abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_65998666
quote:
Op donderdag 12 februari 2009 20:14 schreef gelly het volgende:

[..]

Blijf je op dit "wat je zegt ben je zelf" niveau hangen ? Ik zie je enkel goedkeurend reageren op een ander z'n posts, heb je zelf geen mening ofzo .. Of is het allemaal gewoon te moeilijk ?
Dit bedoel ik...
Over kinderachtig gesproken, als je zo slim bent reageer dan gewoon niet op me.
pi_65998671
quote:
Op donderdag 12 februari 2009 20:15 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Je hebt gelijk, dat is indd het meest hilarische wat ik vandaag heb gehoord.
Je kan het draaien zoals je het wilt, maar het is wel zo, want de islam bestaat pas sinds de 7de eeuw.
"Mensen die tegen Israël zijn, zijn in werkelijkheid antisemieten." Doctor Martin Luther King - 1967
pi_65998696
quote:
Op donderdag 12 februari 2009 20:15 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Je hebt gelijk, dat is indd het meest hilarische wat ik vandaag heb gehoord.
Ik heb de meest wilde geruchten over de Islam zien rondgaan vandaag, maar dit slaat toch wel alles.
Allah Al Watan Al Malik
pi_65998697
Belachelijk, ben het niet met Wilders eens, maar zie graag dat de NL politiek duidelijk laat weten aan de UK dat dit geen manier van doen is.
In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.
pi_65998725
quote:
Op donderdag 12 februari 2009 20:14 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Ben jij op de hoogte van zijn uitspraken of niet?
Ik beweer in ieder geval niet dat hij uitspraken heeft gedaan die niet zo zijn.
pi_65998729
quote:
Op donderdag 12 februari 2009 20:15 schreef Smart_ass het volgende:

[..]

Wat een onzin. Gingen Christenen ook zo uit hun bol toen er spotprenten van Jezus en consorten gepubliceerd werden? Niet te vergelijken met die Moslims in ieder geval.
Christenen flippen al als jij het leven in jouw buik wilt beëindigen en plegen aanslagen op abortusklinieken.
Ga maar eens naar Mexico en Argentinië, daar waar er heilige relikwieën zijn van maria en jezus en spot daar eens met het christendom als je lef hebt.
pi_65998733
quote:
Op donderdag 12 februari 2009 20:15 schreef JohnDope het volgende:
En het meest hilarische van alles is, is dat de islam door de romeinen is uitgevonden, om die lui onder de duim te houden.
. De Romeinen hadden een degelijk geloof voor de komst van het christendom waarom zou men zoiets bedenken als de islam?
pi_65998760
quote:
Op donderdag 12 februari 2009 20:18 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Christenen flippen al als jij het leven in jouw buik wilt beëindigen en plegen aanslagen op abortusklinieken.
Ga maar eens naar Mexico en Argentinië, daar waar er heilige relikwieën zijn van maria en jezus en spot daar eens met het christendom als je lef hebt.
Dat vind ik trouwens net zo belachelijk, ik bepaal godverdomme zelf wel of ik een kind wil of niet...
pi_65998774
quote:
Op donderdag 12 februari 2009 20:18 schreef Smart_ass het volgende:

[..]

Je weet dus niet wat zijn uitspraken zijn, maar je weet wel wat hij niet heeft gezegd.
Allah Al Watan Al Malik
pi_65998777
quote:
Op donderdag 12 februari 2009 20:16 schreef JohnDope het volgende:

[..]

Je kan het draaien zoals je het wilt, maar het is wel zo, want de islam bestaat pas sinds de 7de eeuw.
En de Ahmaddiya sinds de 19e eeuw, zijn zij nu bedacht door de Britten?
Overigens is de Islam ondergang geweest van het Byzantijnse rijk en de macht van de Romeinen in het midden oosten, had ik al gezegd dat het de romeinen waren die Mohammed en de Islam als anti christ bestempelden?
pi_65998779
quote:
Op donderdag 12 februari 2009 20:13 schreef Smart_ass het volgende:

[..]

Blijkbaar ben jij niet zo op de hoogte van de uitspraken van Wilders. Wanneer heeft hij gezegd "Alle Moslims het land uit?"
Ik kan moeilijk al zijn uitspraken letterlijk gaan citeren hè?

http://nl.wikipedia.org/wiki/Geert_Wilders#Strafvervolging
Vervang Koran door Bijbel.

"Het voornaamste programmapunt van de Partij voor de Vrijheid is het tegengaan van de verdere islamisering van Nederland. Daarnaast bepleit de partij lagere belastingen en minder overheidsingrijpen. Verder is Wilders van mening dat bepaalde grondrechten tijdelijk of voorgoed moeten worden beperkt ter bescherming van de Nederlandse nationale identiteit en veiligheid. Zo wil de partij artikel 1 van de Grondwet afschaffen en vervangen door een ander artikel waarin de joods-christelijke en humanistische traditie en cultuur van Nederland als dominante cultuur wordt vastgelegd. Tevens wil de partij een verbod op het preken in moskeeën in een andere dan de Nederlandse taal. De standpunten zijn vastgelegd in het op 21 maart 2006 door Wilders bekend gemaakte partijprogramma "Klare Wijn".
Bron: http://nl.wikipedia.org/wiki/Partij_voor_de_Vrijheid#Standpunten

Als het andersom zou zijn, dus Wilders die de verdere Christenasering ( ) wil tegengaan en de Islam als dominante cultuur vast wil leggen zou men het net zo erg vinden als nu.
pi_65998782
===

[ Bericht 34% gewijzigd door paddy op 12-02-2009 23:15:01 ]
"Mensen die tegen Israël zijn, zijn in werkelijkheid antisemieten." Doctor Martin Luther King - 1967
pi_65998794
-

[ Bericht 50% gewijzigd door Smart_ass op 12-02-2009 20:20:06 ]
  donderdag 12 februari 2009 @ 20:20:02 #216
798 voyeur
bemoeit zich
pi_65998800
quote:
Op donderdag 12 februari 2009 20:14 schreef MrX1982 het volgende:
De westerse wereld kent vanaf vandaag één land minder.

Groot-Brittannië .
Want de definitie van de Westerse wereld is dat daar buitenlanders mogen zeggen wat ze willen? Hoe groot is die Westerse wereld van jou precies?
Here we are now, entertain us.
pi_65998815
quote:
Op donderdag 12 februari 2009 20:17 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Ik heb de meest wilde geruchten over de Islam zien rondgaan vandaag, maar dit slaat toch wel alles.
Hercules was dan Omar r.a. en Xena Zainab bint Djahs, jeweettog.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 12-02-2009 20:20:46 ]
  donderdag 12 februari 2009 @ 20:21:07 #218
21153 RAVW
Alleen maar feiten
pi_65998851
quote:
Op donderdag 12 februari 2009 20:13 schreef attila_de_hun het volgende:

[..]

Ik niet. Dus iedereen gaat dan al niet meer op. IK ben wel bang van de sfeer van haat en angst die Wilders etc. tracht te creeeren...
Dat is wel vreemd en al die JIHAD lui dan die maar er oplos rammen en schreeuwen dat wij maar aan hun moeten aanpassen?

Maar daar hoor ik je niet over, misschien toch de angst er voor ?
Misschien dat je s nachts een wat meer moet gaan slapen.
Want Wilders is hier een man die het gevaar ziet en dat weet iedereen.
Maar de rest zijn allemaal ANGST hazen ...
IK ben echt tegen elk geloof dan ook en zeker tegen mensen die denken dat ze hier de dienst uit kunnen maken en mijn leven kunnen bepalen...
No way welk recht hebben ze dan meer als ik ... Niets dus laten ze gauw even de TYFUS krijgen allemaal die denken dat ze mij een oor aan kunnen naaien.
Om even hier heen te komen en te vertellen wat ik wel of niet moet doen..
"Als mannen sneller als risico worden gezien en vrouwen overal mee wegkomen, dan verliezen we de nuance en rechtvaardigheid in het gesprek over grensoverschrijdend gedrag.
Dat is geen bescherming meer.
Dat is machtsmisbruik vermomd als moraal."
pi_65998861
quote:
Op donderdag 12 februari 2009 20:18 schreef Smart_ass het volgende:

[..]

Je beweert dat er hem dingen worden toegewezen die hij niet heeft gezegd.
pi_65998865
quote:
Op donderdag 12 februari 2009 20:13 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Alleen de criminelen met heel de familie en al.
Niks mis mee.
pi_65998876
Mensen ik moet weer gaan.
pi_65998878
quote:
Op donderdag 12 februari 2009 20:19 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Je weet dus niet wat zijn uitspraken zijn, maar je weet wel wat hij niet heeft gezegd.
Waar zeg ik dat ik niet weet wat zijn uitspraken zijn?
pi_65998890
quote:
Op donderdag 12 februari 2009 20:21 schreef RAVW het volgende:

[..]

Dat is wel vreemd en al die JIHAD lui dan die maar er oplos rammen en schreeuwen dat wij maar aan hun moeten aanpassen?

Maar daar hoor ik je niet over, misschien toch de angst er voor ?
Misschien dat je s nachts een wat meer moet gaan slapen.
Want Wilders is hier een man die het gevaar ziet en dat weet iedereen.
Maar de rest zijn allemaal ANGST hazen ...
IK ben echt tegen elk geloof dan ook en zeker tegen mensen die denken dat ze hier de dienst uit kunnen maken en mijn leven kunnen bepalen...
No way welk recht hebben ze dan meer als ik ... Niets dus laten ze gauw even de TYFUS krijgen allemaal die denken dat ze mij een oor aan kunnen naaien.
Om even hier heen te komen en te vertellen wat ik wel of niet moet doen..
Het is dat ik net teveel gegeten heb en dus niet al te hard kan lachen.
Allah Al Watan Al Malik
pi_65998917
quote:
Op donderdag 12 februari 2009 20:19 schreef MevrouwHopjes83 het volgende:

[..]

Dat vind ik trouwens net zo belachelijk, ik bepaal godverdomme zelf wel of ik een kind wil of niet...
Mee eens, maar er wordt altijd gesuggereerd dat het christendom en judaisme een verlichting heeft gehad, dat is gewoon bullshit, er is helemaal geen verlichting in hoe de extremistische christenen en joden omgaan met ethische kwesties.
pi_65998920
quote:
Op donderdag 12 februari 2009 20:21 schreef Smart_ass het volgende:

[..]

Waar zeg ik dat ik niet weet wat zijn uitspraken zijn?
Hoe moet ik je ontwijking van de vraag van Trigger dan zien?
Allah Al Watan Al Malik
pi_65998933
quote:
Op donderdag 12 februari 2009 20:19 schreef JohnDope het volgende:

[..]
==
In de tijd van Mohammed zaten er geen Romeinen meer in dat gebied.

[ Bericht 20% gewijzigd door paddy op 12-02-2009 23:23:44 ]
pi_65998944
quote:
Op donderdag 12 februari 2009 20:21 schreef Dr.Nikita het volgende:

[..]

Niks mis mee.
Tot het jou overkomt natuurlijk;
pi_65998948
quote:
Op donderdag 12 februari 2009 20:23 schreef MrX1982 het volgende:

[..]

In de tijd van Mohammed zaten er geen Romeinen meer in dat gebied.
Cultuur zit in de genen.
Allah Al Watan Al Malik
pi_65998976
quote:
Op donderdag 12 februari 2009 20:22 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Mee eens, maar er wordt altijd gesuggereerd dat het christendom en judaisme een verlichting heeft gehad, dat is gewoon bullshit, er is helemaal geen verlichting in hoe de extremistische christenen en joden omgaan met ethische kwesties.
Wow ik ben het gewoon helemaal met je eens.
pi_65998981
quote:
Op donderdag 12 februari 2009 20:19 schreef Noortje. het volgende:

[..]

Ik kan moeilijk al zijn uitspraken letterlijk gaan citeren hè?

http://nl.wikipedia.org/wiki/Geert_Wilders#Strafvervolging
Vervang Koran door Bijbel.

"Het voornaamste programmapunt van de Partij voor de Vrijheid is het tegengaan van de verdere islamisering van Nederland. Daarnaast bepleit de partij lagere belastingen en minder overheidsingrijpen. Verder is Wilders van mening dat bepaalde grondrechten tijdelijk of voorgoed moeten worden beperkt ter bescherming van de Nederlandse nationale identiteit en veiligheid. Zo wil de partij artikel 1 van de Grondwet afschaffen en vervangen door een ander artikel waarin de joods-christelijke en humanistische traditie en cultuur van Nederland als dominante cultuur wordt vastgelegd. Tevens wil de partij een verbod op het preken in moskeeën in een andere dan de Nederlandse taal. De standpunten zijn vastgelegd in het op 21 maart 2006 door Wilders bekend gemaakte partijprogramma "Klare Wijn".
Bron: http://nl.wikipedia.org/wiki/Partij_voor_de_Vrijheid#Standpunten

Als het andersom zou zijn, dus Wilders die de verdere Christenasering ( ) wil tegengaan en de Islam als dominante cultuur vast wil leggen zou men het net zo erg vinden als nu.
Nogal logisch he, er wonen ook veel meer Christenen in Nederland dan Moslims. Enkele decennia geleden woonde hier nog bijna geen Moslims.

En al zijn uitspraken letterlijk citeren hoeft van mij ook niet hoor, in ieder geval geen uitspraken doen die hij niet heeft gedaan.
pi_65998991
quote:
Op donderdag 12 februari 2009 20:24 schreef MevrouwHopjes83 het volgende:

[..]

Wow ik ben het gewoon helemaal met je eens.
pi_65999006
quote:
Op donderdag 12 februari 2009 20:15 schreef Smart_ass het volgende:

[..]

Wat een onzin. Gingen Christenen ook zo uit hun bol toen er spotprenten van Jezus en consorten gepubliceerd werden? Niet te vergelijken met die Moslims in ieder geval.
EO coryfee Knevel zegt dat die niet in het scheppingsverhaal gelooft.
Woede allom bij de EO leden.

Hoe zouden die mensen reageren als een politicus oproept om de bijbel te verscheuren?
pi_65999010
quote:
Op donderdag 12 februari 2009 20:20 schreef voyeur het volgende:

[..]

Want de definitie van de Westerse wereld is dat daar buitenlanders mogen zeggen wat ze willen? Hoe groot is die Westerse wereld van jou precies?
De westerse wereld is een vrije wereld. Een regering die een knieval doet om de goede vrede te bewaren onder moslims verdient het plakkaat vrije wereld niet meer. Zie voor het bewijs islamitische landen.
pi_65999016
quote:
Op donderdag 12 februari 2009 20:24 schreef Smart_ass het volgende:

[..]

Nogal logisch he, er wonen ook veel meer Christenen in Nederland dan Moslims. Enkele decennia geleden woonde hier nog bijna geen Moslims.

En al zijn uitspraken letterlijk citeren hoeft van mij ook niet hoor, in ieder geval geen uitspraken doen die hij niet heeft gedaan.
Je wilt mijn punt echt niet zien hè?
pi_65999017
quote:
Op donderdag 12 februari 2009 20:23 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Hoe moet ik je ontwijking van de vraag van Trigger dan zien?
Natuurlijk ken ik niet al zijn uitspraken, maar ik weet wel Globaal waar zijn partij voor staat. En zo'n uitspraak als Noortje. deed heeft hij gewoon niet gedaan.
  donderdag 12 februari 2009 @ 20:26:22 #236
64479 Omnifacer
Alles geven!11
pi_65999039
quote:
Op donderdag 12 februari 2009 20:22 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Wat extremisten betreft niet nee, maar je kunt toch moeilijk ontkennen dat over het algemeen Christenen makkelijker met hun religie omgaan?
pi_65999069
quote:
Op donderdag 12 februari 2009 20:25 schreef Noortje. het volgende:

[..]

Je wilt mijn punt echt niet zien hè?
Ik vind het nogal een kromme vergelijking eerlijk gezegd.
pi_65999073
quote:
Op donderdag 12 februari 2009 20:24 schreef Smart_ass het volgende:

[..]

Onzin, decennia geleden was Indonesie van Nederland en dat maakte Nederland op een na grootste moslimland ter wereld voor 4 eeuwen.
quote:
Letterlijk citeren heeft juist alle nut omdat het persoonlijke interpretaties van eigen persoon diskwalificeert.
pi_65999086
quote:
En het meest hilarische van alles is, is dat de islam door de romeinen is uitgevonden, om die lui onder de duim te houden.
Oost of West?
pi_65999104
quote:
Op donderdag 12 februari 2009 20:25 schreef Smart_ass het volgende:

[..]

Natuurlijk ken ik niet al zijn uitspraken, maar ik weet wel Globaal waar zijn partij voor staat. En zo'n uitspraak als Noortje. deed heeft hij gewoon niet gedaan.
Wellicht is het leuk om je eens in zijn uitspraken te verdiepen, of er in ieder geval naar te kijken. Het is een eye-opener geweest voor heel wat mensen.
Allah Al Watan Al Malik
pi_65999112
quote:
de profeet Mohammed was een verkapte Romein..
The greatest trick Trifko ever pulled was convincing the world he doesn't exist...
pi_65999124
quote:

[..]

Daar noem je ook derde wereldlanden waar de civilisatie nog uitgevonden moet worden.
pi_65999131
quote:
Op donderdag 12 februari 2009 20:25 schreef Smart_ass het volgende:

[..]

Neen en dat heb ik allang toegegeven, het ging me om het feit dat hij (naar mijn mening) belachelijke uitspraken over de Koran en Islamieten heeft gedaan. Als hij dat over de Bijbel en Christenen zou zeggen zou er wél ophef over ontstaan, in tegenstelling tot wat jij beweert. Dat was mijn punt.

Ja, helder?
  donderdag 12 februari 2009 @ 20:28:32 #244
44470 ErikT
Lekker PSV!
pi_65999146
quote:
Op donderdag 12 februari 2009 20:26 schreef Omnifacer het volgende:

[..]

Wat extremisten betreft niet nee, maar je kunt toch moeilijk ontkennen dat over het algemeen Christenen makkelijker met hun religie omgaan?
Ach, de Christenen hebben geleerd de kritiek te negeren. Ze zijn er doof voor geworden omdat het toch geen zin had. Dat was 40 jaar geleden wel anders. Maar ze staan echt niet opeens open voor de kritiek ofzo, ze gaan gewoon hun eigen gang.

Maar lekker boeiend allemaal. Een onruststoker kan niemand gebruiken. De problemen zijn al groot genoeg. En dus is het begrijpelijk dat de Britten Wilders weigeren. Wat voegt die gast nou helemaal toe?
Yeah, well, that's just, like, your opinion, man.
3 weken sterren kijken in augustus: www.iayc.org
pi_65999167
quote:

[..]

Als jij de algemene Christen kan definiëren. Hoe ziet die eruit? Een mexicaan? Een Spanjaard? Of toch iemand uit de bible belt van Amerika? Wat is de algemene Christen?
Allah Al Watan Al Malik
pi_65999168
quote:
Op donderdag 12 februari 2009 20:25 schreef MrX1982 het volgende:

[..]

De westerse wereld is een vrije wereld. Een regering die een knieval doet om de goede vrede te bewaren onder moslims verdient het plakkaat vrije wereld niet meer. Zie voor het bewijs islamitische landen.
Kom kom, de vrije wereld die landen als Saudi-Arabie, Egypte etc steunt omdat er te behalen belangen zijn verdient het zelf niet om in een zin genoemd te worden met het bewaren van de vrede en het te benoemen als de vrije wereld. vrije wereld die dictators helpt miljoenen te onderdrukken en bewapenen, tis maar net welke kant je wilt belichten he.
pi_65999193
quote:
Op donderdag 12 februari 2009 20:28 schreef Dr.Nikita het volgende:

[..]

Daar noem je ook derde wereldlanden waar de civilisatie nog uitgevonden moet worden.
Oh, dan ligt het dus aan het land.
Allah Al Watan Al Malik
pi_65999200
quote:

[..]

Net zoals Afghanistan, Irak en Somalie bedoel je?
pi_65999247
quote:
Op donderdag 12 februari 2009 20:29 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Net zoals Afghanistan, Irak en Somalie bedoel je?
Wat is dat nou voor retorische vraag, dat ligt aan de Islam natuurlijk!
Allah Al Watan Al Malik
pi_65999254
quote:

[..]

In de VS is het niet veel anders..
In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.
pi_65999255
quote:
Op donderdag 12 februari 2009 20:27 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Wellicht is het leuk om je eens in zijn uitspraken te verdiepen, of er in ieder geval naar te kijken. Het is een eye-opener geweest voor heel wat mensen.
Zijn partij heeft inderdaad best goede standpunten. Heb vorige week nog met maatschappijleer geleerd dat hij vind dat alle niet-Nederlanders na drie zware geweldsmisdrijven het land uit moeten. Geweldig, niet aanpassen is niet hier blijven.
pi_65999291
quote:
Op donderdag 12 februari 2009 20:28 schreef Noortje. het volgende:

[..]

Neen en dat heb ik allang toegegeven, het ging me om het feit dat hij (naar mijn mening) belachelijke uitspraken over de Koran en Islamieten heeft gedaan. Als hij dat over de Bijbel en Christenen zou zeggen zou er wél ophef over ontstaan, in tegenstelling tot wat jij beweert. Dat was mijn punt.

Ja, helder?
Uiteraard, daarin verschillen we dan van mening. Ik geloof niet dat er zulke ophef over zou bestaan als het om Christenen zou gaan, als dat er nu is aangezien het weer eens over Moslims gaat.

En je hoeft niet tegen me te praten alsof ik achterlijk ben hoor, ik hou alleen niet van onjuiste uitspraken en kromme vergelijkingen.
pi_65999308
quote:
Op donderdag 12 februari 2009 20:27 schreef Smart_ass het volgende:

[..]

Ik vind het nogal een kromme vergelijking eerlijk gezegd.
Dat mag. Maar denk eens over mijn standpunt na en niet zozeer om dit voorbeeld.
pi_65999311
quote:
Op donderdag 12 februari 2009 20:29 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Kom kom, de vrije wereld die landen als Saudi-Arabie, Egypte etc steunt omdat er te behalen belangen zijn verdient het zelf niet om in een zin genoemd te worden met het bewaren van de vrede en het te benoemen als de vrije wereld. vrije wereld die dictators helpt miljoenen te onderdrukken en bewapenen, tis maar net welke kant je wilt belichten he.
De vrije wereld loopt alleen soepel met het juiste smeer genaamd olie .
Het mag inderdaad absurd genoemd worden dat bijv. Saudi-Arabië een bondgenoot is van Amerika.
pi_65999337
quote:
Op donderdag 12 februari 2009 20:30 schreef Noortje. het volgende:

[..]

Zijn partij heeft inderdaad best goede standpunten. Heb vorige week nog met maatschappijleer geleerd dat hij vind dat alle niet-Nederlanders na drie zware geweldsmisdrijven het land uit moeten. Geweldig, niet aanpassen is niet hier blijven.
En wat zijn niet-Nederlanders dan? Illegalen?
Allah Al Watan Al Malik
pi_65999348
quote:
Op donderdag 12 februari 2009 20:23 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Tot het jou overkomt natuurlijk;
Weinig kans daarop als je niet crimineel bent.
.
pi_65999357
quote:

[..]

Lijkt mij een goed punt inderdaad. Zo raken de gevangenissen in ieder geval niet zo overvol van niet-Nederlanders (zoals nu wel het geval is).
pi_65999374
quote:
Op donderdag 12 februari 2009 20:31 schreef Smart_ass het volgende:

[..]

Uiteraard, daarin verschillen we dan van mening. Ik geloof niet dat er zulke ophef over zou bestaan als het om Christenen zou gaan, als dat er nu is aangezien het weer eens over Moslims gaat.

En je hoeft niet tegen me te praten alsof ik achterlijk ben hoor, ik hou alleen niet van onjuiste uitspraken en kromme vergelijkingen.
Oké, dat kan.

Ja nou sorry hoor, maar ik kan er niet tegen als mensen ingaan op specifieke voorbeelden en vergelijkingen terwijl het om het punt in het algemeen gaat. Sorry dat ik neit zo goed ben in perfecte voorbeelden vinden.
pi_65999377
quote:

[..]

Wist je dat een moslim ongelovig wordt als hij Jezus, Maria of Jehova ridiculiseren? Bij de christenen is het net andersom.. Het is de Paus die Mohammed een oorlogszuchtige tiran noemt. Er zijn christenen in de VS die miljarden steken in Israel om letterlijk de armaggedon te bespoedigen. Ik zal het even herhalen.. Christenen in de VS vertrekken naar Israel om einde van de wereld sneller te doen neder dalen tot onze werkelijkheid.
Wat versta jij dan over het algemeen als makkelijk?
pi_65999379
quote:
Ondanks herhaalde oproepen om te blijven zitten, gingen journalisten na de landing op Heathrow vast staan in het nog rijdende vliegtuig om zo snel mogelijk achter Wilders aan te kunnen rennen als hij het toestel zou verlaten. De piloot was daar kennelijk niet van gediend. Hij trapte plotseling fel op de rem, waardoor journalisten over elkaar heen buitelden en tegen stoelen botsten. De verrassingsactie had effect: iedereen ging weer zitten.
The greatest trick Trifko ever pulled was convincing the world he doesn't exist...
pi_65999392
quote:
Op donderdag 12 februari 2009 20:32 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

En wat zijn niet-Nederlanders dan? Illegalen?
Mensen met zonder Nederlands paspoort.

[ Bericht 1% gewijzigd door Anoniem_03032014_01 op 12-02-2009 20:34:40 ]
pi_65999399
quote:
Op donderdag 12 februari 2009 20:32 schreef MrX1982 het volgende:

[..]

Het mag inderdaad absurd genoemd worden dat bijv. Saudi-Arabië een bondgenoot is van Amerika.
Helaas MrX1982. Dat heeft geen reet met olie te maken. Egypte heeft amper olie (althans niet van belang voor de Westerse wereld), maar is de beste vriendjes - hetzelfde geldt voor bijvoorbeeld Marokko - maar ook Jordanië.
Allah Al Watan Al Malik
pi_65999401
quote:

[..]

Vooral omdat er veel gelegenheidschristenen bestaan. "Echte" christenen kunnen net zo min met kritiek op hun geloof overweg. Bovendien is het kritiek van binnenuit, veel "kritiek" op de islam in Nederland is vooral gebaseerd op xenofobie en niet zo zeer op inhoudelijke kritiek op de islam. Het wordt gekoppeld aan criminaliteit onder allochtonen en vervelende kutmarokjes. Mensen worden dus aangevallen op wie ze zijn, op hun afkomst, en niet op waarin ze geloven. Daar zou ik ook pissig van worden.
pi_65999403
quote:
Op donderdag 12 februari 2009 20:30 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Wat is dat nou voor retorische vraag, dat ligt aan de Islam natuurlijk!
Je moet dan ook niet inkoppen.
  donderdag 12 februari 2009 @ 20:34:29 #265
64479 Omnifacer
Alles geven!11
pi_65999423
quote:
Op donderdag 12 februari 2009 20:29 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Als jij de algemene Christen kan definiëren. Hoe ziet die eruit? Een mexicaan? Een Spanjaard? Of toch iemand uit de bible belt van Amerika? Wat is de algemene Christen?
Als je toch wil mierenneuken: ik zei dat christenen over het algemeen makkelijker met hun geloof omgaan, niet dat de algemene christen dit deed. Je begrijpt best wat ik hier bedoel. Voorbeeld: als er een sportprent van Jezus Christus in de krant staat zullen velen dit niet leuk vinden, maar meestal leidt dit er niet toe dat ze dan vlaggen gaan verbranden, producten gaan boycotten en bedrijven gaan bedreigen.
quote:
Vooral omdat er veel gelegenheidschristenen bestaan. "Echte" christenen kunnen net zo min met kritiek op hun geloof overweg. Bovendien is het kritiek van binnenuit, veel "kritiek" op de islam in Nederland is vooral gebaseerd op xenofobie en niet zo zeer op inhoudelijke kritiek op de islam. Het wordt gekoppeld aan criminaliteit onder allochtonen en vervelende kutmarokjes. Mensen worden dus aangevallen op wie ze zijn, op hun afkomst, en niet op waarin ze geloven. Daar zou ik ook pissig van worden.
Christendom wordt vaak genoeg belachelijk gemaakt door ongelovigen. Dat de hardcore christen hier niet mee kan leven, dat mag, daar is niks mis mee. Grosso modo kun je alleen wel zeggen dat het christendom wat volwassener is in het omgaan met kritiek. Komt misschien ook door de secularisering.

Verder heb ik liever dat iemand mij veroordeelt op wat ik doe dan op wat ik geloof hoor, ik weet niet hoe het met jou zit?
pi_65999440
quote:
Op donderdag 12 februari 2009 20:33 schreef Noortje. het volgende:

[..]

Wat is er dan mis met dat standpunt volgens jou?
pi_65999454
quote:
Op donderdag 12 februari 2009 20:34 schreef Smart_ass het volgende:

[..]

Wat is er dan mis met dat standpunt volgens jou?
Niets?
pi_65999461
quote:
Op donderdag 12 februari 2009 20:32 schreef Dr.Nikita het volgende:

[..]

.
Je hoeft zelf niet crimineel te zijn, een familielid is genoeg voor Wilders. En jij bent het daarmee eens ?

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 12-02-2009 20:35:36 ]
pi_65999462
quote:
Op donderdag 12 februari 2009 20:32 schreef Dr.Nikita het volgende:

[..]

.
Dat is dus precies het punt, niet jij, maar dat een ander familielid van jou de fout in gaat zou al volgens Wilders plannen voldoende zijn om jou het land uit te zetten. Dan hoop ik dat je eindelijk in Nederland komt, kunnen we dan eindelijk tussen de lakens die-ene boerka spelletje spelen wat je me jaren geleden had belooft
pi_65999481
quote:
Op donderdag 12 februari 2009 20:34 schreef Omnifacer het volgende:

[..]

Als je toch wil mierenneuken: ik zei dat christenen over het algemeen makkelijker met hun geloof omgaan, niet dat de algemene christen dit deed. Je begrijpt best wat ik hier bedoel. Voorbeeld: als er een sportprent van Jezus Christus in de krant staat zullen velen dit niet leuk vinden, maar meestal leidt dit er niet toe dat ze dan vlaggen gaan verbranden, producten gaan boycotten en bedrijven gaan bedreigen.
Dat ligt er maar net aan waar en op wat voor tijdstip en context. Het is dus onzin om een dergelijke algemene stelling te deponeren.
Allah Al Watan Al Malik
pi_65999484
quote:

[..]

Oké, dat kan.

Ja nou sorry hoor, maar ik kan er niet tegen als mensen ingaan op specifieke voorbeelden en vergelijkingen terwijl het om het punt in het algemeen gaat. Sorry dat ik neit zo goed ben in perfecte voorbeelden vinden.
Ik snap je achterliggende gedachten en je punt ook wel, ik ben het er alleen totaal me oneens.
pi_65999485
quote:

[..]

Precies, het gevaar dat inherent verbonden is aan het zelotendom.
pi_65999491
quote:

[..]

Denken dat Argentinië en Mexico tot de Derde Wereld behoren .
God gaf de mens vrijheid en we kunnen dus al met al aannemen dat hij niet verantwoordelijk is voor menselijke misdaden. Alleen hij die de mens heeft geschapen draagt echter de volle verantwoordelijkheid voor de stront.
pi_65999526
quote:
Op donderdag 12 februari 2009 20:32 schreef MrX1982 het volgende:

[..]

in andere woorden : 'Wij zijn vrij, omdat zij de wereld onderdrukken' dat wij ze daarin helpen en van elkaar profiteren is verder irrelevant?
pi_65999538
quote:

[..]

Nou mooi toch als die crimineel zijn en terug moeten daar is echt helemaal niks raars aan.
pi_65999551
quote:

[..]

Dat is discriminatie op basis van geboorteland lieverd. Als Wilders echt ballen had zou ie ervoor zorgen dat alle mensen, die in Nederland woonachtig zijn en veroordeeld zijn voor 3 (of meer) zware misdrijven, het land uitmoeten. Waarom is een buitenlander die misbruik maakt van de situatie erger dan een Nederlander die precies hetzelfde doet?
pi_65999580
quote:
Op donderdag 12 februari 2009 20:33 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Helaas MrX1982. Dat heeft geen reet met olie te maken. Egypte heeft amper olie (althans niet van belang voor de Westerse wereld), maar is de beste vriendjes - hetzelfde geldt voor bijvoorbeeld Marokko - maar ook Jordanië.
Ik had het over Saudi-Arabië.
pi_65999607
quote:
Op donderdag 12 februari 2009 20:37 schreef MevrouwHopjes83 het volgende:

[..]

Nou mooi toch als die crimineel zijn en terug moeten daar is echt helemaal niks raars aan.
Ik zeg toch ook dat ik het een goed standpunt vind?
pi_65999617
quote:
Op donderdag 12 februari 2009 20:37 schreef slacker_nl het volgende:

[..]

Dat is discriminatie op basis van geboorteland lieverd. Als Wilders echt ballen had zou ie ervoor zorgen dat alle mensen, die in Nederland woonachtig zijn en veroordeeld zijn voor 3 (of meer) zware misdrijven, het land uitmoeten. Waarom is een buitenlander die misbruik maakt van de situatie erger dan een Nederlander die precies hetzelfde doet?
Omdat het een buitenlander is, en dus anders (lees slechter) behandeld moet worden. Zoiets noemen we verbanning, weet je wanneer we dat ook deden? Zo'n 150 jaar terug.
Allah Al Watan Al Malik
pi_65999633
quote:
Op donderdag 12 februari 2009 20:37 schreef MrX1982 het volgende:

[..]

Ik had het over Saudi-Arabië.
Ja, en die andere landen dan? Zoek daar maar eens een verklaring achter.
Allah Al Watan Al Malik
pi_65999643
quote:

[..]

Ow weer een nieuwe discriminatie op basis van geboorteland

En waar wil je die Nederlanders dumpen dan?
Sluit ze gewoon op nog beter laat ze werken.
pi_65999651
quote:
Op donderdag 12 februari 2009 20:33 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Wist je dat een moslim ongelovig wordt als hij Jezus, Maria of Jehova ridiculiseren? Bij de christenen is het net andersom.. Het is de Paus die Mohammed een oorlogszuchtige tiran noemt. Er zijn christenen in de VS die miljarden steken in Israel om letterlijk de armaggedon te bespoedigen. Ik zal het even herhalen.. Christenen in de VS vertrekken naar Israel om einde van de wereld sneller te doen neder dalen tot onze werkelijkheid.
Wat versta jij dan over het algemeen als makkelijk?
Als je op de Regensburgspeech doelt: daarin zei Benedictus iets anders dan jij stelt.
pi_65999668
quote:

[..]

[..]

De meeste moslims, zeker hier in Nederland, doen dat toch ook niet ? En dat in een land waar je als voetbaltrainer een pistool krijgt thuisgestuurd omdat je een foute wissel maakt.
pi_65999680
quote:
Op donderdag 12 februari 2009 20:38 schreef Noortje. het volgende:

[..]

Ik zeg toch ook dat ik het een goed standpunt vind?
Ow okay
  donderdag 12 februari 2009 @ 20:40:21 #285
64479 Omnifacer
Alles geven!11
pi_65999684
quote:
Op donderdag 12 februari 2009 20:35 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Dat ligt er maar net aan waar en op wat voor tijdstip en context. Het is dus onzin om een dergelijke algemene stelling te deponeren.
Als je iets wil stellen moet je over het algemeen wel eens een beetje generaliseren ja, dat klopt. Laat ik het voor simpele zielen als jij nog maar eens anders formuleren: hier in Nederland kun je bijvoorbeeld in het publieke debat makkelijk zeggen dat je Jezus Christus een fascistoide, nare man vindt. Doe je dit over Mohamed, dan ben wordt je meteen geassocieerd met extreem-rechts en loop je het risico op bedreigingen. Wat dat betreft kan een aanzienlijk deel van de moslims nog wat leren van de volwassenheid waarmee christenen reageren op kritiek of spot.
quote:
De meeste moslims, zeker hier in Nederland, doen dat toch ook niet ? En dat in een land waar je als voetbaltrainer een pistool krijgt thuisgestuurd omdat je een foute wissel maakt.
Dat eerste klopt trouwens, geen goed voorbeeld. Toch blijf ik erbij dat moslims vaker lange tenen blijken te hebben als het om religiekritiek gaat. Als je het waagt om de profeet af te beelden komen er al hele debatten op TV over hoe kwetsend dit wel niet is. Ze kunnen ook hun hoofd wegdraaien. Dat bedoel ik.

De vergelijking met die kogelbrief is een beetje maf denk ik.
pi_65999722
quote:
Op donderdag 12 februari 2009 20:39 schreef Diederik_Duck het volgende:

[..]

Als je op de Regensburgspeech doelt: daarin zei Benedictus iets anders dan jij stelt.
Benedictus? Hij komt er net gisteren bij kijken, ik heb het over iets wat herhaaldelijk door de eeuwen is gebeurd.
pi_65999727
quote:

[..]

Inderdaad, alle criminele Udenaren naar Marokko!
pi_65999735
quote:
Op donderdag 12 februari 2009 20:02 schreef JohnDope het volgende:

[..]

We mogen inderdaad ook blij wezen dat we Lieberman in Israel hebben

2012 komt steeds dichterbij mensen

bedankt voor je bevestiging..
Liebermans aanhang : Dood aan alle Arabieren.. Arabieren moeten afgemaakt worden..

misschien moet je voor carnaval het Nazi pakje van Prins Harry lenen..
pi_65999738
quote:

[..]

Verder heb ik liever dat iemand mij veroordeelt op wat ik doe dan op wat ik geloof hoor, ik weet niet hoe het met jou zit?

Ja, en dus niet op wat ik ben, qua afkomst.
pi_65999828
quote:
Op donderdag 12 februari 2009 20:39 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Keep your friends close but your enemies even closer.
pi_65999830
quote:

[..]

Dat is inderdaad discriminatie, maar het is geoorloofde discriminatie. Je zou toch wel gekke Henkie zijn om niet Nederlanders na veelvuldige vergrijpen tegen het WvSr nog steeds in dit landje te willen blijven huisvesten.
pi_65999839
quote:

[..]

Daar ben ik het niet mee eens schatje.
Mensen met een Nederlands paspoort moeten levenslang krijgen volgens hem in zo'n geval. Ik vind dat je mensen die in een land geboren zijn niet uit dat land kunt zetten in zo'n geval. Mensen die er echter zijn komen wonen en zich niet aanpassen, waarom zou je tegen hen niet kunnen zeggen dat ze ergens anders heen moeten?

Als jij bij jou thuis een bank vernielt, krijg je straf en moet je naar je kamer. Als een vriendinnetje bij jou komt spelen en ze maakt de bank kapot, zet jouw moeder haar toch ook het huis uit?
  donderdag 12 februari 2009 @ 20:43:49 #293
798 voyeur
bemoeit zich
pi_65999841
quote:
Op donderdag 12 februari 2009 20:25 schreef MrX1982 het volgende:

[..]

Vrij van wat? Moslims?
pi_65999863
quote:
Op donderdag 12 februari 2009 20:39 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Handige bondgenoten in de strijd tegen terrorisme.
God gaf de mens vrijheid en we kunnen dus al met al aannemen dat hij niet verantwoordelijk is voor menselijke misdaden. Alleen hij die de mens heeft geschapen draagt echter de volle verantwoordelijkheid voor de stront.
pi_65999890
Als ik JP was zou ik zeggen of Nederland uit de EU of die tyfus Britten op de knieën
pi_65999904
Dit is een te interessante discussie voor mijn leeravond. Daar gaat mijn natuurkundecijfer.
pi_65999920
quote:
Op donderdag 12 februari 2009 20:40 schreef Omnifacer het volgende:

[..]

Als je iets wil stellen moet je over het algemeen wel eens een beetje generaliseren ja, dat klopt. Laat ik het voor simpele zielen als jij nog maar eens anders formuleren: hier in Nederland kun je bijvoorbeeld in het publieke debat makkelijk zeggen dat je Jezus Christus een fascistoide, nare man vindt. Doe je dit over Mohamed, dan ben wordt je meteen geassocieerd met extreem-rechts en loop je het risico op bedreigingen. Wat dat betreft kan een aanzienlijk deel van de moslims nog wat leren van de volwassenheid waarmee christenen reageren op kritiek of spot.
Afgezien van je lekkere drang om op de persoon te gaan spelen als iemand je geen gelijk heeft, je poogt nu ineens de discussie naar Nederland zelf toe te halen. Ik kan mij geen politicus voor de geest halen die aan de lopende band (ergo STELSELMATIG) Christenen zelf en daarnaast ook nog eens hun religie loopt te bashen. Een enkelmalig optreden van Madonna was al aanleiding voor bommeldingen en bedreigingen, laat staan wat een stelselmatig zwartmaken en belediging kan veroorzaken.
Allah Al Watan Al Malik
pi_65999921
quote:
Op donderdag 12 februari 2009 20:44 schreef cultheld het volgende:

[..]

Handige bondgenoten in de strijd tegen terrorisme.
grappig dat de tegen partij de vs als terrorist ziet.
pi_65999933
quote:
Op donderdag 12 februari 2009 20:41 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Benedictus? Hij komt er net gisteren bij kijken, ik heb het over iets wat herhaaldelijk door de eeuwen is gebeurd.
Ok, dan heb ik niks gezegd. Overigens vice versa natuurlijk.
  donderdag 12 februari 2009 @ 20:46:43 #300
798 voyeur
bemoeit zich
pi_65999953
quote:
Op donderdag 12 februari 2009 20:43 schreef Diederik_Duck het volgende:

[..]

Dat is inderdaad discriminatie, maar het is geoorloofde discriminatie. Je zou toch wel gekke Henkie zijn om niet Nederlanders na veelvuldige vergrijpen tegen het WvSr nog steeds in dit landje te willen blijven huisvesten.
EU-burgers?
pi_65999954
quote:
Op donderdag 12 februari 2009 20:45 schreef Noortje. het volgende:
Dit is een te interessante discussie voor mijn leeravond. Daar gaat mijn natuurkundecijfer.
pi_65999975
quote:
Op donderdag 12 februari 2009 20:46 schreef Diederik_Duck het volgende:

[..]

Ok, dan heb ik niks gezegd. Overigens vice versa natuurlijk.
Vice versa, dan heb ik ook nix gezegd?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')