Linkje naar het vorige topicquote:Op woensdag 18 februari 2009 16:33 schreef tinny het volgende:
ik had nog een vraagje... we zitten er over te denken om het avond ritueel een klein beetje aan te passen.
Het oude ritueel bestaat uit:
- het wachten tot de eerste tekenen van slaap er zijn (vaak tussen 18:45 en 19:00)
- dan gaan we gelijk alles gezamelijk opruimen;
- en dan hup naar boven, voor een badje (om de andere dag)
- dan pyamatje aan en slaapzakje aan, tandjes poetsen
- laatsje flesjes en vaak valt ze met de laatste slok in slaap
Af en toe is dat pyamatje aan doen best wel eens een huilerige bedoeling omdat ze dan vaak tegen de grens van haar slaap aan zit....
Dus dacht ik...
- standaard voortaan om 18:15 uur het badje (om de andere dag) en dan gelijk het pyamatje aan doen
- dan nog even (rustig)spelen beneden tot de eerste tekenen van slaap
- dan slaapzakje aan en tandjes poetsen laatste flesjes en naar bed
Maar ik wete niet helemaal zeker of dit een goed idee is (eerst pyama aan en dan nog spelen) en ik wete ook niet of het kwaad is dat we nou deze wijziging doen... ben ook wel benieuwd hoe jullie ritueel eruit ziet... (gabi is nu 9,5 mnd)
-
Stella kan niet eens bij mij slapen. Als ik haar zo af en toe bij mij in bed neem, dan is ze zo blij en opgewonden, dat ze gaat spelen, kruipen, kletsen, staan, omvallen en weer kruipen. Die gaat dan echt niet slapenquote:Op donderdag 19 februari 2009 10:11 schreef Maneki.Neko het volgende:
Duidelijkheid en een vaste structuur werken vaak wel het beste ja.
Helaas niet bij Saartje..die had vannacht weer een nacht dat ze m`n hand vast moest houden met 2 handjes, terwijl ze vastgesuckt lag aan de tiet. Ik word tegenwoordig elke ochtend wakker met spierpijn van het verkrampt liggen![]()
Naja, voor je het weet is ze groot en wil ze niet meer samen slapen dus ik geniet er ook maar gewoon van
Ja, bij mij ookquote:Op donderdag 19 februari 2009 10:38 schreef Ticootje het volgende:
Nee Freecell, is jouw kleine Leaner alweer 6 maanden? Dat gaat zo hard. In mij gedachte is hij nog steeds dat kleine humpeltje...
OOwwwquote:Op donderdag 19 februari 2009 10:51 schreef LovelyLady het volgende:
Sander is ziek *uhuh* hij heeft koorts... Koen kan nog wel lachen
Bekijk deze YouTube-video
quote:Op donderdag 19 februari 2009 10:51 schreef LovelyLady het volgende:
Sander is ziek *uhuh* hij heeft koorts... Koen kan nog wel lachen
Echt super hoe die 2 aan elkaar gehecht zijnquote:Op donderdag 19 februari 2009 11:31 schreef lunastar het volgende:
LL hier gaat het ook zo tussen Luna en Jade geweldig om te zien en te horen hé
Niet helemaal, hij krijgt ook wel geprakt fruit. niet gepureerd, want ik heb (en magquote:Op donderdag 19 februari 2009 14:10 schreef peterfan het volgende:
Freecell, ga jij rapley-en (heet dat zo?). Ziet er uit alsof Leander smult van die peer!Mijn mannetje is nu 7 maanden en nog niet enthousiast over gepureerd vers fruit, misschien ga ik dit ook maar eens proberen.
Whahahaquote:Op donderdag 19 februari 2009 14:21 schreef peterfan het volgende:
Ik heb ook geen staafmixer dus ik prak me ook suf, 9 van de 10 keer voor niks..![]()
Maar ik heb gewoon nooit bedacht dat ik het ook zo uit het vuistje kan geven...waardeloze moeder ben ik..![]()
Kan nu eigenlijk niet wachten om het te proberen. Zal ik m wakker maken??
ken me lekker nie schelenquote:Op zaterdag 21 februari 2009 20:12 schreef Guuzewuus het volgende:
Wauw Levi, wa-un-lekker-ding-bende-gij.
En Simmu, haha, veels te groot man. Nog eventjes en ze huppelt rond in dat rokje
.
Wat liefquote:Op zaterdag 21 februari 2009 22:41 schreef Maneki.Neko het volgende:
Stella klimgeit
Simmu die maillot heb ikook voor Saar, die staat zo lekker eigenwijs!
Ik zag Levi voorbijkomen, wat eenprachtig ventje zeg
En Koen huilen..dat is niet leuk als je er niet bij bent:N
Saartje heeft vannacht weer de hele nacht tegen me aan geslapen, hoewel dat eigenlijk niet de bedoeling was. Ik was gewoon in slaap gevallen en zij ook, en ik werd wakker omdat ze vanmorgen vroeg weer trek had. Wel lief, als ze zich gewoon omdraait en zelf de melkbar weer opzoekt
Nog een paar daagjes..dan ga ik jullie verlaten..krijg er nu al een brok van in m`n keel..m`n meisje 1
Hoezee!quote:Op zondag 22 februari 2009 09:14 schreef Dakota het volgende:
Elin egeltje
ze is rustig vandaag.. geloof ik
ik denk dat je het wel kan proberen hoor. selene slaapt van half 9 's avonds tot een uurtje of half 8, 8 uur. meestal gaat ze zo rond half 7 's avonds naar bed (ik ben naar 7 uur kinderbedtijd aan het werkenquote:Op zondag 22 februari 2009 09:17 schreef freecell het volgende:
Hoezee voor de doorslapende Thomas!
Hier Leander gisteravond (na een flink bord bv met pap) om half 8 op bed gelegd en nu eens niet wakker gemaakt om 23:00.
Om 3:00 was het nog steeds stilDus ik even kijken of alles goed was en toen werd hij wakker van mij
Daarna kwam hij gewoon weer om 6:30Wel minder honger dan normaal 's morgens.
Nu zit ik te twijfelen.... Dit vaker doen of toch nog maar even de 23:00 voeding er in houden..... Hij is nog wel erg klein om van half 8 tot half 7 te slapen hè? Maar als hij zelf niet wakker wordt.... *twijfel*
Ik vind het trouwens niet erg als hij dan midden in de nacht komtDus dat is het probleem niet.
quote:
Ik denk met BVquote:Op zondag 22 februari 2009 09:17 schreef freecell het volgende:
Hier Leander gisteravond (na een flink bord bv met pap) om half 8 op bed gelegd en nu eens niet wakker gemaakt om 23:00.
Rijstebloem had ik ook geprobeerd, maar dat wordt heel even dik en dan weer vloeibaar, haha.quote:Op zondag 22 februari 2009 11:08 schreef mrien het volgende:
ik bedoelde inderdaad met welke pap
ik heb onlangs geprobeerd rijstebloem te mengen met bv maar had het idee dat het niet goed mengde
biobim schijnt wel goed met bv te kunnen, maar toen ik dat van de week wilde halen was de natuurwinkel opeens gesloten...
Ik doe het ook nog niet heel lang hoorquote:Op zondag 22 februari 2009 12:59 schreef Bla_Bla_Bla het volgende:
Hm, ik maak Dana nog steeds wakker voor de laatste fles rond 9 of 10 uur. Ze krijgt haar warm eten pas rond 6 uur en anders mist ze echt die fles
Nog heel even!quote:Op zaterdag 21 februari 2009 22:41 schreef Maneki.Neko het volgende:
Nog een paar daagjes..dan ga ik jullie verlaten..krijg er nu al een brok van in m`n keel..m`n meisje 1
Wat goed van Thomasquote:Op zondag 22 februari 2009 08:45 schreef Webkim het volgende:
Maneki, wat een raar gevoel he: onze kleintjes, bijna baby-af.Meneer wordt ook zó groot. Hij heeft zelfs doorgeslapen vannacht. Sinds drie dagen is hier het nachtbuffet gesloten en hij heeft er vannacht voor het eerst geen traantje om gelaten.
![]()
Heel herkenbaarquote:Op zaterdag 21 februari 2009 14:10 schreef Estrys het volgende:
Ik heb er nu echt weinig problemen mee denk ik met hem naar het KDV te brengen, maar dat zeg ik nu heel stoer. Ik vind het toch wel vermoeiend om 24/7 met hem bezig te zijn, niet dat het erg is of zo maar mijn wereld bestaat nu alleen uit voeding, luiers en huishouden en dat is gewoon niet wat ik 24/7 wil doen. Nee wat dat betreft lijkt het me lekker om ook weer eens met wat anders bezig te zijn en aan het einde van de dag is hij vast heel blij mij te zien en ik hem ook![]()
quote:Op maandag 23 februari 2009 10:03 schreef Maneki.Neko het volgende:
Saar heeft vannacht van 1 tot 4 haar woordje 'papa' geoefend. Het klinkt zó lief dat woordje met zo`n heel klein stemmetje, maar overdag zou ik er waarschijnlijk toch meer van genieten
Sinds dit weekend volgens mij en niet altijd maar wel heel irritant....quote:Op maandag 23 februari 2009 10:04 schreef Maneki.Neko het volgende:
Sinds wanneer hangt die balk in beeld eigenlijk?
Toch wel?quote:Op maandag 23 februari 2009 10:03 schreef Maneki.Neko het volgende:
Saar heeft vannacht van 1 tot 4 haar woordje 'papa' geoefend. Het klinkt zó lief dat woordje met zo`n heel klein stemmetje, maar overdag zou ik er waarschijnlijk toch meer van genieten
Mijn moeder past al 16 jaar op... eerst op de dochters van mijn oom en tante, toen op Twan, op de zonen van mijn broertje en nu ook op Lennon. En ik heb nog nooit een meningsverschil gehad met mn moeder over het opvoeden, ik vind dat ze het erg leuk en goed doet... dat scheelt natuurlijk ook.quote:Op maandag 23 februari 2009 10:19 schreef Estrys het volgende:
Inderdaad Diaan, gewoon ook weer even wat anders zijn dan moeder. Seb gaat straks dus iedere week drie dagen naar het KDV. Oma (mijn moeder) zou wel op kunnen passen maar ik weet nu al dat we dan meningsverschillen over de opvoeding gaan krijgen en dat de andere oma dan ook op wil passen en daar laat ik hem echt niet achter, nog niet misschien. Dus dan maar drie dagen KDV, maar het voelt helemaal niet alsof ik hem bij vreemden achter ga laten of zo.
Ik zou Lennon niet alleen thuis laten denk ik als ik jou was maar ik heb nu nog makkelijk praten met 1.
Slim besloten om te besluiten tot wanneer je wilt wachten met besluitenquote:Op maandag 23 februari 2009 10:38 schreef Guuzewuus het volgende:
Zo, heb even nagedacht en concrete knopen doorgehakt voor mezelf.
Ik wacht tot de volgende vakantie af (mei), en als ik tegen die tijd nogsteeds het gevoel heb er klaar voor te zijn en zin in te hebben, dan mag ik dan stappen gaan ondernemen.
Ha, voelt goed!.En nu ga ik mijn allerliefste uit haar bedje plukken.
Och, arme jullie!quote:Op maandag 23 februari 2009 10:39 schreef Dakota het volgende:
Buuh..Elin begon gisteren weer..elk uur drinken! ze wilde alleen maar aan de tiet hangen en anders was het brullen.
En nu heb ik stuwing..ben bang dat mijn melkproductie misschien iets teruggelopen was..nu zit ze stampvol en is vrolijk aan het lachen..dus ik hoop dat het vandaag weer als vanouds gaat.
(ben zelf zieken dat was ik nooit!..weg weerstand)
quote:Op maandag 23 februari 2009 10:40 schreef Guuzewuus het volgende:
Elin heeft ontdekt hoe dat moet, huilen.
Oh nee, sorry, daar mag je niet om lachen Guuzewuus![]()
Bij sommige mensen is dat ook meer geluk dan wijsheid heb ik het idee. In ieder geval bij mijn schoonouders wel.quote:Op maandag 23 februari 2009 11:21 schreef Dakota het volgende:
..ze heeft wel 3 kinderen groot gekregen. Dus t zal wel meevallen
Ik dacht net, er is iets 'anders' aan mijn pagina, maar het is die balk!quote:Op maandag 23 februari 2009 10:04 schreef Maneki.Neko het volgende:
Sinds wanneer hangt die balk in beeld eigenlijk?
Wij willen nog wel graag af en toe samen naar theater blijven gaan en hebben voor de komende tijd dus ook 3 dingen op het programma staan. Bepaalde concerten/festivals waar ik normaal mee naar toe ga, ga ik nu niet mee. En de komende verjaardagen die we hebben 's avonds gaan we ook om de beurt... dus eerst de een dan de ander.quote:Op maandag 23 februari 2009 13:14 schreef E.T. het volgende:
Wij hebben ook eigenlijk nooit 's avonds oppas nodig, er zijn maar weinig dingen voor ons belangrijk genoeg om allebei heen te moeten.. Veel dingen kan ook een van de twee heen of mensen komen hier heen.
Een bruiloft zou wel een reden zijn voor logeren trouwens
Ik ben d'r ook makkelijk mee hoor. Ik vind het heerlijkquote:Op maandag 23 februari 2009 13:22 schreef Diaan73 het volgende:
[..]
Wij willen nog wel graag af en toe samen naar theater blijven gaan en hebben voor de komende tijd dus ook 3 dingen op het programma staan. Bepaalde concerten/festivals waar ik normaal mee naar toe ga, ga ik nu niet mee. En de komende verjaardagen die we hebben 's avonds gaan we ook om de beurt... dus eerst de een dan de ander.
Eigenlijk ben ik er wel makkelijk in, in uit logeren gaan... geloof ik.
Ja dan is het wel stil smorgens... maar wij zijn het natuurlijk ook een beetje gewend om je kind niet thuis te hebben omdat Twan hier altijd maar week om week is... Ik vind de avond dat hij weggaat dan altijd zo stil, terwijl hij dan normaal in bed ligt.quote:Op maandag 23 februari 2009 13:23 schreef Fuente het volgende:
[..]
Ik ben d'r ook makkelijk mee hoor. Ik vind het heerlijk
Maar de volgende ochtend mis ik Sara dan wel...
Wat een onvoorwaardelijke liefde voel je dan hè?quote:Op maandag 23 februari 2009 13:51 schreef Reinhilde het volgende:
Diaan, is zeker fijn! God, wat houd ik veelvan hem
.
Ok, dank je welquote:Op maandag 23 februari 2009 14:13 schreef p_iglet het volgende:
freecell als je het hem zelf laat eten en niet naar binnenpropt dan kunnen ze prima maat houden.
Al zou ik de momenten wel reguleren, dus per dag 1x fruit, 1x groenten met aardappel, 1x brood en verder BV op verzoek ofzo.
een rammelaar een muziekmobiel gewoon wat je thuis ok gebruikt hebt voor kim?quote:Op maandag 23 februari 2009 14:46 schreef _Ingrid_ het volgende:Ben ik ook weer eens en met een vraag.
We "moeten" speelgoed voor Tyler meenemen. En ik zou niet weten wat nu leuk is voor hem.
Prima schema lijkt me, al is dit wel een schema waarbij je aanstuurd op minder BV momenten. Als je zolang mogelijk, zoveel mogelijk bv wilt blijven geven dan kun je het beter iets rustiger aan doen met bijvoeding. Van niets naar 4 maaltijden bijvoeding per dag is ook best veel, dus blijf goed opletten hoe Leander er op reageert.quote:Op maandag 23 februari 2009 14:16 schreef freecell het volgende:
[..]
Ok, dank je wel
Het is nu zoiets van:
6:30 BV
9:00 fruit
11:00 BV
13:00 brood of fruit
15:00 BV
17:00 warm
18:30 BV
19:30 pap en dan pitten
En dan nog een late voeding rond 23:00...
En soms een soepstengeltje oid tussendoor.
Ik prop niks naar binnen, wil ook niet echt bij dat ventje trouwensAls hij geen zin heeft is het hopeloos
En ik merk nu zelf dat hij de BV momenten wat verschuift en ook wat minder drinkt...
quote:Op maandag 23 februari 2009 15:07 schreef Dakota het volgende:
met 2 weken ?
toen wilde ik r nog niet eens een uur bij papa laten
Ja, volgens mij was ze nog maar 2 weken toen. Maar het was de bruiloft van mijn schoonouders, dus ik moest wel.quote:Op maandag 23 februari 2009 15:07 schreef Dakota het volgende:
met 2 weken ?
toen wilde ik r nog niet eens een uur bij papa laten
dan ben je echt niet ontaard hoor!! Soms moet je ook even tijd voor jezelf en je partner hebben.quote:Op maandag 23 februari 2009 14:55 schreef peterfan het volgende:
Oh, en ik voel me hier soms wel een ontaarde moeder. Wij hebben onze zoon al 2 keer laten logeren.. wel met een beetje pijn in mijn hart hoor, en ik wist niet hoe vroeg ik m weer op kon halen. Ben me nu geestelijk aan het voorbereiden op 2 nachten in augustus, als wij naar een festival gaan..
Hebben jullie dan nooit een feest of concert oid waar je samen heen gaat?
Wij hebben dat wel hoorquote:Op maandag 23 februari 2009 14:55 schreef peterfan het volgende:
Oh, en ik voel me hier soms wel een ontaarde moeder. Wij hebben onze zoon al 2 keer laten logeren.. wel met een beetje pijn in mijn hart hoor, en ik wist niet hoe vroeg ik m weer op kon halen. Ben me nu geestelijk aan het voorbereiden op 2 nachten in augustus, als wij naar een festival gaan..
Ja, met maar 1tje, die 2 opa's en oma's in de buurt heeft die staan te springen om op te passen heb ik natuurlijk makkelijk praten. Kan me voorstellen dat het met 2 en verre familie lastig te organiseren is! Wij gaan dit jaar weer lekker naar Lowlands, was vorig jaar net bevallen maar zat met pijn in mijn hart tv te kijkenquote:Op maandag 23 februari 2009 16:46 schreef Diaan73 het volgende:
[..]
Wij hebben dat wel hooren proberen dat ook zoveel mogelijk te doen. Alleen wordt het soms wat veel in een korte periode en dan gaan we alternatieven zoeken. Peace gaat dit jaar alleen naar Lowlands, voor het eerst sinds 5 jaar zonder mij... maar het wordt erg problematisch om 2 kinderen een heel weekend onder te brenge voor oppas. Als complicatie hebben wij ook nog dat mn schoonouders helemaal in Dokkum wonen, is voor ons 2,5 uur rijden, dus ook niet zo handig. Voor 1 kind zouden ze evt. hier nog kunnen komen, maar met Twan het zijn niet zijn grootouders gaat dat niet lukken. Misschien volgend jaar dan maar weer. Ik denk er nog wel over om 1 dag naar Pinkpop te gaan....
Nou... Een concert niet. We zijn wel samen uit eten geweest ed, maar toen hebben we oppas geregeld van de voeding van 19:00 tot de voeding van 23:00quote:Op maandag 23 februari 2009 14:55 schreef peterfan het volgende:
Wat heerlijk dat Leander zo lekker eet Freecell! Ik heb jouw methode van de week opgevolgd en mjin mannetje wat brocoli en de volgende dag worteltjes uit zijn knuistje laten eten, dat ging best goed.![]()
Maar van een lepeltje eten lukt nog niet erg, hij draait dan echt zijn hoofd weg. Zelluf doen!![]()
Ik geef Leander BV zolang en zoveel hij nodig heeft. Op een gegeven moment zal dat wrs alleen nog 's avonds en 's morgens zijn, maar nu drinkt hij nog wel lekker actief bij mijquote:Op maandag 23 februari 2009 14:50 schreef p_iglet het volgende:
[..]
Prima schema lijkt me, al is dit wel een schema waarbij je aanstuurd op minder BV momenten. Als je zolang mogelijk, zoveel mogelijk bv wilt blijven geven dan kun je het beter iets rustiger aan doen met bijvoeding. Van niets naar 4 maaltijden bijvoeding per dag is ook best veel, dus blijf goed opletten hoe Leander er op reageert.
Lowlands was toen erg leuk, maar wel erg zwaar omdat ik 20 weken zwanger wasquote:Op maandag 23 februari 2009 19:52 schreef peterfan het volgende:
[..]
Ja, met maar 1tje, die 2 opa's en oma's in de buurt heeft die staan te springen om op te passen heb ik natuurlijk makkelijk praten. Kan me voorstellen dat het met 2 en verre familie lastig te organiseren is! Wij gaan dit jaar weer lekker naar Lowlands, was vorig jaar net bevallen maar zat met pijn in mijn hart tv te kijken![]()
Maar 1 dag Pinkpop is ook leuk toch! Ga je naar The Boss?
Wow wat gaaf zegquote:Op maandag 23 februari 2009 20:23 schreef p_iglet het volgende:
6 weken oud op lowlands kan ook hoor
[ afbeelding ]
En met ruim een jaar
[ afbeelding ]
Goed voornemenquote:Op maandag 23 februari 2009 20:01 schreef freecell het volgende:
Ik geef Leander BV zolang en zoveel hij nodig heeft. Op een gegeven moment zal dat wrs alleen nog 's avonds en 's morgens zijn, maar nu drinkt hij nog wel lekker actief bij mij
Als eerste voeding zou ik die van 15:00 er af doen denk ik? (11:00 naar 12:00 en 19:00 naar 18:00 oid)
En dan die van 23:00 er af. Of andersom, al naar gelang. We zien wel!
Ik werk ieder jaar als coordinator van een milieubridgade ploeg. Pepijn en vriendlief komen dan 1 dagje langs incl backstagebandje. Als bezoeker zou ik het nooit doen. Maar gaaf is het welquote:Op maandag 23 februari 2009 20:31 schreef Diaan73 het volgende:
[..]
Wow wat gaaf zeg![]()
En vond hij het ook leuk? Waar sliepen jullie dan 's nachts?
Aaah op die manier... 3 dagen is ook wel erg veel voor zo'n kleintje... maar ik vind het echt erg cool dat je het zo kan doen. en ik ben een beetje jaloersquote:Op maandag 23 februari 2009 20:54 schreef p_iglet het volgende:
[..]
Ik werk ieder jaar als coordinator van een milieubridgade ploeg. Pepijn en vriendlief komen dan 1 dagje langs incl backstagebandje. Als bezoeker zou ik het nooit doen. Maar gaaf is het wel
Wow, wat ontzettend cool die foto's zeg! Leuk! Lowlandsquote:Op maandag 23 februari 2009 20:54 schreef p_iglet het volgende:
[..]
Ik werk ieder jaar als coordinator van een milieubridgade ploeg. Pepijn en vriendlief komen dan 1 dagje langs incl backstagebandje. Als bezoeker zou ik het nooit doen. Maar gaaf is het wel
ik begreep dat dat soort dingen vanuit het ziekenfond vergoed worden als je het voorgeschreven krijgt? ik mag hem overigens lenen, niet houdenquote:Op dinsdag 24 februari 2009 09:24 schreef Popples het volgende:
geen ervaring snakelady.
djmo ik heb het meteen in de3 week bebruikt omdat ze toen al 1 voorkeurskant had.
dat heb ik heel lang vol gehouden. zo een kussen is normaal best prijzig in de winkels, wel fijn dat je hem krijgt.
hier vannacht weer 2 extra flessen
Gelukkig worden die volledig vergoed door de verzekeringquote:Op dinsdag 24 februari 2009 10:17 schreef Popples het volgende:
een helmpje is duurder denk ik dan maar.
weet ik kim maar denk ook aan de tijd en en benzine ofzo wat je kwijt bent.quote:Op dinsdag 24 februari 2009 11:02 schreef k_i_m het volgende:
[..]
Gelukkig worden die volledig vergoed door de verzekering.
Vraag ik me soms ook afquote:Op dinsdag 24 februari 2009 09:52 schreef Bla_Bla_Bla het volgende:
Dus wij doen eigenlijk ook wel die dingen ongeveer die jullie noemen. Maar mischien is het meer de hoeveelheid. Ik vraag me af of ik genoeg samen met dr doe. Ze lijkt zich niet te vervelen, dus dan zou je denken dat het goed is, maar toch twijfel ik :S
oke daar ben ik dus niet de enige inquote:Op dinsdag 24 februari 2009 11:58 schreef mrien het volgende:
[..]
Vraag ik me soms ook af
Ze lijkt zich ook niet echt te vervelen, vermaakt zich met d'r speelgoed en het verkennen van het huis door schuiven en rondjes draaien
Kiekeboe doet het hier ook goed, boekjes moeten inderdaad d'r mond in
Vroeg me onlangs ook af of ik wel genoeg uitdagende speeltjes voor d'r had, toen iets nieuws erbij gekocht (van die stapelbekers en wat balletjes met geluid/knisperdingen) en die vind ze wel heel leuk
Maar nu speelt ze weer meer met het bekende speelgoed
Was even zoeken, maar hier staat hij wel bij opquote:Op dinsdag 24 februari 2009 12:57 schreef DJMO het volgende:
lijkt me tof om te maken/hebben freecell! heb je er een foto van?
Juhquote:
leuk dat je dat zegtquote:Op dinsdag 24 februari 2009 20:07 schreef DJMO het volgende:
ik hoop dat ze niet giftig zijn kim
hier geen giftige paddestoelen, maar wel een kwijt stopje van het kinderbadje .. ik denk gisteren met badwater door de plee heen gespoeld ofzowaar kan je zo'n ding halen?? behalve de prenatal dan, want daarvoor moet ik _helemaal_ naar zuidplein toe
quote:Op dinsdag 24 februari 2009 21:46 schreef freecell het volgende:
Arme Elinik heb ook wel eens met Leander een deurpost gemept
En leeft je vloerbedekking nog?
quote:Op dinsdag 24 februari 2009 14:57 schreef Dakota het volgende:
denk trouwens niet dat het de bedoeling was maar je hebt het over een bijna hazelipje.. en dan die foto met knientiesoren posten
Elin moet volgende week voor prikjes..dan is ze 2 maanden.. is het normaal dat je mag kiezenquote:Op dinsdag 24 februari 2009 22:58 schreef Raissa het volgende:
Zo, daar kom ik weer even aanvliegen.
Mila is vandaag voor het eerst naar het consultatiebureau geweest, ze weegt nu 3010 gram en is 48 cm. Verder mocht ik kiezen of ze nu haar eerste prikje zou krijgen of over 3 weken.. Heb maar gekozen voor over 3 weken
Nee, maar de prikjes mogen in principe al bij 6 weken gegeven worden. Mila ging nu pas naar het CB omdat er een hoop in het ziekenhuis gedaan is en ze er rekening mee houden dat je eerst even thuis kijkt hoe het gaat. Mila heeft natuurlijk bijna 3 weken in het ziekenhuis gelegen en is nog niet zo heel lang thuis.quote:Op dinsdag 24 februari 2009 23:19 schreef Dakota het volgende:
[..]
Elin moet volgende week voor prikjes..dan is ze 2 maanden.. is het normaal dat je mag kiezen?
Elin slaapt nu trouwens al 5 uuren nu verveel ik me
Dat is écht vet liefquote:Op woensdag 25 februari 2009 12:15 schreef Dakota het volgende:
Elin lag vannacht tegen haar nachtlampje te kletsen
quote:Op woensdag 25 februari 2009 12:31 schreef Bla_Bla_Bla het volgende:
Echt ik ben zo ontzettend verliefd op mijn meisje met dr rare streken
We hadden 3 10-dagen manden waar meer dan 10 cadeautjes in zaten...quote:Op woensdag 25 februari 2009 13:23 schreef LovelyLady het volgende:
Leuke foto's Diaan, een jeeutje wat een kaarten en kadootjes
Dat shirtje is echtlief
ach lieverd, laat die strijk dan toch lekker zitten en ga gewoon lekker bankhangen met je kleintje. en laat iemand anders het ook ffies overnemen toch vandaag! desnoods stapel je een stuk of wat handdoeken in de box. zo erg is het dan allemaal niet, maar zo voelt het op dat moment wel. en dat geeft niks! *knufs*quote:Op woensdag 25 februari 2009 13:30 schreef Estrys het volgende:
Nee, nou klink ik inderdaad erg dramatisch als ik het zo lees. Zo erg is het dan ook weer niet, hij is ook wel eens gewoon niet aan het huilen en aan het rondkijken maar dan kijkt hij best serieus (of zijn gezicht zit zo het lekkerst). Lachstuipjes heb ik nog niet gezien bij hem, hij glimlacht wel eens hoor. Maar misschien heb ik zelf ook gewoon een beetje een slechte dag. De kat heeft in de box gepist op meerdere plaatsen en ik heb (nog) maar 1 boxkleed wat nu dus in de was zit, kind aan het jengelen, ik moet nog strijken en ben moe. Kortom blegh.
Hij is nu trouwens wel geluidjes aan het maken hoor ik door de babyfoon, grappig. Als je het erover hebt...
Dat wat Simmu zegtquote:Op woensdag 25 februari 2009 13:42 schreef simmu het volgende:
[..]
ach lieverd, laat die strijk dan toch lekker zitten en ga gewoon lekker bankhangen met je kleintje. en laat iemand anders het ook ffies overnemen toch vandaag! desnoods stapel je een stuk of wat handdoeken in de box. zo erg is het dan allemaal niet, maar zo voelt het op dat moment wel. en dat geeft niks! *knufs*
Is Seb al uitgehuwelijkt? Zo nee, ik wil hem graag koppelen aan Milaquote:Op woensdag 25 februari 2009 14:32 schreef Estrys het volgende:
Strijk is weg en ik heb een dik deken in de box gedaan, kan de kleine man dadelijk lekker in de box gaan liggen pruttelen als hij wakker wordt. Hij ligt nog heerlijk te slapen en mams zit met een kopje thee lekker achter de pc, even een beetje internetshoppen. Het lijkt soms allemaal erger dan dat het is, ik zei het nog van de week die paar uur huilen is net als op vakantie wanneer het drie weken regent en het is 1 dag mooi weer dan vergeet je het slechte weer meteen.
Over vakantie gesproken nog 2,5 week en dan gaan we met onze kleine held naar Oostenrijk.
ow ja en dat serieus kijken:
[ afbeelding ]
maar hij kan ook lief slapen
[ afbeelding ]
![]()
Zijn ogen zijn steeds (heel donker) bruin geweest al vanaf zijn geboorte. papa en mama hebben ook allebei bruine ogen, Seb is bovendien een kwart Indo, zijn huid was donkerder dan papa dat trekt nu een beetje bij maar die ogen blijven wel donker. De arts op het CB zei ook dat de oogjes van kinderen met een kleurtje heel anders zijn dan die van blanke kinderen. Ik weet niet precies wat er dan anders is. Volgens mij kan de kleur ogen tot een half jaar veranderen, het zou alleen wel raar zijn als Seb nou ineens blauwe ogen zou krijgen. Ik heb nog nooit een indo gezien met blauwe ogenquote:Op donderdag 26 februari 2009 09:56 schreef Diaan73 het volgende:
Estrys, wat een mooi mannetje en slapende babies![]()
![]()
Hij heeft nu al bruine ogen?? Hmm dat denk ik dat die van Lennon niet meer bruin gaan worden.![]()
Dag manekien Saartje natuurlijk...
hmm hier weet ik t ook niet.. ik heb groengeelachtige ogen en paps bruin..elin heeft ze nu grijsblauwgeelquote:Op donderdag 26 februari 2009 09:56 schreef Diaan73 het volgende:
Estrys, wat een mooi mannetje en slapende babies![]()
![]()
Hij heeft nu al bruine ogen?? Hmm dat denk ik dat die van Lennon niet meer bruin gaan worden.![]()
Dag manekien Saartje natuurlijk...
Ja, dat begreep ik ook. Blanke baby's worden met blauwe ogen geboren en kunnen tot een jaar (?) nog hun definitieve kleur krijgen. Baby's van donkere ouders, of deels donkere ouders hebben gelijk bruine ogen of bruine ogen met een blauw randje ofzo.quote:Op donderdag 26 februari 2009 10:06 schreef Estrys het volgende:
De arts op het CB zei ook dat de oogjes van kinderen met een kleurtje heel anders zijn dan die van blanke kinderen. Ik weet niet precies wat er dan anders is.
Bij ons net zoquote:Op donderdag 26 februari 2009 10:23 schreef Diaan73 het volgende:
Okay, duidelijk...ik hoop dat Lennon wel bruine ogen krijgt, is dan de enige in mijn familie. Peaceman heeft wel bruine ogen, dus in principe in theorie zou Lennon dan bruine ogen moeten krijgen... ik ben benieuwd...
dat zeg ik tochquote:Op donderdag 26 februari 2009 10:43 schreef pinquit het volgende:
echt, als allebei de ouders bruine ogen hebben en van 1 kant de opa en oma ook allebei bruine ogen hebben en van de andere kant 1 met bruine ogen is en 1 met blauwe ogen, dan nog kan je kindje niet-bruin krijgen
is ook makkelijk hoorquote:Op donderdag 26 februari 2009 11:02 schreef pinquit het volgende:
(er staat trouwens wel bij die link dat meerkleurige ogen enzo iets dieper gaan nogniet uit te leggen enzo)
Wij zijn beiden nooit blond geweest, altijd donker. Maar we hebben wel beiden een blonde broer.quote:Op donderdag 26 februari 2009 12:37 schreef Dakota het volgende:
nouja.. kinderen die later donkerblond of middenblond zijn waren vroeger meestal spierwit
en Elin past nog lang niet in 62
Hmm had even telefoon en wat andere dingen... maar Peacemans ouders hebben allebei bruine ogen. Maar ja, volgens mij zegt het allemaal niet zoveel... mijn moeder heeft 2 broers, en ze hebben alledrie verschillende kleuren ogen.. de ene grijs, de andere bruin en weer een ander blauw... ik wacht gewoon af....quote:Op donderdag 26 februari 2009 10:40 schreef Dakota het volgende:
oja diaan..hebben peacemans ouders beide bruine ogen? want dan is het wel dominant en zal lennon wel bruine ogen krijgen
dan hebben je opa en oma dus een bruin en een blauw gen bij zichquote:Op donderdag 26 februari 2009 12:46 schreef Diaan73 het volgende:
[..]
Hmm had even telefoon en wat andere dingen... maar Peacemans ouders hebben allebei bruine ogen. Maar ja, volgens mij zegt het allemaal niet zoveel... mijn moeder heeft 2 broers, en ze hebben alledrie verschillende kleuren ogen.. de ene grijs, de andere bruin en weer een ander blauw... ik wacht gewoon af....
Mn oma heeft blauwe ogen, van mn opa weet ik eigenlijk niet. Hij is al 24 jaar geleden overleden, maar hij was wel heel donker wat uiterlijk betreft. Dat is ook iets apart: mn moeder is "normaal", mn ene oom rossig en mn andere oom heel donker. Heel bijzonder gezin...quote:Op donderdag 26 februari 2009 12:48 schreef Dakota het volgende:
[..]
dan hebben je opa en oma dus een bruin en een blauw gen bij zich
het is niet zo heel moeilijk
maar een logisch vervolg zou zijn dat lennon ze dus bruin krijgt
ah want elin is nu 4780 en die zit nu nog losjes in 56..kan ook aan de kleertjes liggen uiteraardquote:Op donderdag 26 februari 2009 12:52 schreef cattie het volgende:
[..]
Maandag op het cb zullen we het horen. Ik schat 4,5 a 5 kg.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |