bronquote:GOUDA - De politie houdt rekening met een toename van het aantal tasjesroven in Gouda. Volgens politiechef Joep Pattijn van het district Gouda worden jonge Marokkanen in zijn gebied klaargestoomd om toe te slaan als tasjesdief. Een politiewoordvoerster bevestigde vrijdag uitspraken van Pattijn hierover in het Gouds Nieuwsblad.
Pattijn zag het aantal tasjesroven in de Goudse regio het afgelopen jaar dalen. Maar aan het begin van 2009 ontdekte hij een lichte stijging in de tasjesroofstatistieken. Hij ziet dan ook reden voor bezorgdheid: „Jonge Marokkanen zijn momenteel aan het oefenen op tasjesroven. We krijgen binnenkort dus met meer daders te maken.”
De districtschef lichtte toe hoe hij onlangs tijdens een controle een aantal jongeren betrapte op een parkeerterrein. „We zagen hen oefenen hoe je fietsers van tassen berooft. Mensen doen hun bezittingen vaak in de fietstas, zonder de klep goed te sluiten. Dieven kunnen dan vrij gemakkelijk hun slag slaan.” Pattijn roept mensen dan ook op om fietstas goed dicht te doen.
Jij denkt dat Marokkaanse tasjesrovers hun echte naam is? Ik begrijp niet zo goed dat die kerel hiermee wil zeggen. Het is niet echt raar dat mensen die iets doen, dat wat ze doen eerst leren.quote:Op vrijdag 20 februari 2009 16:37 schreef Mylene het volgende:
Aan de ene kant is het wel goed dat het beestje bij de naam wordt genoemd. Aan de andere kant hebben niet Marokkaanse tasjes rovers nu vrij spel. De districtschef had het beter algemeen kunnen houden.
Ik vind het vrij schokkend ja dat jongelui die op school enzo horen te zitten klaargestoomd worden om tasjes te roven.quote:Op vrijdag 20 februari 2009 16:38 schreef Dichtpiet. het volgende:
TS, is het een verrassing voor je dat tasjesrovers eerst leren tasjes roven?
jup, valt onder het "Inburgeringspakket"quote:Op vrijdag 20 februari 2009 17:17 schreef Specularium het volgende:
Wordt die cursus door het CWI aangeboden?
Kom dan eens met bewijzen waaruit blijkt dat het onzin is? Als een politiechef iets ziet, mag hij dat toch gewoon zeggen, of niet?quote:Op vrijdag 20 februari 2009 17:19 schreef Meki het volgende:
Nazi krant komt met Nazi-methoden
Nazikrant ziet een enkeling in Gouda voor een hele groep aan.
dat is een werk van een Nazikrant haatzaaien
Jah maar de telegraaf brengt het als het gehele bevolkingsgroepquote:Op vrijdag 20 februari 2009 17:22 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Kom dan eens met bewijzen waaruit blijkt dat het onzin is? Als een politiechef iets ziet, mag hij dat toch gewoon zeggen, of niet?
En ze weigeren ze nog steeds te erkennen als Medelanders, ook al zijn ze hier geboren..quote:Op vrijdag 20 februari 2009 17:22 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Kom dan eens met bewijzen waaruit blijkt dat het onzin is? Als een politiechef iets ziet, mag hij dat toch gewoon zeggen, of niet?
de grootste dief ooit is een blankequote:Op vrijdag 20 februari 2009 17:23 schreef Dawnbreaker het volgende:
Het is gewoon een feit dat veel jonge Marokkaanse jongetjes voor problemen en criminaliteit zorgen. Die politiek correctie bullshit hangt me echt de keel uit. Iedereen weet het niemand durft het te zeggen.
quote:Op vrijdag 20 februari 2009 17:23 schreef Dawnbreaker het volgende:
Het is gewoon een feit dat veel jonge Marokkaanse jongetjes voor problemen en criminaliteit zorgen. Die politiek correctie bullshit hangt me echt de keel uit. Iedereen weet het niemand durft het te zeggen.
kom lief forum narretje, je weer toch dat het om uitschot gaat van de Marokkaanse gemeenschap in Nederland.quote:Op vrijdag 20 februari 2009 17:23 schreef Meki het volgende:
[..]
Jah maar de telegraaf brengt het als het gehele bevolkingsgroep
kijk maar even op www.telegraaf.nl en zie de reacties.
Blijf aub zo doorgaan om de hele bevolkinsgroep aan te spreken en aan te vallen van een enkelingen daad..quote:Op vrijdag 20 februari 2009 17:27 schreef Het_hupt het volgende:
[..]
kom lief forum narretje, je weer toch dat het om uitschot gaat van de Marokkaanse gemeenschap in Nederland.
99% gedraagt zich voorbeeldig en heb je geen last.
Laten we alles wel ff in de juiste contexten blijven zien
De marokaantjes?quote:Op vrijdag 20 februari 2009 17:25 schreef Meki het volgende:
[..]
De echte problemen is de kredietcrisis
ra ra ra wie dat heeft veroorzaakt
Misschien tijd voor een bezoekje aan Pearl of Hans Anders?quote:Op vrijdag 20 februari 2009 17:30 schreef Meki het volgende:
[..]
Blijf aub zo doorgaan om de hele bevolkinsgroep aan te spreken en aan te vallen van een enkelingen daad..
de filesquote:
Nee laten we - edit - de oorzaak zoeken in een genetische aanleg!quote:Op vrijdag 20 februari 2009 17:27 schreef Het_hupt het volgende:
[..]
kom lief forum narretje, je weer toch dat het om uitschot gaat van de Marokkaanse gemeenschap in Nederland.
quote:Op vrijdag 20 februari 2009 16:50 schreef Jak het volgende:
Ik vind dit belachelijk!
Tasjes roven is een talent waar je mee geboren wordt, een kunstvorm.
Op deze manier krijg je allemaal van die neppe tasjesdieven die net doen alsof ze net zo goed zijn als de echte.
De marokaantjes?quote:Op vrijdag 20 februari 2009 17:32 schreef Meki het volgende:
[..]
de files
de regen ?
wie heeft dat veroorzaakt
da's niet waar........ hoe durf je !quote:Op vrijdag 20 februari 2009 17:17 schreef Het_hupt het volgende:
ik wacht nog op het doodmakertje van:"Nederlanders doen het ook".
hee, ik kijk de Marokkaanse gemeenschap dr niet op aan vanwege deze tasjesdievenquote:Op vrijdag 20 februari 2009 17:30 schreef Meki het volgende:
[..]
Blijf aub zo doorgaan om de hele bevolkinsgroep aan te spreken en aan te vallen van een enkelingen daad..
net zoals meki, ontbreekt bij jou enigzins het vermogen te relativerenquote:Op vrijdag 20 februari 2009 17:33 schreef Meh7 het volgende:
[..]
Nee laten we als mongolen (of als Het_hupt) de oorzaak zoeken in een genetische aanleg!
Dat zou je ook kunnen zeggen van de vliegopleiding van de kapers van 9/11.quote:Op vrijdag 20 februari 2009 17:41 schreef Adelante het volgende:
Leren ze een keer ergens voor, is het weer niet goed.
Zit er een steekje bij je los? Als ik zeg dat je niet eenduidig reageert is dat een understatement.quote:Op vrijdag 20 februari 2009 17:40 schreef Het_hupt het volgende:
[..]
net zoals meki, ontbreekt bij jou enigzins het vermogen te relativeren![]()
je gaat toch niet een gemeenschap dr op aanspreken op het gedrag van een paar idioten?
Heb je als mod de rechten niet om dit topic te verplaatsen naar ONZ? Het gaat werkelijk nergens over en de mods voeren de boventoon daarin.quote:Op vrijdag 20 februari 2009 17:41 schreef Adelante het volgende:
Leren ze een keer ergens voor, is het weer niet goed.
De negatieve strekking van het bericht bevalt je waarschijnlijk niet ondanks dat het keiharde waarheid is.quote:Op vrijdag 20 februari 2009 17:44 schreef Meh7 het volgende:
[..]
Heb je als mod de rechten niet om dit topic te verplaatsen naar ONZ? Het gaat werkelijk nergens over en de mods voeren de boventoon daarin.
Discussieren over dat bericht vind ik prima, maar de posts in dit topic zijn grotendeels offtopic. Het is inmiddels verworden tot de standaard bash topic.quote:Op vrijdag 20 februari 2009 17:46 schreef Specularium het volgende:
[..]
De negatieve strekking van het bericht bevalt je waarschijnlijk niet ondanks dat het keiharde waarheid is.
Als dit topic je niet bevalt is het geen verplichting om te lezen en/of te reageren.quote:Op vrijdag 20 februari 2009 17:44 schreef Meh7 het volgende:
[..]
Heb je als mod de rechten niet om dit topic te verplaatsen naar ONZ? Het gaat werkelijk nergens over en de mods voeren de boventoon daarin.
ik ben hier de ONZ modquote:Op vrijdag 20 februari 2009 17:44 schreef Meh7 het volgende:
[..]
Als mijn reacties jou niet aanstaan kan jij ze ook overslaan, wat voor idioot argument is dat nou weer. Jij bent natuurlijk allang blij dat je jouw frustraties over Marokkanen kan uiten in dit topic.quote:Op vrijdag 20 februari 2009 17:49 schreef Bommenlegger het volgende:
[..]
Als dit topic je niet bevalt is het geen verplichting om te lezen en/of te reageren.
Topics die mij niet aanstaan bekijk ik niet.
Misschien kan jij dat ook eens doen voordat je onzinnige opmerkingen maakt wannabe mod.
Dit is geen ONZ, voor als je dat nog niet doorhebt. Uit je posts in dit topic lijkt het er wel op dat je jezelf in ONZ waant.quote:Op vrijdag 20 februari 2009 17:50 schreef Het_hupt het volgende:
[..]
ik ben hier de ONZ mod![]()
mijn waarde collega is een zeer gewaardeerde KLB mod
voor de rest is het goed dat met tasjesdieven goed aanpakt
mwah, het enigste wat jij hier doet is trollenquote:Op vrijdag 20 februari 2009 17:52 schreef Meh7 het volgende:
[..]
Dit is geen ONZ, voor als je dat nog niet doorhebt. Uit je posts in dit topic lijkt het er wel op dat je jezelf in ONZ waant.
Nee, die rechten heeft de mod in kwestie niet. Geen enkele mod kan zomaar topics uit NWS verplaatsen naar een ander subforum zonder overleg. Overigens zijn mods van andere subfora die hier posten, gewoon als user actief. Ik ben de enige NWS-mod die hier inhoudelijk heeft gereageerd; ook als user, trouwens.quote:Op vrijdag 20 februari 2009 17:44 schreef Meh7 het volgende:
quote:Op vrijdag 20 februari 2009 17:55 schreef Het_hupt het volgende:
[..]
mwah, het enigste wat jij hier doet is trollen
quote:Op vrijdag 20 februari 2009 17:17 schreef Het_hupt het volgende:
ik wacht nog op het doodmakertje van:"Nederlanders doen het ook".
quote:Op vrijdag 20 februari 2009 17:21 schreef Het_hupt het volgende:
[..]
jup, valt onder het "Inburgeringspakket"
Vooral die smilie in de laatste quote maakt niet duidelijk of je nou sarcastisch bezig bent of niet.quote:Op vrijdag 20 februari 2009 17:27 schreef Het_hupt het volgende:
[..]
Het topic van dit topic heeft nieuwswaarde, maar veel ruimte tot discussieren blijft er niet met de toon die inmiddels gezet is.quote:Op vrijdag 20 februari 2009 17:55 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Nee, die rechten heeft de mod in kwestie niet. Geen enkele mod kan zomaar topics uit NWS verplaatsen naar een ander subforum zonder overleg. Overigens zijn mods van andere subfora die hier posten, gewoon als user actief. Ik ben de enige NWS-mod die hier inhoudelijk heeft gereageerd; ook als user, trouwens.
Verder gaat dit topic wel degelijk ergens over en heeft het nieuwswaarde. Het blijft dus gewoon in NWS.
Kommaneukerquote:Op vrijdag 20 februari 2009 17:57 schreef Meh7 het volgende:
[..]
[..]
[..]
[..]
Vooral die smilie in de laatste quote maakt niet duidelijk of je nou sarcastisch bezig bent of niet.
quote:Op vrijdag 20 februari 2009 18:01 schreef Twerk het volgende:
www.loi.nl/cultuur/tasjesroof_basis.htm
Ik krijg een error.quote:Onze excuses
De opgevraagde pagina kan niet worden gevonden of bestaat niet (meer).
Wie zei er gisteren ook alweer dat ik zelfkennis had?quote:Op vrijdag 20 februari 2009 17:59 schreef Meh7 het volgende:
Het topic van dit topic heeft nieuwswaarde, maar veel ruimte tot discussieren blijft er niet met de toon die inmiddels gezet is.
Meki, ik weet niet of jij een Marokkaan bent. En het is zeker niet de bedoeling om jou persoonlijk aan te vallen.quote:Op vrijdag 20 februari 2009 17:19 schreef Meki het volgende:
Nazi krant komt met Nazi-methoden
Nazikrant ziet een enkeling in Gouda voor een hele groep aan.
dat is een werk van een Nazikrant haatzaaien
Die feiten worden (vaak opzettelijk) te algemeen weergegeven waardoor er een vertekend beeld ontstaat. Waar hebben we het over? Jij praat over dat Marokkanen relatief hoog vertegenwoordigd zijn in de criminaliteit. Je praat echter niet over de achtergronden, dingen, of nee FEITEN die je vergeet te melden zijn:quote:Op vrijdag 20 februari 2009 18:11 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Meki, ik weet niet of jij een Marokkaan bent. En het is zeker niet de bedoeling om jou persoonlijk aan te vallen.
Maar ik ben zelf ook allochtoon, en ik vind dat er te vaak in de slachtofferrol wordt gedoken. Tuurllijk, niet alleen Marokkanen hebben hoge criminaliteitscijfers. Antialianen scoren hoger op dat gebied. En de media vergroot het Marokkanen-probleem ook veel uit.
Maar het is een feit dat Marokkanen relatief veel in criminaliteit betrokken zijn. Het is niet bedoeld om haat te zaaien, het is gewoon een feit.
Wat zijn Nederkanders?quote:Op vrijdag 20 februari 2009 18:23 schreef Triggershot het volgende:
Nederkanders doen het ook.
Duurde even, maar daar is ie danquote:Op vrijdag 20 februari 2009 18:23 schreef Triggershot het volgende:
Nederkanders doen het ook.
Klopt.quote:Op vrijdag 20 februari 2009 18:26 schreef Meh7 het volgende:
[..]
Die feiten worden (vaak opzettelijk) te algemeen weergegeven waardoor er een vertekend beeld ontstaat. Waar hebben we het over? Jij praat over dat Marokkanen relatief hoog vertegenwoordigd zijn in de criminaliteit. Je praat echter niet over de achtergronden, dingen, of nee FEITEN die je vergeet te melden zijn:
- Opleidingsniveau
- Opleidingsniveau ouders
- Leeftijd
- Geslacht
- Arbeidsparticipatie
Hoe vaak hoor je nou over Marokkaanse vrouwen die in de criminaliteit terecht komen? Hoor je ooit iets over oude Marokkaanse mannen? Nee, de groep die overlast bezorgd is vaak een groepje Marokkaanse jongens en jonge mannen, zonder opleiding of zonder werk die tot de criminaliteit getrokken wordt. Het is in de algemeenheid vaak deze groep die crimineel gedrag vertoont, dat is bij alle bevolkingsgroepen.
True, maar het is de media die dit beeld schetst.quote:Op vrijdag 20 februari 2009 18:26 schreef Meh7 het volgende:
[..]
Die feiten worden (vaak opzettelijk) te algemeen weergegeven waardoor er een vertekend beeld ontstaat. Waar hebben we het over? Jij praat over dat Marokkanen relatief hoog vertegenwoordigd zijn in de criminaliteit. Je praat echter niet over de achtergronden, dingen, of nee FEITEN die je vergeet te melden zijn:
- Opleidingsniveau
- Leeftijd
- Geslacht
- Arbeidsparticipatie
Hoe vaak hoor je nou over Marokkaanse vrouwen die in de criminaliteit terecht komen? Hoor je ooit iets over oude Marokkaanse mannen? Nee, de groep die overlast bezorgd is vaak een groepje Marokkaanse jongens en jonge mannen, zonder opleiding of zonder werk die tot de criminaliteit getrokken wordt. Het is in de algemeenheid vaak deze groep die crimineel gedrag vertoont, dat is bij alle bevolkingsgroepen.
quote:Op vrijdag 20 februari 2009 18:11 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Meki, ik weet niet of jij een Marokkaan bent. En het is zeker niet de bedoeling om jou persoonlijk aan te vallen.
Maar ik ben zelf ook allochtoon, en ik vind dat er te vaak in de slachtofferrol wordt gedoken. Tuurllijk, niet alleen Marokkanen hebben hoge criminaliteitscijfers. Antialianen scoren hoger op dat gebied. En de media vergroot het Marokkanen-probleem ook veel uit.
Maar het is een feit dat Marokkanen relatief veel in criminaliteit betrokken zijn. Het is niet bedoeld om haat te zaaien, het is gewoon een feit.
Dat zal direct te maken hebben met opleidingsniveau, als je geen opleiding hebt afgemaakt kom je ook moeilijker aan een baan. De banen waar ze wel aan komen hebben ze geen zin in. Wat exact de reden is kan ik alleen maar naar gissen, daar zal de overheid serieus onderzoek naar moeten doen. Dat is natuurlijk als ze het willen oplossen.quote:Op vrijdag 20 februari 2009 18:29 schreef Zienswijze het volgende:
Klopt.
Maar wáárom is de werkloosheid onder jonge Marokkanen zo hoog? Als je het vergelijkt met andere etnische minderheden scoren jonge Marokkanen en Antilianen relatief hoog in werkloosheid en criminaliteit. Waarom is dat zo hoog bij die bevolkingsgroepen? Er wonen in Nederland tal van etnische minderheden, maar bij de meeste etnische minderheden zie je niet zo'n hoge criminaliteit onder de mannen 12-30 jr.
De werkgevers doen zeer moeilijk en als allochtoon sta je bij een gesprek 2-0 achter, terwijl het gesprek niet is begonnen.quote:Op vrijdag 20 februari 2009 18:29 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Klopt.
Maar wáárom is de werkloosheid onder jonge Marokkanen zo hoog? Als je het vergelijkt met andere etnische minderheden scoren jonge Marokkanen en Antilianen relatief hoog in werkloosheid en criminaliteit. Waarom is dat zo hoog bij die bevolkingsgroepen? Er wonen in Nederland tal van etnische minderheden, maar bij de meeste etnische minderheden zie je niet zo'n hoge criminaliteit onder de mannen 12-30 jr.
Sjongejonge, dat is ook wel overdreven.quote:Op vrijdag 20 februari 2009 18:33 schreef Meki het volgende:
[..]
elke iemand met zwart haar noemt Nederland hem Marokkaan.
De telegraaf post vaker berichten die negatief zijn over allochtonen dat klopt. En de telegraaf lezers plaatsen meestal ook niet al te intelligente reacties.quote:en de Telegraaf voornamelijk is enkel op haatzaaien, deden ze in de tweede wereldoorlog met Joden nu zijn de Moslims aan de beurt.
Ja en waarom komt het dat werkgevers zo moeilijk doen? Door het negatieve imago dat op allochtonen kleeft. Ben zelf ook allochtoon en aan ene kant begrijp ik ook wel waarom werkgevers zo doen (niet dat het terecht is natuurlijk).quote:Op vrijdag 20 februari 2009 18:35 schreef Meki het volgende:
[..]
De werkgevers doen zeer moeilijk en als allochtoon sta je bij een gesprek 2-0 achter, terwijl het gesprek niet is begonnen.
Als je dus aan 1 of meer puntjes voldoet heb je gewoon een licentie om crimineel te worden?quote:Op vrijdag 20 februari 2009 18:26 schreef Meh7 het volgende:
[..]
- Opleidingsniveau
- Leeftijd
- Geslacht
- Arbeidsparticipatie
Overdreven mischien wel voor jou maar het is wel de realiteit,quote:Op vrijdag 20 februari 2009 18:36 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Sjongejonge, dat is ook wel overdreven.
Er is gewoon een probleem met Marokkanen (en Antilianen en Surinaamse negers) in Nederland. Dat ís gewoon zo.
[..]
De telegraaf post vaker berichten die negatief zijn over allochtonen dat klopt. En de telegraaf lezers plaatsen meestal ook niet al te intelligente reacties.
Trek het niet uit zijn verband. Ik reageer op iemand die beweert feiten te presenteren. Vervolgens leg ik hem uit dat hij de feiten te algemeen neerzet, wat bijdraagt aan negatieve beeldvorming rondom een groep.quote:Op vrijdag 20 februari 2009 18:40 schreef Dr.Nikita het volgende:
[..]
Als je dus aan 1 of meer puntjes voldoet heb je gewoon een licentie om crimineel te worden?
.
Ja en waarom komt het dat die mensen zo'n laag opleidingsniveau hebben? Het is meestal toch echt wel hun eigen schuld. Je weet zelf ook wel dat een behoorlijk deel van de Marokkaanse jongens hun school niet afmaken of een heel laag schooldiploma hebben.quote:Op vrijdag 20 februari 2009 18:34 schreef Meh7 het volgende:
[..]
Dat zal direct te maken hebben met opleidingsniveau, als je geen opleiding hebt afgemaakt kom je ook moeilijker aan een baan. De banen waar ze wel aan komen hebben ze geen zin in. Wat exact de reden is kan ik alleen maar naar gissen, daar zal de overheid serieus onderzoek naar moeten doen. Dat is natuurlijk als ze het willen oplossen.
Ze moeten jou ook maar verbannen naar Israël.quote:Op vrijdag 20 februari 2009 18:42 schreef Meki het volgende:
[..]
Overdreven mischien wel voor jou maar het is wel de realiteit,
Iedereen met zwart haar is Marokkaan volgens velen hier.
Verdiep je eens in de Telegraaf en hun Wildersachtige steun en de rol in de tweede wereldoorlog
Ik ben zelf ook allochtoon, maar ik kan ze niet begrijpen omdat ze zo kort gezegd de methoden volgen die gevaarlijk is en nooit toelaatbaar is.quote:Op vrijdag 20 februari 2009 18:39 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Ja en waarom komt het dat werkgevers zo moeilijk doen? Door het negatieve imago dat op allochtonen kleeft. Ben zelf ook allochtoon en aan ene kant begrijp ik ook wel waarom werkgevers zo doen (niet dat het terecht is natuurlijk).
Er zitten gewoon heel wat relschoppers onder de allochtonen. En die moeten keihard worden aangepakt. Door die vele relschoppers krijgen alle allochtonen een negatief imago met als gevolg dat werknemers bijv. moeilijk gaan doenn als ze een allochtoon zien.
De negatieve beeldverming is vanzelf aan komen waaien door schuld van de overheid, Telegraaf, het CBS, Opsporing verzocht, detentiecijfers vervalst.quote:Op vrijdag 20 februari 2009 18:43 schreef Meh7 het volgende:
[..]
Trek het niet uit zijn verband. Ik reageer op iemand die beweert feiten te presenteren. Vervolgens leg ik hem uit dat hij de feiten te algemeen neerzet, wat bijdraagt aan negatieve beeldvorming rondom een groep.
Nee, het is nooit de schuld van de daders zelf.. Moet toch lekker zijn die Islamitische moraal, je kunt al je slechte gedrag afschuiven op anderen...quote:Op vrijdag 20 februari 2009 17:25 schreef Meki het volgende:
[..]
De echte problemen is de kredietcrisis
ra ra ra wie dat heeft veroorzaakt
Ja hoor Meki, de goede criminelen zijn marokkanen en de slechte de NL-ers.quote:Op vrijdag 20 februari 2009 18:44 schreef Meki het volgende:
[..]
Ik ben zelf ook allochtoon, maar ik kan ze niet begrijpen omdat ze zo kort gezegd de methoden volgen die gevaarlijk is en nooit toelaatbaar is.
criminelen dien je te onderscheiden en er zal een groep bestaan tussen slechten en goeden.
Maar Nederland ziet de hele groep als slechten
zelfs de geboren baby's zijn nu al slecht.
Natuurlijk is het hun eigen schuld, maar de omgeving waarin ze verkeren werkt als een katalysator, het maakt het makkelijker om van school te gaan. Dat is ook op andere plaatsen waar een straatcultuur heerst in de wereld zo, waarom vind jij het typerend aan Marokkanen? Zit het volgens jou bij hen in de genen?quote:Op vrijdag 20 februari 2009 18:43 schreef Zienswijze het volgende:
Ja en waarom komt het dat die mensen zo'n laag opleidingsniveau hebben? Het is meestal toch echt wel hun eigen schuld. Je weet zelf ook wel dat een behoorlijk deel van de Marokkaanse jongens hun school niet afmaken of een heel laag schooldiploma hebben.
Je weet zelf ook wel dat veel allochtoonse jongens stoer willen doen op straat. De straat- en gangtercultuur.
Daar zit een kern van waarheid in, maar is niet altijd waar. Als je vader advocaat is zul je eerder geneigd zijn je opleiding af te maken dan als je vader in de gevangenis zit.quote:Iedereen, of je nou arm of rijk bent, krijgt gelijke schoolkansen en gelijke kansen om iets moois van z'n leven te maken.
Ja maar wat heeft het nou met afkomst te maken? Het heeft toch gewoon te maken met sociale status en de plaats in de maatschappij?quote:Er zijn wel meer etnische minderheden wiens ouders laaggeschool of analfabeet zijn en die in achterstandswijken wonen. Toch doen de kinderen van die bevolkingsgroepen het wel redelijk tot goed in de maatschappij. En heerst er niet zo'n hoog criminaliteitscijfer onder hen.
Huh waar zie jij dat staan ?quote:Op vrijdag 20 februari 2009 18:49 schreef Dr.Nikita het volgende:
[..]
Ja hoor Meki, de goede criminelen zijn marokkanen en de slechte de NL-ers.
Wat een shit reactie weer, maar ik zal erop reageren.quote:Op vrijdag 20 februari 2009 18:46 schreef Dr.Nikita het volgende:
[..]
De negatieve beeldverming is vanzelf aan komen waaien door schuld van de overheid, Telegraaf, het CBS, Opsporing verzocht, detentiecijfers vervalst.
Iedereen is schuld................. behalve het tuig.
Ik denk dat als je licht getint met zwart haar dat je dan inderdaad voor een Marokkaan aangezien wordt.quote:Op vrijdag 20 februari 2009 18:42 schreef Meki het volgende:
[..]
Overdreven mischien wel voor jou maar het is wel de realiteit,
Iedereen met zwart haar is Marokkaan volgens velen hier.
Verdiep je eens in de Telegraaf en hun Wildersachtige steun en de rol in de tweede wereldoorlog
Dat weet ik.quote:Op vrijdag 20 februari 2009 18:44 schreef Meki het volgende:
[..]
Ik ben zelf ook allochtoon, maar ik kan ze niet begrijpen omdat ze zo kort gezegd de methoden volgen die gevaarlijk is en nooit toelaatbaar is.
criminelen dien je te onderscheiden en er zal een groep bestaan tussen slechten en goeden.
Wat een domme onzin.quote:Op vrijdag 20 februari 2009 18:43 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Ja en waarom komt het dat die mensen zo'n laag opleidingsniveau hebben? Het is meestal toch echt wel hun eigen schuld. Je weet zelf ook wel dat een behoorlijk deel van de Marokkaanse jongens hun school niet afmaken of een heel laag schooldiploma hebben.
Je weet zelf ook wel dat veel allochtoonse jongens stoer willen doen op straat. De straat- en gangtercultuur.
Iedereen, of je nou arm of rijk bent, krijgt gelijke schoolkansen en gelijke kansen om iets moois van z'n leven te maken.
Er zijn wel meer etnische minderheden wiens ouders laaggeschool of analfabeet zijn en die in achterstandswijken wonen. Toch doen de kinderen van die bevolkingsgroepen het wel redelijk tot goed in de maatschappij. En heerst er niet zo'n hoog criminaliteitscijfer onder hen.
Je verwijt Nederlanders generalisatie en ondertussen generaliseer je alle Nederlanders.quote:Op vrijdag 20 februari 2009 18:44 schreef Meki het volgende:
[..]
Door zo te handelen, ben je mede oorzaak van het probleem. Gefeliciteerd.quote:Op vrijdag 20 februari 2009 19:00 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Dat weet ik.
Maar als je als werkgever iemand met een 'Marokkaans' uiterlijk voor je hebt en je weet dat een relatief groot deel van de Marokkanen loopt te klieren, dan is het toch niet volstrekt onlogisch dat een werkgever liever voor een Nederlander kiest?
De omgeving werkt inderdaad als katalysator. Maar Meh, er wonen redelijk wat verschillende etnische minderheden in probleemwijken. Echter, kunnen de meeste van die etnische minderheden hun leven wel succesvol maken en belanden niet zoveel in de criminaliteit.quote:Op vrijdag 20 februari 2009 18:50 schreef Meh7 het volgende:
[..]
Natuurlijk is het hun eigen schuld, maar de omgeving waarin ze verkeren werkt als een katalysator, het maakt het makkelijker om van school te gaan. Dat is ook op andere plaatsen waar een straatcultuur heerst in de wereld zo, waarom vind jij het typerend aan Marokkanen? Zit het volgens jou bij hen in de genen?
[..]
Dat klopt. Toch dien je je school af te maken en een zo hoog mogelijk schoolcarriere te behalen, ook al is je vader laagopgeleid. Juist ouders moeten kinderen stimuleren in de schoolcarriere van hun kinderen. Ik wil niet de hele bevolkingsgroep boven de ander gaan stellen. Maar het stimuleren van de schoolcarriere van het kind zie je goed bij Aziaten. Zij hebben een prestatiecultuur. Zij willen een hoog schooldiploma behalen, ook al zijn hun ouders laagopgeleid. In het algemeen doen Aziaten het redelijk goed tot zeer goed in het buitenland.quote:Daar zit een kern van waarheid in, maar is niet altijd waar. Als je vader advocaat is zul je eerder geneigd zijn je opleiding af te maken dan als je vader in de gevangenis zit.
[..]
Het heeft niet alleen met sociale status te maken. Er zijn wel degelijk cultuur- en opvoedingsverschillen tussen verschillende etnische minderheden.quote:Ja maar wat heeft het nou met afkomst te maken? Het heeft toch gewoon te maken met sociale status en de plaats in de maatschappij?
dat ook inderdaadquote:Op vrijdag 20 februari 2009 19:13 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
De Antilianen, Marokkanen en negers dienen de hand in eigen boezem te steken.
Jonge jonge, Nederlanders zijn echt niet rascistisch (op een paar na). Als je je als bevolkingsgroep gewoon aanpast, niet voor overlast zorgt, participeert in de samenleving, niet relatief veel uitkeringen trekt, dan zijn Nederlanders echt niet negatief over je. En dat kan ik echt zelf beamen als allochtoon zijnde. Ze denken dan neutraal of zelfs positief over je.quote:Op vrijdag 20 februari 2009 19:02 schreef boyv het volgende:
[..]
Wat een domme onzin.
Hetzelfde is nu al een tijdje bezig met Poolse arbeidsimmigranten. Ze doen veel werk waar een Nederlander zijn handen niet eens aan vuil durft te maken, maar ondertussen kijkt 90% van het volk ze met de nek aan en zijn ze vaak het middelpunt van de spot.
Zulke mentaliteit bij de Nederlanders is het begin van de neerwaardse spiraal waarin veel Polen dan terecht zullen komen. Een Pool zal namelijk ook niet zomaar de spot met zich laten drijven, en zal zich meer gaan scharen met de personen die dat niet bij hem doen, ook Polen. Hierdoor vergroot de polarisatie tussen 'Nederlanders' en arbeidsimmigranten (waarvan veel mogelijke nieuwe burgers) en kom je op precies hetzelfde probleem uit als dat je nu hebt met bepaalde Marokkaanse, Antilliaanse en Surinaamse jongeren.
De reden dat veel jongeren de verkeerde kant op gaan is omdat ze niet worden geaccepteerd. Klinkt dom, maar acceptatie en erkenning is voor bijna iedereen op de wereld van belang om zelf positief te blijven.
Je wilt toch als werkgever problemen op je werkvloer minimaliseren? Ik ben het er ook niet mee eens, maar ik begrijp de denkwijze van werknemers wel.quote:Op vrijdag 20 februari 2009 19:10 schreef boyv het volgende:
[..]
Door zo te handelen, ben je mede oorzaak van het probleem. Gefeliciteerd.
quote:Op vrijdag 20 februari 2009 19:13 schreef Zienswijze het volgende:
Het ziet niet in de genen. Maar ik denk wel dat de cultuur en opvoeding een rol speelt.
Juist, maar er zitten net zo goed cultuurverschillen tussen Nederlanders. Bepaalde groepen Nederlanders komen vaker in aanraking met criminaliteit. Mensen die het niet gemaakt hebben willen toch bepaalde dingen verkrijgen en ze gaan de criminaliteit in. Dat is iets universeels.quote:Het heeft niet alleen met sociale status te maken. Er zijn wel degelijk cultuur- en opvoedingsverschillen tussen verschillende etnische minderheden.
quote:
Natuurlijk, de een is de ander niet, en iedereen verdient een eerlijke kans. Dat is de theorie.quote:Op vrijdag 20 februari 2009 19:10 schreef boyv het volgende:
[..]
Door zo te handelen, ben je mede oorzaak van het probleem. Gefeliciteerd.
Precies.quote:Op zaterdag 21 februari 2009 00:09 schreef HenryHill het volgende:
[..]
Natuurlijk, de een is de ander niet, en iedereen verdient een eerlijke kans. Dat is de theorie.
De praktijk is dat mensen al dan niet bewust gecategoriseerd worden op uiterlijk en sociale achtergrond, en op basis daarvan word je al beoordeeld, nog voordat je je mond open hebt kunnen doen. Niet omdat iedereen zo gemeen is, maar omdat het in de praktijk goede heuristieken blijken: een tokkie is doorgaans geen betrouwbare werknemer, en mensen die zich te streetwise gedragen zijn vaak moeilijk te motiveren om een stapje extra te doen voor de baas.
Pas als je die initiele filtering hebt doorstaan, dan heb je de kans om te laten zien dat jij wel anders bent. Door je manieren, door wat je zegt en hoe je het zegt. Dat is niet eerlijk omdat je in eerste instantie wordt beoordeeld op overeenkomsten met andere mensen die jij waarschijnlijk nog nooit hebt gezien, dat klopt.
Maar vergeet niet dat een werkgever geen liefdadigheidsinstelling is en jouw een baan aanbiedt "omdat je toch een eerlijke kans verdient, ook al heb je alle schijn tegen". Tenzij jij een bovengemiddeld positieve indruk achter laat, ben je misschien niet een goede keuze voor het bedrijf en dus word je niet aangenomen.
Daar is ook een keerzijde aan: als (uiterlijk) probleemgeval is het des te makkelijker om je positief te onderscheiden ten opzichte van de groep waarmee je in eerste instantie gelijk wordt gesteld.
Echt alleen in NL kan men zich er nog over verbazen dat criminaliteit wordt georganiseerd en dat er mensen zijn die zich er in trainenquote:Op vrijdag 20 februari 2009 16:30 schreef Mylene het volgende:
[..]
bron
Jeetje, je kan dus gewoon een cursus tasjesroven volgen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |