abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_69640312
quote:
Op dinsdag 2 juni 2009 12:37 schreef Burakius het volgende:
En wij hebben André Hazes. O yeah beat that

Ha! Andre Hazes! Hebbie die Amsterdammerts weer met hun enige krattenzanger! Allemaal flauwekul!
  dinsdag 2 juni 2009 @ 20:56:14 #152
70081 Lkw
²³³³²³²³²³²³²³²³²²³²²
pi_69646486
quote:
Op zondag 31 mei 2009 17:59 schreef Pacmaniac het volgende:

Amsterdam heeft inderdaad veel historie. Amsterdam vertegenwoordigd daarom het verleden , Rotterdam heeft de toekomst.
Onzin. Amsterdam herbergt erg veel internationale bedrijven, het is de financiële hoofdstad van Nederland en Schiphol is voor Amsterdam wat de zeehaven voor Rotterdam is. Verder is Amsterdam de op 5 na belangrijkste zakenstad van Europa, na Londen, Parijs, Frankfurt, Brussel en Barcelona.

Amsterdam vertegenwoordigt inderdaad het verleden, maar ook heden en toekomst. Dat maakt het zo'n interessante en sublieme stad.

Maar goed, het blijft enorm zonde dat Rotterdam zo verminkt is in de oorlog. En het is jammer dat men bij de herbouw de menselijke maat zo uit het oog verloren is. Ik voel me er niet fijn, een paar plekjes uitgezonderd.
Stop the world, I want to get out.
pi_69646642
quote:
Op dinsdag 2 juni 2009 20:56 schreef Lkw het volgende:

[..]

Onzin. Amsterdam herbergt erg veel internationale bedrijven, het is de financiële hoofdstad van Nederland en Schiphol is voor Amsterdam wat de zeehaven voor Rotterdam is. Verder is Amsterdam de op 5 na belangrijkste zakenstad van Europa, na Londen, Parijs, Frankfurt, Brussel en Barcelona.

Amsterdam vertegenwoordigt inderdaad het verleden, maar ook heden en toekomst. Dat maakt het zo'n interessante en sublieme stad.

Maar goed, het blijft enorm zonde dat Rotterdam zo verminkt is in de oorlog. En het is jammer dat men bij de herbouw de menselijke maat zo uit het oog verloren is. Ik voel me er niet fijn, een paar plekjes uitgezonderd.
Schiphol is voor 49% van de gemeente Rotterdam toch?
  dinsdag 2 juni 2009 @ 21:07:25 #154
70081 Lkw
²³³³²³²³²³²³²³²³²²³²²
pi_69647053
quote:
Op dinsdag 2 juni 2009 20:59 schreef LeeHarveyOswald het volgende:

[..]

Niet dat ik weet, maar kom maar met een linkje

In ieder geval heet het niet voor niks Amsterdam Airport. Ook al ligt het op grondgebied van de Haarlemmermeer, het is een van de belangrijke aanjagers voor de economie van de agglomeratie Amsterdam.
  dinsdag 2 juni 2009 @ 21:54:27 #155
139677 Curiosity
In the devil's playground
pi_69649099
quote:
Op dinsdag 2 juni 2009 20:59 schreef LeeHarveyOswald het volgende:

[..]

Helaas,
Het is net iets meer als 2%.
“Gentlemen, you had my curiosity… but now you have my attention.”
pi_69684680
Wij hebben trouwens Job Cohen.... en jullie :S hahaha
In fact, recent observations and simulations have suggested that a network of cosmic strings stretches across the entire universe.
pi_69685062
quote:
Op dinsdag 2 juni 2009 20:56 schreef Lkw het volgende:
Heel veel handelsbedrijven en fabrikanten van half-fabrikaten hebben echter hun Europese hoofdkantoor in Rotterdam en de haven zitten, het is een erg belangrijk distributiepunt dus het economische belang van Rotterdam kan nog wel eens groter zijn dan die windhandel (zonder staatssteun hadden twee bedrijven aldaar gevestigd, Nederland voor decennia in de schulden gestoken) langs de A10-Zuid.
  woensdag 3 juni 2009 @ 23:27:10 #158
70081 Lkw
²³³³²³²³²³²³²³²³²²³²²
pi_69685876
quote:
Op woensdag 3 juni 2009 23:16 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

Heel veel handelsbedrijven en fabrikanten van half-fabrikaten hebben echter hun Europese hoofdkantoor in Rotterdam en de haven zitten, het is een erg belangrijk distributiepunt dus het economische belang van Rotterdam kan nog wel eens groter zijn dan die windhandel (zonder staatssteun hadden twee bedrijven aldaar gevestigd, Nederland voor decennia in de schulden gestoken) langs de A10-Zuid.
Prima, Rotterdam speelt ook z'n deuntje mee. Dat ontken ik niet, alhoewel ik Rotterdam niet hoog in het genoemde lijstje van zakensteden verwacht. Ik reageerde op iemand die Amsterdam puur als een stad van het verleden zag en dat dat onzin is, heb ik inmiddels aangetoond
pi_69685891
quote:
Op woensdag 3 juni 2009 23:10 schreef Burakius het volgende:
Wij hebben trouwens Job Cohen.... en jullie :S hahaha
Wij hebben ook een Amsterdammert.
  woensdag 3 juni 2009 @ 23:30:11 #160
70081 Lkw
²³³³²³²³²³²³²³²³²²³²²
pi_69686019
quote:
Op woensdag 3 juni 2009 23:27 schreef IHVK het volgende:

[..]

Wij hebben ook een Amsterdammert.
Hij is okee, alhoewel ik niet kan inschatten of het een goede burgemeester is.
  woensdag 3 juni 2009 @ 23:34:34 #161
95427 Hephaistos.
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
pi_69686223
quote:
Op woensdag 3 juni 2009 23:16 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

Ach, er zijn landen waar ze alleen maar keihard lachen om een discussie over de economische waarde van twee steden die op 75 kilometer van elkaar liggen
pi_69687337
quote:
Op woensdag 3 juni 2009 23:30 schreef Lkw het volgende:
Hij is okee, alhoewel ik niet kan inschatten of het een goede burgemeester is.
Aboutaleb mag van mij wel wat meer visie hebben op de economische ontwikkeling vind ik. Hoe gaan we van Rotterdam weer de grootste haven ter wereld maken? Hoe moet beleid vormgegeven worden om niche-markten aan te trekken waarin expertise opgebouwd kan worden (bijvoorbeeld in samenwerking met het Erasmus Medisch Centrum, dat veel expertise heeft op vaccinontwikkeling)? Hoe kan Rotterdam bereikbaar blijven (sterke A4-lobby opzetten)? Dat soort zaken wil ik aangepakt zien want Rotterdam heeft er de ruimte en de werkmentaliteit voor.
pi_69687639
quote:
Op donderdag 4 juni 2009 00:06 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

Aboutaleb mag van mij wel wat meer visie hebben op de economische ontwikkeling vind ik. Hoe gaan we van Rotterdam weer de grootste haven ter wereld maken? Hoe moet beleid vormgegeven worden om niche-markten aan te trekken waarin expertise opgebouwd kan worden (bijvoorbeeld in samenwerking met het Erasmus Medisch Centrum, dat veel expertise heeft op vaccinontwikkeling)? Hoe kan Rotterdam bereikbaar blijven (sterke A4-lobby opzetten)? Dat soort zaken wil ik aangepakt zien want Rotterdam heeft er de ruimte en de werkmentaliteit voor.
Qua economische overslag zijn wij volgens mij ook nog de grootste, alleen in gewicht niet meer. Alleen olie schijnt per kilo wat meer op te leveren dan electronica
pi_69687684
quote:
Op donderdag 4 juni 2009 00:17 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
Qua economische overslag zijn wij volgens mij ook nog de grootste, alleen in gewicht niet meer. Alleen olie schijnt per kilo wat meer op te leveren dan electronica
Het gaat om de ambitie die ik bij een Rotterdamse burgemeester wil zien.
pi_69687738
quote:
Op donderdag 4 juni 2009 00:19 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

Het gaat om de ambitie die ik bij een Rotterdamse burgemeester wil zien.
Gaat een burgemeester over zulke concrete zaken dan?

(serieuze vraag)
Bijvoorbeeld wat is het verschil met Ivo tot nu toe? (Hoewel dat op deze termijn totaal onvergelijkbaar is)
  donderdag 4 juni 2009 @ 00:22:57 #166
53267 TC03
Catch you on the flipside
pi_69687769
In Rotterdam is er ook enorm veel gesloopt na WW2 wat makkelijk behouden had kunnen blijven. Eeuwig zonde.
Ten percent faster with a sturdier frame
pi_69687818
Die hele 010 vs 020 discussie blijft toch wel lachwekkend
Anybody seen in a bus over the age of thirty has been a failure in life.
pi_69687955
quote:
Op donderdag 4 juni 2009 00:21 schreef IHVK het volgende:
Gaat een burgemeester over zulke concrete zaken dan?
Tsja, dat weet ik niet, hij is natuurlijk ook afhankelijk van het college, maar ik denk dat je informeel heel wat kan bereiken als burgemeester. Je kunt achter je bureau gaan zitten (niet dat Aboutaleb dat doet, zeker niet zelfs), of je kunt symposia organiseren, sprekers met een toekomstvisie uitnodigen om een lezing te houden bij een raadsvergadering, je kunt met bedrijven contact leggen om in samenwerking met de gemeenteraad hen te interesseren voor een investering in Rotterdam. Dat soort dingen zeg maar, dat is wat ik mij voorstel bij een enthousiaste Rotterdamse burgemeester.
quote:
Bijvoorbeeld wat is het verschil met Ivo tot nu toe? (Hoewel dat op deze termijn totaal onvergelijkbaar is)
Ik moet zeggen dat ik Opstelten nooit zo gevolgd heb, maar hij is ook niet echt iemand met een visie. Prima man verder maar niet dat extra zoals ik dat bij Aboutaleb ook nog niet heb gezien.
pi_69689372
quote:
Op woensdag 3 juni 2009 23:27 schreef Lkw het volgende:

[..]

Prima, Rotterdam speelt ook z'n deuntje mee. Dat ontken ik niet, alhoewel ik Rotterdam niet hoog in het genoemde lijstje van zakensteden verwacht. Ik reageerde op iemand die Amsterdam puur als een stad van het verleden zag en dat dat onzin is, heb ik inmiddels aangetoond
Je hebt iets geroepen.... Aantonen heb je feiten voor nodig.

Amsterdam = geldproblemen rondom Zuidas , keihard falende Noord Zuidlijn , en een haven waar sinds 1780 geen schip meer is geweest.
Rotterdam heeft straks de HSL klaar en dan zit je 30 minuten van Antwerpen en 19 minuten van Schiphol.
Die Zuidas zou 7 minuten van Schiphol beteken maarja dat is een beetje een probleem aangezien dan de gemeente , dan weer investeerders moeilijk doen over wie wat betaald. (Het Symphony-project staat centraal in een rechtszaak over vastgoedfraude.)
Verder is er helemaal geen sprake van concurrentie Amsterdam richt zich meer op financiële en juridische dienstverlening. Rotterdam focust zich naast zakelijke dienstverlening gericht op de haven, op de creatieve industrie en medisch gebied .

Rotterdam en Amsterdam zijn dus complementair aan elkaar.
k zie geen enkele reden waarom iemand thuis een computer zou willen hebben.Ken Olson, stichter van Digital Equipment, 1977
  donderdag 4 juni 2009 @ 08:10:50 #170
124676 RobertoCarlos
Zit je nou naar me te loeruh?
pi_69690312
Een vraagje die toch met dit topic te maken heeft: weet iemand waarom Schiedam nog zo weinig van de oude stad heeft? Hele stukken, zoals de Broersvest enzo zijn nieuw, maar Schiedam is bij mijn weten nooit gebombardeerd geweest....

En het oude deel dat er nog wel is, is best mooi eigenlijk...
Tú estás dura y yo me veo cabrón en el espejo
  donderdag 4 juni 2009 @ 11:06:29 #171
226990 Gwywen
Tuinvrouw
pi_69694427
quote:
Op donderdag 4 juni 2009 08:10 schreef RobertoCarlos het volgende:
Een vraagje die toch met dit topic te maken heeft: weet iemand waarom Schiedam nog zo weinig van de oude stad heeft? Hele stukken, zoals de Broersvest enzo zijn nieuw, maar Schiedam is bij mijn weten nooit gebombardeerd geweest....

En het oude deel dat er nog wel is, is best mooi eigenlijk...
Omdat er tientallen jaren lang een beleid was vanuit een bepaalde hoek, en de hoge heren aldaar vonden dat alles wat oud was, rotzooi was en derhalve beter vervangen kon worden door nieuwbouw.
Er is nooit iets gedaan om het oude te behouden of restaureren (op een paar markante dingen na zoals de korenbeurs en het zakkendragershuisje enz.).

Kijk maar hoe de ruïne nu verstopt zit in een donkere hoek achter de bieb/het theater.
Iemand met respect voor erfgoed had dat plein heel anders ingedeeld, met een ereplek voor de ruïne die het punt markeert waar de stad zijn wortels heeft.

Erg jammer en gemiste kansen. Wat eenmaal gesloopt is komt niet meer terug (of het moet die molen zijn, maar dat is toch anders dan wanneer 't een echt oud gebouw is).
  donderdag 4 juni 2009 @ 12:19:01 #172
139677 Curiosity
In the devil's playground
pi_69696893
De bommen die op Schiedam zjn gevallen waren zgn afzwaaiers.
De duitser hebben wel veel panden in beslag genomen.

Schiedam was ten tijde van de oorlog niet zo groot als nu, de oude binnenstad staat zo goed als helemaal nog.
Daarom heen waren heel veel arbeidershuisjes die wel gesloopt zijn.
Maar dat waren echt geen mooie buurten.
“Gentlemen, you had my curiosity… but now you have my attention.”
  donderdag 4 juni 2009 @ 18:06:39 #173
226990 Gwywen
Tuinvrouw
pi_69709427
Nee, maar dat waren wel buurten met historische waarde, en daar hadden ze best wat leuks van kunnen maken, ze hadden een voorbeeld kunnen nemen aan andere historische steden. (Wel eens in Amersfoort geweest?)
Mensen betalen tegenwoordig goud geld voor zo'n historisch pandje.
Nou ja, is ook een beetje mijn persoonlijke tic, me verkwijlen aan antieke ansichtkaarten en dan wegzakken in een melancholiek gevoel van vroeger was alles beter en zo
  vrijdag 12 juni 2009 @ 14:47:07 #174
178340 shayolo
gewèldig
pi_69973568
Dat Rotterdammers in een topic over Rotterdam uit het niets zich gaan vergelijken en neerbuigend praten over Amsterdam zegt al meer dan genoeg over hun 2nd city syndroom.
Dingen zoals:
"Ja maar wij hebben een betere haven en wij hadden ook mooie panden."
"Rotterdam was veel belangrijker daarom bombardeerde ze ons. " Wees er maar trots op.

Serieus, soms heb ik het idee dat er alleen maar gefrustreerde mensen wonen in Rotterdam.

X
X
X
effe normaal he
pi_69973699
quote:
Op donderdag 4 juni 2009 18:06 schreef Gwywen het volgende:
Nee, maar dat waren wel buurten met historische waarde, en daar hadden ze best wat leuks van kunnen maken, ze hadden een voorbeeld kunnen nemen aan andere historische steden. (Wel eens in Amersfoort geweest?)
Mensen betalen tegenwoordig goud geld voor zo'n historisch pandje.
Nou ja, is ook een beetje mijn persoonlijke tic, me verkwijlen aan antieke ansichtkaarten en dan wegzakken in een melancholiek gevoel van vroeger was alles beter en zo
Ligt de huizenprijs in Amersfoort sowieso ietwat hoger dan in Amsterdam en Rotterdam..
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')