abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_66352823
Deel 26 alweer, over de grootste band aller tijden!

De voorgaande delen zijn terug te lezen op:

Het Grote Beatles Topic
Het Grote Beatles Topic - Deel 2
Het Grote Beatles Topic - Deel 3
Het Grote Beatles Topic - Deel 4
Het Grote Beatles Topic - Deel 5
Het Grote Beatles Topic - Deel 6
Het Grote Beatles Topic - Deel 7
Het Grote Beatles Topic - Deel 8
Het Grote Beatles Topic - Deel 9
Het Grote Beatles Topic - Deel 10
Het Grote Beatles Topic - Deel 11
Het Grote Beatles Topic - Deel 12
Het Grote Beatles Topic - Deel 13
Het Grote Beatles Topic - Deel 14
Het Grote Beatles Topic - Deel 15
Het Grote Beatles Topic - Deel 16
Het Grote Beatles Topic - Deel 17
Het Grote Beatles Topic - Deel 18
Het Grote Beatles Topic - Deel 19
Het Grote Beatles Topic - Deel 20
Het Grote Beatles Topic - Deel 21
Het Grote Beatles Topic - Deel 21
Het Grote Beatles Topic - Deel 22
Het Grote Beatles Topic - Deel 23
Het Grote Beatles Topic - Deel 24
Het Grote Beatles Topic - Deel 25

En mocht je niet precies weten over wie we het hebben (gefeliciteerd, je bent de enige):

"The Beatles was een popgroep uit Liverpool. De groep wordt beschouwd als een van de populairste en meest invloedrijke acts uit de geschiedenis van de popmuziek. Ze waren actief van 1962 tot 1969. De reacties van hun tienerpubliek bereikten binnen korte tijd een hysterische omvang ('Beatlemania'). Tijdens de tweede helft van hun carriëre verrichtte de band pionierswerk in de geluidsstudio, waarmee ze in bredere kring lof oogstten. De eclectische benadering van de Beatles was een belangrijke factor in de ontwikkeling van de popmuziek, die ten tijde van hun carriëre uitgroeide van een op Amerikaanse rhythm and blues gebaseerd genre, tot een veel breder georiënteerde vorm van muziek. Beatles-leden John Lennon en Paul McCartney worden gerekend tot de belangrijkste liedjesschrijvers in het genre. Naast dit tweetal bestond de groep uit George Harrison en Ringo Starr."

En hier nog wat handige linkjes:

Beatles.com: De officiële site van de Fab 4.
Johnlennon.com: De officiële site van John Lennon.
Lennon.net: Site ter nagedachtenis aan John Lennon.
John-lennon.com: Nog een site over John.
Paulmccartney.com: De officiële Sir Paul site.
Macca-central.com: Een McCartney fansite.
Mplcommunications.com: Publishing Company met onder andere McCartney materiaal.
Georgeharrison.com: Officiële site van, en ter nagedachtenis aan, George.
Ringostarr.com: Officiële site van Ringo, met erg leuk filmpjes.
Yoko-ono.com: Alles Yoko!
Petebest.com: Site van Pete Best, voorganger van Ringo.
Liverpoolbeatlescene.com: Alles over Liverpool en The Beatles.
Thebeatlesongs.com: Handige link voor als je de lyrics wil weten of de schrijver van een nummer etc.
Allmusic.com: The Beatles op Allmusic.com.
Wikipedia: The Beatles op Wikipedia. (Nederlands)
Wikipedia: Paul is dead gerucht.

Op de Engelse Wikipedia is trouwens heel veel Beatles informatie te vinden, namelijk over de Beatles zelf, hun geschiedenis, hun albums, (bijna) al hun nummers en nog veel meer. Natuurlijk is er ook veel info te vinden over John, Paul, George en Ringo. Neem daar dus ook zeker eens een kijkje.

En een paar leuke flash filmpjes:

Come Together

Tomorrow Never Knows

I Feel Fine

Maxwell's Silver Hammer

Glass Onion

Yesterday

En een aantal normale videoclips en live video's:

Video's

Live radio streams:

Beatles Radio
Beatles-A-Rama
MACCA Radio

Ook hebben de Beatles veel bootlegs, een aantal hiervan zijn te vinden op Geocities.

Ook hebben we hier op het FOK!forum vier keer een Beatles-tournament gehouden. De tournaments zijn terug te vinden op:

Beatles Tournament 2002 - winnaar: A Day In The Life
Beatles Tournament 2004 - winnaar: Strawberry Fields Forever
Beatles Tournament 2005 - winnaar: A Day In The Life
Beatles Tournament 2007 - winnaar: A Day In The Life

Daarnaast is er in 2007 ook een album tournament gehouden:

Beatles Album Tournament 2007 - winnaar: Abbey Road

De openingspost kan hier terug gevonden worden!
pi_66352886
Hier verder

Laatste post:
quote:
Op zondag 22 februari 2009 20:51 schreef hello_goodbye het volgende:
Nou, ik vind die opnames van de Star en Decca ook interessant, hoor! Wat ik bedoelde te zeggen, was dat ik de suggestie om die beiden te kopen/te pakken te krijgen geen antwoord vond op de post van Ruzbeh: hij vraagt hoeveel nummers The Beatles hebben uitgebracht (officieel denk ik dan) en zegt dat hij alle vinyl wil kopen. En dan krijgt hij een tip voor bootlegs... Ik snap de link tussen de post en de tip niet. Da's alles.

Over 'vroeger geen albums maar veel singles': The Beatles hebben na hun eerste twee singles meteen een album uitgebracht. Daarop stonden ook die twee singles, maar dat was voor The Beatles daarna niet gebruikelijk, Veel van hun singles stonden niet op albums! Maar ze hebben alsnog tijdens hun bestaan twee albums per jaar opgenomen/uitgebracht (op 1966 na). (Moet je nu een artiest eens om vragen!!!) Albums waren voor The Beatles dus meteen al aanwezig en (steeds) belangrijk(er).
pi_66353268
TVP voor later
  zondag 22 februari 2009 @ 21:40:04 #4
65330 Ruzbeh
Five inches but its thick
pi_66354147
tvp
De beste user. (Waar jij geen waardering voor hebt.)
pi_66354538
TVP en bedankt voor het plaatsen van m'n laatste post.
  zondag 22 februari 2009 @ 22:16:02 #6
139330 TNA
For the stars that shine
pi_66355745
Ik heb net de documentaire The US vs John Lennon gezien, best interessant
By hook or by crook, I'll be last in this book.
pi_66356069
Ja, best een interessante docu. Ik vond 'het einde' echt heel indrukwekkend gedaan, de manier waarop dat verfilmd werd, maakte echt indruk. Ik zat versteend in m'n stoel. Ik zal het niet verklappen voor degenen die de docu nog willen zien.
  zondag 22 februari 2009 @ 22:41:17 #9
41286 Price
The Abominable Dr. Phibes
pi_66356308
"The Beatles Live! At the Star Club In Hamburg, Germany: 1962" was een officiële vinyl-uitgave (Lingasong LNL1, released May 1, 1977. Is wel een rechtzaak over geweest.) Ik heb ook de Decca Tapes destijds bij een normale winkel op lp gekocht.

Als beginnende Beatlesfan kreeg ik The White Album van een vriend op cassette. Ik vond de sprong indertijd van pre '65 naar The White Album dermate groot, dat ik een beetje van slag was. Alleen "I Will" leek nog een beetje op The Beatles. Tegenwoordig denk ik er uiteraard anders over.
You Should Have Seen Them Kicking Edgar Allan Poe
pi_66356565
quote:
Op zondag 22 februari 2009 22:41 schreef Price het volgende:
Ik vond de sprong indertijd van pre '65 naar The White Album dermate groot, dat ik een beetje van slag was.
Haha, ja, dat kan ik me voorstellen! Het lijkt wel een compleet andere band! UIt een compleet andere tijd ook! Niet te geloven dat The White Album gemaakt is 5 jaar na Please please me...! Of 3 jaar na Help! Nu brengen veel bands 1 album per 5 jaar uit zonder ook maar enige progressie of vooruitgang... Jaaaaaaa, dat waren nog eens tijden...
  zondag 22 februari 2009 @ 22:54:48 #11
159761 Arn0
Abbey Road
pi_66356819
quote:
Op zondag 22 februari 2009 22:48 schreef hello_goodbye het volgende:
Jaaaaaaa, dat waren nog eens tijden...
Idd, soms denk ik echt van: "Jammer dat ik die tijd niet heb meegemaakt." En het White Album vind ik persoonlijk echt geweldig, elk nummer erop is gewoon passend bij dat gehele album. (ook Revolution 9, imo)
  Redactie Frontpage maandag 23 februari 2009 @ 09:22:14 #12
95179 TheGrandWazoo
Zelfmoord is een optie! Bazbo
pi_66364763
Geruchten gaan nu dat die revolution take nep is...dat ze de maffe stemgeluiden uit #9 hebben gehaald en hier in hebben weten te mixen....
Hoianghuzhouhiuphoeginglau is goedemorgen, hoor ik Bassie en Adriaan al zingen; nou, ik versta d'r geen kút van!
(Superworm)
  maandag 23 februari 2009 @ 13:35:54 #13
159761 Arn0
Abbey Road
pi_66371737
quote:
Op maandag 23 februari 2009 09:22 schreef TheGrandWazoo het volgende:
Geruchten gaan nu dat die revolution take nep is...dat ze de maffe stemgeluiden uit #9 hebben gehaald en hier in hebben weten te mixen....
Ja, ik las zoiets op beatlesfanclub.nl. Aan die optie had ik nog niet gedacht eigenlijk
pi_66373688
Gisteren Backbeat gezien. Best een vermakelijke speelfilm over The Beatles in Hamburg, en dan met name het korte leven van Stuart Sutcliffe.

Bepaald geen film-epos, maar wel de moeite waard om eens te zien (zeker als je nog niet bekend bent met de hele Hamburg-episode).
pi_66375548
quote:
Op maandag 23 februari 2009 13:35 schreef Arn0 het volgende:

[..]

Ja, ik las zoiets op beatlesfanclub.nl. Aan die optie had ik nog niet gedacht eigenlijk
Da's altijd het eerste wat ik denk bij dit soort zaken... Is het wel echt? 't Klonk lekker, moet ik zeggen, maar wie zegt me dat dit een echte versie is.
  maandag 23 februari 2009 @ 15:50:58 #16
159761 Arn0
Abbey Road
pi_66376400
quote:
Op maandag 23 februari 2009 14:30 schreef webfreak het volgende:
Gisteren Backbeat gezien. Best een vermakelijke speelfilm over The Beatles in Hamburg, en dan met name het korte leven van Stuart Sutcliffe.
Moet ik ook nog eens zien ja. Alhoewel ik eerst de originele Beatles-films en de anthology wil zien, daar ben ik absoluut benieuwd naar. (maar budget laat het voorlopig niet toe )
  maandag 23 februari 2009 @ 16:09:07 #17
229759 Keepvogel
Een doodgewone superheld
pi_66376995
quote:
Op zaterdag 21 februari 2009 16:45 schreef Aisumasen het volgende:

[..]

Het moment is daar! We kregen vorig jaar rond deze tijd natuurlijk al een voorproefje van een groot gedeelte van de take op de 'nieuwe' bootleg-LP "Sessions", maar nu is-ie eindelijk compleet te horen: Take 20 (RM1) van "Revolution #1".

Al in de jaren '80 verschenen gedeeltes van deze take vanaf een dagboek-tape van Yoko Ono, vanuit de monitor-ruimte. Ergens op de achtergrond telkens stukjes van deze take, met Yoko's observaties op de voorgrond. "George lacht naar me, ik denk dat ze me wel mogen", en meer komisch commentaar.

Maar dan nu eindelijk een rechtstreekse dub van een door John meegenomen mono-mix. Ruim 10 minuten avant-garde Beatles. Het is de versie van "Revolution #1", die uiteindelijk is uitgemond in "Revolution #9", wat je kunt horen aan de jam aan het eind van het nummer. Ik wil niet alles verklappen, maar bijvoorbeeld de reactie van Harrison op Yoko (vanaf de Revolution #9-tape) is priceless. (Ergens aan het einde.)

Dit is de tofste outtake die ik in jaren gehoord heb, denk ik. Ik vind dit interessanter dan "Carnival Of Light" en de "Helter Skelter"-tapes bij elkaar. Nou ja, luister maar:

De nieuwe Lennon-demo's vind ik misschien nog wel iets interessanter, maar die laten nog even op zich wachten.
bedankt voor het delen, ik moet zeggen dat ik het wel geweldig vind. Alleen nu zijn er direct alweer de geruchten of het echt is of niet. Ach ja, zo zal het altijd wel blijven.

Weet iemand hier welk nummer tijdens de anthology-periode, als derde single gepland was? En is het waar dat vooral George hier géén zin meer in had? Het enthousiasme spat er trouwens ook af bij George, tijdens deze hele periode

Ik persoonlijke vind deze mix (gemaakt door een fan neem ik aan) ook erg mooi:

Edit: nog een vraagje, hoe interessant is "a Toot and a Snore", de moeite om eens achteraan te gaan? of beter links laten liggen?

[ Bericht 2% gewijzigd door Keepvogel op 23-02-2009 16:19:13 ]
  maandag 23 februari 2009 @ 16:18:55 #18
229759 Keepvogel
Een doodgewone superheld
pi_66377333
[dubbel]
  maandag 23 februari 2009 @ 16:28:33 #19
159761 Arn0
Abbey Road
pi_66377701
quote:
Op maandag 23 februari 2009 16:09 schreef Keepvogel het volgende:
Weet iemand hier welk nummer tijdens de anthology-periode, als derde single gepland was? En is het waar dat vooral George hier géén zin meer in had? Het enthousiasme spat er trouwens ook af bij George, tijdens deze hele periode
Er waren nog 2 nummers die Yoko gegeven had, Now and Then en Grow Old With Me. Het nummer Now and Then was niet compleet, en George Harrison had geen zin om nieuw materiaal te schrijven, maar bij Grow Old With Me was het de geluidskwaliteit die vooral parten speelde geloof ik.
quote:
Edit: nog een vraagje, hoe interessant is "a Toot and a Snore", de moeite om eens achteraan te gaan? of beter links laten liggen?
De kwaliteit is erg kut, maar de echte fan moet het echt eens beluisteren. Desnoods download je het ofzo..
  Redactie Frontpage maandag 23 februari 2009 @ 18:31:21 #20
95179 TheGrandWazoo
pi_66381621
quote:

[ afbeelding ]

Bepaald geen film-epos, maar wel de moeite waard om eens te zien (zeker als je nog niet bekend bent met de hele Hamburg-episode).
Pas 100 keer gezien
Hoianghuzhouhiuphoeginglau is goedemorgen, hoor ik Bassie en Adriaan al zingen; nou, ik versta d'r geen kút van!
(Superworm)
pi_66381933
quote:
Op maandag 23 februari 2009 16:28 schreef Arn0 het volgende:

De kwaliteit is erg kut, maar de echte fan moet het echt eens beluisteren. Desnoods download je het ofzo..
Of desnoods betaal je 45 euro voor een bootleg ofzo

Toot and a Snore is helemaal niks. Erg crappy opnamen met een inspiratieloze jamsessie. Je hoort John wat lullen, en dat is het wel. De mythe erachter is natuurlijk mooi, maar daarvan hoor je niks terug. Het is niet zo dat er een leuke dialoog tussen John en Paul op gang komt ofzo.
Als je nieuwsgierig bent, zeker even downloaden, maar erg veel luisterplezier valt er niet uit te halen.
pi_66382029
quote:
Op maandag 23 februari 2009 18:31 schreef TheGrandWazoo het volgende:

[..]

Pas 100 keer gezien
En nog altijd geen stickertje op de tape geplakt... We hebben ons verdomme rot gezocht
  maandag 23 februari 2009 @ 23:07:26 #23
159761 Arn0
Abbey Road
pi_66391920
quote:
Op maandag 23 februari 2009 18:42 schreef webfreak het volgende:

[..]

Of desnoods betaal je 45 euro voor een bootleg ofzo
Ik wou het kopen, maar het stond niet op Ebay, dus heb ik het maar gedownload.
pi_66392336
quote:
Op maandag 23 februari 2009 23:07 schreef Arn0 het volgende:

[..]

Ik wou het kopen, maar het stond niet op Ebay, dus heb ik het maar gedownload.
Is dit cynisch bedoeld, of was je serieus van plan geld uit te geven aan een bootleg?

Zijn er überhaupt mensen hier die daaraan doen? Bootlegs kopen... En zoja: waarom!?
  maandag 23 februari 2009 @ 23:37:13 #25
159761 Arn0
Abbey Road
pi_66393061
quote:
Op maandag 23 februari 2009 23:17 schreef webfreak het volgende:

[..]

Is dit cynisch bedoeld, of was je serieus van plan geld uit te geven aan een bootleg?
Niet cynisch nee 40 euro zou ik er niet aan geven, maar een tientje, waarom niet.. Voor de rest heb ik nog nooit een bootleg gekocht. (alhoewel ik de Lost lennon tapes wel zou willen kopen, maar is vrij duur voor de hele set)
pi_66393843
quote:
Op maandag 23 februari 2009 23:37 schreef Arn0 het volgende:

[..]

Niet cynisch nee 40 euro zou ik er niet aan geven, maar een tientje, waarom niet.. Voor de rest heb ik nog nooit een bootleg gekocht. (alhoewel ik de Lost lennon tapes wel zou willen kopen, maar is vrij duur voor de hele set)
Waarom zou je ervoor betalen? De persoon/organisatie die het verkoopt heeft 't ook gewoon (gratis) gedownload en op een schijfje gebrand/geperst. Voor de kwaliteit hoef je 't dus niet te doen. En voor het artwork ook niet, want dat is meestal ontzettend lelijk bij ongeauthoriseerde bootlegs
pi_66394923
quote:
Op zaterdag 21 februari 2009 17:21 schreef TheGrandWazoo het volgende:
geweldig dit!!!!!!!!! Ook sterk trouwens...je had het er laatst over...

Nu nog de complete Helter Skelter versie
Hoe bedoel je dat? Het kwam niet als een verrassing, zeg maar . Een gedeelte van de acetate was vorig jaar al op een nieuwe vinyl-bootleg te vinden.

En persoonlijk mogen ze "Helter Skelter" van me houden. Kan de geknipte versie die op Anthology is uitgebracht al amper uitzitten. Laat staan 28 minuten . Als het nu de 'snelle' rock 'n' roll-versie zou zijn...
quote:
Op zaterdag 21 februari 2009 17:32 schreef TheGrandWazoo het volgende:
Dit hadden ze dus beter kunnen uitbrengen dan het dramatische number 9! Dit is gewoon echt enorm goed.
Ja, of deze versie in plaats van #1 én #9, dan was er ruimte geweest voor "Not Guilty". Nou ja... Of om Paul te quoten: "It's great, it sold, it's the bloody Beatles' White Album! Shut up!"
quote:
Op maandag 23 februari 2009 09:22 schreef TheGrandWazoo het volgende:
Nee, dat is onmogelijk. En ik zal vertellen waarom. Al sinds dat Mark Lewisohn in de jaren 80 het meerendeel van de Beatles studio-tapes gearchiveerd en beluisterd heeft, wordt er gesproken over het bestaan van deze take.

Op 30 mei 1968 begonnen ze met werktitel "Revolution", nog niet wetend dat er uiteindelijk 3 versies van de song zouden komen. Als eerst werd er gewerkt aan Revolution #1. 18 takes met rhythm track, waarvan de laatste ontaarde in een uitspattende jamsessie, en die uiteindelijk ruim 10 minuten zou duren. Deze laatste take (18 dus) werd gebruikt als basis van het nummer. Inclusief John's hysterische "alllllright", gehijg en Yoko's live opmerkingen.

Pas een week later werd het werk hervat, met een (nieuwe) vocal track, gezongen door John liggend op de vloer. Inclusief overdubs, en daarvoor quote ik Mark Lewisohn:
quote:
One of the session's tape boxes details "vocal backing mama papa". This was not a guest appearance by the Mamas and the Papas, however, rather a description of a persistent backing vocal (actually "Mama ... Dada ... Mama ... Dada ... Mama ... Dada") sung by Paul McCartney and George Harrison dozens upon dozens of times towards the end of the ten minute recording – but therefore cut out of the truncated version which appeared on the LP. And also taped on this day was another drum track and various percussive clicks by Ringo, a tone-pedal guitar part by John and an organ part played by Paul. But two tape loops made for dropping in to the recording of 'Revolution 1' never actually made it and remain on the original tape, unused. One was of all four Beatles singing, at length, "Aaaaaaah", very high register. The second was made from a rather manic guitar phrase, played high up the fretboard. A rough mono remix of take 20 was made and was taken away on a plastic spool by John Lennon at the end of the session.
En deze ruwe mono mix van take 20 is nu in onze handen.

In de weken daarna zou John elementen van deze take gebruiken voor een nieuw project, "Revolution #9", zoals bijvoorbeeld de eerder beschreven "allllllright" vocals van take 20. Maar andersom waren er elementen van "Revolution #9" al eerder in de jam aan het eind van take 20 van "Revolution #1" gebruikt. Volgen jullie het nog? .

En dat is de reden dat bijvoorbeeld de Yoko-speech al aan het eind van take 20 van #1 te horen was, want dat kwam van de live ingemixte thuis opgenomen tape. "Maybe, it's not that" - waarop George live in de studio reageert met "It IS that " - en "you become naked", later dus geplakt aan het eind van Revolution #9.

Pas op 21 juni werden er blazers opgenomen voor #1. John wilde het als single uitbrengen, maar Paul en George vonden het nummer te lang. Toen kwam de edit, waardoor de versie ontstond die op The White Album terecht is gekomen, maar ook dat mocht niet baten. En zo ontstond weer de remake, de single-versie van "Revolution".
quote:
Op maandag 23 februari 2009 15:23 schreef hello_goodbye het volgende:

[..]

Da's altijd het eerste wat ik denk bij dit soort zaken... Is het wel echt? 't Klonk lekker, moet ik zeggen, maar wie zegt me dat dit een echte versie is.
Dat is dus het mooie aan The Beatles. Al hun opnames zijn door en door geanalyseerd, dat we zelfs verhalen zoals bovenstaand met zekerheid als waarheid kunnen aannemen .
pi_66395681
quote:
Op maandag 23 februari 2009 23:17 schreef webfreak het volgende:

[..]

Zijn er überhaupt mensen hier die daaraan doen? Bootlegs kopen... En zoja: waarom!?
pi_66396163
quote:
Op dinsdag 24 februari 2009 01:27 schreef Aisumasen het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Nou okee, op Dr. Ebbett's uitgaven na dan. Die zijn gewoon steengoed (al moet ik 't zelf doen met de MP3's)
  dinsdag 24 februari 2009 @ 12:28:45 #30
159761 Arn0
Abbey Road
pi_66404422
Mijn T-shirt voor het goede doel is binnen, past perfect. (enkel zijn de 'clownsneuzen' gewoon 4 rode bollen, da's wel jammer.)
pi_66409440
Waarom is Let it Be ... Naked toch zo'n geweldig lekker album
pi_66431752
Vandaag zou hij 66 zijn geworden..
Rest In Peace, George

pi_66445030
Vandaag de Blauwe Dubbelaar op Vinyl gekocht
pi_66450501
quote:

[ afbeelding ]

Bedankt voor de tip: ik was helemaal vergeten dat die film er was en dat ik 'm nog eens wilde zien. Is een van de weinige (zo niet de enige?) serieuze films over The Beatles, toch?
pi_66455367
Revolution Take 20 is van Youtube gehaald op last van EMI...! En dat terwijl EMI ladingen en ladingen andere Beatlesfilmpjes en bootlegs ongemoeid laat staan... Lijkt haast een bewijs dat dit een echte opname was en dat 'ie misschien bedoeld is voor de deluxe uitvoering van de remasters... met allemaal lekkere extra's...
pi_66463206
Ik zal maar even mijn mening geven voordat ik mij meng met de 'discussies' (?): Ik zal waarschijnlijk als 1 van de wat jongere de Beatles een top band vinden. Het creëert rust, comfort en energie bij mij, wat weinig bands, laat staan nummers doen bij mij. Het is jammer dat het overgrote deel van de nummers van tegenwoordig zo erg.. veranderd zijn t.o.v. zulke bands, niet alleen Beatles maar ook Rolling Stones, White Stripes en andere jaren 80/70 bands.
I'm putting back the Fun in Funeral
pi_66463515
quote:
Op woensdag 25 februari 2009 19:03 schreef hello_goodbye het volgende:
Revolution Take 20 is van Youtube gehaald op last van EMI...! En dat terwijl EMI ladingen en ladingen andere Beatlesfilmpjes en bootlegs ongemoeid laat staan... Lijkt haast een bewijs dat dit een echte opname was en dat 'ie misschien bedoeld is voor de deluxe uitvoering van de remasters... met allemaal lekkere extra's...
Keep on dreaming
pi_66466027
Voor de mensen die alsnog naar take 20 van revolution wilt luisteren:
http://nevergetoutoftheboat.blogspot.com/2009/02/beatles.html
(even naar beneden scrollen voor player)

Ben het voor de zekerheid ook maar even aan het downloaden
pi_66468810
quote:
Het is misschien wel de meest historische bootleg die er bestaat, maar tevens ook de meest onluisterbare bootleg . Downloaden en opbergen, zou ik zeggen .
quote:

[..]

Wow, een meer perfecte timing om over dat onderwerp te beginnen bestaat er niet . Maar daar kom ik later in deze post op terug. Ik geloof dat ik er wel eens eerder iets over gepost heb. Er is gewerkt aan 4 songs: Een onbekende nieuwe Harrison/McCartney-compositie (!), "Real Love", "Free As A Bird" en "Now And Then". Die laatste staat vastgelegd onder de titel "I Don't Wanna Lose You". "Grow Old With Me" (waar óók bijna onwaarschijnlijk 'nieuws' over is, maar dat post ik later) is geen onderdeel geweest van de sessies in 1995, maar is wel door Yoko voorgesteld als potentiële track.

Persoonlijk vind ik "Now And Then" de beste song die hij nooit in de studio heeft kunnen opnemen. Gewoonweg prachtig. Volgens Jeff Lyne, producer van de sessies, zijn ze (Paul, George en Ringo) aan de song "begonnen". Er is "een middag aan gesleuteld", en zodoende een ruwe backing track opgenomen. Dat is alles wat er over bekend is.

Yoko heeft ze van elke song één opname gegeven. Van "Real Love" was dat bijvoorbeeld take 5 van de piano-demo, die John thuis had ge-'double-tracked' met percussie, extra vocalen en piano, op 5 of 9 juni 1980. En dat terwijl er alleen al ruim 10 andere demo's (gitaar én piano) op bootleg circuleren, waarvan merendeel technisch én structureel gezien een stuk beter klinkt. Maar de keus die gemaakt is, is waarschijnlijk te verklaren.

John had een redelijke buitengewone manier van opnemen van zijn demo's, waardoor het goed mogelijk was dat de tapes waar The Threetles mee aan de slag zijn gegaan misschien wel een 5de generatie tape was, en daarom ook zo klinkt. Hij nam zo veel op, en gebruikte die opnames soms ook weer op persoonlijk compilaties-tapes, dat het ook waarschijnlijk is dat zelfs (toen) 14 jaar na zijn dood niet alles op de volledige manier gearchiveerd was, en ze niet beter wisten dan dat die demo de beste keus was.

Bedenk ook dit: Een paar tapes van Lennon 'verdwenen' vlak na zijn dood op mysterieuze wijze uit The Dakota, samen met kleding, John's cadeaus voor Sean, persoonlijke notities, een vijandige brief aan McCartney (!), en wie weet wat nog meer. Pas 21 jaar later is de schuldige (voormalig persoonlijk assistent Fred Seaman) daaraan schuldig verklaard. Het kan dus zelfs goed zijn dat Yoko veel tapes pas sinds een paar jaar terug heeft. Dat blijkt uit wel meer mysterieuze zaken, zoals de zeer recente 'ontdekking' met betrekking op "Grow Old With Me", waar ik dus later op terug kom .

En dat is misschien ook wel de reden dat Yoko geen 'betere' versie van "Real Love" heeft gegeven, waardoor ze de meest irritante truukjes hebben moeten uithalen, wat voor mij het genot in het nummer enigszins heeft weggehaald.

Om terug te komen op die sessies. Dat "Now And Then" nog niet helemaal voltooid was, was niet de enige reden dat ze nooit verder zijn gegaan met de opnames van dat nummer. Behalve dat George Harrison er inderdaad genoeg van had, was de grootste reden een technische reden. Op de enige opname die van het nummer uit 1977 bestaat, klinkt een luide zoem/brom, die zelfs anno 2009 op geen enkel mogelijke manier een beetje redelijk te verwijderen valt. Dit is dood- en doodzonde, maar het zit nu eenmaal op de enige tape met het nummer...

...dáchten we (en Yoko, en Jeff Lyne)...want je hoeft niet te raden wat er nu gebeurd is . Er is gewoon deze maand een fucking opname opgedoken van dezelfde take ZONDER de brom. Wederom van het geniale label die al zo veel moois (inclusief begin deze maand de welbesproken take van Revolution #1) hebben uitgebracht sinds 2007. Je kunt voorstellen dat ik niet wist wat ik hoorde toen ik de nieuwe opnames begin deze maand beluisterde . Ik heb er wel zo m'n gedachten over wat de bron(nen) zijn van al hun opnames, maar dat dit van zéér binnenuit komt is geen twijfel over mogelijk.

Ik ben er nog niet helemaal over uit hoe het mogelijk is dat zelfs Yoko en Jeff Lyne niet beter wisten dan dat er één opname was, die helaas een onuitstaanbare brom bevat, en dat er nu via bootleg-kanalen een (on-gemanipuleerde) betere bron opduikt. Feit blijft dat er dus godzijdank een propere opname bestaat van het nummer wat The Threetles (mede) om die technische redenen nooit voltooid hebben.

[ Bericht 1% gewijzigd door Aisumasen op 26-02-2009 03:50:58 (toevoeging) ]
pi_66478987
'k Heb Backbeat bekeken. Mooie film wel. Maar vooral voor het sfeerbeeld, zal ik maar zeggen: om een beetje te proeven hoe het was, want feitelijk/historisch gezien klopt er weinig. En het geeft ook wel een erg vervormd beeld van The Beatles (erg opvallend was dan ook dat bij de eindinfo I want to hold your hand een McCartney/Lennon compositie genoemd wordt...!). Maar goed, het ging ook meer over Stu en John, natuurlijk...
pi_66479101
Wauw, erg interessante post De bootleg van dat nummer staat dus al op het internet? Even zoeken dan Wie is je vermoeden van de bron van de tape, als ik vragen mag?
pi_66563023

Ok, ik geef toe. Ik heb een aantal keer moeten grinniken .
  Moderator zaterdag 28 februari 2009 @ 21:42:06 #43
32436 crew  belsen
Young, gifted and black
pi_66565238
quote:
Op dinsdag 24 februari 2009 01:27 schreef Aisumasen het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Ey, die heb ik ook, maar dan in een ander hoesje (digipack).
Geef angst en haat een stem
Ranja: "mijn bukgeit begrijpt mj niet. "
pi_66575521
quote:
Op zaterdag 28 februari 2009 20:38 schreef Aisumasen het volgende:

Ok, ik geef toe. Ik heb een aantal keer moeten grinniken .
Ik vind 'm geniaal!!!
  zondag 1 maart 2009 @ 13:25:55 #45
132492 Honky
Rockster
pi_66578516
Is het trouwens al zeker dat dit jaar die remasters uitkomen? Lijkt me namelijk beetje onzinnig om alles met kerst in 1 keer uit te brengen.
Beste lied OOIT met het woord "mieren" er in-->
http://www.youtube.com/watch?v=Drh7bVvQXjQ
pi_66579481
quote:
Op zondag 1 maart 2009 13:25 schreef Honky het volgende:
Is het trouwens al zeker dat dit jaar die remasters uitkomen? Lijkt me namelijk beetje onzinnig om alles met kerst in 1 keer uit te brengen.
Met The Beatles is NIETS ooit zeker... jammergenoeg. Ik hoop dat ze uitkomen maar er is nog geeneens een officieel bericht hierover naar buiten gebracht: tot nu toe zijn het allemaal speculaties...
  maandag 2 maart 2009 @ 18:27:55 #47
159761 Arn0
Abbey Road
pi_66625423
  maandag 2 maart 2009 @ 18:33:02 #48
139330 TNA
For the stars that shine
pi_66626698
Nou, als ze meteen al met dit soort nonsens beginnen:

"Their output covered huge range from the black and white film 'A Hard Day's Night' to Strawberry Fields Forever which was accompanied by arguably the first pop video."

Very arguably indeed...! Ze hebben een paar videootjes gemist, volgens mij.
pi_66626722
Oops, foutje.
  dinsdag 3 maart 2009 @ 10:10:17 #51
117367 Lekkere_Kwal
Onnozele koekenbakker
pi_66644089
quote:
Op donderdag 26 februari 2009 13:53 schreef Arn0 het volgende:
Wauw, erg interessante post De bootleg van dat nummer staat dus al op het internet? Even zoeken dan Wie is je vermoeden van de bron van de tape, als ik vragen mag?
Het label HMC heeft twee releases uitgebracht: Revolution take... your nickers off! met Beatles materiaal (ook de 'Hum's Wild Remix' van Across The Universe in volle glorie eindelijk) en John Lennon At Home met dus een hoop thuisdemo's in uitstekende kwaliteit. Het enige nadeel aan beide releases is dat je nog wel wat noise recduction hoort, al *zou* het kunnen dat het al op hun bron aanwezig was.

Naar de bron kan je natuurlijk alleen maar gissen, wellicht een kopie voor bekenden van Yoko, wie weet maar in ieder geval zijn ze kopieën van de 'mee naar huis'-tapes en acetates van Lennon wat de Beatles nummers betreft.

Je kan op zich lang zoeken ernaar via het www, maar torrentsites hebben hem natuurlijk lang en breed staan, vooral die waar je voor moet registreren
pi_66649351

Gisteren in Londen bovenstaande plaat gekocht. Puntgaaf vinyl. Het betreft een remix-plaat, gemaakt door McCartney en een DJ (Freelance Hellraiser). Ben nog niet in de mogelijkheid geweest hem te beluisteren, dus ben erg benieuwd. Wie heeft 'm?

P.S. OVERAL gezocht voor de Red Nose Beatles-shirts, maar ze waren nergens te vinden. Zelfs bij twee Beatles-shops gevraagd én aan Richard Porter, maar zowel de verkopers alswel dé Beatles-autist van Londen wisten niet waar ik het over had
pi_66654597
quote:
Op woensdag 25 februari 2009 19:03 schreef hello_goodbye het volgende:
Wat ik al eerder zei: Het is onmogelijk een 'outfake', dit is het echte werk . Maar ik vind het ook vreemd, er zijn de laatste tijd zó veel interessante bootlegs uitgekomen. Die hebben misschien niet allemaal zo veel aandacht gekregen, en dacht EMI nu wél te moeten ingrijpen. Niet dat het ook maar iets uitmaakt . Moest wel lachen om bepaalde nieuwsberichten. "Hij is opgedoken op YouTube, en nu verdwenen, hopelijk heeft iemand de opname bewaard!!!" . Het is namelijk hoe Lekkere_Kwal zegt:
quote:
Op dinsdag 3 maart 2009 10:10 schreef Lekkere_Kwal het volgende:

[..]

Het label HMC heeft twee releases uitgebracht: Revolution take... your nickers off! met Beatles materiaal (ook de 'Hum's Wild Remix' van Across The Universe in volle glorie eindelijk) en John Lennon At Home met dus een hoop thuisdemo's in uitstekende kwaliteit. Het enige nadeel aan beide releases is dat je nog wel wat noise recduction hoort, al *zou* het kunnen dat het al op hun bron aanwezig was.

Naar de bron kan je natuurlijk alleen maar gissen, wellicht een kopie voor bekenden van Yoko, wie weet maar in ieder geval zijn ze kopieën van de 'mee naar huis'-tapes en acetates van Lennon wat de Beatles nummers betreft. [..]

Het enige interessante aan de nieuwe Beatles-bootleg is de langverwachte complete Revolution-outtake. Er is allemaal niets nieuws aan de "Revolution", "Across The Universe", "Dear Prudence" en "Julia"-outtakes op de set. Allemaal al eerder uitgebracht. Alleen het laatste nummer is hier in iets betere kwaliteit te horen.

De Cilla Black-sessies van "Step Inside Love" zijn ronduit saai, en tevens 2 jaar geleden al eerder uitgebracht. Disc 2 van de set is wel redelijk interessant, al zal ik het niet snel een tweede keer luisteren. Een complete sessie-tape van "Come And Get It" van Badfinger, met Paul als ondersteuning. Al met al weinig nieuw materiaal, en dat is tevens de reden dat ik 'em niet heb aangeschaft en heb gewacht op de torrent. (Beide sets zijn eind januari uitgekomen, en sinds een weekje ge-torrent).

Maar de nieuwe Lennon-set was alleen al de aanschaf waard vanwege de vele beter klinkende demo's. En dan vooral natuurlijk "I Don't Want To Lose You", zonder brom...! Hier en daar zelfs wat nieuw materiaal. En daar doelde ik op toen ik dit zei :
quote:
Op donderdag 26 februari 2009 03:39 schreef Aisumasen het volgende:
[..] Het kan dus zelfs goed zijn dat Yoko veel tapes pas sinds een paar jaar terug heeft. Dat blijkt uit wel meer mysterieuze zaken, zoals de zeer recente 'ontdekking' met betrekking op "Grow Old With Me", waar ik dus later op terug kom . [..]
"Grow Old With Me" is een demo van Lennon, tevens van de tape die hij heeft opgenomen op 5 of 9 juni 1980. Een compositie die hij bedoeld had als 'standard', wat in een kerk gedraaid zou worden als een koppel zou trouwen. Na de opnames van wat zijn laatste studio-LP zou worden, bewaarde hij dit nummer voor zijn volgende plaat die in de lente van 1981 zou uitkomen. De enige overgebleven demo van dit nummer bracht Yoko Ono vervolgens uit op het postume album "Milk And Honey", uitgebracht in 1984. In de liner notes van de LP schreef ze het volgende:
quote:
"Grow Old With Me" was a song John made several cassettes of, as we discusses the arrangements for it. Everybody around us kney how important those cassettes were. They were in safekeeping, some in our bedroom, some in our casette file, and some in the vault. All of them disappeared since then except the one on this record. It may be that it was emant to be this way, since the version that was left to us was John's last recording. The one John and I recorded together in our bedroom with a piano and a rhythm box.

From 1981 to 1983, it was as though Sean and I were standing in a snowfield surrounded by human wolves, who claimed themselves "close friends" and meanwhile raped and desecrated John's body in front of our eyes. [...]
Guess what . Eind januari bracht dit fantastische bootleg-label deze song uit als guitar demo, én een extra piano demo...

Nu heeft dit label, zoals ik al eerder zei, in de afgelopen 2 jaar al eerder prachtige bootleg-sets uitgebracht. Ik zei dat ik wel een vermoeden had wat de bron van de opnames zou kunnen zijn.
quote:
Op donderdag 26 februari 2009 13:53 schreef Arn0 het volgende:
En daarmee doelde ik natuurlijk op de bron van de opnames zélf, vooral de Lennon-demo's. Van Take 20 van "Revolution #1" zijn na de sessie 2 kopieën van gemaakt. Één zit er in het EMI-archief, één heeft John zelf meegenomen. Ik denk dat ergens in de afgelopen 40 jaar iemand een kopie heeft gemaakt van die acetate. Gerucht gaat dat hij 'em heeft weggeven aan een vriend, maar dat kun je inderdaad alleen maar gissen.

De rest van de opnames op die CD komt van The Lost Lennon Tapes, een in de jaren '80 door Yoko Ono uitgezonden radio-show. Niets nieuws. De Cilla Black-tape is 2 jaar terug aangeschaft door verschillende leden van een niet nader te noemen bootleg-forum . En de Badfinger-sessies circuleren al jaren onder verzamelaars.

Wat Lekkere_Kwal zegt, er is veel 'noise reduction' te horen op de meeste van de Lennon-demo's op de nieuwe set. En laat dat nu de reden zijn dat ik wel zo mijn vermoedens had. Het is namelijk PRECIES dezelfde hoeveelheid noise reduction als wat gebruikt werd op de officiële Yoko-releases van deze demo's. Een aantal demo's van deze set zijn zelfs al eerder uitgebracht als bonus-track op de Lennon-remasters, en klinken daarop bijna hetzelfde! Ze klinken op de nieuwe bootleg in dezelfde kwaliteit, maar zijn nu compleet te horen óf met een paar seconden extra. Lijkt mij ook een goede aanwijzing.

En dit is niet het eerste wat ze van Lennon uitbrengen. Ze hebben in 2007 al 3 complete sessies van Lennon solo uitgebracht met tientallen takes van "Remember", "New York City", "Hold On", "Love", "Whatever Gets You Thru The Night". Bijna 6 uur aan complete nieuwe opnames, van sommige nummers was voor die tijd nog geen seconde op bootleg verschenen. En jawel, ook deze opnames hebben dezelfde geluidskwaliteit als op de Lennon Anthology boxset uit 1998. (40 minuten aan prachtige "Hold On"-opnames, en waar kiezen ze voor om uit te brengen op de boxset... Een grapje van 30 seconden .)

Dus een groot deel van hun tapes komt 100% zeker uit de preparatie van het Lennon Anthology-project, en is in die tijd snel gekopieerd door één van de medewerkers die wel een extra zakcentje wou verdienen.
  Redactie Frontpage dinsdag 3 maart 2009 @ 15:52:48 #54
95179 TheGrandWazoo
pi_66655252

[ Bericht 100% gewijzigd door TheGrandWazoo op 03-03-2009 16:33:23 ]
(Superworm)
  dinsdag 3 maart 2009 @ 16:08:10 #55
159761 Arn0
Abbey Road
pi_66655899
quote:
Op dinsdag 3 maart 2009 10:10 schreef Lekkere_Kwal het volgende:
Je kan op zich lang zoeken ernaar via het www, maar torrentsites hebben hem natuurlijk lang en breed staan, vooral die waar je voor moet registreren
Heb het al op usenet gevonden
  dinsdag 3 maart 2009 @ 18:36:55 #56
159761 Arn0
Abbey Road
pi_66661226
Ik zat net even wat rond te surfen, en die Azing Moltmaker blijkt toch een echte bedrieger te zijn;
http://www.bootlegzone.com/phpBB3/viewtopic.php?f=6&t=2696
pi_66661957
quote:
Op dinsdag 3 maart 2009 18:36 schreef Arn0 het volgende:
Ik zat net even wat rond te surfen, en die Azing Moltmaker blijkt toch een echte bedrieger te zijn;
http://www.bootlegzone.com/phpBB3/viewtopic.php?f=6&t=2696
quote:
Op zaterdag 10 januari 2009 16:57 schreef Aisumasen het volgende:

[..]

Tevens heb ik in de afgelopen jaren iets te veel verhalen gehoord over hem die niet helemaal koosjer zijn. Dit kan jaloezie zijn uit die kanten, maar je weet maar nooit.
En dan is dat verhaal nog één van de minder erge verhalen die ik in de loop van tijd heb opgevangen.
  dinsdag 3 maart 2009 @ 19:01:32 #58
159761 Arn0
Abbey Road
pi_66662187
quote:
Op dinsdag 3 maart 2009 18:55 schreef Aisumasen het volgende:
En dan is dat verhaal nog één van de minder erge verhalen die ik in de loop van tijd heb opgevangen.
Vertel.. (nuja, moet niet, maar ben altijd geïnteresseerd).
pi_66664182
Dat 'ie gratis internet-releases van Purple Chick download, en ze voor 450 pond probeert te verkopen verbaast me ook niks.
  woensdag 4 maart 2009 @ 09:54:34 #60
117367 Lekkere_Kwal
Onnozele koekenbakker
pi_66680864
quote:
Op dinsdag 3 maart 2009 15:36 schreef Aisumasen het volgende:
[...]
Het enige interessante aan de nieuwe Beatles-bootleg is de langverwachte complete Revolution-outtake. Er is allemaal niets nieuws aan de "Revolution", "Across The Universe", "Dear Prudence" en "Julia"-outtakes op de set. Allemaal al eerder uitgebracht. Alleen het laatste nummer is hier in iets betere kwaliteit te horen.
Ik had anders ook nog geen degelijke versie van de Hum's Wild Remix van Across The Universe gevonden. URT had hem zéér noise reducted en Revolution had hem nogal compressed en vol ruis. (casettebandje?).
quote:
[...]
En daarmee doelde ik natuurlijk op de bron van de opnames zélf, vooral de Lennon-demo's. Van Take 20 van "Revolution #1" zijn na de sessie 2 kopieën van gemaakt. Één zit er in het EMI-archief, één heeft John zelf meegenomen. Ik denk dat ergens in de afgelopen 40 jaar iemand een kopie heeft gemaakt van die acetate. Gerucht gaat dat hij 'em heeft weggeven aan een vriend, maar dat kun je inderdaad alleen maar gissen.[...]
Met het kleine puntje hierbij dat het hier ging om een tape (verdere specificaties onbekend) en niet om een acetate die vaak beduidend slechter van kwaliteit waren (Help mono film mixes, Get Back).
pi_66686776
Helemaal niet gezien dat er een nieuw topic was
pi_66733588

Vanaaf ophalen voor 40 euro.
8 LP Beatles box set
pi_66741566
En... hij is er!
  vrijdag 6 maart 2009 @ 10:38:23 #64
117367 Lekkere_Kwal
Onnozele koekenbakker
pi_66758008
Welke albums bevat die? Alleen al de EMI albums t/m Sgt Pepper zijn al 8 stuks... Ik kan me voorstellen dat ze MMT en misschien YS weglaten maar dan mis je nog steeds de 3 grote Apple albums (The Beatles, AR en Let It Be).
  vrijdag 6 maart 2009 @ 11:28:23 #65
117367 Lekkere_Kwal
Onnozele koekenbakker
pi_66759666
Goed nieuws :
quote:
The Beatles: Rock Band will hit worldwide on Sept. 9, MTV, Harmonix and Apple Corps. announced today.

The Beatles: Rock Band will allow fans to pick up the guitar, bass, mic or drums and "experience The Beatles extraordinary catalog of music through gameplay that takes players on a journey through the legacy and evolution of the band's legendary career," according to the release.

The game will also have a limited number of new hardware offerings modeled after instruments used by John Lennon, Paul McCartney, George Harrison and Ringo Starr throughout their career.

The game will be sold as standalone software and hardware as well as a limited edition bundle. It will also be compatible with all Rock Band instrument controllers and other current music-based video game peripherals.

Available on 9/9/09:
• The Beatles: Rock Band Software - Xbox 360, PLAYSTATION 3, Wii: $59.99 MSRP
• The Beatles: Rock Band Standalone Guitars - Xbox 360, PLAYSTATION 3, Wii: $99.99 MSRP
• The Beatles: Rock Band Limited Edition Premium Bundle: Xbox 360, PLAYSTATION 3, Wii: $249.99 MSRP

The pricing for the game outside the U.S. have not yet been announced.

Giles Martin, co-producer of The Beatles LOVE album project, is providing his expertise and serving as Music Producer for the game, which is being developed by Haromonix, published by MTV Games and distributed by Electronic Arts.

Exclusive content created by Apple Corps, MTV Games and Harmonix will be made available to people who pre-order the game over the next few months. More details on The Beatles: Rock Band game and pre-order will be revealed in the coming months.
Bron: http://kotaku.com/5164835/the-beatles-rock-band-hits-sept-9
pi_66766214
quote:
Op vrijdag 6 maart 2009 10:38 schreef Lekkere_Kwal het volgende:
Welke albums bevat die? Alleen al de EMI albums t/m Sgt Pepper zijn al 8 stuks... Ik kan me voorstellen dat ze MMT en misschien YS weglaten maar dan mis je nog steeds de 3 grote Apple albums (The Beatles, AR en Let It Be).
Het is een soort compilatie boxset
quote:
THE BEATLES BOX (December 1980 - World Records SM701/8)

This eight-album package was compiled and sold by World Records, EMI's mail order division. It was never commercially released in the United Kingdom. The set consisted of 124 Beatles tracks arranged chronologically from Love Me Do, the group's first Parlophone single, to Her Majesty, the final cut on Abbey Road.

All albums were issued on the EMI/Parlophone label. The eight individual LPs were untitled. Each cover featured a previously unpublished color photo of the Beatles on the front and extensive liner notes detailing their career during the period represented by the album's songs on the back. The box was designed to look like a wooden shipping crate, carrying the words "From Liverpool" stenciled in black ink across the top, along with a small snapshot of the Beatles pasted across the front of the crate.

Track Differences:

Across The Universe - (Version 2) produced by Phil Spector. All My Loving - begins with five taps on Ringo's "hi-hat" cymbal.

All You Need Is Love - the mono version.

And I Love Her - contains six bars of acoustic guitar in the fadeout instead of the usual four.

Baby You're A Rich Man - the true stereo version, previously found just on the German Magical Mystery Tour LP.

The Continuing Story Of Bungalow Bill - appears as it does on The Beatles ("white album"), minus the opening guitar obbligato.

The End/Her Majesty - the pause between the two songs lasts for only five seconds. On Abbey Road, the time between tracks is fifteen seconds.

Get Back - the album version, produced by Phil Spector.

I'm Only Sleeping - the extremely rare version with the slightly delayed guitar solo, previously found just on the U.S. stereo eight-track tape edition of "Yesterday" And Today.

I Am The Walrus - the composite version put together by Capitol Records engineers John Palladino and George Irwin for the U.S. commercial Rarities.

I Feel Fine - the true stereo version that begins with tapping drum sticks, whispering, coughing and Ringo closing his "hi-hat" cymbal.

Let It Be (Version 2) "reproduced for disc" by Phil Spector.

Love Me Do - (Version 1) the rare one with Ringo on drums.

Penny Lane - the composite version from the U.S. commercial Rarities.

She's A Woman - the true stereo version previously available just in Australia and in Singapore/Malaysia/Hong Kong.

Strawberry Fields Forever - the true stereo version.

Thank You Girl - the original mono version without John's extra harmonica fills.

This Boy - the mono version.
  vrijdag 6 maart 2009 @ 14:41:29 #67
117367 Lekkere_Kwal
Onnozele koekenbakker
pi_66766879
Zeer bijzondere compilatie inderdaad, veel Capitol versies zo te zien, vraag me dan wel af hoe de kwaliteit daarvan is, maar ja daar zal je het wel niet voor gekocht hebben
pi_66766922
Kwaliteit? Van de platen zelf?
Die is fantastisch, want ze zijn nog nooit gedraait
  vrijdag 6 maart 2009 @ 15:07:56 #69
117367 Lekkere_Kwal
Onnozele koekenbakker
pi_66767862
Nee ik bedoel dat bijvoorbeeld de mixes zoals op de Capitol Rarities te vinden zijn gemaakt zijn van lagere generatie tape-kopieën en dus inferieur aan de UK originelen. Maar sommige US mixes bevinden zich ook gewoon in de EMI kluizen en hopelijk zijn ze zoveel mogelijk daaruit gehaald.
pi_66768907
Het is een een normaal compilatie album, zover ik nu ben gaan luisteren (ben nu bij LP 5) zijn alle opnamens in zeer hoge kwaliteit. Verder weet ik ook niet alles van de Beatles rare takes ed, maar er zitten wel een paar zeldzame op
  vrijdag 6 maart 2009 @ 16:40:18 #71
139330 TNA
For the stars that shine
pi_66771196
quote:
Unieke foto's van het legendarische verblijf van John Lennon en Yoko Ono in het Hilton Hotel in Amsterdam worden vanaf vanavond in de hoofdstad tentoongesteld.

Fotograaf Nico Koster van De Telegraaf maakte de foto’s eind maart 1969 in suite 902, waar het net gehuwde stel bivakkeerde. Koster raakte de foto's kort daarop kwijt, om ze na bijna veertig jaar weer terug te vinden in een doos met oude babyfoto’s van zijn inmiddels 39-jarige dochter.
http://www.nos.nl/nosjour(...)s_lennon_hilton.html
  vrijdag 6 maart 2009 @ 20:12:02 #72
119165 satecl
Dorpsidioot.
pi_66778086
Tvptje.. Loop een beetje op achter zie ik..

Zijn er nog mensen die in Juni naar het Beatles-weekend gaan in Blokker...?
Dit is mijn uitspraak en daarmee zult u het moeten doen.
  vrijdag 6 maart 2009 @ 20:30:02 #73
31303 Frozen
Nothing in particular
pi_66778745
Een tvp
Nothing is real and nothing to get hung about
  vrijdag 6 maart 2009 @ 20:32:21 #74
139330 TNA
For the stars that shine
pi_66778856
quote:
Op vrijdag 6 maart 2009 20:12 schreef satecl het volgende:
Vroeg je dat vorig jaar niet ook?
  vrijdag 6 maart 2009 @ 20:41:59 #75
159761 Arn0
Abbey Road
pi_66779253
quote:
Op vrijdag 6 maart 2009 20:12 schreef satecl het volgende:
Tvptje.. Loop een beetje op achter zie ik..

Wat valt er daar allemaal te beleven dan?
pi_66780548
Ben ik ook wel benieuwd naar
  zaterdag 7 maart 2009 @ 20:02:53 #77
112500 Het_hupt
Ajetoooooooo
pi_66807169
Ik heb nog opnames van John Lennon zijn vader, Freddie Lennon op Piccadilly 35290 '65
If everything isn't black and white, I say, 'Why the hell not?'
  zaterdag 7 maart 2009 @ 21:28:27 #78
159761 Arn0
Abbey Road
pi_66810155
Ik heb nu toch wel zin gekregen om er naar toe te gaan..
pi_66819115
Na al die lekkere verhalen over Azing's oplicht-praktijken zou je inderdaad spontaan langs willen gaan bij de man z'n "museum".
Tip: als je treinkaartje duurder is dan de entree... Don't do it
  zondag 8 maart 2009 @ 14:59:40 #80
159761 Arn0
Abbey Road
pi_66826653
quote:
Op zondag 8 maart 2009 10:34 schreef webfreak het volgende:
Na al die lekkere verhalen over Azing's oplicht-praktijken zou je inderdaad spontaan langs willen gaan bij de man z'n "museum".
Tip: als je treinkaartje duurder is dan de entree... Don't do it
Treinkaartje zal sowieso duurder zijn dan de entree Maar het is voor mij wat te ver (woon in België), jammer, anders had ik zeker gegaan.
pi_66827276
quote:
Op zondag 8 maart 2009 14:59 schreef Arn0 het volgende:

[..]

Treinkaartje zal sowieso duurder zijn dan de entree
Dat bedoel ik... Gewoon niet gaan
  zondag 8 maart 2009 @ 15:54:13 #82
132492 Honky
Rockster
pi_66828412
het is bekend gemaakt dat Beatles:Rock Band op 9 september uitkomt. Wanneer je reserveert krijg je iets van exclusieve Apple Corps content.
Ben benieuwd naar de game iig.
  maandag 9 maart 2009 @ 10:43:14 #83
117367 Lekkere_Kwal
Onnozele koekenbakker
pi_66852727
quote:
Op zondag 8 maart 2009 15:54 schreef Honky het volgende:
het is bekend gemaakt dat Beatles:Rock Band op 9 september uitkomt. Wanneer je reserveert krijg je iets van exclusieve Apple Corps content.
Ben benieuwd naar de game iig.
Het Grote Beatles Topic - Deel 26
  dinsdag 10 maart 2009 @ 19:22:06 #84
159761 Arn0
Abbey Road
pi_66907429
Net The Beatles Anthology DVD's gehuurd, ben benieuwd
pi_66909053
quote:
Op dinsdag 10 maart 2009 19:22 schreef Arn0 het volgende:
Net The Beatles Anthology DVD's gehuurd, ben benieuwd
Gehuurd? Zonde van het geld: je had 'm meteen moeten kopen. Straks wil je 'm alsnog HEBBEN en ben je het huurgeld kwijt.
Maar alsnog veel uurtjes kijkplezier toegewenst!
pi_66909380
quote:
Op maandag 9 maart 2009 10:43 schreef Lekkere_Kwal het volgende:

[..]

Het Grote Beatles Topic - Deel 26

Ehmm de site dan maar?

http://www.thebeatlesrockband.com/

Best leuk voor een site waar niks op staat. Kan stukjes herkennen van She's a woman en I want to tell you.
  dinsdag 10 maart 2009 @ 21:06:09 #87
159761 Arn0
Abbey Road
pi_66911954
quote:
Op dinsdag 10 maart 2009 20:04 schreef hello_goodbye het volgende:

[..]

Gehuurd? Zonde van het geld: je had 'm meteen moeten kopen. Straks wil je 'm alsnog HEBBEN en ben je het huurgeld kwijt.
Maar alsnog veel uurtjes kijkplezier toegewenst!
Kostte 1 euro per DVD, dus zo'n ramp is het niet Ze kopen kan er voorlopig niet af.
pi_66914212
quote:
Op dinsdag 10 maart 2009 21:06 schreef Arn0 het volgende:

[..]

Kostte 1 euro per DVD, dus zo'n ramp is het niet Ze kopen kan er voorlopig niet af.
Ooooo, dat valt mee. Ze hoeven niet morgen terug, hoop ik voor je?

Ik heb 'm trouwens ooit via Marktplaats gekocht voor 35 euro of zo. Leuke deal: de verpakking zag er nog uit als nieuw ook. Soms heb je mazzel...
  dinsdag 10 maart 2009 @ 22:14:54 #89
159761 Arn0
Abbey Road
pi_66915336
quote:
Op dinsdag 10 maart 2009 21:52 schreef hello_goodbye het volgende:

[..]

Ooooo, dat valt mee. Ze hoeven niet morgen terug, hoop ik voor je?

Ik heb 'm trouwens ooit via Marktplaats gekocht voor 35 euro of zo. Leuke deal: de verpakking zag er nog uit als nieuw ook. Soms heb je mazzel...
Nee, over een week geloof ik, tijd zat

Ja, ik ga het ook ooit eens op Ebay kopen, is tot nog toe altijd goed gegaan.
pi_66937499
Heeft er iemand nog nieuws van het remaster project of de Let it be DVD?
pi_66939263
Nee, was het maar waar...
pi_66941755
quote:
Op woensdag 11 maart 2009 15:34 schreef warpozio het volgende:
Heeft er iemand nog nieuws van het remaster project of de Let it be DVD?
Ik denk dat eerst iedere betrokkene onder de zoden moet liggen voordat Let It Be uitkomt. Duurt nog wel een jaartje of 20.
  Redactie Frontpage woensdag 11 maart 2009 @ 18:59:16 #93
95179 TheGrandWazoo
pi_66944704
Voor mij hoeft het niet. Let it be is minst geinspireerde werk van The Beatles en bovendien is het een bijzonder saaie film.

Breng Carnival of ligt maar uit
(Superworm)
  woensdag 11 maart 2009 @ 19:03:53 #94
159761 Arn0
Abbey Road
pi_66944847
Ik heb, shame on me, nog geen enkele film van de Beatles gezien. Nuja, ik heb net 2 afleveringen van de anthology gezien, enorm interessant!
pi_66945680
quote:
Op woensdag 11 maart 2009 18:59 schreef TheGrandWazoo het volgende:
Voor mij hoeft het niet. Let it be is minst geinspireerde werk van The Beatles en bovendien is het een bijzonder saaie film.

Breng Carnival of ligt maar uit
Kan wel zo zijn, maar ik zou Let it be graag eens in prima kwaliteit willen zien! Plus veel extra's. Complete rooftop of zo.

Ik ben trouwens heel erg bang dat Carnival zwaarrrrrrrrrrr gaat tegenvallen...
pi_66945808
quote:
Op woensdag 11 maart 2009 19:03 schreef Arn0 het volgende:
Ik heb, shame on me, nog geen enkele film van de Beatles gezien. Nuja, ik heb net 2 afleveringen van de anthology gezien, enorm interessant!
Dan moet je na Anthology A hard day's night gaan kopen: kan je her en der al voor 5 euro te pakken krijgen op dvd! Is zowat even duur als huren. A hard day's night is verreweg de beste Beatlesfilm. Een klassieker, zo vinden ook niet-Beatlesfans. De rest is eigenlijk alleen interessant voor de fans. Eigenlijk kom ik nauwelijks door de andere films heen... Ik heb met moeite Help! in 1 keer gezien (vooral omdat ik 'm gekocht had en toch echt eens wilde kijken: daarvoor had ik 'm wel al een paar keer 'in stukken' gezien), Magical Mystery Tour heb ik nog nooit helemaal in 1 keer kunnen zien (ik haakte altijd af: volgens mij heb ik nog nooit ALLES gezien) en Yellow submarine ligt nog ongespeeld in m'n la ('k heb 'm ooit voor een groot deel op tv gezien: kan je eigenlijk ook nauwelijks een echte Beatlesfilm noemen). Wat dat betreft vond ik Let it be eigenlijk zo slecht nog niet...
  woensdag 11 maart 2009 @ 19:41:22 #97
159761 Arn0
Abbey Road
pi_66946138
quote:
Op woensdag 11 maart 2009 19:31 schreef hello_goodbye het volgende:
Dan moet je na Anthology A hard day's night gaan kopen: kan je her en der al voor 5 euro te pakken krijgen op dvd! Is zowat even duur als huren. A hard day's night is verreweg de beste Beatlesfilm. Een klassieker, zo vinden ook niet-Beatlesfans. De rest is eigenlijk alleen interessant voor de fans. Eigenlijk kom ik nauwelijks door de andere films heen... Ik heb met moeite Help! in 1 keer gezien (vooral omdat ik 'm gekocht had en toch echt eens wilde kijken: daarvoor had ik 'm wel al een paar keer 'in stukken' gezien), Magical Mystery Tour heb ik nog nooit helemaal in 1 keer kunnen zien (ik haakte altijd af: volgens mij heb ik nog nooit ALLES gezien) en Yellow submarine ligt nog ongespeeld in m'n la ('k heb 'm ooit voor een groot deel op tv gezien: kan je eigenlijk ook nauwelijks een echte Beatlesfilm noemen). Wat dat betreft vond ik Let it be eigenlijk zo slecht nog niet...
Wel, ik was van plan het chronologisch te bekijken dus eerst idd A hard day's night maar ga zeker alle films zien.
  donderdag 12 maart 2009 @ 10:50:06 #98
117367 Lekkere_Kwal
Onnozele koekenbakker
pi_66962693
De film van Yellow Submarine is wel een must-see hoor ik heb veel spijt dat ik toen ik 14 was en de gerestoreerde versie 's nachts op Ned 1 werd uitgezonden het na 5 min heb uitgezet... Wie weet hoe mijn jeugd anders was verlopen Het beginnetje is een beetje traag maar als eenmaal The Beatles zelf erbij komen en de nummers worden gespeeld krijgt de film echt een meeslepend karakter en het blijft de nr 1 film voor als je geblowd hebt vind ik
pi_66964147
quote:
Op donderdag 12 maart 2009 10:50 schreef Lekkere_Kwal het volgende:
De film van Yellow Submarine is wel een must-see hoor ik heb veel spijt dat ik toen ik 14 was en de gerestoreerde versie 's nachts op Ned 1 werd uitgezonden het na 5 min heb uitgezet... Wie weet hoe mijn jeugd anders was verlopen Het beginnetje is een beetje traag maar als eenmaal The Beatles zelf erbij komen en de nummers worden gespeeld krijgt de film echt een meeslepend karakter en het blijft de nr 1 film voor als je geblowd hebt vind ik
Hm, dan moet ik 'm toch nog maar eens gaan bekijken... M'n grootste probleem met de film is dat het The Beatles niet zijn... Als ze nou hun eigen stemmen hadden ingesproken was het anders geweest. Maar nu zijn het gewoon nep-Beatles... Dan heb ik toch het idee dat ik al die tijd NIET naar The Beatles aan het kijken ben.
  donderdag 12 maart 2009 @ 11:50:35 #100
117367 Lekkere_Kwal
Onnozele koekenbakker
pi_66964881
Had ik eerst ook maar na 10 min denk je er niet meer bij na omdat de liedjes natuurlijk wel de originelen zijn en in prachtig surround
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')