Ja,en ik ben me bewust dat niet alles wat ik tot mij neem een goed leven heeft gehad .quote:Op woensdag 18 februari 2009 12:58 schreef Registratiedienst het volgende:
[..]
Je eet wel graag dieren?
.quote:Op woensdag 18 februari 2009 12:57 schreef Piet_Piraat het volgende:
[..]
Ja bijvoorbeeld het hoe groot 't ei is en hoe lang te koken voordat die precies goed is.
quote:Op woensdag 18 februari 2009 12:59 schreef Piet_Piraat het volgende:
[..]
Je kent Afrika nog niet echt en een eigenaar van dieren moet daar gewoon goed voor zorgen.
Mijns inziens is het al moreel verwerpelijk dat je anno 2009 nog dieren eet. Je bent sowieso hypocriet als je wel boos wordt over dierenmishandeling, maar tegelijkertijd het wel normaal vindt om dieren te eten. Denk daar maar eens over na.quote:Op woensdag 18 februari 2009 13:00 schreef waterkip het volgende:
[..]
Ja,en ik ben me bewust dat niet alles wat ik tot mij neem een goed leven heeft gehad .
Zo hypocriet ben ik wel
*btw een waterkip liggen daar de filets van in de supermarkt?quote:Op woensdag 18 februari 2009 13:02 schreef waterkip het volgende:
[..]
...en dat wilde ik graag zo houden
Wat is er nou mis met dieren eten?quote:Op woensdag 18 februari 2009 13:04 schreef Registratiedienst het volgende:
[..]
Mijns inziens is het al moreel verwerpelijk dat je anno 2009 nog dieren eet. Je bent sowieso hypocriet als je wel boos wordt over dierenmishandeling, maar tegelijkertijd het wel normaal vindt om dieren te eten. Denk daar maar eens over na.
amenquote:Op woensdag 18 februari 2009 13:04 schreef Registratiedienst het volgende:
[..]
Mijns inziens is het al moreel verwerpelijk dat je anno 2009 nog dieren eet. Je bent sowieso hypocriet als je wel boos wordt over dierenmishandeling, maar tegelijkertijd het wel normaal vindt om dieren te eten. Denk daar maar eens over na.
Ik heb geen enkele moeite om een paardenbiefstuk op de BBQ te gooien.quote:Op woensdag 18 februari 2009 13:04 schreef Registratiedienst het volgende:
[..]
Moet ik ook geen leer dragen,producten gebruiken waar dierproeven op worden uitgevoerdquote:Op woensdag 18 februari 2009 13:04 schreef Registratiedienst het volgende:
[..]
Is dat hypocriet? Het is meer hypocriet om dat te doen terwijl er alternatieven zijn.quote:Op woensdag 18 februari 2009 13:09 schreef Piet_Piraat het volgende:
Mensen zijn zo heerlijk hypocriet, als puntje bij paaltje komt dan vreten ze alles om te overleven.
Dit vind ik hypocriet. Jij hebt zeker geen leren bank of laarzen? Jij bent zeker de enige die geen hout in huis heeft of papier?? Ja want de dieren in het amazone woud hebben natuurlijk geen last als de bomen daar voor worden weggekapt. Jij gebruikt zeker ook geen gas? Of licht? En jij gooit ook niks weg? Of gebruikt schoonmaakmiddelen? Waarschijnlijk nog nooit in een auto gezeten?quote:Op woensdag 18 februari 2009 13:04 schreef Registratiedienst het volgende:
[..]
Het hoeft niet zo zwart-wit te zijn, maar ageren tegen dierenmishandeling en toch direct bijdragen aan de vleesindustrie is wel een beetje krom.quote:Op woensdag 18 februari 2009 13:11 schreef Boowtje het volgende:
[..]
Dit vind ik hypocriet. Jij hebt zeker geen leren bank of laarzen? Jij bent zeker de enige die geen hout in huis heeft of papier?? Ja want de dieren in het amazone woud hebben natuurlijk geen last als de bomen daar voor worden weggekapt. Jij gebruikt zeker ook geen gas? Of licht? En jij gooit ook niks weg? Of gebruikt schoonmaakmiddelen? Waarschijnlijk nog nooit in een auto gezeten?
weet je wat ook een beetje krom is, de waarde van mensenlevens in vraag stellen, maar tegelijk beweren dat het moreel onverantwoord is om vlees te eten.quote:Op woensdag 18 februari 2009 13:13 schreef Wheelgunner het volgende:
[..]
Het hoeft niet zo zwart-wit te zijn, maar ageren tegen dierenmishandeling en toch direct bijdragen aan de vleesindustrie is wel een beetje krom.
Dat mag jij vinden, maar voor mij heeft een mensenleven niet per definitie een meerwaarde omdat het een mens is.quote:Op woensdag 18 februari 2009 13:15 schreef Beregd het volgende:
[..]
weet je wat ook een beetje krom is, de waarde van mensenlevens in vraag stellen, maar tegelijk beweren dat het moreel onverantwoord is om vlees te eten.
Nee,schijnt ook niet te vreten te zijn ,net als zwaanquote:Op woensdag 18 februari 2009 13:05 schreef Piet_Piraat het volgende:
[..]
*btw een waterkip liggen daar de filets van in de supermarkt?
Voor mij wel, maar dat was niet de vraag, beste gediplomeerde.quote:Op woensdag 18 februari 2009 13:18 schreef Wheelgunner het volgende:
[..]
Dat mag jij vinden, maar voor mij heeft een mensenleven niet per definitie een meerwaarde omdat het een mens is.
En ik probeer het doden van mensen én dieren te vermijden, waar jij bewust dieren de dood in jaagt...
Maar daar heb je gelijk in, verwaarlozen mag ook helemaal niet!quote:Op woensdag 18 februari 2009 12:56 schreef waterkip het volgende:
[..]
Want?
Dat half Afrika de dievenmoord steekt ,kan ik geen verandering in brengen.
Een pittig gesprek met een eigenaar van verwaarloosde dieren kan wel een verschil maken
(al is het alleen maar om al mijn opgekropte agressie even op 1 persoon bot te vieren )
Ik zeg niet dat ze vermoord moeten worden, ik zeg dat hun leven me minder waard is dan dat van een vogeltje. Klein maar wezenlijk verschil.quote:Op woensdag 18 februari 2009 13:22 schreef Beregd het volgende:
[..]
Voor mij wel, maar dat was niet de vraag, beste gediplomeerde.
Je vind het onverantwoord dieren te vermoorden, maar mensen die niets bijdragen aan de maatschappij, dat is wel verantwoord.
Ze doen er in ieder geval niet willens en wetens aan af, itt veel mensen.quote:Ik ken best wel wat dieren die niets bijdragen aan de maatschappij (tenzij eetbaar)
Waarom dan?quote:Op woensdag 18 februari 2009 13:04 schreef Registratiedienst het volgende:
[..]
omdat wij eigenlijk een hogere orde dier zijn, we beter weten en de zwakkeren moeten beschermen.quote:Op woensdag 18 februari 2009 11:27 schreef Echo99 het volgende:
Waarom zou het uberhaupt strafbaar moeten zijn?
En daarom zou het strafbaar moeten zijn? Omdat wij een hoger orde dier zijn? Daarom is het strafbaar om dieren te laten lijden ja... Niet om ze te doden...quote:Op woensdag 18 februari 2009 13:27 schreef thestoryofus2009 het volgende:
[..]
omdat wij eigenlijk een hogere orde dier zijn, we beter weten en de zwakkeren moeten beschermen.
dat zijn de lasten van de evolutie...
maar goed, ik dood dieren ook niet zonder reden maar als het moet dan gewoon snel.
al een paar maal een konijn doodgeschoten die mixematose had, beter dan dat ze extreem lijden
we overconsumeren teveel vlees maar zo nu en dan een stukje vlees of vis.quote:Op woensdag 18 februari 2009 13:04 schreef Registratiedienst het volgende:
[..]
Ah... Je hebt er zelf geen mening over dus...quote:Op woensdag 18 februari 2009 13:34 schreef Registratiedienst het volgende:
[..]
Ga eens wat lezen over ethiek& dierenrechten. Paul Cliteur heeft wel wat aardigs geschreven.
Oh, wat logisch, ik heb geen mening. Nee vriend, ik heb geen tijd.quote:Op woensdag 18 februari 2009 13:36 schreef Echo99 het volgende:
[..]
Ah... Je hebt er zelf geen mening over dus...
edit- Dat is toch hetzelfde als zeggen: Kijk eens op google om te zeggen dat eten van vlees wel goed is...
dan moet je geen discussie starten of je mening verkondigen zonder onderbouwing...quote:Op woensdag 18 februari 2009 13:45 schreef Registratiedienst het volgende:
[..]
Oh, wat logisch, ik heb geen mening. Nee vriend, ik heb geen tijd.
Dat. En waar baseer je onze vriendschap op?quote:Op woensdag 18 februari 2009 13:48 schreef thestoryofus2009 het volgende:
[..]
dan moet je geen discussie starten of je mening verkondigen zonder onderbouwing...
ik voelde me ook persoonlijk aangevallen.quote:Op woensdag 18 februari 2009 13:52 schreef Echo99 het volgende:
[..]
Dat. En waar baseer je onze vriendschap op?
Op hetzelfde als waar dierenrechten op worden gebaseerd... Niets.quote:Op woensdag 18 februari 2009 13:52 schreef Echo99 het volgende:
[..]
Dat. En waar baseer je onze vriendschap op?
Terechtquote:Op woensdag 18 februari 2009 14:27 schreef SicSicSics het volgende:
[..]
Mijn spellingtjekker vindt het zelfs een vaut woort!
Je uitspraak getuigt van weinig respect voor de medemens. Er bestaan nu eenmaal soortgenoten die andere ideeen hebben dan je in die beperkte herseninhoud kan bolwerken.quote:Op woensdag 18 februari 2009 14:27 schreef SicSicSics het volgende:
[..]
Op hetzelfde als waar dierenrechten op worden gebaseerd... Niets.
quote:Op woensdag 18 februari 2009 12:18 schreef Wheelgunner het volgende:
[..]
Ik meen het, ik zie bijvoorbeeld liever 100 dode junks en criminelen dan 1 dood vogeltje.
Tja, vlees is dan ook gigantisch gesubsidieerd. Het zou al een hoop schelen als mensen de werkelijke prijs ervan moesten betalen.quote:Op woensdag 18 februari 2009 13:30 schreef thestoryofus2009 het volgende:
en ik zou best meer vegetarisch willen eten maar das me te duur
Je snapt niet dat het hypocriet is om vlees te eten maar ondertussen boos wordt om dierenmishandeling? HOe denk je dat dat vlees gefokt wordt? In gouden paleisjes waar de dieren elke dag een massage krijgen?quote:
Sorry Piet!quote:Op woensdag 18 februari 2009 14:34 schreef Piet_Piraat het volgende:
[..]
Je uitspraak getuigt van weinig respect voor de medemens. Er bestaan nu eenmaal soortgenoten die andere ideeen hebben dan je in die beperkte herseninhoud kan bolwerken.
Ja, internet.quote:Op woensdag 18 februari 2009 13:48 schreef thestoryofus2009 het volgende:
[..]
dan moet je geen discussie starten of je mening verkondigen zonder onderbouwing...
De ironie ontgaat je?quote:Op woensdag 18 februari 2009 14:31 schreef Piet_Piraat het volgende:
[..]
Afgaan op een spellingcheckert?
Ja toch?quote:Op woensdag 18 februari 2009 14:34 schreef ethiraseth het volgende:
Je snapt niet dat het hypocriet is om vlees te eten maar ondertussen boos wordt om dierenmishandeling? HOe denk je dat dat vlees gefokt wordt? In gouden paleisjes waar de dieren elke dag een massage krijgen?![]()
Enlighten me... Welke alternatieven zijn er dan? Die soja troep ofzo?quote:Op woensdag 18 februari 2009 13:11 schreef Wheelgunner het volgende:
[..]
Is dat hypocriet? Het is meer hypocriet om dat te doen terwijl er alternatieven zijn.
Minder vlees eten is ook een alternatief.quote:Op woensdag 18 februari 2009 21:31 schreef AchJa het volgende:
[..]
Enlighten me... Welke alternatieven zijn er dan? Die soja troep ofzo?
Oh, dus voortaan maar zoete rommel op de boterham...quote:Op woensdag 18 februari 2009 21:35 schreef Rubber_Johnny het volgende:
[..]
Minder vlees eten is ook een alternatief.
Google is your friend.quote:Op woensdag 18 februari 2009 21:31 schreef AchJa het volgende:
[..]
Denk je echt dat er geen ander soort vegetarisch broodbeleg is? Leef je onder een steen ofzo?quote:Op woensdag 18 februari 2009 21:40 schreef AchJa het volgende:
[..]
Oh, dus voortaan maar zoete rommel op de boterham...
Nee maar niet by default vlees eten maar alleen als je het echt lekkerder vindt dan zonder vlees.quote:Op woensdag 18 februari 2009 21:40 schreef AchJa het volgende:
[..]
Oh, dus voortaan maar zoete rommel op de boterham...
quote:Op woensdag 18 februari 2009 21:43 schreef Wheelgunner het volgende:
[..]
Denk je echt dat er geen ander soort vegetarisch broodbeleg is? Leef je onder een steen ofzo?
Als je een regenworm in tweeën knipt leven beide stukken verder, volgens mij kan dat met kinderen niet.quote:Op woensdag 18 februari 2009 11:51 schreef Echo99 het volgende:
[..]
Want een kind is hetzelfde waard als nou... laten we zeggen een regenworm...
_!
Probeer eens een pakje vegetarische boterhammenworst ofzo de volgende keer dat je in de supermarkt komt, en er zijn nog een hoop andere soorten vega-beleg. Je vindt ze meestal naast het gebruikelijke vlees-beleg. Het kan toch echt niet als een verassing komen dat dat soort dingen gewoon in de schappen liggen?quote:Op woensdag 18 februari 2009 22:04 schreef AchJa het volgende:
[..]
Wsl wel dan, ik wil gewoon boterhamworst/ metworst en dat soort dingen op mijn brood. Kaas vind ik niet te vreten en die zoete zooi kan mij gestolen worden.
Tsja, als je echt open staat voor alternatieven zul je wat dingen moeten uit proberen. Keuze is er in ieder geval genoeg.quote:Daarnaast wil ik 's avonds ook nog wel eens genieten van een stuk droge worst. Het enige alternatieve wat ik kan verzinnen is vis, ja daar ben ik ook een groot liefhebber van. Maar ook dat zal wel niet kunnen want dat zijn de beesten met het beroerdste einde volgens wat onderzoekjes (kan ff geen bron vinden, het was een paar jaar terug dat ik dat las)
Soja is juist super slecht voor het lichaam.quote:Op woensdag 18 februari 2009 21:31 schreef AchJa het volgende:
[..]
Dat is dan lullig voor de vleeseters want waar denk je dat onze veestapel mee wordt gevoed?quote:Op woensdag 18 februari 2009 23:05 schreef Kabolter het volgende:
[..]
Soja is juist super slecht voor het lichaam.
een koetje heeft meerdere magen en andere enzymen om soja om te zetten in vlees.quote:Op woensdag 18 februari 2009 23:33 schreef Wheelgunner het volgende:
[..]
Dat is dan lullig voor de vleeseters want waar denk je dat onze veestapel mee wordt gevoed?
Oh, dus we kunnen net zo makkelijk gras eten?quote:Op woensdag 18 februari 2009 23:33 schreef Wheelgunner het volgende:
[..]
Dat is dan lullig voor de vleeseters want waar denk je dat onze veestapel mee wordt gevoed?
Slachtvee eet over het algemeen geen gras, maar zo werkt de voedselketen wel ja. De hormonen in soja zul je ook binnenkrijgen als je het vlees eet van dieren die gevoed worden met die soja. Net als dioxine in vis.quote:Op woensdag 18 februari 2009 23:51 schreef AchJa het volgende:
[..]
Oh, dus we kunnen net zo makkelijk gras eten?
Het mooie aan een lichaam is idd dat die stoffen omzet naar andere stoffen.quote:Op donderdag 19 februari 2009 08:42 schreef Wheelgunner het volgende:
[..]
Slachtvee eet over het algemeen geen gras, maar zo werkt de voedselketen wel ja. De hormonen in soja zul je ook binnenkrijgen als je het vlees eet van dieren die gevoed worden met die soja. Net als dioxine in vis.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |