Prima bewijs dat Nederlandse tieners geen flauw benul hebben waar ze het over hebben en waar ze op stemmen.quote:Op vrijdag 13 februari 2009 16:35 schreef buachaille het volgende:
[..]
Haha, als je moeder roept dat je je tanden moet poetsen voordat je naar school gaat dan heb je zeker ook al haatgevoelens?
Niet alleen tieners.quote:Op vrijdag 13 februari 2009 16:37 schreef PDOA het volgende:
[..]
Prima bewijs dat Nederlandse tieners geen flauw benul hebben waar ze het over hebben en waar ze op stemmen.
Jij hebt wat mij betreft absoluut geen recht van spreken met je doodsverwensingen richting Wilders.quote:Op vrijdag 13 februari 2009 16:37 schreef PDOA het volgende:
[..]
Prima bewijs dat Nederlandse tieners geen flauw benul hebben waar ze het over hebben en waar ze op stemmen.
sorry hoor dat ik op je teentjes trap, Ik wist niet dat er door moslims wettelijke octrooirechten gelden op het geloven in sprookjesquote:Op vrijdag 13 februari 2009 16:20 schreef Paaskonijn het volgende:
[..]
Dan vind ik jouw fantasie die van een achterlijke josti.
De extra aanhang van Wilders is rechtstreeks afkomstig van de andere populistische partijenquote:Op vrijdag 13 februari 2009 16:41 schreef Isdatzo het volgende:
Niet alleen tieners.
Schokkend hoeveel aanhang Wilders heeft met dat poplulistisch gewauwel.
Ik vind het veel schokkender dat er figuren zijn die voorstander zijn apartheid.quote:Op vrijdag 13 februari 2009 16:41 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Niet alleen tieners.
Schokkend hoeveel aanhang Wilders heeft met dat poplulistisch gewauwel.
Niet om het 1 of ander, maar dat ben jij toch ook als je achter Wilders staat ?quote:Op vrijdag 13 februari 2009 16:46 schreef Dr.Nikita het volgende:
[..]
Ik vind het veel schokkender dat er figuren zijn die voorstander zijn apartheid.
Nee, want ik onderschrijf niet alle punten wat wilders aandraagt.quote:Op vrijdag 13 februari 2009 16:48 schreef gelly het volgende:
[..]
Niet om het 1 of ander, maar dat ben jij toch ook als je achter Wilders staat ?
En wilders kan nu weer lekker hard gaan roepen dat het een grof schandaal is.quote:Op vrijdag 13 februari 2009 16:58 schreef Gia het volgende:
Hadden ze Wilders gewoon toegelaten, dan was de film vertoond, besproken en had hij weer naar huis kunnen gaan.
Nu vraagt elke Engelsman zich af waar die film dan over gaat dat een Nederlandse parlementarier het land niet in mag.
Wilders heeft nu meer mensen bereikt dan oorspronkelijk het geval zou zijn geweest.
Inderdaad.quote:Op vrijdag 13 februari 2009 16:58 schreef Gia het volgende:
Hadden ze Wilders gewoon toegelaten, dan was de film vertoond, besproken en had hij weer naar huis kunnen gaan.
Je weet niet hoe het gelopen zou zijn. Dat is allemaal gespeculeer achteraf. Maar het zou kunnen, ja.quote:Op vrijdag 13 februari 2009 17:12 schreef Monidique het volgende:
[..]
Inderdaad.
Als Engeland niets had gedaan, dan hadden nu een handjevol extremistische parlementariërs gekeken naar een flut-Powerpointpresentatie en hadden zij hun (voor)oordelen bevestigd gezien: zie je wel, ik wist het wel, de Islam is kwaadaardig, eng, blabla... Niemand had ervan geweten.
/care.
Maar nee... Nee, dat was niet wat er gebeurde, dat is niet wat Groot-Brittannië deed. Sukkels. En wie spint er garen bij? Geert.
Preciesquote:Op vrijdag 13 februari 2009 17:12 schreef Monidique het volgende:
[..]
Inderdaad.
Als Engeland niets had gedaan, dan hadden nu een handjevol extremistische parlementariërs gekeken naar een flut-Powerpointpresentatie en hadden zij hun (voor)oordelen bevestigd gezien: zie je wel, ik wist het wel, de Islam is kwaadaardig, eng, blabla... Niemand had ervan geweten.
/care.
Maar nee... Nee, dat was niet wat er gebeurde, dat is niet wat Groot-Brittannië deed. Sukkels. En wie spint er garen bij? Geert.
Ze waren bang voor Moslim-acties.quote:Op vrijdag 13 februari 2009 16:58 schreef Gia het volgende:
Nu vraagt elke Engelsman zich af waar die film dan over gaat dat een Nederlandse parlementarier het land niet in mag.
Wilders heeft nu meer mensen bereikt dan oorspronkelijk het geval zou zijn geweest.
Ach, om die reden zou elk bezoek van Bush in het verleden ook niet door hadden moeten gaan.quote:Op vrijdag 13 februari 2009 17:49 schreef qonmann het volgende:
[..]
Ze waren bang voor Moslim-acties.
In dat licht gezien was het een verstandig besluit, want die zijn er nu niet geweest
Ach ja, je ontzegt de president van Amerika de toegang..quote:Op vrijdag 13 februari 2009 17:51 schreef Refragmental het volgende:
[..]
Ach, om die reden zou elk bezoek van Bush in het verleden ook niet door hadden moeten gaan.
En geloof me, bij Bush zijn er veel meer mensen die gaan rellen dan bij Wilders.
Een enorme kutsmoes dus.
Ja. Waarom zou dit anders zijn?quote:Op vrijdag 13 februari 2009 17:55 schreef qonmann het volgende:
[..]
Ach ja, je ontzegt de president van Amerika de toegang..
Tuurlijk wordt Bush anders behandeld dan een parlementslid uit een klein landquote:Op vrijdag 13 februari 2009 17:58 schreef Refragmental het volgende:
[..]
Ja. Waarom zou dit anders zijn?
Bush had ook extreme uitspraken. En de reden om toegang te weigeren was om rellen te voorkomen. Nou, met Bush ontstaan er veel grotere rellen, dat is een feit.
Meten we nu opeens met 2 maten?
Mag het nu opeens wel omdat het toch maar Wilders betreft?
Het was gewoon een enorme klote smoes!
Ja, want stel je toch een voor dat hij dit had gezegd in plaats van dat het er daar staat. Daar zou een samenleving niet tegen kunnen!quote:Op vrijdag 13 februari 2009 16:31 schreef PDOA het volgende:
Aan die haatspeech te zien is het maar goed dat ze die mafketel niet hebben binnen gelaten.
En zijn roem en faam worden ook alsmaar bekender. En meer mensen zullen zien dat het een hard pratende pruik is en niet meer.quote:Op vrijdag 13 februari 2009 10:47 schreef Dr.Nikita het volgende:
[..]
Kan je dat zelf niet bedenken?
Maar vooruit, dankzij die vette zeug LordLachmed is een simpele uitnodiging uitgelopen op wereldnieuws wat de PVV bepaald geen windeieren zal leggen.
Wilders is inmiddels bekender of zo je wilt beruchter op de wereld dan de stoffige megafoon JPB.
[ afbeelding ]
kijktip:quote:Kirsty is joined by Keith Vaz, Labour chairman of the Home Affairs Select Committee, Maajid Nawaz, formerly of the Islamist political group Hizb ut Tahrir, who now runs the anti-extremist Quilliam Foundation, and the Christian writer Reverend Jay Smith.
lol Wilders de schuld geven over het feit dat de media dit geval verder bespreekt?quote:Op vrijdag 13 februari 2009 21:23 schreef Chadi het volgende:
Is het nog niet over .. wat een calimero zeg
De media maakt het echt niet uit of iemand een punt heeft.quote:Op vrijdag 13 februari 2009 21:37 schreef buachaille het volgende:
It takes two to tango. Wilders vraagt aandacht en de media geven die hem maar al te vraag. Eenvoudigweg omdat hij stiekem toch een punt heeft.
Toch zal het onderwerp enigszins moeten leven voordat de media het er over heeft. Rest dan natuurlijk nog een gezond wantrouwen tegen de linkse pers die mensen zoals ik nou eenmaal eigen is.quote:Op vrijdag 13 februari 2009 22:20 schreef snowgoon het volgende:
De media maakt het echt niet uit of iemand een punt heeft.
Tuurlijk moet het leven. Maar iets kan ook leven zonder een punt te maken.quote:Op vrijdag 13 februari 2009 22:23 schreef buachaille het volgende:
[..]
Toch zal het onderwerp enigszins moeten leven voordat de media het er over heeft. Rest dan natuurlijk nog een gezond wantrouwen tegen de linkse pers die mensen zoals ik nou eenmaal eigen is.
Ja, hij was eerder ook al te gast bij Hard Talk.quote:Op vrijdag 13 februari 2009 18:03 schreef Caesu het volgende:
twee maanden geleden was hij er ook trouwens. niemand die er erg in had.
Samengevat: blablabla. Hij vergeet even te vertellen dat Geert "Wanker" Wilders vrijheden van andere mensen (moslims in het bijzonder) ook niet zo belangrijk vindt.quote:
Want alles wat in de media terecht komt, komt daar vanwege inhoud? Willie Wanker komt alleen in het nieuws omdat hij zo'n relnicht is.quote:Op vrijdag 13 februari 2009 21:37 schreef buachaille het volgende:
It takes two to tango. Wilders vraagt aandacht en de media geven die hem maar al te vraag. Eenvoudigweg omdat hij stiekem toch een punt heeft.
Omdat wat Wilders denkt en doet ook totaal NIET relevant is voor wat hier allemaal gebeurd is!quote:Op zaterdag 14 februari 2009 12:40 schreef Meh7 het volgende:
[..]
Samengevat: blablabla. Hij vergeet even te vertellen dat Geert "Wanker" Wilders vrijheden van andere mensen (moslims in het bijzonder) ook niet zo belangrijk vindt.
Het is zeker relevant. Je kan die haatzaaier niet als een slachtoffer neerzetten als hij exact hetzelfde nastreeft met mensen die er een andere mening op nahouden. Tenzij die josti natuurlijk ook een dergelijke video heeft geplaatst toen Wilders andere mensen de toegang tot Nederland wou ontzeggen, maar dat zal wel niet.quote:Op zaterdag 14 februari 2009 12:59 schreef Refragmental het volgende:
[..]
Omdat wat Wilders denkt en doet ook totaal NIET relevant is voor wat hier allemaal gebeurd is!
Deze man in het filmpje heeft gewoon groot gelijk in alles wat hij zegt.
Als mensen uitspraken doen alleen maar omdat de mensen dat graag willen horen, is dat populisme. Naar mijn mening.quote:Op zaterdag 14 februari 2009 18:33 schreef Mdk het volgende:
Populist / populisme... veel te vaak gebruikt op verkeerde en onnodige manieren en heeft daardoor een negatieve bijklank gekregen. In een democratie is iedere partij toch populistisch? Omdat ze allemaal menen voor het volk te spreken.
Ja.. maar noem jij eens een partij die dat NIET doet...quote:Op zaterdag 14 februari 2009 18:38 schreef snowgoon het volgende:
[..]
Als mensen uitspraken doen alleen maar omdat de mensen dat graag willen horen, is dat populisme. Naar mijn mening.
Zoiets als beloven dat de belasting naar beneden gaat maar geen idee hebben hoe dat kan of wat de gevolgen zijn.
Ze zullen het vast wel allemaal doen.quote:Op zaterdag 14 februari 2009 18:43 schreef Mdk het volgende:
[..]
Ja.. maar noem jij eens een partij die dat NIET doet...
Nou ben ik het niet eens met de PVV, maar vanuit de rechterhoek denken mensen weer zo over bijv. de SP of PVDA. Dat ze met een oplossing komen die ergens anders een probleem creeërt, of in plaats van de oorzaak het gevolg oplossen. (dus dweilen met de kraan open). M.a.w. elke partij is populistisch, het ligt er maar net aan uit welke hoek je het bekijkt.quote:Op zaterdag 14 februari 2009 18:52 schreef snowgoon het volgende:
[..]
Ze zullen het vast wel allemaal doen.
Maar de PVV spant toch wel de kroon. Allerlei problemen aankaarten en zeggen dat ze aangepakt zullen worden. Maar niet uitleggen hoe dat kan of onrealistische oplossingen geven.
quote:'Wilders wil zelf ook mensen weren'
DEN HAAG - Geert Wilders zou er begrip voor moeten hebben dat hem de toegang tot Groot-Brittannië is ontzegd. Juist Wilders heeft altijd gepleit voor een inreisverbod voor mensen die de veiligheid in gevaar zouden kunnen brengen. Dat zeiden premier Balkenende en minister Verhagen (Buitenlandse Zaken) gisteren na de vergadering van de ministerraad.
Niettemin belde Balkenende gisteren met zijn Britse collega Gordon Brown om hem te zeggen dat het kabinet het er niet mee eens is dat Wilders donderdag aan de grens werd geweerd. Brown verwees volgens de premier naar het Britse beleid mensen te weigeren die mogelijk een gevaar opleveren voor de openbare orde.
Het staat Wilders vrij bezwaar tegen zijn inreisverbod aan te tekenen en Balkenende en Verhagen benadrukten dat zij vinden dat de PVV-leider die stap vooral moet zetten. Het kabinet zal hem dan met raad en daad bijstaan. „Wij zijn het ook niet eens met het Britse besluit,’’ zegt Verhagen.
Hij bestrijdt de kritiek van Wilders als zou hij zich te weinig hebben verzet. ,,Ik heb alles geprobeerd om de Britten op andere gedachten te brengen.”
Da's niet erg waarschijnlijk, Wilders is al eerder in GB geweest zonder dat dit leidde tot 'moslim-acties'. GB laat gewoon zien dat ze de regels op iedereen toepassen en daarmee halen ze ieder argument weg dat ze alleen moslims weren.quote:Op vrijdag 13 februari 2009 17:49 schreef qonmann het volgende:
Ze waren bang voor Moslim-acties.
In dat licht gezien was het een verstandig besluit, want die zijn er nu niet geweest
Wat een blamage!quote:Op zaterdag 14 februari 2009 22:15 schreef Drijfzand het volgende:
vier van de 1300 genodigden zijn komen opdagen.
Vond het anders niet zo'n baggerstuk. Schengen-landen en EU landen zijn twee verschillende zaken overigens.quote:Op zaterdag 14 februari 2009 20:35 schreef buachaille het volgende:
In de NRC ,toch een krant die niet als pro-Wilders of zelfs maar neutraal kan worden aangeschreven, een voor Wilders hoopvol artikel. Tenminste hoopvol in die zin dat een eventuele veroordeling strakt vanwege opruiïng geen reden mag zijn hem de toegang te weigeren. Of de eisen die EU lidstaten hanteren om personen de toegang te weigeren van toepassing zijn op Wilders daar laat de schrijver van het artikel zich niet over uit. Net als over het feit dan Spanje wel een Schengenland is en GB niet. Kortom, een baggerstuk uit een baggerkrant.
Geen idee. Is dat ook gestrand omdat die man zijn vrouw onthoofdde? Als dat zo is zou ik er een apart topic over openen want dat zou toch verbijsterend zijn.quote:Op zondag 15 februari 2009 19:23 schreef buachaille het volgende:
Eventjes offtopic maar speciaal voor alle Wilders fans. De oprichter van TV station Bridges TV, speciaal bedoeld om de islam een betere naam te bezorgen zit vast vanwege het onthoofden van zijn vrouw.
http://blogs.news.com.au/(...)omments/hassan_chop/
Dit soort dingen kun je niet verzinnen.
Hadden we in Nederland ook niet een dergelijk initiatief?![]()
Dus eerst moet men in Nederland ook iemand zijn vrouw onthoofden voordat jij er wat van kunt vinden?quote:Op zondag 15 februari 2009 20:41 schreef voyeur het volgende:
Geen idee. Is dat ook gestrand omdat die man zijn vrouw onthoofdde? Als dat zo is zou ik er een apart topic over openen want dat zou toch verbijsterend zijn.
Dat is wel erg ironisch.quote:Op zondag 15 februari 2009 19:23 schreef buachaille het volgende:
Eventjes offtopic maar speciaal voor alle Wilders fans. De oprichter van TV station Bridges TV, speciaal bedoeld om de islam een betere naam te bezorgen zit vast vanwege het onthoofden van zijn vrouw.
http://blogs.news.com.au/(...)omments/hassan_chop/
Dit soort dingen kun je niet verzinnen.
Hadden we in Nederland ook niet een dergelijk initiatief?![]()
Nee schaap, jij legt een verband tussen de man zijn bedrijf en het familiedrama. Ik wist helemaal niet dat dit soort vreselijke dingen in speciale beroepsgroepen meer voorkwamen. Vervolgens suggereer je dat er ook iemand in NL is met plannen voor een moslim omroep en vraag ik me dus af of ik al 112 moet bellen.quote:Op zondag 15 februari 2009 20:58 schreef buachaille het volgende:
[..]
Dus eerst moet men in Nederland ook iemand zijn vrouw onthoofden voordat jij er wat van kunt vinden?
En leer toch eens lezen geit! ik schrijf toch speciaal voor de Wilders fans???
Zoals je voorganger al schrijft, het hele voorval is ontzettend ironisch en daarom het vermelden waard. Ik zal het voor de zekerheid uitleggen, ironisch omdat iemand die zich met een omroep opwerpt als pleitbezorger voor de islam vervolgens zelf het clichébeeld bevestigt dat het publiek van deze religie heeft. En dat clichébeeld betreft mannen die een lange baard onder hun bivakmuts gepropt hebben en op een matig youtube filmpje een arme westerling zijn hoofd eraf halen. Door te melden dat we in NL ook een dergelijk initiatief krijgen maak ik me schuldig aan sacasme.quote:Op zondag 15 februari 2009 21:08 schreef voyeur het volgende:Nee schaap, jij legt een verband tussen de man zijn bedrijf en het familiedrama. Ik wist helemaal niet dat dit soort vreselijke dingen in speciale beroepsgroepen meer voorkwamen. Vervolgens suggereer je dat er ook iemand in NL is met plannen voor een moslim omroep en vraag ik me dus af of ik al 112 moet bellen.
Sacasme moge het zijn, maar het lijkt niet alsof je veel gevoel voor humor hebt. Ik gebruikte ironie. Wil ik die ook woordelijk uitleggen?quote:Op zondag 15 februari 2009 21:20 schreef buachaille het volgende:
[..]
Zoals je voorganger al schrijft, het hele voorval is ontzettend ironisch en daarom het vermelden waard. Ik zal het voor de zekerheid uitleggen, ironisch omdat iemand die zich met een omroep opwerpt als pleitbezorger voor de islam vervolgens zelf het clichébeeld bevestigt dat het publiek van deze religie heeft. En dat clichébeeld betreft mannen die een lange baard onder hun bivakmuts gepropt hebben en op een matig youtube filmpje een arme westerling zijn hoofd eraf halen. Door te melden dat we in NL ook een dergelijk initiatief krijgen maak ik me schuldig aan sacasme.
Het clichébeeld van de "directeur" dat ik heb is een dikke man in een mercedes met leren fauteuils een sigaar in de mond en een rokende schoorsteen op de achtergrond inderdaad. Maar dat komt misschien ook een beetje omdat ik veel tekeningen van Peter van Straaten gezien heb.quote:Op zondag 15 februari 2009 21:35 schreef voyeur het volgende:
Sacasme moge het zijn, maar het lijkt niet alsof je veel gevoel voor humor hebt. Ik gebruikte ironie. Wil ik die ook woordelijk uitleggen?
Jouw cliche beeld is kennelijk het mijne niet. Dat je bij directeur een dikke man met een sigaar voor je ziet enzo?
Je bent er bijna dan. Peter van Straaten is om te lachen net als Wilders.quote:Op zondag 15 februari 2009 21:48 schreef buachaille het volgende:
[..]
Het clichébeeld van de "directeur" dat ik heb is een dikke man in een mercedes met leren fauteuils een sigaar in de mond en een rokende schoorsteen op de achtergrond inderdaad. Maar dat komt misschien ook een beetje omdat ik veel tekeningen van Peter van Straaten gezien heb.
Aha, dus de oeroude reactie om de pers de schuld te geven van slecht nieuws leeft ook bij de anti-Wilders / pro-Islam kliek?quote:Op dinsdag 17 februari 2009 19:42 schreef snowgoon het volgende:
Ik denk niet dat die onthoofdingen minder vaak gebeurde vroeger. Vermoedelijk is het eerder zo dat er ineens meer aandacht aan wordt besteed door de media.
Daar heb je wel een beetje een punt. Ik plaatste dit feit in dit topic er vanuit gaande dat de pro-Wilders mensen (waarvan ik er zelf één ben zij het een gematigde) wel aardigheid zouden hebben in een dergelijk feit. Had geen zin om een nieuw topic te openen, misschien onbewust wel juist vanwege het feit dat de Islam zoveel ellende veroorzaakt en je toch niet bezig kunt blijven met het geven van aandacht aan al die zieke figuren? Ik bedoel : het is wel heel erg makkelijk om het ene na het andere topic over de islam te openenquote:En wat hebben onthoofdingen met Wilders terugreis uit Engeland te maken? Of is het gewoon een zoveelste poging om er een moslim bash topic van te maken.
Er wordt hier al gezegd, als de pers geen aandacht geeft aan Wilders, dan weet niemand van zijn plannen. Dat is gewoon een feit en dat is dan bij onthoofdingen ook zo.quote:Op dinsdag 17 februari 2009 19:55 schreef buachaille het volgende:
[..]
Aha, dus de oeroude reactie om de pers de schuld te geven van slecht nieuws leeft ook bij de anti-Wilders / pro-Islam kliek?
[..]
Daar heb je wel een beetje een punt. Ik plaatste dit feit in dit topic er vanuit gaande dat de pro-Wilders mensen (waarvan ik er zelf één ben zij het een gematigde) wel aardigheid zouden hebben in een dergelijk feit. Had geen zin om een nieuw topic te openen, misschien onbewust wel juist vanwege het feit dat de Islam zoveel ellende veroorzaakt en je toch niet bezig kunt blijven met het geven van aandacht aan al die zieke figuren? Ik bedoel : het is wel heel erg makkelijk om het ene na het andere topic over de islam te openen
Ontopic: nog een editorial uit de WSJ over Wilders: http://online.wsj.com/art(...)od=djemEditorialPage
WIlders wordt in dit stuk voorgesteld als de 21e eeuwse Rushdie, en de linkse politiek als de 21e eeuwse renegades.
Als er iemand onthoofd wordt dan heeft het publiek het recht ervan af te weten. Dat recht bestaat ook als een haai iemands been eraf bijt. Ook al gebeurt dat maar 20x per jaar en gaan er duizend keer zoveel mensen dood aan een verwaarloosde obstipatie toch blijft het nieuws. En dan hebben de haaien het nog veel slechter dan de islam-aanhangers.quote:Op dinsdag 17 februari 2009 20:07 schreef snowgoon het volgende:
Er wordt hier al gezegd, als de pers geen aandacht geeft aan Wilders, dan weet niemand van zijn plannen. Dat is gewoon een feit en dat is dan bij onthoofdingen ook zo.
Jammer voor jou maar het Wilders hoofdstuk is nog niet afgesloten, nog lang niet afgeslotenquote:
quote:Op dinsdag 17 februari 2009 20:20 schreef buachaille het volgende:
[..]
Jammer voor jou maar het Wilders hoofdstuk is nog niet afgesloten, nog lang niet afgesloten
Recht???quote:Op dinsdag 17 februari 2009 20:19 schreef buachaille het volgende:
[..]
Als er iemand onthoofd wordt dan heeft het publiek het recht ervan af te weten. Dat recht bestaat ook als een haai iemands been eraf bijt. Ook al gebeurt dat maar 20x per jaar en gaan er duizend keer zoveel mensen dood aan een verwaarloosde obstipatie toch blijft het nieuws. En dan hebben de haaien het nog veel slechter dan de islam-aanhangers.
Nou je maakt je er zelf anders ook schuldig aan. Nederland kent misschien 500 aanhangers van extreem-rechts die elkaar treffen in clubhuizen en de tijd doorbrengen met het drinken van hollandia bier en het uitwisselen van hun bruine ideeën. Een stel idioten laat ik dat voorop stellen maar verder zoeken ze het maar uit wat mij betreft. Moet je de huivering door links-nederland zien gaan als er eens een paar in een provinciestadje gaan demonstreren tegen pedofielenquote:Op woensdag 18 februari 2009 15:45 schreef voyeur het volgende:We huiveren graag van enge dingen (krokodillen, onthoofdingen, moslims) en negeren de echte killers liever. (alcohol, keukentrapjes en auto's).
Het heet kop in het zand steken, maar het bevalt erg veel mensen en zeker Wilders aanhangers.
Je dacht toch niet echt dat ik me druk maakte om die paar kaalkopjes in de provincie?quote:Op woensdag 18 februari 2009 15:53 schreef buachaille het volgende:
[..]
Nou je maakt je er zelf anders ook schuldig aan. Nederland kent misschien 500 aanhangers van extreem-rechts die elkaar treffen in clubhuizen en de tijd doorbrengen met het drinken van hollandia bier en het uitwisselen van hun bruine ideeën. Een stel idioten laat ik dat voorop stellen maar verder zoeken ze het maar uit wat mij betreft. Moet je de huivering door links-nederland zien gaan als er eens een paar in een provinciestadje gaan demonstreren tegen pedofielen
Die indruk had ik wel inderdaad, je lijkt me typisch een representant van een stroming in nederland die niets erger vindt dan het hebben van kritiek op de multiculturele samenleving. Maar als dat niet zo is dan mag je mijn opmerking wat algemener opvatten.quote:Op woensdag 18 februari 2009 15:59 schreef voyeur het volgende:
Je dacht toch niet echt dat ik me druk maakte om die paar kaalkopjes in de provincie?
quote:Italië laat Wilders wel toe
Geert Wilders is Italië wél zonder problemen binnengekomen om daar zijn film Fitna te vertonen.
Groot/Brittannië
Vorige week de PVV-leider tegengehouden toen hij naar Londen wilde gaan. Hij mocht Groot-Brittannië niet in, omdat Wilders volgens de Britse regering vanwege zijn uitspraken over moslims en hun geloof een bedreiging voor de openbare veiligheid vormt.
Prijs
In Rome zal Wilders zijn anti-koran vertonen en een prijs in ontvangst nemen voor zijn inzet voor de vrijheid van meningsuiting.
Ben je er wel eens geweest? Ik heb nooit iets gemerkt van buitenlanderhaat in al die keren dat ik er geweest ben.quote:Op donderdag 19 februari 2009 12:17 schreef Mutant01 het volgende:
Italië is zelf inderdaad een behoorlijk rechts land, zeg maar gerust extreem rechts. (En zo corrupt als de neten, hmmm wellicht een verband).
Ik zelf niet, een aantal kennissen wel. Lega Nord schijnt erg populair te zijn in bepaalde contreien. En dat men tegen een toerist doorgaans niet zo racistische zal zijn, zou best kunnen. Maar je moet niet als zwervende Indiër ergens gaan liggen, want dan sta je zo in de fik.quote:Op donderdag 19 februari 2009 12:25 schreef Diederik_Duck het volgende:
[..]
Ben je er wel eens geweest? Ik heb nooit iets gemerkt van buitenlanderhaat in al die keren dat ik er geweest ben.
Correct, maar de Lega Nord is vooral een protestpartij tegen het financieren door het rijke noorden van het veel armere zuiden, niet specifiek tegen buitenlanders gericht.quote:Op donderdag 19 februari 2009 12:27 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Ik zelf niet, een aantal kennissen wel. Lega Nord schijnt erg populair te zijn in bepaalde contreien.
Ik heb natuurlijk een nogal Noord-Europees uiterlijk, dat kan misschien ook een rol spelen.quote:En dat men tegen een toerist doorgaans niet zo racistische zal zijn, zou best kunnen.
Nu ja, daar hebben Italianen het inderdaad niet zo op. Maar volgens mij kun je best redelijk als buitenlander leven in Italie als je normaal je brood verdient.quote:Maar je moet niet als zwervende Indiër ergens gaan liggen, want dan sta je zo in de fik.
Ja, ik ben er vrij veel geweest. En ja, Italie staat bekend om zijn buitenlanderhaat. Nero is geen positief woord daar, je kunt beter Bianci zijn.quote:Op donderdag 19 februari 2009 12:25 schreef Diederik_Duck het volgende:
[..]
Ben je er wel eens geweest? Ik heb nooit iets gemerkt van buitenlanderhaat in al die keren dat ik er geweest ben.
quote:Op donderdag 19 februari 2009 11:55 schreef capricia het volgende:
Zolang je in Italie nog gewoon Hitler en Mussolini-wijn kunt kopen om de "grote roergangers" te eren, kijk ik niet op dat Wilders daar ook welkom is.
[ afbeelding ]
Wilders hoop dat hij ooit ook in deze etalage komt te staan...![]()
Ik denk dat Wilders een witte wijn wordt...wat denk jij?quote:
Goh he, wat een nieuws! Een Schengen-land laat een andere Schengen-land lid zomaar in het land! En dat terwijl een niet-Schengen-land dat niet deed!quote:
Volgens mij zegt niemand dat het land ineens extreem-rechts is geworden, dat land was het altijd al.quote:Op donderdag 19 februari 2009 13:13 schreef damian5700 het volgende:
Inderdaad is de actie van Smith bijzonder en Italië niet ineens extreem-rechts, omdat Wilders op Italiaans grondgebied mag komen.
Feitelijk zeg ik dat Wilders meerdere Europese landen zal mogen betreden en om die vervolgens te scharen onder het kopje 'foute landen' of extreem-rechts, vanwege Wilders, is niet reëel. De actie van Smith was uitzonderlijk en hoogst opmerkelijk. Dat Wilders in Italië en andere Europese landen mag komen niet.quote:Op donderdag 19 februari 2009 13:20 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Volgens mij zegt niemand dat het land ineens extreem-rechts is geworden, dat land was het altijd al.
Eens. Een land wat bezocht wordt door Wilders hoeft niet per definitie een extreem rechts land te zijn. Maar het kan natuurlijk wel zo zijn dat het land extreem rechts is.quote:Op donderdag 19 februari 2009 13:46 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Feitelijk zeg ik dat Wilders meerdere Europese landen zal mogen betreden en om die vervolgens te scharen onder het kopje 'foute landen' of extreem-rechts, vanwege Wilders, is niet reëel. De actie van Smith was uitzonderlijk en hoogst opmerkelijk. Dat Wilders in Italië en andere Europese landen mag komen niet.
Yup, iedereen en alles is extreem rechts als men niet in volle extase in het bruine sterretje van de moslims kruipt.quote:Op donderdag 19 februari 2009 13:20 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Volgens mij zegt niemand dat het land ineens extreem-rechts is geworden, dat land was het altijd al.
Goed tegenargument.quote:Op donderdag 19 februari 2009 14:06 schreef Dr.Nikita het volgende:
[..]
Yup, iedereen en alles is extreem rechts als men niet in volle extase in het bruine sterretje van de moslims kruipt.
Wel Blanc de blanc, denk ik.quote:Op donderdag 19 februari 2009 12:43 schreef capricia het volgende:
[..]
Ik denk dat Wilders een witte wijn wordt...wat denk jij?![]()
Een soort Sauvignon Blanc of zo...
Ik zal niet gaan fotoshoppen, maar mn handen jeuken..!quote:
Hou je vooral niet in. Ben zeer benieuwd, namelijk.quote:Op donderdag 19 februari 2009 15:26 schreef capricia het volgende:
[..]
Ik zal niet gaan fotoshoppen, maar mn handen jeuken..!
En terecht. Nederland zou het ook niet accepteren als een ander land zich gaat bemoeien met wie wel en niet Nederland in komt.quote:Kabinet weigert zaak-Wilders bij EU aan te kaarten
Van onze verslaggever Theo Koelé
gepubliceerd op 20 februari 2009 19:55, bijgewerkt op 19:58
DEN HAAG - CDA-minister Verhagen van Buitenlandse Zaken tekent bij de Europese Unie geen protest aan tegen het feit dat PVV-leider Wilders de toegang tot Groot-Brittannië is ontzegd. Het kabinet heeft dat vrijdag besloten.
Daarmee legt het kabinet een motie naast zich neer, die deze week op een ruime Kamermeerderheid kon rekenen. In de door VVD-leider Rutte ingediende motie wordt de regering opgeroepen om ‘de kwestie van het weigeren van een lid van het Nederlandse parlement formeel aan de orde te stellen’.
Volgens Verhagen heeft Groot-Brittannië niet in strijd gehandeld met de Europese regels voor vrij personenverkeer. Wilders, die zijn film Fitna wilde vertonen in het Britse parlement, werd deze maand op een vliegveld in Londen tegengehouden, omdat hij een gevaar zou zijn voor de openbare veiligheid. Verhagen wees er gisteren nogmaals op dat Wilders de weg naar de rechter openstaat.
Volgens de VVD miskent de minister het principiële karakter van de affaire. ‘Het gaat om een fundamentele zaak. De EU is een gemeenschap van waarden, waaronder de vrijheid van meningsuiting’, aldus Kamerlid Ten Broeke. Hij noemde de houding van Verhagen en het CDA – dat als enige regeringspartij tegen de motie stemde – ‘labbekakkerig’.
Kwalijke zaak!quote:Op zaterdag 21 februari 2009 09:49 schreef snowgoon het volgende:
http://www.volkskrant.nl/(...)ij_EU_aan_te_kaarten
[..]
En terecht. Nederland zou het ook niet accepteren als een ander land zich gaat bemoeien met wie wel en niet Nederland in komt.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |