Je krijgt die tech alleen met Liberalism. In Civ2 was het met philosophyquote:Op vrijdag 27 februari 2009 11:14 schreef rood_verzet het volgende:
Er zijn bepaalde technologieën die wellicht handig zijn om als eerste uit te vinden om dat je dan een bonus krijgt (zowel bij philosophy en liberalism krijg je, als het goed is, een extra gratis technologie) en daarnaast is het wellicht handig om tenminste één religie uit te vinden, aangezien een leidende religie strategisch wel handig is
Zelf een religie founden vind ik altijd een boel werk, je moet dan heel veel hammers in missionaries stoppen om de boel goed te verspreiden om te voorkomen dat je niet de enige met een bepaalde religie bent. Soms is het wel een leuke afwisseling en het goud van een shrine is altijd welkom maar ik vind het veel makkelijker om gewoon hammers in soldaten te investeren. Dan verover ik die holy city wel.quote:Op vrijdag 27 februari 2009 17:15 schreef BadBadPresident het volgende:
Met religie is het meer van of je doet mee to the bone of je laat het helemaal links liggen.
pro's
+ je kan happyness krijgen door religie
+ als je een religie uitgevonden hebt en de holy city hebt krijg je 1 gold per stad die gelooft in jouw religie (met een wonder, weet niet direct welke volgensmij spiral minaret ofzo, zelfs 2 gold per stad die gelooft)
+ Goede relatie met je buren met dezelfde religie
- Je hebt altijd zeer slechte betrekken met degene die niet hetzelfde gelooft.
- Als je grootste ally ineens convert naar een ander geloof ben je de pineut.
Dus als je een niet religieus landje bent zonder geinfecteerd te zijn door religie in het begin zou ik het links laten liggen. Sommige civs doen bijna altijd aan religie omdat ze met mysticism beginnen! zoals bv isabella vaj spanje of ghandi van india.
Veroveren vind ik rendabeler hoef ik geen missionry's te maken en met wat geluk ook geen shrinequote:Op vrijdag 6 maart 2009 20:34 schreef Basp1 het volgende:
Ik vind het grote voordeel van een religie hebben (of meerdere) wanneer je dan een great person voor religie krijgt, je de stad waar die religie opgericht is een soort superwonder kan bouwen en dan daardoor van elke stad die je hebt en die betreffende religie aan hangt ook 1 goud krijgt, dat maakt het volgens mij heel rendabel om toch een paar religies te hebben.
Gewoon in de PublicMaps folder zetten. Als je Warlords of Beyond the Sword speelt dan moet je ze in de PublicMaps-folder zetten in de Warlords/BTS-map zetten. Deze dus:quote:Op zaterdag 16 mei 2009 14:36 schreef Roeni3 het volgende:
En ik zie nu door de bomen het bos niet meer. :')
Als een van jullie mij stap voor stap kan uitleggen hoe ik maps installeer zou ik daar erg dankbaar voor zijn. _O_
1 |
Gewoon met Rome spelen en dan iedereen afmaken met Preats dan ben je in de middeleeuwen klaarquote:Op zaterdag 16 mei 2009 23:40 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
Ik vond earth 34 civ's opzich wel leuk alleen jammer dat hij echt niet vooruit te branden is later in de game
Ik krijg hem op mijn kamer niet gepatchedquote:Op dinsdag 19 mei 2009 12:46 schreef Lod het volgende:
Machtig spel, alleen jammer dat ik bij gebrek aan ondersteuning van mijn OS het niet meer kan spelen
quote:Info screen always shows demographics when espionage is disabled
Players can no longer receive obsolete resources through trade
Fixed bug where culture obtained through espionage was 100 times lower than intended
AI player better evaluates his situation before voting for a ban on nuclear weapons
Fixed a few AI civic evaluation bugs
AI changes civics during Golden Ages
Fixed bug with AI not knowing how close its cities are to other players
Re-enabled Foreign Advisor "Glance" screen
Fixed Team Battleground map script to distribute hills better and work around team-counting problem
Civilopedia lists buildings that replace a given building
Barrage promotions no longer available to units without the ability to already cause collateral damage
Conquistador ignores walls, to be consistent with Cuirassier
Fixed AI defender bug for newly captured cities
Build-specific production modifiers are no longer counted for overflow gold calculations
Building or destroying a fort now properly refreshes resource connections
Collateral damage modifiers, collateral damage immunity, and air defense modifiers, multiply instead of add
Fixed event triggering on a dead unit
AI uses Warlords to make super-medic units
Better AI decision-making related to damaged air units
Better AI use of missiles to disconnect enemy resources
AI evacuates ships and planes from cities in danger
AI no longer joins Great People to cities in danger
Fixed bug where AI Great Engineers would hurry Wonders in other players' cities
Spies no longer interrupt their mission when moving next to an enemy unit
Fixed map generator bug for water starts
Situations which invalidated Secretary General/AP Resident now force the next vote to be an election
Fixed team-counting bug that would cause some mapscripts to fail
Moved some gamecore-specific code into the DLL
Fixed cheat where you could apply a free tech from one game to another
Diplomacy summary no longer claims that a civ is the worst enemy of a human team
Groups on sentry awake based on best
quote:Also, not listed in the 3.19 changes:
- Fixed loophole where you could use a Gamespy emulator to log on as any user
- Fixed rounding error in main interface progress bars (research, food, production, nationality) where the last color was sometimes not drawn
- Increased culture thresholds for no-espionage games, since espionage is converted into culture.
- Hammer decay of build items not currently being worked on correctly scales with game speed
- Fixed save/load issues with RTW mod
- Reduced frequency of city liberation popups
- Fixed spurious war declaration popup when loading a ship in the same tile as a rival ship.
- Fixed strategy text for Jaguar Warrior
..
The patch also takes~away the need to put the Beyond the Sword CD or DVD in your computer to launch the game!
Ik installeer hem wel als hij helemaal compatibel is met BUG en BATquote:Op zaterdag 13 juni 2009 14:19 schreef STING het volgende:
Wie had dat ooit gedacht, er is een patch uitgekomen voor Beyond the Sword, 3.19!
Speel je vanuit 1 lokatie idd? Dan kan het volgens mij niet.quote:Op woensdag 17 juni 2009 18:11 schreef Jedidiah het volgende:
allo,
Ik en een vriend van me willen graag online een potje civven
We hebben allebei de complete edition van civ.
Maar we kunnen niet connecten.
We hebben echt alles geprobeerd en het lijkt aan een firewall te liggen.
Firewalls uitzetten, ports 2033 en 2056 openzetten bij alle game-modes verder en nog steeds zelfde probleem.
Het rare is wel dat we andermans games wel kunnen joinen, maar wanneer we allebei dezelfde game wille joinen wordt 1 van ons eruit geknikkert.
Echt very frustrerend. Iemand hier met de oplossing?
Btw, hoe kan ik een zoek-functie binnen een discussie doen? want ik wilde checken of iemand al hetzelfde probleem had. alleen kon de zoek-functie niet vinden voor 1 discussie.
Wellicht dat Hamachi uitkomst biedt.quote:Op donderdag 18 juni 2009 11:22 schreef Jedidiah het volgende:
1 lokale? Hij woont in Zaltbommel ik in Eindhoven. Dus niet via LAN ofzo.
En allebei origineel gekocht bij de Free Record Shop
Via LAN.quote:Op vrijdag 19 juni 2009 12:56 schreef Jedidiah het volgende:
Ik krijg allemaal foutmeldingen als ik LAN wil doen..
Echt zo vaag,
En bij die Himachi, moet je dan via LAN doen? of internet? en werkt het automatisch?
Bron: http://ioldk.com/phpBB2/viewtopic.php?p=646&sid=7d71e4fee92bfc62134cee455c750162quote:3.Go to network connections ( i assum both vista and xp users know where this is if you dont just ask)
Go to the Advanced tab ( Vista users have to press alt on the keyboard for the menu to be shown) then click advanced settings…
Inside here you will see all your network adapters listed, what you need to do here is make sure hamachi is the first adapter on the list.
If its not just select hamachi and move it all the way up .
Click Ok to save and close .
4. Go to your network connections open up hamachi check ur tcp ip settings ( TCPIPv4 for vista users) make sure eveyrhtings set to automatic detection.
Wat ook leuk is een diplomatic victory met Adolf Hitler (custom leader)quote:Op maandag 22 juni 2009 12:49 schreef Salvad0R het volgende:
Beetje met zn 2en... ik English Empire, de andere de Romans... en dan een fascistische World Order bouwen, alles nuken in 1800 AD, vet nice.
Ik ben bang dat ik het probleem niet helemaal snap, maar kijk eens bij de Options, tabblad Game, of No unit cycling aan staat? Volgens mij speelt het 't prettigst als die UIT staat.quote:Op maandag 13 juli 2009 20:13 schreef Operc het volgende:
Nu kon je in deel 3 door met je rechtermuisknop ergens op te klikken, ervoor zorgen dat een unit daar in een aantal beurten heen liep, in deel 4 kan dit ook maar om de een of andere reden vraagt hij elke beurt opnieuw waar ik die unit naartoe wil verplaatsen, wat doe ik fout?
Gokje: je units staan dan in de buurt van een enemy. Dan vraagt CIV4 altijd wat je nu doen wilt met die unit, ongeacht of je een pad hebt uitgestippeld. Hondsirritant soms, maar helaas niet uit te schakelen voorzover ik weet.quote:Op maandag 13 juli 2009 20:13 schreef Operc het volgende:
Ik ben deze vakantie maar eens aan deeltje 4 begonnen na hem al even in de kast te hebben liggen. Ik heb deel 3 ook een tijdje gespeeld (ik was niet echt goed, maar het is wel een erg leuk spel). Nu kon je in deel 3 door met je rechtermuisknop ergens op te klikken, ervoor zorgen dat een unit daar in een aantal beurten heen liep, in deel 4 kan dit ook maar om de een of andere reden vraagt hij elke beurt opnieuw waar ik die unit naartoe wil verplaatsen, wat doe ik fout?
Heeft iemand verder nog wat basis tips voor dit 4e deel?
O ja, dat moet het zijn!quote:Op dinsdag 14 juli 2009 10:17 schreef Mutsaers__78 het volgende:
[..]
Gokje: je units staan dan in de buurt van een enemy. Dan vraagt CIV4 altijd wat je nu doen wilt met die unit, ongeacht of je een pad hebt uitgestippeld. Hondsirritant soms, maar helaas niet uit te schakelen voorzover ik weet.
Dan wil graag weten hoe, want ik vind het echt hondsirritantquote:Op dinsdag 14 juli 2009 10:28 schreef Frollo het volgende:
[..]
O ja, dat moet het zijn!
Is volgens mij wel uit te schakelen, en in elk geval voor vriendelijke of neutrale units.
Maar je speelt wél....de kracht van CIV4...echt vervelen doet het nooitquote:Op dinsdag 14 juli 2009 11:21 schreef Montov het volgende:
Hmm, die nieuwe patch maar eens proberen, ook al speel ik het steds minder.
Heel simpel, je gaat gewoon even naar Options en...quote:Op dinsdag 14 juli 2009 18:13 schreef Mutsaers__78 het volgende:
[..]
Dan wil graag weten hoe, want ik vind het echt hondsirritant
Bingo, dat was het inderdaad.quote:Op dinsdag 14 juli 2009 10:17 schreef Mutsaers__78 het volgende:
[..]
Gokje: je units staan dan in de buurt van een enemy. Dan vraagt CIV4 altijd wat je nu doen wilt met die unit, ongeacht of je een pad hebt uitgestippeld. Hondsirritant soms, maar helaas niet uit te schakelen voorzover ik weet.
Dan moet je je unit naar het vakje slepen waar de vijand staat, maar de muisknop nog niet loslaten. Dan zie je linksonder je winkans.quote:Op woensdag 29 juli 2009 15:15 schreef Operc het volgende:
Kan iemand mij uitleggen hoe ik weet of een aanval enigzins succesvol zal zijn? Ik zit soms met veel betere units (horse-units) tegen veel mindere units te vechten en ik verlies keer op keer.![]()
Eén ding schiet me met name te binnen. Ik neem aan dat je al een beetje hebt uitgezocht hoe het werkt met unit promotions? Nou is het zo dat als je een promotion kiest, de unit ook een kleine hoeveelheid geneest. Het is dus soms slim om een unit met 100% health nog niet te promoveren, en in plaats daarvan te wachten tot hij gewond is.quote:Zijn er verder nog dingen waar ik als beginner op moet letten? Heb CIV3 wel gespeeld, maar geloof dat er best veel dingen anders zijn geworden en echt heel goed in deel 3 was ik niet.
Je kan ook, wanneer je je eigen unit geselcteerd hebt, op toets "G" drukken en dan met je cursor naar de vijand gaan. G is GoTo, en daarmee kan je ook navigeren maar ook (op een veilige manier: niet krampachtig je muis vasthouden) kijken hoe groot je winkans is.quote:Op woensdag 29 juli 2009 15:36 schreef Frollo het volgende:
[..]
Dan moet je je unit naar het vakje slepen waar de vijand staat, maar de muisknop nog niet loslaten. Dan zie je linksonder je winkans.
Niet te snel meer steden gaan bouwen zoals in civ3. Na mijn tweede of derde stad (die wel aardig rap kunnen worden gebouwd) probeer ik altijd mijn research op 60 of 70% tehouden (en een begrotingsevenwicht). Wanneer je +5 of +10 gold per turn krijgt bij een research van 60%, dan is het handig om weer te gaan bouwen.quote:Op woensdag 29 juli 2009 15:15 schreef Operc het volgende:
Zijn er verder nog dingen waar ik als beginner op moet letten? Heb CIV3 wel gespeeld, maar geloof dat er best veel dingen anders zijn geworden en echt heel goed in deel 3 was ik niet.
Als ik geen AI kan rushen dan probeer ik meestal te REXen om zoveel mogelijk land te krijgen waarbij ik mijn economie regelmatig bijna laat crashen.quote:Op woensdag 29 juli 2009 16:51 schreef Montov het volgende:
[..]
Niet te snel meer steden gaan bouwen zoals in civ3. Na mijn tweede of derde stad (die wel aardig rap kunnen worden gebouwd) probeer ik altijd mijn research op 60 of 70% tehouden (en een begrotingsevenwicht). Wanneer je +5 of +10 gold per turn krijgt bij een research van 60%, dan is het handig om weer te gaan bouwen.
Ik probeer altijd met een bont gezelschap van verschillende type units aan te vallen.quote:Op woensdag 29 juli 2009 16:03 schreef Frutsel het volgende:
Horsemen zijn bijzonder kwetsbaar tegen bijv. Pikemen... als die er staan, kan je beter met wat anders aanvallen.
Het niveau van een menselijke tegenspeler is doorgaans ook wat hoger dan dat van een computer, met name omdat mensen veel onvoorspelbaarder kunnen reageren dan zo´n AI-geval.quote:Op dinsdag 11 augustus 2009 21:30 schreef MadGuy het volgende:
Ik ben er totaal nog niet goed in, maar speel het wel geregeld met vrienden online. Dat is pas leuk,vooral in de diplomatie, omdat vrienden veel gemener tegen elkaar zijn.
Waarom de Great Wall bouwen als je nog maar zo weinig terrein bezit?quote:Op zondag 11 oktober 2009 17:08 schreef Monidique het volgende:
Kick, met een mooie screenshot:
[ link | afbeelding ]
Omdat anders anderen 'm bouwen en het effect barbaren tegenhouden geldt ook buiten de muren, alleen 100% Great General-spawndingesgebeuren niet.quote:Op maandag 12 oktober 2009 10:08 schreef Frollo het volgende:
Waarom de Great Wall bouwen als je nog maar zo weinig terrein bezit?
Ass whoopin'. Of, wat ik nu had, het wordt aangeboden, maar goed, dat is Noble,quote:Hoe maak je iemand tot vassal trouwens?
quote:Main features in v2.81
* 288 Techs in tech tree
* 300+ Units
* 199 Buildings
* 84 Wonders
* 53 National wonders
* 54 Civic options
* 33 Unit categories, modern units are superior to ancient units
* 34 New resources
* 26 Pre made maps included: 7xEarth, 2xMars map, 2xMediterranean, Europe, Demographica (Europe), New Zealand, 2xEurasia, North&South America maps, Australia, Antarctica, Orion and Sirius fictional planet maps, Colonization (1500AD America) scenario, 2xTamriel (Elderscrolls), Earthsea, Japan+Korea map
* 52 Improvements for terrain/resources
* 6 New route types
* 5 New Civilizations (60 with extra civ addon pack)
* 7 New Projects
* 4 New Citizen types
* 4 New Religions
* 2 New Civic categories
* 2 New Map sizes: Giant (54% bigger than Huge), Gigantic (50% bigger than Giant ie. 134% bigger than Huge)
* 2 New Gamespeed: Blitz 215 turns, Snail 3000 turns
* 1 New terrain type: Marsh
* Abandon city / Demolish building
* AI Autoplay
* Better BTS AI 0.82J (includes Unofficial patch)
* Corporation specific buildings
* Civic specific buildings
* Dynamic Civ Names
* Enhanced Interface (BUG 4.2 mod)
* Ethnically Diverse Units
* Ethnic Diverse Citystyles
* Examine City at Conquest
* Faster expansion in late game: Colonists and Pioneers build cities with preset buildings
* Fight in the future era with futuristic units
* Global Warming mod
* Influence Driven War
* Inquisition, destroy religions
* Modified Civics
* Modified Religions (each religion is more unique)
* More events (about 60)
* More game alerts, extra information about cities and diplomacy options
* New promotions (for air units too)
* New unit flags for Civilizations
* RevolutionDCM 2.61
* Advanced Combat Odds 1.0
* Ranged Bombardment
* Sevopedia
* Super Spies (promotions for spies)
* Supports maximum of 50 players
* Tech conquest, conquering enemy cities boosts your research
* Tech diffusion, civs can't fall too far behind in tech race
* Unit order enhancements, icons show each units current task
* Upgradeable buildings
* User configurable options (see: BUG options, Rise of Mankind Config.ini and Revolution.ini)
* + much more, see RoM Concepts pedia pages in-game
Mods combined fully or partially
* BtS: Next War
* BtS: Charlemagne (just the new units)
* BtS: Final Frontier (just some unit graphics)
* Ethnic Arstyles for BtS
* Ethnically Diverse units
* Better Espionage Screen for Civilization 4 BTS
* The Lost Wonders of Civilization v1.3
* Greenmod 2.10
* Caravan mod
* Modern Warfare
* Civics'n'Stuff
* Improved Leaders & Civics
* Nautil's air units mod
* Sevopedia
* Specialist Stacker
* BtSFlagMod
* Enhanced Tech Conquest
* Religion and Corporation Screens
* Longer techbar in techscreen
* Inquisition - Limited Religions
* wide City bar
* JKP1187's Event mod
* Raw Commerce
* Civ4lerts
* zCivics
* 50 Civ DLL
* BUG Military Advisor
* BUG 4.1
* RevolutionDCM 2.61
* Super Spies 1.23
* Influence Driven War
* UN Forces
* Ethnic Citystyles 1.03 for BtS
* Asphalt Roads
* Better BTS AI 0.82J
* Advanced Combat Odds
* Plenty of Routes
* Examine City at Conquest
* Global Warming mod
* BULL 1.00
* Unofficial patch 1.31
quote:2K Games heeft vandaag een nieuw deel angekondigd in de populaire Civilization-serie, namelijk Civilization V voor de PC. In dit turn-based spel is het de bedoeling om je eigen land op te bouwen tot iets groots. Je kan bijvoorbeeld de wereld overnemen met oorlog, of een land worden waar kennis regeert. De vorige games in deze serie waren zo populair door het verslavende gedeelte, de speler deed vaak 'nog maar één ronde', wat natuurlijk veel langer doorging.
Er zijn veel nieuwe features in 'Civ5', zo zijn de graphics opgepoetst, zijn er veel meer keuzes om de diplomatie in je land te regelen en is er een grote multiplayer. Ook is er veel nadruk op realisme, zo reageren landen wat realistischer, en zullen ze niet bij elke misstap een oorlog uitroepen.
Hieronder zijn de eerste twee screenshots te zien, de game komt exclusief voor de PC uit in de herfst.
Ik hoop het.quote:Op vrijdag 19 februari 2010 11:23 schreef Mutsaers__78 het volgende:
Zal dat dan grote verandering in combat zijn? Dat je nu je units strategischer moet plaatsen omdat je niet meer kan stacken?
Ik denk dat het de grootste verandering ooit zal zijn in de Civ reeks. Áls het zo is.quote:Grote verandering, maarhet lijkt me wel leuk
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |