Helaas. Het pittigste waren de bitterballen die op een schaaltje tussen hen lagen.quote:Op zondag 1 maart 2009 00:23 schreef Adelante het volgende:
Geen aanvaring tussen Jans en Van Gaal op de persconferentie?
Shotaquote:‘Sfeer in de kleedkamer is fantastisch’
28 februari 2009
ALKMAAR- Waar Graziano Pellè na afloop van de wedstrijd AZ – FC Groningen door alle media werd bejubeld, sloop mede-uitblinker Ragnar Klavan geruisloos langs de draaiende camera’s. Klavan: ‘Ik vind het vooral leuk voor Pellè’.
“De eerste helft vond ik het voor mij persoonlijk moeilijk, omdat FC Groningen met twee spitsen speelde. Na rust kwamen we tegenover één spits te staan en kon ik meer indribbelen. Het is lekker om in een goed voetballend team te spelen. Bij Heracles was het vooral veel lopen en tegenhouden. Ik had trouwens verwacht dat de aanpassing aan AZ moeilijker zou verlopen, maar het gaat elke wedstrijd makkelijker. De sfeer in de kleedkamer is fantastisch; ik voelde me na een week al thuis. Je kunt spreken van een droomtransfer.”
Teambelang
“Het is leuk om te horen dat de mensen mijn spel waarderen, maar ik denk in het teambelang. De 3-0 overwinning was goed en voor ons als verdediging is het natuurlijk lekker dat we weer ‘de nul’ hielden”, verwees de Est naar de achttiende clean sheet dit eredivisieseizoen. “Maar ik vind het vooral leuk voor Pellè dat hij scoort en aandacht krijgt. Hij was vandaag erg sterk als targetman.”
‘Shota is my nightmare’
Pellè stond in de mixed-zone geduldig alle media te woord. De verklaring voor zijn twee kopdoelpunten kon hij moeilijk geven. “Ik heb niet speciaal getraind op koppen de laatste tijd. Gisteren op de training scoorde ik juist twee keer met mijn voet. Hoe het komt dat ik vandaag zo scherp was? Dat komt mede door Shota Arveladze. Shota is my nightmare. Hij belt me elke dag wel een paar keer op om me te stimuleren en me tips te geven. Hij blijft me maar achter mijn broek aanzitten.”
http://www.az.nl/index.php?id=27&newsid=227617&folderid=222
Als je al die foto's zo ziet kan je niet anders stellen dan dat de sfeer echt opperbest isquote:Op zondag 1 maart 2009 11:21 schreef Fortitudo het volgende:
ik denk dat het aanstellen van shota een ongelofelijk goede keuze is geweest. hij heeft volgens mij een enorme invloed op de spelers van az.
Twente-PSV toch? Daar zie ik Twente wel punten morsen.quote:Op zondag 1 maart 2009 18:41 schreef Stereotomy het volgende:
Jammer dat we alleen op doelsaldo uitgelopen zijn op de concurrentie. Hopelijk gaan Ajax en Twente flink op hun bek binnenkort.
Was ie toch ook best? Eerlijk is eerlijk hoor.quote:Op zondag 1 maart 2009 18:43 schreef Genius-F het volgende:
AZ speelde gister wel heel goed. Wel apart dat mensen nu zeggen dat Pellè goed was.
hoe kan je zeggen dat iemand die 2 poelpunten maakt van de 3 slecht is...quote:Op zondag 1 maart 2009 18:43 schreef Genius-F het volgende:
AZ speelde gister wel heel goed. Wel apart dat mensen nu zeggen dat Pellè goed was.
Vind je de voorsprong nog niet groot genoegquote:Op zondag 1 maart 2009 18:41 schreef Stereotomy het volgende:
Jammer dat we alleen op doelsaldo uitgelopen zijn op de concurrentie. Hopelijk gaan Ajax en Twente flink op hun bek binnenkort.
Kan me geen hol schelen. Pell`e is voor mij al het hele seizoen de manquote:Op zondag 1 maart 2009 22:21 schreef Gatalin het volgende:
Pelle speelde gisteren een behoorlijke wedstrijd, maar 1 zwaluw maakt nog geen zomer. Z'n rendement is nog steeds bagger en kansen zoals die van vorige week hoor je gewoon af te maken. Ik hoop dat hij de komende tijd nog wat doelpuntjes meepikt zodat we hem in de zomer fijn aan een andere club kunnen verkopen.
Precies. Je kunt er niet van uitgaan dat Ajax en Twente plotseling alles gaan winnen. Dat maakt dus dat AZ zeker 4 keer mag verliezen in 9 wedstrijden. Vooral omdat voor beiden de moeilijkste tegenstanders nog komen: PSV, AZ en tegen elkaar. Vooral PSV zie ik als groot obstakel. Eentje die AZ gelukkig al gehad heeft. Nu zie ik voor AZ Heerenveen als moeilijkste klus, vooral omdat Heerenveen ondanks de wisselvalligheid in vorm een beter team heeft dan Twente. En Heerenveen is tegen AZ wel in vorm vermoed ik.quote:Op maandag 2 maart 2009 09:54 schreef navigator het volgende:
[..]
Vind je de voorsprong nog niet groot genoeg![]()
Kampioen worden gaat wel lukken hoor.
quote:Romero bepaalt het ritme bij AZ
ALKMAAR - Sergio Romero bevindt zich naar eigen zeggen in een droomwereld. De Argentijnse keeper van AZ is amper 22 jaar oud en op zijn palmares prijken al een wereldtitel en olympisch goud.
De realiteit leert Romero bovendien dat hij met zijn club AZ hard op weg is naar de tweede landstitel uit de historie van de Alkmaarse club.
Na iedere zege sijpelen in de catacomben Latijnse klanken door uit de kleedkamer van de Alkmaarders, afkomstig uit de iPod van Romero. ,,Aan het begin van het seizoen wonnen we met 1-0 van PSV en uit vreugde heb ik toen muziek aangezet van mijn favoriete artiest Elvis Crespo. Die wedstrijd betekende een nieuw begin voor AZ en sindsdien zet ik na iedere wedstrijd de muziek aan,’’ aldus de doelman die in 25 competitieduels al achttien keer zonder tegentreffers van het veld stapte.
Zijn oudere broer Diego, tegenwoordig een professioneel basketballer in Argentinië, is voor de kleine Sergio reden geweest om keeper te worden. ,,Hij was vroeger ook doelman en ik keek erg tegen hem op. Toen ik hem zag spelen, zei ik tegen mezelf: ik wil ook keeper worden.’’
Romero verliet zes jaar geleden zijn ouderlijk huis in Bernardo de Irigoyen om enkele honderden kilometers verder in de hoofdstad Buenos Aires zijn droom om profvoetballer te worden te verwezenlijken. De pas 16-jarige Romero tekende een contract bij Racing Club. Na vier duels in de basis meldde AZ zich twee jaar geleden voor het keeperstalent.
,,Ik ben meteen op internet gaan zoeken naar informatie over AZ. Ik zag dat Van Gaal trainer is en dat ze bijna kampioen waren geworden. Van Gaal was toen al een bekende naam in Argentinië, omdat hij trainer bij Barcelona was in de tijd dat mijn landgenoot Juan Roman Riquelme daar speelde.’’
De Argentijn maakte een ronduit dramatisch debuut in Alkmaar. In zijn jeugdige enthousiasme veroorzaakte hij in een kort tijdsbestek drie strafschoppen. Dit seizoen is echter alles anders. Romero heerst in het strafschopgebied en hoefde tot nu toe pas veertien treffers toe te staan. Mede door een reeks van tien duels waarin hij de ’nul’ hield, liep AZ aan kop van de ranglijst weg bij de concurrentie.
Net als zijn idool Navarro Montoya bezit Romero een karakteristieke volley, uit de heup geschoten. In de wedstrijd tegen Willem II stond hij met zo’n verre uittrap aan de basis van een doelpunt. ,,Maar Montoya deed dat nog veel beter hoor,’’ haast de bescheiden Argentijn zich te zeggen. ,,Hij was fysiek niet zo groot, maar qua uitstraling en kwaliteit was hij wel een grote. Ik hoop dat ik ook zo goed word en ooit de kleuren van mijn land mag verdedigen. Maar eerst wil ik kampioen worden met AZ.’’
Het zou na twee mondiale titels met de Argentijnse beloften al de derde grote prijs worden in de nog prille carrière van Romero. ,,Tijd om er van te genieten heb ik nauwelijks. Op 23 augustus werd ik olympisch kampioen, twee dagen later was ik weer terug in Alkmaar. Mooie momenten wil ik graag delen met mijn familie, maar die zit duizenden kilometers verder weg. Dat is moeilijk. Maar ik mag niet klagen, dit is een geweldig begin van mijn loopbaan.’’
Hee, Twente heeft maar één wedstrijd meer verloren dan AZ hoor, op 25 wedstrijden. Laten we maar tegen Vitesse kampioen proberen te worden. Leuk voor Jenner, ook.quote:Op maandag 2 maart 2009 10:40 schreef wallofdolls het volgende:
[..]
Precies. Je kunt er niet van uitgaan dat Ajax en Twente plotseling alles gaan winnen.
quote:Pellè: "Ik moet hier nog veel meer laten zien"
Graziano Pellè verdriedubbelde zaterdag zijn doelpuntentotaal van dit seizoen. De AZ-spits scoorde tegen FC Groningen tweemaal met het hoofd, met dank aan de woorden van trainer Louis van Gaal.
"De trainer kwam naar me toe en zei: Graziano, this is your moment. Hij zei letterlijk tegen mij: ik denk dat je een goede spits bent, anders hadden we je niet gekocht. Iedereen steunt je, iedereen in de kleedkamer heeft vertrouwen in je. Maar je moet het nu wel een keer laten zien op het veld", zegt de Italiaan in gesprek met het Algemeen Dagblad. "Dat waren belangrijke woorden voor me. Tegelijkertijd wist ik dat ik een belangrijke wedstrijd tegemoet ging."
De aanvaller heeft het zwaar gehad. "Ook omdat ik helemaal niet kon communiceren. Ik wilde zelf beslist op Engelse les en niet op Nederlandse les. Nu kan ik me heerlijk uiten en het Nederlands komt vanzelf. De trainer praat trouwens alleen maar Nederlands."
Pellè, die vindt dat het publiek hem soms terecht uitlfoot, wist bovendien dat het Nederlandse voetbal niet helemaal zijn stijl was. "Maar als het me zou lukken me hier te ontwikkelen, wist ik dat ik een completere voetballer zou worden. Ooit hoop ik nog een keer in Italië in de top te spelen, maar dat is nog ver weg. Eerst moet ik hier nog veel meer laten zien", aldus de miljoenenaankoop.
quote:Snelle stadionverlaters duiken liever de kroeg in
Louis van Gaal baalt. AZ is koploper en speelt goed, maar toch lopen vele supporters ruim voor het eindsignaal weg – elke week weer. Waarom?
DSB Stadion, zaterdag, 22.10 uur
De prijs voor snelste stadionverlaters gaat vandaag naar Donald (23) en Joost (21). De wedstrijd tussen AZ en FC Groningen is nog geen zeventig minuten oud of de twee supporters, uitgedost met AZ-mutsen en -sjaals, gaan er al vandoor. ‘We gaan effe de stad in, naar onze vriendinnen toe.’ Ja hallo, en Louis dan? AZ speelt vandaag goed, staat met 2-0 voor door kopgoals van Graziano Pellè, wat wil je nog meer? ‘Ik snap wel wat Van Gaal bedoelt’, zegt Joost. ‘Vooral de lange zijde is in de 85e minuut altijd zo goed als leeg. Wij blijven normaal tot het einde hoor, maar het was net gewoon te gezellig in de stad.’
22.12 uur.Een man met gelikte schoenen, een gelikte jas en een gelikt kapsel loopt zo hard het stadion uit dat hij alleen hardlopend te achterhalen is. ‘Ik ben hier met klanten. Ik moet de auto halen, zodat ze zo meteen weg kunnen.’ Zijn telefoon gaat. Einde gesprek.
22.15 uur. ‘Waarom ik nu al wegga? Mijn vrouw moet bevallen’, grijnst de 62-jarige Henk. ‘Haha, nee hoor, normaal ben ik de laatste die het stadion uit gaat, maar ik moet vrijwilligerswerk doen.’ Vrijwilligerswerk, zaterdagavond elf uur? Kom op Henk, dan was die bevalling nog geloofwaardiger. ‘Nee, echt! Ik help bij Sensor, een telefoondienst voor mensen die, tsja, behoefte hebben aan een gesprek. Ik heb nachtdienst.’
22.24 uur ‘Ik ben scout’, verdedigt Joop Lensen zijn beslissing om ruim voor het laatste fluitsignaal het stadion te verlaten. Oh ja? Voor welke club? ‘Dat kan ik niet zeggen.’ Een Eredivisieclub? ‘Nee, een buitenlandse club. Maar kijk, in de laatste vijf minuten gebeurt er toch nooi…’ De rest van zijn zin sterft weg in het gejuich dat uit het DSB Stadion klinkt. Moussa Dembélé scoort – een schitterende goal, maar ja, dat weet Lensen niet. Hij haalt zijn schouders op. ‘Mooi zo, ik had 3-0 voorspeld.’
22.27 uur: Ook Boudewijn, een wat oudere, nette man heeft de derde treffer gemist. ‘Ik moet naar Wassenaar’, zegt hij, terwijl hij gehaast doorstapt. En die laatste goal dan? Minachtende blik. ‘Je moet prioriteiten stellen.’
22.29 uur.Piet, een man van middelbare leeftijd, baalt wel. ‘Ik had die goal echt graag willen zien. Maar de logistiek is hier dramatisch. Als ik tot het einde blijf kost het me een half uur extra, plus een hoop ergernis. Als ze er een extra tunneltje bij maken, beloof ik dat ik elke wedstrijd tot het eind zal blijven zitten.’
22.41 uur. ‘Echte AZ’ers blijven altijd zitten’, moppert de 22-jarige Remco, die behangen is met AZ-merchandising. De wedstrijd is afgelopen en weer zag hij de ene na de andere toeschouwer vroegtijdig afhaken. Hij heeft er geen goed woord voor over. ‘Dat zijn geen supporters. Dat zijn glory hunters.’
22.44 uur. ‘Nee, dat zijn Ajax-supporters’, lacht Diana (41). Met de 38-jarige Marcel is ze op weg naar hun auto. Marcel: ‘Ik durf niet eens mijn telefoon op te nemen tijdens de wedstrijd. Ik wil niets missen.’
Over Ajax gesproken: tijdens de wedstrijd zongen FC Groningen-supporters minutenlang dat hun AZ-collega’s ‘jodenpubliek’ waren. Vrij vertaald: de Grunn-fans vonden de sfeer in het DSB Stadion net zo beroerd als doorgaans in de ArenA. En terecht: vergeleken met de ambiance in Utrecht, Groningen of Enschede is de sfeer in Alkmaar om te huilen. Een kampioensploeg onwaardig, eigenlijk. ‘Het is een gemiddeld publiek’, zegt Marcel. ‘Laten we het daar op houden.’
(Bron: De Pers)
hihihiquote:
3 op 25 is 1 op 9. Daar ga ik ook van uit. Twente gaat nog een keer verliezen. Az ook.quote:Op maandag 2 maart 2009 14:07 schreef Stereotomy het volgende:
[..]
Hee, Twente heeft maar één wedstrijd meer verloren dan AZ hoor, op 25 wedstrijden. Laten we maar tegen Vitesse kampioen proberen te worden. Leuk voor Jenner, ook.
Van ons ja. Maar dat zal niet genoeg zijn. Tweede moet wel lukken, hoe dan ook.quote:Op maandag 2 maart 2009 16:03 schreef wallofdolls het volgende:
[..]
3 op 25 is 1 op 9. Daar ga ik ook van uit. Twente gaat nog een keer verliezen. Az ook.
Moraal van het verhaal: ik denk dus dat AZ nog wel 4 keer mag verliezen.quote:Op maandag 2 maart 2009 16:03 schreef wallofdolls het volgende:
[..]
3 op 25 is 1 op 9. Daar ga ik ook van uit. Twente gaat nog een keer verliezen. Az ook.
Ik zat er inderdaad aan te denken....quote:Op maandag 2 maart 2009 17:22 schreef Stereotomy het volgende:
Barcelona heeft nu 2x achter elkaar verloren, wat niemand verwacht had. Real is tot op 4 punten genaderd.
Dat is gewoon het lot van een team dat mooi voetbal speelt: het uiteindelijk toch nog weggeven. AZ gaat gewonnen winnen! AZ kampioenen!!quote:Op maandag 2 maart 2009 17:22 schreef Stereotomy het volgende:
Barcelona heeft nu 2x achter elkaar verloren, wat niemand verwacht had. Real is tot op 4 punten genaderd.
Moisander is ook niet helemaal fris van het veld gegaan...quote:Jong AZ heeft zijn zegereeks van de laatste weken niet voort kunnen zetten. Na vier overwinningen op rij verloor de ploeg van trainer/coach Marcel Bout met 3-4 van de beloften van Willem II. Jong AZ speelde de wedstrijd uit met tien man nadat de van een blessure terugkomende Jeremain Lens in de 62e minuut het veld verliet. Jong AZ had toen al drie keer gewisseld.![]()
Scheidsrechter de Goeij gaf een gele kaart aan Marko Vejinovic.
Veel blessures, Deckers bijv...quote:Jong AZ-Jong Willem II 3-4 (1-2)
03. Vejinovic 1-0
05. Lambooij 1-1
28. Reniers 1-2
52. Holland 2-2
72. Schmeltz 2-3
77. Copier 3-3
83. De Leeuw 3-4
uitgebreider verslag volgt later...
Opstelling Jong AZ:
Jordy Deckers (46. Albert-Jan de Vries), Toni Kolehmainen, Gijs Luirink, Niklas Moisander (61. Mettin Copier), Sebastien Pocognoli (46. Ali Messaoud), James Holland, Jeremain Lens (62.), Kevin Brands, Nick van der Velden, Marko Vejinovic, Jeroen Tesselaar.
Gast, ik heb zijn naam goed geschreven voor het eerst in 3 topics.quote:
Nouja zeg, of wij kunnen oordelen of we bepaalde mensen niet mogen. Ik zaag Koenders uitsluitend om zijn voetballende kwaliteiten omver.quote:Op dinsdag 3 maart 2009 00:13 schreef Kriegel het volgende:
Nee, maar het wordt zo wel erg te pas en te onpas, alsof je 'm niet mag ofzo. Luijckx is bovendien geen Koenders, ik bedoel, die schopte AZ vorig jaar eigenhandig uit de UEFA Cup.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |