abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_66193590
Waar ligt Deventer?

Stichting van Deventer

Op de plek waar Deventer nu ligt woonden al mensen vanaf de achtste eeuw. De IJssel speelde een belangrijke rol voor jagers, vissers, boeren en veehouders, die zich vestigden op de oever. Waarschijnlijk is de stad gesticht door de later heilig verklaarde Angelsaksische evangelist Lebu�nus (Liafwin), die in 768 de IJssel overstak, en een houten kerkje bouwde op de plek waar nu de naar hem genoemde Grote- of Lebu�nuskerk staat. Het is mogelijk dat Deventer zijn naam dankt aan het stadje Daventry in Engeland, waar Lebu�nus vandaan zou zijn gekomen, of naar een met hem meegereisde vriend met de naam

Hanzestad Tussen 1000 en 1500 werd Deventer een bloeiende handelsstad, die deel uitmaakte van het Hanzeverbond. De stad was ook een havenstad, grote schepen konden aan de kade aanleggen. De Schipbeek mondde vroeger uit aan de zuidkant van het centrum en vormde een natuurlijke haven. Ook werden er vanaf deze tijd vestingwerken gebouwd om de stad te kunnen verdedigen. In 1559 werd de stad zetel van een rooms-katholiek bisdom.

Geboren in Deventer Geert Groote (1340), grondlegger Moderne devotie (20 augustus 1384) Jan Pieterszoon Sweelinck (mei 1562), componist (16 oktober 1621) Jacob Revius (1568-1658), predikant en dichter Rutger Jan Schimmelpenninck (31 oktober 1761), Raadspensionaris (15 februari 1825) Albertus Jacobus Duymaer van Twist (20 februari 1809), politicus (3 december 1887) Albertus van Delden (21 februari 1828), politicus (8 november 1898) Henri Marchant (12 februari 1869), politicus (12 mei 1956) Gerrit Hendrik Kersten (6 augustus 1882), politicus, theoloog en predikant (6 september 1948) Han Hollander (5 oktober 1886), sportverslaggever (9 juli 1943) Han van Meegeren (10 oktober 1889), schilder en meestervervalser (30 december 1947) Leo Halle (26 januari 1906), voetbalkeeper (15 juni 1992) Jules Croiset (9 oktober 1937), acteur Bert van Marwijk (19 mei 1952), voetballer en voetbaltrainer Gertjan Verbeek (1 augustus 1962), voetballer en voetbaltrainer Ron Dekker (30 juni 1966), zwemmer Viktor Brand (19 februari 1971), presentator Paulien Huizinga (15 maart 1971), tv-presentatrice en schrijfster Victor Sikora (11 april 1978), voetballer

Vorige delen:

Deventer #1
Deventer # 2 - De mooiste stad aan heel de IJssel
Deventer #3: Echte liefde ontstaat alleen hier
Deventer #4: Meet in de Fred en Douwe?
Deventer #5: Zonder ranzige TT
Deventer #6: met een discotheek?
Deventer #7 *O* Carnaval *O*
Deventer #8 Lente op de Brink
Deventer #9 - Met een meet op aankomende zaterdag 13 mei!
Deventer #10 Dol op Deventer
Deventer #11 Met lekkere biertjes in de Heks
Deventer #12 Waar de een komt en de ander gaat...
Deventer#13 En ik ben niet bang voor de tandarts
Deventer#14 Binnenkort met extra perron!
Deventer #15 Wie er een topic afsluit, maakt een nieuwe.....
pi_66193622
tvptje
Op woensdag 9 juni 2010 @ 09:07 schreef lezzer: Verder legt fruityloop uitstekend uit hoe het in het echte leven gaat.
pi_66193654
Nieuwe ontwikkelingen met betrekking tot het college:

Jan Terlouw gaat proberen om het college weer te lijmen. Ik ben benieuwd of dat gaat lukken. Maar aangezien volgend jaar al de gemeenteraadsverkiezingen zijn, zou het wel handig zijn als ze het tot die tijd nog even weten te redden.

Edit: In het FB topic staat een nieuwe TT, was die zo snel ff vergeten, dus wordt aan gewerkt
pi_66193930
tvp
als ik er lekkere ruk aangeeft. Dan spuit ik zo een volwassen vent van zijn scooter.
-geen browserverneukende links in je sig graag-
  woensdag 18 februari 2009 @ 12:34:27 #5
73930 Blinker
Only one Go Ahead Eagles
pi_66193949
Zijn we weer
pi_66195664
lekker lijmen, over precies een jaar hebben we alweer verkiezingen, kijken wie er tijdens deze lijm-ronde al bezig is met die verkiezingen...
Upon initial contact with ScareFreak
I had envisioned him to be an ill-mannered and psychologically unstable man
pi_66196920
Zonder topictitel? Ik woon nu 2 jaar in Deventer, maar wat een bestuurlijk prutszooitje zit er telkens op zeg, ik kan me niet herinneren dat er een grote beslissing is genomen door de gemeenteraad
pi_66198735
quote:
Op woensdag 18 februari 2009 14:00 schreef PteV het volgende:
Zonder topictitel?
Zie mijn 2e berichtje, was ik zo snel ff vergeten, maar heb in het FB-topic al een verzoek om wijziging van de TT gedaan
  woensdag 18 februari 2009 @ 14:46:16 #9
65490 whoops
Home is where the heart is...
pi_66198776
quote:
Op woensdag 18 februari 2009 12:22 schreef fruityloop het volgende:
tvptje
quote:
Op woensdag 18 februari 2009 12:33 schreef Silver_Shark het volgende:
tvp
Wat zij zeggen...
In the beginning, the universe was created. This made a lot of people very angry and has been widely regarded as a bad move.
pi_66201219
quote:
Op woensdag 18 februari 2009 12:33 schreef Silver_Shark het volgende:
tvp
eens.
zoals het potje thuis poept, poept het nergens
_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*
ACWW NWFC id: 2921-2609-9160 nick: tbone Town: Finetown
Fiets
pi_66202366
tvp
pi_66206284
quote:
Op woensdag 18 februari 2009 15:42 schreef kareltje_de_grote het volgende:

[..]

eens.
Oneens!
pi_66209688
hoi
pi_66224832
quote:
Op woensdag 18 februari 2009 19:37 schreef piepster het volgende:
hoi
niet eens een tvp?

ga klussen..
burgerweeshuis
"de mens heeft geen smaak, tenzij hij opgegeten wordt."
woensdag 26 mei 2010 12:26 schreef Kluts het volgende: Een vicieuze cirkel heeft idd geen invalshoeken.
pi_66238526
ff een vraagje:

kent deventer nog een beetje een leuke carnaval of is het waardeloos?
(welke cafe's/disco's/zalen?)
pi_66238790
Zuigt. Alleen op de Brink doen enkele cafe's mee. Schalkhaar kent wel een (groter) feest.
pi_66239104
quote:
Op donderdag 19 februari 2009 15:01 schreef Applemooz het volgende:
Zuigt. Alleen op de Brink doen enkele cafe's mee. Schalkhaar kent wel een (groter) feest.
maar vergeleken bij het oosten en zuiden van nederland is het dus 3x niks....?
pi_66239675
duidelijk verschil. het leeft gelukkig gewoon niet. alaaf!
pi_66240683
Ik heb hem hier in Deventer 1 keer meegemaakt, maar vond het weinig aan. De optocht was wel leuk om ff te zien, maar niet spectaculair en er deden ook niet echt veel café's mee. De tent op de Brink ging ook om 6 uur 's avonds ofzo al dicht. Sinds vorig jaar vier ik het gezellig samen met Peter in Oldenzaal, daar is het toch een stuk groter allemaal
  donderdag 19 februari 2009 @ 17:17:04 #20
164018 nijnja
Nimmer alcohol, enkel Fristi
pi_66244178
tvp
Geen Nijntje, enkel Nijnja || Livalo's 'G' O+
Op woensdag 22 april 2009 19:16 schreef Surveillance-Fiets het volgende: nijn kan schelden _O_
Op zondag 6 september 2009 00:14 schreef yvonne het volgende: Jij hoorde een bleek ventje van 15 te zijn :D
pi_66266867
Brand in het centrum!

Ik werk bij de SVB, en zie vanuit het raam dikke rookwolken, en er zijn 3 brandweerwagens en een politiewagen voorbij gekomen!

Weet iemand waar het precies is?
pi_66266973
ik zie niks vanaf de leeuwenbrug?
Op woensdag 9 juni 2010 @ 09:07 schreef lezzer: Verder legt fruityloop uitstekend uit hoe het in het echte leven gaat.
pi_66267641
Ik weet al waar het is, een middenbrand op de Rijkmanstraat! handige site: http://www.alarmeringen.nl/
pi_66270323
burgerweeshuis
woensdag 26 mei 2010 12:26 schreef Kluts het volgende: Een vicieuze cirkel heeft idd geen invalshoeken.
pi_66274172
quote:
Ook al heten ze de stentor tegenwoordig, het blijft het Deventer Lachblad: Felle brand in de Rijksmanstraat en dan een filmpje met maar een beetje rook
Lurf is the message and the message is Lurf
pi_66274332
"gelukkig" was het iig niet een historisch pand waar de brand was, maar het appartementencomplex. Al blijft het natuurlijk kut als je appartement af fikt.
  vrijdag 20 februari 2009 @ 16:36:12 #27
164018 nijnja
pi_66282606
quote:
Op vrijdag 20 februari 2009 13:10 schreef lurf_doctor het volgende:

[..]

Ook al heten ze de stentor tegenwoordig, het blijft het Deventer Lachblad: Felle brand in de Rijksmanstraat en dan een filmpje met maar een beetje rook
Op de foto's zie je wel uitslaande vlammen
Op woensdag 22 april 2009 19:16 schreef Surveillance-Fiets het volgende: nijn kan schelden _O_
Op zondag 6 september 2009 00:14 schreef yvonne het volgende: Jij hoorde een bleek ventje van 15 te zijn :D
pi_66292779
quote:
Op vrijdag 20 februari 2009 16:36 schreef nijnja het volgende:

[..]

Op de foto's zie je wel uitslaande vlammen
OK.
  zaterdag 21 februari 2009 @ 09:54:51 #29
189530 boofer
rechtse SP-er
pi_66307187
quote:
Op donderdag 19 februari 2009 14:54 schreef thestoryofus2009 het volgende:
ff een vraagje:

kent deventer nog een beetje een leuke carnaval of is het waardeloos?
(welke cafe's/disco's/zalen?)
Ze hebben cafe de Pinkster aan de Diepenveenseweg helemaal omgebouwd tot een klein kasteeltje (doen ze elk jaar). Daar doen ze wel actief aan carnaval. De prinsen komen er ook elk jaar even langs om een biertje te drinken voordat ze aan het zware werk beginnen van de carnavalsoptocht. Ik zag gisteren ook dat ze, onder de naambordjes van Deventer, Stokvissengat hebben gehangen.

Maar je hoeft hier echt niet zoiets te verwachten als in het zuiden van het land
Ik hoor dat ze in Posterenk wel veel aan carnaval doen. Misschien kun je daar naartoe?

Dan over het stadskantoor. Ik kan niet beschrijven hoe blij ik was toen ik het nieuws hoorde dat het college was gevallen over het stadskantoor. Je kan veel zeggen over de PvdA (draaikonten inderdaad), maar ze hebben in ieder geval wel geluisterd naar hun achterban. Dat kun je niet zeggen van de CDA en GL. Ik snap niet waarom ze zoveel weerstand hebben om een andere locatie te onderzoeken voor de ambtenaren. Het gros van de ambtenarij van de gemeente hoeft echt niet midden in het centrum te zitten. Als je nou alleen de gemeentebalies daar plaatst en de ambtenaren die niks met de burgers te maken hebben nu gewoon in de Leeuwenbrug laat, dan is het toch een stuk goedkoper? (plus dat er nog veel andere voordelen aan zijn zoals: minder parkeerdruk in de stad van al die ambtenaren, geen sloop van al die oude panden, geen lelijk nieuw protserig stadskantoor. ~50miljoen euro besparing....)
pi_66307923
quote:
Als je nou alleen de gemeentebalies daar plaatst en de ambtenaren die niks met de burgers te maken hebben nu gewoon in de Leeuwenbrug laat, dan is het toch een stuk goedkoper?
Helemaal mee eens!

Bij de bibliotheek zijn ze wel minder blij met de val van het college. Nu zitten ze in een oud pand, met meubelen uit 1964 en zij willen heel graag naar een nieuw pand toe, de laatste jaren word er ook niks meer aan het pand gedaan enzo. En nu het college is gevallen zal het nog wel langer duren voordat zij weten waar ze aan toe zijn.
pi_66456050
LOl @ de nieuwe menukaart van cafetaria het Bijtje

Broodjes Bouwval, Steunpilaar, Toren van Pisa en Het broodje Scheefstand en plates De Verzakking, Springvloertegel, Half Pand en de Kiertjes en Spleten

Al is het natuurlijk wel erg triest hoe het er daar aan toe gaat in die bouwval, dit vind ik dan wel weer leuk bedacht
pi_66456373
Is het daar zo erg aan toe dan?
pi_66456454
Ja, die sloop van Euroland is echt goed mis gegaan, de hele boel bij het Bijtje is verzakt, deuren willen niet goed meer open/dicht, er zitten enorme scheuren in de muren enzo, is echt een bouwval.
pi_66457520
Ik wist niet dat die gesloopt was. (Zit al weer een poosje niet meer in Dèèèmtâh)

Dat anno 2009 nog zulke fouten gemaakt kunnen worden met een sloop. Typisch gevalletje van aansprakelijkheid, lijkt me...
  woensdag 25 februari 2009 @ 20:18:03 #35
73930 Blinker
Only one Go Ahead Eagles
pi_66457790
quote:
Op woensdag 25 februari 2009 19:27 schreef Sylvana het volgende:
LOl @ de nieuwe menukaart van cafetaria het Bijtje

Broodjes Bouwval, Steunpilaar, Toren van Pisa en Het broodje Scheefstand en plates De Verzakking, Springvloertegel, Half Pand en de Kiertjes en Spleten

Al is het natuurlijk wel erg triest hoe het er daar aan toe gaat in die bouwval, dit vind ik dan wel weer leuk bedacht
Geniaal
pi_66461733
quote:
Op woensdag 25 februari 2009 20:11 schreef ToT het volgende:
Ik wist niet dat die gesloopt was. (Zit al weer een poosje niet meer in Dèèèmtâh)

Dat anno 2009 nog zulke fouten gemaakt kunnen worden met een sloop. Typisch gevalletje van aansprakelijkheid, lijkt me...
Ja Euroland is verhuisd naar de Smedenstraat, en oude pand is gesloopt en komt een nieuw winkelpand ( van Telstar) met daarboven appartementen.
pi_66514991
Nou, het stadskantoor gaat er sowieso doorgedrukt worden....
pi_66515694
quote:
Op vrijdag 27 februari 2009 12:19 schreef Eveli het volgende:
Nou, het stadskantoor gaat er sowieso doorgedrukt worden....
Jup, helaas

Gaan er trouwens dinsdag nog andere mensen naar Sara Kroos?
pi_66563987
quote:
Op vrijdag 27 februari 2009 12:41 schreef Sylvana het volgende:

[..]
Gaan er trouwens dinsdag nog andere mensen naar Sara Kroos?
Dat doen ze vast wel. P.
One morning I shot an elephant in my pajamas. How he got in my pajamas, I don't know.
pi_66579103
quote:
Op zaterdag 28 februari 2009 21:03 schreef mattttPUNTnl het volgende:

[..]

Dat doen ze vast wel. P.
Lol ja verwacht niet dat ik de enige in de zaal ben nee Maar bedoel van hier
  zondag 1 maart 2009 @ 16:19:44 #41
46906 Brave_Sir_Robin
He bravely ran away
pi_66584768
Hey Deventenaren!

mijn vriendin en ik willen binnenkort in Deventer gaan wonen omdat het ons een mooie stad lijkt die mooi centraal aan de A1 ligt.

We willen graag redelijk in de buurt van het centraal station omdat ik dagelijks met de trein naar Arnhem zal moeten. Maar wat zijn nu de wijken waar we echt uit moeten blijven en wat zijn de aanradertjes?

We hebben al leuke woningen gespot in de wijken
-Lange zandstraat
-Zandweert zuid
-Zwolseweg
-Ziekenhuis Geertruiden
-Rielerweg Oost

Jullie mening over die wijken?

Alvast bedankt!
Galantly he chickened out...
The tale of Sir Robin: http://www.youtube.com/watch?v=BZwuTo7zKM8
pi_66586668
Toftof!

Mijn ideeën er over:

- Lange Zandstraat: afrader.
- Zwolseweg: erg goed, maar volgens mij ook erg duur.
- Geertruiden: volgens mij wel okay.
- Rielerweg: dikke afrader.
pi_66586742
quote:
Op zondag 1 maart 2009 16:19 schreef Brave_Sir_Robin het volgende:
Hey Deventenaren!

mijn vriendin en ik willen binnenkort in Deventer gaan wonen omdat het ons een mooie stad lijkt die mooi centraal aan de A1 ligt.

We willen graag redelijk in de buurt van het centraal station omdat ik dagelijks met de trein naar Arnhem zal moeten. Maar wat zijn nu de wijken waar we echt uit moeten blijven en wat zijn de aanradertjes?

-Lange zandstraat
-Zandweert zuid
-Zwolseweg
-Ziekenhuis Geertruiden
-Rielerweg Oost

Alvast bedankt!
Lange Zandstraat mwoah mwoah.. ik zou het niet doen..
Zandweerd Zuid.. ligt aan welke straat
Zwolseweg.. prima straat
Ziekenhuis Geertruiden.. ook prima
Rielerweg Oost.. zou ik niet doen.. beetje verpauperd
pi_66608773
quote:
Op zondag 1 maart 2009 16:19 schreef Brave_Sir_Robin het volgende:
Hey Deventenaren!

-Lange zandstraat
-Zandweert zuid
-Zwolseweg
-Ziekenhuis Geertruiden
-Rielerweg Oost

Alvast bedankt!
langezandstraat: nee
zanweerd zuid: Dat ligt er aan waar je precies zit
Zwolse weg: leuke buurt, leuke huizen
ziekenhuis Geertruiden: idem
rielerweg oost: hell no!
burgerweeshuis
pi_66608930
of anders Borgele is ook wel leuke wijk( omdat ik er woon) ongeveer 5 a 10min fietsen van station af.
als ik er lekkere ruk aangeeft. Dan spuit ik zo een volwassen vent van zijn scooter.
pi_66609459
quote:
Op maandag 2 maart 2009 10:29 schreef zwaaibaai het volgende:

[..]

langezandstraat: nee
zanweerd zuid: Dat ligt er aan waar je precies zit
Zwolse weg: leuke buurt, leuke huizen
ziekenhuis Geertruiden: idem
rielerweg oost: hell no!
Zandweerd zuid, als je de 2e Weerdsweg bedoelt, dan kan ik je zeggen dat die foto's gemaakt zijn door een zeer begenadigd fotograaf, dat viel ons wat tegen, en de straatjes daar zijn soms erg smal... Zwolseweg is leuk idd, maar kan druk/rumoerig zijn.. Rielerweg zou ik ook niet doen..
pi_66619014
Misschien is Colmschate een optie? Kun je mooi op Station Deventer-Colmschate opstappen.
-weg, zie banmeldtopic-
pi_66626186
Geweldig dat iedereen er het zelfde over denkt!

En idd @ Zandweerd; sommige delen zijn best okay. Van Vlotenlaan enzo...
  maandag 2 maart 2009 @ 21:14:07 #49
46906 Brave_Sir_Robin
He bravely ran away
pi_66631546
Bedankt voor alle antwoorden

Luistert nogal nauw dus in sommige wijken, zal even wat nader de straten toesplitsen:

Wijk - Straat
Lange zandstraat -Rectorsdreef
Zandweert zuid - Potterstraat
Zwolseweg - Thomas A Kempistraat
Ziekenhuis Geertruiden - Sweafkenstraat
Rielerweg Oost - Laat maar, die wordt het dus niet..

Ennuh, hoe is de Diepenveenseweg?

En bij Colmschate is inderdaad wel een station maar de verbinding naar Arnhem is ruk vanaf daar..

De huizen in Colmschate zien er echter wel leuk uit en de wijk ziet er ook groen uit. Is Colmschate overal even goed of valt dat tegen? Anders toch maar de auto als woon-werk vervoermiddel overwegen..

Wel lastig hoor, een huis zoeken in een stad die je niet goed kent..
Galantly he chickened out...
The tale of Sir Robin: http://www.youtube.com/watch?v=BZwuTo7zKM8
pi_66633321
quote:
Op maandag 2 maart 2009 21:14 schreef Brave_Sir_Robin het volgende:
Bedankt voor alle antwoorden

Luistert nogal nauw dus in sommige wijken, zal even wat nader de straten toesplitsen:

Wijk - Straat
Lange zandstraat -Rectorsdreef
Zandweert zuid - Potterstraat
Zwolseweg - Thomas A Kempistraat
Ziekenhuis Geertruiden - Sweafkenstraat
Rielerweg Oost - Laat maar, die wordt het dus niet..

En bij Colmschate is inderdaad wel een station maar de verbinding naar Arnhem is ruk vanaf daar..

De huizen in Colmschate zien er echter wel leuk uit en de wijk ziet er ook groen uit. Is Colmschate overal even goed of valt dat tegen? Anders toch maar de auto als woon-werk vervoermiddel overwegen..

Wel lastig hoor, een huis zoeken in een stad die je niet goed kent..
De Potterstraat? Daar hebben wij ook net een huis gekocht.. Dus de buurt daar gaat wel wat achteruit de komende maanden..
  dinsdag 3 maart 2009 @ 16:28:32 #51
189530 boofer
rechtse SP-er
pi_66656639
quote:
Op maandag 2 maart 2009 21:14 schreef Brave_Sir_Robin het volgende:
...
...
De diepenveenseweg is best een leuke straat om te wonen. Redelijk goedkope huisjes (de oneven nummers) en wat grotere huizen (de even nummers). Er zit een chinees aan, basisscholen in de buurt, maar het kan soms wel een beetje druk zijn en sommige wijken eromheen (rode dorp) zijn wat aan het verpauperen... Je bent er in ieder geval wel lekker snel op het station (binnen 5 min te belopen).

Houd er wel rekening mee (geld trouwens voor bijna heel deventer, behalve vijfhoek) dat het allemaal oude huizen zijn waar vaak niet de nodige reparaties aan zijn gedaan, dus check het bouwrapport goed!
pi_66662602
De achterkant va het station is ook nog Diepenveenseweg. Die straat loopt vanaf de Brinkgreverweg (achterkant van de Plus/Aldi) t/m de Ceintuurbaan.
Oneven t/m +/- nr 19 en even t/m +/- nr 78 staan aan het stuk tussen Brinkgreverweg en Hoge Hondstraat de rest staat in het stuk dat jij bedoelt. Het Postkantoor is nr 1.
  dinsdag 3 maart 2009 @ 20:42:57 #53
189530 boofer
rechtse SP-er
pi_66666857
Dat is waar, maar ik nam eigenlijk al automatisch aan dat hij dat stuk na de kruizing hoge hondstraat/diepenveenseweg bedoelde. Al staan er de laatste tijd ook in het eerste stukje mooie huizen te koop. Maar volgens mij is de wijk daarachter (voorstad-centrum? met smyrnastraat, scholtenstraat etc) ook niet heel erg denderend....of heb ik het mis?
pi_66667132
Is bijna allemaal koopwoning. Scholtenstraat = schoutenweg?
pi_66670128
Sara Kroos was echt leuk

Nou nog in april naar Javier Guzman en dan hopen dat er in het nieuwe seizoen van de schouwburg weer leuke voorstellingen zijn

Toch wel ideaal, zo'n schouwburg dichtbij, ben er vanavond gewoon alleen heen geweest, omdat het voor Peter geen doen is om zoiets doordeweeks te doen.
pi_66672745
Voorstad-centrum is op zich niet verkeerd. Erg net oogt het niet, maar heb er 3 jaar op kamers gezeten en nooit last van overlast gehad. Woonde overigens aan achterzijde en hoorde wel eens vervelende dingen. Wel 3x mee gemaakt dat in de buurt plantages zijn opgerold en dat er een kogel van de politie door de schutting kwam zetten. Familieruzie met brandstichting tot gevolg, maar heb er zelf nooit last van gehad of onveilig gevoeld. Het is alleen niet echt een mooie wijk, maar wel typisch oud-Deventers. Aan de kant van de Ceintuurbaan en Pauwelandstraat is de wijk wel beter. Ook qua huizen.

Oosterstraat is wel een leuk straatje. Op straat is het in de wijk doorgaans rustig. Ik heb in ieder geval weinig tot niets van hangjongeren vernomen.

Al met al is de wijk om meeste plekken wel ok, maar er zijn betere wijken in Deventer.
  woensdag 4 maart 2009 @ 08:31:19 #57
189530 boofer
rechtse SP-er
pi_66679075
quote:
Op dinsdag 3 maart 2009 20:49 schreef piepster het volgende:
Is bijna allemaal koopwoning. Scholtenstraat = schoutenweg?
ja...
Krijg je ervan als je met tien dingen tegelijk bezig bent.... misschien kunnen we eens een keertje een hints-avondje organiseren, zo te zien ben je er wel goed in
pi_66681409
quote:
Op woensdag 4 maart 2009 08:31 schreef boofer het volgende:

[..]

ja...
Krijg je ervan als je met tien dingen tegelijk bezig bent.... misschien kunnen we eens een keertje een hints-avondje organiseren, zo te zien ben je er wel goed in
ze is postboo geweest en heeft nog steeds die tic...
burgerweeshuis
pi_66703153
Gna. Ga we nu het postcoderaadspelletje weer doen?
pi_66767082
pi_66768009
Allemachtig, nou woehoe, wat een crisis...
pi_66775845
quote:
Op vrijdag 6 maart 2009 14:47 schreef lurf_doctor het volgende:
TT moet even aangepast
http://www.destentor.nl/r(...)-college-gelijmd.ece
Jammer, komt dat stadskantoor er waarschijnlijk toch :S
  zaterdag 7 maart 2009 @ 09:31:51 #63
189530 boofer
rechtse SP-er
pi_66791828
quote:
Op vrijdag 6 maart 2009 14:47 schreef lurf_doctor het volgende:
TT moet even aangepast
http://www.destentor.nl/r(...)-college-gelijmd.ece
Nee he!!!! Dat ga je toch niet menen!!
Wat een poppenkast weer, dit is toch gewoon niet te geloven. Wat zijn dit voor stomme spelletjes? En dat allemaal van ons belastinggeld! Ik had de gemeentepolitiek in moeten gaan, dan had ik gewoon door kunnen blijven puberen en maling aan alles en iedereen kunnen hebben, zonder ook maar bang te zijn voor consequenties! De politiek is ziek

Nu zul je dus zien dat er gewoon niks veranderd aan de plannen voor het nieuwe stadskantoor. De PvdA heeft zijn achterban tevreden (want ze hebben zelfs het collega laten vallen voor hun) en GL, CDA kunnen lekker hun megalomane projectje neerzetten... wat een waardeloze zooi zeg... bah
quote:
ze is postboo geweest en heeft nog steeds die tic...
Geinig, wel meer ex-postbodes hebben die tic. Jammer dat ik alleen 6jaar postbode in apeldoorn ben geweest en dus niet het postcode-raadspelletje met je kan doen, piepster...

[ Bericht 2% gewijzigd door boofer op 07-03-2009 09:32:16 (haakje verkeerd) ]
pi_66792618
Mja op zich wisten de meeste Deventernaren met gezond verstand al langer dat de politiek hier niet serieus dient te worden genomen....
  zaterdag 7 maart 2009 @ 19:34:16 #65
164018 nijnja
pi_66806113
quote:
Op maandag 2 maart 2009 18:54 schreef ToT het volgende:
Geweldig dat iedereen er het zelfde over denkt!

En idd @ Zandweerd; sommige delen zijn best okay. Van Vlotenlaan enzo...
Daar werk ik en woon ik 1 seconde vandaag
Wie wil mij aanraken ?
pi_66818384
Werken op de Van Vlotenlaan? Waddan?
pi_66821063
Zandweerd heerst, vooral ten westen van de Van Vlotenlaan. Ik woon er ook.
pi_66823763
Gutver, kunnen we dit topic niet beter Zandweerd noemen
Ik woon er ook.
zoals het potje thuis poept, poept het nergens
_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*
ACWW NWFC id: 2921-2609-9160 nick: tbone Town: Finetown
Fiets
pi_66825229
Zandweerd in the house!
Upon initial contact with ScareFreak
I had envisioned him to be an ill-mannered and psychologically unstable man
pi_66828639
Voorstad-Centrum in da house XD (ok.. ruim een jaar geleden dan, maar mijn naambordje hangt er nog steeds LOL)
  zondag 8 maart 2009 @ 16:13:12 #71
82704 Silver_Shark
Silver_shark
pi_66828934
Borgele
  zondag 8 maart 2009 @ 23:33:36 #72
164018 nijnja
pi_66845274
quote:
Op zondag 8 maart 2009 08:37 schreef ToT het volgende:
Werken op de Van Vlotenlaan? Waddan?
Kleuteropvang
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_66853572
quote:
Op zondag 8 maart 2009 13:41 schreef kareltje_de_grote het volgende:
Gutver, kunnen we dit topic niet beter Zandweerd noemen
Ik woon er ook.
Ik niet, ik woon lekker in het centrum maar mn stage zit oop de Zandweerd ( Wijkcentrum Zandbank op de Lange Zandstraat) Wat een zooitje is het in dat gedeelte zeg, straten die weken open liggen enzo. Fiets nou meestal maar gewoon via de Appelstraat en de Sallandstraat erheen.
  dinsdag 10 maart 2009 @ 22:12:42 #74
164018 nijnja
pi_66915209
Mijn nieuwe stadslichtjes komen niet binnen . Ik heb ze vorige week woensdag besteld en nog niet binnen
pi_66926529
Ach, ik heb wat messen bij de airlmilesshop gekocht, en die geven geen leverdatum, maar leverweken aan.. Dus ergens de komende 2 weken kan ik een pakketje verwachten, en zo te lezen is dat nog selectvracht ook, dus dan moet ik uitkijken naar een zoekende pensionado in een brommobiel bij ons in de straat, dat gaat bijna nooit goed de 1e keer...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')