Bijna iedereen denkt dat hij zelf normaal is en de anderen afwijken, dat is waar. Maar als je ook maar enige levenservaring hebt, zie je dat het buiten je eigen kring toch anders kan zijn.quote:Op maandag 16 februari 2009 20:54 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Misschien wel... maar gebeurd dat op links niet dan? Qua stemgedrag? Dat wordt niet uitvergroot nu... en wordt vergeten... iedereen stemt in zijn eigen straatje... Dat wat hij of zij het belangrijkste vind, niet in het algemeen... daar kan een eigen ervaring bij zitten. Ik zeg alleen dat het een grote groep stemmers is en ik me afvraag waar ze vandaan komen en of dat de Fortuynisten zijn van voorheen.
Ja, dat zeg ik: hij maakt het vinden van oplossingen voor de problemen lastig, want hij bespreekt ze helemaal niet.quote:[..]
Schijnbaar vind een grote groep mensen dat Wilders een 'goed punt' heeft, of meerdere punten, anders kloppen die peilingen niet. Dat er een oplossing moet komen voor complexe problemen lijkt me duidelijk, maar misschien zijn die er niet, net zoals voor het fileprobleem (bla bla maar daar horen we wilders niet over) En Wilders maakt het bespreken lastig, door zijn one-liners en zijn visie + bijbehorende taalgebruik.
Ik moet zeggen: ik had je vraag niet als zodanig herkend. Ik dacht dat het meer een paar stellingen waren.quote:[..]
Ik heb geen cijfers. Ik probeer een vraag te stellen over de wilders stemmers, maar zoals gewoonlijk word je dan in een hoek gezet. Maar ja, what else is new...
Het gepolariseerde debat is niet ingezet door Gelly, maar overduidelijk door Wilders. Jij kan het teveel een wij-zij gedachte vinden, ik noem het overduidelijk kop in het zand steken. Nu denken dat er geen wij of zij is, is echt naïef. Op elk niveau wordt nu een scheidslijn aangebracht tussen allochtoon of autochtoon - je ziet het bij nieuwsberichten, je ziet het op het forum in topics, maar ook de manier waarop mensen zelf reageren. Wilders aanhangers zijn gewoonweg niet de meest slimme aanhangers, daar kunnen we heel politiek correct over doen, maar dat slaat natuurlijk nergens op. We kunnen zeggen dat allochtonen buitenproportioneel vertegenwoordig zijn in de criminaliteit, maar owee als we zeggen dat Wilders aanhangers doorgaans dom zijn - oe oe oe, dan moeten we op onze tellen passen - want dan komen de mods zogenaamd in actie.quote:Op maandag 16 februari 2009 21:03 schreef Hephaistos. het volgende:
[..]
Ik vind dat veel teveel een wij-zij gedachte waar je nu juist tegen zou moeten strijden. Hoe precies profiteer jij als allochtoon van een compleet gepolariseerd debat, waar steeds minder ruimte is voor een genuanceerde middenweg?
Wilders aanhangers wegzetten als domme ontevreden paupers is makkelijk (omdat er ergens ook een kern van waarheid inzit), maar het helpt je geen moer op weg. Het is een zwaktebod dat niemand helpt, ook allochtonen niet.
Welke rechten worden jouw dan allemaal misguntquote:Op maandag 16 februari 2009 20:58 schreef Mutant01 het volgende:
Je kan zeggen wat je wil over Gelly, maar het is iemand waar ik als allochtoon zeker op kan bouwen. Het is iemand die vecht voor mijn rechten, die ik nu heb als minderheid - maar met de opkomst van Wilders wellicht in de toekomst niet meer.
Welke rechten gaan mij dan afgenomen worden, dat bedoel je. Ik neem aan dat je weet waar de PVV voor staat? Een behoorlijk overbodige vraag dus.quote:Op maandag 16 februari 2009 21:11 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Welke rechten worden jouw dan allemaal misgunt![]()
Ik hoor mensen vaak praten over hun rechten, maar nooit over hun plichten Is niet helemaal waar, meestal klagen mensen daar nog harder over
Ik neem aan dat je geen buurten terroriseert.quote:Op maandag 16 februari 2009 21:13 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Welke rechten gaan mij dan afgenomen, dat bedoel je. Ik neem aan dat je weet waar de PVV voor staat? Een behoorlijk overbodige vraag dus.
waar is dit eigenlijk ergens op gebaseerd?quote:Op maandag 16 februari 2009 21:07 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Het gepolariseerde debat is niet ingezet door Gelly, maar overduidelijk door Wilders. Jij kan het teveel een wij-zij gedachte vinden, ik noem het overduidelijk kop in het zand steken. Nu denken dat er geen wij of zij is, is echt naïef. Op elk niveau wordt nu een scheidslijn aangebracht tussen allochtoon of autochtoon - je ziet het bij nieuwsberichten, je ziet het op het forum in topics, maar ook de manier waarop mensen zelf reageren. Wilders aanhangers zijn gewoonweg niet de meest slimme aanhangers, daar kunnen we heel politiek correct over doen, maar dat slaat natuurlijk nergens op. We kunnen zeggen dat allochtonen buitenproportioneel vertegenwoordig zijn in de criminaliteit, maar owee als we zeggen dat Wilders aanhangers doorgaans dom zijn
stel je niet aan zegquote:- oe oe oe, dan moeten we op onze tellen passen - want dan komen de mods zogenaamd in actie.
Dat is geenszins nodig bij de PVV, je hoeft slechts een bepaalde religie aan te hangen. Dat is al genoeg om bepaalde rechten af te nemen.quote:Op maandag 16 februari 2009 21:13 schreef tho_Omas het volgende:
[..]
Ik neem aan dat je geen buurten terroriseert.
Volgens mij hoopt Wilders juist dat alle 'mislukte' allochtonen opzouten, de mislukte autochtonen mogen blijven anders stemt niemand meer op hemquote:Op maandag 16 februari 2009 21:07 schreef GoeRoe86 het volgende:
Het heeft sowieso geen zin om met Wilders aanhangers te discussieren zolang ze niet inzien dat Wilders geen standpunten verkondigd vóór de vrijheid van meningsuiting maar juist tegen! Je kunt alleen maar welles/nietus spelen. Daarom hoop ik dat Wilders ooit in het parlement komt, dat alle succesvolle allochtonen dan vertrekken. En na 4 jaar Wilders, Nederland met de gebakken peren zit. Wie niet luisteren wil, moet maar voelen
Sp3c, je weet zelf ook gewoon dat het hypocriet is. Iedereen mag hier zijn onderbuikgevoelens over allochtonen loslaten, daar word niet tegen opgetreden. Maar Wilders-aanhangers zwart maken, dan krijg je gewoon de wind van voren.quote:Op maandag 16 februari 2009 21:14 schreef sp3c het volgende:
[..]
waar is dit eigenlijk ergens op gebaseerd?
onderzoeken of onderbuikgevoelens?
ik ben eigenlijk wel benieuwd
[..]
stel je niet aan zeg
ik neem aan dat hij zijn Koran graag intact houd ... of wordt die alleen afgepakt als je buurten terroriseert?quote:Op maandag 16 februari 2009 21:13 schreef tho_Omas het volgende:
[..]
Ik neem aan dat je geen buurten terroriseert.
wat een onzin...quote:Op maandag 16 februari 2009 21:16 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Sp3c, je weet zelf ook gewoon dat het hypocriet is. Iedereen mag hier zijn onderbuikgevoelens over allochtonen loslaten, daar word niet tegen opgetreden. Maar Wilders-aanhangers zwart maken, dan krijg je gewoon de wind van voren.
je krijgt niet meer de wind van voren dan anderen over andere onderwerpenquote:Op maandag 16 februari 2009 21:16 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Sp3c, je weet zelf ook gewoon dat het hypocriet is. Iedereen mag hier zijn onderbuikgevoelens over allochtonen loslaten, daar word niet tegen opgetreden. Maar Wilders-aanhangers zwart maken, dan krijg je gewoon de wind van voren.
Waar in het PVV programma staat dat er huiszoekingen gaan plaatsvinden om Korans af te nemen?quote:Op maandag 16 februari 2009 21:16 schreef sp3c het volgende:
[..]
ik neem aan dat hij zijn Koran graag intact houd ... of wordt die alleen afgepakt als je buurten terroriseert?
Gods, ben je nu echt zo naïef? Of ben je het interview vergeten met de vraag wat Wilders zou doen als hij aan de macht zo komen?quote:Op maandag 16 februari 2009 21:19 schreef tho_Omas het volgende:
[..]
Waar in het PVV programma staat dat er huiszoekingen gaan plaatsvinden om Korans af te nemen?
hij wil het iig verbiedenquote:Op maandag 16 februari 2009 21:19 schreef tho_Omas het volgende:
[..]
Waar in het PVV programma staat dat er huiszoekingen gaan plaatsvinden om Korans af te nemen?
Wat raar.quote:Op maandag 16 februari 2009 20:11 schreef MevrouwHopjes83 het volgende:
[..]
Ik zeg eerlijk, ik ga het ook niet zeggen op mn werk.
Als er naar wordt gevraagd wel maar uit mezelf ga ik het niet zeggen.
Wilders trekt veel publiciteit, net als Fortuyn destijds en JanMaat kennen we ook nog wel. Veel negatieve publiciteit... maar toch scoort hij er schijnbaar op. Verdonk lukt dat duidelijk niet.quote:Op maandag 16 februari 2009 21:06 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Bijna iedereen denkt dat hij zelf normaal is en de anderen afwijken, dat is waar. Maar als je ook maar enige levenservaring hebt, zie je dat het buiten je eigen kring toch anders kan zijn.
Waar die stemmers vandaan komen, kan mij eigenlijk niet zo veel schelen. In politiek opzicht dan. Ik zou wel eens willen weten, of ze inderdaad de problemen die Wilders afficheert, ook echt ervaren.
[..]
Hij bespreekt ze in zijn eigen visie en op zijn manier, die erg kortzichtig is op sommige punten en die veel mensen aanstotend vinden, maar gek genoeg dus ook veel mensen niet. Niemand is het toch voor 100% eens met de partij waar hij of zij op stemt.quote:Ja, dat zeg ik: hij maakt het vinden van oplossingen voor de problemen lastig, want hij bespreekt ze helemaal niet.
[..]
Als je tegenwoordig VVD stemt ben je al een Wildersnazi hoorde ik vanochtend... dus...ik kijk nergens van opquote:Ik moet zeggen: ik had je vraag niet als zodanig herkend. Ik dacht dat het meer een paar stellingen waren.
In een hoek gezet worden, daar ben je natuurlijk zelf ook wel bij. Al kan dat lastig zijn, dat geef ik toe.
Weten de VVD-ers ook eens wat moslims sinds jaar en dag moeten meemaken.quote:Op maandag 16 februari 2009 21:24 schreef Frutsel het volgende:
Als je tegenwoordig VVD stemt ben je al een Wildersnazi hoorde ik vanochtend... dus...ik kijk nergens van op
Je kunt de Koran toch gewoon lenen in de Openbare Bibliotheek?quote:Op maandag 16 februari 2009 21:20 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Gods, ben je nu echt zo naïef? Of ben je het interview vergeten met de vraag wat Wilders zou doen als hij aan de macht zo komen?
ja dat vind je wel mooi he ...quote:Op maandag 16 februari 2009 21:25 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Weten de VVD-ers ook eens wat moslims sinds jaar en dag moeten meemaken.
Eigendomsrecht, ooit van gehoord? Wat probeer je nu te omzeilen?quote:Op maandag 16 februari 2009 21:25 schreef tho_Omas het volgende:
[..]
Je kunt de Koran toch gewoon lenen in de Openbare Bibliotheek?
Mutant, kom op zeg... als we op die toer gaan, ik heb volgens mij meer pro-wilders reacties gemod dan anti-wilders. Ongelofelijk zeg, dat je 'je functie als mod' weer moet gaan verdedigenquote:Op maandag 16 februari 2009 21:16 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Ik geloof daar geen snars van, helemaal als ik al die onderbuikpraatjes over allochtonen gewoon nog zie staan... maar dat is getolereerd en mijnsinsziens niet erg. Echter, dan moet je niet gaan huilen als Gelly niet-politiek correcte uitingen doet over Wilders en zijn aanhangers.quote:Op maandag 16 februari 2009 21:28 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Mutant, kom op zeg... als we op die toer gaan, ik heb volgens mij meer pro-wilders reacties gemod dan anti-wilders. Ongelofelijk zeg, dat je 'je functie als mod' weer moet gaan verdedigen. Erg typerend.
Maar als je maar ergens een vraag stelt of iets van Wilders verdedigt, word je neergezet als een klapjosti (zoals Sp3c zou zeggen). En hoe je het went of keert, het is nooit goed, dat weet jij uit je eigen mod-tijd ook nog wel.
quote:Sfeer grimmig bij bezoek Wilders
De betogers die maandagavond in Waddinxveen tegen Geert Wilders actievoerden, zijn weg. Onder politiebegeleiding zijn ze van het actievak nabij zalencentrum Het Trefpunt naar het station gebracht.
De politie sloot het gebied naar het station met paarden af. De aftocht bleef zonder incidenten. Wel was de sfeer af en toe grimmig.
Afgeschermd
De politie houdt ook de Stationsstraat afgeschermd. Ongeveer vijftig mensen hadden zich maandagavond in Waddinxveen verzameld voor zalencentrum Het Trefpunt. Rond het zalencentrum aan de Stationsstraat zijn dranghekken geplaatst om de bijeenkomst in goede banen te leiden.
Bezoekers die de zaal binnengingen werd om legitimatie gevraagd en hun tassen werden gecontroleerd. Een wachtende in de rij sprak over een schande. Iemand anders vond het jammer dat er zo veel maatregelen nodig zijn.
Niet welkom
Er is veel politie op straat, ook te paard en op de fiets. Journalisten zijn niet welkom op de bijeenkomst. Buiten is wel veel belangstelling van de media. Op de weg langs Het Trefpunt mogen maandagavond geen auto's rijden en er geldt voor de gelegenheid een parkeerverbod.
Islamitische scholen mogen ze van mij verbieden. Kleine kinderen meteen blootstellen aan segregatie is belachelijk. De rest ben ik het ook niet mee eens. Tenzij er haatdragende imams prediken.quote:Op maandag 16 februari 2009 21:27 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Eigendomsrecht, ooit van gehoord? Wat probeer je nu te omzeilen?Hij wil tevens een verbod op het bouwen van moskeeén en islamitische scholen. Nog meer rechten die afgenomen worden. Ga jij maar eens een moskee lenen in de Openbare Bibliotheek.
Dat jij het er mee eens bent, moet je zelf weten. Feit is dat je minderheden bepaalde rechten afpakt, wees er trots op.quote:Op maandag 16 februari 2009 21:32 schreef tho_Omas het volgende:
[..]
Islamitische scholen mogen ze van mij verbieden. Kleine kinderen meteen blootstellen aan segregatie is belachelijk. De rest ben ik het ook niet mee eens. Tenzij er haatdragende imams prediken.
omdat mensen dan meteen beginnen te roepen dat je dom bent denk ikquote:Op maandag 16 februari 2009 21:22 schreef Mr_Memory het volgende:
[..]
Wat raar.![]()
Waarom zeg je dat niet gewoon, je staat ervoor, of niet.
PVV is gewoon een reguliere partij, mijn partij is het niet, maar als jij ervoor gaat, kan je dat toch gewoon zeggen.
quote:Op maandag 16 februari 2009 21:25 schreef Mutant01 het volgende:
Weten de VVD-ers ook eens wat moslims sinds jaar en dag moeten meemaken.
Alles staat hierboven geschreven hoor, of lees jij doorgaans alleen je eigen posts?quote:Op maandag 16 februari 2009 21:34 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Waarom zit jij zo in die slachtoffer rol![]()
Zoals ik al eerder zei, welke rechten worden jouw misgund?
Ik ben het NIET eens met het verbod op de Koran, noch met het verbod op Moskeeén.quote:Op maandag 16 februari 2009 21:33 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Dat jij het er mee eens bent, moet je zelf weten. Feit is dat je minderheden bepaalde rechten afpakt, wees er trots op.
Wat bedoel je met het: de huiszoekingen, de qor'an of het afpakken van de qor'an.quote:Op maandag 16 februari 2009 21:21 schreef sp3c het volgende:
[..]
hij wil het iig verbieden
http://www.volkskrant.nl/binnenland/article451302.ece
waarom open je niet een eigen topic ipv altijd andere topics te kapen ?quote:Op maandag 16 februari 2009 21:30 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Ik geloof daar geen snars van, helemaal als ik al die onderbuikpraatjes over allochtonen gewoon nog zie staan... maar dat is getolereerd en mijnsinsziens niet erg. Echter, dan moet je niet gaan huilen als Gelly niet-politiek correcte uitingen doet over Wilders en zijn aanhangers.
Maar wel met een verbod op Islamitische scholen, terwijl dit momenteel eveneens een recht is van moslims. Dat jij in tegenstelling tot Wilders maar "1" recht wil afpakken, is mijns inziens niet minder erg. Van het een komt doorgaans het anders, net zoals bij dit kabinet ziet.quote:Op maandag 16 februari 2009 21:35 schreef tho_Omas het volgende:
[..]
Ik ben het NIET eens met het verbod op de Koran, noch met het verbod op Moskeeén.
Moskeeën mogen bouwen prima, maar ik ben tegen elk vorm van religieus onderwijs anders dan op WO niveau. Religie hoort geen plaats te hebben in het basis onderwijs. Heeft geen enkele toegevoegde waarde en zet alleen maar aan tot scheiding in de samenleving. Ik neem aan dat ik je niet hoef uit te leggen waarom het een scheiding aanbrengt.quote:Op maandag 16 februari 2009 21:27 schreef Mutant01 het volgende:
Eigendomsrecht, ooit van gehoord? Wat probeer je nu te omzeilen?Hij wil tevens een verbod op het bouwen van moskeeén en islamitische scholen. Nog meer rechten die afgenomen worden. Ga jij maar eens een moskee lenen in de Openbare Bibliotheek.
ja en als Gelly daarin tever gaat en het gemod wordt net als de rest dan moet jij niet gaan huilenquote:Op maandag 16 februari 2009 21:30 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Ik geloof daar geen snars van, helemaal als ik al die onderbuikpraatjes over allochtonen gewoon nog zie staan... maar dat is getolereerd en mijnsinsziens niet erg. Echter, dan moet je niet gaan huilen als Gelly niet-politiek correcte uitingen doet over Wilders en zijn aanhangers.
Ach, dat is allemaal speculatie, ik heb het over het nu. Welke rechten worden jouw momenteel misgund. Geef eens eens concrete voorbeelden.quote:Op maandag 16 februari 2009 21:35 schreef Mutant01 het volgende:
Alles staat hierboven geschreven hoor, of lees jij doorgaans alleen je eigen posts?
Mensen moeten zelf de keuze kunnen maken of ze deel willen uitmaken van die scheiding. Of ben jij ook voor het verbieden van de PVV, die immers zelf ook aanzet tot een scheiding binnen de samenleving en geen enkele toegevoegde waarde heeft.quote:Op maandag 16 februari 2009 21:37 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Moskeeën mogen bouwen prima, maar ik ben tegen elk vorm van religieus onderwijs anders dan op WO niveau. Religie hoort geen plaats te hebben in het basis onderwijs. Heeft geen enkele toegevoegde waarde en zet alleen maar aan tot scheiding in de samenleving. Ik neem aan dat ik je niet hoef uit te leggen waarom het een scheiding aanbrengt.
Ik had het niet over nu, dus dat is een nogal rare vraag. Overigens is het geen speculatie, maar gebaseerd op uitingen van Wilders zelf.quote:Op maandag 16 februari 2009 21:39 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Ach, dat is allemaal speculatie, ik heb het over het nu. Welke rechten worden jouw momenteel misgund. Geef eens eens concrete voorbeelden.
Ik geloof dat we het aardig eens zijn.quote:Op maandag 16 februari 2009 21:24 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Wilders trekt veel publiciteit, net als Fortuyn destijds en JanMaat kennen we ook nog wel. Veel negatieve publiciteit... maar toch scoort hij er schijnbaar op. Verdonk lukt dat duidelijk niet.
Ik ken mensen die op Bos stemmen omdat hij een lekker kontje heeft, of op de SP omdat die de hoogste uitkering geeft voor haar WW. Ongetwijfeld stemt iemand op de PvdDieren omdat hij/zij een kat heeft. Schijnbaar scoort wilders met zijn retoriek, tot frustratie van velen. Dat het een gevaar is, ben ik met je eens. Dat wil echter niet zeggen dat hij in de toekomst zijn zin krijgt of teveel macht, zodat al zijn wensen worden ingewilligd. Daarvoor zijn we hier te nuchter. (hoop ik)
[..]
Hij bespreekt ze in zijn eigen visie en op zijn manier, die erg kortzichtig is op sommige punten en die veel mensen aanstotend vinden, maar gek genoeg dus ook veel mensen niet. Niemand is het toch voor 100% eens met de partij waar hij of zij op stemt.
[..]
Als je tegenwoordig VVD stemt ben je al een Wildersnazi hoorde ik vanochtend... dus...ik kijk nergens van op
ik bedoel helemaal nix met huiszoekingen??quote:Op maandag 16 februari 2009 21:36 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Wat bedoel je met het: de huiszoekingen, de qor'an of het afpakken van de qor'an.
Ja ik weet het: te lui om de link te gaan lezen.
Dus jij vindt het normaal als mensen die hier komen wonen zich afzetten van de maatschappij van het land waar ze zijn komen wonen en dus kiezen voor die scheiding?quote:Op maandag 16 februari 2009 21:39 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Mensen moeten zelf de keuze kunnen maken of ze deel willen uitmaken van die scheiding.
Dat weet ik niet. Ik weet wel dat de kans nihil is dat iets dergelijks er ooit van komt. Ze mogen van mij alle Christelijke scholen ook opdoeken. Kinderen gaan niet naar school om te belijden, maar om zich te ontwikkelen. Zolang Wilders de straat niet over kan steken zonder een kogel te vangen, hoef je je nog lang geen zorgen te maken.quote:Op maandag 16 februari 2009 21:37 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Maar wel met een verbod op Islamitische scholen, terwijl dit momenteel eveneens een recht is van moslims. Dat jij in tegenstelling tot Wilders maar "1" recht wil afpakken, is mijns inziens niet minder erg. Van het een komt doorgaans het anders, net zoals bij dit kabinet ziet.
Mensen mogen zelf bepalen of hun kind naar school gaat?quote:Op maandag 16 februari 2009 21:39 schreef Mutant01 het volgende:
Mensen moeten zelf de keuze kunnen maken of ze deel willen uitmaken van die scheiding. Of ben jij ook voor het verbieden van de PVV, die immers zelf ook aanzet tot een scheiding binnen de samenleving en geen enkele toegevoegde waarde heeft.
Nee, ik vind het niet normaal. Echter het is achterlijk om wat ik niet normaal vind, maar meteen te verbieden. Dat getuigt van een enorme intolerantie. Nu weet ik dat de tolerantie in Nederland altijd schijn was, maar dat het zo erg was - doet mij toch wel erg schrikken. Het "o zo liberale Nederland" heeft die imago ook in het buitenland al lang verloren, niet geheel onterecht kennelijk. Als mensen ervoor kiezen zich af te zetten in de maatschappij waarin zij komen wonen, dan moeten ze dat geheel zelf weten. Maar dan moeten ze ook niet verwachten dat die maatschappij hen een hand zal helpen. Keuzevrijheid.quote:Op maandag 16 februari 2009 21:45 schreef Mdk het volgende:
[..]
Dus jij vindt het normaal als mensen die hier komen wonen zich afzetten van de maatschappij van het land waar ze zijn komen wonen en dus kiezen voor die scheiding?
Jij trok de Moslim kaart niet ik, hoe 'zij' zich voelenquote:Op maandag 16 februari 2009 21:39 schreef Mutant01 het volgende:
Ik had het niet over nu, dus dat is een nogal rare vraag. Overigens is het geen speculatie, maar gebaseerd op uitingen van Wilders zelf.
En als je nou tegen elk religieus onderwijs bent?quote:Op maandag 16 februari 2009 21:39 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Mensen moeten zelf de keuze kunnen maken of ze deel willen uitmaken van die scheiding. Of ben jij ook voor het verbieden van de PVV, die immers zelf ook aanzet tot een scheiding binnen de samenleving en geen enkele toegevoegde waarde heeft.
Dat is erg makkelijk gezegd. Het gaat immers niet om jouw vrijheden of rechten, maar om die van anderen. Zulke voorstellen treffen mij, in mijn doen en laten. Een dergelijke groei is voor mij dan zeer zorgwekkend, niet alleen voor mij, maar voor een miljoen anderen.quote:Op maandag 16 februari 2009 21:45 schreef tho_Omas het volgende:
[..]
Dat weet ik niet. Ik weet wel dat de kans nihil is dat iets dergelijks er ooit van komt. Ze mogen van mij alle Christelijke scholen ook opdoeken. Kinderen gaan niet naar school om te belijden, maar om zich te ontwikkelen. Zolang Wilders de straat niet over kan steken zonder een kogel te vangen, hoef je je nog lang geen zorgen te maken.
Hetzelfde, ik snap niet waarom je andere mensen die keuze wilt ontnemen. Het algemeen belang? Wat als zij daar niets mee te maken willen hebben? Ze zullen dan zelf de consequenties moeten aanvaarden. Zoals ik al zei is het erg gevaarlijk om voor andere keuzes te maken, waarom zou je volgens diezelfde redenering niet de PVV kunnen verbieden bijvoorbeeld?quote:Op maandag 16 februari 2009 21:52 schreef Mr_Memory het volgende:
[..]
En als je nou tegen elk religieus onderwijs bent?
Als ze er naar vragen zal ik wel zeggen maar het is duidelijk hoe ze over Wilders denken een racist enz enz.quote:Op maandag 16 februari 2009 21:22 schreef Mr_Memory het volgende:
[..]
Wat raar.![]()
Waarom zeg je dat niet gewoon, je staat ervoor, of niet.
PVV is gewoon een reguliere partij, mijn partij is het niet, maar als jij ervoor gaat, kan je dat toch gewoon zeggen.![]()
Ja, en ik had het niet over nu. Dus ik snap niet waarom je die vraag stelt. Er staat nadrukkelijk "mogelijk in de toekomst", maar goed.quote:Op maandag 16 februari 2009 21:50 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Jij trok de Moslim kaart niet ik, hoe 'zij' zich voelen
Tja, ik zou zeggen vergelijk de tolerantie van Nederland eens met andere (moslim)landen en vertel mij dan nog eens dat Nederland intolerant is. Ik ben het overigens vooral dat laatste stukje helemaal met je eens, maar vanuit diezelfde gedachtegang kan je dus ook zeggen dat je uitkeringen moet korten/stopzetten of iemand terugsturen naar het land van herkomst wil die zich niet aanpassen.quote:Op maandag 16 februari 2009 21:50 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Nee, ik vind het niet normaal. Echter het is achterlijk om wat ik niet normaal vind, maar meteen te verbieden. Dat getuigt van een enorme intolerantie. Nu weet ik dat de tolerantie in Nederland altijd schijn was, maar dat het zo erg was - doet mij toch wel erg schrikken. Het "o zo liberale Nederland" heeft die imago ook in het buitenland al lang verloren, niet geheel onterecht kennelijk. Als mensen ervoor kiezen zich af te zetten in de maatschappij waarin zij komen wonen, dan moeten ze dat geheel zelf weten. Maar dan moeten ze ook niet verwachten dat die maatschappij hen een hand zal helpen. Keuzevrijheid.
Zit toch wel een negatieve ondertoon in je relaasquote:Op maandag 16 februari 2009 21:50 schreef Mutant01 het volgende:
Nee, ik vind het niet normaal. Echter het is achterlijk om wat ik niet normaal vind, maar meteen te verbieden. Dat getuigt van een enorme intolerantie. Nu weet ik dat de tolerantie in Nederland altijd schijn was, maar dat het zo erg was - doet mij toch wel erg schrikken. Het "o zo liberale Nederland" heeft die imago ook in het buitenland al lang verloren, niet geheel onterecht kennelijk. Als mensen ervoor kiezen zich af te zetten in de maatschappij waarin zij komen wonen, dan moeten ze dat geheel zelf weten. Maar dan moeten ze ook niet verwachten dat die maatschappij hen een hand zal helpen. Keuzevrijheid.
En vergelijk de tolerantie van moslimlanden eens met die van Noord-Korea. Wat is dat nou toch weer voor lompe redenering. Het doet namelijk niets af aan mijn stelling. Een Wilders aan de macht zou voor intolerantere taferelen zorgen dan in bepaalde moslimlanden, ik weet niet of je dat door hebt.quote:Op maandag 16 februari 2009 21:57 schreef Mdk het volgende:
[..]
Tja, ik zou zeggen vergelijk de tolerantie van Nederland eens met andere (moslim)landen en vertel mij dan nog eens dat Nederland intolerant is. Ik ben het overigens vooral dat laatste stukje helemaal met je eens, maar vanuit diezelfde gedachtegang kan je dus ook zeggen dat je uitkeringen moet korten/stopzetten of iemand terugsturen naar het land van herkomst wil die zich niet aanpassen.
Ik denk dat je dat verkeerd bekijkt. Hij bedoelt het volgens mij vooral vanuit het geloofs-oogpunt. Over het algemeen zijn het namelijk gelovigen die anders-gelovigen of niet-gelovigen regels willen opleggen vanuit hun eigen geloof. Helaas lukt dit ook nog regelmatig.quote:Op maandag 16 februari 2009 21:54 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Hetzelfde, ik snap niet waarom je andere mensen die keuze wilt ontnemen. Het algemeen belang? Wat als zij daar niets mee te maken willen hebben? Ze zullen dan zelf de consequenties moeten aanvaarden. Zoals ik al zei is het erg gevaarlijk om voor andere keuzes te maken, waarom zou je volgens diezelfde redenering niet de PVV kunnen verbieden bijvoorbeeld?
Ga maar eens een moskee proberen te bouwen in Nederland onder Wilders. Wederom een rare manier van redeneren. Maar kennelijk sta je dus open voor het beleid van Saoedie Arabie op dat gebied. De intolerantie heeft niets te maken met het gebrek aan discussie over integratie, immers die discussie is al minstens een decennium aan de gang. Je bent zelf verantwoordelijk voor je eigen intolerantie, daar heeft links nergens mee te maken.quote:Op maandag 16 februari 2009 22:00 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Zit toch wel een negatieve ondertoon in je relaas![]()
De reden dat mensen als Wilders in de smaak vallen bij een groot deel van de bevolking komt inderdaad door een stuk intolerantie. Die intolerantie is echter grotendeels het gevolg van het gebrek aan discussie over de intergratie. Wat je nu ziet is een overshoot in de discussie, er leeft kennelijk een hoop frustratie onder de autochtonen. De linkse partijen hebben de discussie altijd doodgeknuffeld.
Je moet wel 'knettergek' zijn om te denken dat je te midden van een andere cultuur kan gaan wonen zonder enige concessies te doen aan je culturele erfgoed. Ga maar eens een kerk proberen te bouwen in Saudi Arabie
Jij verwacht bij Wilders aan de macht een politiestaat waarbij Moslims vogelvrije mensen zijn?quote:Op maandag 16 februari 2009 22:00 schreef Mutant01 het volgende:
En vergelijk de tolerantie van moslimlanden eens met die van Noord-Korea. Wat is dat nou toch weer voor lompe redenering. Het doet namelijk niets af aan mijn stelling. Een Wilders aan de macht zou voor intolerantere taferelen zorgen dan in bepaalde moslimlanden, ik weet niet of je dat door hebt.
Natuurlijk doet dat er wel toe! Mensen die hier komen wonen vanuit dergelijke landen mogen in hun handjes knijpen dat ze hier mogen wonen! Dan is het minste wat je mag verwachten toch wel dat ze zich aanpassen aan de samenleving ipv ervoor kiezen zich er van af te zetten?quote:Op maandag 16 februari 2009 22:00 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
En vergelijk de tolerantie van moslimlanden eens met die van Noord-Korea. Wat is dat nou toch weer voor lompe redenering. Het doet namelijk niets af aan mijn stelling. Een Wilders aan de macht zou voor intolerantere taferelen zorgen dan in bepaalde moslimlanden, ik weet niet of je dat door hebt.
Ja, maar het riekt ook naar indoctrinatie. Kinderen met een basisschool leeftijd moeten daar niet over nadenken, en zeker niet omdat de ouders dat willen.quote:Op maandag 16 februari 2009 21:53 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Dat is erg makkelijk gezegd. Het gaat immers niet om jouw vrijheden of rechten, maar om die van anderen. Zulke voorstellen treffen mij, in mijn doen en laten. Een dergelijke groei is voor mij dan zeer zorgwekkend, niet alleen voor mij, maar voor een miljoen anderen.
Ze mogen in hun handjes knijpen dat ze hier mogen wonen? Je bedoelt dat ze zich verrot hebben gewerkt, om vervolgens als ze half bejaard en half invalide zijn, te horen krijgen dat ze maar "vuilnis" van de samenleving zijn, dat ze lui zijn, dat hun volk achterlijk is, dat ze nu opeens wel de taal moeten leren, dat het een fout is geweest dat ze hierheen zijn gehaald. Getverdemme. Ondertussen laten we in het midden de mensen die hier geboren zijn en dus helemaal nergens vandaan zijn gekomen. Het is evengoed hun land.quote:Op maandag 16 februari 2009 22:05 schreef Mdk het volgende:
[..]
Natuurlijk doet dat er wel toe! Mensen die hier komen wonen vanuit dergelijke landen mogen in hun handjes knijpen dat ze hier mogen wonen! Dan is het minste wat je kan verwachten toch wel dat ze zich aanpassen aan de samenleving ipv ervoor kiezen zich er van af te zetten?
Begrijpend lezen is erg moeilijk. Reacties naar je hand zetten daarentegen....quote:Op maandag 16 februari 2009 22:04 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Jij verwacht bij Wilders aan de macht een politiestaat waarbij Moslims vogelvrije mensen zijn?
Sorry hoor, maar dan ben ik ook pleite want in zo'n land zou ik ook niet willen leven
Omdat het vaak een pressing is van ouders is, om een kind naar een religieuse school te sturen.quote:Op maandag 16 februari 2009 21:54 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Hetzelfde, ik snap niet waarom je andere mensen die keuze wilt ontnemen. Het algemeen belang? Wat als zij daar niets mee te maken willen hebben? Ze zullen dan zelf de consequenties moeten aanvaarden. Zoals ik al zei is het erg gevaarlijk om voor andere keuzes te maken, waarom zou je volgens diezelfde redenering niet de PVV kunnen verbieden bijvoorbeeld?
Marokko is een moslimland, maar kent eveneens scholen met een Joodse godsdienstige grondslag. Ik zie niet in wat een eventuele staatsgodsdienst daarmee te maken moet hebben. Jij was toch zo voor scheiding?quote:Op maandag 16 februari 2009 22:09 schreef Mr_Memory het volgende:
[..]
Omdat het vaak een pressing is van ouders is, om een kind naar een religieuse school te sturen.
Een kind heeft vaak geen enkel benul wat religie is, of inhoud.
Of als de persoon na de 18+ toch een religieus opleiding wil volgen, OK
Maar of je dan in Nederland moet zoeken, wat een niet Moslimland is, vraag ik me af.
Ik sta niet echt open voor het beleid in dat land. Sluit totaal niet aan bij mijn waarden en normen. Maar ik woon er dan ook niet en zou er ook niet gaan wonen.quote:Op maandag 16 februari 2009 22:03 schreef Mutant01 het volgende:
Ga maar eens een moskee proberen te bouwen in Nederland onder Wilders. Wederom een rare manier van redeneren. Maar kennelijk sta je dus open voor het beleid van Saoedie Arabie op dat gebied. De intolerantie heeft niets te maken met het gebrek aan discussie over integratie, immers die discussie is al minstens een decennium aan de gang. Je bent zelf verantwoordelijk voor je eigen intolerantie, daar heeft links nergens mee te maken.
Ik ben inderdaad niet bereid om rechten in te leveren, maar dat is wel duidelijk denk ik zo.quote:Op maandag 16 februari 2009 22:13 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Ik sta niet echt open voor het beleid in dat land. Sluit totaal niet aan bij mijn waarden en normen. Maar ik woon er dan ook niet en zou er ook niet gaan wonen.
De discussie is feitelijk niets anders dan het verkondigen van elkaars standpunten en niemand die ook maar een centimeter wil toegeven.
Dat zijn niet de mensen die ik bedoel, ik heb het namelijk over mensen die hier naartoe komen om te wonen en dus niet die hier geboren zijn, maar ook bij die laatste groep zou ik het belachelijk vinden als ze zich zouden afzetten van de Nederlandse samenleving. Sowieso hebben zij zelf en hun kinderen en de kinderen daarvan hier meer kansen dan in het land waar zijzelf danwel hun voorouders vandaan kwamen. Bovendien vind ik je argument 'de taal moeten leren' ook al belachelijk, het is toch normaal om de taal te leren van het land waarin je gaat wonen/werken? Dat Nederland niet netjes is geweest met het hierheen halen van werknemers zal ik trouwens niet ontkennen maar om het daarop te blijven gooien vind ik zwak.quote:Op maandag 16 februari 2009 22:08 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Ze mogen in hun handjes knijpen dat ze hier mogen wonen? Je bedoelt dat ze zich verrot hebben laten werken, om vervolgens als ze half bejaard en half invalide zijn, te horen krijgen dat ze maar "vuilnis" van de samenleving zijn, dat ze lui zijn, dat hun volk achterlijk is, dat ze nu opeens wel de taal moeten leren, dat het een fout is geweest dat ze hierheen zijn gehaald. Getverdemme. Ondertussen laten we in het midden de mensen die hier geboren zijn en dus helemaal nergens vandaan zijn gekomen. Het is evengoed hun land.
Kennelijk ben je inderdaad niet erg duidelijk, vandaar mijn vraag.quote:Op maandag 16 februari 2009 22:08 schreef Mutant01 het volgende:
Begrijpend lezen is erg moeilijk. Reacties naar je hand zetten daarentegen....
Dat vind ik BS, als je het eens bent met zijn ideen, moet je daar voor uit kunnen komen, en kunnen verdedigen.quote:Op maandag 16 februari 2009 21:54 schreef MevrouwHopjes83 het volgende:
[..]
Als ze er naar vragen zal ik wel zeggen maar het is duidelijk hoe ze over Wilders denken een racist enz enz.
De mensen die hier naar toe komen vormen een miniem deel daarvan, dus het is onzinnig om de discussie daarop te focussen, dat doet Wilders ook niet trouwens. Die heeft het over het geheel, en daar vallen ook de gastarbeiders onder en de mensen die hier geboren zijn. Deze mensen hadden jarenlang het voornemen om terug te keren naar hun geboorteland, het is min of meer noodzaak geweest dat ze hier kwamen vast te zitten. En dan is de keus snel gemaakt, maar nu is de wereld omgekeerd het zijn niet meer de jaren 60 of 70. Steeds meer allochtonen zijn door de schijntolerantie in Nederland geïnteresseerd in hun 2e vaderland. Succesvolle allochtonen trekken weg - dat is het gevolg.quote:Op maandag 16 februari 2009 22:14 schreef Mdk het volgende:
[..]
Dat zijn niet de mensen die ik bedoel, ik heb het namelijk over mensen die hier naartoe komen om te wonen en dus niet die hier geboren zijn, maar ook bij die laatste groep zou ik het belachelijk vinden als ze zich zouden afzetten van de Nederlandse samenleving. Sowieso hebben zij zelf en hun kinderen en de kinderen daarvan hier meer kansen dan in het land waar zijzelf danwel hun voorouders vandaan kwamen. Bovendien vind ik je argument 'de taal moeten leren' ook al belachelijk, het is toch normaal om de taal te leren van het land waarin je gaat wonen/werken? Dat Nederland niet netjes is geweest met het hierheen halen van werknemers zal ik trouwens niet ontkennen maar om het daarop te blijven gooien vind ik zwak.
Ik heb het dan ook over een kind.quote:Op maandag 16 februari 2009 22:11 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Marokko is een moslimland, maar kent eveneens scholen met een Joodse godsdienstige grondslag. Ik zie niet in wat een eventuele staatsgodsdienst daarmee te maken moet hebben. Jij was toch zo voor scheiding?
Ik ben heel erg duidelijk, maar jij wenst iets anders te lezen in mijn post, dat moet je natuurlijk geheel zelf weten. Het feit dat zijn achterban zo intolerant is en dergelijke uitspraken dus op steun kunnen rekenen, is al een grote reden voor zorg.quote:Op maandag 16 februari 2009 22:17 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Kennelijk ben je inderdaad niet erg duidelijk, vandaar mijn vraag.
Als je enkel zo'n ophef maakt over dat eventueel je Koran afgepakt gaat worden![]()
Geloof me, dat kan niet eens, dat weet Wilders ook, maar kennelijk doet die uitspraak het goed bij zijn achterban.
He Mekiquote:
Er zijn ook een hoop mensen die zich zorgen maken over de intolerantie van sommige Moslims, dat zijn dan meestal weer Wilders aanhangers. Misschien zouden ze samen eens een kopje thee moeten gaan drinken en een goed gesprek voeren?quote:Op maandag 16 februari 2009 22:24 schreef Mutant01 het volgende:
Ik ben heel erg duidelijk, maar jij wenst iets anders te lezen in mijn post, dat moet je natuurlijk geheel zelf weten. Het feit dat zijn achterban zo intolerant is en dergelijke uitspraken dus op steun kunnen rekenen, is al een grote reden voor zorg.
Zelfs voor Beatrix wordt er geen straat afgezet en worden auto's zonder pardon weggehaaldquote:Op maandag 16 februari 2009 22:24 schreef xenobinol het volgende:
[..]
He Meki![]()
Altijd op tijd met een zinvolle bijdrage
Nee die maken zich geen zorgen over intolerantie van sommige Moslims, die steunen een actief beleid om ALLE moslims het leven zuur te maken. Een essentieel verschil.quote:Op maandag 16 februari 2009 22:26 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Er zijn ook een hoop mensen die zich zorgen maken over de intolerantie van sommige Moslims, dat zijn dan meestal weer Wilders aanhangers. Misschien zouden ze samen eens een kopje thee moeten gaan drinken en een goed gesprek voeren?
Als ze vragen op wie heb je gestemd zeg ik het gewoon maar als zij weer eens zeggen hoe racistisch Wilders wel niet is ga ik me er niet mee bemoeien en zeg ik er niks van, hun mening.En ik heb nog geen vast contractquote:Op maandag 16 februari 2009 22:17 schreef Mr_Memory het volgende:
[..]
Dat vind ik BS, als je het eens bent met zijn ideen, moet je daar voor uit kunnen komen, en kunnen verdedigen.
Beatrix wordt dan ook niet bedreigd.quote:Op maandag 16 februari 2009 22:27 schreef Meki het volgende:
[..]
Zelfs voor Beatrix wordt er geen straat afgezet en worden auto's zonder pardon weggehaald
En hoe word jouw het leven zuur gemaakt, wees eens concreet?quote:Op maandag 16 februari 2009 22:28 schreef Mutant01 het volgende:
Nee die maken zich geen zorgen over intolerantie van sommige Moslims, die steunen een actief beleid om ALLE moslims het leven zuur te maken. Een essentieel verschil.
quote:Op maandag 16 februari 2009 22:21 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
De mensen die hier naar toe komen vormen een miniem deel daarvan, dus het is onzinnig om de discussie daarop te focussen, dat doet Wilders ook niet trouwens. Die heeft het over het geheel, en daar vallen ook de gastarbeiders onder en de mensen die hier geboren zijn. Deze mensen hadden jarenlang het voornemen om terug te keren naar hun geboorteland, het is min of meer noodzaak geweest dat ze hier kwamen vast te zitten. En dan is de keus snel gemaakt, maar nu is de wereld omgekeerd het zijn niet meer de jaren 60 of 70. Steeds meer allochtonen zijn door de schijntolerantie in Nederland geïnteresseerd in hun 2e vaderland. Succesvolle allochtonen trekken weg - dat is het gevolg.
Wilders komt aan de macht dat is sowieso, want de Nederlanders zijn bang enkel voor de naam Islaam ...quote:Op maandag 16 februari 2009 21:07 schreef GoeRoe86 het volgende:
Het heeft sowieso geen zin om met Wilders aanhangers te discussieren zolang ze niet inzien dat Wilders geen standpunten verkondigd vóór de vrijheid van meningsuiting maar juist tegen! Je kunt alleen maar welles/nietus spelen. Daarom hoop ik dat Wilders ooit in het parlement komt, dat alle succesvolle allochtonen dan vertrekken. En na 4 jaar Wilders, Nederland met de gebakken peren zit. Wie niet luisteren wil, moet maar voelen
Beatrix vormt dan ook geen bedreiging voor de rechten van bepaalde groepen mensen.quote:Op maandag 16 februari 2009 22:29 schreef MevrouwHopjes83 het volgende:
[..]
Beatrix wordt dan ook niet bedreigd.
Is toch ook zeer zorgelijk!quote:Op maandag 16 februari 2009 22:29 schreef MevrouwHopjes83 het volgende:
Zij vraagt er niet omquote:Op maandag 16 februari 2009 22:29 schreef MevrouwHopjes83 het volgende:
[..]
ALLE MOSLIMS ????quote:Op maandag 16 februari 2009 22:28 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Nee die maken zich geen zorgen over intolerantie van sommige Moslims, die steunen een actief beleid om ALLE moslims het leven zuur te maken. Een essentieel verschil.
Kom op, de onwetende wildersstemmers zullen pas gaan juichen als de laaste moslim eruit is geschopt uit nederlandquote:Op maandag 16 februari 2009 22:31 schreef qonmann het volgende:
[..]
ALLE MOSLIMS ????
Generaliseren gaat je goed af..ga maar lekker verder met het slachtoffertje spelen in een gekaapt topic..
Zo dat is nog eens een negatieve gedachte!quote:Op maandag 16 februari 2009 22:30 schreef Meki het volgende:
Wilders komt aan de macht dat is sowieso, want de Nederlanders zijn bang enkel voor de naam Islaam ...
Is sowieso ook een onzinreactie joh van hem. Je ziet die koningshuisfans toch ook altijd vanaf een afstandje achter hekken staan, en er lopen altijd iets van 5 beveiligers bij de koningin en familie.quote:Op maandag 16 februari 2009 22:29 schreef MevrouwHopjes83 het volgende:
[..]
Dat is zo'n kansloze opmerking Meki, dus iedereen waar je het niet mee eens bent mag je bedreigen of fysiek aanvallenquote:
Ik denk positief , ik beeld me enkel in als Wilderstemmerquote:Op maandag 16 februari 2009 22:33 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Zo dat is nog eens een negatieve gedachte!
Negatieve gedachten leiden tot negatieve emoties en die leiden weer tot negatief handelen. Dat leid weer tot negatieve gevolgen welke weer leid tot negatieve gedachten![]()
Leer eens positief te denken
De noodzaak dat ze hier vast kwamen de zitten waren de plotselinge financiele tegenslagen waarmee Nederland te kampen had en die dus ook de gastarbeiders troffen, of sterker nog - voornamelijk de gastarbeiders troffen. Geld verdienen was dus amper mogelijk, alleen voor een kleine groep gelukkigen. Arm terugkeren was al helemaal geen optie. Maar kennelijk ben jij niet gediend van deze kritische blik op het Nederland van nu en toen, dat moet je uiteraard geheel zelf weten. Dat er een groep is die zich af zet tegen de maatschappij rechtvaardigd geenszins het afnemen van rechten, noch het onheus bejegenen van de gehele groep mensen. Dat vind nu plaats en daar kan je echt niet omheen, zelfs niet als je Mdk heet. In tegenstelling tot Geert, wil ik niets verbieden - maar wil ik een normale rationele oplossing voor problemen die het integratievraagstuk betreffen, wat dat betreft sta ik inderdaad aan de andere kant van Geert.quote:Op maandag 16 februari 2009 22:30 schreef Mdk het volgende:
[..]
De groep mensen die hier naartoe komt is trouwens nog een behoorlijk aantal hoor, ik bedoel dan ook niet vanaf nu maar gewoon als algeheel. Mensen die hier geboren zijn kan je verder ook weinig tegen doen omdat ze wettelijk gezien gewoon gelijk zijn. Zelfs als Geert daarmee iets van plan was, dan zou die daar ook niks mee kunnen. Maar toch kiest ook hier een groep om zich af te zetten tegen de maatschappij. Maar wat is trouwens dan de noodzaak dat ze hier vast kwamen te zitten? Of was dat gewoon omdat ze het in Nederland stiekem wel fijn vonden door de aanwezige tolerantie en (financiële) mogelijkheden? Ik ben het niet eens met Geert maar als ik al jouw reacties zo doorlees en zie hoe jij alles zo draait dat het de schuld is van Nederland vind ik wel bizar. Jij bent precies hetzelfde als Geert maar dan aan de andere kant van het politieke spectrum.
Nee hoor,quote:Op maandag 16 februari 2009 22:34 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Dat is zo'n kansloze opmerking Meki, dus iedereen waar je het niet mee eens bent mag je bedreigen of fysiek aanvallen
ALLE MOSLIMS ja. Feiten doen pijn he? Het verbieden van de Koran, het verbieden van islamitische scholen en het verbieden van moskeeen treft ALLE moslims.quote:Op maandag 16 februari 2009 22:31 schreef qonmann het volgende:
[..]
ALLE MOSLIMS ????
Generaliseren gaat je goed af..ga maar lekker verder met het slachtoffertje spelen in een gekaapt topic..
quote:Op maandag 16 februari 2009 22:34 schreef Meki het volgende:
Ik denk positief , ik beeld me enkel in als Wilderstemmer
quote:
Bea heeft nooit een bevolkingsgroep gekwetst en racistische uitlatingen geuit .quote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |