abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_66191540
Doden huisdier blijft toegestaan

AMSTERDAM - Het doden van huisdieren, anders dan door een dierenarts of slager, mag nog steeds in Nederland. Een dier mag er weliswaar geen pijn van ondervinden, maar zolang het zonder mishandeling gebeurt, is het niet strafbaar een hond zijn kop in te slaan of je eigen kippen of varkens de keel door te snijden.
quote:
De Sophia-Vereeniging tot Bescherming van Dieren kan niet langer aanzien dat zelfs nu er een nieuwe Wet Dieren in de maak is, er in het conceptwetsvoorstel geen regel is opgenomen waarin het doden van huisdieren strafbaar wordt gemaakt en schrijft daarom deze week een brandbrief aan het ministerie van Landbouw. "Het mishandelen van een dier is strafbaar in Nederland. Maar door een gat in de wet geldt dit niet voor het doden van huisdieren. Fokkers kunnen daardoor 'ongewenste' huisdieren ongestraft doden en particulieren mogen hun kat, konijn of cavia zelf doodmaken als ze er niet meer voor willen zorgen", zegt directeur Helma van de Vondevoort. In de Gezondheids- en Welzijnswet voor Dieren (GWWD), die nu nog van kracht is, is het doden van gezelschapsdieren niet geregeld. Artikel 43 verbiedt het doden van dieren, behalve in gevallen die bij algemene maatregel van bestuur zijn aangewezen. Er is echter geen invulling gegeven aan deze maatregel, waardoor het artikel nooit in werking is getreden.

Verkeerde kleur
Van de Vondevoort: "Op internetfora wordt druk gespeculeerd over de wijze waarop dieren zo effectief en snel mogelijk kunnen worden gedood. Vooral broodfokkers zijn gespitst op nestjes die bestaan uit zo veel mogelijk 'populaire' dieren. Dieren die niet voldoen omdat ze bijvoorbeeld niet de goede vachtkleur of het juiste geslacht hebben, worden door sommige fokkers zonder pardon afgemaakt. Maar ook particulieren kiezen er regelmatig voor om goedkoop en zonder discussie van hun ongewenste dier af te komen door het zelf dood te maken."

De GWWD wordt vervangen door een nieuwe Wet Dieren, die nu nog alleen in concept bestaat. In deze wet is deze ernstige tekortkoming nog steeds niet hersteld, zo zegt ook de persvoorlichter van het ministerie. "Maar hij is ook nog in de maak en ik weet dat er zeer binnenkort weer een overleg over is." Daarom luidt de Sophia-Vereeniging de noodklok vóór de wet definitief wordt vastgesteld
Bron

Moet toch verdorie niet veel gekker worden! Ik vind dat het verschil tussen mishandelen en afmaken groot is, en prima geregeld in de wet. Er moet opgetreden kunnen worden tegen iemand die een huisdier misbruikt, mishandeld of verwaarloosd. Maar iemand die zijn konijn, kat of kip afmaakt, daar is in principe toch niks mis mee.

Moet je dan je konijnen en cavia's maar door laten fokken voortaan, omdat je anders strafbaar bent? Mag je je kippen alleen nog maar door de slager laten slachten?

Dit soort onzin wordt duidelijk bedacht door mensen die in de stad wonen en alleen te maken hebben met pluizige hamsters en schattige puppies. Muesli etende, tuinbroek dragende, boomknuffelaars die het zicht op de realiteit verliezen.

Ik hou van dieren, ik zorg er goed voor. Maar als ik, om welke reden dan ook, besluit een huisdier af te maken dan is dat mijn zaak. Men mag er vanuit gaan dat ik het niet voor niks doe.

Nogmaals, mishandelen is een andere kwestie.. daar kan nooit een goede reden voor zijn. Afmaken is daarentegen een heel ander verhaal.

Ik heb gezegd.
Beter één keer om vergeving vragen, dan tien keer om toestemming.
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 woensdag 18 februari 2009 @ 11:23:58 #2
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_66191617
Eindelijk een goede maas in de wet gevonden om mensen af te kunnen maken.
THX TS.
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
pi_66191632
quote:
Op woensdag 18 februari 2009 11:21 schreef Kogando het volgende:

Nogmaals, mishandelen is een andere kwestie.. daar kan nooit een goede reden voor zijn. Afmaken is daarentegen een heel ander verhaal.
Inderdaad
pi_66191675
quote:
Op woensdag 18 februari 2009 11:23 schreef Netsplitter het volgende:
Eindelijk een goede maas in de wet gevonden om mensen af te kunnen maken.
THX TS.
In veel landen, zoals België, mag dat ook.. mits er goede redenen zijn.
  woensdag 18 februari 2009 @ 11:26:10 #5
54997 Posdnous
Moslima-knuffelaar
pi_66191697
Het is erg handig je hondje af te maken, voordat je op vakantie gaat.
When it comes to being Plug 1, it's just me, myself and I
  woensdag 18 februari 2009 @ 11:27:41 #6
93427 Echo99
© Boy_Snakeye 21.07.05
pi_66191766
Waarom zou het uberhaupt strafbaar moeten zijn?
Lang leve mij! *O*
pi_66191839
quote:
Op woensdag 18 februari 2009 11:26 schreef Posdnous het volgende:
Idd, hopelijk volgt de eigenaar dan snel
quote:
Fokkers kunnen daardoor 'ongewenste' huisdieren ongestraft doden
wij mogen dat dus wel, maar die van Geen Stijl dus niet?

Goeie wet man! Strafbaar stellen die hap
  woensdag 18 februari 2009 @ 11:30:07 #8
43584 Beregd
absolutely inch perfect
pi_66191857
Het zou maar al te gek zijn dat je geen dieren meer mag afmaken.

Mensen willen tegenwoordig niet meer geweten hebben dat het vlees dat ze dagelijks eten eigenlijk een dood beest is. Ze willen het mooi verpakt, zonder ook maar enig spoor van bloed of herkenning. Gewoon een anoniem stuk vlees.

Eigenlijk zou iedereen eens een beest moeten afgemaakt hebben en daarna opeten, je zou veel meer respect hebben voor wat je dagelijks te eten krijgt.
pi_66191951
quote:
Op woensdag 18 februari 2009 11:30 schreef Beregd het volgende:
Het zou maar al te gek zijn dat je geen dieren meer mag afmaken.

Mensen willen tegenwoordig niet meer geweten hebben dat het vlees dat ze dagelijks eten eigenlijk een dood beest is. Ze willen het mooi verpakt, zonder ook maar enig spoor van bloed of herkenning. Gewoon een anoniem stuk vlees.

Eigenlijk zou iedereen eens een beest moeten afgemaakt hebben en daarna opeten, je zou veel meer respect hebben voor wat je dagelijks te eten krijgt.
Jij bent vast geen vegetariër
What is my problem with man, you ask? No. I ask you, what was man's problem with me?
pi_66192132
quote:
Fokkers kunnen daardoor 'ongewenste' huisdieren ongestraft doden en particulieren mogen hun kat, konijn of cavia zelf doodmaken als ze er niet meer voor willen zorgen
Laten we hopen dat dat tot het einde der dagen zo blijft en dat de hysterische dierenmeute het niet voor het zeggen krijgt.
Zitten we straks met een oncontroleerbare hoeveelheid loslopende honden, katten, cavia's en kanaries in dit toch al veel te dichtbevolkte landje, zowel qua mensen als huisdieren.
Sic transit gloria mundi
--- --- --- --- --- --- ---
I drink, therefore I am!
pi_66192158
quote:
Op woensdag 18 februari 2009 11:32 schreef FireFox1 het volgende:

[..]

Jij bent vast geen vegetariër
Ik ben geen vegetariër, maar wel in grote lijnen met hem eens. Als je vlees eet, moet je ook weten hoe dat stukje in de vitrine bij de AH/slager/etc komt, alleen al omdat je dan meer kennis hebt om de kwaliteit te herkennen...

Kan me nog een leuk BBC programma herinneren welke liet zien hoe het (Engelse) klassieke kerstdiner gemaakt werd, van slachten tot braden. Een groot deel van het publiek had geen flauw benul van alle processen (manieren van "huisvesting", slachten, snijden en braden)...
You can't convince a believer of anything; for their belief is not based on evidence, it's based on a deep seated need to believe
C. Sagan
pi_66192191
Waarom zou je zelf je kat af willen maken? Om die paar tientjes van de dierenarts uit sparen?
Wanneer valt het onder mishandeling dan? Als je, je hond van 9-hoog naar beneden gooit is hij ook snel dood en als je, je kat ophangt ook.
En wat is een goede reden dan? Dat het onderhoud van de vacht van je pers tegenvalt? Of dat er net teveel rood inzit?
  woensdag 18 februari 2009 @ 11:39:20 #13
93427 Echo99
© Boy_Snakeye 21.07.05
pi_66192225
---> F&F en dan popcorn halen
Lang leve mij! *O*
  woensdag 18 februari 2009 @ 11:41:02 #14
230418 waterkip
Klaar?Ik niet!
pi_66192300
*edit*

[ Bericht 49% gewijzigd door Frutsel op 18-02-2009 11:59:27 (doe eens gewoon joh :)) ]
Ten Yellow Pointy Kities
Eleven Blue Egyptians
If it wern't so purdy I'd call it skin flute
pi_66192320
quote:
Op woensdag 18 februari 2009 11:38 schreef Sunprincess het volgende:
Waarom zou je zelf je kat af willen maken? Om die paar tientjes van de dierenarts uit sparen?
Wanneer valt het onder mishandeling dan? Als je, je hond van 9-hoog naar beneden gooit is hij ook snel dood en als je, je kat ophangt ook.
En wat is een goede reden dan? Dat het onderhoud van de vacht van je pers tegenvalt? Of dat er net teveel rood inzit?
Wat nu als je zelf kippen houdt? Of het konijn met kerst wil opeten?
You can't convince a believer of anything; for their belief is not based on evidence, it's based on a deep seated need to believe
C. Sagan
  woensdag 18 februari 2009 @ 11:44:01 #16
230418 waterkip
Klaar?Ik niet!
pi_66192430
quote:
Op woensdag 18 februari 2009 11:41 schreef The_stranger het volgende:

[..]

Wat nu als je zelf kippen houdt? Of het konijn met kerst wil opeten?
Ik heb dat altijd met kutkinderen ,kan je die ook wat langer in het bad onderhouden ,of een kussentje op het hoofd drukken .?
Ten Yellow Pointy Kities
Eleven Blue Egyptians
  woensdag 18 februari 2009 @ 11:45:02 #17
81187 ethiraseth
Fuck you, got mine
pi_66192466
Ik ben voorstander van het legaal mogen afmaken van je kinderen. mishandelen mag niet, maar doden wel ,als het maar snel en pijnloos gedaan wordt. Ik hou van kinderen ,ik zorg er goed voor, maar als ik ze besluit niet meer te willen is het mijn zaak als ik ze af maak.Men mag er tenslotte vanuit gaan dat ik dat niet voor niks doe.
Winnaar Agnes Kant knuffel 2010.
Indeed, what are the roots of western geometry? Nothing else but the Egyptian techniques of surveying property.
  woensdag 18 februari 2009 @ 11:47:09 #18
93427 Echo99
© Boy_Snakeye 21.07.05
pi_66192522
quote:
Op woensdag 18 februari 2009 11:44 schreef waterkip het volgende:

[..]

Ik heb dat altijd met kutkinderen ,kan je die ook wat langer in het bad onderhouden ,of een kussentje op het hoofd drukken .?
Dieren met kinderen vergelijken...
Lang leve mij! *O*
  woensdag 18 februari 2009 @ 11:47:17 #19
43584 Beregd
absolutely inch perfect
pi_66192526
oja, laat ons de vergelijking maken met kinderen, das een vergelijking die heel erg steek houdt.

Ik hoop dat jullie kinderen beseffen dat ze evenveel waard zijn voor jullie, als de huisdieren. Of als de kip in de soep.
  woensdag 18 februari 2009 @ 11:49:19 #20
81187 ethiraseth
Fuck you, got mine
pi_66192581
quote:
Op woensdag 18 februari 2009 11:47 schreef Beregd het volgende:
oja, laat ons de vergelijking maken met kinderen, das een vergelijking die heel erg steek houdt.

Ik hoop dat jullie kinderen beseffen dat ze evenveel waard zijn voor jullie, als de huisdieren. Of als de kip in de soep.
Het is een vergelijking tussen levende wezens. Hoe jij denkt is precies dezelfde denkwijze die slavernij toestond, namelijk dat het ene levende wezen minder waard is dan het ander en daarom minder rechten heeft.
Indeed, what are the roots of western geometry? Nothing else but the Egyptian techniques of surveying property.
pi_66192595
quote:
Op woensdag 18 februari 2009 11:45 schreef ethiraseth het volgende:
Ik ben voorstander van het legaal mogen afmaken van je kinderen. mishandelen mag niet, maar doden wel ,als het maar snel en pijnloos gedaan wordt. Ik hou van kinderen ,ik zorg er goed voor, maar als ik ze besluit niet meer te willen is het mijn zaak als ik ze af maak.Men mag er tenslotte vanuit gaan dat ik dat niet voor niks doe.
Dat heet abortus.
  woensdag 18 februari 2009 @ 11:50:40 #22
81187 ethiraseth
Fuck you, got mine
pi_66192634
quote:
Op woensdag 18 februari 2009 11:49 schreef Kogando het volgende:

[..]

Dat heet abortus.
Postnatale abortus, ik ben voor.
  woensdag 18 februari 2009 @ 11:50:40 #23
43584 Beregd
absolutely inch perfect
pi_66192637
Weet je wat het is, wel naar de slager of dierenarts lopen, maar er zelf tegen zijn dat mensen dieren afmaken: laf.

mijn grootmoeder zou het moeten horen...
  woensdag 18 februari 2009 @ 11:50:56 #24
230418 waterkip
Klaar?Ik niet!
pi_66192648
quote:
Op woensdag 18 februari 2009 11:47 schreef Beregd het volgende:

Vind je het erg als de keuze door diegene zelf word gemaakt,geef mij maar huidieren inplaats van kutkoters.
Ten Yellow Pointy Kities
Eleven Blue Egyptians
pi_66192656
quote:
Op woensdag 18 februari 2009 11:45 schreef ethiraseth het volgende:
Ik ben voorstander voor het legaal mogen afmaken van je kinderen. mishandelen mag niet, maar doden wel ,als het maar snel en pijnloos gedaan wordt. Ik hou van kinderen ,ik zorg er goed voor, maar als ik ze besluit niet meer te willen is het mijn zaak als ik ze af maak.
Idd. Gewoon als ht neusje te groot is of de haarkleur je niet bevalt. Mooiste is dan om bij de bevalling een emmertje water klaar te zetten zodat je het meteen erin kunt stoppen.
Op die manier houden we alleen de mooie mensen over, beter!

Op latere leeftijd moet het natuurlijk ook nog kunnen want ze kunnen anders opdrogen dan je had verwacht of een karakter hebben dat niet helemaal bij jou past.

Nog mooier zou zijn als je het ook met andermans kinderen mag doen. Ik zie genoeg kinderen van wie de kop me niet aanstaat of die naar mijn mening een te grote mond hebben.

Zou lekker opruimen zeg.
  woensdag 18 februari 2009 @ 11:51:11 #26
93427 Echo99
© Boy_Snakeye 21.07.05
pi_66192657
quote:
Op woensdag 18 februari 2009 11:49 schreef ethiraseth het volgende:

[..]

Het is een vergelijking tussen levende wezens. Hoe jij denkt is precies dezelfde denkwijze die slavernij toestond.
Want een kind is hetzelfde waard als nou... laten we zeggen een regenworm...

_!
Lang leve mij! *O*
  woensdag 18 februari 2009 @ 11:52:02 #27
43584 Beregd
absolutely inch perfect
pi_66192683
quote:
Op woensdag 18 februari 2009 11:49 schreef ethiraseth het volgende:

[..]

Het is een vergelijking tussen levende wezens. Hoe jij denkt is precies dezelfde denkwijze die slavernij toestond, namelijk dat het ene levende wezen minder waard is dan het ander en daarom minder rechten heeft.
weet je, elke keer als je een pil neemt tegen de griep, sterven er miljoenen levende wezens in je darmen! Gij moordenaar!
  woensdag 18 februari 2009 @ 11:53:21 #28
81187 ethiraseth
Fuck you, got mine
pi_66192739
quote:
Op woensdag 18 februari 2009 11:50 schreef Beregd het volgende:
Weet je wat het is, wel naar de slager of dierenarts lopen, maar er zelf tegen zijn dat mensen dieren afmaken: laf.

Daarom zijn óf vegetarisme óf je eigen dieren houden, ze zelf grootbrengen en ook zelf slachten en opeten de enige juiste wegen. Dat hypocriete "boehoe dierenmishandeling" als een kat bij het vuilnis wordt gegooid maar vervolgens wel een broodje leverworst eten is zeer verwerpelijk.
  woensdag 18 februari 2009 @ 11:53:40 #29
43584 Beregd
absolutely inch perfect
pi_66192750
quote:
Op woensdag 18 februari 2009 11:50 schreef waterkip het volgende:

[..]

Vind je het erg als de keuze door diegene zelf word gemaakt,geef mij maar huidieren inplaats van kutkoters.
iedereen doet wat hij wil. Maar mensen die huisdieren als kinderen of zelfs gewoon evenwaardig als kinderen beschouwen, verafschuw ik vanuit het diepst van mij hart.
pi_66192809
quote:
Op woensdag 18 februari 2009 11:50 schreef Beregd het volgende:

Naar de slager loop ik niet.
Maar als je naar de dierenarts loopt, weet je dat het dier op een rustige manier wordt ingeslapen.
Een goede baas laat zijn dier op dat moment ook niet alleen en een goede dierenarts geeft een dier geen spuitje omdat de kleur tegenvalt.
Maar om de kat, die jou vertrouwt en waar je een band mee hebt, de strot door te snijden, vind ik walgelijk!
  woensdag 18 februari 2009 @ 11:55:58 #31
81187 ethiraseth
Fuck you, got mine
pi_66192832
quote:
Op woensdag 18 februari 2009 11:53 schreef Beregd het volgende:

[..]

iedereen doet wat hij wil. Maar mensen die huisdieren als kinderen of zelfs gewoon evenwaardig als kinderen beschouwen, verafschuw ik vanuit het diepst van mij hart.
Ik ben benieuwd naar je rechtvaardiging waarom een mensenleven meer waard is. Welke morele of filosofische basis heb je daarvoor? Is het omdat een mens meer intellect heeft? Omdat het een soort universele waarde is dat de mens boven andere dieren staat? Omdat het dezelfde soort is? Omdat de bijbel het zegt? Of vind je dat gewoon omdat je er nooit over hebt nagedacht?
  woensdag 18 februari 2009 @ 11:58:07 #32
93427 Echo99
© Boy_Snakeye 21.07.05
pi_66192914
quote:
Op woensdag 18 februari 2009 11:55 schreef ethiraseth het volgende:

[..]

Ik ben benieuwd naar je rechtvaardiging waarom een mensenleven meer waard is. Welke morele of filosofische basis heb je daarvoor? Is het omdat een mens meer intellect heeft? Omdat het een soort universele waarde is dat de mens boven andere dieren staat? Omdat het dezelfde soort is? Omdat de bijbel het zegt? Of vind je dat gewoon omdat je er nooit over hebt nagedacht?
En andersom dan? Waarom heeft een wurm net zo veel waarde als een mensenleven?
Lang leve mij! *O*
pi_66192918
hmmm
quote:
Op woensdag 18 februari 2009 11:47 schreef Echo99 het volgende:

[..]

krijgen we die discussie nu weer ?
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 woensdag 18 februari 2009 @ 11:59:40 #34
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_66192968
quote:
Op woensdag 18 februari 2009 11:47 schreef Echo99 het volgende:

[..]

Wat denk je dat wij als mens nog steeds zijn?
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
  woensdag 18 februari 2009 @ 12:01:11 #35
81187 ethiraseth
Fuck you, got mine
pi_66193018
quote:
Op woensdag 18 februari 2009 11:58 schreef Echo99 het volgende:

[..]

En andersom dan? Waarom heeft een wurm net zo veel waarde als een mensenleven?
Tut tut, geen vraag beantwoorden met een wedervraag.
  woensdag 18 februari 2009 @ 12:01:29 #36
93427 Echo99
© Boy_Snakeye 21.07.05
pi_66193023
quote:
Op woensdag 18 februari 2009 11:58 schreef Frutsel het volgende:
hmmm
[..]

krijgen we die discussie nu weer ?
Ik begin hem niet hoor...
Lang leve mij! *O*
  woensdag 18 februari 2009 @ 12:03:19 #37
43584 Beregd
absolutely inch perfect
pi_66193085
quote:

[..]

dat laatste!
  woensdag 18 februari 2009 @ 12:03:39 #38
93427 Echo99
© Boy_Snakeye 21.07.05
pi_66193097
quote:
Op woensdag 18 februari 2009 11:59 schreef Netsplitter het volgende:

[..]

Wat denk je dat wij als mens nog steeds zijn?
Biologisch gezien zijn we misschien het zelfde. Ik vind (ja dat is mijn mening) dat 1 mensenleven meer waard is dan het leven van bijvoorbeelde 100 poezen, kanaries of konijnen.
Lang leve mij! *O*
  † In Memoriam † woensdag 18 februari 2009 @ 12:03:55 #39
230491 Zith
pls tip
pi_66193108
Niets mis mee, waarom zou je tegenwoordig niet meer vers konijn mogen eten met kerst
I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!
pi_66193140
Een snelle, goed gerichte tik is in mijn ogen een stuk beter dan het een spuitje geven. Bij de eerste stappen naar binnen heeft het dier al in de gaten dat er wat gaat gebeuren.

Het valt ook niet te controleren, Iig niet bij pasgeboren diertjes.
Zelfs bij volwassen dieren gaat dat niet.
Verder lijkt het mij geen goede zaak de verantwoording bij een dierenarts te leggen.
Deze kan er baat bij hebben om het juist niet uit te voeren.
pi_66193144
quote:
Op woensdag 18 februari 2009 11:50 schreef waterkip het volgende:

[..]

Kan je aub je teksten wat nuanceren
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 woensdag 18 februari 2009 @ 12:06:40 #42
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_66193188
quote:
Op woensdag 18 februari 2009 12:05 schreef Frutsel het volgende:

[..]

Kan je aub je teksten wat nuanceren
Omdat die tegen jou borst stuit?
pi_66193194
quote:

[..]

Wij hebben genoeg eigenschappen die daar voor zorgen.
Dat wij daar allemaal niet even goed mee omgaan wil niet zeggen dat het daarom maar onzin is.
  woensdag 18 februari 2009 @ 12:10:35 #44
207353 Wheelgunner
Met de Noorderzon...
pi_66193283
quote:
Op woensdag 18 februari 2009 12:03 schreef Echo99 het volgende:

[..]

Biologisch gezien zijn we misschien het zelfde. Ik vind (ja dat is mijn mening) dat 1 mensenleven meer waard is dan het leven van bijvoorbeelde 100 poezen, kanaries of konijnen.
Ik niet, afhankelijk van wie het zijn vind ik soms 100 mensenlevens minder waard dan 1 kanarie...
  woensdag 18 februari 2009 @ 12:14:12 #45
54997 Posdnous
Moslima-knuffelaar
pi_66193362
quote:
Op woensdag 18 februari 2009 12:10 schreef Wheelgunner het volgende:

[..]

Ik niet, afhankelijk van wie het zijn vind ik soms 100 mensenlevens minder waard dan 1 kanarie...
Dat heeft niks meer met keuzes of eigen mening te maken maar meer met pure domheid en onwetendheid.
  woensdag 18 februari 2009 @ 12:14:28 #46
230418 waterkip
Klaar?Ik niet!
pi_66193370
quote:
Op woensdag 18 februari 2009 12:04 schreef Kabolter het volgende:
Een snelle, goed gerichte tik is in mijn ogen een stuk beter dan het een spuitje geven. Bij de eerste stappen naar binnen heeft het dier al in de gaten dat er wat gaat gebeuren.

Het valt ook niet te controleren, Iig niet bij pasgeboren diertjes.
Zelfs bij volwassen dieren gaat dat niet.
Verder lijkt het mij geen goede zaak de verantwoording bij een dierenarts te leggen.
Deze kan er baat bij hebben om het juist niet uit te voeren.
Doden is een vak,ik ga er vanuit dat effeciëntie in een slachthuis boven humaniteit gaat,maar snel gaat het wel in de regel.
De uiteindelijke beslissing om je huisdier in te laten slapen ,heeft de eigenaar altijd het laatste woord in .
In het geval van kleurt niet bij de nieuwe bank of allergie ,zal hij wel aanraden op herplaatsing.
Een snelle goed gerichte tik zal je moeten oefenen ,kan me de badkamer nog goed herinneren van mijn Marokkaanse collega die zelf zijn schaap slachtte .
Beest ontsnapte met een slagaderlijke bloeding en halverwege het uitbenen werd er maar besloten om de hele handel maar in een container te dumpen .
Maar dat is toegestaan vanuit het oogpunt van godsdienstvrijheid, he Gerda
Ten Yellow Pointy Kities
Eleven Blue Egyptians
  woensdag 18 februari 2009 @ 12:15:15 #47
207353 Wheelgunner
Met de Noorderzon...
pi_66193385
quote:
Op woensdag 18 februari 2009 12:14 schreef Posdnous het volgende:

[..]

Dat heeft niks meer met keuzes of eigen mening te maken maar meer met pure domheid en onwetendheid.
Maak je geen zorgen, ik heb ook geen hoge dunk van jou...
pi_66193396
quote:
Op woensdag 18 februari 2009 11:26 schreef Posdnous het volgende:
Beter dan aan een boom knopen toch?
  woensdag 18 februari 2009 @ 12:16:29 #49
93427 Echo99
© Boy_Snakeye 21.07.05
pi_66193427
quote:
Op woensdag 18 februari 2009 12:10 schreef Wheelgunner het volgende:

[..]

Ik denk dat je zit te trollen. Maar ik wil je toch graag de kans geven om het uit te leggen.
Lang leve mij! *O*
  woensdag 18 februari 2009 @ 12:18:20 #50
207353 Wheelgunner
Met de Noorderzon...
pi_66193508
quote:
Op woensdag 18 februari 2009 12:16 schreef Echo99 het volgende:

[..]

Ik denk dat je zit te trollen. Maar ik wil je toch graag de kans geven om het uit te leggen.
Ik meen het, ik zie bijvoorbeeld liever 100 dode junks en criminelen dan 1 dood vogeltje.
  woensdag 18 februari 2009 @ 12:18:46 #51
93427 Echo99
© Boy_Snakeye 21.07.05
pi_66193523
quote:
Op woensdag 18 februari 2009 12:14 schreef waterkip het volgende:

[..]

Doden is een vak,ik ga er vanuit dat effeciëntie in een slachthuis boven humaniteit gaat,maar snel gaat het wel in de regel.
Ehm... Nee hoor. Bij slachten is effeciëntie gelijk aan humaniteit
Lang leve mij! *O*
  woensdag 18 februari 2009 @ 12:22:44 #52
26552 Party_P
WTF, jezus!!1
pi_66193637
Betekend dat ook dat ik baby's tegen de muur aan mag gooien omdat hun haarkleur verkeerd is?

Een baby kan immers minder dan een dier zoals een hond.
Drugs are good mkay?
  woensdag 18 februari 2009 @ 12:23:55 #53
93427 Echo99
© Boy_Snakeye 21.07.05
pi_66193670
quote:
Op woensdag 18 februari 2009 12:18 schreef Wheelgunner het volgende:

[..]

Ik meen het, ik zie bijvoorbeeld liever 100 dode junks en criminelen dan 1 dood vogeltje.
En van de redenen waarom ik een mensenlever waardevoller vind is omdat mensen deel uitmaken van een sociale omgeving. De gevolgen van 100 dode junks zijn 'vervelender' dan 1 dood vogeltje.
Lang leve mij! *O*
pi_66193698
quote:
Op woensdag 18 februari 2009 12:18 schreef Wheelgunner het volgende:

[..]

Die sukkels van vogels vliegen tegen 't raam en vallen dan dood neer, moeten we die ook nog gaan redden?
  woensdag 18 februari 2009 @ 12:25:26 #55
54997 Posdnous
Moslima-knuffelaar
pi_66193715
quote:
Op woensdag 18 februari 2009 12:23 schreef Echo99 het volgende:

[..]

En van de redenen waarom ik een mensenlever waardevoller vind is omdat mensen deel uitmaken van een sociale omgeving. De gevolgen van 100 dode junks zijn 'vervelender' dan 1 dood vogeltje.
Je hebt het tegen iemand die junks en criminelen als 1 vaste uit zichzelf ontstane groep ziet.

Een volkomen onwetend persoon dus die geen oorzaak-gevolg relaties kan of wil leggen.

Derhalve is elke discussie zinloos.
  woensdag 18 februari 2009 @ 12:25:33 #56
207353 Wheelgunner
Met de Noorderzon...
pi_66193721
quote:
Op woensdag 18 februari 2009 12:24 schreef Piet_Piraat het volgende:

[..]

Die sukkels van vogels vliegen tegen 't raam en vallen dan dood neer, moeten we die ook nog gaan redden?
Net zo min als domme mensen eigenlijk.. Darwinisme..
pi_66193732
Het topic gaat over de vraag of huisdieren afmaken verboden moet worden. Ik begrijp dat er een heleboel mensen zijn die vinden dat mensen en dieren gelijk zijn, maar eigenlijk is dat een hele andere discussie. Als je die opvatting hebt, dan zou de mens überhaupt geen dieren af mogen maken, of juist wel.

Laten we even van het axioma uitgaan dat een mensenleven meer waard is dan een dierenleven, dat de mens sowieso wettelijke bescherming nodig heeft en een dier niet. Dat is nou eenmaal de samenleving waarin we leven, en hetgeen waar een groot deel van de maatschappij op gestoeld is.

Als je van mening bent dat we stiekum in de matrix leven, of iets dergelijks, dan gaan er ook andere principes op en schieten we het onderwerp voorbij. Probeer het te bezien in de context van de huidige maatschappij, hoe andere landen ermee omgaan, of de mens deze verantwoording toe te vertrouwen is, etc.
pi_66193736
Ach, wees niet zo hypocriet. Wel dieren eten en leer dragen, maar een huisdier zelf doden. Oh no, dat is wel zielig.
  woensdag 18 februari 2009 @ 12:26:37 #59
43584 Beregd
absolutely inch perfect
pi_66193747
quote:
Op woensdag 18 februari 2009 12:25 schreef Wheelgunner het volgende:

[..]

Ik hoop maar voor jou dat er geen wet komt die domme mensen vermoorden toelaat.
  woensdag 18 februari 2009 @ 12:27:42 #60
207353 Wheelgunner
Met de Noorderzon...
pi_66193769
quote:
Op woensdag 18 februari 2009 12:23 schreef Echo99 het volgende:

[..]

Haha, alsof junks iets bijdragen behalve ellende

Junks en criminelen zijn alleen maar negatief voor hun sociale omgeving, met hun dood worden een hoop problemen opgelost, kunnen ze geen anderen tot slachtoffer maken en doen we nog wat aan de overbevolking ook.
  woensdag 18 februari 2009 @ 12:27:51 #61
26552 Party_P
WTF, jezus!!1
pi_66193776
quote:
Op woensdag 18 februari 2009 12:26 schreef Registratiedienst het volgende:
Ach, wees niet zo hypocriet. Wel dieren eten en leer dragen, maar een huisdier zelf doden. Oh no, dat is wel zielig.
Nou ik zou liever liever mensen vlees eten dan dat ik zelf een mens af zou moeten maken en vervolgens het vlees ervan zou eten. Lijkt me ook wel wat verschil in zitten.
Drugs are good mkay?
  woensdag 18 februari 2009 @ 12:28:06 #62
230418 waterkip
Klaar?Ik niet!
pi_66193785
quote:
Op woensdag 18 februari 2009 12:18 schreef Echo99 het volgende:

[..]

Ehm... Nee hoor. Bij slachten is effeciëntie gelijk aan humaniteit
Voor degene aan de lopende band?,dan geef ik je gelijk.
Vanuit het dier geloof ik er niet zo in ,met onze intensieve veeteelt .
Bekend met de documantaire : http://www.ourdailybread.at/jart/projects/utb/website.jart?rel=en&content-id=1130864824948 ?
Ten Yellow Pointy Kities
Eleven Blue Egyptians
pi_66193814
quote:

[..]

Kijk zo werkt dat.
  woensdag 18 februari 2009 @ 12:29:23 #64
207353 Wheelgunner
Met de Noorderzon...
pi_66193818
quote:
Op woensdag 18 februari 2009 12:26 schreef Beregd het volgende:

[..]

Omdat ik het niet met je eens ben, ben ik dom? Ik durf wel te wedden dat ik hoger ben opgeleid dan jij...
  woensdag 18 februari 2009 @ 12:30:15 #65
43584 Beregd
absolutely inch perfect
pi_66193838
quote:
Op woensdag 18 februari 2009 12:29 schreef Wheelgunner het volgende:

[..]

Omdat ik het niet met je eens ben, ben ik dom? Ik durf wel te wedden dat ik hoger ben opgeleid dan jij...
pi_66193866
quote:
Op woensdag 18 februari 2009 12:26 schreef Beregd het volgende:

[..]

Het aantal domme mensen wordt kunstmatig in stand gehouden.
  woensdag 18 februari 2009 @ 12:32:20 #67
93427 Echo99
© Boy_Snakeye 21.07.05
pi_66193897
quote:
Op woensdag 18 februari 2009 12:27 schreef Wheelgunner het volgende:

[..]

Junks en criminelen zijn alleen maar negatief voor hun sociale omgeving, met hun dood worden een hoop problemen opgelost, kunnen ze geen anderen tot slachtoffer maken en doen we nog wat aan de overbevolking ook.
Nuance is aan jou niet besteed he?

Het woord vervelend stond niet voor niks tussen aanhalingstekens. + 100 junks, 100 verschillende mensen, 200 verschillende ouders etc. et.c etc.
Lang leve mij! *O*
  woensdag 18 februari 2009 @ 12:32:49 #68
230418 waterkip
Klaar?Ik niet!
pi_66193913
quote:
Op woensdag 18 februari 2009 12:27 schreef Wheelgunner het volgende:

[..]

Ouderen en (geestelijke) gehandicapten zijn ook een belasting voor de maatschappij ,nemen we die gelijk mee?
Ten Yellow Pointy Kities
Eleven Blue Egyptians
  woensdag 18 februari 2009 @ 12:32:59 #69
93427 Echo99
© Boy_Snakeye 21.07.05
pi_66193916
quote:

[..]

Darwinisme ten onrechte aanhalen...
Lang leve mij! *O*
  woensdag 18 februari 2009 @ 12:33:53 #70
93427 Echo99
© Boy_Snakeye 21.07.05
pi_66193935
quote:
Op woensdag 18 februari 2009 12:29 schreef Wheelgunner het volgende:

[..]

Pssst... Intellect is niet per definitie af te lezen aan de titel die je al dan niet voert...
Lang leve mij! *O*
  woensdag 18 februari 2009 @ 12:34:40 #71
93427 Echo99
© Boy_Snakeye 21.07.05
pi_66193955
Ik ben er uit... Wheelgunner is een troll...
Lang leve mij! *O*
  woensdag 18 februari 2009 @ 12:35:34 #72
207353 Wheelgunner
Met de Noorderzon...
pi_66193979
quote:
Op woensdag 18 februari 2009 12:34 schreef Echo99 het volgende:
Ik ben er uit... Wheelgunner is een troll...

Nietes x oneindig
pi_66194018
quote:
Op woensdag 18 februari 2009 12:35 schreef Wheelgunner het volgende:

[..]

Nietes x oneindig
Tsja zo val je meteen door de mand natuurlijk.
  woensdag 18 februari 2009 @ 12:38:10 #74
207353 Wheelgunner
Met de Noorderzon...
pi_66194041
quote:
Op woensdag 18 februari 2009 12:33 schreef Echo99 het volgende:

[..]

Pssst... Intellect is niet per definitie af te lezen aan de titel die je al dan niet voert...
Het is een goede indicatie.

Net als dat gebrek aan respect voor dieren vaker voorkomt onder laaggeschoolden, daaruit kan ik dus ook mijn conclusies over jou trekken...
  woensdag 18 februari 2009 @ 12:39:44 #75
93427 Echo99
© Boy_Snakeye 21.07.05
pi_66194084
quote:
Op woensdag 18 februari 2009 12:38 schreef Wheelgunner het volgende:

[..]

Het is een goede indicatie.

Net als dat gebrek aan respect voor dieren vaker voorkomt onder laaggeschoolden, daaruit kan ik dus ook mijn conclusies over jou trekken...
Waar trek ik dan conclusies over jou?

edit- te veel offtopic... Ik ben weg hier voordat mijn 'reageer-knopje' weer verdwijnt
Lang leve mij! *O*
pi_66194099
quote:
Op woensdag 18 februari 2009 12:38 schreef Wheelgunner het volgende:

Werkelijk waar een geniale conclusie.
  woensdag 18 februari 2009 @ 12:40:17 #77
207353 Wheelgunner
Met de Noorderzon...
pi_66194102
quote:
Op woensdag 18 februari 2009 12:32 schreef waterkip het volgende:

[..]

Ouderen en (geestelijke) gehandicapten zijn ook een belasting voor de maatschappij ,nemen we die gelijk mee?
Die kiezen niet voor hun situatie, dat is de simpele lijn die ik trek.

En natuurlijk ligt het in werkelijkheid allemaal wat genuanceerder en minder duidelijk, maar de strekking van mijn punt is duidelijk, ondanks dat ik het wat chargeer.
pi_66194117
quote:
Vooral broodfokkers zijn gespitst op nestjes die bestaan uit zo veel mogelijk 'populaire' dieren. Dieren die niet voldoen omdat ze bijvoorbeeld niet de goede vachtkleur of het juiste geslacht hebben, worden door sommige fokkers zonder pardon afgemaakt. Maar ook particulieren kiezen er regelmatig voor om goedkoop en zonder discussie van hun ongewenste dier af te komen door het zelf dood te maken."
Hier gaat het dus vooral om. Die verdomde broodfokkers en hun praktijken.
Waarom wordt hier niet veel strenger op gecontroleerd en worden de straffen hoger? Wat een dierenleed is er toch in die wereld.
  woensdag 18 februari 2009 @ 12:41:12 #79
207353 Wheelgunner
Met de Noorderzon...
pi_66194128
quote:
Op woensdag 18 februari 2009 12:39 schreef Echo99 het volgende:

[..]

Waar trek ik dan conclusies over jou?

edit- te veel offtopic... Ik ben weg hier voordat mijn 'reageer-knopje' weer verdwijnt
pi_66194140
quote:
Op woensdag 18 februari 2009 12:40 schreef Wheelgunner het volgende:

[..]

En natuurlijk ligt het in werkelijkheid allemaal wat genuanceerder en minder duidelijk, maar de strekking van mijn punt is duidelijk, ondanks dat ik het wat chargeer.
Gewoon opruimen de overbodige zooi toch?
  woensdag 18 februari 2009 @ 12:41:42 #81
230418 waterkip
Klaar?Ik niet!
pi_66194143
quote:
Op woensdag 18 februari 2009 12:35 schreef Wheelgunner het volgende:

[..]An armed society is a polite society

Matthew 26:52 Live by the sword, die by the sword
Ten Yellow Pointy Kities
Eleven Blue Egyptians
  woensdag 18 februari 2009 @ 12:42:04 #82
207353 Wheelgunner
Met de Noorderzon...
pi_66194156
quote:
Op woensdag 18 februari 2009 12:41 schreef waterkip het volgende:

[..]

Matthew 26:52 Live by the sword, die by the sword
Ik ben niet religieus.
  woensdag 18 februari 2009 @ 12:42:34 #83
207353 Wheelgunner
Met de Noorderzon...
pi_66194169
quote:
Op woensdag 18 februari 2009 12:41 schreef Piet_Piraat het volgende:

[..]

Gewoon opruimen de overbodige zooi toch?
Wie?
  woensdag 18 februari 2009 @ 12:42:41 #84
93427 Echo99
© Boy_Snakeye 21.07.05
pi_66194172
quote:

[..]

Sorry, maar ik kan het toch niet laten: Niet elke junk kiest ervoor om junk te zien. Ik kan me zo voorstellen dat jij wel een lekker 'overzichtelijk' wereldbeeld hebt
Lang leve mij! *O*
  woensdag 18 februari 2009 @ 12:43:32 #85
230418 waterkip
Klaar?Ik niet!
pi_66194192
quote:

[..]

Ah,die plofkip in die kippenschuur kiest er zelf voor ,net als die Jack Russel die zijn nek tussen de deur word gebroken
Ten Yellow Pointy Kities
Eleven Blue Egyptians
pi_66194211
quote:
Op woensdag 18 februari 2009 12:42 schreef Wheelgunner het volgende:

[..]

Wie?
Ja wie dat moet gaan bepalen is een open vraag, feit is wel dat er teveel klootzakken rondlopen.
  woensdag 18 februari 2009 @ 12:44:14 #87
93427 Echo99
© Boy_Snakeye 21.07.05
pi_66194212
quote:
Op woensdag 18 februari 2009 12:41 schreef Wheelgunner het volgende:

[..]

Enig idee wat deze smiley wil zeggen? ---->
Lang leve mij! *O*
  woensdag 18 februari 2009 @ 12:44:46 #88
207353 Wheelgunner
Met de Noorderzon...
pi_66194226
quote:
Op woensdag 18 februari 2009 12:42 schreef Echo99 het volgende:

[..]

Sorry, maar ik kan het toch niet laten: Niet elke junk kiest ervoor om junk te zien. Ik kan me zo voorstellen dat jij wel een lekker 'overzichtelijk' wereldbeeld hebt
Ik zeg toch dat de werkelijkheid genuanceerder ligt?

Maar de meeste van die junks hebben toch wel degelijk zelf de eerste spuit in hun arm gezet, of denk je dat het anders is? Want dan heb jij een beetje een 'naief' wereldbeeld.
  woensdag 18 februari 2009 @ 12:45:27 #89
207353 Wheelgunner
Met de Noorderzon...
pi_66194246
quote:
Op woensdag 18 februari 2009 12:44 schreef Piet_Piraat het volgende:

[..]

Ja wie dat moet gaan bepalen is een open vraag, feit is wel dat er teveel klootzakken rondlopen.
Helemaal mee eens, maarja, zo is het leven.
  woensdag 18 februari 2009 @ 12:46:06 #90
207353 Wheelgunner
Met de Noorderzon...
pi_66194266
quote:
Op woensdag 18 februari 2009 12:43 schreef waterkip het volgende:

[..]

Ah,die plofkip in die kippenschuur kiest er zelf voor ,net als die Jack Russel die zijn nek tussen de deur word gebroken
Ik kom hier juist op voor de dieren, dus nee, absoluut niet.
  woensdag 18 februari 2009 @ 12:46:43 #91
93427 Echo99
© Boy_Snakeye 21.07.05
pi_66194285
quote:
Op woensdag 18 februari 2009 12:44 schreef Wheelgunner het volgende:

[..]

Ik zeg toch dat de werkelijkheid genuanceerder ligt?

Maar de meeste van die junks hebben toch wel degelijk zelf de eerste spuit in hun arm gezet, of denk je dat het anders is? Want dan heb jij een beetje een 'naief' wereldbeeld.
Daarmee kies je er nog niet voor om junk te worden....

'Hey... Het is koud he vandaag...'
'Ja man, die global warming is een hoax'
Lang leve mij! *O*
  woensdag 18 februari 2009 @ 12:47:37 #92
207353 Wheelgunner
Met de Noorderzon...
pi_66194310
quote:
Op woensdag 18 februari 2009 12:46 schreef Echo99 het volgende:

[..]

Daarmee kies je er nog niet voor om junk te worden....

Het lijkt me een belangrijke stap
pi_66194313
quote:
Op woensdag 18 februari 2009 12:45 schreef Wheelgunner het volgende:

[..]

Helemaal mee eens, maarja, zo is het leven.
En daarom wordt ik soms niet goed van mensen die zo begaan zijn met het lot van zielige huisdiertjes.
  woensdag 18 februari 2009 @ 12:49:11 #94
207353 Wheelgunner
Met de Noorderzon...
pi_66194355
quote:
Op woensdag 18 februari 2009 12:47 schreef Piet_Piraat het volgende:

[..]

En daarom wordt ik soms niet goed van mensen die zo begaan zijn met het lot van zielige huisdiertjes.
Ah, dat heb ik dan weer met mensen die zo begaan zijn met het lot van zielige junks en criminelen. Ieder zijn ding zullen we maar zeggen.
pi_66194437
quote:
Op woensdag 18 februari 2009 12:49 schreef Wheelgunner het volgende:

[..]

Ah, dat heb ik dan weer met mensen die zo begaan zijn met het lot van zielige junks en criminelen. Ieder zijn ding zullen we maar zeggen.
Ook dat slag volk kan ik missen als kiespijn.
  woensdag 18 februari 2009 @ 12:53:16 #96
207353 Wheelgunner
Met de Noorderzon...
pi_66194463
quote:
Op woensdag 18 februari 2009 12:52 schreef Piet_Piraat het volgende:

[..]

Ook dat slag volk kan ik missen als kiespijn.
Er moet toch wel iets op deze bol zijn waar jij je druk om maakt?
  woensdag 18 februari 2009 @ 12:56:03 #97
230418 waterkip
Klaar?Ik niet!
pi_66194546
quote:
Op woensdag 18 februari 2009 12:47 schreef Piet_Piraat het volgende:

[..]

Want?
Dat half Afrika de dievenmoord steekt ,kan ik geen verandering in brengen.
Een pittig gesprek met een eigenaar van verwaarloosde dieren kan wel een verschil maken

(al is het alleen maar om al mijn opgekropte agressie even op 1 persoon bot te vieren )
Ten Yellow Pointy Kities
Eleven Blue Egyptians
pi_66194589
quote:
Op woensdag 18 februari 2009 12:53 schreef Wheelgunner het volgende:

[..]

Er moet toch wel iets op deze bol zijn waar jij je druk om maakt?
Ja bijvoorbeeld het hoe groot 't ei is en hoe lang te koken voordat die precies goed is.
pi_66194605
quote:
Op woensdag 18 februari 2009 12:56 schreef waterkip het volgende:

[..]

Want?
Een pittig gesprek met een eigenaar van verwaarloosde dieren kan wel een verschil maken

(al is het alleen maar om al mijn opgekropte agressie even op 1 persoon bot te vieren )
Je eet wel graag dieren?
pi_66194651
quote:
Op woensdag 18 februari 2009 12:56 schreef waterkip het volgende:

[..]

Want?

Je kent Afrika nog niet echt en een eigenaar van dieren moet daar gewoon goed voor zorgen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')