009 @ 19:51:52 #132
67174 Dos37
Come on Twente
pi_67555964
Revolver is mijn favoriet vandaag nog beluisterd.
Premier League toto winnaar 2007-2008 en [b]2008-2009[/b]
Held Blaise NKUFO [b]All time topscoorder in Enschede[/b]
[b]WE WON IT ELEVEN TIMES![/b]
  maandag 30 maart 2009 @ 20:28:16 #133
73930 Blinker
Only one Go Ahead Eagles
pi_67557301
quote:
Op maandag 30 maart 2009 19:51 schreef Dos37 het volgende:
Revolver is mijn favoriet vandaag nog beluisterd.
Zeker één van de betere.
Heb ook een t-shirt met een grote print de cover er op
pi_67582074
quote:
Op maandag 30 maart 2009 19:49 schreef Ruzbeh het volgende:

[..]

Ik kom er nu pas achter dat dat eigenlijk helemaal niks betekent.
De titel bedoel je? Nou...

Paul McCartney claims to have conceived the album's title after overhearing a black musician's description of Mick Jagger's singing style as "plastic soul". John Lennon confirmed this in a 1970 interview with Rolling Stone, stating, "That was Paul's title... meaning English soul. Just a pun." Also, Paul says the words "Plastic soul, man. Plastic soul..." at the end of "I'm Down" take 1, on Anthology 2.
  dinsdag 31 maart 2009 @ 17:25:00 #135
65330 Ruzbeh
Five inches but its thick
pi_67584561
Nee ik bedoel dat het niks betekent als je een favoriete Beatles album hebt. Ik vind alle Beatles albums erg mooi. Nu kan het wel zo zijn dat Rubber Soul m'n favoriet is, maar dat maakt weinig uit. Wat ik daarmee bedoel is dat als je een favoriet hebt, het iets is dat uitsteekt. Maar in dit geval steekt Rubber Soul nauwelijks uit. Dat is niet omdat ik Rubber Soul niet mooi vind, maar omdat de andere albums zo goed zijn.
De beste user. (Waar jij geen waardering voor hebt.)
  dinsdag 31 maart 2009 @ 17:34:52 #136
65330 Ruzbeh
Five inches but its thick
pi_67584891
Ter visualisatie, lengte = :



De beste user. (Waar jij geen waardering voor hebt.)
  dinsdag 31 maart 2009 @ 18:27:00 #137
159761 Arn0
Abbey Road
pi_67586244
Pff, kom er net achter dat het David Lynch Foundation concert zelf niet live gebroadcast wordt, enkel backstage
By hook or by crook, I'll be last in this book.
pi_67587050
quote:
Op dinsdag 31 maart 2009 17:25 schreef Ruzbeh het volgende:
Nee ik bedoel dat het niks betekent als je een favoriete Beatles album hebt. Ik vind alle Beatles albums erg mooi. Nu kan het wel zo zijn dat Rubber Soul m'n favoriet is, maar dat maakt weinig uit. Wat ik daarmee bedoel is dat als je een favoriet hebt, het iets is dat uitsteekt. Maar in dit geval steekt Rubber Soul nauwelijks uit. Dat is niet omdat ik Rubber Soul niet mooi vind, maar omdat de andere albums zo goed zijn.
quote:
Op dinsdag 31 maart 2009 17:34 schreef Ruzbeh het volgende:
Ter visualisatie, lengte = :

[ afbeelding ]
Ooooooooooo!
pi_67587374
quote:
Op dinsdag 31 maart 2009 18:27 schreef Arn0 het volgende:
Pff, kom er net achter dat het David Lynch Foundation concert zelf niet live gebroadcast wordt, enkel backstage
zuur
Moeten we 't met de bootleg doen.
  Redactie Frontpage woensdag 1 april 2009 @ 10:24:49 #140
95179 TheGrandWazoo
Zelfmoord is een optie! Bazbo
pi_67604443
quote:
Op dinsdag 31 maart 2009 19:10 schreef webfreak het volgende:

[..]

zuur
Moeten we 't met de bootleg doen.
Ik verwacht niets bijzonders hoor. Hey Jude en I saw her standing there zeker. En Ringo drumt dan mee. Nou. Vol verwachting klopt ons hart.
Hoianghuzhouhiuphoeginglau is goedemorgen, hoor ik Bassie en Adriaan al zingen; nou, ik versta d'r geen kút van!
(Superworm)
  woensdag 1 april 2009 @ 15:43:09 #141
117367 Lekkere_Kwal
Onnozele koekenbakker
pi_67614829
quote:
Op vrijdag 27 maart 2009 12:08 schreef Aisumasen het volgende:
Ik beschouw het ook niet als een album, maar puur als de songtrack voor de tekenfilm. 2 eerder uitgebrachte nummers, één McCartney-niemendalletje, de vergeten classic Lennon-compositie "Hey Bulldog", één throw-away van Harrison, en "It's All Too Much". En die laatste vind ik dan wel weer fantastisch. Opgenomen voor de Sgt. Pepper-LP, geweldig gitaar-werk van Lennon en Harrison. Geef mij zelfs maar de complete versie, met extra couplet!
Alles stond indertijd klaar om het als EP uit te brengen (de master tapes voor de platenperserij waren zelfs klaar) maar men zag er geen heil meer in. Geen enkele Beatle kon het wat schelen en bij Apple was het alle dagen ruzie. Uiteindelijk heeft men dus maar dit verzonnen (waarschijnlijk ook met wat gemekker van Martin dat zijn grootste film-orchestratie wel eens uitgebracht mocht worden) tot grote teleurstelling van de echte fans. Extra illustrerend is ook dat de mono versie slechts een fold-down was van alle nummers op Only A Northern Song na, dus niet specifiek voor mono gemixt. Van het laatst genoemde nummer is dan grappig genoeg tot 1999 nooit een stereo mix van gemaakt dus op de stereo lp stond het nummer in mono.

Extra triest was nog dat het gedeelte met Hey Bulldog uit de Amerikaanse 'cut' van de film was geknipt waardoor Amerikaanse fans stom verbaasd waren dat dit nummer op de plaat opdook terwijl men het in de film niet kon terugzien. Kortom een echt dieptepunt maar dat illustreert ook wel hoe het ging in de band, men zat op een dood spoor. Get Back volgde daarom, dat begon ruim 2 weken voor de release van het album YS.

EDIT
Als je het echt songtrack wil, moet je dus de versie van 1999 hebben waar ook echt alle nummers op staan die in de film terugkomen. Maar allemaal geremixed voor stereo én 5.1 en dat gaf natuurlijk weer een enorme reeks reacties in de trant van 'verschrikkelijk' of 'fantastisch' net als later bij Love. Dr. Ebbetts heeft trouwens wel een release uitgebracht van YS in 'echt' mono zoals het zou moeten zijn uitgebracht door Apple indertijd.
pi_67618177
quote:
Op woensdag 1 april 2009 10:24 schreef TheGrandWazoo het volgende:

[..]

Nou. Vol verwachting klopt ons hart.
LOL
  woensdag 1 april 2009 @ 22:02:30 #143
139330 TNA
For the stars that shine
  woensdag 1 april 2009 @ 22:08:55 #144
159761 Arn0
Abbey Road
pi_67628439
quote:
Op woensdag 1 april 2009 22:02 schreef TNA het volgende:
Voor de liefhebbers!
Alles wordt tegenwoordig commercieel gemaakt
By hook or by crook, I'll be last in this book.
pi_67629843
Pffffffffff, het moet niet gekker worden...!
pi_67690238
Vanmiddag bij de spullenhulp de lp's Ram en London Town op de kop getikt voor 1 euro per stuk. Ik vond ze te goedkoop om ze te laten liggen. En Ram is (een van mijn) favoriete albums. Die lp-hoes ziet er ook nog eens echt absoluut ongelooflijk top uit: alsof 'ie zo uit de winkel komt! London Town zag er ook aardig goed uit: alleen achterop zat een kleine beschadiging en een heeel klein beetje in de onderste hoeken. Alleen... die lullo's van de spullenhulp hadden er een prijsstickertje opgedaan... wat ik er af heb gehaald waardoor er nu een giga-beschadiging rechts bovenin op zit. Potver... balen... Stomme rotstickers... Stel je toch voor dat je een prachtige Beatles-lp vind in topvorm en dat die dan zo beschadigd wordt...!!! Maar goed, gelukkig is Ram nog steeds perfect.

Eigenlijk kom in alleen maar bij de spullenhulp in de hoop een schitterend exemplaar van The White Album te vinden... Weinig kans, maar ik blijf hopen. The White Album en Pepper zijn de enige officiele lp's die ik nog niet heb... Dat komt doordat ik ooit alle andere lp's (de officiele uit de sixties) in 1 koop heb gekocht via Marktplaats (voor iets van 70 euro ) en die zien er allemaal ook TOP uit: als nieuw. (Zijn trouwens wel reprints van rond 1980 maar dat maakt mij niet uit). En ja, nu wil ik TWA en Pepper natuurlijk in dezelfde kwaliteit... en da's nogal lastig...! Ik heb de lp's her en der wel eens gezien, maar allemaal met teveel gebruikersporen...
pi_67705519
quote:
George Harrison krijgt ster in Hollywood
LOS ANGELES - Beatlesgitarist George Harrison wordt 8 jaar na zijn dood vereeuwigd met een ster op de Walk of Fame in Hollywood. Dat meldden Amerikaanse media zaterdag.


Harrisons weduwe Olivia en hun zoon Dhani zullen op 14 april bij de onthulling van de tegel aanwezig zijn, aldus de organisatoren.
De oud-Beatle zelf stierf in 2001 op 58-jarige leeftijd aan kanker. De gitarist van de legendarische band staat de laatste tijd meer in de belangstelling.

Documentaire
Regisseur Martin Scorsese werkt aan een documentaire over zijn leven en platenmaatschappij Capitol/EMI komt binnenkort met plannen voor een nieuwe uitgave van zijn solowerk.
The Beatles hadden als band al een gezamenlijke ster op de beroemde stoep. In 1988 kreeg de vermoorde John Lennon er een eigen plaquette.
Bron: http://www.nu.nl/achterkl(...)er-in-hollywood.html

Meer dan verdient natuurlijk
pi_67709072
Is het soms een voorwaarde dat je 8 jaar dood moet zijn voordat je zo'n ster kriijgt...? Lijkt me leuker als McCartney 'm NU ook al krijgt...
pi_67720404
* Aisumasen groet u EUFORISCH vanuit New York City
pi_67720438


BILLLLLLLLLYYYYYYYY SHEAAAAARRSSSS !
pi_67720451
Bekijk deze YouTube-video

Als ik terug in Nederland ben meer... En nu weer de stad in!



[ Bericht 32% gewijzigd door Aisumasen op 05-04-2009 07:07:34 ]
pi_67721573
quote:
Op zondag 5 april 2009 07:02 schreef Aisumasen het volgende:


Als ik terug in Nederland ben meer... En nu weer de stad in!

[ afbeelding ]
Dik man

Is dit nog door een TV zender gefilmd toevallig?
  zondag 5 april 2009 @ 11:53:34 #153
2408 MuadDib
Getrouwd!
pi_67723248
Beatles-reunie!
In dat Spaanse cafe danste wij ole, Maria Magdalena
Met je ogen zo zwart stal je heel mijn hart, Maria Magdalena
Sinds ik jou heb gekust vind ik nergens rust, Maria Magdalena
Ja, jou alleen wil ik steeds om mij heen, Jou en anders geen
pi_67726465
Geweldig
  zondag 5 april 2009 @ 13:25:53 #155
139330 TNA
For the stars that shine
pi_67726596
quote:
Op zondag 5 april 2009 07:02 schreef Aisumasen het volgende:


Als ik terug in Nederland ben meer... En nu weer de stad in!

[ afbeelding ]
Jaloezie +1 Mooi man, geniet nog van New York!
pi_67727272
tvp
Music is no longer an expression of the soul or the work of an artist; it's a 'product' that is manufactured, packaged, catalogued, distributed, managed, regulated, and above all sold! http://xiph.org/about/
  zondag 5 april 2009 @ 15:03:28 #157
132492 Honky
Rockster
pi_67729764
quote:
Op zondag 5 april 2009 13:50 schreef RuiDaSilva het volgende:
tvp
offtopic: maar weet jij wat er met Tjolk is gebeurd? Vond het vroeger erg lekker maar nu is het nergens meer te krijgen. Wanneer zijn ze op de fles gegaan?

Ontopic:
Dit optreden zal heus toch wel opgenomen zijn met échte' cameras?

EDIT:
Beste complete versie tot nu toe:


[ Bericht 36% gewijzigd door Honky op 05-04-2009 21:37:15 ]
Beste lied OOIT met het woord "mieren" er in-->
http://www.youtube.com/watch?v=Drh7bVvQXjQ
pi_67748266
quote:
Op zondag 5 april 2009 07:02 schreef Aisumasen het volgende:
Als ik terug in Nederland ben meer... En nu weer de stad in!

[ afbeelding ]
Legendary

Werkelijk de beste keuze om te spelen, wat betreft Ringo-liedjes.
Fantastisch nummer, en de uitvoering is echt waanzinnig.

EN ook waanzinnig: Paul speelde ook Cosmically Conscious!!! Waanzinnig nummer van Off The Ground, geschreven in India. Dat mag 'ie echt VAKER doen.




... en dat allemaal dankzij mijn favoriete filmregisseur. David Lynch
pi_67748652
Even snel in een dood uurtje vanaf JFK wat willekeurige verhalen:

Ik heb bijna een soort van Beatles-week in New York gehad . Yoko Ono van dichtbij gezien bij een opening in de UN Headquarters. Vele Lennon-gerelateerde plekken bezocht. En natuurlijk zaterdagavond het hoogtepunt. Ik had voor de middag kaarten gereserveerd voor een rondleiding door Radio City Music Hall, waarbij ik natuurlijk hoopte op een glimp van één of andere soundcheck .

Toen ik één uur daarvoor langs de Radio City Music Hall liep, zag ik dat er zich een redelijke rij had gevormd voor de podium-ingang. En ach, ik had toch nog een uurtje niets te doen... Telkens gingen deuren open, vormden SUV's een rij, liep de beveiliging heen en weer... Z'n vriendin nam plaats in één van de auto's... En exact 2 minuten voordat ik moest aansluiten in de rij voor de tour... There he was! Zo stoer, grote zonnebril op, grijze jas, lange das: Paul McCartney, damn!

Er ontstond totale chaos, huisvrouwen die zich voor de leeuwen wierpen, gillende mannen, en ik stond daar ergens tussen . Ik heb de legende gewoon half aangeraakt . Ik geloof dat hij heel snel een aantal dingen signeerde. Luid enthousiast zwaaiend, ook naar de overkant, kushandjes, ontzettend sympathiek.



Ik heb maar de helft meegekregen van wat de host vertelde over Radio City, ik was volledig in extase . "Wow, Paul McCartney van dichtbij gezien..." . We zagen Donovan soundchecken, en daarna vertelde de host: "Oh ja, McCartney was net ook aan het soundchecken, met Ringo samen. Ze deden geloof ik een best bekend nummer." Nou, je kan mijn reactie misschien wel voorstellen. En later die avond... Toen ze ook daadwerkelijk dát nummer speelden: Priceless. En Ringo solo was ook fantastisch. Tijdens Donovan, Eddie Vedder, Ben Harper hield iedereen zijn gemak. De gala-genodigden én de muziek-fans, rustig op hun plek. Maar toen Ringo op kwam, en later "Yellow Submarine" inzette : Iedereen opstaan, meezingen, meeklappen. Één groot feest.

Na afloop Giles Martin, Howard Stern, Jerry Seinfield, Mike Love (die onaardig werd toegeschreeuwd), Barbara Bach en Olivia Harrison gezien. Het is dat Giles met vrienden was, anders had ik natuurlijk gevraagd waar in godsnaam die remasters blijven, . Oh ja, het complete optreden is gefilmd voor eventuele DVD-release. David Lynch is van plan een concertfilm uit te brengen van de avond.

Later meer over het concert etc.

[ Bericht 2% gewijzigd door Aisumasen op 06-04-2009 04:22:20 ]
pi_67749060
jaloers
  Redactie Frontpage maandag 6 april 2009 @ 19:18:39 #162
95179 TheGrandWazoo
Zelfmoord is een optie! Bazbo
pi_67769118
quote:
Op maandag 6 april 2009 02:33 schreef webfreak het volgende:

[..]

Legendary

Werkelijk de beste keuze om te spelen, wat betreft Ringo-liedjes.
Fantastisch nummer, en de uitvoering is echt waanzinnig.

EN ook waanzinnig: Paul speelde ook Cosmically Conscious!!! Waanzinnig nummer van Off The Ground, geschreven in India. Dat mag 'ie echt VAKER doen.




... en dat allemaal dankzij mijn favoriete filmregisseur. David Lynch
Wow...dat had ik écht niet verwacht!
Hoianghuzhouhiuphoeginglau is goedemorgen, hoor ik Bassie en Adriaan al zingen; nou, ik versta d'r geen kút van!
(Superworm)
  Redactie Frontpage maandag 6 april 2009 @ 19:19:02 #163
95179 TheGrandWazoo
Zelfmoord is een optie! Bazbo
pi_67769132
quote:
Op maandag 6 april 2009 04:17 schreef Aisumasen het volgende:
Even snel in een dood uurtje vanaf JFK wat willekeurige verhalen:

Ik heb bijna een soort van Beatles-week in New York gehad . Yoko Ono van dichtbij gezien bij een opening in de UN Headquarters. Vele Lennon-gerelateerde plekken bezocht. En natuurlijk zaterdagavond het hoogtepunt. Ik had voor de middag kaarten gereserveerd voor een rondleiding door Radio City Music Hall, waarbij ik natuurlijk hoopte op een glimp van één of andere soundcheck .

Toen ik één uur daarvoor langs de Radio City Music Hall liep, zag ik dat er zich een redelijke rij had gevormd voor de podium-ingang. En ach, ik had toch nog een uurtje niets te doen... Telkens gingen deuren open, vormden SUV's een rij, liep de beveiliging heen en weer... Z'n vriendin nam plaats in één van de auto's... En exact 2 minuten voordat ik moest aansluiten in de rij voor de tour... There he was! Zo stoer, grote zonnebril op, grijze jas, lange das: Paul McCartney, damn!

Er ontstond totale chaos, huisvrouwen die zich voor de leeuwen wierpen, gillende mannen, en ik stond daar ergens tussen . Ik heb de legende gewoon half aangeraakt . Ik geloof dat hij heel snel een aantal dingen signeerde. Luid enthousiast zwaaiend, ook naar de overkant, kushandjes, ontzettend sympathiek.

[ afbeelding ]

Ik heb maar de helft meegekregen van wat de host vertelde over Radio City, ik was volledig in extase . "Wow, Paul McCartney van dichtbij gezien..." . We zagen Donovan soundchecken, en daarna vertelde de host: "Oh ja, McCartney was net ook aan het soundchecken, met Ringo samen. Ze deden geloof ik een best bekend nummer." Nou, je kan mijn reactie misschien wel voorstellen. En later die avond... Toen ze ook daadwerkelijk dát nummer speelden: Priceless. En Ringo solo was ook fantastisch. Tijdens Donovan, Eddie Vedder, Ben Harper hield iedereen zijn gemak. De gala-genodigden én de muziek-fans, rustig op hun plek. Maar toen Ringo op kwam, en later "Yellow Submarine" inzette : Iedereen opstaan, meezingen, meeklappen. Één groot feest.

Na afloop Giles Martin, Howard Stern, Jerry Seinfield, Mike Love (die onaardig werd toegeschreeuwd), Barbara Bach en Olivia Harrison gezien. Het is dat Giles met vrienden was, anders had ik natuurlijk gevraagd waar in godsnaam die remasters blijven, . Oh ja, het complete optreden is gefilmd voor eventuele DVD-release. David Lynch is van plan een concertfilm uit te brengen van de avond.

Later meer over het concert etc.
Fantastisch verslag!
Hoianghuzhouhiuphoeginglau is goedemorgen, hoor ik Bassie en Adriaan al zingen; nou, ik versta d'r geen kút van!
(Superworm)
  Redactie Frontpage maandag 6 april 2009 @ 19:24:47 #164
95179 TheGrandWazoo
Zelfmoord is een optie! Bazbo
pi_67769323
quote:
Op maandag 6 april 2009 02:33 schreef webfreak het volgende:

[..]

Legendary

Werkelijk de beste keuze om te spelen, wat betreft Ringo-liedjes.
Fantastisch nummer, en de uitvoering is echt waanzinnig.

EN ook waanzinnig: Paul speelde ook Cosmically Conscious!!! Waanzinnig nummer van Off The Ground, geschreven in India. Dat mag 'ie echt VAKER doen.




... en dat allemaal dankzij mijn favoriete filmregisseur. David Lynch
Ehrm...hebbie Ringo zijn stem gehoord? Goeie genade...dat is wel érg slecht.
Paul was zo te horen wél goed bij stem.
Hoianghuzhouhiuphoeginglau is goedemorgen, hoor ik Bassie en Adriaan al zingen; nou, ik versta d'r geen kút van!
(Superworm)
pi_67777158
quote:
Op maandag 6 april 2009 19:24 schreef TheGrandWazoo het volgende:

Ehrm...hebbie Ringo zijn stem gehoord? Goeie genade...dat is wel érg slecht.
Paul was zo te horen wél goed bij stem.
Ach, voor Ringo z'n doen is het redelijk op niveau toch?
Goeie zanger is 'ie nooit geweest, maar dat vind ik juist wel zijn charme. Op plaat klinkt 'ie af en toe al vals, dan kan zoiets live niet uitblijven.

OEF. En ik heb gisteravond spontaan Cosmically Conscious (en de rest van Off the Ground) op m'n iPod gezet... Geweldig nummer eigenlijk
pi_67787225
The Beatles Remastered (HMV.com)
Release date: 09/09/09.

Zal het?

Zie ook Amazon.
  dinsdag 7 april 2009 @ 11:20:48 #167
73930 Blinker
Only one Go Ahead Eagles
pi_67787898
quote:
Op dinsdag 7 april 2009 10:59 schreef Aisumasen het volgende:
The Beatles Remastered (HMV.com)
Release date: 09/09/09.

Zal het?

Zie ook Amazon.
Zou te mooi om waar te zijn
pi_67791299
Ooooh 09/09/09... Wat een symbolische datum. Kom maar op met de complot-theorieën!

Ik geef vast een voorzet: Lennon's geluksgetal...
pi_67792017
Number 9....number 9....number 9. Tevens de release-datum van het videospel. That makes sense.

Maar enkel voor die datum hadden ze geen 22 jaar hoeven te wachten van mij .
pi_67797937
oke, nu ben ik echt jaloers
tevens
quote:
WERELDWIJDE RELEASE VAN DE GEHELE OORSPRONKELIJKE BEATLES-CATALOGUS GE-REMASTERED DOOR APPLE CORPS LTD. EN EMI MUSIC OP 9 SEPTEMBER 2009 (09-09-'09) Hilversum – 7 april 2009 – Met veel genoegen kondigen Apple Corps Ltd. en EMI Music aan dat de oorspronkelijke, voor het eerst volledig digitaal ge-remasterde Beatles-catalogus op woensdag 9 september 2009 (09-09-'09) wereldwijd op CD zal worden uitgebracht. Dat gebeurt op dezelfde datum als de release van de langverwachte videogame ‘The Beatles: Rock Band.’ Elk van de CD’s is verpakt met gebruikmaking van het originele Engelse hoesontwerp, inclusief CD-boekjes met daarin originele en nieuwe liner notes en zeldzame foto’s. Iedere CD zal gedurende een beperkte periode tevens een korte documentaire over het album bevatten. Daarnaast worden op dezelfde dag twee nieuwe CD-verzamelboxen van de Beatles uitgebracht. De albums zijn ge-remastered door een toegewijd team van technici in EMI’s Abbey Road Studios in Londen gedurende een periode van vier jaar. Dit team maakte gebruik van ‘state of the art’ opnametechnologie naast klassieke studioapparatuur, teneinde de authenticiteit en integriteit van de originele analoge opnames te bewaren. Dit nauwgezette proces heeft geresulteerd in de allerbeste geluidskwaliteit van de catalogus sinds de oorspronkelijke release. De collectie bevat alle 12 Beatles albums in stereo met de originele tracklist en het artwork zoals uitgebracht in de UK, en 'Magical Mystery Tour,' wat sinds de release in 1987 deel uitmaakt van de essentiële Beatles-catalogus. In aanvulling daarop zijn de collecties 'Past Masters Vol. I and II' nu als 1 titel gebundeld zodat het totaal uitkomt op 14 albums verdeeld over 16 schijfjes. Het is bovendien voor het eerst dat de eerste vier Beatles albums in hun geheel in stereo op compact disc verkrijgbaar zullen zijn. Deze 14 albums zullen, samen met een DVD-collectie van de documentaires, ook gezamenlijk verkrijgbaar zijn als stereo boxset. De boekjes van iedere nieuwe CD-verpakking bevatten gedetailleerde historische aantekeningen en informatieve aantekeningen over de opnames. Met uitzondering van de 'Past Masters' set, zijn nieuw geproduceerde minidocumentaires over ‘the making of’ van ieder album, geregisseerd door Bob Smeaton, aan de CD’s toegevoegd als QuickTime files. De documentaires bevatten archiefbeelden, zeldzame foto’s en nooit eerder gehoorde gesprekken tussen de Beatles in de studio, wat een uniek en zeer persoonlijk inkijkje geeft in hoe de sfeer in de studio was.
Voor de verwoede verzamelaar is een tweede boxset samengesteld. Op 'The Beatles in Mono' zijn alle Beatles-opnames gebundeld die oorspronkelijk gemixt waren voor een monorelease. De box zal 10 albums bevatten met hun oorspronkelijke monomixen, plus twee extra discs met monomasters (een vergelijkbare benadering als de stereo tracks op 'Past Masters'). Als extra bonus bevatten de monodiscs van “Help!” en “Rubber Soul” tevens de oorspronkelijke stereomixen uit 1965, die nog niet eerder op CD zijn verschenen. Deze albums zullen worden verpakt als minivinyl CD replica’s van de oorspronkelijke hoezen met alle oorspronkelijke inlays en label designs.

Gesprekken over de digitale distributie van de catalogus lopen nog. Op dit moment is daar nog geen verdere informatie over beschikbaar. The Stereo Albums (individueel verkrijgbaar en gebundeld als stereo boxset)
De stereo albums zijn geremastered door Guy Massey, Steve Rooke, Sam Okell met Paul Hicks en Sean Magee. Alle CD-verpakkingen bevatten:Het oorspronkelijke vinyl artwork en liner notes.Veel archieffoto’s.Aanvullende historische aantekeningen van Kevin Howlett en Mike Heatley.Aanvullende opnamenotities van Allan Rouse en Kevin Howlett.* = CD bevat QuickTime minidocumentaire over het album
Please Please Me* (CD-debuut in stereo)

With The Beatles* (CD-debuut in stereo)A Hard Day's Night* (CD-debuut in stereo)Beatles For Sale* (CD-debuut in stereo)Help!*Rubber Soul*Revolver*Sgt. Pepper's Lonely Hearts Club Band* (bevat tevens aantekeningen uit 1987, bijgewerkt en van een nieuw intro voorzien door Paul McCartney)Magical Mystery Tour*The Beatles*Yellow Submarine* (bevat tevens de oorspronkelijke Amerikaanse liner notes)Abbey Road*Let It Be*Past Masters (bevat nieuwe liner notes geschreven door Kevin Howlett)

‘The Beatles in Mono’ (alleen verkrijgbaar als boxset)
De monoalbums zijn ge-remastered door Paul Hicks, Sean Magee met Guy Massey en Steve Rooke en zijn gezamenlijk verkrijgbaar in een box met een essay van Kevin Howlett.
+ = monomix CD-debuut Please Please Me
With The Beatles
A Hard Day's Night
Beatles For Sale
Help! (CD bevat tevens de oorspronkelijke stereo mix uit 1965)+
Rubber Soul (CD bevat tevens oorspronkelijke stereo mix uit 1965)+
Revolver+
Sgt. Pepper's Lonely Hearts Club Band+
Magical Mystery Tour+
The Beatles+
pi_67798767
Vet
Ik dacht met Love al, waarom hebben ze niet gewoon de oude tracks opnieuw gemastered ipv tracks door elkaar te mixen enzo
pi_67798891
quote:
Op dinsdag 7 april 2009 16:42 schreef Xrenity het volgende:
Vet
Ik dacht met Love al, waarom hebben ze niet gewoon de oude tracks opnieuw gemastered ipv tracks door elkaar te mixen enzo
Love is ook gemaakt voor een circusvoorstelling,
zelf vindt ik het een prachtige mix.. door dat album begon ik de Beatles echt te waarderen en begon ik echt met luisteren
pi_67799065
Godnondeju, ik houd mijn hart vast.
pi_67799099
Wow, het einde van het lange wachten komt dan toch in zicht
pi_67799352
Waar kunnen we aandelen EMI kopen?
pi_67799415
quote:
Op dinsdag 7 april 2009 16:46 schreef blckbb het volgende:

[..]

Love is ook gemaakt voor een circusvoorstelling,
zelf vindt ik het een prachtige mix.. door dat album begon ik de Beatles echt te waarderen en begon ik echt met luisteren
Ik vond hem eerst wel tof (heel helder enzo), maar dan zet je ineens een nummer aan dat voor je gevoel halverwege stopt
pi_67799661
De officiële site (met filmpje) op EMI: http://www.emimusic.nl/external/microsites/beatles/beatles.htm

Edit:

En van de Beatles site:



En de binnenkant van SGT Pepper (uit de nieuwsbrief):



[ Bericht 24% gewijzigd door MrBadGuy op 07-04-2009 20:30:44 ]
pi_67800145
Wauw!
En thank god: Er komt op 9/9/9 ook een 14-disc Box Set uit, met alle albums + DVD met 13 mini docu's over de albums.

EN JA HOOR: voor de echte audiofielen: Nog een extra 11-disc boxset met alle Mono-versies!

Ik ga vast sparen
  Redactie Frontpage dinsdag 7 april 2009 @ 17:23:59 #179
95179 TheGrandWazoo
Zelfmoord is een optie! Bazbo
pi_67800227
Geweldig! Maar...

Waarom niet please please me en with the beatles op één cd. Als dat met Past Masters kan...
Zo wordt het geld weer érg uit de zak geklopt.
Hoianghuzhouhiuphoeginglau is goedemorgen, hoor ik Bassie en Adriaan al zingen; nou, ik versta d'r geen kút van!
(Superworm)
pi_67800267
Hopelijk komt het ook op Vinyl uit..
  Redactie Frontpage dinsdag 7 april 2009 @ 17:27:18 #181
95179 TheGrandWazoo
Zelfmoord is een optie! Bazbo
pi_67800343
quote:
Op dinsdag 7 april 2009 17:25 schreef blckbb het volgende:
Hopelijk komt het ook op Vinyl uit..
Plus dan natuurlijk weer een bonus cd met daarop onuitgebracht materiaal.
Hoianghuzhouhiuphoeginglau is goedemorgen, hoor ik Bassie en Adriaan al zingen; nou, ik versta d'r geen kút van!
(Superworm)
  dinsdag 7 april 2009 @ 17:39:09 #182
159761 Arn0
Abbey Road
pi_67800758


Jammer dat ik net 2 maanden geleden alle cd's heb gekocht, maarja.
By hook or by crook, I'll be last in this book.
pi_67800830
Argh, kan mobiel de Flash-site niet openen. Zoals ik het nu even snel zie zitten er wat nadelen aan, maar ik ben blij verrast over het beschreven mastering-proces. Had dit NOOIT verwacht.
  dinsdag 7 april 2009 @ 17:51:52 #184
159761 Arn0
Abbey Road
pi_67801169
Heeft er iemand trouwens al een idee hoeveel die The Stereo Albums Boxset zal kosten?
By hook or by crook, I'll be last in this book.
pi_67801244
Reken maar dat ik die Stereo boxset ga kopen

Tomorrow Never Knows in dezelfde kwaliteit als Love
Bleuh.
  dinsdag 7 april 2009 @ 18:40:54 #186
41286 Price
The Abominable Dr. Phibes
pi_67802813
Dit is heeeeeeel goed nieuws
You Should Have Seen Them Kicking Edgar Allan Poe
pi_67803262
quote:
Op dinsdag 7 april 2009 17:23 schreef TheGrandWazoo het volgende:
Geweldig! Maar...

Waarom niet please please me en with the beatles op één cd. Als dat met Past Masters kan...
Zo wordt het geld weer érg uit de zak geklopt.
Mwah. Ik heb ze toch liever op twee schijfjes hoor.
Het zijn toch twee verschillende albums, daar horen gewoon 2 verschillende hoesjes etc. bij.

Ben benieuwd hoe duur alles wordt... Die prijzen bij HMV (9 pond p.s.) lijken me wel érg cheap.
  dinsdag 7 april 2009 @ 18:59:34 #188
18026 Thelonious
le samouraï
pi_67803458
Wooooooooooohoooooooooooooooooooooooooooo.
Ik ben zo benieuwd naar hoe het allemaal zal klinken.
Keeping an eye on the world going by my window.
pi_67804081
dat gaat weer aardig in de papieren lopen, maar dat heb ik er graag voor over
quote:
Op dinsdag 7 april 2009 17:25 schreef blckbb het volgende:
Hopelijk komt het ook op Vinyl uit..
pi_67805671
quote:
Op dinsdag 7 april 2009 18:53 schreef webfreak het volgende:
Ben benieuwd hoe duur alles wordt... Die prijzen bij HMV (9 pond p.s.) lijken me wel érg cheap.
Daar keek ik ook van op, lijkt me ook erg laag ingeschat. Maar ik koop gewoon de hele boxset, 14 albums (16 discs) plus bonus DVD, zal vast wel ergens online (Play) te koop komen voor tussen de ¤150 en ¤200. In de winkel (FRS) zal het wel ¤ 250 tot ¤ 300 worden.
pi_67806277
quote:
Op dinsdag 7 april 2009 20:07 schreef MrBadGuy het volgende:

[..]

Daar keek ik ook van op, lijkt me ook erg laag ingeschat. Maar ik koop gewoon de hele boxset, 14 albums (16 discs) plus bonus DVD, zal vast wel ergens online (Play) te koop komen voor tussen de ¤150 en ¤200. In de winkel (FRS) zal het wel ¤ 250 tot ¤ 300 worden.
Ik zou sowieso nooit iets bij FRS kopen Dan ben je een dief van je eigen portemonnee.

Ik gok ook ergens tegen de 200 euro. Oh well... Als ik nu mijn Beatles-albums verkoop, krijg ik er misschien nog 75 euro voor, dat scheelt dan weer
pi_67806691
Er is goed nieuws, en ook best slecht nieuws.

Het komt zeker niet uit de lucht vallen, maar ik ben wel verrast dat ze alles in één keer uitbrengen, op dezelfde datum als het veelbesproken video-spel. Dit gaat een chart-dominatie worden en zal een compleet nieuwe doelgroep aanboren. Wel 10 jaar te laat - ze hebben zó veel geld verloren - maar ik ben er eigenlijk wel blij om. Over de doden niets dan goeds, maar waren de remasters al in de jaren '90 onder de vlag van Neil Aspinall uitgebracht, hadden we waarschijnlijk schelle levenloze brickwall-gedrochten gehad zoals de Yellow Submarine-soundtrack uit 1999. (De prutsers wisten de strijkers van Eleonor Rigby niet eens te syncen met de vocalen ) Aan de recente "Love" en Anthology DVD-remixen te horen weten ze ondertussen wél waar ze mee bezig zijn.

Dit (en het CD-drama uit 1987) hebben ze zeker in hun achterhoofd gehouden, te merken aan de zeer uitgebreide uitleg over het mastering-proces in het uitgebreidere Engelse persbericht. De dynamiek van het geluid is behouden, geen limiting op de mono-mixen, en meer zeer geruststellende zinnen. Tot aan uitleg over 'noise reduction' (waar de Yellow Submarine OST door verpest is) aan toe! Ze weten écht waar ze mee bezig zijn! Héél goed om de namen van het remaster-team te lezen, dit zijn niet de schoften die onder andere de McCartney-CD's uit 1993 en de hit-complilatie "1" uit 2000 kapot gemaakt hebben.

Wel baal ik dat de singles nog steeds worden weggestopt als dat slechte "Past Masters"-concept. Breng dat apart uit, of als bonus-singles bij het album waar het onder valt.

Hele goede zet om een DVD met een mini-documentaire bij elk album bij te voegen, nota bene door de maker van de Anthology-film. Ik heb altijd gedacht: Hoe kunnen ze al dat studio-materiaal en video-materiaal netjes verwerken als extra in een release? Nou, precies op deze manier dus. Hulde! Ben benieuwd of er nog interessante nieuwe outtakes te horen zullen zijn. Ik had al eerder vernomen dat ze nu eindelijk het artwork proper hebben gemaakt, met sessie-data verwerkt in de liner notes. Digipacks zijn wel een flink minpuntje trouwens.

Jammer dat alle mono-mixen op de grote hoop zijn gegooid. Ik wil gewoon een aparte Sgt. Pepper mono-mix, om maar iets te noemen. Want dat blijft de definitieve versie. En als je dan toch de authenticiteit wil bewaren...

Dan nu het slechte nieuws: Zoals ik het nu lees zijn het enkel remasters, geen remixes. Aangezien de oorspronkelijke stereo-mixen van "Help" en "Rubber Soul" enkel 'een extra-tje' zijn, worden de nieuwe George Martin-mixen uit 1987 als definitief beschouwd. En juist die mixen zijn een typisch geval van "take a bad master, and make it worser".

Jawel, zoals ik het nu lees krijgen we geremasterde authentieke stereo-mixen. Met dus nog altijd de stemmen links, ritmesectie rechts, en meer van dat soort taferelen wat we allemaal van de originele stereo-mixen kennen. Géén "Love"-kwaliteit dus, want die release werd geremixed, en klonk daarom zo grandioos. Laat me raden, nadat de verkoop van deze collecties in 2014 gestagneerd is, komen de remixes uit? Dat ze 4 jaar gedaan hebben over de voorbereiding van dit project, geeft ook wel weg dat er in een later stadium nog wat aan zit te komen. Reken maar dat deze melkkoe tot de laatste druppel uitgemolken gaat worden.

Btw, word on the street is dat uiteindelijk alle Apple-releases (Badfinger, Mary Hopkin, Jackie Lomax etc.) geremasterd uitgebracht zullen worden.
pi_67808416
Jaaaaaaaaaa! Jaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa! Ja ja ja ja jaaaaaaaaaaaaaaaaaaa! EIndelijk!

Potjandorie.... normaal heb ik overdag tussendoor wel ff tijd om wat sites te checken, maar uitgerekend vandaag was ik beredruk... Het nieuws was me compleet ontgaan!

Op zich ben ik HEEL blij dat ze de albums 'los' uitbrengen, dus niet een album en daarachteraan de singles uit die tijd erbij geplakt. Of de stero en mono versie op 1 cd. Jakkes, het idee alleen al! Ben ik HEEL blij mee! Ik vind de Past Masters setup trouwens ook prima!

Wat ik wel jammer vind, is dat de mono versies als aparte box worden uitgegeven en dat ze niet als extra bij de stereo versies zitten... Ik luister al geruime tijd alleen de monoversies: vanaf Pepper luister ik meestal stereo. En dat betekent dat ik dus eigenlijk allebei de sets moet kopen...! En als ik dan een cd speel uit de stereo box met een soort van replica van het originele hoesje en dan een mono album wil beluisteren, moet ik een andere box pakken met ander artwork of zo... (?). Ik had het liever als een geheel gezien...

Ik ben trouwens ook benieuwd wat ze nou verstaan onder 'remasters'... da's me nog steeds niet echt duidelijk. Het feit dat de originele Help en Soul mixes bij de mono versies zitten, geeft aan dat ze niet van alles de originele stereo mixes gaan uitbrengen, maar of het dan de 1987 versies zijn of niet... Beetje vaag nog. Ben erg benieuwd. Ook wanneer de eerste flac's op internet verschijnen: ik neem toch wel aan dat m'n vragen voor 9-9-09 beantwoord worden.

Maar al met al supernieuws!!!

EDIT:
De mini-docu's zijn een leuke toevoeging. Er is natuurlijk MEER dan genoeg ruimte op die cd's....!

EDIT 2:
Dit klinkt minder:
As an added bonus, the mono "Help!" and "Rubber Soul" discs also include the original 1965 stereo mixes
Toch twee versies op 1 cd...?

[ Bericht 5% gewijzigd door hello_goodbye op 07-04-2009 21:37:22 ]
  dinsdag 7 april 2009 @ 21:46:27 #194
2408 MuadDib
Getrouwd!
pi_67809201
Ik ga sparen
In dat Spaanse cafe danste wij ole, Maria Magdalena
Met je ogen zo zwart stal je heel mijn hart, Maria Magdalena
Sinds ik jou heb gekust vind ik nergens rust, Maria Magdalena
Ja, jou alleen wil ik steeds om mij heen, Jou en anders geen
  dinsdag 7 april 2009 @ 21:57:57 #195
228665 Peter88Online
You may say I'm a dreamer
pi_67809648
Ik ben al een tijdje niet meer op dit topic geweest . Ik zal weer eens wat actiever worden.

Ik ben ook erg blij dat nu eindelijk die remasters uit komen.Normaal koop ik niet vaak opnieuw uitgebrachte CD's die ik allang ik de kast heb staan, maar voor The Beatles maak ik daarvoor graag een uitzondering.
“Tomorrow there’ll be sunshine, And all this darkness past”
  dinsdag 7 april 2009 @ 22:08:14 #196
139330 TNA
For the stars that shine
pi_67810010
Dit is echt het meest geweldige nieuws in jaren ! Sinds de release van Love, iedere keer als ik dat album hoorde, remasters, remasters! Ik kan echt niet wachten om alles geremasterd te horen, geweldig
pi_67810128
quote:
Op dinsdag 7 april 2009 17:23 schreef TheGrandWazoo het volgende:
Geweldig! Maar...

Waarom niet please please me en with the beatles op één cd. Als dat met Past Masters kan...
Zo wordt het geld weer érg uit de zak geklopt.
Past Masters wordt uitgebracht als 1 dubbel-cd. Dus ze hebben niet alles op 1 cd gepropt. Ik ben blij dat alle cd's apart worden uitgegeven: hoe moet je ooit de hoezen van Please en With in enen proppen...?
quote:
Op dinsdag 7 april 2009 17:54 schreef PimD het volgende:
Tomorrow Never Knows in dezelfde kwaliteit als Love
Denk het niet: het zijn remasters, geen remixes...
quote:
Op dinsdag 7 april 2009 20:39 schreef Aisumasen het volgende:
1. Hele goede zet om een DVD met een mini-documentaire bij elk album bij te voegen

2. Jammer dat alle mono-mixen op de grote hoop zijn gegooid. Ik wil gewoon een aparte Sgt. Pepper mono-mix, om maar iets te noemen. Want dat blijft de definitieve versie.

3. Jawel, zoals ik het nu lees krijgen we geremasterde authentieke stereo-mixen. Met dus nog altijd de stemmen links, ritmesectie rechts, en meer van dat soort taferelen wat we allemaal van de originele stereo-mixen kennen. Géén "Love"-kwaliteit dus, want die release werd geremixed, en klonk daarom zo grandioos.
1. Nee, in de stereo box zit een dvd met alle mini-docu's bij elkaar: de docu's staan daarnaast als quicktime op elke cd. Dus er komt geen dvd bij elke cd.

2. Ehm, dat heb je verkeerd begrepen, denk ik. De mono box wordt juist super: alle mono albums APART in replica's op cd formaat van de originele hoezen! Met als cd-opdruk een origineel label! Alleen hoop ik dus niet dat ze de stereo versies van Help en Soul op dezelfde cd zetten als de mono versies...

3. Ja, daar denk ik dus ook... Geen remixes...!
quote:
Op dinsdag 7 april 2009 22:08 schreef TNA het volgende:
Dit is echt het meest geweldige nieuws in jaren ! Sinds de release van Love, iedere keer als ik dat album hoorde, remasters, remasters! Ik kan echt niet wachten om alles geremasterd te horen, geweldig
Zie hierboven... Ik ben bang dat dit geen Love-experience wordt: het zijn remasters, geen remixes. Zo lijkt het... Het is wachten op het lekker van de eerste tracks...

Ik koop alles alsnog, hoor: ik wol het gewoon hebben (mooie hoesjes!) maar toch... remasters, tsja...
  dinsdag 7 april 2009 @ 22:18:52 #198
139330 TNA
For the stars that shine
pi_67810462
quote:
Op dinsdag 7 april 2009 22:11 schreef hello_goodbye het volgende:
[..]

Zie hierboven... Ik ben bang dat dit geen Love-experience wordt: het zijn remasters, geen remixes. Zo lijkt het... Het is wachten op het lekker van de eerste tracks...

Ik koop alles alsnog, hoor: ik wol het gewoon hebben (mooie hoesjes!) maar toch... remasters, tsja...
Die remixes waren briljant, maar het gaat me toch echt om de volle geluidskwaliteit waarmee de briljantie van de muziek geheel tot zijn recht komt. The Bealtes
pi_67810722
quote:
Op dinsdag 7 april 2009 22:18 schreef TNA het volgende:

[..]

Die remixes waren briljant, maar het gaat me toch echt om de volle geluidskwaliteit waarmee de briljantie van de muziek geheel tot zijn recht komt. The Bealtes
Ja, is ook wel weer zo. Van mij hoeven ze niet echt te rommelen met het stereobeeld omdat ik toch van alles tot aan Pepper de monoversies beluister. En daarna is het stereobeeld prima. En ik herinner me nu dat ze vorig jaar in Mojo schreven dat toen ze de remasters beluisterden van TWA, dat het net was alsof ze daarvoor alles vanachter glas hadden gehoord. Het zou ook echt wel ver gaan als alles echt geremixed zou zijn...

Ik heb trouwens wel het idee dat alles allang klaar is... dus we moeten nu met z'n allen wachten tot 09-09-09 omdat men die datum zo speciaal vind... Da's wel jammer natuurlijk... Van mij had het nu uitgebracht mogen worden: dan was het een mooie zomer geweest.
  dinsdag 7 april 2009 @ 22:28:16 #200
139330 TNA
For the stars that shine
pi_67810886
quote:
Op dinsdag 7 april 2009 22:24 schreef hello_goodbye het volgende:

[..]

Ja, is ook wel weer zo. Van mij hoeven ze niet echt te rommelen met het stereobeeld omdat ik toch van alles tot aan Pepper de monoversies beluister. En daarna is het stereobeeld prima. En ik herinner me nu dat ze vorig jaar in Mojo schreven dat toen ze de remasters beluisterden van TWA, dat het net was alsof ze daarvoor alles vanachter glas hadden gehoord. Het zou ook echt wel ver gaan als alles echt geremixed zou zijn...

Ik heb trouwens wel het idee dat alles allang klaar is... dus we moeten nu met z'n allen wachten tot 09-09-09 omdat men die datum zo speciaal vind... Da's wel jammer natuurlijk... Van mij had het nu uitgebracht mogen worden: dan was het een mooie zomer geweest.
Ach, zomer, na 09-09-09 wordt het nog een mooi leven
pi_67810978
Een tijd terug heeft er toch zo'n special in de Mojo gestaan, waarbij een van die journalisten 10 nummers van de geremasterde White Album te horen kreeg? Wat ik me daarvan herinner was die helemaal lyrisch en kwam het op mij over alsof het niet alleen een 'simpele' remaster was hoor...?
Bleuh.
pi_67811237
quote:
Op dinsdag 7 april 2009 22:29 schreef PimD het volgende:
Een tijd terug heeft er toch zo'n special in de Mojo gestaan, waarbij een van die journalisten 10 nummers van de geremasterde White Album te horen kreeg? Wat ik me daarvan herinner was die helemaal lyrisch en kwam het op mij over alsof het niet alleen een 'simpele' remaster was hoor...?
Ja, daar had ik het ook over: het zijn remasters die wel stukken helderder klinken. Er gaat alsnog een wereld voor je open, maar bijvoorbeeld het stereobeeld zal niet veranderen.
pi_67811554
quote:
Op dinsdag 7 april 2009 22:34 schreef hello_goodbye het volgende:

[..]

Ja, daar had ik het ook over: het zijn remasters die wel stukken helderder klinken. Er gaat alsnog een wereld voor je open, maar bijvoorbeeld het stereobeeld zal niet veranderen.
Precies.
De latere albums (White Album / Let It Be / Abbey Road) zijn sowieso STUKKEN beter gemixt dan de eerdere albums.
pi_67811863
Voor de duidelijkheid: Met een remix bedoel ik dus de oorspronkelijke betekenis van de uitdrukking: Een nieuwe geluidsmix van de originele opnames. Dus géén remix als in wat ze bv. met "Within You Without You" en "Tomorrow Never Knows" op Love hebben gedaan, maar als in wat ze met "Back To The USSR" hebben gedaan. Plastisch gezegd: Alle sporen (instrumenten) individueel van elkaar zo goed mogelijk laten klinken, en opnieuw een plek in het stereo-beeld geven. Waardoor de (grotendeels) vreemde stereo-mixen uit de jaren '60 dus veel beter gaan klinken. Luister en vergelijk:

http://www.dailymotion.co(...)-magic-myst-tour-lov

En dan vooral vanaf 02:20. Als je de "Love" remix (nieuwe geluidsmix ) hebt geluisterd, wil je toch nóóit meer de originele mix uit 1967 horen in zijn fake stereo? Dan kan het nog net zo goed geremasterd zijn met de beste apparatuur van de beste mastertapes... Doe deze vergelijking ook maar eens met Back In The USSR, die in zijn originele mix helemaal niet verkeerd klinkt: http://www.dailymotion.co(...)e-album-and-lo_music Maar dan hoor je ineens dat het nóg veel beter kan klinken, en lijkt het bijna alsof de originele mix door een transistor-radio wordt afgespeeld. En het stereo-beeld is zelfs nagenoeg hetzelfde gebleven.

Of neem nou de eerste 2 albums, die komen nu dus uit in de authentieke stereo-mix. Tof, maar ik ga echt niet luisteren naar de oorspronkelijke mix waarin de vocalen links en de instrumenten rechts zitten! En zeker niet nadat ze met de Anthology DVD-mixen (o.a. "Twist And Shout) bewezen hebben dat een nieuwe mix mindblowing kan klinken. En dat van 2 sporen!

Het is niet gek als je tevreden bent met de mono-mix (of stereo-mix) van bv. "For No One", maar als je 'em daarna hoort vanaf de Anthology DVD schreeuw je om remixes !
pi_67812121
als er iets van dit uitkomt op lp ga ik sparen
pi_67812240
Bovendien ben ik meer benieuwd naar de mono's. ik denk dat dat veel meer beatlessound geeft, alhoewel 'Love' een prachtig voorbeeld gaf van Beatleswaardig stereo
pi_67814644
Wow ik luister Love nu serieus voor het eerst wat een fucking zwaar gave shit is dit, hoezo heb ik dit nooit eerder opgezocht/geluisterd
pi_67818587
quote:
Op dinsdag 7 april 2009 22:47 schreef Aisumasen het volgende:
Voor de duidelijkheid: Met een remix bedoel ik dus de oorspronkelijke betekenis van de uitdrukking: <knip heel interessant verhaal knip >
Ja, en dat vraag ik me dus af: dat is me dus niet echt duidelijk. Ik heb toch sterk het idee dat ze de originele mixes geremasterd hebben. Anders hadden ze wel gezegd dat ze alles geremixed EN (natuurlijk) geremastered hadden (nieuwe mixes remaster je ook niet: die master je gewoon voor het eerst). Vandaar de opmerking in Mojo dat alles helderder klinkt en zo en verder niet. In feite krijgen we nu te horen wat The Bealtes hoorden nadat ze alles gemixed hadden voor het masteren. Denk ik. En geen nieuwe remixes zoals op Love (waarbij je dus inderdaad niet moet denken aan en door elkaar husselen van ANDERE nummers maar remixes van alle sporen van een bepaald nummer).

Maar goed, misschien hebben ze van de latere albums wél alle originele takes opnieuw in elkaar gezet, dus het stereobeeld niet echt veranderd, maar wel elke opname van een originele take gepakt i.p.v. samengestelde takes (waarmee ik doel op het feit dat ze in die tijd maar (bijvoorbeeld) 4 tracks hadden en ze de eerste opnames moesten samenvoegen op 1 track om weer nieuwe dingen op de andere tracks te kunnen opnemen: daarbij gaat natuurlijk kwaliteit verloren en komt er ruis bij).
quote:
Op dinsdag 7 april 2009 22:55 schreef blckbb het volgende:
Bovendien ben ik meer benieuwd naar de mono's. ik denk dat dat veel meer beatlessound geeft, alhoewel 'Love' een prachtig voorbeeld gaf van Beatleswaardig stereo
Ik ook, eigenlijk. De mono box ga ik sowieso zeker kopen! (Moet wel de hele box kopen, want de mono cd's komen (vooralsnog) niet los in de winkel.) En misschien dat ik dan de ontbrekende cd's (stereo) los koop. Hangt een beetje af van de prijs. Op zich heb ik het liefst natuurlijk allebei de boxen. Want ik wil ook die andere hoesjes met boekjes en zo...
pi_67819465
quote:
Op woensdag 8 april 2009 09:16 schreef hello_goodbye het volgende:

Ik ook, eigenlijk. De mono box ga ik sowieso zeker kopen! (Moet wel de hele box kopen, want de mono cd's komen (vooralsnog) niet los in de winkel.) En misschien dat ik dan de ontbrekende cd's (stereo) los koop. Hangt een beetje af van de prijs. Op zich heb ik het liefst natuurlijk allebei de boxen. Want ik wil ook die andere hoesjes met boekjes en zo...

Noem me obsessief, noem me een kapitalist... Maar JA... Ik wil ook allebei die boxen
pi_67819793
quote:
Op dinsdag 7 april 2009 20:39 schreef Aisumasen het volgende:
Héél goed om de namen van het remaster-team te lezen, dit zijn niet de schoften die onder andere de McCartney-CD's uit 1993 en de hit-complilatie "1" uit 2000 kapot gemaakt hebben.
Doe eens even normaal man.
You think that everything's alright
I think you might be wrong
pi_67820274
quote:
Op woensdag 8 april 2009 09:58 schreef Simpleton het volgende:

[..]

Doe eens even normaal man.
Over schoften gesproken (je avatar)
pi_67820495
quote:
Op dinsdag 7 april 2009 22:47 schreef Aisumasen het volgende:
Voor de duidelijkheid: Met een remix bedoel ik dus de oorspronkelijke betekenis van de uitdrukking: Een nieuwe geluidsmix van de originele opnames. Dus géén remix als in wat ze bv. met "Within You Without You" en "Tomorrow Never Knows" op Love hebben gedaan, maar als in wat ze met "Back To The USSR" hebben gedaan. Plastisch gezegd: Alle sporen (instrumenten) individueel van elkaar zo goed mogelijk laten klinken, en opnieuw een plek in het stereo-beeld geven. Waardoor de (grotendeels) vreemde stereo-mixen uit de jaren '60 dus veel beter gaan klinken.
Dat is eigenlijk precies wat ik verwacht/hoop dat ze met remastering bedoelen.

Tegenwoordig staat remix meer voor het 'gebruiken' (of misbruiken ) van de audiotracks. Niet echt iets dat je in de huidige media naar buiten wilt brengen denk ik.
pi_67821436
Ik ben trouwens ook benieuwd wat dit alles gaat doen in de 'hitlijsten'. Lijkt me wel leuk als een (of meerdere) cd('s) van The Beatles hoog in de lijsten staan.

En ik ben óók benieuwd wat de Ebbetts-diehards ervan vinden... Ik zelf luister ALTIJD naar de Ebbetts (mono)versies, maar dat zijn natuurlijk nog steeds de oude remasters van een lp geplukt! Volgens mij zullen er lui zijn die de nieuwe remasters niets vinden omdat... ze niet op de originele lp's lijken...
In feite, zo heb ik het idee, krijgen we nu eindelijk te horen wat The Beatles zelf hoorden tijdens het masteren! Geen kwaliteitsverlies meer door het masteren én door het afspelen op een pickup! Beter kan niet, zou je zeggen!

IK WIL ZE NUUUUUUUUUU!!!
Wil je wel geloven (echt waar!) dat ik vannacht gedroomd heb over de remasters?!?!?! Echt! Hahaha!
pi_67826900
Wat me trouwens ook opvalt is dat er heel duidelijk wordt vermeld dat de mini-documantaires in Quicktime formaat op de cd's komen. Waarom het bestand formaat er bij vermelden? Of zie ik spoken en is het geheel toevallig dat het een formaat is van die andere Apple?
pi_67827353
quote:
Op woensdag 8 april 2009 13:34 schreef MrBadGuy het volgende:
Wat me trouwens ook opvalt is dat er heel duidelijk wordt vermeld dat de mini-documantaires in Quicktime formaat op de cd's komen. Waarom het bestand formaat er bij vermelden? Of zie ik spoken en is het geheel toevallig dat het een formaat is van die andere Apple?
Zal geen toeval zijn, denk ik. Is volgens mij echt een deal. Pure promotie dus.
pi_67828682
quote:
Op woensdag 8 april 2009 13:46 schreef hello_goodbye het volgende:

[..]

Zal geen toeval zijn, denk ik. Is volgens mij echt een deal. Pure promotie dus.
Zou best kunnen, al is het sowieso onlogisch een ander formaat te kiezen dan Quicktime.
Dergelijke CD-rom uitgaven zijn in 90% van de gevallen Quicktime-bestanden. Dus zoveel zou ik er niet achter zoeken.
  woensdag 8 april 2009 @ 15:13:05 #217
159761 Arn0
Abbey Road
pi_67830342
Voor iedereen die wat Nederlandse info over het remasterproces wilt weten;
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
By hook or by crook, I'll be last in this book.
pi_67832260
Interessant verhaal. Er is dus duidelijk niets geremixed. Als ik het verhaal zo lees, wordt ik eigenlijk niet echt superenthousiast... Ze hebben zelfs de bestaande cd's gebruikt als vergelijkingsmateriaal... Vraag me ook af hoe het zit met de stereoversies van Help en Soul: ze gebruiken niet de originelen (die staan als bonus op de mono versies) dus... wat gebruiken ze dan wel...? De remixes van 1987 of zo...? Er zijn ook dingen gerestaureerd. En (helemaal erg) ze hebben lopen limiten... omdat dat tegenwoordig gebruikelijk is. Ze hebben het wel beperkt, zeggen ze, maar ze hadden het eigenlijk gewoon helemaal niet moeten doen.

Hm, mijn enthousiasme is wat getemperd...
pi_67832945
Bovendien denk ik dat de beatles, dankzij de samenwerking voor de videogame, weer nieuw publiek gaat trekken, voornamelijk jongere mensen die dat spel in handen krijgen natuurlijk
pi_67834246
quote:
Op woensdag 8 april 2009 09:16 schreef hello_goodbye het volgende:

[..]

Ja, en dat vraag ik me dus af: dat is me dus niet echt duidelijk. Ik heb toch sterk het idee dat ze de originele mixes geremasterd hebben. Anders hadden ze wel gezegd dat ze alles geremixed EN (natuurlijk) geremastered hadden (nieuwe mixes remaster je ook niet: die master je gewoon voor het eerst). Vandaar de opmerking in Mojo dat alles helderder klinkt en zo en verder niet. In feite krijgen we nu te horen wat The Bealtes hoorden nadat ze alles gemixed hadden voor het masteren. Denk ik. [..]
Wat ze gaan uitbrengen is (als ze het écht goed doen, en daar heb ik vertrouwen in) de originele mono- en stereo-mixen uit de jaren '60, gemastered naar moderne standaarden. Authentieke Beatles, in de geluidskwaliteit van de jaren '00. Dat kan dus héél goed, of héél fout aflopen .

Trouwens, al in het Mojo-artikel van een half jaar terug werd gesproken over "enkel remasters" en "alle originele stereo én mono-mixen", en "de originele mix van Rubber Soul en Help! apart". Al die beweringen uit het artikel blijken nu voor 100% te kloppen. In een eerdere post doelde ik al op de uitgebreide uitleg van het mastering-proces, uit het uitgebreidere Engelse persbericht, zie de post van Arn0 ergens hierboven.
quote:
Op woensdag 8 april 2009 09:16 schreef hello_goodbye het volgende:
Maar goed, misschien hebben ze van de latere albums wél alle originele takes opnieuw in elkaar gezet, dus het stereobeeld niet echt veranderd, maar wel elke opname van een originele take gepakt i.p.v. samengestelde takes (waarmee ik doel op het feit dat ze in die tijd maar (bijvoorbeeld) 4 tracks hadden en ze de eerste opnames moesten samenvoegen op 1 track om weer nieuwe dingen op de andere tracks te kunnen opnemen: daarbij gaat natuurlijk kwaliteit verloren en komt er ruis bij).
Juist! En daarom ben ik zo'n fan van remixen. Dankzij het tape-archief en historisch besef van EMI, zijn de meeste pre-overdubs sessies, mits niet ter plekke overgespeeld, bewaard gebleven! Dus waar in de oorspronkelijke mix de complete ritme-sectie op één spoor stond, vanwege het bouncen om plaats te maken voor nieuwe overdubs en dus later één plek in het stereo-beeld kreeg, kun je in een nieuwe mix terug gaan naar de originele ritme-sectie op 4 sporen, en al die losse instrumenten een apart beeld in het stereo-beeld geven. Ik geloof dat een nummer als "Lucy" voor de "Love"-remix uiteindelijk is uitgevouwen tot 12 tracks, maar dat weet ik niet 100% zeker.

Maar ach, we krijgen nu ten minste in ieder geval (eerst) álle (nou ja....BIJNA alle, daarover verderop meer) authentieke mixen, zoals gemaakt in de jaren '60, in (hopelijk) de allerbeste kwaliteit. En begrijp me niet verkeerd, dat kan ook fantastisch gaan klinken!
quote:
Op woensdag 8 april 2009 09:58 schreef Simpleton het volgende:

[..]

Doe eens even normaal man.
Ik neem aan dat je zelf geluisterd naar deze voorbeelden?. Ieder zijn eigen smaak, maar ik vind het persoonlijk niet fijn om mijn favoriete muziek schel en hard ondergedompeld in noise reduction en galm te horen, puur omdat gasten totaal niet wisten waar ze mee bezig waren.
quote:
Op woensdag 8 april 2009 10:22 schreef Xrenity het volgende:

[..]

Dat is eigenlijk precies wat ik verwacht/hoop dat ze met remastering bedoelen.

Tegenwoordig staat remix meer voor het 'gebruiken' (of misbruiken ) van de audiotracks. Niet echt iets dat je in de huidige media naar buiten wilt brengen denk ik.
Haha, ze zullen het zelf nooit 'remixes' noemen nee . Maar deze remasters gaan puur over de originele mixen. En die kunnen ook grandioos klinken, zeker als het daadwerkelijk zo gegaan is als het beschreven mastering-proces!
quote:
Op woensdag 8 april 2009 10:52 schreef hello_goodbye het volgende:
Ik ben trouwens ook benieuwd wat dit alles gaat doen in de 'hitlijsten'. Lijkt me wel leuk als een (of meerdere) cd('s) van The Beatles hoog in de lijsten staan.
Ze hebben 10 jaar te lang gewacht om verkoop-records te gaan breken, maar desalniettemin gaan het leuke maanden worden! Vraag me alleen af wat het effect van alles tegelijkertijd uitbrengen zal zijn .
quote:
Op woensdag 8 april 2009 10:52 schreef hello_goodbye het volgende:
En ik ben óók benieuwd wat de Ebbetts-diehards ervan vinden... Ik zelf luister ALTIJD naar de Ebbetts (mono)versies, maar dat zijn natuurlijk nog steeds de oude remasters van een lp geplukt! Volgens mij zullen er lui zijn die de nieuwe remasters niets vinden omdat... ze niet op de originele lp's lijken...
Het is voor mij heel simpel: Wil je de originele mixen, zoals het in de EMI Studios is opgenomen en gemasterd, en zoals alle Beatles-fans het in de jaren '60 hoorden vanaf vinyl? Go grab some Dr. Ebbetts! Dan krijg je precies wat je wilt, en hoe het in de jaren '60 bedoeld is.

Wil je de originele mixen, zoals het in de EMI Studios is opgenomen, maar gemastered (in de ruimste zin van het woord) met alle moderne middelen om het 'modern' te laten klinken? Ga voor de remasters!

Vergelijk het met de Capitol Albums-series. Die CD's klinken niet zoals de LP's, maar daar is het ook niet voor bedoeld. Ze klinken als de best mogelijke masters, modern gemastered, zoals het in de jaren '00 gebruikelijk is. Wil je het horen zoals het vanaf LP klonk? Zet de LP op, of beluister Dr. Ebbetts natuurlijk
quote:
Op woensdag 8 april 2009 16:02 schreef hello_goodbye het volgende:
Interessant verhaal. Er is dus duidelijk niets geremixed. Als ik het verhaal zo lees, wordt ik eigenlijk niet echt superenthousiast... Ze hebben zelfs de bestaande cd's gebruikt als vergelijkingsmateriaal... Vraag me ook af hoe het zit met de stereoversies van Help en Soul: ze gebruiken niet de originelen (die staan als bonus op de mono versies) dus... wat gebruiken ze dan wel...? De remixes van 1987 of zo...? [..]

Hm, mijn enthousiasme is wat getemperd...
En dat is iets wat ik NIET kan begrijpen. Want daar maken ze een grote fout. Ze gaan terug naar de meest authentieke vorm van de muziek, en doen ontzettend hun best om het zo goed mogelijk over te zetten. En vervolgens gebruiken ze de George Martin-remix van 2 albums uit 1987 als nieuwe standaard? Die platen zijn in 1987 digitaal gemixt op apparatuur uit de jaren '80, hebben toevoegde digitale galm, en er zijn wat authentieke schoonheidsfoutjes uit de originele platen weggepoetst. En dan is er moeite genomen om een complete remix te maken van een album, lieten ze de stemmen alsnog in één kant van het kanaal staan . En deze versie is straks dus de nieuwe standaard, met de originele mix als 'extra-tje'.
  woensdag 8 april 2009 @ 17:30:26 #221
159761 Arn0
Abbey Road
pi_67835424
Maar als je dus de mono boxset zou kopen, mis je extra's die wel bij de stereo boxset zitten?
By hook or by crook, I'll be last in this book.
pi_67836033
quote:
Op woensdag 8 april 2009 09:16 schreef hello_goodbye het volgende:

[..]

Ja, en dat vraag ik me dus af: dat is me dus niet echt duidelijk. Ik heb toch sterk het idee dat ze de originele mixes geremasterd hebben. Anders hadden ze wel gezegd dat ze alles geremixed EN (natuurlijk) geremastered hadden (nieuwe mixes remaster je ook niet: die master je gewoon voor het eerst). Vandaar de opmerking in Mojo dat alles helderder klinkt en zo en verder niet. In feite krijgen we nu te horen wat The Beatles hoorden nadat ze alles gemixed hadden voor het masteren. Denk ik. En geen nieuwe remixes zoals op Love (waarbij je dus inderdaad niet moet denken aan en door elkaar husselen van ANDERE nummers maar remixes van alle sporen van een bepaald nummer).
Gelukkig geen nieuwe remixes, ik wil de muziek van de Beatles blijven horen zoals ik me die van vroeger herinner. Probleem daarbij is wel dat remasteren eigenlijk neer komt op niet meer dan het opnieuw digitaliseren van de oorspronkelijke (stereo en mono) masters zoals die destijds voor het snijden van de platen werden gebruikt, en daarmee is de speelruimte om wat aan het geluid te doen wel erg beperkt. Het kan beter klinken dan de CD (her)uitgaven uit 1987, simpelweg omdat er in de afgelopen 20 jaar heel veel is verbeterd op het gebied van A/D (en D/A) conversie en digitale geluidsbewerking, maar het hoeft niet beter te klinken. We moeten ook niet vergeten dat de originele mastertapes inmiddels alweer twee keer zou oud zijn als in 1987, en helaas is het zo dat de kwaliteit van analoge geluidsbanden met het verstrijken van de jaren heel langzaam maar zeker achteruit gaat.

Bij de CD heruitgaven van 1987 is er voor gekozen om de eerste vier albums uitsluitend in mono uit te brengen. Voor de eerste twee albums was dat een verdedigbare keuze, omdat er nooit echte stereo mixes van zijn gemaakt, dat was met de daarbij gebruikte opnametechnologie ook helemaal niet mogelijk. De latere 'stereo' heruitgaven op LP zijn dan ook een soort pseudo-stereo. Maar van A Hard Day's Night en Beatles For Sale zijn destijds (in 1964) wel echte stereo-mixes gemaakt en op LP uitgebracht. De stereo en mono versies werden apart uitgebracht, omdat veel mensen toen nog een mono pickupelement gebruikten en omdat je een stereo LP onherstelbaar beschadigt wanneer deze met een mono element wordt afgespeeld. In 1987 was er (terecht) veel kritiek op EMI dat het derde en vierde album in mono op CD werden uitgebracht, omdat de stereo-mixes van deze albums zeker voor die tijd als geslaagd mogen worden beschouwd.

Kennelijk heeft EMI zich de kritiek destijds in 1987 wel enigszins aangetrokken, want voor de daaropvolgende heruitgaven van Help en Rubber Soul werd alles uit de kast gehaald en werden nieuwe digitale remixes gemaakt. Maar ook dat kwam EMI op ernstige kritiek te staan. Ik moet hier nog ergens een review hebben van Ken Kessler destijds in HiFi News & Record Review waarin hij de remixes hekelde als een travestie en een ver-disco-de versie van het oorspronkelijke geluid. Bij alle daaropvolgende heruitgaven heeft EMI dan ook (wijselijk) afgezien van pogingen om het oorspronkelijke materiaal opnieuw te mixen, en dat zou ook nauwelijks mogelijk zijn zonder de artistieke integriteit aan te tasten omdat de Beatles na Rubber Soul steeds meer begonnen te experimenteren in de studio met geluidseffecten, waarbij de destijds gebruikte techniek nu eenmaal een integraal onderdeel is van het uiteindelijke product.

Intussen houd ik wel mijn hart vast voor (de geluidskwaliteit van) de nu aangekondigde heruitgaven. Als ik lees over het gebruik van limiters en (digitale) ruisreductie, dan gaan mijn haren al recht overeind staan. En, zoals gezegd, de analoge (master)tapes zijn inmiddels twee maal zo oud als in 1987 en daar zijn ze echt niet beter van geworden.

Wat ik echt een gemiste kans vind is dat de heruitgaven niet op hybride SACD's verschijnen (met een Redbook layer voor conventionele CD spelers). Er wordt al jaren geroepen om SACD's van de Beatles, en recente heruitgaven van oude Stones albums op hybride SACD's bewijzen dat dat beslist een meerwaarde heeft. De geluidskwaliteit van conventionele CD's wordt beperkt door de destijds (in 1980) door Philips en Sony vastgelegde standaard die min of meer werd gedicteerd door de toenmalige technische (on)mogelijkheden, maar deze standaard is allang achterhaald.

[ Bericht 0% gewijzigd door Riparius op 08-04-2009 18:44:45 ]
pi_67837136
quote:
Op woensdag 8 april 2009 16:53 schreef Aisumasen het volgende:
Het is voor mij heel simpel: Wil je de originele mixen, zoals het in de EMI Studios is opgenomen en gemasterd, en zoals alle Beatles-fans het in de jaren '60 hoorden vanaf vinyl? Go grab some Dr. Ebbetts! Dan krijg je precies wat je wilt, en hoe het in de jaren '60 bedoeld is.

Wil je de originele mixen, zoals het in de EMI Studios is opgenomen, maar gemastered (in de ruimste zin van het woord) met alle moderne middelen om het 'modern' te laten klinken? Ga voor de remasters!
Dat kan je ook anders bekijken! Ze klinken dan niet 'modern' maar (zo wil ik het in ieder geval graag zien) meer zoals The Beatles het zelf hoorden in de studio! Dus zonder kwaliteitsverlies door de toenmalige technieken!
Men zegt wel eens dat je het echt hoort zoals het hoort op de lp, maar geloof me: als The Beatles toendertijd de mogelijkheid hadden gehad hun muziek niet via een krakerige naald maar digitaal te laten horen, dan hadden ze toch echt wel voor het laatste gekozen (net zoals ze liever met 24 sporen hadden gewerkt i.p.v. met 2 of 4). De 'sfeer' die er in de muziek zit door reductie/kwaliteitsverlies dankzij oude technieken, daar is men vaak aan gewend, alsof het zo hoort, maar uiteindelijk hoort het zo te klinken zoals het in de studio klonk. En ik hoop dat deze remasters dat mogelijk maken. Dus niet zozeer 'modern' alswel onbeschadigd en vers van het mes.
pi_67989037
Ondertussen staan de cd's al op play.com: 12,99 per stuk! Incl. verzendkosten! Da's goedkoper dan de oude cd's op die zelfde site...! Die oude cd's staan hier in Nederland zelfs nog steeds voor 20 - 23 euro online...! En 19,49 voor de dubbelalbums! Dat betekent dat je de complete serie (stereo) kan kopen voor rond de 200 euro! Jammergenoeg kan ik de boxes nog nergens vinden. Maar al met al gaat het met die prijzen de goede kant op: ik had eerlijk gezegd verwacht dat ze juist duurder zouden worden, maar ze zijn dus goedkoper! Niet te geloven eigenlijk... Maar wel erg fijn!

(Op amazon.co.uk staan ze omgerekend zelfs voor 10 euro per stuk! Geen idee of daar dan wel weer verzendkosten bij komen of wat dan ook. Maar in ieder geval lijkt het er op dat ze ons wat de prijzen betreft geen poot gaan uitdraaien! Ben benieuwd naar de Nederlandse prijzen!)
  maandag 13 april 2009 @ 22:29:38 #225
139330 TNA
For the stars that shine
pi_67989096
quote:
Op maandag 13 april 2009 22:28 schreef hello_goodbye het volgende:
Ondertussen staan de cd's al op play.com: 12,99 per stuk! Incl. verzendkosten! Da's goedkoper dan de oude cd's op die zelfde site...! Die oude cd's staan hier in Nederland zelfs nog steeds voor 20 - 23 euro online...! En 19,49 voor de dubbelalbums! Dat betekent dat je de complete serie (stereo) kan kopen voor rond de 200 euro! Jammergenoeg kan ik de boxes nog nergens vinden. Maar al met al gaat het met die prijzen de goede kant op: ik had eerlijk gezegd verwacht dat ze juist duurder zouden worden, maar ze zijn dus goedkoper! Niet te geloven eigenlijk... Maar wel erg fijn!

(Op amazon.co.uk staan ze omgerekend zelfs voor 10 euro per stuk! Geen idee of daar dan wel weer verzendkosten bij komen of wat dan ook. Maar in ieder geval lijkt het er op dat ze ons wat de prijzen betreft geen poot gaan uitdraaien! Ben benieuwd naar de Nederlandse prijzen!)
Seriously 9-9-9 ftw
  maandag 13 april 2009 @ 22:30:11 #226
73930 Blinker
Only one Go Ahead Eagles
pi_67989122
Dat zijn zeer schappelijke prijzen!
pi_67992167
In de preoder lijst van amazon.co.uk doen ze het ook al vrij goed, met plaatsen 21, 23, 24, 27-33, 36, 38, 44 en 45. Dit terwijl de rest van de top 50 allemaal in april of mei worden uitgebracht.

http://www.amazon.co.uk/gp/new-releases/music/ref=pd_nr_pg_1?ie=UTF8&pg=1 (wordt ieder uur ververst)
pi_67994610
quote:
Op maandag 13 april 2009 22:29 schreef TNA het volgende:

[..]

Seriously 9-9-9 ftw
ik mag toch hopen dat je het over "Number 9, number 9, number 9" hebt...
  dinsdag 14 april 2009 @ 10:52:50 #229
139330 TNA
For the stars that shine
pi_67998661
quote:
Op dinsdag 14 april 2009 05:54 schreef Ruud het volgende:

[..]

ik mag toch hopen dat je het over "Number 9, number 9, number 9" hebt...
Hehe
pi_68009891
Gisteren op de BU Beatles-conventie geweest in Utrecht.
Was gezellig! Nog iemand anders geweest?

Aanwinsten van dit jaar:

2 LP's:


George Harrison's "Wonderwall Music" en "Electronic Sound".

En op CD:

The Family Way, soundtrack geschreven door Paul in 1966

Niet veel dus, maar die markten zijn dan ook niet zo bijster interessant. 90% is bootleg (en dat koop ik niet), en de officiële dingen liggen vaak boven de winkelprijs. Bovenstaande aankopen zijn dan ook louter dingen die je elders niet zo snel aantreft.

Verder leuke middag. Er was er weer een bandcontest, waarin 5 bandjes strijden om de "Golden Apple Award". Beoordeling was door o.a. Leo Blokhoofd en Rob Bolland. Waarom uitgerekend Bolland in de jury moest zitten vraag ik me ook af.. Van alle slechte Beatlescovers die ik in mijn leven heb gezien spande hij de kroon op BU 2004.
Terechte winnaar was de band The Rolling Beatles, die een paar fraaie rockers ten gehore brachten (waaronder Helter Skelter en Back in the USSR). Beetje jammer dat de andere 4 bands zo slecht waren, zo is het natuurlijk geen competitie.

[ Bericht 4% gewijzigd door webfreak op 14-04-2009 16:29:21 ]
  dinsdag 14 april 2009 @ 16:45:48 #231
159761 Arn0
Abbey Road
pi_68010783
quote:
Op dinsdag 14 april 2009 16:21 schreef webfreak het volgende:
Gisteren op de BU Beatles-conventie geweest in Utrecht.
Was gezellig! Nog iemand anders geweest?
Nee, was helaas wat ver. Was er veel volk of niet?
By hook or by crook, I'll be last in this book.
pi_68011188
quote:
Op dinsdag 14 april 2009 16:45 schreef Arn0 het volgende:

[..]

Nee, was helaas wat ver. Was er veel volk of niet?
Het was redelijk druk ja, als altijd.
Op mijn kaartje stond bezoeker 660 ofzo.. En ik was vrij laat, dus dan heb je een beetje 'n idee wat de opkomst was
  dinsdag 14 april 2009 @ 17:11:04 #233
159761 Arn0
Abbey Road
pi_68011631
quote:
Op dinsdag 14 april 2009 16:57 schreef webfreak het volgende:

[..]

Het was redelijk druk ja, als altijd.
Op mijn kaartje stond bezoeker 660 ofzo.. En ik was vrij laat, dus dan heb je een beetje 'n idee wat de opkomst was
Toevallig wat reclame gemaakt voor dit topic? Zodat er wat meer leven in de brouwerij is?
By hook or by crook, I'll be last in this book.
  woensdag 15 april 2009 @ 17:11:38 #234
159761 Arn0
Abbey Road
pi_68044832
http://news.bbc.co.uk/2/hi/entertainment/7999446.stm

Video van George die zijn eigen ster krijgt op de Hollywood Walk of Fame
By hook or by crook, I'll be last in this book.
pi_68045023
quote:
Op woensdag 15 april 2009 17:11 schreef Arn0 het volgende:
http://news.bbc.co.uk/2/hi/entertainment/7999446.stm

Video van George die zijn eigen ster krijgt op de Hollywood Walk of Fame
Hm, de naam staat niet exact in het midden van de ster... How annoying...
Mooi dat Paul erbij was.
pi_68079112
quote:
The Beatles: Rock Band will feature a visual and musical history of the Beatles, and will include the United Kingdom-released versions of songs from their albums Please Please Me through Abbey Road. The game will "feature different periods of the band — you get early days, Liverpool, then psychedelic, and on from there", according to McCartney.[8] Dhani Harrison has stated the game will include "stuff that has never been heard, never been released".[

Interessant...
Beste lied OOIT met het woord "mieren" er in--&gt;
http://www.youtube.com/watch?v=Drh7bVvQXjQ
  donderdag 16 april 2009 @ 17:42:17 #237
159761 Arn0
Abbey Road
pi_68079302
quote:
Op donderdag 16 april 2009 17:37 schreef Honky het volgende:

[..]

Interessant...
Was toch al langer bekend? Wat wel nieuw is, is de (waarschijnlijke) boxart;
By hook or by crook, I'll be last in this book.
pi_68082845
Vind het er een beetje knullig uit zien. Had gehoopt op iets gaaf zoals Love - wat ik erg gaaf artwork vond. Maar goed, ben benieuwd wat de tracklist wordt. Meespelen met The End hopelijk
Bleuh.
pi_68095074
Mijn prachtige video's, wat doe je?



Oh ja, ik zou daar nog een verslagje over maken ...

edit: Wel frappant dat de videos die geschoten zijn door mensen uit de rijen waar je 10.000 dollar voor moest lappen, zoals deze fantastische opname, (nog) niet genuked zijn door de David Lynch Foundation.

[ Bericht 7% gewijzigd door Aisumasen op 17-04-2009 02:57:53 ]
pi_68127209
Paul McCartney is deze dag headliner op het Amerikaanse Coachella festival. Spannende is, dat hij heeft aangekondigd om "wat nummers uit de normale set te veranderen". Wat kan betekenen dat hij "Jet" voor "Let Me Roll It" en "Let It Be" voor "Winding Road" heeft verruild . Maar wacht... Hij zegt ook: "We will do a few things we haven’t done before." En: "We are hoping to bring The Fireman along and persuade him to do a couple of numbers." Ik ben benieuwd...

Zijn soundcheck, eerder vandaag, bestond uit de gebruikelijke songs, maar het zal mij niets verbazen als dit het live-debuut van "Sing The Changes" en "Highway" gaat worden. Dhani Harrison speelt dit weekend ook, zal hij...?
  vrijdag 17 april 2009 @ 23:03:51 #241
159761 Arn0
Abbey Road
pi_68127317
Er was ook een gerucht dat Ringo Paul ging vergezellen op het Coachella festival. Het wordt iig live uitgezonden, en volgens mij berekeningen is dat morgenochtend om 7 uur, maar ben er niet zeker van. Weet jij toevallig of dat klopt?
By hook or by crook, I'll be last in this book.
pi_68127748
Hm ja, maar ik vraag mij af of dat gaat gebeuren. Ik zeg dit niet omdat ik zelf aanwezig was bij de eerste keer sinds 1966 dat McCartney en Ringo in het openbaar samen een volledig nummer zongen (Ringo die meelalt met "Hey Jude" met tamboerijn in 1993 telt niet), maar het zal wel zonde zijn als het een gewoonte wordt dat je ritmesectie van The Beatles "als verrassing" kunt zien. Net zoals het ook best jammer is dat "A Day In The Life" vaste prik in de setlist van McCartney is geworden. Had iets magisch en eenmaligs moeten blijven, maar ja...

Anyway, het optreden begint om 22:00 plaatselijke tijd (inderdaad 07:00 Nederlandse tijd), en zal hier (gedeeltelijk?) live worden uitgezonden: http://music.att.net/coachella
  vrijdag 17 april 2009 @ 23:21:13 #243
159761 Arn0
Abbey Road
pi_68128081
quote:
Op vrijdag 17 april 2009 23:13 schreef Aisumasen het volgende:
Hm ja, maar ik vraag mij af of dat gaat gebeuren. Ik zeg dit niet omdat ik zelf aanwezig was bij de eerste keer sinds 1966 dat McCartney en Ringo in het openbaar samen een volledig nummer zongen (Ringo die meelalt met "Hey Jude" met tamboerijn in 1993 telt niet), maar het zal wel zonde zijn als het een gewoonte wordt dat je ritmesectie van The Beatles "als verrassing" kunt zien. Net zoals het ook best jammer is dat "A Day In The Life" vaste prik in de setlist van McCartney is geworden. Had iets magisch en eenmaligs moeten blijven, maar ja...

Anyway, het optreden begint om 22:00 plaatselijke tijd (inderdaad 07:00 Nederlandse tijd), en zal hier (gedeeltelijk?) live worden uitgezonden: http://music.att.net/coachella
Okay, bedankt voor de bevestiging En het zou best kunnen dat ze nu gewoon terug meer willen samen spelen, na NY, omdat het zo tof was.

PS: Hebben ze op het concert for george niet samen gespeeld?
By hook or by crook, I'll be last in this book.
pi_68132278
Ja, bij The Concert For George stonden ze met elkaar op één podium, met 10 anderen, maar zongen ze niet samen. 10 jaar eerder zong Ringo een halve zin mee met "Hey Jude" tijdens een benefiet concert in de Hollywood Bowl, met vele andere artiesten. En in de jaren '70 heeft Ringo tijdens een Wings-optreden Paul eens een gitaar aangegeven. Maar nog nooit zongen ze samen een volledig (Beatles!)-nummer op een podium, en zeker niet zij aan zij in één microfoon, sinds '66.

Dus het is grappig dat de pers steeds vermeld dat ze sinds 2002 niet meer hadden samen gespeeld, maar in feite was het nóg mooier . Geruchten gaan nog steeds over een Coachella-surprise, dus wie weet... Als er een tweede drumstel klaar staat weten we het snel genoeg .

Over The Concert For George gesproken, Paul heeft ook "Something" gesoundcheckt, de half-ukelele versie. Ik zou een gastoptreden van Dhani Harrison, mocht hij die last op zijn schouders willen nemen, wel vrij cool vinden. Maar ik ben in ieder geval vrij zeker over "Highway" en "Sing The Changes". Ben benieuwd naar de setlist als ik morgen wakker wordt.
  Redactie Frontpage zaterdag 18 april 2009 @ 08:02:38 #245
95179 TheGrandWazoo
Zelfmoord is een optie! Bazbo
pi_68133063
Jup. Highway is gedaan!
Hoianghuzhouhiuphoeginglau is goedemorgen, hoor ik Bassie en Adriaan al zingen; nou, ik versta d'r geen kút van!
(Superworm)
pi_68133693
Paul, Ringo, Dhani en Julian.. 1x. het zou toch zo mooi zijn
pi_68135271
Setlist was zoals verwacht een mengelmoes van zijn optredens van de afgelopen 10 jaar. Verrassingen waren inderdaad "Highway" en "Sing The Changes", en "Honey Hush". "Sing The Changes" klinkt erg bijzonder!
  Redactie Frontpage zaterdag 18 april 2009 @ 12:32:26 #248
95179 TheGrandWazoo
Zelfmoord is een optie! Bazbo
pi_68137047
quote:
Op zaterdag 18 april 2009 11:16 schreef Aisumasen het volgende:
Setlist was zoals verwacht een mengelmoes van zijn optredens van de afgelopen 10 jaar. Verrassingen waren inderdaad "Highway" en "Sing The Changes", en "Honey Hush". "Sing The Changes" klinkt erg bijzonder!
Waar kunnen we dat horen?
Hoianghuzhouhiuphoeginglau is goedemorgen, hoor ik Bassie en Adriaan al zingen; nou, ik versta d'r geen kút van!
(Superworm)
  zaterdag 18 april 2009 @ 12:34:43 #249
139330 TNA
For the stars that shine
  zaterdag 18 april 2009 @ 12:40:43 #250
51794 Rahl
Life is just a game we play
pi_68137246


Geweldige reggae covers van Sgt Pepper, klinkt echt heerlijk. Sinds deze week ofzo op internet te verkrijgen!
'Very funny Scotty, now beam down my clothes.'
Klippend door je schuur, dorp of plantsoen.
last.fm
pi_68137337
Wow, Paul heeft ook "Paperback Writer" gespeeld . Ik denk voor het eerst sinds 1993? Kan niet wachten op een opname van hoe het klonk met deze band.
  Redactie Frontpage zaterdag 18 april 2009 @ 12:48:58 #252
95179 TheGrandWazoo
Zelfmoord is een optie! Bazbo
pi_68137438
Is er nog een complete setlist ergens te vinden?
Hoianghuzhouhiuphoeginglau is goedemorgen, hoor ik Bassie en Adriaan al zingen; nou, ik versta d'r geen kút van!
(Superworm)
pi_68137605
Kort stukje Paul op Coachella met Jet:
  Redactie Frontpage zaterdag 18 april 2009 @ 13:02:28 #254
95179 TheGrandWazoo
Zelfmoord is een optie! Bazbo
pi_68137743
ai ai ai ai ai...zijn stem is écht op aan het raken.
Hoianghuzhouhiuphoeginglau is goedemorgen, hoor ik Bassie en Adriaan al zingen; nou, ik versta d'r geen kút van!
(Superworm)
pi_68139215
quote:
Op zaterdag 18 april 2009 13:02 schreef TheGrandWazoo het volgende:
ai ai ai ai ai...zijn stem is écht op aan het raken.
Dat was in Back in the US uit 2002 al aardig te horen hoor
pi_68144603
quote:
Setlist Coachella

Jet
Drive My Car
Only Mama Knows
Flaming Pie
Got to Get You Into My Life
Let Me Roll It
Foxy Lady
Honey Hush
Highway

The Long and Winding Road
My Love

Blackbird
Here Today
Dance Tonight
Calico Skies
Mrs. Vanderbilt
Eleanor Rigby

Sing the Changes
Band on the Run
Back in the U.S.S.R.
Something
I’ve Got a Feeling
Paperback Writer

A Day in the Life
Give Peace a Chance

Let It Be
Live and Let Die
Hey Jude

Birthday
Can’t Buy Me Love
Lady Madonna

Yesterday
Helter Skelter
Get Back
Sgt. Pepper’s Lonely Hearts Club Band (Reprise)
The End


Zondagavond zijn langverwachte optreden in Las Vegas.
pi_68147751
quote:
Op zaterdag 18 april 2009 09:40 schreef blckbb het volgende:
Paul, Ringo, Dhani en Julian.. 1x. het zou toch zo mooi zijn
Denk dat Sean wel een keer met Paul gaat meespelen. Ooit. Wie weet hebben ze in het geheim al wel eens met elkaar meegespeeld op een album. Net zoals dat de slide guitar op Julian Lennon's "Saltwater" stiekem is gespeeld door...George Harrison.

Trouwens, Paul had Sean uitgenodigd om mee te spelen bij het David Lynch Foundation benefiet-concert in New York, maar dat heeft hij afgewezen omdat hij die avond zelf al moest optreden met zijn nieuwe (geniale) side-project The Ghost Of A Saber Toothed Tiger.

Mijn reisgenote, die ik naar het concert van Sean had gestuurd omdat ze (vanzelfsprekend, hehe ) geen kaarten kon bemachtigen voor het optreden van Paul & Ringo, vertelde dat Sean dat vertelde op het podium .
quote:
Op zaterdag 18 april 2009 13:02 schreef TheGrandWazoo het volgende:
ai ai ai ai ai...zijn stem is écht op aan het raken.
quote:
Op zaterdag 18 april 2009 14:07 schreef blckbb het volgende:

[..]

Dat was in Back in the US uit 2002 al aardig te horen hoor
Er zijn 2 redenen waarom ik denk dat hij misschien wel nooit meer gaat touren: Hij wil niet te lang weg bij zijn dochtertje, en hij weet dat het beter is dat zijn stem rust krijgt.

Laten we ten eerste niet vergeten dat onze Paul bijna 70 is . Maar ik vind juist dat zijn stem het laatste jaar weer veel beter is gaan klinken dan daarvoor. Toen Paul bijna 10 jaar niet tourde, en in 1989 begon aan zijn grootse comeback-tour, probeerde hij nog te zingen alsof hij 25 was. Hij misbruikte zijn stem bijna. Zijn stem op "Off The Ground" klinkt zwak, en de opnames uit de tour van 1993 vind ik bijna niet om aan te horen. Ik kan er geen opname van op YouTube vinden, maar het was ook in die tijd dat hij "Maybe I'm Amazed" noodgedwongen moest schrappen van zijn setlist, omdat hij stem begon te verliezen. Hij deed veel te veel shows achter elkaar, elke show ruim twee uur, hij oefende veel te veel, soundcheckte te lang...

Toen hij in 2002 weer een grote Amerikaanse tournee deed, wist hij zijn stem veel beter te controleren. Vergelijk de opnames van rond 2002 maar eens met 10 jaar daarvoor. Het klopt technische gezien, maar ik vind het ook veel mooier klinken. In plaats van dat hij álles gaf voor een nummer als "Amazed", sloeg hij ook eens een paar nootjes over, ten bate van zijn stem. Net zoals hij op "Helter Skelter" in het intro bij "and I see you agaiiiiinnnnnnn" niet gelijk die hele hoge noten probeert te halen, zoals op het origineel. Of niet als 66-jarige probeert de schreeuwen als een 26-jarige in de solo's bij "I've Got A Feeling".

In de periode van zijn scheiding klonk zijn zangstem én spraakstem zo oud en moe, dat ik me wel even 'zorgen' maakte. Hij moest zelfs "Fine Line" in het midden van zijn tour in een lagere toonsoort spelen. Want laat ik nog even toevoegen: Of het nou "She's A Woman", "I'm Down" of "Magical Mystery Tour" is: Paul McCartney speelt al zijn songs nog steeds in de toonsoort waarin het is opgenomen. Sommige live-opnames uit die tijd zijn een beetje pijnlijk om te luisteren. Ik kon het hem niet kwalijk nemen, hij was diep in de 60, maar zijn zangstem begon te vervagen...

Sprong in de tijd naar nu, beluister gewoon deze opname van zijn recente optreden in New York:

(Bijna) elke noot raak, krachtig gezongen, elke uithaal kan hij lang aanhouden. Zijn stem was die avond gewoon perfect. Maar niet alleen zijn stem, ook de manier waarop hij tegenwoordig met de pers omgaat, hoe hij er uit ziet, zijn houding op het podium... Misschien zie ik het verkeerd, maar hij lijkt véél meer op zijn gemak te zijn dan 5 jaar geleden. Wat ook helemaal niet gek is, natuurlijk .

Maar goed, met deze losse optredens is het altijd goed of mis. De ene keer is zijn stem wat zwakker, de andere keer sterker dan ooit. En ik weet heel goed waar TheGrandWazoo op doelt, deze keer was het dus wat minder... (Terwijl ik uit andere hoeken weer iets anders lees, maar ja...) Uithalen in "Helter Skelter" klonken niet al te best, en heb je Paul McCartney ooit eens een fout (04:27) zien maken op het podium? Maar eerlijk waar, who cares... De pers en de fans zijn razend enthousiast, en natuurlijk was het een fantastische show.

Laatste dingetje: Al is de mix ook zeker belabberd, de live-opname van "Sing The Changes" komt op mij ook wat "un-rehearsed" over, wat ik ook al iemand van de pers heb zien schrijven. Die (valse) harmonieën werken niet, en de halve vocalen die Paul aflevert op willekeurige momenten werken niet zo goed live. Maar misschien smulde het publiek er van. Nu op zoek naar een opname van "Highway" .
pi_68155871
mooi verhaal!

Maar nummers als She's a Woman kan hij beter niet meer zingen denk ik
  zondag 19 april 2009 @ 00:29:18 #260
159761 Arn0
Abbey Road
pi_68156964
By hook or by crook, I'll be last in this book.
pi_68157476
quote:
Op zaterdag 18 april 2009 23:49 schreef blckbb het volgende:
mooi verhaal!

Maar nummers als She's a Woman kan hij beter niet meer zingen denk ik
Als ik de man die dit nummer 45 jaar geleden geschreven en gespeeld heeft, dit nummer op deze manier ooit eens live zou mogen horen doen...



Maar ik denk dat hij zich nooit zou wagen aan "Oh! Darling" . Nog even over Coachella:
quote:
Sir Paul dedicates show to Linda

Sir Paul McCartney has headlined the Coachella music festival in the Californian desert on the anniversary of the death of his wife Linda. In an emotional performance, the ex-Beatle dedicated The Long and Winding Road and My Love to Linda, who died from breast cancer in 1998.

He played a two-and-a-half hour set for 75,000 fans on the first night of the festival, one of the biggest in the US. The Killers and The Cure are topping the bill on Saturday and Sunday. Sir Paul told the BBC the significance of the date meant he almost did not agree to perform. "Linda introduced me to the desert because she used to go to Arizona a lot, so I just fell in love with it," he said. "At first I thought, oh god, I can't do a show on that day. But then it was like, well, no, it's the desert, it's music, it's rock 'n' roll... I'm doing it for Linda tonight."

The rock star was married to Linda for 29 years. He married again in 2002, to Heather Mills, but the couple divorced last year. Sir Paul's Coachella set included two encores and ended with a massive Hey Jude sing-a-long. It was his first performance at the show, held 120 miles east of Los Angeles, which he had only come across recently.

"I'd actually never heard of it," he said. "Nigel Godrich, Radiohead's producer, [who] I worked with a couple of albums ago, he comes here every year and he kept saying: 'I love it, I love it, I love it.' "And I thought, well, it's gotta have something 'cause he's got good taste."

The festival features a healthy line up of British artists, also including Paul Weller, Morrissey, Franz Ferdinand, The Ting Tings and White Lies. Adele and Duffy made waves at the same festival last year, and Sir Paul agreed that it was a good time for UK acts. "We make good music, that's the nice thing about Britain," he said. "We seem to produce people who love rock 'n' roll, love soul, dance music... whereas it just used to be America really in my book. "But one of the big forces in music today is Britain. Yo for Britain I say!"

Figures released this week showed that one in every 10 albums bought in the US last year was by a British artist.

http://news.bbc.co.uk/2/hi/entertainment/8005850.stm
pi_68166172


De zanger van Franz Ferdinand had een tof shirt aan: http://www.flickr.com/pho(...)t-72157616885522609/

'Touching' uitvoering van "My Love":





[ Bericht 31% gewijzigd door Aisumasen op 19-04-2009 19:39:21 ]
pi_68185456


Het bekijken waard!
pi_68194003
quote:
Op zondag 19 april 2009 13:14 schreef Aisumasen het volgende:
De zanger van Franz Ferdinand had een tof shirt aan: http://www.flickr.com/pho(...)t-72157616885522609/

Ik wil dat shirt ook!
  maandag 20 april 2009 @ 12:18:57 #265
229759 Keepvogel
Een doodgewone superheld
pi_68198423
quote:
Op zondag 19 april 2009 22:06 schreef Aisumasen het volgende:


Het bekijken waard!
Bedankt! Prachtig filmpje, om maar even een reactie van y=YouTube aan te halen:
quote:
He seems to be in a great mood and not bitter about the Beatles at all at this point.
  maandag 20 april 2009 @ 17:49:24 #266
132492 Honky
Rockster
pi_68209531


eerste footage van de game
Beste lied OOIT met het woord "mieren" er in--&gt;
http://www.youtube.com/watch?v=Drh7bVvQXjQ
  Redactie Frontpage maandag 20 april 2009 @ 22:38:39 #267
95179 TheGrandWazoo
Zelfmoord is een optie! Bazbo
pi_68221109
Over Harrison gesproken; mocht iemand nog twijfelen om een goede cd van Harrison te kopen...
Naast het gebruikelijke werk (ATMP en LIAMW) is er ook nog 'George Harrison' uit 1978. Prachtig album!

Zit in een dikke box Die is al meer dan de moeite waard maar door dit album ben ik hem weer gaan herwaarderen.
Hoianghuzhouhiuphoeginglau is goedemorgen, hoor ik Bassie en Adriaan al zingen; nou, ik versta d'r geen kút van!
(Superworm)
  dinsdag 21 april 2009 @ 00:20:36 #268
73930 Blinker
Only one Go Ahead Eagles
pi_68224962
quote:
Op maandag 20 april 2009 17:49 schreef Honky het volgende:


eerste footage van de game
Must have
Sommige stukjes deden mij aan de clip denken van Hey Bulldog!:
  dinsdag 21 april 2009 @ 10:30:08 #269
139330 TNA
For the stars that shine
pi_68229911
quote:
Op dinsdag 21 april 2009 00:20 schreef Blinker het volgende:

[..]

Must have
Sommige stukjes deden mij aan de clip denken van Hey Bulldog!:
Het blijft toch magisch om ze samen te zien En wat ziet Ringo er toch enorm sullig uit naast die cynische kop van Lennon
pi_68236115
quote:
Op dinsdag 21 april 2009 00:20 schreef Blinker het volgende:

[..]

Must have
Sommige stukjes deden mij aan de clip denken van Hey Bulldog!:
Dat zal komen doordat ze die opnames nagemaakt hebben... Toen ik Paul in die pullover zag, dacht ik meteen aan deze clip! Maar da's natuurlijk alleen maar goed: stel je voor dat ze dingen hadden gefantaseerd!
  dinsdag 21 april 2009 @ 17:00:09 #272
229759 Keepvogel
Een doodgewone superheld
pi_68242786
quote:
Op dinsdag 21 april 2009 00:20 schreef Blinker het volgende:

[..]

Must have
Sommige stukjes deden mij aan de clip denken van Hey Bulldog!:
Wat blijft dat toch ook een heerlijk nummer! zwaar ondergewaardeerd, maar volgens mij zijn we het daar wel over eens!

* Keepvogel zet het nog maar een keertje op
  dinsdag 21 april 2009 @ 17:29:48 #273
132492 Honky
Rockster
pi_68243783


Iets betere footage van de game. Ziet er wel erg goed uit, ben er beniwud naar zeg.
Beste lied OOIT met het woord "mieren" er in--&gt;
http://www.youtube.com/watch?v=Drh7bVvQXjQ
pi_68253624
Waar komt dat stukje van harrison uit?
Voor de mensen die de dvd box van de anthology nog niet hebben: hij ligt op het moment voor 44,99 bij Fame in Amsterdam!
pi_68342399
quote:
Op dinsdag 21 april 2009 22:00 schreef BeRightBack het volgende:

Voor de mensen die de dvd box van de anthology nog niet hebben: hij ligt op het moment voor 44,99 bij Fame in Amsterdam!
Bedankt voor de tip, vanmiddag gehaald!

Laatste tijd is dit mijn favoriete nummer:

pi_68344261


Gisteren dit boek gekocht. Ieder nummer wordt hierin zéér uitgebreid gedocumenteerd. Erg de moeite waard voor audiofielen, muzikanten of gewoon Beatles-freaks
pi_68346034
quote:
Op vrijdag 24 april 2009 18:31 schreef webfreak het volgende:
[ afbeelding ]

Gisteren dit boek gekocht. Ieder nummer wordt hierin zéér uitgebreid gedocumenteerd. Erg de moeite waard voor audiofielen, muzikanten of gewoon Beatles-freaks
Ik irriteer me alleen aan de meningen die de schrijver geeft over de nummers... Net even te vaak zegt hij dat een nummers flut is of niet zo boeiend of weet ik veel. Wat dat betreft vind ik A hard day's write plezieriger. En daarin staan ook veel plaatjes!
  vrijdag 24 april 2009 @ 20:26:51 #278
159761 Arn0
Abbey Road
pi_68347950
Heeft er iemand al eens A day in the life van Mark Hertsgaard al eens gelezen? Lijkt me het enige deftige boek over de beatles hier in de bibliotheek
By hook or by crook, I'll be last in this book.
pi_68352589
quote:
Op vrijdag 24 april 2009 19:34 schreef hello_goodbye het volgende:

[..]

Ik irriteer me alleen aan de meningen die de schrijver geeft over de nummers... Net even te vaak zegt hij dat een nummers flut is of niet zo boeiend of weet ik veel. Wat dat betreft vind ik A hard day's write plezieriger. En daarin staan ook veel plaatjes!
Daar hebben meer schrijvers een handje van. Vervelend inderdaad. Het gaat mij louter om de feiten. Wie wat inspeelde, hoe die nummers tot stand kwamen, dat soort dingen.
  vrijdag 24 april 2009 @ 23:06:47 #280
139330 TNA
For the stars that shine
pi_68354469
quote:
Op vrijdag 24 april 2009 17:09 schreef Kolkus het volgende:

[..]

Bedankt voor de tip, vanmiddag gehaald!

Laatste tijd is dit mijn favoriete nummer:

Me I'm just the lucky kind..
pi_68356430
Beatles.
Op zondag 23 maart 2008 02:16 schreef tyros-saver het volgende:
En PaasKonijn Ik heb het gemeld aan de Admin dat jij zei: Heb je typkanker.
pi_68503439
quote:
Op maandag 20 april 2009 22:38 schreef TheGrandWazoo het volgende:
Over Harrison gesproken; mocht iemand nog twijfelen om een goede cd van Harrison te kopen...
Naast het gebruikelijke werk (ATMP en LIAMW) is er ook nog 'George Harrison' uit 1978. Prachtig album!

Zit in een dikke box Die is al meer dan de moeite waard maar door dit album ben ik hem weer gaan herwaarderen.
Het solo-werk van Harrison is inderdaad flink ondergewaardeerd. En inderdaad, het door jou genoemde album is ook fantastisch. "Love Comes To Everyone", "Here Comes The Moon", "Blow Away", Beatle-esquer ga je het niet krijgen. Zijn solo-werk schreeuwt daarom ook om een fatsoenlijke compilatie-CD. En die gaat er komen, werd vorige week bekend. Een uitgebreide "career-spanning" compilatie-CD...

Vandaag werd de tracklist bekend gemaakt. Nou, dat wordt dus weer een eigen CD-R of een iPod playlist maken... Bekijk het zelf maar eens: Amazon link.

3 fucking Beatle-nummers, grote hits die er niet op staan, singles die zijn 'vergeten', en zelfs 3 (van zijn 8 of 9) solo-albums zijn volledig genegeerd. En dan opent het ook nog eens met een cover. Wat een aanfluiting... Het is alsof ze zeggen: Zijn solo-repertoire is zo matig, dat we van 3 albums helemaal geen enkel waardig nummer hebben kunnen vinden, en daarom maar 3 Beatles-nummers uit de kast hebben getrokken.
pi_68505833
What Is Life die ontbreekt... dat was volgens mij een van z'n grootste hits? Briljant nummer trouwens
Bleuh.
pi_68541153
quote:
Op woensdag 29 april 2009 16:45 schreef Aisumasen het volgende:

[..]

Het solo-werk van Harrison is inderdaad flink ondergewaardeerd. En inderdaad, het door jou genoemde album is ook fantastisch. "Love Comes To Everyone", "Here Comes The Moon", "Blow Away", Beatle-esquer ga je het niet krijgen. Zijn solo-werk schreeuwt daarom ook om een fatsoenlijke compilatie-CD. En die gaat er komen, werd vorige week bekend. Een uitgebreide "career-spanning" compilatie-CD...

Vandaag werd de tracklist bekend gemaakt. Nou, dat wordt dus weer een eigen CD-R of een iPod playlist maken... Bekijk het zelf maar eens: Amazon link.

3 fucking Beatle-nummers, grote hits die er niet op staan, singles die zijn 'vergeten', en zelfs 3 (van zijn 8 of 9) solo-albums zijn volledig genegeerd. En dan opent het ook nog eens met een cover. Wat een aanfluiting... Het is alsof ze zeggen: Zijn solo-repertoire is zo matig, dat we van 3 albums helemaal geen enkel waardig nummer hebben kunnen vinden, en daarom maar 3 Beatles-nummers uit de kast hebben getrokken.

Ik vind die cover wel heel fraai eigenlijk en de nummers er op goed gekozen. Ik zou het juist jammer vinden als de Beatles-nummers er niet op zouden staan. Dit maakt het juist een stuk completer.
  donderdag 7 mei 2009 @ 23:05:50 #286
2408 MuadDib
Getrouwd!
pi_68791912
quote:
Ik vind het best cool eigenlijk
In dat Spaanse cafe danste wij ole, Maria Magdalena
Met je ogen zo zwart stal je heel mijn hart, Maria Magdalena
Sinds ik jou heb gekust vind ik nergens rust, Maria Magdalena
Ja, jou alleen wil ik steeds om mij heen, Jou en anders geen
pi_68811522
Een stukje over The Beatles in de Duckstad Krant.



Op zondag 23 maart 2008 02:16 schreef tyros-saver het volgende:
En PaasKonijn Ik heb het gemeld aan de Admin dat jij zei: Heb je typkanker.
pi_68816095
quote:
Op vrijdag 8 mei 2009 15:25 schreef Paaskonijn het volgende:
Een stukje over The Beatles in de Duckstad Krant.

[ afbeelding ]


Krent Bami Lof, Schelp! en Peperbus Grijper vind ik erg sterk, leuke vondsten! De rest is beduidend minder spitsvondig. Maar leuk bedacht natuurlijk
pi_68817620
quote:
Op vrijdag 8 mei 2009 17:35 schreef webfreak het volgende:

[..]

Krent Bami Lof, Schelp! en Peperbus Grijper vind ik erg sterk, leuke vondsten! De rest is beduidend minder spitsvondig. Maar leuk bedacht natuurlijk
Ik vond ook mooi dat ze vertelden dat John Limoen 's Aardbeienveld Voor altijd over een plek uit z'n jeugd ging.
  vrijdag 8 mei 2009 @ 18:33:08 #290
213498 SpauldingPF
When the music's over
pi_68817986
Zag het ook in de DD en kon een glimlach niet onderdrukken
  vrijdag 8 mei 2009 @ 18:55:54 #291
159761 Arn0
Abbey Road
pi_68818715
quote:
Op vrijdag 8 mei 2009 17:35 schreef webfreak het volgende:

[..]

Krent Bami Lof, Schelp! en Peperbus Grijper vind ik erg sterk, leuke vondsten! De rest is beduidend minder spitsvondig. Maar leuk bedacht natuurlijk
Ik zag het ook al staan, maar ik kan er maar niet opkomen wat Peperbus Grijper is Wel erg leuk ja.
By hook or by crook, I'll be last in this book.
  vrijdag 8 mei 2009 @ 19:07:53 #292
2408 MuadDib
Getrouwd!
pi_68819118
quote:
Op vrijdag 8 mei 2009 18:55 schreef Arn0 het volgende:
Ik zag het ook al staan, maar ik kan er maar niet opkomen wat Peperbus Grijper is Wel erg leuk ja.
hint

[ Bericht 2% gewijzigd door MuadDib op 08-05-2009 19:14:39 ]
In dat Spaanse cafe danste wij ole, Maria Magdalena
Met je ogen zo zwart stal je heel mijn hart, Maria Magdalena
Sinds ik jou heb gekust vind ik nergens rust, Maria Magdalena
Ja, jou alleen wil ik steeds om mij heen, Jou en anders geen
  vrijdag 8 mei 2009 @ 19:15:00 #293
159761 Arn0
Abbey Road
pi_68819370
quote:
Op vrijdag 8 mei 2009 19:07 schreef MuadDib het volgende:

[..]

hint
Natuurlijk!
By hook or by crook, I'll be last in this book.
pi_68823105
quote:
Op vrijdag 8 mei 2009 19:15 schreef Arn0 het volgende:

[..]

Natuurlijk!
Zelfs ik wist dat.
Op zondag 23 maart 2008 02:16 schreef tyros-saver het volgende:
En PaasKonijn Ik heb het gemeld aan de Admin dat jij zei: Heb je typkanker.
  vrijdag 8 mei 2009 @ 22:28:42 #295
159761 Arn0
Abbey Road
pi_68826292
quote:
Op vrijdag 8 mei 2009 20:55 schreef Paaskonijn het volgende:

[..]

Zelfs ik wist dat.
Ik ben niet zo goed in van die woordspelingen etc
By hook or by crook, I'll be last in this book.
  vrijdag 8 mei 2009 @ 23:09:09 #296
150363 Wii-Style
Ba-Lue Bolivar Ba-Lues-Are
pi_68827755
In My Life.
Linkse theedrinkende criminelenknuffelaar.
  zaterdag 9 mei 2009 @ 01:42:17 #297
73930 Blinker
Only one Go Ahead Eagles
pi_68832579
Wat een leuke hommage aan de Beatles
Ik moest echt hardop lachen
  zondag 17 mei 2009 @ 13:26:46 #298
246584 Ensaf
IK DACHT HET NIET.
pi_69115383
Ik kom zelden buiten KLB, maar voor dit topic maak ik een uitzondering.
¿sɐʍ puǝǝ uǝǝ ʞı sןɐ uǝzǝן ʞoo ʇɥɔıɹǝq ʇıp ǝɾ noZ
  zondag 17 mei 2009 @ 13:39:01 #299
132492 Honky
Rockster
pi_69115755


Blijft een van mijn favoriete outtakes.
Beste lied OOIT met het woord "mieren" er in--&gt;
http://www.youtube.com/watch?v=Drh7bVvQXjQ
pi_69364245
quote:
LOOL!
Op zondag 23 maart 2008 02:16 schreef tyros-saver het volgende:
En PaasKonijn Ik heb het gemeld aan de Admin dat jij zei: Heb je typkanker.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')