Kom maar op met die info! Wie is dit? Hyves? Telefoonnummer? Adres?quote:
http://www.az.tv/index.php?id=202 (meest rechter thumbnail)quote:Maak kennis met: AZ-speelster Jessica Fishlock
12-02-2009
De 22-jarige Jessica Fishlock is een van de nieuwelingen die begin dit seizoen de AZ-vrouwen kwam versterken. De Britse spreekt voor AZ TV over haar overstap naar AZ en haar verwachtingen.
Toni Kolehmainen.quote:Op zaterdag 21 februari 2009 15:18 schreef Pinterman het volgende:
[..]
Kom maar op met die info! Wie is dit? Hyves? Telefoonnummer? Adres?
Moreno, Moisander, Pocognoli, Mendes da Silva, Lens en Luirink is nog niet helemaal fit natuurlijk.quote:Op zondag 22 februari 2009 00:24 schreef DuvelDuvel het volgende:
Wie zijn er allemaal geblesseerd dan?
Ik zat serieus te lachen toen dat gebeurde, ongelovelijk hoe vaak we dat dit seizoen al gehad hebben.quote:Op zaterdag 21 februari 2009 22:51 schreef Norrage het volgende:
Yay, een 2-0 met de 2-0 die aan het eind gescoord wordt
Eensch.quote:Op zondag 22 februari 2009 00:57 schreef Zapper het volgende:
Die keepert van jullie moet eens normaal leren uittrappen
Da's dan wel weer kut. Voordeel is dat Van Gaal hem niet in het centrum van de defensie kan zetten.quote:Van Gaal vreest lange absentie Mendes da Silva
Uitgegeven: 21 februari 2009 22:39
Laatst gewijzigd: 21 februari 2009 22:43
ALMELO - De ziekenboeg van AZ werd aangevuld met David Mendes da Silva. De middenvelder viel in het duel met Heracles Almelo al na een half uur uit. Trainer Louis van Gaal zei na afloop dat Mendes da Silva waarschijnlijk een spierscheuring heeft opgelopen. Dat zou betekenen dat hij vier tot zes weken niet inzetbaar is.
Van Gaal sprak van een ‘groot verlies’. “David is een ongelooflijk belangrijke speler voor ons. Hij is heel multifunctioneel, heeft op bijna alle posities al gespeeld.” De oefenmeester kan voorlopig ook nog niet beschikken over de geblesseerden Sébastien Pocognoli, Jeremain Lens, Niklas Moisander en Héctor Moreno. Stijn Schaars en Kew Jaliens ontbraken zaterdag tegen Heracles vanwege een schorsing.
(c)ANP
En niet te vergeten 5 verdedigers waarvan 4 centrale verdedigersquote:Op zaterdag 21 februari 2009 21:40 schreef Leatherface het volgende:
Weer een belangrijke en nuttige overwinning, in een tricky uitduel. Dat zonder Schaars.
"no boyfriend" so your telling me there is a chance!quote:Op zaterdag 21 februari 2009 16:11 schreef xFriendx het volgende:
[ afbeelding ]
Mag ze ook voor 'het' AZ uitkomen?
Toe maarquote:Op zondag 22 februari 2009 00:29 schreef Genius-F het volgende:
[..]
Moreno, Moisander, Pocognoli, Mendes da Silva, Lens en Luirink is nog niet helemaal fit natuurlijk.
De hoop was dat Moisander tegen Groningen weer bij de selectie zou kunnen zitten, maar in het perspraatje voor de wedstrijd vertelde Van Gaal dat we hem de eerste twee weken sowieso niet hoeven te verwachten, dus blijkbaar heeft hij een lichte terugslagquote:Op zondag 22 februari 2009 12:09 schreef xFriendx het volgende:
Met een beetje mazzel krijgen we Moisander en Moreno weer snel terug met snel daar achteraan Poco. Want het gaat nu toch wel vrij hard qua blessures.
Bij jong AZ zeker?quote:Op donderdag 19 februari 2009 00:25 schreef fuckbuddy het volgende:
Vandaag weeeeer gesproken met Pelle in bergen aan Zee.
Wat een toffe gozer, hij zei dat Van Gaal ook heeft gezegd dat hij nog steeds de "pinchhitter" is.
Dat vind ie prima, als kaatser.
Maar er komen wedstrijden aan met Pelle en dus een soort van H'veen opstelling!
Top!
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:AZ heeft zaterdagavond op bezoek bij Heracles Almelo (2-0 zege) een clubrecord verbeterd. De Alkmaarse defensie onder leiding van doelman Sergio Romero hield dit seizoen voor de zeventiende keer haar doel schoon in competitieverband.
Het vorige clubrecord op het hoogste niveau dateert van de jaargangen 2006/07 en 1974/75, toen AZ in 34 wedstrijden zestien clean sheets verzamelde. De ploeg van trainer Louis van Gaal hield dit seizoen tien keer de nul in het eigen Victorie-Stadion en zeven keer daarbuiten.
Met de zege op Heracles bleef AZ voorts voor de 22ste opeenvolgende keer ongeslagen in de Eredivisie. Door de nederlaag van Barcelona tegen stadgenoot Espanyol (1-2) hebben de Alkmaarders op dit moment de langste serie competitiewedstrijden zonder nederlaag van alle ploegen in het Europese voetbal.
Kun jij de volgende keer dat je 'm bij de pizzaboer ziet niet even meeslepen naar de Hans Anders? Volgens mij heeft die gast echt keihard lenzen nodig, ik bedoel, zelfs ik had die bal er nog ingepist...quote:Op zondag 22 februari 2009 18:15 schreef fuckbuddy het volgende:
Die pass van Pelle was erg netjes......
Dat dan weer wel..
Maar toch zal Van Gaal echt was in die dildo zien..
Ik werd daar echt verdrietig van..
Ik ben voorquote:Op zaterdag 21 februari 2009 23:53 schreef vitessezuid113 het volgende:
[..]
Nog geen appart topic voor haar ? net zoals Anouk Hoogendijk.
Een geruststellende gedachte, maar ik denk dat we qua doelsaldo sowieso niet veel te vrezen hebben van de rest. Liever loop ik nog een paar punten uit.quote:Op zondag 22 februari 2009 18:47 schreef xFriendx het volgende:
Toch nog uitgelopen op de concurrentie, min of meer. Twente wint met 1 doelpunt verschil, PSV ook, Ajax ook. AZ wint met 2 doelpunten verschil, wederom uitgelopen op doelsaldo dus.
Hoe lang liggen ze er nog uit?quote:Op zondag 22 februari 2009 00:29 schreef Genius-F het volgende:
[..]
Moreno, Moisander, Pocognoli, Mendes da Silva, Lens en Luirink is nog niet helemaal fit natuurlijk.
Luirink is minuten aan het maken bij jong AZ, Lens en Pocognoli zijn weer voorzichtig begonnen met trainen, de rest ligt er nog minimaal 3 weken uit.quote:
Zolang het niet thuis tegen Vitesse gebeurt, zorg ik er voor dat ik in het stadion aanwezig ben om vervolgens de kroeg in te duikenquote:Op zondag 22 februari 2009 21:43 schreef xFriendx het volgende:
Mochten we zomaar wel kampioen worden, ga ik wel de wedstrijd waarin dat kan gebeuren wederom op de bonne foi naar Alkmaar, duik weer een willekeurige kroeg in en bier drinken. Alleen nu gaarne een betere afloop.
Daarna de rest opbellen en kunnen we met een groepje lallen in de kroegquote:Op zondag 22 februari 2009 21:45 schreef Gatalin het volgende:
[..]
Zolang het niet thuis tegen Vitesse gebeurt, zorg ik er voor dat ik in het stadion aanwezig ben om vervolgens de kroeg in te duiken
quote:El Hamdaoui in select gezelschap AZ-schutters
De maanden november, december en januari leverden slechts vier doelpunten op, maar de doelpuntenmachine van Mounir El Hamdaoui draait de laatste weken als nooit tevoren. Met twee doelpunten in het uitduel met Heracles Almelo (0-2 zege) voerde de AZ-spits zijn competitietotaal zaterdag op naar twintig en daarmee maakt hij deel uit van een select gezelschap, zo onderzocht Voetbal International.
El Hamdaoui is pas de zesde speler die in dienst van AZ de grens van twintig treffers in één Eredivisieseizoen bereikt. Alleen Kees Kist, Danny Koevermans, Shota Arveladze, Kurt Wetzl en Pier Tol gingen de Rotterdammer voor. Kist, die met 34 doelpunten bovendien een clubrecord in handen heeft, slaagde er in de jaren zeventig en tachtig zelfs in om vijf keer twintig doelpunten of meer te maken.
El Hamdaoui heeft nog tien wedstrijden de kans om zijn totaal in dit seizoen verder op te schroeven. De voormalig speler van onder meer Willem II en Tottenham Hotspur is dit seizoen goed voor bijna veertig procent van de doelpuntenproductie van AZ. De lijstaanvoerder van de Eredivisie kwam tot dusver 51 keer tot scoren.
Dat zal wel net zo spectaculair worden als die uitzending met van der Wiel.quote:Op maandag 23 februari 2009 13:48 schreef Genius-F het volgende:
Vanavond Gill Swerts bij Voetbal International.
slim om Pelle hem zelf niet te laten nemen....quote:Penalty Vejinovic volstaat voor Jong AZ (1-0).
Jong AZ heeft de halve finales van de KNVB-Beloftenbeker weten te bereiken dankzij een 1-0 overwinning op Jong FC Twente.
Vlak voor de theepauze moest verdediger Martin Sus van de Tukkers aan de noodrem trekken bij de doorgebroken Pellè. Scheidsrechter Van der Laan stuurde Sus met een rode kaart van het veld en vanaf elf meter bracht Vejinovic Jong AZ op voorsprong wat tevens de eindstand bleek.
Zie www.azjeugd.nl voor meer details en foto's.
Sowieso al raar om Pelle neer te halen, alsof ie em er anders wel in had geschotenquote:Op maandag 23 februari 2009 22:28 schreef fuckbuddy het volgende:
Jong AZ door naar de halve finale in de beker.
Gewonnen met Luirink die goed speelde tegen Fc Twente.
1-0 einduitslag..
[..]
slim om Pelle hem zelf niet te laten nemen....
quote:Jenner verzucht: "Ik ben weer slachtoffer van het systeem"
Julian Jenners eerste seizoen bij Vitesse is geen daverend succes. Vanwege blessures kon hij niet altijd spelen onder trainer Hans Westerhof. Nu Theo Bos aan het roer staat in Arnhem is hij tribuneklant.
"Er is geen plaats in het team. Zo is het. Na Ajax heb ik er niet meer bijgezeten. Sparta en nu Roda JC heb ik gemist. Geen premies ook, nee, die krijg je niet op de tribune", aldus de balende buitenspeler in gesprek met De Gelderlander.
De bijna 25-jarige man uit Delft lijkt slechts in een systeem uit de voeten te kunnen waarin hij zich volledig kan richten op zijn acties aan de rechterflank. "Ik heb bij AZ goede wedstrijden gespeeld als rechtermiddenvelder, hangend aan de buitenkant. AZ was een ploeg die veel balbezit had, dan kwam je veel aan de bal. In een 4-3-3-systeem kan ik ook spelen. Er zijn genoeg ploegen die dat doen, ook Europees. Ik zag laatst zelfs Manchester United met drie spitsen spelen", zet Jenner zelf meer mogelijkheden voor zichzelf uiteen.
"Maar ik ben weer slachtoffer van het systeem. Bij Vitesse speelt Claudemir op mijn plek, een hele andere voetballer dan ik. Kan ik toch niks van zeggen? Het is de keuze van de trainer en die respecteer ik. Maar wil nu wel heel graag weer eens lekker op dat flankie spelen", besluit de oud-speler van NAC Breda en AZ.
quote:Op maandag 23 februari 2009 22:36 schreef xFriendx het volgende:
[..]
Sowieso al raar om Pelle neer te halen, alsof ie em er anders wel in had geschoten
Aldus de slimmerik!quote:Didulica ziet uitdaging als reserve
AZ Mocht AZ de Champions League halen dan wil AZ-keeper Joey Didulica zich wel in zijn rol als tweede keeper schikken. Dat zei hij gisteravond na het bekerduel Jong AZ-Jong Twente.
Didulica is op het tweede plan geraakt door het sterke optreden van Sergio Romero. Aan het eind van het seizoen loopt het contract af van Didulica en velen houden rekening met een vertrek van de Australische-Kroaat.
"Vooralsnog wil ik blijven. De Champions League is een uitdaging. Of je nu eerste, tweede of derde keeper bent. Want in het voetbal kunnen posities snel veranderen. ", aldus Didulica.
Wat keepte hij toen geweldigquote:Op dinsdag 24 februari 2009 16:09 schreef thewishmaster het volgende:
Ik kan me nog een hele wedstrijd herinneren van Didulica in de cl, met Ajax uit tegen Valencia.
Zonder hem was het echt 8-1 geworden ofzoquote:Op dinsdag 24 februari 2009 19:33 schreef RayMania het volgende:
[..]
Wat keepte hij toen geweldig. Stond ook gelijk, na één wedstrijd, in de belangstelling van veel clubs.
Sja, jij ging voor het grote geld. Jammer enerzijds gun ik hem een nieuwe carriere. Anderzijds denk sja... Jij had misschien ook CL kunnen spelen.quote:Opdam: "Jammer dat ik kampioenschap AZ niet meemaak"
Barry Opdam (foto, links) vertrok afgelopen zomer bij AZ om zijn carrière te vervolgen bij Red Bull Salzburg, waar trainer Co Adriaanse aan het roer staat. De verdediger vertelt op OnsOranje over zijn periode in Oostenrijk.
24 feb 2009 20:59:05
?Maar ook werd er even tijd vrijgemaakt voor de prestaties van AZ. "Het is jammer dat ik dat niet meemaak, maar je moet keuzes maken in het leven."
Toch heeft Opdam geen spijt. "Ik zit hier ook prima. We staan bovenaan in de competitie en hebben een sterk team. Spits Marc Janko maakt zelfs kans om de Gouden Schoen te winnen. Het zou geweldig zijn als zowel AZ als Salzburg landskampioen wordt."
Via de satelliet kan de verdediger zijn geliefde club op de voet volgen. "Ik heb er jaren gevoetbald, die club zit in m’n hart. Ik vind het behoorlijk knap hoe de ploeg weer op de rails is gekomen, na de ellende van vorig jaar. Daarom is het jammer dat ik nu niet zelf meemaak dat AZ hoogstwaarschijnlijk kampioen wordt, maar hier gaat het ook goed."
De 32-jarige Opdam heeft het naar zijn zin in het wintersportland Oostenrijk. "We trainen op verwarmde kunstgrasvelden, alles is perfect geregeld. Toch is voetbal meer een bijzaak in Oostenrijk. Het is een echt wintersportland. In onze kleedkamer hangt een tv waarop continu wereldbekerwedstrijden skiën, bobsleeën of langlaufen te zien zijn."
"Ook wel grappig, in mijn contract bij AZ heeft altijd een skiverbod gestaan, uit angst voor blessures", aldus de voormalig AZ-speler. "Hier vinden ze skiën juist een must. ‘Je weet maar nooit of je een skitalent hebt’, zeggen ze. Nou, ik heb het geprobeerd, maar er is geen Hermann Maier aan mij verloren gegaan. Ik lag meer met mijn neus in de sneeuw."
Dankzij een blunderende Didulica was bij de seizoensopening van 2 jaar geleden het 8-1 geworden tegen NAC ipv 8-0.quote:Op dinsdag 24 februari 2009 19:37 schreef thewishmaster het volgende:
[..]
Zonder hem was het echt 8-1 geworden ofzo.
Ik heb Romero bij AZ ook wel eens grote fouten zien maken, bijvoorbeeld laatst nog tegen PSV. Het totaalbeeld van hem als keeper is natuurlijk positief, als een keeper een fout maakt heeft het nu eenmaal desastreuze gevolgen.quote:Op dinsdag 24 februari 2009 22:58 schreef Stereotomy het volgende:
[..]
Dankzij een blunderende Didulica was bij de seizoensopening van 2 jaar geleden het 8-1 geworden tegen NAC ipv 8-0.
Maar grote in de zin van dat het je punten kost bij Romero zijn op 1 hand te tellen.. Idd PSV dat ie ernaast zat.quote:Op woensdag 25 februari 2009 09:08 schreef thewishmaster het volgende:
[..]
Ik heb Romero bij AZ ook wel eens grote fouten zien maken, bijvoorbeeld laatst nog tegen PSV. Het totaalbeeld van hem als keeper is natuurlijk positief, als een keeper een fout maakt heeft het nu eenmaal desastreuze gevolgen.
Een demagoog is iets anders, fuckbuddy.quote:Op woensdag 25 februari 2009 08:27 schreef fuckbuddy het volgende:
Didulica is echt gewoon een clown.... Een joker met 0% toegevoegde waarde voor een team.
Een echte "demagoog" zoals Johan Derksen zou zeggen...
quote:Op woensdag 25 februari 2009 13:01 schreef Stereotomy het volgende:
[..]
Een demagoog is iets anders, fuckbuddy.Een soort Van Gaal.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Demagogie
Mooi rijtje:quote:Ter illustratie: Adolf Hitler wordt als demagoog gezien.
Als Johan Derksen dat zou zeggen zou hij wel een domme opmerking maken.quote:Op woensdag 25 februari 2009 08:27 schreef fuckbuddy het volgende:
Didulica is echt gewoon een clown.... Een joker met 0% toegevoegde waarde voor een team.
Een echte "demagoog" zoals Johan Derksen zou zeggen...
quote:Op woensdag 25 februari 2009 15:04 schreef wallofdolls het volgende:
[..]
[..]
Mooi rijtje:Adolf Hitler Geert Wilders Louis van Gaal von Gahl
Ja, maar da's toch heel wat anders dan Didulica de grabbelaarquote:Op woensdag 25 februari 2009 15:34 schreef fuckbuddy het volgende:
Ik zal hem er eens bijzoeken.......
0:32 Hier noemt hij namelijk Zeljko Petrovic de waaaaaaattttt???? .................................
quote:
quote:Hitler beweerde een oplossing voor de ellende te hebben.
"Duitsland is ziek," beweerde hij, "en de veroorzakers van die ziekte zijn vooral joden. Zij zijn de uitbaters van de gewone man, de bestrijders van het christendom, de uitvinders van het communisme en de vijanden van de ondernemers. Zij zijn schuldig aan onze nederlaag en hitsen de volken tegen ons op." Hitler bleef deze bewering herhalen. Steeds meer mensen vonden dat hij gelijk had. Toen Hitler aan de macht kwam, schakelde hij steeds meer partijen uit. In 1933 ging de NSDAP alleen regeren.
Duitsland werd een dictatuur.
quote:Von Gahl beweerde een oplossing voor de ellende te hebben.
"AZ is ziek," beweerde hij, "en de veroorzakers van die ziekte zijn vooral surinamers. Zij zijn de uitbaters van de gewone man, de bestrijders van de topsportmentalitiet, de uitvinders van de .. en de vijanden van de trainers. Zij zijn schuldig aan onze nederlaag en hitsen de fans tegen ons op." Von Gahl bleef deze bewering herhalen. Steeds meer mensen vonden dat hij gelijk had. Toen Von Gahl opnieuw aan de macht kwam, schakelde hij steeds meer surinamers uit. In 2009 ging Von Gahl alleen regeren.
AZ werd kampioen.
Ochquote:Op woensdag 25 februari 2009 22:36 schreef fuckbuddy het volgende:
Je hebt het nu over Donk-waterman-koenders-en die andere druif die op rechts speelde?!
Kan even niet op zijn naam komen..en geen zin het op te zoeken..
true!quote:Op donderdag 26 februari 2009 00:19 schreef Stereotomy het volgende:
Kemy de Meeuw.
[..]
OchVan Gaal zette hem gerust op linkshalf hoor.
Wat voor sokken hij momenteel aan heeft.quote:Op donderdag 26 februari 2009 13:59 schreef Thomas87 het volgende:
Ik heb straks een 'gastcollege' van Dirk Scheringa. Nu ben ik niet helemaal 100% op de hoogte van AZ, maar zijn er nog een paar gedurfde vragen die ik zou kunnen stellen?
quote:Op donderdag 26 februari 2009 14:11 schreef thewishmaster het volgende:
Wat hij ervan vindt dat zoveel geld dat hij ophaalt met al zijn louche bedrijfjes, zoals Becam en Lenen.nl, in AZ steekt.
quote:Op donderdag 26 februari 2009 14:26 schreef Stereotomy het volgende:
Wanneer hij Jessica Fishlock wil inpakken en mijn kant op wil sturen
Ja, misschien kan Lens linksback spelen.quote:Lens sluit aan bij groepstraining
26 februari 2009
ALKMAAR- Net als Niklas Moisander sloot Jeremain Lens donderdagmiddag voor het eerst weer aan bij de groepstraining van AZ. De 21-jarige aanvaller stond lang buitenspel met een blessure aan een middenvoetsbeentje in zijn linkervoet. "Het enige dat nog ontbreekt is wedstrijdritme."
Nadat Lens woensdag met succes werd afgetest door assistent-trainer Martin Haar, trainde hij een dag later weer mee met zijn ploeggenoten van de A-selectie. “Mijn eerste balcontact was even wennen, maar het ging prima. Ik heb nergens meer last van en voel ook geen reactie in mijn voet”, reageerde hij na de oefensessie.
Lens: “Vanaf nu moet ik bij Jong AZ wedstrijdritme opdoen, dat is het enige dat nog ontbreekt. Ik hoop aanstaande maandag een helft te kunnen spelen, misschien langer. Ik heb nog een conditionele achterstand, dus ik ben benieuwd na hoeveel minuten de kwaliteit van mijn spel omlaag gaat. We moeten aankijken hoe dat uitpakt.”
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:AZ op recordjacht
ALKMAAR - AZ vervolgt de kampioensrace zaterdag met een thuiswedstrijd tegen FC Groningen. De koploper van de eredivisie hoopt te profiteren van de zware inspanningen die FC Twente en Ajax donderdagavond in de UEFA Cup leverden.
AZ kan ook weer twee records scherper stellen. Zo wil Sergio Romero alweer voor de achttiende competitiewedstrijd zijn doel schoon houden.
Daarnaast is AZ op dit moment ook al 22 competitieduels zonder nederlaag. Geen enkele club uit de hoogste voetbalklasse van een Europese competitie bleef dit seizoen langer ongeslagen.![]()
Twente
FC Twente mag zich met een achterstand van negen punten nog steeds de grootste uitdager van AZ noemen. De club uit Enschede kan zondagmiddag voor eigen publiek tegen ADO Den Haag de nare smaak van de verloren strafschoppenserie tegen Olympique Marseille in de UEFA Cup wegspoelen.
Ajax, dat al twaalf punten minder heeft dan AZ, moet dan in een uitverkochte Galgenwaard op bezoek bij FC Utrecht.
Waar koploper AZ een grote voorsprong koestert, lijkt de strijd onderaan de ranglijst nog verre van beslist. Hekkensluiter FC Volendam heeft slechts twee punten minder dan De Graafschap.
FC Volendam ontvangt zondag NEC, dat donderdag nog tegen Hamburger SV voetbalde. De Graafschap gaat zaterdag al op bezoek bij Roda JC. De Limburgers verdedigen tijdens dat duel een voorsprong van een punt op de club uit Doetinchem.
Feyenoord
Feyenoord klimt zondag naar de tiende positie op de ranglijst als het voor eigen publiek van Vitesse wint. Zaterdagavond staan ook de wedstrijden tussen Willem II en Heracles en NAC en Sparta op het programma.
PSV en Heerenveen openen vrijdag in het Philips-stadion de 25e speelronde van de eredivisie.
Zou het dan eindelijk zo ver zijn dat Holman weer eens in de basis mag starten? Of zou Vd Velden wederom de voorkeur krijgen? Ik hoop op deze opstelling:quote:Ari uit voorzorg niet tegen FC Groningen
Tijdens het wekelijkse persmoment blikte Louis van Gaal vrijdagmiddag vooruit op het thuisduel met FC Groningen. Ook ging hij in op de fysieke gesteldheid van zijn ploeg.
Ari is tegen FC Groningen niet inzetbaar. De spits liep woensdag tijdens de training een spierverrekking op. Van Gaal: “Donderdag is hij nog de hele dag behandeld en heeft hij ook nog op het trainingsveld gestaan. Hij wil zelf graag spelen, maar we houden hem uit voorzorg aan de kant.”
Revalidatie
De revaliderende Niklas Moisander, Jeremain Lens en Sébastien Pocognoli sloten donderdag aan bij de groepstraining. “Zaterdag krijgen ze rust en maandag gaan ze minuten maken bij Jong AZ. Het is de bedoeling dat ze dan 45 tot 60 minuten spelen”, aldus Van Gaal, die ook aangaf hoe het verdere herstelproces van Héctor Moreno er uitziet. “Zijn brace is sinds kort van zijn voet. Nu mag hij onbelast gaan oefenen, dus alleen met lichaamsgewicht. Op de foto was nog een klein scheurtje te zien. Als dat weg is, mag hij de volgende stap maken.”
Brett Holman werkte deze week – nadat hij vijf dagen ziek is geweest – maandag, dinsdag en woensdag een aangepaste training af. Van Gaal: “Hij is nu weer fit en kan in principe negentig minuten spelen, ook vanwege zijn fantastische mentaliteit.”
FC Groningen
Zaterdagavond (20:45 uur) speelt AZ het thuisduel met FC Groningen. “Wedstrijden tegen FC Groningen zijn tactische wedstrijden. Tegen ons spelen ze altijd anders dan normaal. In november speelden ze tegen ons met drie spitsen, dat doen ze normaal nooit. We hebben met de spelers alle mogelijke varianten van Ron Jans doorgenomen.”
Ja, waarmee hij jouw aars likt!quote:Op vrijdag 27 februari 2009 19:01 schreef fuckbuddy het volgende:
Nee want Koef had niet "the balls of steel" zoals ie heeft bewezen op een zonnige zondag aan het einde van het seizoen om ons kampioen te maken...
Pelle zal wel een fluwelen tong hebben denk ik...
Eindelijk eens iemand die zijn paal kopt in plaats van andersom.quote:Op vrijdag 27 februari 2009 21:32 schreef Kriegel het volgende:
Dus bij jou zou 'ie wel kunnen scoren?
Sorry babe, maar ik heb al iemand!quote:
Ik ga zo richting stadion, ik hoop op een mooie overwinning!quote:WedstrijdAZ ontvangt FC Groningen voor de 20e keer in de Eredivisie. Van de voorgaande negentiende ontmoetingen won AZ er tien; FC Groningen zegevierde tweemaal. Het werd zeven keer gelijk. Beide ploegen ontmoeten elkaar nooit op een lager niveau. Vorig seizoen werd dit duel in Alkmaar gelijk (2-2). Ari en Demy de Zeeuw scoorden namens de thuisploeg; Marcus Berg en Ondrej ¦vejdík brachten FC Groningen op de valreep langszij. Eerder dit seizoen eindigde FC Groningen – AZ in een 0-2 overwinning voor de Alkmaarders. David Mendes da Silva en Ari scoorden; Kees Luijckx maakte zijn officiële debuut voor AZ. De laatste thuiszege dateert van 17 december 2006. AZ won met 2-0 van FC Groningen door doelpunten van Gijs Luirink en Danny Koevermans (strafschop). De laatste uitoverwinning van FC Groningen dateert van 17 mei 1997. Het werd destijds 1-4. De week daarop degradeerde AZ officieel uit de Eredivisie. Spelers die het shirt van beide clubs verdedigden zijn onder meer Hugo Hovenkamp, Pius Ikedia, Dick Kooijman, Rolf Landerl, Paul Matthijs, Martijn Meerdink, Hans Visser en Luirink. Han Berger, Theo Vonk en Jan Notermans waren in het verleden hoofdtrainer bij zowel AZ als FC Groningen.
Record(jacht)AZ is al 22 competitieduels op rij ongeslagen. Het clubrecord is 24 en dateert uit het seizoen 1980-1981. Sergio Romero hield al zeventien keer zijn doel schoon dit seizoen, een clubrecord voor AZ. Het eredivisierecord van 23 clean sheets wordt vooralsnog gedeeld door FC Twente (1971-1972) en PSV (2004-2005).
AZAZ won dit seizoen al tien keer met 2-0. Mounir El Hamdaoui is de topscorer van de Eredivisie met 20 treffers. De laatste clubtopscorer van AZ die meer dan 20 goals maakte was Danny Koevermans (22) in 2006-2007. De laatste keer dat AZ de eredivisietopscorer leverde was in 1979-1980. Kees Kist scoorde toen 27 doelpunten. Voordat hij in de zomer van 2006 bij AZ tekende speelde Luirink twee seizoenen bij FC Groningen. Daar kwam hij tot 21 duels en één goal. Ragnar Klavan kan zijn 100e eredivisieduel spelen. De Est kwam uit voor Heracles Almelo (95) en AZ (vier). Kew Jaliens en Stijn Schaars keren terug van een schorsing. Demy de Zeeuw, Ragnar Klavan en Sébastien Pocognoli staan op scherp. Bij een gele kaart tegen FC Groningen zijn zij geschorst voor het duel met NEC.
FC GroningenFC Groningen hield dit seizoen al elf keer de nul. Alleen AZ (zeventien) kan dit seizoen betere cijfers overleggen. FC Groningen is al vier uitduels op rij ongeslagen. De laatste uitnederlaag was het 4-2 verlies bij PSV op 6 december 2008. Berg scoorde al drie keer in twee eredivisieduels met AZ. Tijdens de eerdere ontmoeting tussen zijn club en AZ dit seizoen was de Zweed geschorst. Matthijs speelde ooit een seizoen bij AZ. Tussen 2000 en 2001 kwam hij er tot 29 duels en een goal. Meerdink speelde van 2002 tot 2007 in Alkmaar. Hij scoorde er zeventien keer in 94 duels.
Weet je nog…Dat Louis van Gaal, Hans Visser, Nico Jalink, Arnold Oosterveer en Ray Richardson in 1986-1987 hun officiële AZ-debuut maakten tegen FC Groningen. Dat huidige FC Groningen-spelers Mathijs in het seizoen 2000-2001 een keer scoorde voor AZ. Zijn enige AZ-goal scoorde hij uitgerekend tegen FC Groningen. Dat AZ de laatste officiële wedstrijd in de Alkmaarder Hout tegen FC Groningen speelde. Doelpunten van Koevermans, Shota Arveladze en Danny Buijs bepaalden toen de eindstand.
Nou, bijna dus, alleen gunde Louis het 'm niet.quote:Op zaterdag 28 februari 2009 17:21 schreef Stereotomy het volgende:
En dat jouw Pelle maar eens een hattrick mag maken.
Van Gaalquote:Op zaterdag 28 februari 2009 22:31 schreef Kriegel het volgende:
[..]
Nou, bijna dus, alleen gunde Louis het 'm niet.
Doelstelling is Europees voetbal he.quote:Op zaterdag 28 februari 2009 22:37 schreef Kriegel het volgende:
Man, er begint echt een soort gezapigheid op te treden hier. Ik bedoel, alles wordt doodsimpel door AZ gewonnen, ik voel er haast niks meer bij inmiddels.
Anyway, de volgende stap naar een eventueel misschien wellicht mogelijk kampioenschap is gezet.
Maar wel hooguit UEFA Cup hè, we mogen niet al te ambitieus worden.quote:Op zaterdag 28 februari 2009 22:39 schreef Stereotomy het volgende:
[..]
Doelstelling is Europees voetbal he.
Maar d'r is in Nederland toch niemand meer die nog twijfelt aan een kampioenschap van AZ?quote:Op zaterdag 28 februari 2009 22:37 schreef Kriegel het volgende:
Man, er begint echt een soort gezapigheid op te treden hier. Ik bedoel, alles wordt doodsimpel door AZ gewonnen, ik voel er haast niks meer bij inmiddels.
Anyway, de volgende stap naar een eventueel misschien wellicht mogelijk kampioenschap is gezet.
Met een knipoog naar de opmerkingen van Van Gaal en de spelers.quote:Op zaterdag 28 februari 2009 23:19 schreef fanneke het volgende:
[..]
Maar d'r is in Nederland toch niemand meer die nog twijfelt aan een kampioenschap van AZ?
Vond het zeer indrukwekkend vanavond.
Als FC Twente wint dan staat AZ nog steeds 9 punten voor op hen. Een mooie voorsprong, maar er moeten nog 9 wedstrijden gespeeld worden tegen toch aardige tegenstanders. Ze kunnen het zeker halen, maar ze moeten dan wel zo blijven spelen en iets meer scoren nog.quote:Op zaterdag 28 februari 2009 23:19 schreef fanneke het volgende:
[..]
Maar d'r is in Nederland toch niemand meer die nog twijfelt aan een kampioenschap van AZ?
Nah, die gast heeft er al een tribal van laten maken.quote:Op zaterdag 28 februari 2009 23:48 schreef Adelante het volgende:
Zou wel mooi zijn voor die gozer die toen die tattoo al had laten zetten van het kampioenschap, van die 7 kan je gemakkelijk een 9 maken
Helaas. Het pittigste waren de bitterballen die op een schaaltje tussen hen lagen.quote:Op zondag 1 maart 2009 00:23 schreef Adelante het volgende:
Geen aanvaring tussen Jans en Van Gaal op de persconferentie?
Shotaquote:‘Sfeer in de kleedkamer is fantastisch’
28 februari 2009
ALKMAAR- Waar Graziano Pellè na afloop van de wedstrijd AZ – FC Groningen door alle media werd bejubeld, sloop mede-uitblinker Ragnar Klavan geruisloos langs de draaiende camera’s. Klavan: ‘Ik vind het vooral leuk voor Pellè’.
“De eerste helft vond ik het voor mij persoonlijk moeilijk, omdat FC Groningen met twee spitsen speelde. Na rust kwamen we tegenover één spits te staan en kon ik meer indribbelen. Het is lekker om in een goed voetballend team te spelen. Bij Heracles was het vooral veel lopen en tegenhouden. Ik had trouwens verwacht dat de aanpassing aan AZ moeilijker zou verlopen, maar het gaat elke wedstrijd makkelijker. De sfeer in de kleedkamer is fantastisch; ik voelde me na een week al thuis. Je kunt spreken van een droomtransfer.”
Teambelang
“Het is leuk om te horen dat de mensen mijn spel waarderen, maar ik denk in het teambelang. De 3-0 overwinning was goed en voor ons als verdediging is het natuurlijk lekker dat we weer ‘de nul’ hielden”, verwees de Est naar de achttiende clean sheet dit eredivisieseizoen. “Maar ik vind het vooral leuk voor Pellè dat hij scoort en aandacht krijgt. Hij was vandaag erg sterk als targetman.”
‘Shota is my nightmare’
Pellè stond in de mixed-zone geduldig alle media te woord. De verklaring voor zijn twee kopdoelpunten kon hij moeilijk geven. “Ik heb niet speciaal getraind op koppen de laatste tijd. Gisteren op de training scoorde ik juist twee keer met mijn voet. Hoe het komt dat ik vandaag zo scherp was? Dat komt mede door Shota Arveladze. Shota is my nightmare. Hij belt me elke dag wel een paar keer op om me te stimuleren en me tips te geven. Hij blijft me maar achter mijn broek aanzitten.”
http://www.az.nl/index.php?id=27&newsid=227617&folderid=222
Als je al die foto's zo ziet kan je niet anders stellen dan dat de sfeer echt opperbest isquote:Op zondag 1 maart 2009 11:21 schreef Fortitudo het volgende:
ik denk dat het aanstellen van shota een ongelofelijk goede keuze is geweest. hij heeft volgens mij een enorme invloed op de spelers van az.
Twente-PSV toch? Daar zie ik Twente wel punten morsen.quote:Op zondag 1 maart 2009 18:41 schreef Stereotomy het volgende:
Jammer dat we alleen op doelsaldo uitgelopen zijn op de concurrentie. Hopelijk gaan Ajax en Twente flink op hun bek binnenkort.
Was ie toch ook best? Eerlijk is eerlijk hoor.quote:Op zondag 1 maart 2009 18:43 schreef Genius-F het volgende:
AZ speelde gister wel heel goed. Wel apart dat mensen nu zeggen dat Pellè goed was.
hoe kan je zeggen dat iemand die 2 poelpunten maakt van de 3 slecht is...quote:Op zondag 1 maart 2009 18:43 schreef Genius-F het volgende:
AZ speelde gister wel heel goed. Wel apart dat mensen nu zeggen dat Pellè goed was.
Vind je de voorsprong nog niet groot genoegquote:Op zondag 1 maart 2009 18:41 schreef Stereotomy het volgende:
Jammer dat we alleen op doelsaldo uitgelopen zijn op de concurrentie. Hopelijk gaan Ajax en Twente flink op hun bek binnenkort.
Kan me geen hol schelen. Pell`e is voor mij al het hele seizoen de manquote:Op zondag 1 maart 2009 22:21 schreef Gatalin het volgende:
Pelle speelde gisteren een behoorlijke wedstrijd, maar 1 zwaluw maakt nog geen zomer. Z'n rendement is nog steeds bagger en kansen zoals die van vorige week hoor je gewoon af te maken. Ik hoop dat hij de komende tijd nog wat doelpuntjes meepikt zodat we hem in de zomer fijn aan een andere club kunnen verkopen.
Precies. Je kunt er niet van uitgaan dat Ajax en Twente plotseling alles gaan winnen. Dat maakt dus dat AZ zeker 4 keer mag verliezen in 9 wedstrijden. Vooral omdat voor beiden de moeilijkste tegenstanders nog komen: PSV, AZ en tegen elkaar. Vooral PSV zie ik als groot obstakel. Eentje die AZ gelukkig al gehad heeft. Nu zie ik voor AZ Heerenveen als moeilijkste klus, vooral omdat Heerenveen ondanks de wisselvalligheid in vorm een beter team heeft dan Twente. En Heerenveen is tegen AZ wel in vorm vermoed ik.quote:Op maandag 2 maart 2009 09:54 schreef navigator het volgende:
[..]
Vind je de voorsprong nog niet groot genoeg![]()
Kampioen worden gaat wel lukken hoor.
quote:Romero bepaalt het ritme bij AZ
ALKMAAR - Sergio Romero bevindt zich naar eigen zeggen in een droomwereld. De Argentijnse keeper van AZ is amper 22 jaar oud en op zijn palmares prijken al een wereldtitel en olympisch goud.
De realiteit leert Romero bovendien dat hij met zijn club AZ hard op weg is naar de tweede landstitel uit de historie van de Alkmaarse club.
Na iedere zege sijpelen in de catacomben Latijnse klanken door uit de kleedkamer van de Alkmaarders, afkomstig uit de iPod van Romero. ,,Aan het begin van het seizoen wonnen we met 1-0 van PSV en uit vreugde heb ik toen muziek aangezet van mijn favoriete artiest Elvis Crespo. Die wedstrijd betekende een nieuw begin voor AZ en sindsdien zet ik na iedere wedstrijd de muziek aan,’’ aldus de doelman die in 25 competitieduels al achttien keer zonder tegentreffers van het veld stapte.
Zijn oudere broer Diego, tegenwoordig een professioneel basketballer in Argentinië, is voor de kleine Sergio reden geweest om keeper te worden. ,,Hij was vroeger ook doelman en ik keek erg tegen hem op. Toen ik hem zag spelen, zei ik tegen mezelf: ik wil ook keeper worden.’’
Romero verliet zes jaar geleden zijn ouderlijk huis in Bernardo de Irigoyen om enkele honderden kilometers verder in de hoofdstad Buenos Aires zijn droom om profvoetballer te worden te verwezenlijken. De pas 16-jarige Romero tekende een contract bij Racing Club. Na vier duels in de basis meldde AZ zich twee jaar geleden voor het keeperstalent.
,,Ik ben meteen op internet gaan zoeken naar informatie over AZ. Ik zag dat Van Gaal trainer is en dat ze bijna kampioen waren geworden. Van Gaal was toen al een bekende naam in Argentinië, omdat hij trainer bij Barcelona was in de tijd dat mijn landgenoot Juan Roman Riquelme daar speelde.’’
De Argentijn maakte een ronduit dramatisch debuut in Alkmaar. In zijn jeugdige enthousiasme veroorzaakte hij in een kort tijdsbestek drie strafschoppen. Dit seizoen is echter alles anders. Romero heerst in het strafschopgebied en hoefde tot nu toe pas veertien treffers toe te staan. Mede door een reeks van tien duels waarin hij de ’nul’ hield, liep AZ aan kop van de ranglijst weg bij de concurrentie.
Net als zijn idool Navarro Montoya bezit Romero een karakteristieke volley, uit de heup geschoten. In de wedstrijd tegen Willem II stond hij met zo’n verre uittrap aan de basis van een doelpunt. ,,Maar Montoya deed dat nog veel beter hoor,’’ haast de bescheiden Argentijn zich te zeggen. ,,Hij was fysiek niet zo groot, maar qua uitstraling en kwaliteit was hij wel een grote. Ik hoop dat ik ook zo goed word en ooit de kleuren van mijn land mag verdedigen. Maar eerst wil ik kampioen worden met AZ.’’
Het zou na twee mondiale titels met de Argentijnse beloften al de derde grote prijs worden in de nog prille carrière van Romero. ,,Tijd om er van te genieten heb ik nauwelijks. Op 23 augustus werd ik olympisch kampioen, twee dagen later was ik weer terug in Alkmaar. Mooie momenten wil ik graag delen met mijn familie, maar die zit duizenden kilometers verder weg. Dat is moeilijk. Maar ik mag niet klagen, dit is een geweldig begin van mijn loopbaan.’’
Hee, Twente heeft maar één wedstrijd meer verloren dan AZ hoor, op 25 wedstrijden. Laten we maar tegen Vitesse kampioen proberen te worden. Leuk voor Jenner, ook.quote:Op maandag 2 maart 2009 10:40 schreef wallofdolls het volgende:
[..]
Precies. Je kunt er niet van uitgaan dat Ajax en Twente plotseling alles gaan winnen.
quote:Pellè: "Ik moet hier nog veel meer laten zien"
Graziano Pellè verdriedubbelde zaterdag zijn doelpuntentotaal van dit seizoen. De AZ-spits scoorde tegen FC Groningen tweemaal met het hoofd, met dank aan de woorden van trainer Louis van Gaal.
"De trainer kwam naar me toe en zei: Graziano, this is your moment. Hij zei letterlijk tegen mij: ik denk dat je een goede spits bent, anders hadden we je niet gekocht. Iedereen steunt je, iedereen in de kleedkamer heeft vertrouwen in je. Maar je moet het nu wel een keer laten zien op het veld", zegt de Italiaan in gesprek met het Algemeen Dagblad. "Dat waren belangrijke woorden voor me. Tegelijkertijd wist ik dat ik een belangrijke wedstrijd tegemoet ging."
De aanvaller heeft het zwaar gehad. "Ook omdat ik helemaal niet kon communiceren. Ik wilde zelf beslist op Engelse les en niet op Nederlandse les. Nu kan ik me heerlijk uiten en het Nederlands komt vanzelf. De trainer praat trouwens alleen maar Nederlands."
Pellè, die vindt dat het publiek hem soms terecht uitlfoot, wist bovendien dat het Nederlandse voetbal niet helemaal zijn stijl was. "Maar als het me zou lukken me hier te ontwikkelen, wist ik dat ik een completere voetballer zou worden. Ooit hoop ik nog een keer in Italië in de top te spelen, maar dat is nog ver weg. Eerst moet ik hier nog veel meer laten zien", aldus de miljoenenaankoop.
quote:Snelle stadionverlaters duiken liever de kroeg in
Louis van Gaal baalt. AZ is koploper en speelt goed, maar toch lopen vele supporters ruim voor het eindsignaal weg – elke week weer. Waarom?
DSB Stadion, zaterdag, 22.10 uur
De prijs voor snelste stadionverlaters gaat vandaag naar Donald (23) en Joost (21). De wedstrijd tussen AZ en FC Groningen is nog geen zeventig minuten oud of de twee supporters, uitgedost met AZ-mutsen en -sjaals, gaan er al vandoor. ‘We gaan effe de stad in, naar onze vriendinnen toe.’ Ja hallo, en Louis dan? AZ speelt vandaag goed, staat met 2-0 voor door kopgoals van Graziano Pellè, wat wil je nog meer? ‘Ik snap wel wat Van Gaal bedoelt’, zegt Joost. ‘Vooral de lange zijde is in de 85e minuut altijd zo goed als leeg. Wij blijven normaal tot het einde hoor, maar het was net gewoon te gezellig in de stad.’
22.12 uur.Een man met gelikte schoenen, een gelikte jas en een gelikt kapsel loopt zo hard het stadion uit dat hij alleen hardlopend te achterhalen is. ‘Ik ben hier met klanten. Ik moet de auto halen, zodat ze zo meteen weg kunnen.’ Zijn telefoon gaat. Einde gesprek.
22.15 uur. ‘Waarom ik nu al wegga? Mijn vrouw moet bevallen’, grijnst de 62-jarige Henk. ‘Haha, nee hoor, normaal ben ik de laatste die het stadion uit gaat, maar ik moet vrijwilligerswerk doen.’ Vrijwilligerswerk, zaterdagavond elf uur? Kom op Henk, dan was die bevalling nog geloofwaardiger. ‘Nee, echt! Ik help bij Sensor, een telefoondienst voor mensen die, tsja, behoefte hebben aan een gesprek. Ik heb nachtdienst.’
22.24 uur ‘Ik ben scout’, verdedigt Joop Lensen zijn beslissing om ruim voor het laatste fluitsignaal het stadion te verlaten. Oh ja? Voor welke club? ‘Dat kan ik niet zeggen.’ Een Eredivisieclub? ‘Nee, een buitenlandse club. Maar kijk, in de laatste vijf minuten gebeurt er toch nooi…’ De rest van zijn zin sterft weg in het gejuich dat uit het DSB Stadion klinkt. Moussa Dembélé scoort – een schitterende goal, maar ja, dat weet Lensen niet. Hij haalt zijn schouders op. ‘Mooi zo, ik had 3-0 voorspeld.’
22.27 uur: Ook Boudewijn, een wat oudere, nette man heeft de derde treffer gemist. ‘Ik moet naar Wassenaar’, zegt hij, terwijl hij gehaast doorstapt. En die laatste goal dan? Minachtende blik. ‘Je moet prioriteiten stellen.’
22.29 uur.Piet, een man van middelbare leeftijd, baalt wel. ‘Ik had die goal echt graag willen zien. Maar de logistiek is hier dramatisch. Als ik tot het einde blijf kost het me een half uur extra, plus een hoop ergernis. Als ze er een extra tunneltje bij maken, beloof ik dat ik elke wedstrijd tot het eind zal blijven zitten.’
22.41 uur. ‘Echte AZ’ers blijven altijd zitten’, moppert de 22-jarige Remco, die behangen is met AZ-merchandising. De wedstrijd is afgelopen en weer zag hij de ene na de andere toeschouwer vroegtijdig afhaken. Hij heeft er geen goed woord voor over. ‘Dat zijn geen supporters. Dat zijn glory hunters.’
22.44 uur. ‘Nee, dat zijn Ajax-supporters’, lacht Diana (41). Met de 38-jarige Marcel is ze op weg naar hun auto. Marcel: ‘Ik durf niet eens mijn telefoon op te nemen tijdens de wedstrijd. Ik wil niets missen.’
Over Ajax gesproken: tijdens de wedstrijd zongen FC Groningen-supporters minutenlang dat hun AZ-collega’s ‘jodenpubliek’ waren. Vrij vertaald: de Grunn-fans vonden de sfeer in het DSB Stadion net zo beroerd als doorgaans in de ArenA. En terecht: vergeleken met de ambiance in Utrecht, Groningen of Enschede is de sfeer in Alkmaar om te huilen. Een kampioensploeg onwaardig, eigenlijk. ‘Het is een gemiddeld publiek’, zegt Marcel. ‘Laten we het daar op houden.’
(Bron: De Pers)
hihihiquote:
3 op 25 is 1 op 9. Daar ga ik ook van uit. Twente gaat nog een keer verliezen. Az ook.quote:Op maandag 2 maart 2009 14:07 schreef Stereotomy het volgende:
[..]
Hee, Twente heeft maar één wedstrijd meer verloren dan AZ hoor, op 25 wedstrijden. Laten we maar tegen Vitesse kampioen proberen te worden. Leuk voor Jenner, ook.
Van ons ja. Maar dat zal niet genoeg zijn. Tweede moet wel lukken, hoe dan ook.quote:Op maandag 2 maart 2009 16:03 schreef wallofdolls het volgende:
[..]
3 op 25 is 1 op 9. Daar ga ik ook van uit. Twente gaat nog een keer verliezen. Az ook.
Moraal van het verhaal: ik denk dus dat AZ nog wel 4 keer mag verliezen.quote:Op maandag 2 maart 2009 16:03 schreef wallofdolls het volgende:
[..]
3 op 25 is 1 op 9. Daar ga ik ook van uit. Twente gaat nog een keer verliezen. Az ook.
Ik zat er inderdaad aan te denken....quote:Op maandag 2 maart 2009 17:22 schreef Stereotomy het volgende:
Barcelona heeft nu 2x achter elkaar verloren, wat niemand verwacht had. Real is tot op 4 punten genaderd.
Dat is gewoon het lot van een team dat mooi voetbal speelt: het uiteindelijk toch nog weggeven. AZ gaat gewonnen winnen! AZ kampioenen!!quote:Op maandag 2 maart 2009 17:22 schreef Stereotomy het volgende:
Barcelona heeft nu 2x achter elkaar verloren, wat niemand verwacht had. Real is tot op 4 punten genaderd.
Moisander is ook niet helemaal fris van het veld gegaan...quote:Jong AZ heeft zijn zegereeks van de laatste weken niet voort kunnen zetten. Na vier overwinningen op rij verloor de ploeg van trainer/coach Marcel Bout met 3-4 van de beloften van Willem II. Jong AZ speelde de wedstrijd uit met tien man nadat de van een blessure terugkomende Jeremain Lens in de 62e minuut het veld verliet. Jong AZ had toen al drie keer gewisseld.![]()
Scheidsrechter de Goeij gaf een gele kaart aan Marko Vejinovic.
Veel blessures, Deckers bijv...quote:Jong AZ-Jong Willem II 3-4 (1-2)
03. Vejinovic 1-0
05. Lambooij 1-1
28. Reniers 1-2
52. Holland 2-2
72. Schmeltz 2-3
77. Copier 3-3
83. De Leeuw 3-4
uitgebreider verslag volgt later...
Opstelling Jong AZ:
Jordy Deckers (46. Albert-Jan de Vries), Toni Kolehmainen, Gijs Luirink, Niklas Moisander (61. Mettin Copier), Sebastien Pocognoli (46. Ali Messaoud), James Holland, Jeremain Lens (62.), Kevin Brands, Nick van der Velden, Marko Vejinovic, Jeroen Tesselaar.
Gast, ik heb zijn naam goed geschreven voor het eerst in 3 topics.quote:
Nouja zeg, of wij kunnen oordelen of we bepaalde mensen niet mogen. Ik zaag Koenders uitsluitend om zijn voetballende kwaliteiten omver.quote:Op dinsdag 3 maart 2009 00:13 schreef Kriegel het volgende:
Nee, maar het wordt zo wel erg te pas en te onpas, alsof je 'm niet mag ofzo. Luijckx is bovendien geen Koenders, ik bedoel, die schopte AZ vorig jaar eigenhandig uit de UEFA Cup.
quote:Geslaagde rentree van trio AZ'ers
ALKMAAR - Sébastien Pocognoli, Niklas Moisander en Jeremain Lens hebben maandag in de wedstrijd van Jong AZ tegen Jong Willem II hun rentree gemaakt op het voetbalbalveld. De drie spelers uit de selectie van trainer Louis van Gaal zijn hersteld van hun blessures.
De Belgische linksback Pocognoli had een scheurtje in zijn hamstring, de Finse verdediger Moisander een scheurtje in de binnenmeniscus van zijn knie. Zij konden daardoor enkele weken niet in actie komen. Aanvaller Lens stond ruim vier maanden aan de kant vanwege een gebroken middenvoetsbeentje, opgelopen in de competitiewedstrijd tegen Roda JC. De drie voetballers werden in de loop van het duel met Willem II zoals afgesproken gewisseld.
Mogelijk maken Pocognoli, Moisander en Lens donderdag in de bekerwedstrijd tegen NAC Breda weer hun eerste speelminuten in het eerste elftal. Van Gaal kan voorlopig nog niet beschikken over Héctor Moreno en David Mendes da Silva, die beiden herstellen van een blessure.
Ik zie Luijckx altijd dekkingsfouten maken. Jaliens ook meer dan nodig, maar a la. Luijckx vind ik echt veel te licht voor AZ.quote:Op dinsdag 3 maart 2009 09:40 schreef sezten het volgende:
Luijckx maakte een dekkingsfout toen AZ laatst een kopdoelpunt tegen kreeg geloof ik.
Misschien was het tegen PSV, geen idee.
Maar ik heb ook geen hogep et op van luijckx
Maargoed, dat was ook Koef. Die is buitencategorie.quote:Op dinsdag 3 maart 2009 09:40 schreef sezten het volgende:
Luijckx maakte een dekkingsfout toen AZ laatst een kopdoelpunt tegen kreeg geloof ik.
Misschien was het tegen PSV, geen idee.
Maar ik heb ook geen hogep et op van luijckx
quote:AZ evenaart recordreeks uit 1981
AZ heeft zaterdagavond een clubrecord geëvenaard. De ploeg van Louis van Gaal won thuis met 3-0 van FC Groningen en boekte daarmee de twaalfde thuiszege op rij in de Eredivisie. Dat zijn er evenveel als tijdens de periode mei 1980-maart 1981.
Inclusief de strijd om de KNVB beker is AZ thuis al vijftien opeenvolgende zeges ongeslagen. Het laatste verlies in het DSB Stadion dateert van 31 augustus 2008. Toen won NAC Breda met 1-2.
Langste zegereeksen AZ in thuisduels:
Van: Tot en met: Aantal duels:
20-09-2008 reeks loopt... 12
04-05-1980 29-03-1981 12
02-12-1979 07-04-1980 8
13-09-1981 19-11-1981 8
24-10-1976 13-02-1977 8
quote:Lens hoopt nog wat bij te dragen aan 'de schaal'
AZ is bezig aan een glorieus seizoen, maar Jeremain Lens zat vooral van de kant toe te kijken. ,,Als we nu met de schaal zouden staan, zou ik niet echt het gevoel hebben dat ik een bijdrage heb geleverd'', zegt de aanvaller in het Noordhollands Dagblad. ,,Hopelijk komt daar nog verandering in. Met wat invalbeurten zal het gevoel wel beter worden.''
Na vier maanden toekijken maakte Lens maandagavond zijn rentree. Hij deed dat in een wedstrijd van Jong AZ, samen met Niklas Moisander en Sébastien Pocognoli. Ook zij keerden terug van blessures.
Van het drietal was Lens er het langst uit. Hij brak eind oktober een middenvoetsbeentje, werd geopereerd en liep vervolgens wekenlang met zijn voet in een brace. Exact dezelfde blessure, aan hetzelfde botje, had hij vorig seizoen bij NEC ook al opgelopen. ,,Toen stond ik na vijf weken alweer op het veld, nu na tien weken. Dat geeft me meer zekerheid dat het goed hersteld is. Het moet natuurlijk nog blijken, maar ik heb het gevoel dat het nu niet nóg een keer gaat gebeuren.''
De blessure verpestte het seizoen dat toch al niet lekker was begonnen voor de vleugelspeler die zich vorig seizoen bij NEC zo goed manifesteerde. Bij AZ stond hij twee keer in de basis en beide duels werden verloren. Daarna viel hij twee keer in. ,,Vijf minuten tegen Volendam en wat langer tegen Roda JC. In die wedstrijd gaf ik wel een assist, maar liep ik ook de blessure op. Dus ik heb niet al te beste herinneringen aan dit seizoen, nee.''
Maandagavond, bij Jong AZ-Jong Willem II (3-4), speelde Lens een uur. ,,Het belangrijkste is dat ik niks heb gevoeld aan mijn voet.'' De geblokte aanvaller schuwde bovendien de duels niet. ,,Als je vol het duel aangaat, heb je de minste kans dat je zelf iets oploopt.''
De komende weken hoopt hij zijn oude niveau weer te gaan halen. ,,Misschien dat ik dan in het eerste nog een paar keer kan invallen of zelfs in de basis kan beginnen. Maar ja, het elftal draait goed, dus dat zal moeilijk worden. Maar een paar invalbeurten lijkt me wel reëel.''
Hmm, ik haal er wel ff 1 bij dat fancentrum, Alkmaar is toch dichtbij en heb ik meteen weer een leuk ritje.quote:Op dinsdag 3 maart 2009 18:54 schreef Stereotomy het volgende:
Clubcard kun je online halen en laten opsturen, luie donder. Zelfs ik heb er een, kun je nagaan.
Ik weet morgenavond pas of ik kanquote:Op dinsdag 3 maart 2009 18:07 schreef fuckbuddy het volgende:
Idd en ik heb me over laten halen om toch donderdag te gaan kijken.
Gatalin jij bent er toch ook bij? Meen dat het geen woensdag moest zijn.....
NAC zal alles geven en moeten geven als ze europees willen knallen dus die geven zich niet zo snel gewonnen.
Maar revanche is altijd een goede "motivator"
Chris2k? Xfriendx?!
en wat is hier in de buurt voor jou? Hoewel je nu wel al 3 uur in je bed zal liggen gok ik zoquote:Op dinsdag 3 maart 2009 19:05 schreef Ayca het volgende:
hahah nee ik heb al een handtekening van stijn schaars en maarten martens in mijn geschiedenis schrift![]()
(schaars, pocongnoli, poulssen en mendes da silva wonen hier in de buurt)
Eten in Schagen? Mag ik De Engel ten zeerste afradenquote:Op woensdag 4 maart 2009 02:18 schreef Gatalin het volgende:
Ik ben ook weer present, mijn weekend begint nu donderdagmiddagEerst met de trein naar Schagen, daar eten met een groep vrienden en dan door naar het stadion.
Ik zou morgen ook nog naar Twente - De Graafschap kunnen, maar dan moet ik wel Twente aanmoedigen. Europees oke, maar voor de beker
Dat mag. We gaan daar nu sowieso niet eten, maar dan weet ik dat voor een andere keerquote:Op woensdag 4 maart 2009 12:32 schreef wallofdolls het volgende:
[..]
Eten in Schagen? Mag ik De Engel ten zeerste afraden? De rest schijnt wel in orde te zijn.
Linke loetje.....laat me radenquote:Op woensdag 4 maart 2009 12:44 schreef Gatalin het volgende:
[..]
Dat mag. We gaan daar nu sowieso niet eten, maar dan weet ik dat voor een andere keer
Swerts dus onzekerquote:‘Teruggekeerden kunnen bij de groep zitten'
In de voorbereiding op het KNVB bekerduel met NAC Breda blikte Louis van Gaal woensdag tijdens het persmoment vooruit. De oefenmeester van AZ ging in op de fysieke gesteldheid van zijn ploeg en analyseerde het gevaar van NAC Breda: ‘Ze zullen op de counter spelen’.
“Ik heb vernomen dat ze bij NAC Matthew Amoah hebben klaargestoomd voor deze wedstrijd”, meldde Van Gaal. “Die heeft eerder dit seizoen twee keer tegen ons gescoord. Ze zullen daarom op de counter spelen, met Amoah voorop. Daar hebben ze ook de ploeg voor. In zo’n bekerwedstrijd blijft dat altijd gevaarlijk. Nourdin Boukhari is geen counterspeler. Hij is een echte voetballer met veel gogme. Boukhari scoort echter wel veel tegen zijn oude clubs. Ik heb dat rijtje in het AD ook gezien.”
Systeem
Van Gaal blikte kort terug op de eerdere ontmoeting dit seizoen, die door NAC Breda met 1-2 werd gewonnen. “Wat ik mij herinner is dat wij toen ook beter waren. Maar in het voetbal wordt een wedstrijd niet altijd door de beste ploeg gewonnen. Die wedstrijd bevestigde dat. Het is de vraag in welk systeem NAC zal spelen. FC Groningen kwam hier ook met hun eigen systeem en werd met 3-0 weggevaagd. Daardoor zullen alle trainers weer gaan denken. Normaal speelt NAC 4-3-3, dus jullie kunnen morgen kijken wat er gebeurt. Wij spelen al maanden hetzelfde systeem, behalve tegen topploegen Ajax en PSV. Zij beschikken namelijk over meer individuele kwaliteit.”
Ari
Bij AZ blijft Ari ook tegen NAC Breda aan de kant met een spierblessure. Van Gaal: “Vorige keer dacht hij zelf nog te kunnen spelen tegen FC Groningen, maar ik dacht van niet. Nu stapte hij bij een training met een lage intensiviteit weer uit. De wil om te spelen is bij hem hoger dan de voorzichtigheid en zorg voor zijn lichaam.”
Terugkeer
Gill Swerts moest de training van dinsdag eerder verlaten en is een vraagteken. “Maar daartegenover staat de terugkeer van drie spelers”, doelde Van Gaal op Sébastien Pocognoli, Niklas Moisander en Jeremain Lens. “Zij zijn echter nog niet wedstrijdfit. Maar de drie teruggekeerden kunnen bij de groep zitten, omdat ze allen minimaal 45 minuten bij Jong AZ hebben gespeeld. Het is nu aan mij om de afweging te maken of ze onderdeel uitmaken van de wedstrijdselectie.”
Godsiedikkie, dit is ongeveer niveau BV Veendam normaal gesproken.quote:Poulsen - Klavan - Luijckx - Jaliens
Kohlemeinen mag niet meer mee doen want die heeft al te vaak bij de AZ vrouwen in de basis gestaanquote:Op woensdag 4 maart 2009 15:56 schreef Stereotomy het volgende:
[..]
Godsiedikkie, dit is ongeveer niveau BV Veendam normaal gesproken.
Als Swerts er niet in staat, dan Kohlemeinen erin.
Poulsen - Klavan Jaliens - Kohlemeinen
NAC zal dan wel 4-3-3 spelen om de druk op de flanken te verhogen.
Net als Van der Vaart niet mer Sneijder op één middenveld kan, konden Donk en Kohlemeinen niet samen in de verediging.quote:Op woensdag 4 maart 2009 16:05 schreef wallofdolls het volgende:
[..]
Kohlemeinen mag niet meer mee doen want die heeft al te vaak bij de AZ vrouwen in de basis gestaan
ongeveer 3 min. lopen denk ik, en nee ik lag nog niet in bed ik zit niet de hele dag op fokquote:Op dinsdag 3 maart 2009 22:23 schreef fuckbuddy het volgende:
[..]
en wat is hier in de buurt voor jou? Hoewel je nu wel al 3 uur in je bed zal liggen gok ik zo
hoe oud ben jij eigenlijk? En nee wil niet speeddaten..quote:Op woensdag 4 maart 2009 16:58 schreef Ayca het volgende:
[..]
ongeveer 3 min. lopen denk ik, en nee ik lag nog niet in bed ik zit niet de hele dag op fok
quote:Graziano Pellè: het mysterie is nog niet ontrafeld
Aan de ene kant is er die aankoopsom van zes miljoen euro. Ofwel een zes met zes nullen. Aan de andere kant staan er ruim anderhalf jaar voetbal, 43 competitiewedstrijden en slechts zes goals op de balans. Ofwel één doelpunt per 369 minuten knikkeren. Het zijn cijfers die hartgrondig vloeken met elkaar, het zijn de cijfers van Graziano Pellè (22), wiens naam alleen al een vloek van zichzelf is geworden.
Tot afgelopen zaterdag, misschien. De winter was wijkende, het was de laatste dag van februari, de dag dat Graziano Pellè eindelijk spits werd. Althans, voor één etmaal. Met twee rake kopballen zette de Italiaan de aanstaande kampioen op het spoor van de overtuigende 3-0 overwinning op FC Groningen. Waarbij de vraag maar bleef prangen: was de Groningse mandekker Andreas Granqvist - uit Zweden - nu zo slecht of was Graziano Pellè uit Italië nu zo ongrijpbaar?
Hoe dan ook, met zijn eerste dubbelklapper in Alkmaarse dienst is het mysterie Pellè nog niet ontrafeld. In de zomer van 2007 telde AZ de hoogste transfersom uit de clubgeschiedenis voor hem neer, bijna achteloos. Trainer Louis van Gaal en directeur voetbalzaken Marcel Brands hadden hem zien schitteren op jeugdtoernooien in Nederland en daarnaast talrijke dvd's geanalyseerd. Daarop ontbraken echter goals in de Serie A, waarin Pellè namens Lecce speelde. Scoren in de Serie B, dat lagere kunstje beheerste hij wél. Zestien keer in twee seizoenen, voor Crotone en Cesena.
Geen nood, zo klonk het bij AZ. De club presenteerde de afgezant van de Serie B in Alkmaar als een heus project. Van Gaal had met de miljoenenaankoop hetzelfde opleidingstraject voor ogen zoals hij eerder Jari Litmanen bij Ajax en Danny Koevermans bij AZ liet ondergaan. Eerst een jaartje rijpen in de anonimiteit van het beloftenteam, daarna de intrede bij de grote mannen.
Het project Pellè vergde echter meer geduld dan verwacht en leek lange tijd zelfs op een genetische mislukking uit te draaien. Als showman manifesteerde hij zich vooral als een modern product van Bella Italia. Diamant in de oren, bont aan de kraag en gel in de coupe. En als de Latin Lover op zijn kroko-leren laarsjes door de Noord-Hollandse straten zwierde, kwamen de kortgerokte freules in opperste opwinding uit hun huizen gedanst.
Maar als hij het shirt van de spits om zijn schouders drapeerde en in naam van AZ het veld betrad, ontstond er nauwelijks beroering. Pellè ontpopte zich vooral als een stuntelaar in de zestienmeter, onhandig in de combinatie en ongelukkig in de afronding. Een voetballer met meer parfum achter zijn oren dan dynamiet in zijn schoenen.
Niet voor niets kelderde het project Pellè zienderogen in de hiërarchie van de Alkmaarse kleedkamer. Het duurde maar even of de karikaturale spits was de reserve van Moussa Dembélé en Ari. En hij dreigde zelfs slippendrager te worden van Afonso Alves, waarvoor AZ een duizelingwekkend miljoenenbedrag overhad. De eigenwaan van Pellè leed daar niet onder, integendeel zelfs. In interviews verkondigde de Italiaan vorig seizoen niets van de kritiek aan zijn adres te begrijpen, Nederlandse verdedigers konden er volgens hem weinig van en de taal leren vond hij niet nodig, want AZ was voor hem slechts een kortstondig opstapje richting de hogere wereld van het Europese topvoetbal. En passant onthulde hij ook nog de droom van het leven: een keer meedoen met Dancing with the Stars. 'Bij Pellè staat zijn arrogantie in de weg,' velde basketbalgoeroe Ton Boot eens een heel vilein oordeel.
Misschien heeft de Italiaan zich die kritiek aangetrokken. Misschien weet hij nu eindelijk dat vast in de coaching toch echt de Nederlandse betekenis heeft en niet die van het Engelse fast, wat duidt op snel. Misschien ontleent hij kracht aan het voortdurende vertrouwen van Van Gaal. Afgelopen zaterdag tegen FC Groningen leek het project Pellè eindelijk serieus te worden gelanceerd. Twee goals in 82 minuten voetbal; de cijfers worden minder kil. Al blijft het voorbehoud. Twee zwaluwen, maar nog geen zomer. Laat het in het moeizame spitsenleven van Graziano Pellè eerst maar eens fatsoenlijk lente worden.
wil je verkering met me?quote:Op woensdag 4 maart 2009 17:31 schreef Ayca het volgende:
15
met Koef in de spits... De 8-1 staat me bij ja...quote:Op woensdag 4 maart 2009 23:25 schreef Gatalin het volgende:
Ik hoop dat het minstens net zo mooi wordt als 2 seizoenen terug
quote:Pellè blijft bij AZ in de spits
ALKMAAR - Graziano Pellè staat ook donderdagavond in de kwartfinale van de KNVB-beker tegen NAC Breda in de spits bij AZ.
De Italiaan mag blijven staan omdat Ari nog geblesseerd is én omdat hij afgelopen weekeinde tegen FC Groningen een prima indruk achterliet.
Ari haakte dinsdag tijdens de training andermaal met een lichte blessure af. Een week eerder dacht hij nog speelklaar te zijn voor rentree in de competitie, maar toen trapte trainer Louis van Gaal wijselijk al even op de rem. ,,De wil om te spelen is bij Ari hoger dan de voorzichtigheid en zorg voor zijn lichaam,’’ aldus Van Gaal, die Ari niet eens een zware training zag afwerken. ,,Het was een training met een lage intensiteit.’’
Waar Van Gaal een prima vervanger bij de hand heeft in de vorm van Pellè, zal Robert Maaskant als coach van NAC moeten puzzelen en improviseren bij afwezigheid van Matthew Amoah. De topscorer en man die eerder dit seizoen zijn club nog aan een overwinning op AZ in Alkmaar hielp, tobt al een aantal weken.
,,Ik zie hem alles meedoen op de training,’’ zegt Maaskant. ,,Maar alleen hij bepaalt of hij fit genoeg is. Hij zegt dat hij nog last heeft, dus ja...’’ Martijn Reuser en Tommie van der Leegte zijn vanavond wel weer van de partij.
quote:Ruud Gullit: "AZ heeft veel te zoeken in het kampioenenbal"
In zijn maandelijkse column in Sportweek weidt Ruud Gullit uit over het succes van AZ, dat in sneltreinvaart afstevent op de tweede landstitel uit de clubhistorie.
Aalgladde AZ-spelers
"Ik heb altijd wel een hoge pet op gehad van het spel van FC Groningen. Vooral in de Euroborg spelen ze lekker agressief en met veel druk op de tegenstander. Daarom viel die ploeg me afgelopen zaterdagavond in het duel met AZ erg tegen. Ze bleven maar op een paar meter in de zone dekken en hadden dus geen vat op de aalgladde AZ-spelers. Vreemd dat er dan door de coach niets wordt ondernomen. Een aanvaller erbij, een middenvelder doorschuiven, de tegenstander eerder onder druk zetten; je weet nooit hoe dat uitpakt. Als je niets doet, gebeurt er zéker niets. (...) Ik vond het jammer dat die ploeg niet echt getest werd.
Complementaire tandem
Het werd een makkelijke avond in het Victorie stadion. Tussen twee haakjes: met zo’n imposant stadion en strakke organisatie kun je volgens mij niet zeggen dat je nog een kleine club bent. Natuurlijk liet AZ erg sterk spel zien. Volwassen en attent vooral. Ze zaten er bovenop, het leek wel of AZ de ploeg was die voetballend de mindere was. De aanjagers zijn de middenvelders Demy de Zeeuw en Stijn Schaars. De concurrentie is groot bij Oranje maar bondscoach Bert van Marwijk zal moeilijk om dit ingespeelde complementaire tandem heen kunnen. Aanvoerder Schaars is de corrector die het overzicht houdt, De Zeeuw ziet precies waar de ballen vallen. Hij onderschept en trekt mee ten aanval. Hij is misschien wel het grote verschil tussen ajax en AZ. Een complete middenvelder als De Zeeuw is precies wat er bij ajax aan ontbreekt.
El Hamdaoui parasiteert niet alleen op techniek
En heel AZ snapt wat de bedoeling is. Van interim-rechtsbuiten Moussa Dembélé tot de tijdelijke linksback Simon Poulsen. Centrumverdedigers Kew Jaliens en nieuwkomer Ragnar Klaven, nota bene voor de winterstop nog vleugelspeler bij Heracles, drukken ook door, waardoor overal op het veld de adem van de tegenstander wordt afgesneden. Voorin heb je dan de ijzersterke alleskunner Dembélé en topscorer Mounir El Hamdaoui. Die laatste heeft nog wel eens een blauwe maandag meegetraind bij Feyenoord, maar ik kan me niet echt herinneren dat hij toen opviel. In al die jaren is hij in ieder geval een stuk sterker en rijper geworden. Hij parasiteert niet alleen op zijn techniek, maar verdedigt ook mee als het moet. Als wisselgeld krijgt hij van Van Gaal veel vrijheid. Nou, dat zegt volgens mij heel veel: als je van Van Gaal veel vrijheid krijgt.
Deze spelers zullen waarschijnlijk na dit seizoen niet meer bij AZ spelen. El Hamdaoui wordt nu al genoemd bij FC Barcelona. Ik vraag me af of dat de beste keus is. De ploeg die er nu staat, speelt volgens een specifiek taakgebonden systeem. Het kostte zelfs Thierry Henry ruim een jaar om zich dat eigen te maken. En ik vrees dat El Hamdaoui, hoe gecharmeerd ik ook van hem ben, dat krediet niet krijgt. Hij zal, kortom, goed moeten kijken of zijn toekomstige club bij hem past.
AZ heeft veel te zoeken in het kampioenenbal
Begrijp me niet verkeerd, natuurlijk hoop ik dat deze spelers nog lang bij AZ zullen blijven. Ik denk dat als deze groep intact blijft, ze onder de knedende handen van Van Gaal nog verder kan groeien. Ik snap niet dat mensen zeggen dat die club niets te zoeken heeft in de Champions League. AZ heeft juist heel véél te zoeken in het kampioenenbal. Ze spelen namelijk zeer realistisch en bewijzen dat een tweespitsensysteem heel attractief kan zijn. In alles is die club het voorbeeld voor de andere ploegen in de eredivisie."
Weten we meteen wie dit isquote:Op woensdag 4 maart 2009 18:46 schreef Stereotomy het volgende:
Ze is veel te volwassen voor je, fuckbuddy.
Wie heeft dat gezegd dan?quote:Ik snap niet dat mensen zeggen dat die club niets te zoeken heeft in de Champions League.
Ik doelde uiteraard op de 6-0 bekeroverwinning, maar NAC lag ons erg goed dat seizoen. Uit ook al 4-1 gewonnen. Nu even die fout van het begin van het seizoen rechtzetten (Mendes kan het nu niet verkloten, Amoah misschien afwezig).quote:Op donderdag 5 maart 2009 08:04 schreef fuckbuddy het volgende:
[..]
met Koef in de spits... De 8-1 staat me bij ja...
quote:Feiten & Weetjes (AZ – NAC Breda)
AZ en NAC Breda staan donderdag voor de tweede keer in het seizoen 2008-2009 tegenover elkaar. Eerder eindigde het competitieduel in een 1-2 overwinning voor de Brabanders. Mounir El Hamdaoui scoorde namens AZ; Matthew Amoah deed dit tweemaal voor de gasten.
WedstrijdIn totaal heeft deze wedstrijd sinds 1967, het oprichtingsjaar van AZ, 31 keer in de reguliere competitie op het programma gestaan. Dit resulteerde in achttien overwinningen voor AZ; vier voor NAC Breda en negen gelijke spelen. De totale doelcijfers zijn met 82-33 in het voordeel van de Alkmaarders. Sinds 1967 hebben AZ en NAC elkaar drie keer ontmoet in de KNVB beker. Beide eerste wedstrijden (in 1984-1985 en 1993-1994) vonden plaats in Breda. Die keren bekerde de thuisploeg door. De laatste bekerontmoeting was in het seizoen 2006-2007 in Alkmaar. AZ droogde de bezoekers met maar liefst 6-0 af. Simon Cziommer (twee), Shota Arveladze, Maarten Martens (twee) en Grétar Steinsson scoorden toen voor AZ. De wedstrijd AZ – NAC Breda stond in 1991 in de nacompetitie op het programma. De eindstand was toen 1-1, waardoor de hoop van AZ op promotie via de nacompetitie een stuk minder werd na het eerdere gelijkspel tegen FC Zwolle. De laatste twee competitiewedstrijden tegen NAC werden verloren door AZ. NAC is de laatste tegenstander die als overwinnaar het DSB Stadion verliet en vooralsnog de enige club tegen wie AZ thuis punten liet liggen dit seizoen.
Bijzonderheden1974-1975: Na een 2-1 voorsprong voor AZ, maakte NAC in de slotfase nog drie doelpunten en behaalde zo de overwinning in de Eredivisie. Die winst van NAC betekende tevens de enige thuisnederlaag van AZ dat seizoen. 1980-1981: In de thuiswedstrijd tegen NAC (6-1 overwinning voor AZ) scoorde Pier Tol met een halve omhaal. 2006-2007: De 8-1 overwinning van AZ in de eerste competitiewedstrijd in het DSB Stadion. Cziommer scoorde dat duel driemaal.
Beide clubsSpelers die voor beide clubs uitkwamen zijn onder meer Julian Jenner, Rogier Molhoek, Barry van Galen, Jan Gaasbeek, Robert van der Weert, David Mendes da Silva, Danny Mathijssen, Nico Jalink en Nourdin Boukhari. Henk Wullems was als trainer voor beide clubs actief en zorgde voor het grote bekersucces van NAC in 1973.
Streamen dus.... Zal misschien wel te vinden zijnquote:Op donderdag 5 maart 2009 13:34 schreef Stereotomy het volgende:
gvd, kan de wedstrijd niet zien vanavond.
Nouja, dan maar op het werk klappen.
Goh, hoe komt het dat De Zeeuw bang voor negers is geworden?quote:Braafheid: 'In Alkmaar zijn ze bang voor ons'
05/03/2009 16:11
Ondanks een achterstand van negen punten leeft bij Edson Braafheid nog de hoop dat FC Twente koploper AZ van de troon kan stoten.
'Stiekem hoop ik nog op de titel, serieus', zegt Braafheid deze week in Voetbal International. 'En als ik met AZ-middenvelder Demy de Zeeuw sms, merk ik gewoon dat ze in Alkmaar bang voor ons zijn.'
'Al besef ik dat een AZ in vorm heel lastig te passeren is', schat de 25-jarige verdediger de kansen niet al te hoog in. 'Zij beschikken over diezelfde teamspirit als wij, maar konden zich volledig op de competitie richten. Wij hebben twee keer een pak slaag gekregen na een Europese wedstrijd. Waarvan één keer tegen AZ. Ik ben ervan overtuigd dat als dat niet was geweest, wij nu nog serieus hadden meegestreden.'
FC Twente kan zich inmiddels richten op de competitie en de KNVB-beker na de uitschakeling in het UEFA Cup-toernooi. Olympique Marseille was vorige week donderdag na strafschoppen te sterk voor de Tukkers.
'Natuurlijk is het knap dat we dit hebben neergezet', kijkt Braafheid terug. 'Wie had gedacht dat we zo ver zouden komen in Europa en zelfs van Schalke 04 konden winnen? Maar tegelijkertijd denk ik bij mezelf: praat nou toch niet zo dom, we hadden gewoon bij de laatste zestien moeten zitten. Simpel, dat verdienden we. In het voetbal hoort de beste ploeg te winnen, maar deze keer is dat niet gebeurd.'
Blah blah, als als. Als AZ niet 9 spelers naar d spelen had gesturd hadden ze de eerste 2 ook niet verlorenquote:Op donderdag 5 maart 2009 17:04 schreef Stereotomy het volgende:
[..]
Goh, hoe komt het dat De Zeeuw bang voor negers is geworden?
zwijn!!!!quote:Op donderdag 5 maart 2009 17:04 schreef Stereotomy het volgende:
[..]
Beetje jammer alleen dat wanneer AZ echt punten gaat verspelen het al kampioen is.. Tenminste, ik zie ze tegen NEC, Utrecht, Feyenoord, ADO, NAC en Vitesse niet minder punten halen dan Twente of Ajax in hun volgende 6 competitiewedstrijdenquote:Op donderdag 5 maart 2009 17:04 schreef Stereotomy het volgende:
[..]
Dwrrrrr... wat jij zegt... AZ geen tempo meer in de tweede helft + veel te weinig samenhang voorin, en NAC dat daar gewoon goed gebruik van maakte (en gezellig met 11 man op de eigen helft kampeerde, maar dat is NAC).quote:Op donderdag 5 maart 2009 22:41 schreef xFriendx het volgende:
Overigens niet alleen door een slecht AZ, NAC wist zich prima te herpakken en leverde prima inzet, dat mag ook wel gezegd worden.
Mwah, denk niet dat dit doorwerkt in de competitie. Dit soort dingen zijn vreemd genoeg ook wel eens goed. Zoiets kan je ook motiveren om nog harder te werken om de competitie tot een goed eind te brengen. Dan toch maar liever dat Romero zo'n foutje in de beker maakt dan in een competitiewedstrijd waar de titel eventueel van mocht afhangen.quote:Op donderdag 5 maart 2009 22:49 schreef Kriegel het volgende:
[..]
Dwrrrrr... wat jij zegt... AZ geen tempo meer in de tweede helft + veel te weinig samenhang voorin, en NAC dat daar gewoon goed gebruik van maakte (en gezellig met 11 man op de eigen helft kampeerde, maar dat is NAC).![]()
Jammer maar helaas, nu de koppies snel weer omhoog en met frisschen moed weer verder met de competitie, die titel mogen we echt niet meer laten lopen.
quote:Op donderdag 5 maart 2009 08:40 schreef Norrage het volgende:
In de krant ook vandaag: "NAC angstgegner AZ"
Ik zeg niet dat AZ met 2 vingers in de neus gaat winnen vanavond (waarschijnlijk wel stiekem) maar als je gaat verkondigen dat NAC angstgegner is heb je niet veel voetbal gekeken
quote:Op donderdag 5 maart 2009 09:30 schreef fuckbuddy het volgende:
Ach wat een gelul.... Deze wedstrijd gaan we "gewoon" winnen.
Zeker met de huidige vorm van AZ....
[..]
quote:Op vrijdag 6 maart 2009 08:30 schreef fuckbuddy het volgende:
Jajajaja Venomsnake, zo blijft het.. Als je een keer verliest krijg je meteen de quote's voor je kiezen..
Iets harder schreeuwen, misschien ben je dan wel origineel met je opmerkingen.quote:
Koendersquote:Op vrijdag 6 maart 2009 03:27 schreef Stereotomy het volgende:
Hm, reacties net gelezen, lijkt alsof iedereen Luijxks de schuld wil gevenHoop dat ik nog even een samenvatting kan zien morgen, en anders stel ik het op prijs als iemand een klein wedstrijdverslag wil maken hier.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |