Nou ben ik het niet eens met de PVV, maar vanuit de rechterhoek denken mensen weer zo over bijv. de SP of PVDA. Dat ze met een oplossing komen die ergens anders een probleem creeërt, of in plaats van de oorzaak het gevolg oplossen. (dus dweilen met de kraan open). M.a.w. elke partij is populistisch, het ligt er maar net aan uit welke hoek je het bekijkt.quote:Op zaterdag 14 februari 2009 18:52 schreef snowgoon het volgende:
[..]
Ze zullen het vast wel allemaal doen.
Maar de PVV spant toch wel de kroon. Allerlei problemen aankaarten en zeggen dat ze aangepakt zullen worden. Maar niet uitleggen hoe dat kan of onrealistische oplossingen geven.
quote:'Wilders wil zelf ook mensen weren'
DEN HAAG - Geert Wilders zou er begrip voor moeten hebben dat hem de toegang tot Groot-Brittannië is ontzegd. Juist Wilders heeft altijd gepleit voor een inreisverbod voor mensen die de veiligheid in gevaar zouden kunnen brengen. Dat zeiden premier Balkenende en minister Verhagen (Buitenlandse Zaken) gisteren na de vergadering van de ministerraad.
Niettemin belde Balkenende gisteren met zijn Britse collega Gordon Brown om hem te zeggen dat het kabinet het er niet mee eens is dat Wilders donderdag aan de grens werd geweerd. Brown verwees volgens de premier naar het Britse beleid mensen te weigeren die mogelijk een gevaar opleveren voor de openbare orde.
Het staat Wilders vrij bezwaar tegen zijn inreisverbod aan te tekenen en Balkenende en Verhagen benadrukten dat zij vinden dat de PVV-leider die stap vooral moet zetten. Het kabinet zal hem dan met raad en daad bijstaan. „Wij zijn het ook niet eens met het Britse besluit,’’ zegt Verhagen.
Hij bestrijdt de kritiek van Wilders als zou hij zich te weinig hebben verzet. ,,Ik heb alles geprobeerd om de Britten op andere gedachten te brengen.”
Da's niet erg waarschijnlijk, Wilders is al eerder in GB geweest zonder dat dit leidde tot 'moslim-acties'. GB laat gewoon zien dat ze de regels op iedereen toepassen en daarmee halen ze ieder argument weg dat ze alleen moslims weren.quote:Op vrijdag 13 februari 2009 17:49 schreef qonmann het volgende:
Ze waren bang voor Moslim-acties.
In dat licht gezien was het een verstandig besluit, want die zijn er nu niet geweest
Wat een blamage!quote:Op zaterdag 14 februari 2009 22:15 schreef Drijfzand het volgende:
vier van de 1300 genodigden zijn komen opdagen.
Vond het anders niet zo'n baggerstuk. Schengen-landen en EU landen zijn twee verschillende zaken overigens.quote:Op zaterdag 14 februari 2009 20:35 schreef buachaille het volgende:
In de NRC ,toch een krant die niet als pro-Wilders of zelfs maar neutraal kan worden aangeschreven, een voor Wilders hoopvol artikel. Tenminste hoopvol in die zin dat een eventuele veroordeling strakt vanwege opruiïng geen reden mag zijn hem de toegang te weigeren. Of de eisen die EU lidstaten hanteren om personen de toegang te weigeren van toepassing zijn op Wilders daar laat de schrijver van het artikel zich niet over uit. Net als over het feit dan Spanje wel een Schengenland is en GB niet. Kortom, een baggerstuk uit een baggerkrant.
Geen idee. Is dat ook gestrand omdat die man zijn vrouw onthoofdde? Als dat zo is zou ik er een apart topic over openen want dat zou toch verbijsterend zijn.quote:Op zondag 15 februari 2009 19:23 schreef buachaille het volgende:
Eventjes offtopic maar speciaal voor alle Wilders fans. De oprichter van TV station Bridges TV, speciaal bedoeld om de islam een betere naam te bezorgen zit vast vanwege het onthoofden van zijn vrouw.
http://blogs.news.com.au/(...)omments/hassan_chop/
Dit soort dingen kun je niet verzinnen.
Hadden we in Nederland ook niet een dergelijk initiatief?![]()
Dus eerst moet men in Nederland ook iemand zijn vrouw onthoofden voordat jij er wat van kunt vinden?quote:Op zondag 15 februari 2009 20:41 schreef voyeur het volgende:
Geen idee. Is dat ook gestrand omdat die man zijn vrouw onthoofdde? Als dat zo is zou ik er een apart topic over openen want dat zou toch verbijsterend zijn.
Dat is wel erg ironisch.quote:Op zondag 15 februari 2009 19:23 schreef buachaille het volgende:
Eventjes offtopic maar speciaal voor alle Wilders fans. De oprichter van TV station Bridges TV, speciaal bedoeld om de islam een betere naam te bezorgen zit vast vanwege het onthoofden van zijn vrouw.
http://blogs.news.com.au/(...)omments/hassan_chop/
Dit soort dingen kun je niet verzinnen.
Hadden we in Nederland ook niet een dergelijk initiatief?![]()
Nee schaap, jij legt een verband tussen de man zijn bedrijf en het familiedrama. Ik wist helemaal niet dat dit soort vreselijke dingen in speciale beroepsgroepen meer voorkwamen. Vervolgens suggereer je dat er ook iemand in NL is met plannen voor een moslim omroep en vraag ik me dus af of ik al 112 moet bellen.quote:Op zondag 15 februari 2009 20:58 schreef buachaille het volgende:
[..]
Dus eerst moet men in Nederland ook iemand zijn vrouw onthoofden voordat jij er wat van kunt vinden?
En leer toch eens lezen geit! ik schrijf toch speciaal voor de Wilders fans???
Zoals je voorganger al schrijft, het hele voorval is ontzettend ironisch en daarom het vermelden waard. Ik zal het voor de zekerheid uitleggen, ironisch omdat iemand die zich met een omroep opwerpt als pleitbezorger voor de islam vervolgens zelf het clichébeeld bevestigt dat het publiek van deze religie heeft. En dat clichébeeld betreft mannen die een lange baard onder hun bivakmuts gepropt hebben en op een matig youtube filmpje een arme westerling zijn hoofd eraf halen. Door te melden dat we in NL ook een dergelijk initiatief krijgen maak ik me schuldig aan sacasme.quote:Op zondag 15 februari 2009 21:08 schreef voyeur het volgende:Nee schaap, jij legt een verband tussen de man zijn bedrijf en het familiedrama. Ik wist helemaal niet dat dit soort vreselijke dingen in speciale beroepsgroepen meer voorkwamen. Vervolgens suggereer je dat er ook iemand in NL is met plannen voor een moslim omroep en vraag ik me dus af of ik al 112 moet bellen.
Sacasme moge het zijn, maar het lijkt niet alsof je veel gevoel voor humor hebt. Ik gebruikte ironie. Wil ik die ook woordelijk uitleggen?quote:Op zondag 15 februari 2009 21:20 schreef buachaille het volgende:
[..]
Zoals je voorganger al schrijft, het hele voorval is ontzettend ironisch en daarom het vermelden waard. Ik zal het voor de zekerheid uitleggen, ironisch omdat iemand die zich met een omroep opwerpt als pleitbezorger voor de islam vervolgens zelf het clichébeeld bevestigt dat het publiek van deze religie heeft. En dat clichébeeld betreft mannen die een lange baard onder hun bivakmuts gepropt hebben en op een matig youtube filmpje een arme westerling zijn hoofd eraf halen. Door te melden dat we in NL ook een dergelijk initiatief krijgen maak ik me schuldig aan sacasme.
Het clichébeeld van de "directeur" dat ik heb is een dikke man in een mercedes met leren fauteuils een sigaar in de mond en een rokende schoorsteen op de achtergrond inderdaad. Maar dat komt misschien ook een beetje omdat ik veel tekeningen van Peter van Straaten gezien heb.quote:Op zondag 15 februari 2009 21:35 schreef voyeur het volgende:
Sacasme moge het zijn, maar het lijkt niet alsof je veel gevoel voor humor hebt. Ik gebruikte ironie. Wil ik die ook woordelijk uitleggen?
Jouw cliche beeld is kennelijk het mijne niet. Dat je bij directeur een dikke man met een sigaar voor je ziet enzo?
Je bent er bijna dan. Peter van Straaten is om te lachen net als Wilders.quote:Op zondag 15 februari 2009 21:48 schreef buachaille het volgende:
[..]
Het clichébeeld van de "directeur" dat ik heb is een dikke man in een mercedes met leren fauteuils een sigaar in de mond en een rokende schoorsteen op de achtergrond inderdaad. Maar dat komt misschien ook een beetje omdat ik veel tekeningen van Peter van Straaten gezien heb.
Aha, dus de oeroude reactie om de pers de schuld te geven van slecht nieuws leeft ook bij de anti-Wilders / pro-Islam kliek?quote:Op dinsdag 17 februari 2009 19:42 schreef snowgoon het volgende:
Ik denk niet dat die onthoofdingen minder vaak gebeurde vroeger. Vermoedelijk is het eerder zo dat er ineens meer aandacht aan wordt besteed door de media.
Daar heb je wel een beetje een punt. Ik plaatste dit feit in dit topic er vanuit gaande dat de pro-Wilders mensen (waarvan ik er zelf één ben zij het een gematigde) wel aardigheid zouden hebben in een dergelijk feit. Had geen zin om een nieuw topic te openen, misschien onbewust wel juist vanwege het feit dat de Islam zoveel ellende veroorzaakt en je toch niet bezig kunt blijven met het geven van aandacht aan al die zieke figuren? Ik bedoel : het is wel heel erg makkelijk om het ene na het andere topic over de islam te openenquote:En wat hebben onthoofdingen met Wilders terugreis uit Engeland te maken? Of is het gewoon een zoveelste poging om er een moslim bash topic van te maken.
Er wordt hier al gezegd, als de pers geen aandacht geeft aan Wilders, dan weet niemand van zijn plannen. Dat is gewoon een feit en dat is dan bij onthoofdingen ook zo.quote:Op dinsdag 17 februari 2009 19:55 schreef buachaille het volgende:
[..]
Aha, dus de oeroude reactie om de pers de schuld te geven van slecht nieuws leeft ook bij de anti-Wilders / pro-Islam kliek?
[..]
Daar heb je wel een beetje een punt. Ik plaatste dit feit in dit topic er vanuit gaande dat de pro-Wilders mensen (waarvan ik er zelf één ben zij het een gematigde) wel aardigheid zouden hebben in een dergelijk feit. Had geen zin om een nieuw topic te openen, misschien onbewust wel juist vanwege het feit dat de Islam zoveel ellende veroorzaakt en je toch niet bezig kunt blijven met het geven van aandacht aan al die zieke figuren? Ik bedoel : het is wel heel erg makkelijk om het ene na het andere topic over de islam te openen
Ontopic: nog een editorial uit de WSJ over Wilders: http://online.wsj.com/art(...)od=djemEditorialPage
WIlders wordt in dit stuk voorgesteld als de 21e eeuwse Rushdie, en de linkse politiek als de 21e eeuwse renegades.
Als er iemand onthoofd wordt dan heeft het publiek het recht ervan af te weten. Dat recht bestaat ook als een haai iemands been eraf bijt. Ook al gebeurt dat maar 20x per jaar en gaan er duizend keer zoveel mensen dood aan een verwaarloosde obstipatie toch blijft het nieuws. En dan hebben de haaien het nog veel slechter dan de islam-aanhangers.quote:Op dinsdag 17 februari 2009 20:07 schreef snowgoon het volgende:
Er wordt hier al gezegd, als de pers geen aandacht geeft aan Wilders, dan weet niemand van zijn plannen. Dat is gewoon een feit en dat is dan bij onthoofdingen ook zo.
Jammer voor jou maar het Wilders hoofdstuk is nog niet afgesloten, nog lang niet afgeslotenquote:
quote:Op dinsdag 17 februari 2009 20:20 schreef buachaille het volgende:
[..]
Jammer voor jou maar het Wilders hoofdstuk is nog niet afgesloten, nog lang niet afgesloten
Recht???quote:Op dinsdag 17 februari 2009 20:19 schreef buachaille het volgende:
[..]
Als er iemand onthoofd wordt dan heeft het publiek het recht ervan af te weten. Dat recht bestaat ook als een haai iemands been eraf bijt. Ook al gebeurt dat maar 20x per jaar en gaan er duizend keer zoveel mensen dood aan een verwaarloosde obstipatie toch blijft het nieuws. En dan hebben de haaien het nog veel slechter dan de islam-aanhangers.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |