quote:Op dinsdag 2 juni 2009 12:37 schreef Burakius het volgende:
En wij hebben André Hazes. O yeah beat that
Onzin. Amsterdam herbergt erg veel internationale bedrijven, het is de financiële hoofdstad van Nederland en Schiphol is voor Amsterdam wat de zeehaven voor Rotterdam is. Verder is Amsterdam de op 5 na belangrijkste zakenstad van Europa, na Londen, Parijs, Frankfurt, Brussel en Barcelona.quote:Op zondag 31 mei 2009 17:59 schreef Pacmaniac het volgende:
Amsterdam heeft inderdaad veel historie. Amsterdam vertegenwoordigd daarom het verleden , Rotterdam heeft de toekomst.
Schiphol is voor 49% van de gemeente Rotterdam toch?quote:Op dinsdag 2 juni 2009 20:56 schreef Lkw het volgende:
[..]
Onzin. Amsterdam herbergt erg veel internationale bedrijven, het is de financiële hoofdstad van Nederland en Schiphol is voor Amsterdam wat de zeehaven voor Rotterdam is. Verder is Amsterdam de op 5 na belangrijkste zakenstad van Europa, na Londen, Parijs, Frankfurt, Brussel en Barcelona.
Amsterdam vertegenwoordigt inderdaad het verleden, maar ook heden en toekomst. Dat maakt het zo'n interessante en sublieme stad.
Maar goed, het blijft enorm zonde dat Rotterdam zo verminkt is in de oorlog. En het is jammer dat men bij de herbouw de menselijke maat zo uit het oog verloren is. Ik voel me er niet fijn, een paar plekjes uitgezonderd.
Niet dat ik weet, maar kom maar met een linkjequote:Op dinsdag 2 juni 2009 20:59 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Schiphol is voor 49% van de gemeente Rotterdam toch?
Helaas,quote:Op dinsdag 2 juni 2009 20:59 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Schiphol is voor 49% van de gemeente Rotterdam toch?
Heel veel handelsbedrijven en fabrikanten van half-fabrikaten hebben echter hun Europese hoofdkantoor in Rotterdam en de haven zitten, het is een erg belangrijk distributiepunt dus het economische belang van Rotterdam kan nog wel eens groter zijn dan die windhandel (zonder staatssteun hadden twee bedrijven aldaar gevestigd, Nederland voor decennia in de schulden gestoken) langs de A10-Zuid.quote:Op dinsdag 2 juni 2009 20:56 schreef Lkw het volgende:
Onzin. Amsterdam herbergt erg veel internationale bedrijven, het is de financiële hoofdstad van Nederland en Schiphol is voor Amsterdam wat de zeehaven voor Rotterdam is. Verder is Amsterdam de op 5 na belangrijkste zakenstad van Europa, na Londen, Parijs, Frankfurt, Brussel en Barcelona.
Prima, Rotterdam speelt ook z'n deuntje mee. Dat ontken ik niet, alhoewel ik Rotterdam niet hoog in het genoemde lijstje van zakensteden verwacht. Ik reageerde op iemand die Amsterdam puur als een stad van het verleden zag en dat dat onzin is, heb ik inmiddels aangetoondquote:Op woensdag 3 juni 2009 23:16 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Heel veel handelsbedrijven en fabrikanten van half-fabrikaten hebben echter hun Europese hoofdkantoor in Rotterdam en de haven zitten, het is een erg belangrijk distributiepunt dus het economische belang van Rotterdam kan nog wel eens groter zijn dan die windhandel (zonder staatssteun hadden twee bedrijven aldaar gevestigd, Nederland voor decennia in de schulden gestoken) langs de A10-Zuid.
Wij hebben ook een Amsterdammert.quote:Op woensdag 3 juni 2009 23:10 schreef Burakius het volgende:
Wij hebben trouwens Job Cohen.... en jullie :S hahaha
Hij is okee, alhoewel ik niet kan inschatten of het een goede burgemeester is.quote:
Ach, er zijn landen waar ze alleen maar keihard lachen om een discussie over de economische waarde van twee steden die op 75 kilometer van elkaar liggenquote:Op woensdag 3 juni 2009 23:16 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Heel veel handelsbedrijven en fabrikanten van half-fabrikaten hebben echter hun Europese hoofdkantoor in Rotterdam en de haven zitten, het is een erg belangrijk distributiepunt dus het economische belang van Rotterdam kan nog wel eens groter zijn dan die windhandel (zonder staatssteun hadden twee bedrijven aldaar gevestigd, Nederland voor decennia in de schulden gestoken) langs de A10-Zuid.
Aboutaleb mag van mij wel wat meer visie hebben op de economische ontwikkeling vind ik. Hoe gaan we van Rotterdam weer de grootste haven ter wereld maken? Hoe moet beleid vormgegeven worden om niche-markten aan te trekken waarin expertise opgebouwd kan worden (bijvoorbeeld in samenwerking met het Erasmus Medisch Centrum, dat veel expertise heeft op vaccinontwikkeling)? Hoe kan Rotterdam bereikbaar blijven (sterke A4-lobby opzetten)? Dat soort zaken wil ik aangepakt zien want Rotterdam heeft er de ruimte en de werkmentaliteit voor.quote:Op woensdag 3 juni 2009 23:30 schreef Lkw het volgende:
Hij is okee, alhoewel ik niet kan inschatten of het een goede burgemeester is.
Qua economische overslag zijn wij volgens mij ook nog de grootste, alleen in gewicht niet meer. Alleen olie schijnt per kilo wat meer op te leveren dan electronicaquote:Op donderdag 4 juni 2009 00:06 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Aboutaleb mag van mij wel wat meer visie hebben op de economische ontwikkeling vind ik. Hoe gaan we van Rotterdam weer de grootste haven ter wereld maken? Hoe moet beleid vormgegeven worden om niche-markten aan te trekken waarin expertise opgebouwd kan worden (bijvoorbeeld in samenwerking met het Erasmus Medisch Centrum, dat veel expertise heeft op vaccinontwikkeling)? Hoe kan Rotterdam bereikbaar blijven (sterke A4-lobby opzetten)? Dat soort zaken wil ik aangepakt zien want Rotterdam heeft er de ruimte en de werkmentaliteit voor.
Het gaat om de ambitie die ik bij een Rotterdamse burgemeester wil zien.quote:Op donderdag 4 juni 2009 00:17 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
Qua economische overslag zijn wij volgens mij ook nog de grootste, alleen in gewicht niet meer. Alleen olie schijnt per kilo wat meer op te leveren dan electronica
Gaat een burgemeester over zulke concrete zaken dan?quote:Op donderdag 4 juni 2009 00:19 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Het gaat om de ambitie die ik bij een Rotterdamse burgemeester wil zien.
Tsja, dat weet ik niet, hij is natuurlijk ook afhankelijk van het college, maar ik denk dat je informeel heel wat kan bereiken als burgemeester. Je kunt achter je bureau gaan zitten (niet dat Aboutaleb dat doet, zeker niet zelfs), of je kunt symposia organiseren, sprekers met een toekomstvisie uitnodigen om een lezing te houden bij een raadsvergadering, je kunt met bedrijven contact leggen om in samenwerking met de gemeenteraad hen te interesseren voor een investering in Rotterdam. Dat soort dingen zeg maar, dat is wat ik mij voorstel bij een enthousiaste Rotterdamse burgemeester.quote:Op donderdag 4 juni 2009 00:21 schreef IHVK het volgende:
Gaat een burgemeester over zulke concrete zaken dan?
Ik moet zeggen dat ik Opstelten nooit zo gevolgd heb, maar hij is ook niet echt iemand met een visie. Prima man verder maar niet dat extra zoals ik dat bij Aboutaleb ook nog niet heb gezien.quote:Bijvoorbeeld wat is het verschil met Ivo tot nu toe? (Hoewel dat op deze termijn totaal onvergelijkbaar is)
Je hebt iets geroepen.... Aantonen heb je feiten voor nodig.quote:Op woensdag 3 juni 2009 23:27 schreef Lkw het volgende:
[..]
Prima, Rotterdam speelt ook z'n deuntje mee. Dat ontken ik niet, alhoewel ik Rotterdam niet hoog in het genoemde lijstje van zakensteden verwacht. Ik reageerde op iemand die Amsterdam puur als een stad van het verleden zag en dat dat onzin is, heb ik inmiddels aangetoond
Omdat er tientallen jaren lang een beleid was vanuit een bepaalde hoek, en de hoge heren aldaar vonden dat alles wat oud was, rotzooi was en derhalve beter vervangen kon worden door nieuwbouw.quote:Op donderdag 4 juni 2009 08:10 schreef RobertoCarlos het volgende:
Een vraagje die toch met dit topic te maken heeft: weet iemand waarom Schiedam nog zo weinig van de oude stad heeft? Hele stukken, zoals de Broersvest enzo zijn nieuw, maar Schiedam is bij mijn weten nooit gebombardeerd geweest....
En het oude deel dat er nog wel is, is best mooi eigenlijk...![]()
Ligt de huizenprijs in Amersfoort sowieso ietwat hoger dan in Amsterdam en Rotterdam..quote:Op donderdag 4 juni 2009 18:06 schreef Gwywen het volgende:
Nee, maar dat waren wel buurten met historische waarde, en daar hadden ze best wat leuks van kunnen maken, ze hadden een voorbeeld kunnen nemen aan andere historische steden. (Wel eens in Amersfoort geweest?)
Mensen betalen tegenwoordig goud geld voor zo'n historisch pandje.
Nou ja, is ook een beetje mijn persoonlijke tic, me verkwijlen aan antieke ansichtkaarten en dan wegzakken in een melancholiek gevoel van vroeger was alles beter en zo
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |