Volgens mij valt het kwartje niet...quote:Op zondag 1 maart 2009 17:17 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Vertel dan eens over het verschrikkelijke bombardement op Amsterdam?
Mooie plaatjes .quote:Op zondag 1 maart 2009 18:20 schreef _Boo_ het volgende:
Schiekade, 1938
[ afbeelding ]
Kruising Schiekade Bergweg
[ afbeelding ]
Nee schat dat is Konya.quote:Op zondag 22 februari 2009 03:11 schreef Pacmaniac het volgende:
[ afbeelding ]
Helaas is ook dit Rotterdam.
hebben de geallieerden ooit een schadevergoeding betaald voor Hamburg/ Dreseden e.d.?quote:Op woensdag 29 april 2009 10:33 schreef Dvm86 het volgende:
Heeft West-Duitsland na de oorlog eigenlijk nog schadevergoeding moeten betalen of is de hele stad opnieuw opgebouwd enkel met Marshall hulp?
Is dat mijn vraag? Volgens mij niet.quote:Op woensdag 29 april 2009 10:42 schreef ebeaydojraes het volgende:
[..]
hebben de geallieerden ooit een schadevergoeding betaald voor Hamburg/ Dreseden e.d.?
Zijn de geallieerden in Duitsland een oorlog begonnen?quote:Op woensdag 29 april 2009 10:42 schreef ebeaydojraes het volgende:
[..]
hebben de geallieerden ooit een schadevergoeding betaald voor Hamburg/ Dreseden e.d.?
Een antwoord op een niet-gestelde vraag dus. Wijsneus.quote:Op woensdag 29 april 2009 11:03 schreef ebeaydojraes het volgende:
maar het is wel het antwoord wat je krijgt.
Zo:quote:Op donderdag 30 april 2009 01:54 schreef Alulu het volgende:
Ja ik vond het jammer dat ik daar niet bij kon zijn. Centraal Station was overigens wel aan een verbouwing toe voor een stad als Rotterdam. Ben benieuwd hoe het er uiteindelijk uit zal zien.
En als het gebouw zo fijn licht van kleur blijft, ook nadat de wind een poos uit de haven heeft gewaaid.quote:Op donderdag 30 april 2009 11:09 schreef ebeaydojraes het volgende:
tsja.. als ze nu alleen ook echt die bomen gaan planten ...
quote:Stationsplein
Overzichtelijkheid kenmerkt het nieuwe Stationsplein
De ruimte van de stationshal gaat vrijwel ongemerkt over in die van het nieuwe Stationsplein. Overzichtelijkheid kenmerkt het nieuwe Stationsplein. Dit plein vormt de verbinding tussen de openbaar vervoer terminal en het centrum van Rotterdam. Op het Stationsplein ziet u imposante stationsgebouw voor u. Op en rond het nieuwe Stationsplein blijft de ruimte open, zodat u het openbaar vervoer, de taxi’s en de stad ziet. De tramhaltes zijn gesitueerd aan de oostkant van het Stationsplein. Op het Delftseplein, aan de oostkant van het station, vindt u de taxistandplaats en een Kiss and Ride-voorziening.
Op het Stationsplein bevindt zich de toegang van de ondergrondse fietsenstalling met 5.350 plaatsen. Ook bevindt zich daar de toegang naar het vernieuwde metrostation. U heeft daar onder andere de keuze uit een rit met RandstadRail of de metro.
Centraal District Rotterdam verandert mee
De straten aan weerskanten van het nieuwe station krijgen een aangenamer karakter. De Delftsestraat, die aan het Delftseplein grenst, wordt een echte stadsstraat, met veel groen en ruimte voor restaurants, winkels en cafés. Ook de Conradstraat krijgt een ander aanzien. Daar vindt u alle stads- en regionale bussen. Hiermee wordt de entree naar de stad een stuk rustiger en comfortabeler: een stationshal die zich ver uitstrekt over het Stationsplein en een logische, hindernisloze wandelroute de stad in.
En moet je kijken wat er nu van is geworden op die kruising / schiekadequote:Op zondag 1 maart 2009 18:20 schreef _Boo_ het volgende:
Schiekade, 1938
[ afbeelding ]
Kruising Schiekade Bergweg
[ afbeelding ]
Ik moet zeggen dat de boel er op het eerste plaatje (Schiekade, 1938) ook al redelijk verneukt uitziet..quote:Op woensdag 6 mei 2009 00:42 schreef Magnetronmaaltijd_ het volgende:
[..]
En moet je kijken wat er nu van is geworden op die kruising / schiekadeRotterdam WAS mooi.
Nee hoor, want binnen een kwartier is er een elektrisch aangedreven ROTEB bezem-auto die de kots weer weg veegt.quote:
Hm...Is dat wel klaar op 1 januari 2050?quote:Op donderdag 30 april 2009 11:38 schreef ebeaydojraes het volgende:
http://www.rotterdamcentr(...)Centraal%20Groot.wmv
imposant genoeg.
http://www.rotterdamcentraal.nl/smartsite229.dws?MainMenu=765076&goto=765059&style=6704
enmet zoveel glas. zal wel meevallen die schaduw.
als het plein ervoor maar ook echt zo leeg blijft....
edit:
ah! ja dus
[..]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |