Ik erger me daar ook aan. Voor mij is Rotterdamvooruitkijken, durven, energie, dynamiek, contrast. Er gebeurt tenminste iets. Rotterdam hoeft zich niet te spiegelen aan andere steden om een eigen identiteit en karakter te hebben. Er zijn zoveel plekken in het hedendaagse Rotterdam waargeschiedenis en toekomst langs elkaar schuren en de kraag omhoog doen waaien.quote:Op woensdag 18 februari 2009 18:22 schreef Gellius het volgende:
Wat ik maar zeggen wil: het is toch een beetje triest dat Rotterdam-adepten maar blijven komen met dat suffe "wij zijn een stad van harde werkers, wij hebben eelt op de poten"-verhaaltje. Hoe groot kan je minderwaardigheidscomplex zijn?
Jammer genoeg niet. De moskeeen die er nu staan zijn een stuk minder mooi, en zoveel uitzicht is er inmiddels ook niet meer.quote:Op zondag 22 februari 2009 03:11 schreef Pacmaniac het volgende:
[ afbeelding ]
Helaas is ook dit Rotterdam.
alleen als je Economisch gesteund wordt door een bepaald plan, betaald door een overzees landje ...quote:Op zondag 22 februari 2009 10:48 schreef Knip het volgende:
Je zou toch bijna denken dag het wel eens goed is om af en toe een stad plat te bombarderen.
Percies. Kunnen er tenminste eens een keer echt mooie moskeeën gebouwd worden. Degene die er nu staan zijn vrij saai.quote:Op zondag 22 februari 2009 10:48 schreef Knip het volgende:
Je zou toch bijna denken dag het wel eens goed is om af en toe een stad plat te bombarderen.
Zoek dan tenminste een plaatje van Rotterdam opquote:Op zondag 22 februari 2009 03:11 schreef Pacmaniac het volgende:
[ afbeelding ]
Helaas is ook dit Rotterdam.
Rotterdam 56. - Waar we wel metrotunnels kunnen graven.quote:Op zondag 22 februari 2009 13:53 schreef RobertoCarlos het volgende:
Rotterdam is niet te filmen
Rotterdam is niet te filmen
Rotterdam is niet te filmen
De beelden wisselen te snel
Rotterdam heeft geen verleden
en geen enkele trapgevèl
Rotterdam is niet romantisch
heeft geen tijd voor flauwekul
is niet vatbaar voor suggesties
luistert niet naar slap gelul
't Is niet camera-gevoelig
lijkt niet mooier dan het is
Het ligt vierkant hoog en hoekig
gekanteld in het tegenlicht
Rotterdam is geen illusie
door de camera gewekt
Rotterdam is niet te filmen
Rotterdam is véels te echt
Jules Deelder
quote:Op donderdag 19 februari 2009 04:00 schreef Bolkesteijn het volgende:
Dankzij het bombardement is Rotterdam de mooiste stad van het land geworden denk ik. Ik denk namelijk niet dat als alle oude gebouwen nog volledig intact waren dat er ruimte zou zijn geweest voor de vele hoogbouw die er nu in de stad te vinden is. Dat zie je goed in Amsterdam en Utrecht waar het dankzij het ouderwetse stadsgezicht het zeer moeilijk is om de handen op elkaar te krijgen voor moderne bouwkunst in de binnenstad. Enkel een mix van modern en ouderwets had Rotterdam nog beter gestaan, vanuit dat oogpunt bezien hadden de Duitsers het dus iets rustiger aan moeten doen.
Voor wat betreft de haven denk ik niet dat het bombardement veel heeft uitgemaakt. Rotterdam ontleent zijn havenfunctie namelijk voornamelijk aan de zeer gunstige ligging, verder ligt de haven eigenlijk helemaal niet in Rotterdam. De gunstige ligging maakt het mogelijk dat schepen met een grote diepgang de haven kunnen bereiken, de Maasvlakte ligt nagenoeg in zee. Verder heeft de haven van Rotterdam een direct aansluiting op de Maas en de Waal, die in Duitsland via de Rijn weer voor een perfect verbinding met een zeer belangrijke Duitse economie. In de historie was Rotterdam altijd al een zeer belangrijke havenstad, Amsterdam zou die positie sowieso verliezen omdat de Amsterdamse haven zich achter sluizen bevindt, men zou dus niet gemakkelijk mee kunnen groeien met de grootste scheepsklassen.
Gelukkig heb die ook zo'n groot commercieel belang.quote:Op zondag 22 februari 2009 13:58 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
De havens zijn zich steeds meer aan het verplaatsen naar de kust, maar oa. de na de oorlog gedempte havens + rijn, maas en waalhaven bevinden zich wel in de stad...
Grappig, dees had ik altijd wel gehoord (trouwens zonder 'trappie af'), maar kwist niet dat ie van Deelder wasquote:Op zondag 22 februari 2009 13:55 schreef ebeaydojraes het volgende:
[..]
Rotterdam 56. - Waar we wel metrotunnels kunnen graven.
al vind ik deze persoonlijk beter:
Rotterdam Schiedam
Vlaardingen Maassluis
hoekie om
trappie af
gekkenhuis
Komen daar nog boten dan?quote:Op zondag 22 februari 2009 13:59 schreef Lord_Vetinari het volgende:
De Leuvehaven ligt nog steeds in het centrum.
Zeker wel.quote:
Vertel dan eens over het verschrikkelijke bombardement op Amsterdam?quote:Op zondag 1 maart 2009 17:16 schreef FP128 het volgende:
" Als Rotterdam niet was gebombardeerd was het nu de mooiste.."
tuuuuuurlijk.. als het niet gebombardeerd was dan was AMSTERDAM NU DE MOOISTE STAD van Nederland
Volgens mij valt het kwartje niet...quote:Op zondag 1 maart 2009 17:17 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Vertel dan eens over het verschrikkelijke bombardement op Amsterdam?
Mooie plaatjes .quote:Op zondag 1 maart 2009 18:20 schreef _Boo_ het volgende:
Schiekade, 1938
[ afbeelding ]
Kruising Schiekade Bergweg
[ afbeelding ]
Nee schat dat is Konya.quote:Op zondag 22 februari 2009 03:11 schreef Pacmaniac het volgende:
[ afbeelding ]
Helaas is ook dit Rotterdam.
hebben de geallieerden ooit een schadevergoeding betaald voor Hamburg/ Dreseden e.d.?quote:Op woensdag 29 april 2009 10:33 schreef Dvm86 het volgende:
Heeft West-Duitsland na de oorlog eigenlijk nog schadevergoeding moeten betalen of is de hele stad opnieuw opgebouwd enkel met Marshall hulp?
Is dat mijn vraag? Volgens mij niet.quote:Op woensdag 29 april 2009 10:42 schreef ebeaydojraes het volgende:
[..]
hebben de geallieerden ooit een schadevergoeding betaald voor Hamburg/ Dreseden e.d.?
Zijn de geallieerden in Duitsland een oorlog begonnen?quote:Op woensdag 29 april 2009 10:42 schreef ebeaydojraes het volgende:
[..]
hebben de geallieerden ooit een schadevergoeding betaald voor Hamburg/ Dreseden e.d.?
Een antwoord op een niet-gestelde vraag dus. Wijsneus.quote:Op woensdag 29 april 2009 11:03 schreef ebeaydojraes het volgende:
maar het is wel het antwoord wat je krijgt.
Zo:quote:Op donderdag 30 april 2009 01:54 schreef Alulu het volgende:
Ja ik vond het jammer dat ik daar niet bij kon zijn. Centraal Station was overigens wel aan een verbouwing toe voor een stad als Rotterdam. Ben benieuwd hoe het er uiteindelijk uit zal zien.
En als het gebouw zo fijn licht van kleur blijft, ook nadat de wind een poos uit de haven heeft gewaaid.quote:Op donderdag 30 april 2009 11:09 schreef ebeaydojraes het volgende:
tsja.. als ze nu alleen ook echt die bomen gaan planten ...
quote:Stationsplein
Overzichtelijkheid kenmerkt het nieuwe Stationsplein
De ruimte van de stationshal gaat vrijwel ongemerkt over in die van het nieuwe Stationsplein. Overzichtelijkheid kenmerkt het nieuwe Stationsplein. Dit plein vormt de verbinding tussen de openbaar vervoer terminal en het centrum van Rotterdam. Op het Stationsplein ziet u imposante stationsgebouw voor u. Op en rond het nieuwe Stationsplein blijft de ruimte open, zodat u het openbaar vervoer, de taxi’s en de stad ziet. De tramhaltes zijn gesitueerd aan de oostkant van het Stationsplein. Op het Delftseplein, aan de oostkant van het station, vindt u de taxistandplaats en een Kiss and Ride-voorziening.
Op het Stationsplein bevindt zich de toegang van de ondergrondse fietsenstalling met 5.350 plaatsen. Ook bevindt zich daar de toegang naar het vernieuwde metrostation. U heeft daar onder andere de keuze uit een rit met RandstadRail of de metro.
Centraal District Rotterdam verandert mee
De straten aan weerskanten van het nieuwe station krijgen een aangenamer karakter. De Delftsestraat, die aan het Delftseplein grenst, wordt een echte stadsstraat, met veel groen en ruimte voor restaurants, winkels en cafés. Ook de Conradstraat krijgt een ander aanzien. Daar vindt u alle stads- en regionale bussen. Hiermee wordt de entree naar de stad een stuk rustiger en comfortabeler: een stationshal die zich ver uitstrekt over het Stationsplein en een logische, hindernisloze wandelroute de stad in.
En moet je kijken wat er nu van is geworden op die kruising / schiekadequote:Op zondag 1 maart 2009 18:20 schreef _Boo_ het volgende:
Schiekade, 1938
[ afbeelding ]
Kruising Schiekade Bergweg
[ afbeelding ]
Ik moet zeggen dat de boel er op het eerste plaatje (Schiekade, 1938) ook al redelijk verneukt uitziet..quote:Op woensdag 6 mei 2009 00:42 schreef Magnetronmaaltijd_ het volgende:
[..]
En moet je kijken wat er nu van is geworden op die kruising / schiekadeRotterdam WAS mooi.
Nee hoor, want binnen een kwartier is er een elektrisch aangedreven ROTEB bezem-auto die de kots weer weg veegt.quote:
Hm...Is dat wel klaar op 1 januari 2050?quote:Op donderdag 30 april 2009 11:38 schreef ebeaydojraes het volgende:
http://www.rotterdamcentr(...)Centraal%20Groot.wmv
imposant genoeg.
http://www.rotterdamcentraal.nl/smartsite229.dws?MainMenu=765076&goto=765059&style=6704
enmet zoveel glas. zal wel meevallen die schaduw.
als het plein ervoor maar ook echt zo leeg blijft....
edit:
ah! ja dus
[..]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |