abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 30 april 2009 @ 11:09:22 #91
150897 ebeaydojraes
Gek Zijn Is Gezond (.nl)
pi_68523352
tsja.. als ze nu alleen ook echt die bomen gaan planten ...
- "Was Ik Maar Een Dichter, Dan Kon Ik Dichter Bij Jou Zijn!"
- 'ye cannae change the laws of physics'
Licentie:http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/nl/
  donderdag 30 april 2009 @ 11:13:16 #92
70081 Lkw
²³³³²³²³²³²³²³²³²²³²²
pi_68523432
quote:
Op donderdag 30 april 2009 11:09 schreef ebeaydojraes het volgende:
tsja.. als ze nu alleen ook echt die bomen gaan planten ...
En als het gebouw zo fijn licht van kleur blijft, ook nadat de wind een poos uit de haven heeft gewaaid.
Stop the world, I want to get out.
  donderdag 30 april 2009 @ 11:26:52 #93
124676 RobertoCarlos
Zit je nou naar me te loeruh?
pi_68523767
Van wat ik zo van de (veel te kleine) plaatjes zie op de website, vind ik het een lelijk gebouw zonder echte uitstraling.
Het lijkt net zo'n jaren 70 kerk en die punt zet de Weena in de schaduw. Daarnaast moet het gebouw hoger wil het echt imposant zijn. Nee, het is het (nog) niet..
Tú estás dura y yo me veo cabrón en el espejo
  donderdag 30 april 2009 @ 11:38:24 #94
150897 ebeaydojraes
Gek Zijn Is Gezond (.nl)
pi_68524118
http://www.rotterdamcentr(...)Centraal%20Groot.wmv

imposant genoeg.
http://www.rotterdamcentraal.nl/smartsite229.dws?MainMenu=765076&goto=765059&style=6704

enmet zoveel glas. zal wel meevallen die schaduw.
als het plein ervoor maar ook echt zo leeg blijft....

edit:
ah! ja dus
quote:
Stationsplein
Overzichtelijkheid kenmerkt het nieuwe Stationsplein
De ruimte van de stationshal gaat vrijwel ongemerkt over in die van het nieuwe Stationsplein. Overzichtelijkheid kenmerkt het nieuwe Stationsplein. Dit plein vormt de verbinding tussen de openbaar vervoer terminal en het centrum van Rotterdam. Op het Stationsplein ziet u imposante stationsgebouw voor u. Op en rond het nieuwe Stationsplein blijft de ruimte open, zodat u het openbaar vervoer, de taxi’s en de stad ziet. De tramhaltes zijn gesitueerd aan de oostkant van het Stationsplein. Op het Delftseplein, aan de oostkant van het station, vindt u de taxistandplaats en een Kiss and Ride-voorziening.
Op het Stationsplein bevindt zich de toegang van de ondergrondse fietsenstalling met 5.350 plaatsen. Ook bevindt zich daar de toegang naar het vernieuwde metrostation. U heeft daar onder andere de keuze uit een rit met RandstadRail of de metro.
Centraal District Rotterdam verandert mee
De straten aan weerskanten van het nieuwe station krijgen een aangenamer karakter. De Delftsestraat, die aan het Delftseplein grenst, wordt een echte stadsstraat, met veel groen en ruimte voor restaurants, winkels en cafés. Ook de Conradstraat krijgt een ander aanzien. Daar vindt u alle stads- en regionale bussen. Hiermee wordt de entree naar de stad een stuk rustiger en comfortabeler: een stationshal die zich ver uitstrekt over het Stationsplein en een logische, hindernisloze wandelroute de stad in.

[ Bericht 36% gewijzigd door ebeaydojraes op 30-04-2009 11:43:49 ]
pi_68715618
quote:
Op zondag 1 maart 2009 18:20 schreef _Boo_ het volgende:
Schiekade, 1938
[ afbeelding ]

Kruising Schiekade Bergweg
[ afbeelding ]
En moet je kijken wat er nu van is geworden op die kruising / schiekade Rotterdam WAS mooi.
pi_68850025
Rotterdam voor WWII: Na WWII:
  zaterdag 9 mei 2009 @ 23:51:22 #97
70081 Lkw
²³³³²³²³²³²³²³²³²²³²²
pi_68859557
quote:
Op woensdag 6 mei 2009 00:42 schreef Magnetronmaaltijd_ het volgende:

[..]

En moet je kijken wat er nu van is geworden op die kruising / schiekade Rotterdam WAS mooi.
Ik moet zeggen dat de boel er op het eerste plaatje (Schiekade, 1938) ook al redelijk verneukt uitziet..
pi_68862283
quote:
Op zaterdag 9 mei 2009 19:52 schreef dombo123 het volgende:
Rotterdam voor WWII: Na WWII:
Nee hoor, want binnen een kwartier is er een elektrisch aangedreven ROTEB bezem-auto die de kots weer weg veegt.
pi_68863934
quote:
Op donderdag 30 april 2009 11:38 schreef ebeaydojraes het volgende:
http://www.rotterdamcentr(...)Centraal%20Groot.wmv

imposant genoeg.
http://www.rotterdamcentraal.nl/smartsite229.dws?MainMenu=765076&goto=765059&style=6704

enmet zoveel glas. zal wel meevallen die schaduw.
als het plein ervoor maar ook echt zo leeg blijft....

edit:
ah! ja dus
[..]

Hm...Is dat wel klaar op 1 januari 2050?
  zondag 10 mei 2009 @ 11:37:31 #100
150897 ebeaydojraes
Gek Zijn Is Gezond (.nl)
pi_68866332
Mijlpalen in het project
2008
Sloop oude station
Definitieve inrichting Poortstraat gereed
Realisatie nieuwe RandstadRail Metrostation CS
Voortzetting bouw nieuwe Weenatunnel
2009
Start bouw OV-terminal
Ingebruikname Weenatunnel
2010
Ingebruikname Metrostation CS
Start inrichting Conradstraat
Start inrichting Weena tussen K.Doormanstraat/Conradstraat
2011
Ingebruikname OV-terminal
Start bouw ondergrondse fietsenstalling centrumzijde
Start inrichting Proveniersplein
2012
Ingebruikname ondergrondse fietsenstalling centrumzijde
Ingebruikname Parkeergarage Kruisplein
Start inrichting Stationsplein/Weena oversteek
Start inrichting Delftseplein
2013
Ingebruikname verbinding Kruispleingarage met Schouwburgpleingarage
Start definitieve inrichting Kruiskade/Mauritsweg
Inrichting buitenruimte gereed
  zondag 10 mei 2009 @ 11:43:42 #101
70081 Lkw
²³³³²³²³²³²³²³²³²²³²²
pi_68866430
quote:
Op zondag 10 mei 2009 11:37 schreef ebeaydojraes het volgende:
Mijlpalen in het project
2008
Sloop oude station
Definitieve inrichting Poortstraat gereed
Realisatie nieuwe RandstadRail Metrostation CS
Voortzetting bouw nieuwe Weenatunnel
2009
Start bouw OV-terminal
Ingebruikname Weenatunnel
2010
Ingebruikname Metrostation CS
Start inrichting Conradstraat
Start inrichting Weena tussen K.Doormanstraat/Conradstraat
2011
Ingebruikname OV-terminal
Start bouw ondergrondse fietsenstalling centrumzijde
Start inrichting Proveniersplein
2012
Ingebruikname ondergrondse fietsenstalling centrumzijde
Ingebruikname Parkeergarage Kruisplein
Start inrichting Stationsplein/Weena oversteek
Start inrichting Delftseplein
2013
Ingebruikname verbinding Kruispleingarage met Schouwburgpleingarage
Start definitieve inrichting Kruiskade/Mauritsweg
Inrichting buitenruimte gereed
Jemig, een Centraal Station een OV-terminal noemen, hoe deerniswekkend zijn deze mensen.
pi_68867620
quote:
Op zondag 10 mei 2009 11:43 schreef Lkw het volgende:

[..]

Jemig, een Centraal Station een OV-terminal noemen, hoe deerniswekkend zijn deze mensen.
Het wordt een centrale hal/plek voor tram, bus, metro, randstadrail, en trein. OV terminal dekt de lading dus iets beter.
  zondag 10 mei 2009 @ 13:28:14 #103
70081 Lkw
²³³³²³²³²³²³²³²³²²³²²
pi_68868874
quote:
Op zondag 10 mei 2009 12:36 schreef LeeHarveyOswald het volgende:

[..]

Het wordt een centrale hal/plek voor tram, bus, metro, randstadrail, en trein. OV terminal dekt de lading dus iets beter.
Waarom hebben ze het dan wel over Metrostation CS? Treinstation CS, busstation CS, enz. gaat mooi mee in die terminologie. Het geheel heet dan CS of Centraal Station en niet klinisch en anglicistisch 'terminal'.
  zondag 10 mei 2009 @ 13:40:12 #104
150897 ebeaydojraes
Gek Zijn Is Gezond (.nl)
pi_68869135
ik noem het maar gewoon Delftse Poort. zoals vroeger
pi_68941136
Als ik in Rotterdam kom dan denk ik, heey waar is het centrum.

Gna gna gna..

AMSTERDAM 4-EVER jaloerse Rotdammertjes.

Als die stad zo geweldig was, dan kwamen er wel toeristen. Het is de lelijkste stad in Nederland na Almere wat mij betreft.
In fact, recent observations and simulations have suggested that a network of cosmic strings stretches across the entire universe.
  donderdag 28 mei 2009 @ 20:51:09 #106
226990 Gwywen
Tuinvrouw
  donderdag 28 mei 2009 @ 20:52:51 #107
219075 Fortitudo
de echte vedett
pi_69504143
quote:
Op dinsdag 12 mei 2009 15:11 schreef Burakius het volgende:

Gna gna gna..

Als die stad zo geweldig was, dan kwamen er wel toeristen. Het is de lelijkste stad in Nederland na Almere wat mij betreft.
wat ben jij stoer zeg
Een oude, seniele vos is nog steeds sluw en schuw. Nooit afschrijven zeg ik je.
  donderdag 28 mei 2009 @ 23:25:06 #108
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_69509861
quote:
Op dinsdag 12 mei 2009 15:11 schreef Burakius het volgende:

Gna gna gna..

Tja, er is inderdaad iets meer cultureel inzicht voor nodig om Rotterdam te zien voor wat het is, namelijk een moderne stad met nog steeds hints van het oude. Je kunt van Amsterdammers (die nog steeds denken dat een Middeleeuws stratenplan praktisch is in de 21e eeuw en dus de parkeertarieven naar 10 Euri per uur willen hebben omdat er nu meer auto's zijn dan er ooit paard en wagens in die stad hebben rondgedard, in plaats van mee te gaan met de tijd als hoofdstad des lands en toegankelijk te zijn voor iedereen) niet verwachten dat ze dat inzien. Hun blikveld is nu eenmaal wat beperkt als je alleen maar smalle straten, stinkende grachten en ouwe rotpanden hebt staan die je verkoopt en verhuurt voor een godsvermogen.

Toerisme, beste vriend, maakt nog geen deel goed van wat al die opstoppingen per dag het economisch leven van Amsterdam kosten.
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
  donderdag 28 mei 2009 @ 23:28:00 #109
139677 Curiosity
In the devil's playground
pi_69509990
quote:
Op donderdag 28 mei 2009 23:25 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Tja, er is inderdaad iets meer cultureel inzicht voor nodig om Rotterdam te zien voor wat het is, namelijk een moderne stad met nog steeds hints van het oude. Je kunt van Amsterdammers (die nog steeds denken dat een Middeleeuws stratenplan praktisch is in de 21e eeuw en dus de parkeertarieven naar 10 Euri per uur willen hebben omdat er nu meer auto's zijn dan er ooit paard en wagens in die stad hebben rondgedard, in plaats van mee te gaan met de tijd als hoofdstad des lands en toegankelijk te zijn voor iedereen) niet verwachten dat ze dat inzien. Hun blikveld is nu eenmaal wat beperkt als je alleen maar smalle straten, stinkende grachten en ouwe rotpanden hebt staan die je verkoopt en verhuurt voor een godsvermogen.

Toerisme, beste vriend, maakt nog geen deel goed van wat al die opstoppingen per dag het economisch leven van Amsterdam kosten.
Bravo
“Gentlemen, you had my curiosity… but now you have my attention.”
pi_69522609
quote:
Op donderdag 28 mei 2009 23:25 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Historische waarde is iets wat jou onbekend is, logisch in Rotterdam is het er niet veel.

Amsterdam is de hoofdstad en blijft de hoofdstad. En niet voor zomaar een reden. Nee omdat Amsterdam historisch, altijd boven Rotterdam heeft gestaan en in de toekomst ook zal blijven staan.
In fact, recent observations and simulations have suggested that a network of cosmic strings stretches across the entire universe.
pi_69522662
quote:
Op vrijdag 29 mei 2009 12:31 schreef Burakius het volgende:

[..]

Historische waarde is iets wat jou onbekend is, logisch in Rotterdam is het er niet veel.

Amsterdam is de hoofdstad en blijft de hoofdstad. En niet voor zomaar een reden. Nee omdat Amsterdam historisch, altijd boven Rotterdam heeft gestaan en in de toekomst ook zal blijven staan.
Sterk!

x 93
Op donderdag 22 juli 2010 01:22 schreef xmamacitax het volgende:
mijn nederlands is 1000 x beter dan de joune
pi_69522746
quote:
Op vrijdag 29 mei 2009 12:32 schreef Flashwin het volgende:

[..]

Sterk!

x 93
Behold:

en zwijg
  vrijdag 29 mei 2009 @ 12:44:12 #113
198417 Lastpost
Rotterdammert!
pi_69522944
Krijgen we deze discussie weer.
En 8/10 toeristen komen gelukkig niet voor de wallen en de drugs en hebben voor de rest geen oog.

Ben het trouwens deels eens met de OP, Rotterdam is nu op vele fronten al de belangrijkste stad in Nederland en dat had het vermoedelijk niet geweest als dat bombardement er niet was gekomen.
Qua schoonheid in de zin van historische gebouwen hebben we inderdaad nogal wat op moeten geven, anderzijds heeft de stad perfect gebruik gemaakt van de situatie en heeft men in tijden van crisis niet naar de korte termijn gekeken en daar plukt men nu al jaren de vruchten van en de rest van het land logischerwijs ook.
  vrijdag 29 mei 2009 @ 21:58:13 #114
66444 Lord_Vetinari
pi_69539551
quote:
Op vrijdag 29 mei 2009 12:35 schreef Burakius het volgende:

[..]

Behold:

[ afbeelding ]

en zwijg
quote:
In 1885 werd het huidige Rijksmuseum naar ontwerp van P.J.H. Cuypers voltooid (zie Gebouw).
quote:
De Grote of Sint-Laurenskerk, vaak kortweg Laurenskerk genoemd.

De bouw vond plaats tussen 1449 en 1525.
Uh-huh...
  vrijdag 29 mei 2009 @ 22:06:06 #115
66444 Lord_Vetinari
pi_69539818
quote:

[..]

Haha. Amsterdam is de hoofdstad omdat het die titel ooit gekocht heeft. De enige manier dat Amsterdam boven Rotterdam staat is op de kaart. Het heeft een haven van niks, industrie van niks, een metro aanleggen kunnen ze niet, een simpele noord-zuid lijn bouwen kost jaren en klauwen vol geld terwijl Rotterdam de laatste jaren bijna routinematig het metro- en sneltramnet heeft uitgebreid zonder problemen, alle gebouwen waar men glorie uit wil halen zijn honderden jaren oud, want iets nieuws verzinnen kunnen ze niet en als het ze een keer lukt, mislukt het of kost het jaaaaaaaren om te voltooien (we noemen een Stopera), terwijl Rotterdam gebouwen neerzet, die internationaal aanzien hebben en prijzen krijgen. Niet voor niets kwam de enige zeeheld waar we nog steeds liedjes over zingen (Piet Hein) uit Delfshaven. De eerste Nederlander die rond de wereld voer was de Rotterdammer Olivier van Noort.
De betekenis van Amsterdam was heel erg gauw verleden tijd toen het IJ en de Zuiderzee dichtslibden en de schepen 'voor Pampus' kwamen te liggen. Rotterdam had het lef en de durf toen de Nieuwe Waterweg aan te leggen.
Het lijkt me tekenend genoeg, dat de Duitsers ervoor kozen Rotterdam te bombarderen en niet, zoals elders, de hoofdsteden. Het was wel duidelijk dat men van mening was, dat bombarderen van Rotterdam een grotere impact op Nederland zou hebben. En Amsterdam kwam niet eens op de tweede plaats. Utrecht zou de volgende geweest zijn.
  vrijdag 29 mei 2009 @ 22:51:06 #116
150897 ebeaydojraes
Gek Zijn Is Gezond (.nl)
pi_69541277
quote:
alle gebouwen waar men glorie uit wil halen zijn honderden jaren oud, want iets nieuws verzinnen kunnen ze niet en als het ze een keer lukt, mislukt het of kost het jaaaaaaaren om te voltooien (we noemen een Stopera)
... *fluit* *fluit* *fluit* moskee *fluit* *fluit* *fluit*
pi_69541729
quote:

[..]

Goh, en tijdens het EK zijn we opeens samen sterk Stuk tuig dat je d'r rond loopt.
pi_69541779
Disclaimer: Het Rotterdam van nu vind ik ook maar niks, allemaal koude stalen torens. Maar ik vind het zo kinderachtig om touw te trekken welke stad het ''beste'' is.
pi_69548733
quote:
Op vrijdag 29 mei 2009 22:06 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Haha. Amsterdam is de hoofdstad omdat het die titel ooit gekocht heeft. De enige manier dat Amsterdam boven Rotterdam staat is op de kaart. Het heeft een haven van niks, industrie van niks, een metro aanleggen kunnen ze niet, een simpele noord-zuid lijn bouwen kost jaren en klauwen vol geld terwijl Rotterdam de laatste jaren bijna routinematig het metro- en sneltramnet heeft uitgebreid zonder problemen, alle gebouwen waar men glorie uit wil halen zijn honderden jaren oud, want iets nieuws verzinnen kunnen ze niet en als het ze een keer lukt, mislukt het of kost het jaaaaaaaren om te voltooien (we noemen een Stopera), terwijl Rotterdam gebouwen neerzet, die internationaal aanzien hebben en prijzen krijgen. Niet voor niets kwam de enige zeeheld waar we nog steeds liedjes over zingen (Piet Hein) uit Delfshaven. De eerste Nederlander die rond de wereld voer was de Rotterdammer Olivier van Noort.
De betekenis van Amsterdam was heel erg gauw verleden tijd toen het IJ en de Zuiderzee dichtslibden en de schepen 'voor Pampus' kwamen te liggen. Rotterdam had het lef en de durf toen de Nieuwe Waterweg aan te leggen.
Het lijkt me tekenend genoeg, dat de Duitsers ervoor kozen Rotterdam te bombarderen en niet, zoals elders, de hoofdsteden. Het was wel duidelijk dat men van mening was, dat bombarderen van Rotterdam een grotere impact op Nederland zou hebben. En Amsterdam kwam niet eens op de tweede plaats. Utrecht zou de volgende geweest zijn.
Ja maar waar is die alte stad dan?

Wij Amsterdammers waarschuwen jullie Rotterdammers. Praat niet meer blasfemieus over onze stad. Anders kan dit mogelijk een oorlog verklaring betekenen. Ga je plaatjes posten ook nog eens ? . Amsterdam heeft 10x mooiere dingen dan Rotterdam.
  zaterdag 30 mei 2009 @ 11:09:36 #120
139677 Curiosity
In the devil's playground
pi_69548768
quote:
Op zaterdag 30 mei 2009 11:07 schreef Burakius het volgende:

[..]

Ja maar waar is die alte stad dan?

Wij Amsterdammers waarschuwen jullie Rotterdammers. Praat niet meer blasfemieus over onze stad. Anders kan dit mogelijk een oorlog verklaring betekenen. Ga je plaatjes posten ook nog eens ? . Amsterdam heeft 10x mooiere dingen dan Rotterdam.

Dapper.
“Gentlemen, you had my curiosity… but now you have my attention.”
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')