abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 18 februari 2009 @ 21:43:16 #152
207353 Wheelgunner
Met de Noorderzon...
pi_66214239
quote:
Op woensdag 18 februari 2009 21:31 schreef AchJa het volgende:

[..]

Enlighten me... Welke alternatieven zijn er dan? Die soja troep ofzo?
Google is your friend.
  woensdag 18 februari 2009 @ 21:43:54 #153
207353 Wheelgunner
Met de Noorderzon...
pi_66214260
quote:
Op woensdag 18 februari 2009 21:40 schreef AchJa het volgende:

[..]

Oh, dus voortaan maar zoete rommel op de boterham...
Denk je echt dat er geen ander soort vegetarisch broodbeleg is? Leef je onder een steen ofzo?
  woensdag 18 februari 2009 @ 21:53:43 #154
206937 Rubber_Johnny
Groter is altijd beter!!
pi_66214683
quote:
Op woensdag 18 februari 2009 21:40 schreef AchJa het volgende:

[..]

Oh, dus voortaan maar zoete rommel op de boterham...
Nee maar niet by default vlees eten maar alleen als je het echt lekkerder vindt dan zonder vlees.

Dat vlees dat er bijvoorbeeld standaard in huzarensalades en kant en klaar maaltijden zit is dat nou echt zo geweldig? Voegt dat nou echt wat toe?
pi_66215176
quote:
Op woensdag 18 februari 2009 21:43 schreef Wheelgunner het volgende:

[..]

Denk je echt dat er geen ander soort vegetarisch broodbeleg is? Leef je onder een steen ofzo?

Wsl wel dan, ik wil gewoon boterhamworst/ metworst en dat soort dingen op mijn brood. Kaas vind ik niet te vreten en die zoete zooi kan mij gestolen worden. Daarnaast wil ik 's avonds ook nog wel eens genieten van een stuk droge worst. Het enige alternatieve wat ik kan verzinnen is vis, ja daar ben ik ook een groot liefhebber van. Maar ook dat zal wel niet kunnen want dat zijn de beesten met het beroerdste einde volgens wat onderzoekjes (kan ff geen bron vinden, het was een paar jaar terug dat ik dat las)
pi_66215306
quote:
Op woensdag 18 februari 2009 11:51 schreef Echo99 het volgende:

[..]

Want een kind is hetzelfde waard als nou... laten we zeggen een regenworm...

_!
Als je een regenworm in tweeën knipt leven beide stukken verder, volgens mij kan dat met kinderen niet.

Hahh, het is hier vakantie, morgen ff proberen
zoals het potje thuis poept, poept het nergens
_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*
ACWW NWFC id: 2921-2609-9160 nick: tbone Town: Finetown
Fiets
  woensdag 18 februari 2009 @ 22:41:19 #157
207353 Wheelgunner
Met de Noorderzon...
pi_66216973
quote:
Op woensdag 18 februari 2009 22:04 schreef AchJa het volgende:

[..]

Wsl wel dan, ik wil gewoon boterhamworst/ metworst en dat soort dingen op mijn brood. Kaas vind ik niet te vreten en die zoete zooi kan mij gestolen worden.
Probeer eens een pakje vegetarische boterhammenworst ofzo de volgende keer dat je in de supermarkt komt, en er zijn nog een hoop andere soorten vega-beleg. Je vindt ze meestal naast het gebruikelijke vlees-beleg. Het kan toch echt niet als een verassing komen dat dat soort dingen gewoon in de schappen liggen?
quote:
Daarnaast wil ik 's avonds ook nog wel eens genieten van een stuk droge worst. Het enige alternatieve wat ik kan verzinnen is vis, ja daar ben ik ook een groot liefhebber van. Maar ook dat zal wel niet kunnen want dat zijn de beesten met het beroerdste einde volgens wat onderzoekjes (kan ff geen bron vinden, het was een paar jaar terug dat ik dat las)
Tsja, als je echt open staat voor alternatieven zul je wat dingen moeten uit proberen. Keuze is er in ieder geval genoeg.
pi_66218159
quote:
Op woensdag 18 februari 2009 21:31 schreef AchJa het volgende:

[..]

Enlighten me... Welke alternatieven zijn er dan? Die soja troep ofzo?
Soja is juist super slecht voor het lichaam.
  woensdag 18 februari 2009 @ 23:33:56 #159
207353 Wheelgunner
Met de Noorderzon...
pi_66219439
quote:
Op woensdag 18 februari 2009 23:05 schreef Kabolter het volgende:

[..]

Soja is juist super slecht voor het lichaam.
Dat is dan lullig voor de vleeseters want waar denk je dat onze veestapel mee wordt gevoed?
pi_66219900
quote:
Op woensdag 18 februari 2009 23:33 schreef Wheelgunner het volgende:

[..]

Dat is dan lullig voor de vleeseters want waar denk je dat onze veestapel mee wordt gevoed?
een koetje heeft meerdere magen en andere enzymen om soja om te zetten in vlees.
word pas link als koetjes hormoontjes en medicatie krijgen die niet word afgebroken en rechtstreeks in het vlees beland.

vind een vegi burger en dergelijke ook wel lekker of risotto met spinazie en geitenkaas.
maar ja, tis duur en het aanbod is ook niet geweldig (als zijnde in kant en klaar maaltijden, voor als ik lui ben).

we gaan wel erg off-topic
pi_66220156
quote:
Op woensdag 18 februari 2009 23:33 schreef Wheelgunner het volgende:

[..]

Oh, dus we kunnen net zo makkelijk gras eten?
  donderdag 19 februari 2009 @ 08:39:50 #162
116015 SicSicSics
Crushing Cranial Contents!
pi_66225018
Dus; wat heeft mijn voedsel ook alweer precies te maken met het feit dat ik, onder bepaalde omstandigheden, mijn huisdier af mag maken?1 Het is niet zo dat ik dagelijks kat eet ofzo...

Kunnen we nu dan weer even terug ontopic? Ik heb namelijk een nestje kittens en ik wil graag weten of eroverheen rijden met de auto als humaner wordt gezien dan ze in de plomp donderen met wat steentjes in het zakje.

Anders suggesties zijn natuurlijk ook welkom.

Het kopje inslaan met een hamer was geen succes. Ik moest echt drie keer meppen, volgens mij mag dat niet! Taaie kut beesten.

1 Helemaal niets!
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
  donderdag 19 februari 2009 @ 08:42:52 #163
207353 Wheelgunner
Met de Noorderzon...
pi_66225069
quote:
Op woensdag 18 februari 2009 23:51 schreef AchJa het volgende:

[..]

Oh, dus we kunnen net zo makkelijk gras eten?
Slachtvee eet over het algemeen geen gras, maar zo werkt de voedselketen wel ja. De hormonen in soja zul je ook binnenkrijgen als je het vlees eet van dieren die gevoed worden met die soja. Net als dioxine in vis.
pi_66229392
quote:
Op donderdag 19 februari 2009 08:42 schreef Wheelgunner het volgende:

[..]

Slachtvee eet over het algemeen geen gras, maar zo werkt de voedselketen wel ja. De hormonen in soja zul je ook binnenkrijgen als je het vlees eet van dieren die gevoed worden met die soja. Net als dioxine in vis.
Het mooie aan een lichaam is idd dat die stoffen omzet naar andere stoffen.
En geen wezen is gelijk.

Soja belemmert de aanmaak van trypsine, trypsine zorgt er weer voor dat eiwitten makkelijker worden opgenomen. Ook zit er in soja veel lectine, dat weer het opnemen van vitamens belemmert.
Dit zijn de 2 grootste ankers van de slechte eigenschappen van soja.

Zijn nog heel wat dingen die er om heen hangen.

Ontopcic: Hoe denken jullie dit tegen te kunnen gaan? Hondenpoep is bijvoorbeeld een grote ergenis. Er is van alles aan gedaan, poepzakjes, schepjes, etc. En niks helpt, al hoor ik weinig over controles (moet makkelijk zijn volgens mij). Waarom zou deze regeling dan wel helpen? Als een huisdier dood is, dan wordt er echt geen onderzoek gedaan naar zijn dood, zoals ze bij mensen doen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')