Jemig, een Centraal Station een OV-terminal noemen, hoe deerniswekkend zijn deze mensen.quote:Op zondag 10 mei 2009 11:37 schreef ebeaydojraes het volgende:
Mijlpalen in het project
2008
Sloop oude station
Definitieve inrichting Poortstraat gereed
Realisatie nieuwe RandstadRail Metrostation CS
Voortzetting bouw nieuwe Weenatunnel
2009
Start bouw OV-terminal
Ingebruikname Weenatunnel
2010
Ingebruikname Metrostation CS
Start inrichting Conradstraat
Start inrichting Weena tussen K.Doormanstraat/Conradstraat
2011
Ingebruikname OV-terminal
Start bouw ondergrondse fietsenstalling centrumzijde
Start inrichting Proveniersplein
2012
Ingebruikname ondergrondse fietsenstalling centrumzijde
Ingebruikname Parkeergarage Kruisplein
Start inrichting Stationsplein/Weena oversteek
Start inrichting Delftseplein
2013
Ingebruikname verbinding Kruispleingarage met Schouwburgpleingarage
Start definitieve inrichting Kruiskade/Mauritsweg
Inrichting buitenruimte gereed
Het wordt een centrale hal/plek voor tram, bus, metro, randstadrail, en trein. OV terminal dekt de lading dus iets beter.quote:Op zondag 10 mei 2009 11:43 schreef Lkw het volgende:
[..]
Jemig, een Centraal Station een OV-terminal noemen, hoe deerniswekkend zijn deze mensen.
Waarom hebben ze het dan wel over Metrostation CS? Treinstation CS, busstation CS, enz. gaat mooi mee in die terminologie. Het geheel heet dan CS of Centraal Station en niet klinisch en anglicistisch 'terminal'.quote:Op zondag 10 mei 2009 12:36 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Het wordt een centrale hal/plek voor tram, bus, metro, randstadrail, en trein. OV terminal dekt de lading dus iets beter.
wat ben jij stoer zegquote:Op dinsdag 12 mei 2009 15:11 schreef Burakius het volgende:
Als ik in Rotterdam kom dan denk ik, heey waar is het centrum.
Gna gna gna..
AMSTERDAM 4-EVER jaloerse Rotdammertjes.
Als die stad zo geweldig was, dan kwamen er wel toeristen. Het is de lelijkste stad in Nederland na Almere wat mij betreft.
Tja, er is inderdaad iets meer cultureel inzicht voor nodig om Rotterdam te zien voor wat het is, namelijk een moderne stad met nog steeds hints van het oude. Je kunt van Amsterdammers (die nog steeds denken dat een Middeleeuws stratenplan praktisch is in de 21e eeuw en dus de parkeertarieven naar 10 Euri per uur willen hebben omdat er nu meer auto's zijn dan er ooit paard en wagens in die stad hebben rondgedard, in plaats van mee te gaan met de tijd als hoofdstad des lands en toegankelijk te zijn voor iedereen) niet verwachten dat ze dat inzien. Hun blikveld is nu eenmaal wat beperkt als je alleen maar smalle straten, stinkende grachten en ouwe rotpanden hebt staan die je verkoopt en verhuurt voor een godsvermogen.quote:Op dinsdag 12 mei 2009 15:11 schreef Burakius het volgende:
Als ik in Rotterdam kom dan denk ik, heey waar is het centrum.
Gna gna gna..
AMSTERDAM 4-EVER jaloerse Rotdammertjes.
Als die stad zo geweldig was, dan kwamen er wel toeristen. Het is de lelijkste stad in Nederland na Almere wat mij betreft.
Bravoquote:Op donderdag 28 mei 2009 23:25 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Tja, er is inderdaad iets meer cultureel inzicht voor nodig om Rotterdam te zien voor wat het is, namelijk een moderne stad met nog steeds hints van het oude. Je kunt van Amsterdammers (die nog steeds denken dat een Middeleeuws stratenplan praktisch is in de 21e eeuw en dus de parkeertarieven naar 10 Euri per uur willen hebben omdat er nu meer auto's zijn dan er ooit paard en wagens in die stad hebben rondgedard, in plaats van mee te gaan met de tijd als hoofdstad des lands en toegankelijk te zijn voor iedereen) niet verwachten dat ze dat inzien. Hun blikveld is nu eenmaal wat beperkt als je alleen maar smalle straten, stinkende grachten en ouwe rotpanden hebt staan die je verkoopt en verhuurt voor een godsvermogen.
Toerisme, beste vriend, maakt nog geen deel goed van wat al die opstoppingen per dag het economisch leven van Amsterdam kosten.
Historische waarde is iets wat jou onbekend is, logisch in Rotterdam is het er niet veel.quote:Op donderdag 28 mei 2009 23:25 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Tja, er is inderdaad iets meer cultureel inzicht voor nodig om Rotterdam te zien voor wat het is, namelijk een moderne stad met nog steeds hints van het oude. Je kunt van Amsterdammers (die nog steeds denken dat een Middeleeuws stratenplan praktisch is in de 21e eeuw en dus de parkeertarieven naar 10 Euri per uur willen hebben omdat er nu meer auto's zijn dan er ooit paard en wagens in die stad hebben rondgedard, in plaats van mee te gaan met de tijd als hoofdstad des lands en toegankelijk te zijn voor iedereen) niet verwachten dat ze dat inzien. Hun blikveld is nu eenmaal wat beperkt als je alleen maar smalle straten, stinkende grachten en ouwe rotpanden hebt staan die je verkoopt en verhuurt voor een godsvermogen.
Toerisme, beste vriend, maakt nog geen deel goed van wat al die opstoppingen per dag het economisch leven van Amsterdam kosten.
Sterk!quote:Op vrijdag 29 mei 2009 12:31 schreef Burakius het volgende:
[..]
Historische waarde is iets wat jou onbekend is, logisch in Rotterdam is het er niet veel.
Amsterdam is de hoofdstad en blijft de hoofdstad. En niet voor zomaar een reden. Nee omdat Amsterdam historisch, altijd boven Rotterdam heeft gestaan en in de toekomst ook zal blijven staan.
quote:
quote:In 1885 werd het huidige Rijksmuseum naar ontwerp van P.J.H. Cuypers voltooid (zie Gebouw).
Uh-huh...quote:De Grote of Sint-Laurenskerk, vaak kortweg Laurenskerk genoemd.
De bouw vond plaats tussen 1449 en 1525.
Haha. Amsterdam is de hoofdstad omdat het die titel ooit gekocht heeft. De enige manier dat Amsterdam boven Rotterdam staat is op de kaart. Het heeft een haven van niks, industrie van niks, een metro aanleggen kunnen ze niet, een simpele noord-zuid lijn bouwen kost jaren en klauwen vol geld terwijl Rotterdam de laatste jaren bijna routinematig het metro- en sneltramnet heeft uitgebreid zonder problemen, alle gebouwen waar men glorie uit wil halen zijn honderden jaren oud, want iets nieuws verzinnen kunnen ze niet en als het ze een keer lukt, mislukt het of kost het jaaaaaaaren om te voltooien (we noemen een Stopera), terwijl Rotterdam gebouwen neerzet, die internationaal aanzien hebben en prijzen krijgen. Niet voor niets kwam de enige zeeheld waar we nog steeds liedjes over zingen (Piet Hein) uit Delfshaven. De eerste Nederlander die rond de wereld voer was de Rotterdammer Olivier van Noort.quote:Op vrijdag 29 mei 2009 12:31 schreef Burakius het volgende:
[..]
Historische waarde is iets wat jou onbekend is, logisch in Rotterdam is het er niet veel.
Amsterdam is de hoofdstad en blijft de hoofdstad. En niet voor zomaar een reden. Nee omdat Amsterdam historisch, altijd boven Rotterdam heeft gestaan en in de toekomst ook zal blijven staan.
... *fluit* *fluit* *fluit* moskee *fluit* *fluit* *fluit*quote:alle gebouwen waar men glorie uit wil halen zijn honderden jaren oud, want iets nieuws verzinnen kunnen ze niet en als het ze een keer lukt, mislukt het of kost het jaaaaaaaren om te voltooien (we noemen een Stopera)
Goh, en tijdens het EK zijn we opeens samen sterkquote:Op vrijdag 29 mei 2009 12:31 schreef Burakius het volgende:
[..]
Historische waarde is iets wat jou onbekend is, logisch in Rotterdam is het er niet veel.
Amsterdam is de hoofdstad en blijft de hoofdstad. En niet voor zomaar een reden. Nee omdat Amsterdam historisch, altijd boven Rotterdam heeft gestaan en in de toekomst ook zal blijven staan.
Ja maar waar is die alte stad dan?quote:Op vrijdag 29 mei 2009 22:06 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Haha. Amsterdam is de hoofdstad omdat het die titel ooit gekocht heeft. De enige manier dat Amsterdam boven Rotterdam staat is op de kaart. Het heeft een haven van niks, industrie van niks, een metro aanleggen kunnen ze niet, een simpele noord-zuid lijn bouwen kost jaren en klauwen vol geld terwijl Rotterdam de laatste jaren bijna routinematig het metro- en sneltramnet heeft uitgebreid zonder problemen, alle gebouwen waar men glorie uit wil halen zijn honderden jaren oud, want iets nieuws verzinnen kunnen ze niet en als het ze een keer lukt, mislukt het of kost het jaaaaaaaren om te voltooien (we noemen een Stopera), terwijl Rotterdam gebouwen neerzet, die internationaal aanzien hebben en prijzen krijgen. Niet voor niets kwam de enige zeeheld waar we nog steeds liedjes over zingen (Piet Hein) uit Delfshaven. De eerste Nederlander die rond de wereld voer was de Rotterdammer Olivier van Noort.
De betekenis van Amsterdam was heel erg gauw verleden tijd toen het IJ en de Zuiderzee dichtslibden en de schepen 'voor Pampus' kwamen te liggen. Rotterdam had het lef en de durf toen de Nieuwe Waterweg aan te leggen.
Het lijkt me tekenend genoeg, dat de Duitsers ervoor kozen Rotterdam te bombarderen en niet, zoals elders, de hoofdsteden. Het was wel duidelijk dat men van mening was, dat bombarderen van Rotterdam een grotere impact op Nederland zou hebben. En Amsterdam kwam niet eens op de tweede plaats. Utrecht zou de volgende geweest zijn.
quote:Op zaterdag 30 mei 2009 11:07 schreef Burakius het volgende:
[..]
Ja maar waar is die alte stad dan?
Wij Amsterdammers waarschuwen jullie Rotterdammers. Praat niet meer blasfemieus over onze stad. Anders kan dit mogelijk een oorlog verklaring betekenen. Ga je plaatjes posten ook nog eens ?. Amsterdam heeft 10x mooiere dingen dan Rotterdam.
In mijn ogen is Den Haag de hoofdstad, omdat daar de officiële functies bekleed worden. Kwestie van tijd denk ik.quote:Op vrijdag 29 mei 2009 12:31 schreef Burakius het volgende:
[..]
Historische waarde is iets wat jou onbekend is, logisch in Rotterdam is het er niet veel.
Amsterdam is de hoofdstad en blijft de hoofdstad. En niet voor zomaar een reden. Nee omdat Amsterdam historisch, altijd boven Rotterdam heeft gestaan en in de toekomst ook zal blijven staan.
quote:
En heel Schiedam, want stiekem hoort dat ook bij Rotterdam.quote:Op zaterdag 30 mei 2009 11:51 schreef TJDoornbos het volgende:
LHO je vergeet het oude postkantoor nog
AMSTERDAM IS STOHOM! AMSTERDAM IS STOHOM!!!!quote:Op zaterdag 30 mei 2009 11:07 schreef Burakius het volgende:
[..]
Ja maar waar is die alte stad dan?
Wij Amsterdammers waarschuwen jullie Rotterdammers. Praat niet meer blasfemieus over onze stad. Anders kan dit mogelijk een oorlog verklaring betekenen. Ga je plaatjes posten ook nog eens ?. Amsterdam heeft 10x mooiere dingen dan Rotterdam.
je ken ook te ver gaan héquote:Op zaterdag 30 mei 2009 13:52 schreef Magnetronmaaltijd_ het volgende:
[..]
En heel Schiedam, want stiekem hoort dat ook bij Rotterdam.
Inderdaad. Alleen jammer, dat Amsterdam nog steeds denkt dat we in de Gouden Eeuw zitten en niks doet om infratechnisch met de tijd mee te gaan. Ook zonder het bombardement was Rotterdam veranderd, de plannen lagen al klaar voor de sloop van de Middeleeuwse buurtjes achter het Stadhuis (de Zandstraatbuurt) en de bouw van moderne huurwoningen.quote:
Oké je kunt slechte dingen over Amsterdam zeggen, maar laat Zaandam erbuiten. Zaandam zou sowieso al de hoofdstad moeten zijn van Nederland wat mij betreft, maar goed.quote:Op zondag 31 mei 2009 08:16 schreef ebeaydojraes het volgende:
je zegt het goed alleen je schrijft de caps verkeerd. het woord is inderdaad WAS de stad.
Wat heeft Amsterdam nu nog? CS ligt al tijden open, de wallen moeten dicht, de musea zijn een rondreizend circus geworden (ok museumplei gaat wel mooi worden), de grachten zijn gewoon grachten zoals je ze ook elders kan vinden en eigenlijk alleen maar irritant omdat je er niet zomaar overheen kan en de straten zijn te klein zodat je er niet normaal kan lopen. Zelfs de trams moeten over 1 spoor rijden omdat de straten niet breed genoeg zijn... en Zaandam... tsja.. Zaandam heeft één leuke shoarma toko en dan houdt het al helemaal op.
Zo te horen ben je eerder op de trein naar Almere gestapt..quote:Op zondag 31 mei 2009 08:26 schreef Burakius het volgende:
[..]
Oké je kunt slechte dingen over Amsterdam zeggen, maar laat Zaandam erbuiten. Zaandam zou sowieso al de hoofdstad moeten zijn van Nederland wat mij betreft, maar goed.
Rotterdam is zo lelijk. Als ik er aankom denk ik zo van... waar zijn de mooie hoge gebouwen en waar zijn de historische gebouwen. Het is een grote vinex-wijk geworden dat Rotterdam.
quote:Op vrijdag 29 mei 2009 22:06 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Haha. Amsterdam is de hoofdstad omdat het die titel ooit gekocht heeft. De enige manier dat Amsterdam boven Rotterdam staat is op de kaart. Het heeft een haven van niks, industrie van niks, een metro aanleggen kunnen ze niet, een simpele noord-zuid lijn bouwen kost jaren en klauwen vol geld terwijl Rotterdam de laatste jaren bijna routinematig het metro- en sneltramnet heeft uitgebreid zonder problemen, alle gebouwen waar men glorie uit wil halen zijn honderden jaren oud, want iets nieuws verzinnen kunnen ze niet en als het ze een keer lukt, mislukt het of kost het jaaaaaaaren om te voltooien (we noemen een Stopera), terwijl Rotterdam gebouwen neerzet, die internationaal aanzien hebben en prijzen krijgen. Niet voor niets kwam de enige zeeheld waar we nog steeds liedjes over zingen (Piet Hein) uit Delfshaven. De eerste Nederlander die rond de wereld voer was de Rotterdammer Olivier van Noort.
De betekenis van Amsterdam was heel erg gauw verleden tijd toen het IJ en de Zuiderzee dichtslibden en de schepen 'voor Pampus' kwamen te liggen. Rotterdam had het lef en de durf toen de Nieuwe Waterweg aan te leggen.
Het lijkt me tekenend genoeg, dat de Duitsers ervoor kozen Rotterdam te bombarderen en niet, zoals elders, de hoofdsteden. Het was wel duidelijk dat men van mening was, dat bombarderen van Rotterdam een grotere impact op Nederland zou hebben. En Amsterdam kwam niet eens op de tweede plaats. Utrecht zou de volgende geweest zijn.
Waterhoofdstad zeker?quote:Op vrijdag 29 mei 2009 12:31 schreef Burakius het volgende:
[..]
Historische waarde is iets wat jou onbekend is, logisch in Rotterdam is het er niet veel.
Amsterdam is de hoofdstad en blijft de hoofdstad. En niet voor zomaar een reden. Nee omdat Amsterdam historisch, altijd boven Rotterdam heeft gestaan en in de toekomst ook zal blijven staan.
Laat Schiedam er lekker even buiten ja.quote:Op zaterdag 30 mei 2009 13:52 schreef Magnetronmaaltijd_ het volgende:
[..]
En heel Schiedam, want stiekem hoort dat ook bij Rotterdam.
Enschede zeker. Stelletje import Duitsers .quote:Op zondag 31 mei 2009 23:30 schreef Gwywen het volgende:
[..]
Laat Schiedam er lekker even buiten ja.
Even mijn eerlijke mening over Rotterdam: het is een afschuwelijke stad. Okay, je hebt er alle winkels die je maar kunt bedenken, maar als je voor 'sfeer' of 'gezellig' gaat kan ik zo wel tien, twintig veel leukere steden opnoemen om een dagje rond te wandelen.
(En nee, daar zit Amsterdam niet tussen want ik heb niet veel met Amsterdam, nooit gehad ook)
Gelukkig ben ik tegenwoordig Tukker en houd ik me verre van grootstedelijke aangelegenheden.![]()
Enschede is ook lelijk.quote:
Theo Maassen:quote:Op dinsdag 2 juni 2009 12:37 schreef Burakius het volgende:
En wij hebben André Hazes. O yeah beat that
quote:Amsterdam, tjongejongejonge. Met hun smartlappen. Die zijn godverdomme trots op André Hazes man. Ja, als dat bij ons in Eindhoven rond zou lopen dan zouden we ons helemaal kapot schamen. Lelijke nageboorte. Jaaa, wandelende wrat dat 't is. Die verschrompelde zak van mij is nog mooier dan die kop van hem. En dan zeggen ze 'Alles wat ie zingt, komt recht uit z'n hart'. Dan zeg ik d'r snel uithalen dat ding!
Mensen die enkel komen voor drugstoerisme en prostitutie wel ja. Praat je met zakenlui dan zal Rotterdam eerder vallenquote:Op dinsdag 2 juni 2009 12:27 schreef Burakius het volgende:
Ojah, wij hebben Ajax. Bedacht ik me net. Het baken van Neerlandse bekendheid in den wereld. Waneer je in de wereld iets zegt over Nederland zegt men: Amsterdam!
Mja, sowieso zijn er nog best wat mooie gebouwen blijven staan na de bombardementen, die niet gesloopt hadden hoeven worden, maar toch maar neergehaald zijn. Misschien wel begrijpelijk in het licht van de wederopbouw, maar achteraf ontzettend zonde dat van de 144 panden die behouden hadden kunnen blijven, er maar 2 zijn blijven staan.quote:Op dinsdag 2 juni 2009 14:16 schreef Pleasureman_Gunther het volgende:
Om weer even ontopic te komen: ook zónder het bombardent zouden grootschalige stedenbouwkundige verbeteringen in Rotterdam uiteindelijk noodzakelijk zijn geweest. Het bombardement heeft wat dat betreft de zaken wat versneld.
Meer oude foto's:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
quote:Op dinsdag 2 juni 2009 12:37 schreef Burakius het volgende:
En wij hebben André Hazes. O yeah beat that
Onzin. Amsterdam herbergt erg veel internationale bedrijven, het is de financiële hoofdstad van Nederland en Schiphol is voor Amsterdam wat de zeehaven voor Rotterdam is. Verder is Amsterdam de op 5 na belangrijkste zakenstad van Europa, na Londen, Parijs, Frankfurt, Brussel en Barcelona.quote:Op zondag 31 mei 2009 17:59 schreef Pacmaniac het volgende:
Amsterdam heeft inderdaad veel historie. Amsterdam vertegenwoordigd daarom het verleden , Rotterdam heeft de toekomst.
Schiphol is voor 49% van de gemeente Rotterdam toch?quote:Op dinsdag 2 juni 2009 20:56 schreef Lkw het volgende:
[..]
Onzin. Amsterdam herbergt erg veel internationale bedrijven, het is de financiële hoofdstad van Nederland en Schiphol is voor Amsterdam wat de zeehaven voor Rotterdam is. Verder is Amsterdam de op 5 na belangrijkste zakenstad van Europa, na Londen, Parijs, Frankfurt, Brussel en Barcelona.
Amsterdam vertegenwoordigt inderdaad het verleden, maar ook heden en toekomst. Dat maakt het zo'n interessante en sublieme stad.
Maar goed, het blijft enorm zonde dat Rotterdam zo verminkt is in de oorlog. En het is jammer dat men bij de herbouw de menselijke maat zo uit het oog verloren is. Ik voel me er niet fijn, een paar plekjes uitgezonderd.
Niet dat ik weet, maar kom maar met een linkjequote:Op dinsdag 2 juni 2009 20:59 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Schiphol is voor 49% van de gemeente Rotterdam toch?
Helaas,quote:Op dinsdag 2 juni 2009 20:59 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Schiphol is voor 49% van de gemeente Rotterdam toch?
Heel veel handelsbedrijven en fabrikanten van half-fabrikaten hebben echter hun Europese hoofdkantoor in Rotterdam en de haven zitten, het is een erg belangrijk distributiepunt dus het economische belang van Rotterdam kan nog wel eens groter zijn dan die windhandel (zonder staatssteun hadden twee bedrijven aldaar gevestigd, Nederland voor decennia in de schulden gestoken) langs de A10-Zuid.quote:Op dinsdag 2 juni 2009 20:56 schreef Lkw het volgende:
Onzin. Amsterdam herbergt erg veel internationale bedrijven, het is de financiële hoofdstad van Nederland en Schiphol is voor Amsterdam wat de zeehaven voor Rotterdam is. Verder is Amsterdam de op 5 na belangrijkste zakenstad van Europa, na Londen, Parijs, Frankfurt, Brussel en Barcelona.
Prima, Rotterdam speelt ook z'n deuntje mee. Dat ontken ik niet, alhoewel ik Rotterdam niet hoog in het genoemde lijstje van zakensteden verwacht. Ik reageerde op iemand die Amsterdam puur als een stad van het verleden zag en dat dat onzin is, heb ik inmiddels aangetoondquote:Op woensdag 3 juni 2009 23:16 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Heel veel handelsbedrijven en fabrikanten van half-fabrikaten hebben echter hun Europese hoofdkantoor in Rotterdam en de haven zitten, het is een erg belangrijk distributiepunt dus het economische belang van Rotterdam kan nog wel eens groter zijn dan die windhandel (zonder staatssteun hadden twee bedrijven aldaar gevestigd, Nederland voor decennia in de schulden gestoken) langs de A10-Zuid.
Wij hebben ook een Amsterdammert.quote:Op woensdag 3 juni 2009 23:10 schreef Burakius het volgende:
Wij hebben trouwens Job Cohen.... en jullie :S hahaha
Hij is okee, alhoewel ik niet kan inschatten of het een goede burgemeester is.quote:
Ach, er zijn landen waar ze alleen maar keihard lachen om een discussie over de economische waarde van twee steden die op 75 kilometer van elkaar liggenquote:Op woensdag 3 juni 2009 23:16 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Heel veel handelsbedrijven en fabrikanten van half-fabrikaten hebben echter hun Europese hoofdkantoor in Rotterdam en de haven zitten, het is een erg belangrijk distributiepunt dus het economische belang van Rotterdam kan nog wel eens groter zijn dan die windhandel (zonder staatssteun hadden twee bedrijven aldaar gevestigd, Nederland voor decennia in de schulden gestoken) langs de A10-Zuid.
Aboutaleb mag van mij wel wat meer visie hebben op de economische ontwikkeling vind ik. Hoe gaan we van Rotterdam weer de grootste haven ter wereld maken? Hoe moet beleid vormgegeven worden om niche-markten aan te trekken waarin expertise opgebouwd kan worden (bijvoorbeeld in samenwerking met het Erasmus Medisch Centrum, dat veel expertise heeft op vaccinontwikkeling)? Hoe kan Rotterdam bereikbaar blijven (sterke A4-lobby opzetten)? Dat soort zaken wil ik aangepakt zien want Rotterdam heeft er de ruimte en de werkmentaliteit voor.quote:Op woensdag 3 juni 2009 23:30 schreef Lkw het volgende:
Hij is okee, alhoewel ik niet kan inschatten of het een goede burgemeester is.
Qua economische overslag zijn wij volgens mij ook nog de grootste, alleen in gewicht niet meer. Alleen olie schijnt per kilo wat meer op te leveren dan electronicaquote:Op donderdag 4 juni 2009 00:06 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Aboutaleb mag van mij wel wat meer visie hebben op de economische ontwikkeling vind ik. Hoe gaan we van Rotterdam weer de grootste haven ter wereld maken? Hoe moet beleid vormgegeven worden om niche-markten aan te trekken waarin expertise opgebouwd kan worden (bijvoorbeeld in samenwerking met het Erasmus Medisch Centrum, dat veel expertise heeft op vaccinontwikkeling)? Hoe kan Rotterdam bereikbaar blijven (sterke A4-lobby opzetten)? Dat soort zaken wil ik aangepakt zien want Rotterdam heeft er de ruimte en de werkmentaliteit voor.
Het gaat om de ambitie die ik bij een Rotterdamse burgemeester wil zien.quote:Op donderdag 4 juni 2009 00:17 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
Qua economische overslag zijn wij volgens mij ook nog de grootste, alleen in gewicht niet meer. Alleen olie schijnt per kilo wat meer op te leveren dan electronica
Gaat een burgemeester over zulke concrete zaken dan?quote:Op donderdag 4 juni 2009 00:19 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Het gaat om de ambitie die ik bij een Rotterdamse burgemeester wil zien.
Tsja, dat weet ik niet, hij is natuurlijk ook afhankelijk van het college, maar ik denk dat je informeel heel wat kan bereiken als burgemeester. Je kunt achter je bureau gaan zitten (niet dat Aboutaleb dat doet, zeker niet zelfs), of je kunt symposia organiseren, sprekers met een toekomstvisie uitnodigen om een lezing te houden bij een raadsvergadering, je kunt met bedrijven contact leggen om in samenwerking met de gemeenteraad hen te interesseren voor een investering in Rotterdam. Dat soort dingen zeg maar, dat is wat ik mij voorstel bij een enthousiaste Rotterdamse burgemeester.quote:Op donderdag 4 juni 2009 00:21 schreef IHVK het volgende:
Gaat een burgemeester over zulke concrete zaken dan?
Ik moet zeggen dat ik Opstelten nooit zo gevolgd heb, maar hij is ook niet echt iemand met een visie. Prima man verder maar niet dat extra zoals ik dat bij Aboutaleb ook nog niet heb gezien.quote:Bijvoorbeeld wat is het verschil met Ivo tot nu toe? (Hoewel dat op deze termijn totaal onvergelijkbaar is)
Je hebt iets geroepen.... Aantonen heb je feiten voor nodig.quote:Op woensdag 3 juni 2009 23:27 schreef Lkw het volgende:
[..]
Prima, Rotterdam speelt ook z'n deuntje mee. Dat ontken ik niet, alhoewel ik Rotterdam niet hoog in het genoemde lijstje van zakensteden verwacht. Ik reageerde op iemand die Amsterdam puur als een stad van het verleden zag en dat dat onzin is, heb ik inmiddels aangetoond
Omdat er tientallen jaren lang een beleid was vanuit een bepaalde hoek, en de hoge heren aldaar vonden dat alles wat oud was, rotzooi was en derhalve beter vervangen kon worden door nieuwbouw.quote:Op donderdag 4 juni 2009 08:10 schreef RobertoCarlos het volgende:
Een vraagje die toch met dit topic te maken heeft: weet iemand waarom Schiedam nog zo weinig van de oude stad heeft? Hele stukken, zoals de Broersvest enzo zijn nieuw, maar Schiedam is bij mijn weten nooit gebombardeerd geweest....
En het oude deel dat er nog wel is, is best mooi eigenlijk...![]()
Ligt de huizenprijs in Amersfoort sowieso ietwat hoger dan in Amsterdam en Rotterdam..quote:Op donderdag 4 juni 2009 18:06 schreef Gwywen het volgende:
Nee, maar dat waren wel buurten met historische waarde, en daar hadden ze best wat leuks van kunnen maken, ze hadden een voorbeeld kunnen nemen aan andere historische steden. (Wel eens in Amersfoort geweest?)
Mensen betalen tegenwoordig goud geld voor zo'n historisch pandje.
Nou ja, is ook een beetje mijn persoonlijke tic, me verkwijlen aan antieke ansichtkaarten en dan wegzakken in een melancholiek gevoel van vroeger was alles beter en zo
Japioooooooooo....!quote:Op dinsdag 2 juni 2009 18:13 schreef Magnetronmaaltijd_ het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Ha! Andre Hazes! Hebbie die Amsterdammerts weer met hun enige krattenzanger! Allemaal flauwekul!
Hehe, altijd mooi om te zien dat je Rotterdam mooier vindt, hoewel je weet dat je op alle fronten verliestquote:
quote:Op donderdag 4 juni 2009 02:35 schreef Pacmaniac het volgende:
[..]
Je hebt iets geroepen.... Aantonen heb je feiten voor nodig.![]()
Amsterdam = geldproblemen rondom Zuidas , keihard falende Noord Zuidlijn , en een haven waar sinds 1780 geen schip meer is geweest.
Rotterdam heeft straks de HSL klaar en dan zit je 30 minuten van Antwerpen en 19 minuten van Schiphol.
Die Zuidas zou 7 minuten van Schiphol beteken maarja dat is een beetje een probleem aangezien dan de gemeente , dan weer investeerders moeilijk doen over wie wat betaald. (Het Symphony-project staat centraal in een rechtszaak over vastgoedfraude.)
Verder is er helemaal geen sprake van concurrentie Amsterdam richt zich meer op financiële en juridische dienstverlening. Rotterdam focust zich naast zakelijke dienstverlening gericht op de haven, op de creatieve industrie en medisch gebied .
Rotterdam en Amsterdam zijn dus complementair aan elkaar.
Geen flauw idee, maar dat stukje dat jij gekwoot hebt ging over Schiedam.quote:Op vrijdag 12 juni 2009 14:50 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Ligt de huizenprijs in Amersfoort sowieso ietwat hoger dan in Amsterdam en Rotterdam..
Nee dat DENK je. Dat is iets typisch Amsterdams,denken dat je de beste bent en ondertussen op allerlei vlakken keihard falen.quote:Op vrijdag 12 juni 2009 19:29 schreef Lkw het volgende:
[..]
Ik heb dingen aangetoond (zoals bijvoorbeeld de plek van Amsterdam in de top van zakensteden in Europa). Jij daarentegen hebt vooralsnog niks aangetoond. Wat wil je eigenlijk zeggen met je post?
quote:Op dinsdag 16 juni 2009 05:08 schreef Pacmaniac het volgende:
[..]
Nee dat DENK je. Dat is iets typisch Amsterdams,denken dat je de beste bent en ondertussen op allerlei vlakken keihard falen.![]()
Laten ze in dat 020 dorp nou gewoon een voorbeeld nemen aan grote broer Rotterdam. Samenwerking met Sjanghai als het gaat om de haven, een binnenstad waar zo gruwelijk veel aan stedelijke vernieuwing gedaan wordt dat de skyline er elk jaar anders uitziet én dan ook nog eens allemaal op tijd opgeleverd conform de afgesproken kostenberekening .
Bij jullie in die grafstad kost het altijd tientallen miljoenen (of miljarden) extra, waarschijnlijk door incapabel arrogant gedrag op bestuurlijk niveau.
Ik noem de N-Z laan , die spuuglelijke Stopera de Zuidas en ga zo maar door. Niets is op tijd of binnen de geraamde kosten gerealiseerd . Simpele FEITEN vriend!
En dan nog... Dat pocherige gelul over die grachtenpandjes hoe schitterend ze wel niet zijn![]()
Daar wonen al decennia geen normale Amsterdammers meer in maar tv-sterren , media-magnaten , internationale celebs , makelaarskantoren die daar alleen maar gevestigd zijn omdat het "hip" is en ze miljoenen willen betalen voor een verzakt pandje.
De doorsnee Amsterdammer woont tegenwoordig in de lelijkste stad van Nederland, Almere. How sad.![]()
Die redbullrace was vorig jaar wel een epic-fail hoor. Met al die zogenaamde "veiligheids-maatregelen" .quote:Op dinsdag 16 juni 2009 17:32 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
Met festivals als oa. het zomer-carnaval, redbull airrace (op de vorige na), de danceparade ed. heeft rotterdam meer uitgaanspubliek in de stad dan Amsterdam met welk evenement dan ook...
30 april?quote:Op dinsdag 16 juni 2009 17:32 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
Met festivals als oa. het zomer-carnaval, redbull airrace (op de vorige na), de danceparade ed. heeft rotterdam meer uitgaanspubliek in de stad dan Amsterdam met welk evenement dan ook...
Bron?quote:Op donderdag 18 juni 2009 02:48 schreef TC03 het volgende:
Amsterdam Centrum: 100.000 inwoners
Rotterdam Centrum: 30.000 inwoners
M.i. het belangrijkste verschil.
Vergeet North Sea Jazz niet , de start van de Tour en de Bavaria cityracequote:Op dinsdag 16 juni 2009 17:32 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
Met festivals als oa. het zomer-carnaval, redbull airrace (op de vorige na), de danceparade ed. heeft rotterdam meer uitgaanspubliek in de stad dan Amsterdam met welk evenement dan ook...
quote:Op donderdag 18 juni 2009 02:48 schreef TC03 het volgende:
Amsterdam Centrum: 100.000 inwoners
Rotterdam Centrum: 30.000 inwoners
M.i. het belangrijkste verschil.
Sorry maar je spreekt jezelf in deze post keihard tegen dude....quote:Op donderdag 18 juni 2009 09:27 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]Eerder andersom. De gemeente Rotterdam bevat relatief weinig randgemeente, en is net iets kleinder dan Amsterdam, die oa. Amstelveen en weet ik wat er bij heeft. Voor de agglomeratie het zelfde verhaal. Rotterdam: Schiedam, Vlaardingen, Spijkenisse, Hoek van Holland, eigenlijk alles wat in de stad vergroeit is. Amsterdam: oa. ook Almere. Als we die richtlijnen hier toepassen, valt Den HAag onder de aglomeratie Rotterdam...
Overigens is Deelgemeente Stadscentrum (ca. 30.000 inw) niet het gehele centrum.
Nee, ik heb het over gemeente en over agglomeratie.quote:Op donderdag 18 juni 2009 09:29 schreef Pacmaniac het volgende:
[..]
Sorry maar je spreekt jezelf in deze post keihard tegen dude....
Welnee, Amsterdammers zijn allang bezig met het feit dat Amsterdam een "diensten" stad is geworden, waaronder het financiële centrum van Nederland en _de_ grootste internethub van de wereld, waardoor we de ICT-hoofdstad van Europa zijn geworden..het enige van de Gouden Eeuw waar we zuinig op zijn, zijn de monumentale panden uit die tijd en zelfs daar zijn ze niet al te hard meer mee bezig sinds ze een poging wagen tot het creëren van een nieuwe metrolijn.quote:Op woensdag 18 februari 2009 19:15 schreef Pieter. het volgende:
[..]
En de Amsterdammers nog steeds voortdrijven op wat ooit in de Gouden Eeuw bij elkaar is 'verdient'.
Mooi jaquote:Op donderdag 18 juni 2009 09:59 schreef Duvel het volgende:
Wat een kuttopic is dit geworden.
OT: ik heb twee fotoboeken van Rotterdam voor en net na de Tweede Wereldoorlog. Het was een prachtstad, helaas is van die oudbouw niets meer over. Nu is het een moderne stad geworden waar je de wonden van het bombardement nog kunt zien, maar wel een stad die een nieuw, eigen karakter heeft gekregen. Je kunt dus eigenlijk Rotterdam voor en na WO2 niet met elkaar vergelijken.
Je kan nu via google zoeken in de Life magazine foto's, Source:life Rotterdam. Voor, tijdens en na de bombardementenquote:Op donderdag 18 juni 2009 09:59 schreef Duvel het volgende:
Wat een kuttopic is dit geworden.
OT: ik heb twee fotoboeken van Rotterdam voor en net na de Tweede Wereldoorlog. Het was een prachtstad, helaas is van die oudbouw niets meer over. Nu is het een moderne stad geworden waar je de wonden van het bombardement nog kunt zien, maar wel een stad die een nieuw, eigen karakter heeft gekregen. Je kunt dus eigenlijk Rotterdam voor en na WO2 niet met elkaar vergelijken.
Zo hee, daar zitten wel indrukwekkende plaatjes bij zeg.quote:Op donderdag 18 juni 2009 12:58 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Je kan nu via google zoeken in de Life magazine foto's, Source:life Rotterdam. Voor, tijdens en na de bombardementen
Dat ken dus niet pikkie.quote:Op vrijdag 12 juni 2009 15:21 schreef shayolo het volgende:
[..]
Hehe, altijd mooi om te zien dat je Rotterdam mooier vindt, hoewel je weet dat je op alle fronten verliestIk laat je maar in de waan
Waar héb je het over? Ik kan er geen touw aan vastknopen. Amstelveen hoort niet bij Amsterdam hoor.quote:Op donderdag 18 juni 2009 09:27 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]Eerder andersom. De gemeente Rotterdam bevat relatief weinig randgemeente, en is net iets kleinder dan Amsterdam, die oa. Amstelveen en weet ik wat er bij heeft. Voor de agglomeratie het zelfde verhaal. Rotterdam: Schiedam, Vlaardingen, Spijkenisse, Hoek van Holland, eigenlijk alles wat in de stad vergroeit is. Amsterdam: oa. ook Almere. Als we die richtlijnen hier toepassen, valt Den HAag onder de aglomeratie Rotterdam...
Overigens is Deelgemeente Stadscentrum (ca. 30.000 inw) niet het gehele centrum.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |