Kommaneukerquote:Op vrijdag 20 februari 2009 17:57 schreef Meh7 het volgende:
[..]
[..]
[..]
[..]
Vooral die smilie in de laatste quote maakt niet duidelijk of je nou sarcastisch bezig bent of niet.
quote:Op vrijdag 20 februari 2009 18:01 schreef Twerk het volgende:
www.loi.nl/cultuur/tasjesroof_basis.htm
Ik krijg een error.quote:Onze excuses
De opgevraagde pagina kan niet worden gevonden of bestaat niet (meer).
Wie zei er gisteren ook alweer dat ik zelfkennis had?quote:Op vrijdag 20 februari 2009 17:59 schreef Meh7 het volgende:
Het topic van dit topic heeft nieuwswaarde, maar veel ruimte tot discussieren blijft er niet met de toon die inmiddels gezet is.
Meki, ik weet niet of jij een Marokkaan bent. En het is zeker niet de bedoeling om jou persoonlijk aan te vallen.quote:Op vrijdag 20 februari 2009 17:19 schreef Meki het volgende:
Nazi krant komt met Nazi-methoden
Nazikrant ziet een enkeling in Gouda voor een hele groep aan.
dat is een werk van een Nazikrant haatzaaien
Die feiten worden (vaak opzettelijk) te algemeen weergegeven waardoor er een vertekend beeld ontstaat. Waar hebben we het over? Jij praat over dat Marokkanen relatief hoog vertegenwoordigd zijn in de criminaliteit. Je praat echter niet over de achtergronden, dingen, of nee FEITEN die je vergeet te melden zijn:quote:Op vrijdag 20 februari 2009 18:11 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Meki, ik weet niet of jij een Marokkaan bent. En het is zeker niet de bedoeling om jou persoonlijk aan te vallen.
Maar ik ben zelf ook allochtoon, en ik vind dat er te vaak in de slachtofferrol wordt gedoken. Tuurllijk, niet alleen Marokkanen hebben hoge criminaliteitscijfers. Antialianen scoren hoger op dat gebied. En de media vergroot het Marokkanen-probleem ook veel uit.
Maar het is een feit dat Marokkanen relatief veel in criminaliteit betrokken zijn. Het is niet bedoeld om haat te zaaien, het is gewoon een feit.
Wat zijn Nederkanders?quote:Op vrijdag 20 februari 2009 18:23 schreef Triggershot het volgende:
Nederkanders doen het ook.
Duurde even, maar daar is ie danquote:Op vrijdag 20 februari 2009 18:23 schreef Triggershot het volgende:
Nederkanders doen het ook.
Klopt.quote:Op vrijdag 20 februari 2009 18:26 schreef Meh7 het volgende:
[..]
Die feiten worden (vaak opzettelijk) te algemeen weergegeven waardoor er een vertekend beeld ontstaat. Waar hebben we het over? Jij praat over dat Marokkanen relatief hoog vertegenwoordigd zijn in de criminaliteit. Je praat echter niet over de achtergronden, dingen, of nee FEITEN die je vergeet te melden zijn:
- Opleidingsniveau
- Opleidingsniveau ouders
- Leeftijd
- Geslacht
- Arbeidsparticipatie
Hoe vaak hoor je nou over Marokkaanse vrouwen die in de criminaliteit terecht komen? Hoor je ooit iets over oude Marokkaanse mannen? Nee, de groep die overlast bezorgd is vaak een groepje Marokkaanse jongens en jonge mannen, zonder opleiding of zonder werk die tot de criminaliteit getrokken wordt. Het is in de algemeenheid vaak deze groep die crimineel gedrag vertoont, dat is bij alle bevolkingsgroepen.
True, maar het is de media die dit beeld schetst.quote:Op vrijdag 20 februari 2009 18:26 schreef Meh7 het volgende:
[..]
Die feiten worden (vaak opzettelijk) te algemeen weergegeven waardoor er een vertekend beeld ontstaat. Waar hebben we het over? Jij praat over dat Marokkanen relatief hoog vertegenwoordigd zijn in de criminaliteit. Je praat echter niet over de achtergronden, dingen, of nee FEITEN die je vergeet te melden zijn:
- Opleidingsniveau
- Leeftijd
- Geslacht
- Arbeidsparticipatie
Hoe vaak hoor je nou over Marokkaanse vrouwen die in de criminaliteit terecht komen? Hoor je ooit iets over oude Marokkaanse mannen? Nee, de groep die overlast bezorgd is vaak een groepje Marokkaanse jongens en jonge mannen, zonder opleiding of zonder werk die tot de criminaliteit getrokken wordt. Het is in de algemeenheid vaak deze groep die crimineel gedrag vertoont, dat is bij alle bevolkingsgroepen.
quote:Op vrijdag 20 februari 2009 18:11 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Meki, ik weet niet of jij een Marokkaan bent. En het is zeker niet de bedoeling om jou persoonlijk aan te vallen.
Maar ik ben zelf ook allochtoon, en ik vind dat er te vaak in de slachtofferrol wordt gedoken. Tuurllijk, niet alleen Marokkanen hebben hoge criminaliteitscijfers. Antialianen scoren hoger op dat gebied. En de media vergroot het Marokkanen-probleem ook veel uit.
Maar het is een feit dat Marokkanen relatief veel in criminaliteit betrokken zijn. Het is niet bedoeld om haat te zaaien, het is gewoon een feit.
Dat zal direct te maken hebben met opleidingsniveau, als je geen opleiding hebt afgemaakt kom je ook moeilijker aan een baan. De banen waar ze wel aan komen hebben ze geen zin in. Wat exact de reden is kan ik alleen maar naar gissen, daar zal de overheid serieus onderzoek naar moeten doen. Dat is natuurlijk als ze het willen oplossen.quote:Op vrijdag 20 februari 2009 18:29 schreef Zienswijze het volgende:
Klopt.
Maar wáárom is de werkloosheid onder jonge Marokkanen zo hoog? Als je het vergelijkt met andere etnische minderheden scoren jonge Marokkanen en Antilianen relatief hoog in werkloosheid en criminaliteit. Waarom is dat zo hoog bij die bevolkingsgroepen? Er wonen in Nederland tal van etnische minderheden, maar bij de meeste etnische minderheden zie je niet zo'n hoge criminaliteit onder de mannen 12-30 jr.
De werkgevers doen zeer moeilijk en als allochtoon sta je bij een gesprek 2-0 achter, terwijl het gesprek niet is begonnen.quote:Op vrijdag 20 februari 2009 18:29 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Klopt.
Maar wáárom is de werkloosheid onder jonge Marokkanen zo hoog? Als je het vergelijkt met andere etnische minderheden scoren jonge Marokkanen en Antilianen relatief hoog in werkloosheid en criminaliteit. Waarom is dat zo hoog bij die bevolkingsgroepen? Er wonen in Nederland tal van etnische minderheden, maar bij de meeste etnische minderheden zie je niet zo'n hoge criminaliteit onder de mannen 12-30 jr.
Sjongejonge, dat is ook wel overdreven.quote:Op vrijdag 20 februari 2009 18:33 schreef Meki het volgende:
[..]
elke iemand met zwart haar noemt Nederland hem Marokkaan.
De telegraaf post vaker berichten die negatief zijn over allochtonen dat klopt. En de telegraaf lezers plaatsen meestal ook niet al te intelligente reacties.quote:en de Telegraaf voornamelijk is enkel op haatzaaien, deden ze in de tweede wereldoorlog met Joden nu zijn de Moslims aan de beurt.
Ja en waarom komt het dat werkgevers zo moeilijk doen? Door het negatieve imago dat op allochtonen kleeft. Ben zelf ook allochtoon en aan ene kant begrijp ik ook wel waarom werkgevers zo doen (niet dat het terecht is natuurlijk).quote:Op vrijdag 20 februari 2009 18:35 schreef Meki het volgende:
[..]
De werkgevers doen zeer moeilijk en als allochtoon sta je bij een gesprek 2-0 achter, terwijl het gesprek niet is begonnen.
Als je dus aan 1 of meer puntjes voldoet heb je gewoon een licentie om crimineel te worden?quote:Op vrijdag 20 februari 2009 18:26 schreef Meh7 het volgende:
[..]
- Opleidingsniveau
- Leeftijd
- Geslacht
- Arbeidsparticipatie
Overdreven mischien wel voor jou maar het is wel de realiteit,quote:Op vrijdag 20 februari 2009 18:36 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Sjongejonge, dat is ook wel overdreven.
Er is gewoon een probleem met Marokkanen (en Antilianen en Surinaamse negers) in Nederland. Dat ís gewoon zo.
[..]
De telegraaf post vaker berichten die negatief zijn over allochtonen dat klopt. En de telegraaf lezers plaatsen meestal ook niet al te intelligente reacties.
Trek het niet uit zijn verband. Ik reageer op iemand die beweert feiten te presenteren. Vervolgens leg ik hem uit dat hij de feiten te algemeen neerzet, wat bijdraagt aan negatieve beeldvorming rondom een groep.quote:Op vrijdag 20 februari 2009 18:40 schreef Dr.Nikita het volgende:
[..]
Als je dus aan 1 of meer puntjes voldoet heb je gewoon een licentie om crimineel te worden?
.
Ja en waarom komt het dat die mensen zo'n laag opleidingsniveau hebben? Het is meestal toch echt wel hun eigen schuld. Je weet zelf ook wel dat een behoorlijk deel van de Marokkaanse jongens hun school niet afmaken of een heel laag schooldiploma hebben.quote:Op vrijdag 20 februari 2009 18:34 schreef Meh7 het volgende:
[..]
Dat zal direct te maken hebben met opleidingsniveau, als je geen opleiding hebt afgemaakt kom je ook moeilijker aan een baan. De banen waar ze wel aan komen hebben ze geen zin in. Wat exact de reden is kan ik alleen maar naar gissen, daar zal de overheid serieus onderzoek naar moeten doen. Dat is natuurlijk als ze het willen oplossen.
Ze moeten jou ook maar verbannen naar Israël.quote:Op vrijdag 20 februari 2009 18:42 schreef Meki het volgende:
[..]
Overdreven mischien wel voor jou maar het is wel de realiteit,
Iedereen met zwart haar is Marokkaan volgens velen hier.
Verdiep je eens in de Telegraaf en hun Wildersachtige steun en de rol in de tweede wereldoorlog
Ik ben zelf ook allochtoon, maar ik kan ze niet begrijpen omdat ze zo kort gezegd de methoden volgen die gevaarlijk is en nooit toelaatbaar is.quote:Op vrijdag 20 februari 2009 18:39 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Ja en waarom komt het dat werkgevers zo moeilijk doen? Door het negatieve imago dat op allochtonen kleeft. Ben zelf ook allochtoon en aan ene kant begrijp ik ook wel waarom werkgevers zo doen (niet dat het terecht is natuurlijk).
Er zitten gewoon heel wat relschoppers onder de allochtonen. En die moeten keihard worden aangepakt. Door die vele relschoppers krijgen alle allochtonen een negatief imago met als gevolg dat werknemers bijv. moeilijk gaan doenn als ze een allochtoon zien.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |