Nee, die afbeeldingen zijn niet van mij. Had het ook al in de vorige OP gezien, vandaar dat ik ze er ook uit had gehaald...dan moeten we deze maar snel vol posten en bij het nieuwe topic de OP even opfrissenquote:Op vrijdag 3 oktober 2008 13:33 schreef piepster het volgende:
@Zwaaibaai: als je de wiki kopieert en in je OP plakt, doen de afbeeldingen het, en staat deel 14 er ook bij.
http://wiki.fok.nl/index.php/OP/Deventer
Alleen zijn de eerste 2 afbeeldingen stuk.
@PteV : Zijn die afbeeldingen van jou? Zou je ze weer ergens kunnen uploaden?
quote:Date: Tue, 7 Oct 2008 11:25:10 +0200
From: /////////////
To: /////////////
Aan het Bestuur van De IJsel
T.a.v. de secretaris
Batenburg 225
7423 XN DEVENTER
t.a.v. dhr. L. v.d. Berg (8903783)
Datum 06-10-2008 Contactpersoon /////////////
Kenmerk LF/wp E-mail /////////////
Doorkiesnummer /////////////
Onderwerp: Klacht CA-000326/TU2008-254
Geachte heer V.d. Berg,
De Tuchtcommissie bereikte een klacht van het istrict II betreffende uw gedrag tijdens de wedstrijd: 12026 S.G. De Hof 5 - De IJsel 1, gespeeld op: 28-09-2008.
Wij sluiten hierbij: 1 kopie van het wedstrijdformulier
1 kopie van de scheidsrechtersverklaring
In afwachting van behandeling is aan u geen voorlopige straf opgelegd.
U kunt zich, naar eigen keuze, mondeling en/of schriftelijk verweren.
Een verweerschrift dient uiterlijk 14-10-2008 vóór 12.00 uur in het bezit te zijn van /////////////
Houdt u rekening met vertraging in de postbezorging; indien u twijfelt of uw verweer tijdig is bezorgd, dan kunt u op de dag van de zitting op het bovenstaande nummer informeren of uw verweer ontvangen is. Wij wijzen u tevens op de mogelijkheid uw verweer te e-mailen.
Het is belangrijk om in uw verweerschrift alle relevante feiten te vermelden zodat daar bij de beoordeling door de Tuchtcommissie direct rekening mee gehouden kan worden.
Bij mondeling verweer dient u aanwezig te zijn op de zitting van de Tuchtcommissie c.q. Commissie van Onderzoek des avonds op 14-10-2008 in het Bondsbureau, Wattbaan 31-49 te Nieuwegein.
U gelieve bovendien het Bondsbureau uiterlijk 2 dagen voor de desbetreffende zitting van uw komst op de hoogte te stellen, waarna u van Bondsbureau zijde geïnformeerd wordt omtrent het tijdstip van de behandeling van uw tuchtzaak.
Wij adviseren u daags na de zitting van de Tuchtcommissie het Bondsbureau over de uitspraak te bellen. Ook kunt u 1 of 2 dagen na de zitting de verkorte uitspraak op de website van de KNZB (www.knzb.nl) terugvinden.
Hierdoor wordt voorkomen dat door fouten in de postbezorging u het risico loopt ongerechtigd deel te nemen aan een waterpolowedstrijd.
Met vriendelijke groet,
KONINKLIJKE NEDERLANDSE ZWEMBOND
/////////////
Administratief medewerker
quote:Rapportage wangedrag
I Rapport van scheidsrechter Hendriksen , W.G.E.
Omtrent wangedrag bij de wedstrijd: S.G. De Hof 5 tegen De IJsel 1
afdeling: D2.H4E
Gespeeld op (dd-mm-jjjj): 28/9/2008
Wedstrijdnummer: 12026
Betreft (naam beklaagde): L. van den Berg
Vereniging: De IJsel
Startnummer: 8903783
speler / capnr: zwart 10
Straf naamgeving: UMV UMV4
(((uit met vervanging)))
II Beschrijving wangedrag
(aankruisen wat van toepassing is)
Fysiek)
slaan hand poging tot slaan
vuist
trappen poging tot trappen
kopstoot poging tot kopstoot
elleboogstoot poging tot elleboogstoot
onbesuisd spel
wangedrag jegens scheidsrechter
anders: vrije bal vol op het hoofd van de tegenstander gegooid
Bovengenoemde vormen van wangedrag zijn in combinatie met elkaar mogelijk.
Beschrijving:
- Wie werd geraakt: wit 11 M Melleman
wel / geen letsel
wel / geen schade
- Was beklaagde reeds eerder lastig tijdens de wedstrijd'
ja / nee
- Werd wangedrag uitgelokt/reactie:
ja / nee
- Wat ging aan het wangedrag vooraf:
toekennen van een vrije bal aan blauw 10 veroorzaakt door wit 11
- Concrete beschrijving wangedrag:
na het toekennen van een vrije bal aan blauw 10, verlegde ik mn blik naar de rest van hetspel/veld op dat moment zie ik in mn ooghoek dat de vrije bal genomen word en hoor een kreet , zie vervolgens de bal terug stuiteren van het hoofd van wit 11 , M Mellema. Blauw 10 hierop met een UMV uit het water gestuurd.het spel heeft vervolgens enige minuten stil gelegen , omdat wit van mening was dat blauw 10 met UMV 5 meter, 4 minuten verwijderd had moeten worden. rest van de wedstrijd zonder problemen uitgefloten en na de wedstrijd de ploegen en spelers uitleg/ toelichting gegeven op mijn beslissing. partijen zijn daarna rustig naar de douches gegaan en ik hen daarna een prettige wedstrijd gefloten met collega Hijink, die ook tijdens deze wedstrijd aanwezig was.
((teamgenoot. secretares van de vereniging))quote:kleine toelichting
Van: //////////
Contactpersoon toevoegen
Verzonden:dinsdag 7 oktober 2008 16:49:38
Aan: //////////
CC: //////////
Hoi Leon,
Misschien kan het toch geen kwaad om even 'verweerschrift' te schrijven. Gewoon even alles opschrijven wat er gebeurt is: het trappen van je tegenstander etc.. Dan weet men dat jij het niet zonder reden hebt gedaan, of wel je grenzen met opzet zijn op gezocht.
Tja, wie zou niet de man van de wedstrijd op non aktief willen zetten!
Als je hulp nodig hebt dan laat het maar even weten!
Groeten Mathieu
quote:Op maandag 6 oktober 2008 12:33 schreef Eveli het volgende:
teeveepee
dat gebeurt toch standaard bij waterpoloquote:Op donderdag 9 oktober 2008 22:00 schreef nijnja het volgende:
Een kerel trapte me dus de hele tijd in mn balletje balletje, en dat liet ik dus op een gegeven moment zien aan de scheids, kreeg ik een vrij bal, zwom die nog even langs en gaf me nog een trap, dus toen nam ik die vrije bal, op 1 meter, vast in zn gezicht gegooid. Maar de scheids heeft dus een rapport opgemaakt, daarin stond dat ik dus verder de wedstrijd niet vervelend was en dat de reactie was uitgelokt. Dus ik zie het niet heel zwaar wegen.
Ja het hoort bij het spel ja, dan flip ik ook niet, maar deze deed het echt continu, normaal gebeurt het 'wel eens', maar bij deze man dus niet, dus ik zei al van, does normaal... Naja even later begon hij dus eerst te praten tegen mij, omdat wij zo aan het zeuren waren, 'wordt dat jullie geleerd ofzo' zei hij. Dus ik reageerde dr niet op... Toen zei hij dus: zeg eens wat, praat ik spaans ofzo....quote:Op vrijdag 10 oktober 2008 12:26 schreef PteV het volgende:
[..]
dat gebeurt toch standaard bij waterpolo![]()
Zoiets denk ik...quote:Op vrijdag 10 oktober 2008 23:22 schreef Eveli het volgende:
Wat een ass die kerel dan, kan zeker niet tegen zn verlies.
quote:Aan: Mevr. van ’t Foort
Onderwerp: Klacht CA-000326/TU2008-254
Geachte mevrouw van ’t Foort,
Ik heb uw brief over de klacht ontvangen. Ik wil mij bij dezen schriftelijk verweren. Dit zal ik doen door de wedstrijdsituatie uit te leggen.
Het was de eerste wedstrijd en ik had er erg veel zin in. Gewoon een lekker potje poloën. In het water trof ik echter een persoon die –naar mijn mening- deze gedachte niet met mij deelde. Er was continu lichamelijk contact tussen ons, van zijn kant. Dit hoort bij waterpolo, mede daarom heb ik voor deze sport gekozen. Bij deze persoon sloeg naar mijn idee dit lichamelijk contact wel erg door. Ook wanneer de bal niet in de buurt was werden mijn handen en/of andere delen van mijn lichaam vastgehouden (hierbij betrokken dat mijn positie mid-achter was en mijn tegenstander mid-voor lag).
Als de bal in de buurt kwam, werd ‘het gevecht’ om de bal, als ik dit zo mag noemen, heviger, ook een bekend fenomeen in de waterpolosport. Tijdens deze ‘gevechten’ incasseren beide partijen wel eens rake klappen. Ook hier sta ik niet van te kijken. Wat mij echter opviel, was dat ik vaak (meer dan 5 keer) ben geraakt op een plek die bij ons mannen uiterst gevoelig is.
Als dit in een ‘gevecht’ om de bal gebeurt, weet ik dat het bij de sport hoort. Als deze situatie zich echter vaker afspeelt komen er bij mij twijfels over de onschuldigheid van deze pijnlijke ervaring.
De ervaring van mij en het gevolg hierop
De persoon in kwestie kreeg een –slechte- pass. Deze bal wist ik, als mid-achter, te onderscheppen en hiermee weg te zwemmen. Omdat ik wegzwom van deze persoon, wilde deze mij inhalen, begrijpelijk in deze sport. De bewuste man probeerde dit echter door aan mijn benen te gaan hangen. Dit werd opgemerkt door de scheidsrechter, die op zijn beurt mij een vrije bal toe kende. Ik ging goed liggen om een pass te geven op een teamgenoot, wanneer de man in kwestie langs mij heen zwom. Terwijl deze man langs mij heen zwom, kreeg ik een opzettelijke voet tussen mijn benen, wederom op een zeer gevoelige plek. De man zei hierbij woorden tegen mij, die ik als intimiderend ondervond. (Ik weet niet meer wat de persoon in kwestie zei, enkel dat ik het als intimiderend ondervond, alsof ik de wedstrijd aan het verzieken was.) Toen de bewuste tegenspeler dit zei knapte er iets in mij. Ik heb de bal opzettelijk tegen het hoofd van deze persoon gegooid. Ik zag geen andere uitweg, omdat deze man mij de gehele wedstrijd al zat te irriteren (wat ik hierboven heb proberen uit te leggen).
Ik had dit niet moeten doen en heb spijt van mijn actie. Ik heb vernomen dat de persoon in kwestie ongedeerd is gebleven en hier ben ik blij om.
Hopende hierbij de situatie verduidelijkt te hebben,
Met vriendelijke groet,
quote:Op zondag 12 oktober 2008 19:20 schreef nijnja het volgende:
[..]
Zoiets denk ik...
Maargoed, dat was de eerste wedstrijd, heb er nu 3 gehad en we staan bovenaan. 9 punten, doelsaldo van +18
.
Mijn verweerschrift:
[..]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |