Want een kind is hetzelfde waard als nou... laten we zeggen een regenworm...quote:Op woensdag 18 februari 2009 11:49 schreef ethiraseth het volgende:
[..]
Het is een vergelijking tussen levende wezens. Hoe jij denkt is precies dezelfde denkwijze die slavernij toestond.
weet je, elke keer als je een pil neemt tegen de griep, sterven er miljoenen levende wezens in je darmen! Gij moordenaar!quote:Op woensdag 18 februari 2009 11:49 schreef ethiraseth het volgende:
[..]
Het is een vergelijking tussen levende wezens. Hoe jij denkt is precies dezelfde denkwijze die slavernij toestond, namelijk dat het ene levende wezen minder waard is dan het ander en daarom minder rechten heeft.
Daarom zijn óf vegetarisme óf je eigen dieren houden, ze zelf grootbrengen en ook zelf slachten en opeten de enige juiste wegen. Dat hypocriete "boehoe dierenmishandeling" als een kat bij het vuilnis wordt gegooid maar vervolgens wel een broodje leverworst eten is zeer verwerpelijk.quote:Op woensdag 18 februari 2009 11:50 schreef Beregd het volgende:
Weet je wat het is, wel naar de slager of dierenarts lopen, maar er zelf tegen zijn dat mensen dieren afmaken: laf.
mijn grootmoeder zou het moeten horen...
iedereen doet wat hij wil. Maar mensen die huisdieren als kinderen of zelfs gewoon evenwaardig als kinderen beschouwen, verafschuw ik vanuit het diepst van mij hart.quote:Op woensdag 18 februari 2009 11:50 schreef waterkip het volgende:
[..]
Vind je het erg als de keuze door diegene zelf word gemaakt,geef mij maar huidieren inplaats van kutkoters.
Naar de slager loop ik niet.quote:Op woensdag 18 februari 2009 11:50 schreef Beregd het volgende:
Weet je wat het is, wel naar de slager of dierenarts lopen, maar er zelf tegen zijn dat mensen dieren afmaken: laf.
mijn grootmoeder zou het moeten horen...
Ik ben benieuwd naar je rechtvaardiging waarom een mensenleven meer waard is. Welke morele of filosofische basis heb je daarvoor? Is het omdat een mens meer intellect heeft? Omdat het een soort universele waarde is dat de mens boven andere dieren staat? Omdat het dezelfde soort is? Omdat de bijbel het zegt? Of vind je dat gewoon omdat je er nooit over hebt nagedacht?quote:Op woensdag 18 februari 2009 11:53 schreef Beregd het volgende:
[..]
iedereen doet wat hij wil. Maar mensen die huisdieren als kinderen of zelfs gewoon evenwaardig als kinderen beschouwen, verafschuw ik vanuit het diepst van mij hart.
En andersom dan? Waarom heeft een wurm net zo veel waarde als een mensenleven?quote:Op woensdag 18 februari 2009 11:55 schreef ethiraseth het volgende:
[..]
Ik ben benieuwd naar je rechtvaardiging waarom een mensenleven meer waard is. Welke morele of filosofische basis heb je daarvoor? Is het omdat een mens meer intellect heeft? Omdat het een soort universele waarde is dat de mens boven andere dieren staat? Omdat het dezelfde soort is? Omdat de bijbel het zegt? Of vind je dat gewoon omdat je er nooit over hebt nagedacht?
krijgen we die discussie nu weer ?quote:Op woensdag 18 februari 2009 11:47 schreef Echo99 het volgende:
[..]
Dieren met kinderen vergelijken...
Wat denk je dat wij als mens nog steeds zijn?quote:Op woensdag 18 februari 2009 11:47 schreef Echo99 het volgende:
[..]
Dieren met kinderen vergelijken...
Tut tut, geen vraag beantwoorden met een wedervraag.quote:Op woensdag 18 februari 2009 11:58 schreef Echo99 het volgende:
[..]
En andersom dan? Waarom heeft een wurm net zo veel waarde als een mensenleven?
Ik begin hem niet hoor...quote:Op woensdag 18 februari 2009 11:58 schreef Frutsel het volgende:
hmmm
[..]
krijgen we die discussie nu weer ?
dat laatste!quote:Op woensdag 18 februari 2009 11:55 schreef ethiraseth het volgende:
[..]
Ik ben benieuwd naar je rechtvaardiging waarom een mensenleven meer waard is. Welke morele of filosofische basis heb je daarvoor? Is het omdat een mens meer intellect heeft? Omdat het een soort universele waarde is dat de mens boven andere dieren staat? Omdat het dezelfde soort is? Omdat de bijbel het zegt? Of vind je dat gewoon omdat je er nooit over hebt nagedacht?
Biologisch gezien zijn we misschien het zelfde. Ik vind (ja dat is mijn mening) dat 1 mensenleven meer waard is dan het leven van bijvoorbeelde 100 poezen, kanaries of konijnen.quote:Op woensdag 18 februari 2009 11:59 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Wat denk je dat wij als mens nog steeds zijn?
Kan je aub je teksten wat nuancerenquote:Op woensdag 18 februari 2009 11:50 schreef waterkip het volgende:
[..]
Vind je het erg als de keuze door diegene zelf word gemaakt,geef mij maar huidieren inplaats van kutkoters.
Omdat die tegen jou borst stuit?quote:Op woensdag 18 februari 2009 12:05 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Kan je aub je teksten wat nuanceren
Wij hebben genoeg eigenschappen die daar voor zorgen.quote:Op woensdag 18 februari 2009 11:55 schreef ethiraseth het volgende:
[..]
Ik niet, afhankelijk van wie het zijn vind ik soms 100 mensenlevens minder waard dan 1 kanarie...quote:Op woensdag 18 februari 2009 12:03 schreef Echo99 het volgende:
[..]
Biologisch gezien zijn we misschien het zelfde. Ik vind (ja dat is mijn mening) dat 1 mensenleven meer waard is dan het leven van bijvoorbeelde 100 poezen, kanaries of konijnen.
Dat heeft niks meer met keuzes of eigen mening te maken maar meer met pure domheid en onwetendheid.quote:Op woensdag 18 februari 2009 12:10 schreef Wheelgunner het volgende:
[..]
Ik niet, afhankelijk van wie het zijn vind ik soms 100 mensenlevens minder waard dan 1 kanarie...
Doden is een vak,ik ga er vanuit dat effeciëntie in een slachthuis boven humaniteit gaat,maar snel gaat het wel in de regel.quote:Op woensdag 18 februari 2009 12:04 schreef Kabolter het volgende:
Een snelle, goed gerichte tik is in mijn ogen een stuk beter dan het een spuitje geven. Bij de eerste stappen naar binnen heeft het dier al in de gaten dat er wat gaat gebeuren.
Het valt ook niet te controleren, Iig niet bij pasgeboren diertjes.
Zelfs bij volwassen dieren gaat dat niet.
Verder lijkt het mij geen goede zaak de verantwoording bij een dierenarts te leggen.
Deze kan er baat bij hebben om het juist niet uit te voeren.
Maak je geen zorgen, ik heb ook geen hoge dunk van jou...quote:Op woensdag 18 februari 2009 12:14 schreef Posdnous het volgende:
[..]
Dat heeft niks meer met keuzes of eigen mening te maken maar meer met pure domheid en onwetendheid.
Beter dan aan een boom knopen toch?quote:Op woensdag 18 februari 2009 11:26 schreef Posdnous het volgende:
Het is erg handig je hondje af te maken, voordat je op vakantie gaat.
Ik denk dat je zit te trollen. Maar ik wil je toch graag de kans geven om het uit te leggen.quote:Op woensdag 18 februari 2009 12:10 schreef Wheelgunner het volgende:
[..]
Ik niet, afhankelijk van wie het zijn vind ik soms 100 mensenlevens minder waard dan 1 kanarie...
Ik meen het, ik zie bijvoorbeeld liever 100 dode junks en criminelen dan 1 dood vogeltje.quote:Op woensdag 18 februari 2009 12:16 schreef Echo99 het volgende:
[..]
Ik denk dat je zit te trollen. Maar ik wil je toch graag de kans geven om het uit te leggen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |