Geen idee. Is dat ook gestrand omdat die man zijn vrouw onthoofdde? Als dat zo is zou ik er een apart topic over openen want dat zou toch verbijsterend zijn.quote:Op zondag 15 februari 2009 19:23 schreef buachaille het volgende:
Eventjes offtopic maar speciaal voor alle Wilders fans. De oprichter van TV station Bridges TV, speciaal bedoeld om de islam een betere naam te bezorgen zit vast vanwege het onthoofden van zijn vrouw.
http://blogs.news.com.au/(...)omments/hassan_chop/
Dit soort dingen kun je niet verzinnen.
Hadden we in Nederland ook niet een dergelijk initiatief?![]()
Dus eerst moet men in Nederland ook iemand zijn vrouw onthoofden voordat jij er wat van kunt vinden?quote:Op zondag 15 februari 2009 20:41 schreef voyeur het volgende:
Geen idee. Is dat ook gestrand omdat die man zijn vrouw onthoofdde? Als dat zo is zou ik er een apart topic over openen want dat zou toch verbijsterend zijn.
Dat is wel erg ironisch.quote:Op zondag 15 februari 2009 19:23 schreef buachaille het volgende:
Eventjes offtopic maar speciaal voor alle Wilders fans. De oprichter van TV station Bridges TV, speciaal bedoeld om de islam een betere naam te bezorgen zit vast vanwege het onthoofden van zijn vrouw.
http://blogs.news.com.au/(...)omments/hassan_chop/
Dit soort dingen kun je niet verzinnen.
Hadden we in Nederland ook niet een dergelijk initiatief?![]()
Nee schaap, jij legt een verband tussen de man zijn bedrijf en het familiedrama. Ik wist helemaal niet dat dit soort vreselijke dingen in speciale beroepsgroepen meer voorkwamen. Vervolgens suggereer je dat er ook iemand in NL is met plannen voor een moslim omroep en vraag ik me dus af of ik al 112 moet bellen.quote:Op zondag 15 februari 2009 20:58 schreef buachaille het volgende:
[..]
Dus eerst moet men in Nederland ook iemand zijn vrouw onthoofden voordat jij er wat van kunt vinden?
En leer toch eens lezen geit! ik schrijf toch speciaal voor de Wilders fans???
Zoals je voorganger al schrijft, het hele voorval is ontzettend ironisch en daarom het vermelden waard. Ik zal het voor de zekerheid uitleggen, ironisch omdat iemand die zich met een omroep opwerpt als pleitbezorger voor de islam vervolgens zelf het clichébeeld bevestigt dat het publiek van deze religie heeft. En dat clichébeeld betreft mannen die een lange baard onder hun bivakmuts gepropt hebben en op een matig youtube filmpje een arme westerling zijn hoofd eraf halen. Door te melden dat we in NL ook een dergelijk initiatief krijgen maak ik me schuldig aan sacasme.quote:Op zondag 15 februari 2009 21:08 schreef voyeur het volgende:Nee schaap, jij legt een verband tussen de man zijn bedrijf en het familiedrama. Ik wist helemaal niet dat dit soort vreselijke dingen in speciale beroepsgroepen meer voorkwamen. Vervolgens suggereer je dat er ook iemand in NL is met plannen voor een moslim omroep en vraag ik me dus af of ik al 112 moet bellen.
Sacasme moge het zijn, maar het lijkt niet alsof je veel gevoel voor humor hebt. Ik gebruikte ironie. Wil ik die ook woordelijk uitleggen?quote:Op zondag 15 februari 2009 21:20 schreef buachaille het volgende:
[..]
Zoals je voorganger al schrijft, het hele voorval is ontzettend ironisch en daarom het vermelden waard. Ik zal het voor de zekerheid uitleggen, ironisch omdat iemand die zich met een omroep opwerpt als pleitbezorger voor de islam vervolgens zelf het clichébeeld bevestigt dat het publiek van deze religie heeft. En dat clichébeeld betreft mannen die een lange baard onder hun bivakmuts gepropt hebben en op een matig youtube filmpje een arme westerling zijn hoofd eraf halen. Door te melden dat we in NL ook een dergelijk initiatief krijgen maak ik me schuldig aan sacasme.
Het clichébeeld van de "directeur" dat ik heb is een dikke man in een mercedes met leren fauteuils een sigaar in de mond en een rokende schoorsteen op de achtergrond inderdaad. Maar dat komt misschien ook een beetje omdat ik veel tekeningen van Peter van Straaten gezien heb.quote:Op zondag 15 februari 2009 21:35 schreef voyeur het volgende:
Sacasme moge het zijn, maar het lijkt niet alsof je veel gevoel voor humor hebt. Ik gebruikte ironie. Wil ik die ook woordelijk uitleggen?
Jouw cliche beeld is kennelijk het mijne niet. Dat je bij directeur een dikke man met een sigaar voor je ziet enzo?
Je bent er bijna dan. Peter van Straaten is om te lachen net als Wilders.quote:Op zondag 15 februari 2009 21:48 schreef buachaille het volgende:
[..]
Het clichébeeld van de "directeur" dat ik heb is een dikke man in een mercedes met leren fauteuils een sigaar in de mond en een rokende schoorsteen op de achtergrond inderdaad. Maar dat komt misschien ook een beetje omdat ik veel tekeningen van Peter van Straaten gezien heb.
Aha, dus de oeroude reactie om de pers de schuld te geven van slecht nieuws leeft ook bij de anti-Wilders / pro-Islam kliek?quote:Op dinsdag 17 februari 2009 19:42 schreef snowgoon het volgende:
Ik denk niet dat die onthoofdingen minder vaak gebeurde vroeger. Vermoedelijk is het eerder zo dat er ineens meer aandacht aan wordt besteed door de media.
Daar heb je wel een beetje een punt. Ik plaatste dit feit in dit topic er vanuit gaande dat de pro-Wilders mensen (waarvan ik er zelf één ben zij het een gematigde) wel aardigheid zouden hebben in een dergelijk feit. Had geen zin om een nieuw topic te openen, misschien onbewust wel juist vanwege het feit dat de Islam zoveel ellende veroorzaakt en je toch niet bezig kunt blijven met het geven van aandacht aan al die zieke figuren? Ik bedoel : het is wel heel erg makkelijk om het ene na het andere topic over de islam te openenquote:En wat hebben onthoofdingen met Wilders terugreis uit Engeland te maken? Of is het gewoon een zoveelste poging om er een moslim bash topic van te maken.
Er wordt hier al gezegd, als de pers geen aandacht geeft aan Wilders, dan weet niemand van zijn plannen. Dat is gewoon een feit en dat is dan bij onthoofdingen ook zo.quote:Op dinsdag 17 februari 2009 19:55 schreef buachaille het volgende:
[..]
Aha, dus de oeroude reactie om de pers de schuld te geven van slecht nieuws leeft ook bij de anti-Wilders / pro-Islam kliek?
[..]
Daar heb je wel een beetje een punt. Ik plaatste dit feit in dit topic er vanuit gaande dat de pro-Wilders mensen (waarvan ik er zelf één ben zij het een gematigde) wel aardigheid zouden hebben in een dergelijk feit. Had geen zin om een nieuw topic te openen, misschien onbewust wel juist vanwege het feit dat de Islam zoveel ellende veroorzaakt en je toch niet bezig kunt blijven met het geven van aandacht aan al die zieke figuren? Ik bedoel : het is wel heel erg makkelijk om het ene na het andere topic over de islam te openen
Ontopic: nog een editorial uit de WSJ over Wilders: http://online.wsj.com/art(...)od=djemEditorialPage
WIlders wordt in dit stuk voorgesteld als de 21e eeuwse Rushdie, en de linkse politiek als de 21e eeuwse renegades.
Als er iemand onthoofd wordt dan heeft het publiek het recht ervan af te weten. Dat recht bestaat ook als een haai iemands been eraf bijt. Ook al gebeurt dat maar 20x per jaar en gaan er duizend keer zoveel mensen dood aan een verwaarloosde obstipatie toch blijft het nieuws. En dan hebben de haaien het nog veel slechter dan de islam-aanhangers.quote:Op dinsdag 17 februari 2009 20:07 schreef snowgoon het volgende:
Er wordt hier al gezegd, als de pers geen aandacht geeft aan Wilders, dan weet niemand van zijn plannen. Dat is gewoon een feit en dat is dan bij onthoofdingen ook zo.
Jammer voor jou maar het Wilders hoofdstuk is nog niet afgesloten, nog lang niet afgeslotenquote:
quote:Op dinsdag 17 februari 2009 20:20 schreef buachaille het volgende:
[..]
Jammer voor jou maar het Wilders hoofdstuk is nog niet afgesloten, nog lang niet afgesloten
Recht???quote:Op dinsdag 17 februari 2009 20:19 schreef buachaille het volgende:
[..]
Als er iemand onthoofd wordt dan heeft het publiek het recht ervan af te weten. Dat recht bestaat ook als een haai iemands been eraf bijt. Ook al gebeurt dat maar 20x per jaar en gaan er duizend keer zoveel mensen dood aan een verwaarloosde obstipatie toch blijft het nieuws. En dan hebben de haaien het nog veel slechter dan de islam-aanhangers.
Nou je maakt je er zelf anders ook schuldig aan. Nederland kent misschien 500 aanhangers van extreem-rechts die elkaar treffen in clubhuizen en de tijd doorbrengen met het drinken van hollandia bier en het uitwisselen van hun bruine ideeën. Een stel idioten laat ik dat voorop stellen maar verder zoeken ze het maar uit wat mij betreft. Moet je de huivering door links-nederland zien gaan als er eens een paar in een provinciestadje gaan demonstreren tegen pedofielenquote:Op woensdag 18 februari 2009 15:45 schreef voyeur het volgende:We huiveren graag van enge dingen (krokodillen, onthoofdingen, moslims) en negeren de echte killers liever. (alcohol, keukentrapjes en auto's).
Het heet kop in het zand steken, maar het bevalt erg veel mensen en zeker Wilders aanhangers.
Je dacht toch niet echt dat ik me druk maakte om die paar kaalkopjes in de provincie?quote:Op woensdag 18 februari 2009 15:53 schreef buachaille het volgende:
[..]
Nou je maakt je er zelf anders ook schuldig aan. Nederland kent misschien 500 aanhangers van extreem-rechts die elkaar treffen in clubhuizen en de tijd doorbrengen met het drinken van hollandia bier en het uitwisselen van hun bruine ideeën. Een stel idioten laat ik dat voorop stellen maar verder zoeken ze het maar uit wat mij betreft. Moet je de huivering door links-nederland zien gaan als er eens een paar in een provinciestadje gaan demonstreren tegen pedofielen
Die indruk had ik wel inderdaad, je lijkt me typisch een representant van een stroming in nederland die niets erger vindt dan het hebben van kritiek op de multiculturele samenleving. Maar als dat niet zo is dan mag je mijn opmerking wat algemener opvatten.quote:Op woensdag 18 februari 2009 15:59 schreef voyeur het volgende:
Je dacht toch niet echt dat ik me druk maakte om die paar kaalkopjes in de provincie?
quote:Italië laat Wilders wel toe
Geert Wilders is Italië wél zonder problemen binnengekomen om daar zijn film Fitna te vertonen.
Groot/Brittannië
Vorige week de PVV-leider tegengehouden toen hij naar Londen wilde gaan. Hij mocht Groot-Brittannië niet in, omdat Wilders volgens de Britse regering vanwege zijn uitspraken over moslims en hun geloof een bedreiging voor de openbare veiligheid vormt.
Prijs
In Rome zal Wilders zijn anti-koran vertonen en een prijs in ontvangst nemen voor zijn inzet voor de vrijheid van meningsuiting.
Ben je er wel eens geweest? Ik heb nooit iets gemerkt van buitenlanderhaat in al die keren dat ik er geweest ben.quote:Op donderdag 19 februari 2009 12:17 schreef Mutant01 het volgende:
Italië is zelf inderdaad een behoorlijk rechts land, zeg maar gerust extreem rechts. (En zo corrupt als de neten, hmmm wellicht een verband).
Ik zelf niet, een aantal kennissen wel. Lega Nord schijnt erg populair te zijn in bepaalde contreien. En dat men tegen een toerist doorgaans niet zo racistische zal zijn, zou best kunnen. Maar je moet niet als zwervende Indiër ergens gaan liggen, want dan sta je zo in de fik.quote:Op donderdag 19 februari 2009 12:25 schreef Diederik_Duck het volgende:
[..]
Ben je er wel eens geweest? Ik heb nooit iets gemerkt van buitenlanderhaat in al die keren dat ik er geweest ben.
Correct, maar de Lega Nord is vooral een protestpartij tegen het financieren door het rijke noorden van het veel armere zuiden, niet specifiek tegen buitenlanders gericht.quote:Op donderdag 19 februari 2009 12:27 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Ik zelf niet, een aantal kennissen wel. Lega Nord schijnt erg populair te zijn in bepaalde contreien.
Ik heb natuurlijk een nogal Noord-Europees uiterlijk, dat kan misschien ook een rol spelen.quote:En dat men tegen een toerist doorgaans niet zo racistische zal zijn, zou best kunnen.
Nu ja, daar hebben Italianen het inderdaad niet zo op. Maar volgens mij kun je best redelijk als buitenlander leven in Italie als je normaal je brood verdient.quote:Maar je moet niet als zwervende Indiër ergens gaan liggen, want dan sta je zo in de fik.
Ja, ik ben er vrij veel geweest. En ja, Italie staat bekend om zijn buitenlanderhaat. Nero is geen positief woord daar, je kunt beter Bianci zijn.quote:Op donderdag 19 februari 2009 12:25 schreef Diederik_Duck het volgende:
[..]
Ben je er wel eens geweest? Ik heb nooit iets gemerkt van buitenlanderhaat in al die keren dat ik er geweest ben.
quote:Op donderdag 19 februari 2009 11:55 schreef capricia het volgende:
Zolang je in Italie nog gewoon Hitler en Mussolini-wijn kunt kopen om de "grote roergangers" te eren, kijk ik niet op dat Wilders daar ook welkom is.
[ afbeelding ]
Wilders hoop dat hij ooit ook in deze etalage komt te staan...![]()
Ik denk dat Wilders een witte wijn wordt...wat denk jij?quote:
Goh he, wat een nieuws! Een Schengen-land laat een andere Schengen-land lid zomaar in het land! En dat terwijl een niet-Schengen-land dat niet deed!quote:
Volgens mij zegt niemand dat het land ineens extreem-rechts is geworden, dat land was het altijd al.quote:Op donderdag 19 februari 2009 13:13 schreef damian5700 het volgende:
Inderdaad is de actie van Smith bijzonder en Italië niet ineens extreem-rechts, omdat Wilders op Italiaans grondgebied mag komen.
Feitelijk zeg ik dat Wilders meerdere Europese landen zal mogen betreden en om die vervolgens te scharen onder het kopje 'foute landen' of extreem-rechts, vanwege Wilders, is niet reëel. De actie van Smith was uitzonderlijk en hoogst opmerkelijk. Dat Wilders in Italië en andere Europese landen mag komen niet.quote:Op donderdag 19 februari 2009 13:20 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Volgens mij zegt niemand dat het land ineens extreem-rechts is geworden, dat land was het altijd al.
Eens. Een land wat bezocht wordt door Wilders hoeft niet per definitie een extreem rechts land te zijn. Maar het kan natuurlijk wel zo zijn dat het land extreem rechts is.quote:Op donderdag 19 februari 2009 13:46 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Feitelijk zeg ik dat Wilders meerdere Europese landen zal mogen betreden en om die vervolgens te scharen onder het kopje 'foute landen' of extreem-rechts, vanwege Wilders, is niet reëel. De actie van Smith was uitzonderlijk en hoogst opmerkelijk. Dat Wilders in Italië en andere Europese landen mag komen niet.
Yup, iedereen en alles is extreem rechts als men niet in volle extase in het bruine sterretje van de moslims kruipt.quote:Op donderdag 19 februari 2009 13:20 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Volgens mij zegt niemand dat het land ineens extreem-rechts is geworden, dat land was het altijd al.
Goed tegenargument.quote:Op donderdag 19 februari 2009 14:06 schreef Dr.Nikita het volgende:
[..]
Yup, iedereen en alles is extreem rechts als men niet in volle extase in het bruine sterretje van de moslims kruipt.
Wel Blanc de blanc, denk ik.quote:Op donderdag 19 februari 2009 12:43 schreef capricia het volgende:
[..]
Ik denk dat Wilders een witte wijn wordt...wat denk jij?![]()
Een soort Sauvignon Blanc of zo...
Ik zal niet gaan fotoshoppen, maar mn handen jeuken..!quote:
Hou je vooral niet in. Ben zeer benieuwd, namelijk.quote:Op donderdag 19 februari 2009 15:26 schreef capricia het volgende:
[..]
Ik zal niet gaan fotoshoppen, maar mn handen jeuken..!
En terecht. Nederland zou het ook niet accepteren als een ander land zich gaat bemoeien met wie wel en niet Nederland in komt.quote:Kabinet weigert zaak-Wilders bij EU aan te kaarten
Van onze verslaggever Theo Koelé
gepubliceerd op 20 februari 2009 19:55, bijgewerkt op 19:58
DEN HAAG - CDA-minister Verhagen van Buitenlandse Zaken tekent bij de Europese Unie geen protest aan tegen het feit dat PVV-leider Wilders de toegang tot Groot-Brittannië is ontzegd. Het kabinet heeft dat vrijdag besloten.
Daarmee legt het kabinet een motie naast zich neer, die deze week op een ruime Kamermeerderheid kon rekenen. In de door VVD-leider Rutte ingediende motie wordt de regering opgeroepen om ‘de kwestie van het weigeren van een lid van het Nederlandse parlement formeel aan de orde te stellen’.
Volgens Verhagen heeft Groot-Brittannië niet in strijd gehandeld met de Europese regels voor vrij personenverkeer. Wilders, die zijn film Fitna wilde vertonen in het Britse parlement, werd deze maand op een vliegveld in Londen tegengehouden, omdat hij een gevaar zou zijn voor de openbare veiligheid. Verhagen wees er gisteren nogmaals op dat Wilders de weg naar de rechter openstaat.
Volgens de VVD miskent de minister het principiële karakter van de affaire. ‘Het gaat om een fundamentele zaak. De EU is een gemeenschap van waarden, waaronder de vrijheid van meningsuiting’, aldus Kamerlid Ten Broeke. Hij noemde de houding van Verhagen en het CDA – dat als enige regeringspartij tegen de motie stemde – ‘labbekakkerig’.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |