abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_70137271
quote:
Op donderdag 18 juni 2009 11:22 schreef Jedidiah het volgende:
1 lokale? Hij woont in Zaltbommel ik in Eindhoven. Dus niet via LAN ofzo.

En allebei origineel gekocht bij de Free Record Shop
Wellicht dat Hamachi uitkomst biedt.
Daarmee kun je een virtueel LAN opzetten.
  vrijdag 19 juni 2009 @ 12:56:32 #52
160566 Jedidiah
Nieuwkomer
pi_70163252
Ik krijg allemaal foutmeldingen als ik LAN wil doen..
Echt zo vaag,

En bij die Himachi, moet je dan via LAN doen? of internet? en werkt het automatisch?
Wait till tomorrow...
pi_70163834
Ik heb het idee dat na deze patch Civilization stukken soepeler loopt. Hebben anderen dat ook?
pi_70164637
quote:
Op vrijdag 19 juni 2009 12:56 schreef Jedidiah het volgende:
Ik krijg allemaal foutmeldingen als ik LAN wil doen..
Echt zo vaag,

En bij die Himachi, moet je dan via LAN doen? of internet? en werkt het automatisch?
Via LAN.
Ik heb Civ4 nog niet geprobeerd via Hamachi.

In Hamachi maak je een netwerk aan, die de andere persoon toevoegt aan zijn Hamachi.
Vervolgens start je Civ4 op en dan zou via LAN je elkaar moeten kunnen zien.
Mocht dat niet werken, sluit dan Civ4 af en pas de netwerk instellingen aan dat de Hamachi adapter als primair wordt ingesteld:
quote:
3.Go to network connections ( i assum both vista and xp users know where this is if you dont just ask)

Go to the Advanced tab ( Vista users have to press alt on the keyboard for the menu to be shown) then click advanced settings…

Inside here you will see all your network adapters listed, what you need to do here is make sure hamachi is the first adapter on the list.

If its not just select hamachi and move it all the way up .

Click Ok to save and close .

4. Go to your network connections open up hamachi check ur tcp ip settings ( TCPIPv4 for vista users) make sure eveyrhtings set to automatic detection.
Bron: http://ioldk.com/phpBB2/viewtopic.php?p=646&sid=7d71e4fee92bfc62134cee455c750162
pi_70171511
Ik heb Civ4 gespeeld over Hamachi en het werkte.
  vrijdag 19 juni 2009 @ 16:56:05 #56
6789 Strolie75
De reisGijs
pi_70171634
Net de demo van CIV IV gedownload voor op mijn MacBook Pro.
Ik ben benieuwd.
"Ik heb geen tijd voor leuk,... ik maak alleen tijd voor episch! - Chocobo
  maandag 22 juni 2009 @ 12:28:44 #57
160566 Jedidiah
Nieuwkomer
pi_70248591
Hamachi werkt ook al niet.
Ik zie niets als mijn vriend een game host via LAN. en vice versa..

Echt zo raar dat hij het niet doet...btw heb ik Vista en hij XP. ligt het daaraan?
Wait till tomorrow...
pi_70248624
Ik speel CIV4 helemaal aan gort yo.
pi_70249197
Beetje met zn 2en... ik English Empire, de andere de Romans... en dan een fascistische World Order bouwen, alles nuken in 1800 AD, vet nice.
pi_70943977
Ik ben deze vakantie maar eens aan deeltje 4 begonnen na hem al even in de kast te hebben liggen. Ik heb deel 3 ook een tijdje gespeeld (ik was niet echt goed, maar het is wel een erg leuk spel). Nu kon je in deel 3 door met je rechtermuisknop ergens op te klikken, ervoor zorgen dat een unit daar in een aantal beurten heen liep, in deel 4 kan dit ook maar om de een of andere reden vraagt hij elke beurt opnieuw waar ik die unit naartoe wil verplaatsen, wat doe ik fout?
Heeft iemand verder nog wat basis tips voor dit 4e deel?
  maandag 13 juli 2009 @ 21:00:31 #61
100191 PirE
Geaux Tigers
pi_70945724
quote:
Op maandag 22 juni 2009 12:49 schreef Salvad0R het volgende:
Beetje met zn 2en... ik English Empire, de andere de Romans... en dan een fascistische World Order bouwen, alles nuken in 1800 AD, vet nice.
Wat ook leuk is een diplomatic victory met Adolf Hitler (custom leader) .
“Never assume you will win, never feel safe, never feel confident, never send a "We got this!" text, never take anything for granted, never pose for a picture late in the game, always expect the worst while rooting for the best.”
  dinsdag 14 juli 2009 @ 07:47:34 #62
15967 Frollo
You know I am a righteous man
pi_70956468
quote:
Op maandag 13 juli 2009 20:13 schreef Operc het volgende:

Nu kon je in deel 3 door met je rechtermuisknop ergens op te klikken, ervoor zorgen dat een unit daar in een aantal beurten heen liep, in deel 4 kan dit ook maar om de een of andere reden vraagt hij elke beurt opnieuw waar ik die unit naartoe wil verplaatsen, wat doe ik fout?
Ik ben bang dat ik het probleem niet helemaal snap, maar kijk eens bij de Options, tabblad Game, of No unit cycling aan staat? Volgens mij speelt het 't prettigst als die UIT staat.
pi_70958869
quote:
Op maandag 13 juli 2009 20:13 schreef Operc het volgende:
Ik ben deze vakantie maar eens aan deeltje 4 begonnen na hem al even in de kast te hebben liggen. Ik heb deel 3 ook een tijdje gespeeld (ik was niet echt goed, maar het is wel een erg leuk spel). Nu kon je in deel 3 door met je rechtermuisknop ergens op te klikken, ervoor zorgen dat een unit daar in een aantal beurten heen liep, in deel 4 kan dit ook maar om de een of andere reden vraagt hij elke beurt opnieuw waar ik die unit naartoe wil verplaatsen, wat doe ik fout?
Heeft iemand verder nog wat basis tips voor dit 4e deel?
Gokje: je units staan dan in de buurt van een enemy. Dan vraagt CIV4 altijd wat je nu doen wilt met die unit, ongeacht of je een pad hebt uitgestippeld. Hondsirritant soms, maar helaas niet uit te schakelen voorzover ik weet.
  dinsdag 14 juli 2009 @ 10:28:21 #64
15967 Frollo
You know I am a righteous man
pi_70959108
quote:
Op dinsdag 14 juli 2009 10:17 schreef Mutsaers__78 het volgende:

[..]

Gokje: je units staan dan in de buurt van een enemy. Dan vraagt CIV4 altijd wat je nu doen wilt met die unit, ongeacht of je een pad hebt uitgestippeld. Hondsirritant soms, maar helaas niet uit te schakelen voorzover ik weet.
O ja, dat moet het zijn!

Is volgens mij wel uit te schakelen, en in elk geval voor vriendelijke of neutrale units.
  dinsdag 14 juli 2009 @ 11:21:37 #65
65394 Montov
Dogmaticus Irritantus
pi_70960479
Hmm, die nieuwe patch maar eens proberen, ook al speel ik het steds minder.
Géén kloon van tvlxd!
pi_70974786
quote:
Op dinsdag 14 juli 2009 10:28 schreef Frollo het volgende:

[..]

O ja, dat moet het zijn!

Is volgens mij wel uit te schakelen, en in elk geval voor vriendelijke of neutrale units.
Dan wil graag weten hoe, want ik vind het echt hondsirritant
pi_70974803
quote:
Op dinsdag 14 juli 2009 11:21 schreef Montov het volgende:
Hmm, die nieuwe patch maar eens proberen, ook al speel ik het steds minder.
Maar je speelt wél....de kracht van CIV4...echt vervelen doet het nooit
  dinsdag 14 juli 2009 @ 18:24:52 #68
65394 Montov
Dogmaticus Irritantus
pi_70975111
Nou ja, dit jaar heb ik 3 potjes gespeeld ofzo...
Géén kloon van tvlxd!
pi_70977086
Dat is nog altijd meer dan andere spellen van meer dan 2 jaar oud die ik gespeeld heb....
  dinsdag 14 juli 2009 @ 20:04:53 #70
15967 Frollo
You know I am a righteous man
pi_70978449
quote:
Op dinsdag 14 juli 2009 18:13 schreef Mutsaers__78 het volgende:

[..]

Dan wil graag weten hoe, want ik vind het echt hondsirritant
Heel simpel, je gaat gewoon even naar Options en...

...euh... naar Options dus en dan...

...wacht...
Ah fuck, het kan dus niet.

Ik was waarschijnlijk in de war met Civ3 of zo.
  dinsdag 14 juli 2009 @ 20:54:48 #71
65394 Montov
Dogmaticus Irritantus
pi_70980421
Waarom wil je dat je units op de automatische piloot staan wanneer er vijanden dichtbij zijn?
Géén kloon van tvlxd!
pi_71430033
quote:
Op dinsdag 14 juli 2009 10:17 schreef Mutsaers__78 het volgende:

[..]

Gokje: je units staan dan in de buurt van een enemy. Dan vraagt CIV4 altijd wat je nu doen wilt met die unit, ongeacht of je een pad hebt uitgestippeld. Hondsirritant soms, maar helaas niet uit te schakelen voorzover ik weet.
Bingo, dat was het inderdaad.
Kan iemand mij uitleggen hoe ik weet of een aanval enigzins succesvol zal zijn? Ik zit soms met veel betere units (horse-units) tegen veel mindere units te vechten en ik verlies keer op keer.
Zijn er verder nog dingen waar ik als beginner op moet letten? Heb CIV3 wel gespeeld, maar geloof dat er best veel dingen anders zijn geworden en echt heel goed in deel 3 was ik niet.
pi_71430317
Dat uitschakelen van het automatisch vragen naar orders bij contact met een vijand (of vriend) kan volgens mij gewoon bij de (geavanceerde) opties worden geregeld. Heb het spel een tijd niet gespeeld, dus pin me er niet op vast. In CivIII kon het wel, dus ik mag aannemen dat die functie hier ook aanwezig is.
  woensdag 29 juli 2009 @ 15:36:09 #74
15967 Frollo
You know I am a righteous man
pi_71430756
quote:
Op woensdag 29 juli 2009 15:15 schreef Operc het volgende:

Kan iemand mij uitleggen hoe ik weet of een aanval enigzins succesvol zal zijn? Ik zit soms met veel betere units (horse-units) tegen veel mindere units te vechten en ik verlies keer op keer.
Dan moet je je unit naar het vakje slepen waar de vijand staat, maar de muisknop nog niet loslaten. Dan zie je linksonder je winkans.
quote:
Zijn er verder nog dingen waar ik als beginner op moet letten? Heb CIV3 wel gespeeld, maar geloof dat er best veel dingen anders zijn geworden en echt heel goed in deel 3 was ik niet.
Eén ding schiet me met name te binnen. Ik neem aan dat je al een beetje hebt uitgezocht hoe het werkt met unit promotions? Nou is het zo dat als je een promotion kiest, de unit ook een kleine hoeveelheid geneest. Het is dus soms slim om een unit met 100% health nog niet te promoveren, en in plaats daarvan te wachten tot hij gewond is.
(Sowieso is het natuurlijk beter om te wachten met promoveren totdat je weet wat je tegenover je hebt.)
pi_71431481
Dat van die winkans is wel prettig, dankje
Promotions nog niet echt naar gekeken, waar kan ik die vinden? rechtermuisklik op unit ofzo?
En hoe zit het precies met religies?
  Moderator woensdag 29 juli 2009 @ 16:03:16 #76
8781 crew  Frutsel
pi_71431635
Horsemen zijn bijzonder kwetsbaar tegen bijv. Pikemen... als die er staan, kan je beter met wat anders aanvallen.

Als je aanvalt, krijg je ervaringspunten. Die komen automatisch te voorschijn en dan kan je een 'upgrade/promotie' kiezen voor je eenheden waardoor ze bijv sterker worden in melee gevechten, of tegen gunpowder eenheden. Of je kiest voor een betere verdediging in bijv bossen/bergen of je geeft ze een medische update etc etc. Maar ja, dan moet je eenheid wel winnen
pi_71431702
Ja precies zover was ik helaas nog niet gekomen.
Bij Civ 3 snapte ik er ook geen hout van hoe het werkte met wanneer ze winnen, maar dat heb ik gewoon veel gespeeld en dan weet je het daarna ongeveer wel.
  woensdag 29 juli 2009 @ 16:45:35 #78
65394 Montov
Dogmaticus Irritantus
pi_71432895
quote:
Op woensdag 29 juli 2009 15:36 schreef Frollo het volgende:

[..]

Dan moet je je unit naar het vakje slepen waar de vijand staat, maar de muisknop nog niet loslaten. Dan zie je linksonder je winkans.
Je kan ook, wanneer je je eigen unit geselcteerd hebt, op toets "G" drukken en dan met je cursor naar de vijand gaan. G is GoTo, en daarmee kan je ook navigeren maar ook (op een veilige manier: niet krampachtig je muis vasthouden) kijken hoe groot je winkans is.
Géén kloon van tvlxd!
  woensdag 29 juli 2009 @ 16:51:56 #79
65394 Montov
Dogmaticus Irritantus
pi_71433088
quote:
Op woensdag 29 juli 2009 15:15 schreef Operc het volgende:


Zijn er verder nog dingen waar ik als beginner op moet letten? Heb CIV3 wel gespeeld, maar geloof dat er best veel dingen anders zijn geworden en echt heel goed in deel 3 was ik niet.
Niet te snel meer steden gaan bouwen zoals in civ3. Na mijn tweede of derde stad (die wel aardig rap kunnen worden gebouwd) probeer ik altijd mijn research op 60 of 70% tehouden (en een begrotingsevenwicht). Wanneer je +5 of +10 gold per turn krijgt bij een research van 60%, dan is het handig om weer te gaan bouwen.

Lees je in over Cottages. Die zorgen voor veel inkomsten.

Privateers kunnen handig zijn: blokkeer water rondom buitenlandse steden en je krijgt 2-8 gold per turn ervoor.

F12 klikken is als beginneling ook een must.
Géén kloon van tvlxd!
  woensdag 29 juli 2009 @ 19:17:35 #80
100191 PirE
Geaux Tigers
pi_71436885
quote:
Op woensdag 29 juli 2009 16:51 schreef Montov het volgende:

[..]

Niet te snel meer steden gaan bouwen zoals in civ3. Na mijn tweede of derde stad (die wel aardig rap kunnen worden gebouwd) probeer ik altijd mijn research op 60 of 70% tehouden (en een begrotingsevenwicht). Wanneer je +5 of +10 gold per turn krijgt bij een research van 60%, dan is het handig om weer te gaan bouwen.
Als ik geen AI kan rushen dan probeer ik meestal te REXen om zoveel mogelijk land te krijgen waarbij ik mijn economie regelmatig bijna laat crashen.
“Never assume you will win, never feel safe, never feel confident, never send a "We got this!" text, never take anything for granted, never pose for a picture late in the game, always expect the worst while rooting for the best.”
  dinsdag 11 augustus 2009 @ 07:58:05 #81
154307 Oxyligen
I do not seek. I find
pi_71780997
Weer's uit de kast getrokken.. Nu de mod Fall from Heaven erover heen gegooid en het is weer een heel nieuwe game: fantastisch!
Aan namen heb ik niks. Rugnummers moet ik hebben!
pi_71801174
quote:
Op woensdag 29 juli 2009 16:03 schreef Frutsel het volgende:
Horsemen zijn bijzonder kwetsbaar tegen bijv. Pikemen... als die er staan, kan je beter met wat anders aanvallen.


Ik probeer altijd met een bont gezelschap van verschillende type units aan te vallen.
pi_71801537
Ik ben er totaal nog niet goed in, maar speel het wel geregeld met vrienden online. Dat is pas leuk,vooral in de diplomatie, omdat vrienden veel gemener tegen elkaar zijn.
  dinsdag 11 augustus 2009 @ 21:39:11 #84
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_71801825
Pfff, wat lang al niet meer gespeeld zeg.

Laatst alleen FreeCiv weer eens gedaan, maar CIVIV, dat is al wel een jaar geleden.
  dinsdag 11 augustus 2009 @ 21:49:50 #85
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_71802593
quote:
Op dinsdag 11 augustus 2009 21:30 schreef MadGuy het volgende:
Ik ben er totaal nog niet goed in, maar speel het wel geregeld met vrienden online. Dat is pas leuk,vooral in de diplomatie, omdat vrienden veel gemener tegen elkaar zijn.
Het niveau van een menselijke tegenspeler is doorgaans ook wat hoger dan dat van een computer, met name omdat mensen veel onvoorspelbaarder kunnen reageren dan zo´n AI-geval.
pi_71940677
En toch blijft Civ 1 he leukste
pi_73579553
Kick, met een mooie screenshot:
  maandag 12 oktober 2009 @ 10:08:43 #89
15967 Frollo
You know I am a righteous man
pi_73602803
quote:
Op zondag 11 oktober 2009 17:08 schreef Monidique het volgende:
Kick, met een mooie screenshot:
[ link | afbeelding ]
Waarom de Great Wall bouwen als je nog maar zo weinig terrein bezit?

Ik ben laatst ook weer eens een potje begonnen, en wel met Qin Shi Huang. Eigenlijk zie ik het nut van Protective niet zo in, maar ik ben laatst in Beijing geweest en daarom leek het me leuk om met de Chinezen te spelen.
Voorlopig (1190 AD) gaat het goed. Ik heb mijn continentgenoten Brennus en Monetzuma eerst een tijdje laten vechten en heb Monty toen de oorlog verklaard.

Hoe maak je iemand tot vassal trouwens?
pi_73619281
quote:
Op maandag 12 oktober 2009 10:08 schreef Frollo het volgende:

Waarom de Great Wall bouwen als je nog maar zo weinig terrein bezit?
Omdat anders anderen 'm bouwen en het effect barbaren tegenhouden geldt ook buiten de muren, alleen 100% Great General-spawndingesgebeuren niet.
quote:
Hoe maak je iemand tot vassal trouwens?
Ass whoopin'. Of, wat ik nu had, het wordt aangeboden, maar goed, dat is Noble, .
pi_75367764
Waarom is dit topic zo stoffig?

Anyhow deze prachtige game gaat deze koude maanden weer meer gespeeld worden! echt een winter spel naar mijn inziens.

Kennen de CIVers de mod Rise of Mankind? Dit is de meest uigebreidde mod die ik tot nu toe heb gespeeld en het zorgt echt voor veel meer diepgang!

http://forums.civfanatics.com/showthread.php?t=273373

Hieronder een aantal dingen die in de mod zitten. Ondanks dat het een combinatie mod is voelt het als een nieuwe spel en is de samenhang heel goed gedaan.
quote:
Main features in v2.81

* 288 Techs in tech tree
* 300+ Units
* 199 Buildings
* 84 Wonders
* 53 National wonders
* 54 Civic options
* 33 Unit categories, modern units are superior to ancient units
* 34 New resources
* 26 Pre made maps included: 7xEarth, 2xMars map, 2xMediterranean, Europe, Demographica (Europe), New Zealand, 2xEurasia, North&South America maps, Australia, Antarctica, Orion and Sirius fictional planet maps, Colonization (1500AD America) scenario, 2xTamriel (Elderscrolls), Earthsea, Japan+Korea map
* 52 Improvements for terrain/resources
* 6 New route types
* 5 New Civilizations (60 with extra civ addon pack)
* 7 New Projects
* 4 New Citizen types
* 4 New Religions
* 2 New Civic categories
* 2 New Map sizes: Giant (54% bigger than Huge), Gigantic (50% bigger than Giant ie. 134% bigger than Huge)
* 2 New Gamespeed: Blitz 215 turns, Snail 3000 turns
* 1 New terrain type: Marsh
* Abandon city / Demolish building
* AI Autoplay
* Better BTS AI 0.82J (includes Unofficial patch)
* Corporation specific buildings
* Civic specific buildings
* Dynamic Civ Names
* Enhanced Interface (BUG 4.2 mod)
* Ethnically Diverse Units
* Ethnic Diverse Citystyles
* Examine City at Conquest
* Faster expansion in late game: Colonists and Pioneers build cities with preset buildings
* Fight in the future era with futuristic units
* Global Warming mod
* Influence Driven War
* Inquisition, destroy religions
* Modified Civics
* Modified Religions (each religion is more unique)
* More events (about 60)
* More game alerts, extra information about cities and diplomacy options
* New promotions (for air units too)
* New unit flags for Civilizations
* RevolutionDCM 2.61
* Advanced Combat Odds 1.0
* Ranged Bombardment
* Sevopedia
* Super Spies (promotions for spies)
* Supports maximum of 50 players
* Tech conquest, conquering enemy cities boosts your research
* Tech diffusion, civs can't fall too far behind in tech race
* Unit order enhancements, icons show each units current task
* Upgradeable buildings
* User configurable options (see: BUG options, Rise of Mankind Config.ini and Revolution.ini)
* + much more, see RoM Concepts pedia pages in-game


Mods combined fully or partially

* BtS: Next War
* BtS: Charlemagne (just the new units)
* BtS: Final Frontier (just some unit graphics)
* Ethnic Arstyles for BtS
* Ethnically Diverse units
* Better Espionage Screen for Civilization 4 BTS
* The Lost Wonders of Civilization v1.3
* Greenmod 2.10
* Caravan mod
* Modern Warfare
* Civics'n'Stuff
* Improved Leaders & Civics
* Nautil's air units mod
* Sevopedia
* Specialist Stacker
* BtSFlagMod
* Enhanced Tech Conquest
* Religion and Corporation Screens
* Longer techbar in techscreen
* Inquisition - Limited Religions
* wide City bar
* JKP1187's Event mod
* Raw Commerce
* Civ4lerts
* zCivics
* 50 Civ DLL
* BUG Military Advisor
* BUG 4.1
* RevolutionDCM 2.61
* Super Spies 1.23
* Influence Driven War
* UN Forces
* Ethnic Citystyles 1.03 for BtS
* Asphalt Roads
* Better BTS AI 0.82J
* Advanced Combat Odds
* Plenty of Routes
* Examine City at Conquest
* Global Warming mod
* BULL 1.00
* Unofficial patch 1.31
pi_75367863
Ziet er zeer interessant uit.....maar is dit niet een gevalletje "zoveel bomen dat je het bos niet meer ziet"?
pi_75369754
Daar was ik ook wel een beetje bang voor maar tot nu toe heb ik deze mod alleen maar op hele logische modificaties kunnen betrappen. De beste toevoegingen vind ik:

-Meer soorten experience voor verschillende units, ook voor spies bijv. zodat je spies ook experience krijgen als ze missies nemen en succes hebben.

-Dynamische namen, dit houdt in als je bijv de civic monarchy neemt dat je dan the kingdom of the Netherlands wordt maar als je dan weer changed naar iets anders word je weer Empire / city state / republic etc.

-Je ziet nu ook direct onderin bij de diplomacy en score - de sterkte van het vijandelijk leger staan nu staat er bijv. 0.8 (zij zijn sterker) of 1.5 (jij bent een half keer zo sterk). Zoo kun je makkelijker bij blijven en meer invloed hebben op diplomacy

- Meer resources - meer diepte in de rescources - oude resources zijn ook aangepast om balance redenen. Het is nu vaker zo dat resources in combinatie(met civics / gebouwen / religie / etc.) meer opbrengen, maar ook meer nadelen kunnen hebben - het is dus nu meer wikken en wegen. Het veranderen van civics heeft nu veel meer impact dan voorheen.

- De gamespeed is nu veel langzamer geworden. Ik vind dit een pluspunt omdat dit ook weer diepgang biedt.

Er zijn nog wel meer toevoegingen die ik nu niet benoem of vergeeet maar dit schiet mij nu te binnen. WAt me ook opviel dat veel elementen uit civ3 zijn gehaald. Bijv: Seafaring trait en stormen op zee.
pi_78176354
Sid Meier werkt aan Civilization V

Civilization V aangekondigd

http://tweakers.net/nieuw(...)-civilization-v.html
quote:
2K Games heeft vandaag een nieuw deel angekondigd in de populaire Civilization-serie, namelijk Civilization V voor de PC. In dit turn-based spel is het de bedoeling om je eigen land op te bouwen tot iets groots. Je kan bijvoorbeeld de wereld overnemen met oorlog, of een land worden waar kennis regeert. De vorige games in deze serie waren zo populair door het verslavende gedeelte, de speler deed vaak 'nog maar één ronde', wat natuurlijk veel langer doorging.

Er zijn veel nieuwe features in 'Civ5', zo zijn de graphics opgepoetst, zijn er veel meer keuzes om de diplomatie in je land te regelen en is er een grote multiplayer. Ook is er veel nadruk op realisme, zo reageren landen wat realistischer, en zullen ze niet bij elke misstap een oorlog uitroepen.

Hieronder zijn de eerste twee screenshots te zien, de game komt exclusief voor de PC uit in de herfst.

  vrijdag 19 februari 2010 @ 11:16:23 #95
15967 Frollo
You know I am a righteous man
pi_78176622
Hex tiles, gaaf!
pi_78176704
quote:
Op vrijdag 19 februari 2010 11:16 schreef Frollo het volgende:
Hex tiles, gaaf!
Het begint zo wel op colonisten te lijkebn met die 6 hoeken.
  vrijdag 19 februari 2010 @ 11:20:29 #97
15967 Frollo
You know I am a righteous man
pi_78176782
En als ik het tweede plaatje zo zie, zou ik haast gaan denken dat je op elke tile maar één of hooguit enkele units mag zetten.
Dat zou ik wel tof vinden, als het stacken van tientallen units eens tot het verleden zou behoren.
pi_78176885
Zal dat dan grote verandering in combat zijn? Dat je nu je units strategischer moet plaatsen omdat je niet meer kan stacken?

Grote verandering, maarhet lijkt me wel leuk
  vrijdag 19 februari 2010 @ 11:28:04 #99
15967 Frollo
You know I am a righteous man
pi_78177106
quote:
Op vrijdag 19 februari 2010 11:23 schreef Mutsaers__78 het volgende:
Zal dat dan grote verandering in combat zijn? Dat je nu je units strategischer moet plaatsen omdat je niet meer kan stacken?
Ik hoop het.
quote:
Grote verandering, maarhet lijkt me wel leuk
Ik denk dat het de grootste verandering ooit zal zijn in de Civ reeks. Áls het zo is.
pi_78180924
Ziet er mooi uit.
Heeft iemand het bordspel wel eens gespeeld? Ik heb het sinds kort en moet zeggen dat het best leuk is.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')