abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_69551986
quote:
Op zaterdag 30 mei 2009 11:07 schreef Burakius het volgende:

[..]

Ja maar waar is die alte stad dan?

Wij Amsterdammers waarschuwen jullie Rotterdammers. Praat niet meer blasfemieus over onze stad. Anders kan dit mogelijk een oorlog verklaring betekenen. Ga je plaatjes posten ook nog eens ? . Amsterdam heeft 10x mooiere dingen dan Rotterdam.
AMSTERDAM IS STOHOM! AMSTERDAM IS STOHOM!!!!
  zaterdag 30 mei 2009 @ 15:16:20 #127
139677 Curiosity
In the devil's playground
pi_69553588
quote:
Op zaterdag 30 mei 2009 13:52 schreef Magnetronmaaltijd_ het volgende:

[..]

En heel Schiedam, want stiekem hoort dat ook bij Rotterdam.
je ken ook te ver gaan hé
“Gentlemen, you had my curiosity… but now you have my attention.”
  zondag 31 mei 2009 @ 00:55:55 #128
227435 heartz
Illusion 4 Confusion
pi_69566056
Leuk topic! Ik kom toevallig net uit rdam. Heb er 13 jaar gewoond in Delfshaven/ Schiemond. Het is daar nu ook heel erg veranderd. Waar vroeger (toen ik er woonde) een van Gent en Loos fabriek stond, staat nu een flat en bedrijven en restaurants en volgens mij een AH. Maar dat is wel ten goede veranderd. Maar mijn buurt is niet zo ten goede veranderd, er lijkt meer tuig rond te lopen, maar misschien ligt het aan mij. Mijn grootouders hebben een herenhuis aan de Beukelsdijk. Volgens mij is het best een oud huis. Weet iemand toevallig of die huizen van voor de oorlog zijn?
Volg je hart, gebruik je verstand.
  zondag 31 mei 2009 @ 01:20:30 #129
227435 heartz
Illusion 4 Confusion
pi_69566478
Ik zou trouwens niet meer in Rdam willen wonen. Woon nu in stadtje dicht bij Adam. Ik vind Adam warmer en Rdam killer.
pi_69566757
Best wel geinig dat ik als Turk-zijnde me meer verbonden voel met Amsterdam dan vele Amsterdammers zelf . AMSTERDAM 4-LIFE!

NIETS IN ROTTERDAM! AMSTERDAM was DE stad van de gouden eeuw. Nog niet begonnen over Zaandam! De galgenzagers. Rotterdam can eat my shorts!
In fact, recent observations and simulations have suggested that a network of cosmic strings stretches across the entire universe.
  zondag 31 mei 2009 @ 08:16:46 #131
150897 ebeaydojraes
Gek Zijn Is Gezond (.nl)
pi_69568572
je zegt het goed alleen je schrijft de caps verkeerd. het woord is inderdaad WAS de stad .

Wat heeft Amsterdam nu nog? CS ligt al tijden open, de wallen moeten dicht, de musea zijn een rondreizend circus geworden (ok museumplei gaat wel mooi worden), de grachten zijn gewoon grachten zoals je ze ook elders kan vinden en eigenlijk alleen maar irritant omdat je er niet zomaar overheen kan en de straten zijn te klein zodat je er niet normaal kan lopen. Zelfs de trams moeten over 1 spoor rijden omdat de straten niet breed genoeg zijn... en Zaandam... tsja.. Zaandam heeft één leuke shoarma toko en dan houdt het al helemaal op .
- "Was Ik Maar Een Dichter, Dan Kon Ik Dichter Bij Jou Zijn!"
- 'ye cannae change the laws of physics'
Licentie:http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/nl/
  zondag 31 mei 2009 @ 08:20:48 #132
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_69568586
quote:
Op zondag 31 mei 2009 01:44 schreef Burakius het volgende:
AMSTERDAM was DE stad van de gouden eeuw.
Inderdaad. Alleen jammer, dat Amsterdam nog steeds denkt dat we in de Gouden Eeuw zitten en niks doet om infratechnisch met de tijd mee te gaan. Ook zonder het bombardement was Rotterdam veranderd, de plannen lagen al klaar voor de sloop van de Middeleeuwse buurtjes achter het Stadhuis (de Zandstraatbuurt) en de bouw van moderne huurwoningen.
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
  zondag 31 mei 2009 @ 08:25:17 #133
222922 Fortune_Cookie
I sit and ponder... Huh?
pi_69568607
Amsterdam vreet van die zooi.
Intelligent, but fucked up.
pi_69568613
quote:
Op zondag 31 mei 2009 08:16 schreef ebeaydojraes het volgende:
je zegt het goed alleen je schrijft de caps verkeerd. het woord is inderdaad WAS de stad .

Wat heeft Amsterdam nu nog? CS ligt al tijden open, de wallen moeten dicht, de musea zijn een rondreizend circus geworden (ok museumplei gaat wel mooi worden), de grachten zijn gewoon grachten zoals je ze ook elders kan vinden en eigenlijk alleen maar irritant omdat je er niet zomaar overheen kan en de straten zijn te klein zodat je er niet normaal kan lopen. Zelfs de trams moeten over 1 spoor rijden omdat de straten niet breed genoeg zijn... en Zaandam... tsja.. Zaandam heeft één leuke shoarma toko en dan houdt het al helemaal op .
Oké je kunt slechte dingen over Amsterdam zeggen, maar laat Zaandam erbuiten. Zaandam zou sowieso al de hoofdstad moeten zijn van Nederland wat mij betreft, maar goed.

Rotterdam is zo lelijk. Als ik er aankom denk ik zo van... waar zijn de mooie hoge gebouwen en waar zijn de historische gebouwen. Het is een grote vinex-wijk geworden dat Rotterdam.
In fact, recent observations and simulations have suggested that a network of cosmic strings stretches across the entire universe.
pi_69574324
quote:
Op zondag 31 mei 2009 08:26 schreef Burakius het volgende:

[..]

Oké je kunt slechte dingen over Amsterdam zeggen, maar laat Zaandam erbuiten. Zaandam zou sowieso al de hoofdstad moeten zijn van Nederland wat mij betreft, maar goed.

Rotterdam is zo lelijk. Als ik er aankom denk ik zo van... waar zijn de mooie hoge gebouwen en waar zijn de historische gebouwen. Het is een grote vinex-wijk geworden dat Rotterdam.
Zo te horen ben je eerder op de trein naar Almere gestapt..
  zondag 31 mei 2009 @ 14:56:29 #136
227435 heartz
Illusion 4 Confusion
pi_69575134
Zijn ze in Zaandam eigelijk nog steeds aan het verbouwen? Toen ik daar voor het laatst was, was dat 1 grote bouwput (bij het station in ieder geval) met omleidingen van hier heb je me niet.
  zondag 31 mei 2009 @ 15:02:58 #137
219075 Fortitudo
de echte vedett
pi_69575299
quote:
Op vrijdag 29 mei 2009 22:06 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Haha. Amsterdam is de hoofdstad omdat het die titel ooit gekocht heeft. De enige manier dat Amsterdam boven Rotterdam staat is op de kaart. Het heeft een haven van niks, industrie van niks, een metro aanleggen kunnen ze niet, een simpele noord-zuid lijn bouwen kost jaren en klauwen vol geld terwijl Rotterdam de laatste jaren bijna routinematig het metro- en sneltramnet heeft uitgebreid zonder problemen, alle gebouwen waar men glorie uit wil halen zijn honderden jaren oud, want iets nieuws verzinnen kunnen ze niet en als het ze een keer lukt, mislukt het of kost het jaaaaaaaren om te voltooien (we noemen een Stopera), terwijl Rotterdam gebouwen neerzet, die internationaal aanzien hebben en prijzen krijgen. Niet voor niets kwam de enige zeeheld waar we nog steeds liedjes over zingen (Piet Hein) uit Delfshaven. De eerste Nederlander die rond de wereld voer was de Rotterdammer Olivier van Noort.
De betekenis van Amsterdam was heel erg gauw verleden tijd toen het IJ en de Zuiderzee dichtslibden en de schepen 'voor Pampus' kwamen te liggen. Rotterdam had het lef en de durf toen de Nieuwe Waterweg aan te leggen.
Het lijkt me tekenend genoeg, dat de Duitsers ervoor kozen Rotterdam te bombarderen en niet, zoals elders, de hoofdsteden. Het was wel duidelijk dat men van mening was, dat bombarderen van Rotterdam een grotere impact op Nederland zou hebben. En Amsterdam kwam niet eens op de tweede plaats. Utrecht zou de volgende geweest zijn.
Een oude, seniele vos is nog steeds sluw en schuw. Nooit afschrijven zeg ik je.
pi_69579661
quote:
Op vrijdag 29 mei 2009 12:31 schreef Burakius het volgende:

[..]

Historische waarde is iets wat jou onbekend is, logisch in Rotterdam is het er niet veel.

Amsterdam is de hoofdstad en blijft de hoofdstad. En niet voor zomaar een reden. Nee omdat Amsterdam historisch, altijd boven Rotterdam heeft gestaan en in de toekomst ook zal blijven staan.
Waterhoofdstad zeker?

Amsterdam heeft inderdaad veel historie. Amsterdam vertegenwoordigd daarom het verleden , Rotterdam heeft de toekomst.
k zie geen enkele reden waarom iemand thuis een computer zou willen hebben.Ken Olson, stichter van Digital Equipment, 1977
  zondag 31 mei 2009 @ 23:30:51 #139
226990 Gwywen
Tuinvrouw
pi_69589151
quote:
Op zaterdag 30 mei 2009 13:52 schreef Magnetronmaaltijd_ het volgende:

[..]

En heel Schiedam, want stiekem hoort dat ook bij Rotterdam.
Laat Schiedam er lekker even buiten ja.

Even mijn eerlijke mening over Rotterdam: het is een afschuwelijke stad. Okay, je hebt er alle winkels die je maar kunt bedenken, maar als je voor 'sfeer' of 'gezellig' gaat kan ik zo wel tien, twintig veel leukere steden opnoemen om een dagje rond te wandelen.
(En nee, daar zit Amsterdam niet tussen want ik heb niet veel met Amsterdam, nooit gehad ook)

Gelukkig ben ik tegenwoordig Tukker en houd ik me verre van grootstedelijke aangelegenheden.
pi_69592971
quote:
Op zondag 31 mei 2009 23:30 schreef Gwywen het volgende:

[..]

Laat Schiedam er lekker even buiten ja.

Even mijn eerlijke mening over Rotterdam: het is een afschuwelijke stad. Okay, je hebt er alle winkels die je maar kunt bedenken, maar als je voor 'sfeer' of 'gezellig' gaat kan ik zo wel tien, twintig veel leukere steden opnoemen om een dagje rond te wandelen.
(En nee, daar zit Amsterdam niet tussen want ik heb niet veel met Amsterdam, nooit gehad ook)

Gelukkig ben ik tegenwoordig Tukker en houd ik me verre van grootstedelijke aangelegenheden.
Enschede zeker. Stelletje import Duitsers .

Jan Mulder daar in de Skihut tussen de Breezers , walchelijke stad
k zie geen enkele reden waarom iemand thuis een computer zou willen hebben.Ken Olson, stichter van Digital Equipment, 1977
pi_69595192
quote:
Op zondag 31 mei 2009 15:02 schreef Fortitudo het volgende:

[..]

Vond ik ook een valide argument idd
Lawamena hitihala Lawamena haulala
  maandag 1 juni 2009 @ 14:23:59 #142
226990 Gwywen
Tuinvrouw
pi_69602135
quote:
Op maandag 1 juni 2009 01:41 schreef Pacmaniac het volgende:

[..]

Enschede zeker.
Enschede is ook lelijk.
Zwolle en Zutphen, dat zijn leuke steden. Amersfoort, ook. En Haarlem.
pi_69630683
Ojah, wij hebben Ajax. Bedacht ik me net. Het baken van Neerlandse bekendheid in den wereld. Waneer je in de wereld iets zegt over Nederland zegt men: Amsterdam!
  dinsdag 2 juni 2009 @ 12:31:17 #144
26023 -En4Cer-
Ducati 749
pi_69630762
Damn, wat zou ik graag een dagje in die tijd willen leven.
I intend to live forever.. So far, so good..
Xbox 360 Live: EN4 360
pi_69630893
En wij hebben André Hazes. O yeah beat that
  dinsdag 2 juni 2009 @ 12:42:35 #146
26023 -En4Cer-
Ducati 749
pi_69631011
quote:
Op dinsdag 2 juni 2009 12:37 schreef Burakius het volgende:
En wij hebben André Hazes. O yeah beat that
Theo Maassen:
quote:
Amsterdam, tjongejongejonge. Met hun smartlappen. Die zijn godverdomme trots op André Hazes man. Ja, als dat bij ons in Eindhoven rond zou lopen dan zouden we ons helemaal kapot schamen. Lelijke nageboorte. Jaaa, wandelende wrat dat 't is. Die verschrompelde zak van mij is nog mooier dan die kop van hem. En dan zeggen ze 'Alles wat ie zingt, komt recht uit z'n hart'. Dan zeg ik d'r snel uithalen dat ding!
I intend to live forever.. So far, so good..
Xbox 360 Live: EN4 360
pi_69631127
pi_69632565
quote:
Op dinsdag 2 juni 2009 12:27 schreef Burakius het volgende:
Ojah, wij hebben Ajax. Bedacht ik me net. Het baken van Neerlandse bekendheid in den wereld. Waneer je in de wereld iets zegt over Nederland zegt men: Amsterdam!

Mensen die enkel komen voor drugstoerisme en prostitutie wel ja. Praat je met zakenlui dan zal Rotterdam eerder vallen
pi_69633507
Om weer even ontopic te komen: ook zónder het bombardent zouden grootschalige stedenbouwkundige verbeteringen in Rotterdam uiteindelijk noodzakelijk zijn geweest. Het bombardement heeft wat dat betreft de zaken wat versneld.

Meer oude foto's:

Ohh, you touch my tralalala
Mhh, my ding ding dong...
Naamtopic.
  dinsdag 2 juni 2009 @ 14:30:31 #150
95427 Hephaistos.
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
pi_69633884
quote:
Op dinsdag 2 juni 2009 14:16 schreef Pleasureman_Gunther het volgende:
Om weer even ontopic te komen: ook zónder het bombardent zouden grootschalige stedenbouwkundige verbeteringen in Rotterdam uiteindelijk noodzakelijk zijn geweest. Het bombardement heeft wat dat betreft de zaken wat versneld.

Meer oude foto's:

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Mja, sowieso zijn er nog best wat mooie gebouwen blijven staan na de bombardementen, die niet gesloopt hadden hoeven worden, maar toch maar neergehaald zijn. Misschien wel begrijpelijk in het licht van de wederopbouw, maar achteraf ontzettend zonde dat van de 144 panden die behouden hadden kunnen blijven, er maar 2 zijn blijven staan.

De Laurenskerk en het Schielandshuis vind ik toch wel aanwinsten voor het centrum, daar hadden best een paar extra historische panden bij gemogen
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')