dat is het voor Belgen en pseudo Belgen jaquote:
allee, hoe ist in België madammeke?quote:
Ik woon heul nie in België.quote:Op dinsdag 10 februari 2009 15:00 schreef Het_hupt het volgende:
[..]
allee, hoe ist in België madammeke?
PATAT QFT
waarom spreekt ge dan patat aan als zijnde een frieteke?quote:
Omdat het gewoon friet is, klaar!quote:Op dinsdag 10 februari 2009 15:02 schreef Het_hupt het volgende:
[..]
waarom spreekt ge dan patat aan als zijnde een frieteke?
Omdat friet het juiste woord isquote:Op dinsdag 10 februari 2009 15:02 schreef Het_hupt het volgende:
[..]
waarom spreekt ge dan patat aan als zijnde een frieteke?
Heul nietquote:
Het josti-niveau van de frietroepers ook niet.quote:Op dinsdag 10 februari 2009 15:06 schreef __Saviour__ het volgende:
De stomheid van de patatroepers kent werkelijk geen grenzen.
quote:Op dinsdag 10 februari 2009 15:06 schreef __Saviour__ het volgende:
QFTquote:Op dinsdag 10 februari 2009 14:58 schreef Het_hupt het volgende:
[..]
in Nederland heet ut gewoon patat
Over 100 jaar snappen ze het nogsteeds niet en loopt deze reeks ook nogsteeds.quote:Op dinsdag 10 februari 2009 15:06 schreef __Saviour__ het volgende:
* Echo99 pinkt een traan weg.quote:Op dinsdag 10 februari 2009 15:14 schreef dennisw het volgende:
een gedicht
patat is een illusie,
friet de werkelijkheid.
-dennisw
dat dus!!!!!!!!!!!!!quote:Op dinsdag 10 februari 2009 15:12 schreef Abercromby het volgende:
[..]
Het toont aan dat er veel belgen op dit forum ronddwalen.
Mafkees.quote:Op dinsdag 10 februari 2009 15:20 schreef Echo99 het volgende:Give me a P.
![]()
Give me an A.
![]()
Give me a T.
![]()
Give me an A.
![]()
Give me T.
![]()
Go Patatjes, make it happen!Go Patatjes, make it happen!
Het is helaas geen frietekes maar gewoon frietquote:Op dinsdag 10 februari 2009 15:21 schreef Het_hupt het volgende:
FOK! zou een BELG subforum moeten hebben, dan zijn we die frietekes roepers ook kwijt
neuh, patatquote:Op dinsdag 10 februari 2009 15:22 schreef appeltjap het volgende:
[..]
Het is helaas geen frietekes maar gewoon friet
lol, hypocrietje, in de PM wou je nog wat met mn patattekequote:
Ja.quote:
maar die eet ik toch niet op.quote:Op dinsdag 10 februari 2009 15:26 schreef Het_hupt het volgende:
[..]
lol, hypocrietje, in de PM wou je nog wat met mn patatteke
je wou de mayo van mn patatteke hebben, is het zelfdequote:Op dinsdag 10 februari 2009 15:28 schreef Daniane het volgende:
[..]
maar die eet ik toch niet op.
ik eet friet
shit! daar heb je mequote:Op dinsdag 10 februari 2009 15:30 schreef Het_hupt het volgende:
[..]
je wou de mayo van mn patatteke hebben, is het zelfde
patat schat, en dat rijmtquote:Op dinsdag 10 februari 2009 15:31 schreef Daniane het volgende:
[..]
shit! daar heb je me
maar 't blijft friet
QFTquote:Op dinsdag 10 februari 2009 15:35 schreef NoelGallagher het volgende:
Mensen die friet zeggen horen niet thuis in Nederland. Doei Limburg.
quote:Op dinsdag 10 februari 2009 15:36 schreef Abercromby het volgende:
frietjes zijn voor mietjes hihihihihihihihihihi![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
EINZZWIE!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!EINZDREI~!!!!!!!!!!!!!!!!!@@@@@@#!!!!!!!!!!!
Gekopieerd FT.quote:Op dinsdag 10 februari 2009 15:36 schreef Abercromby het volgende:
frietjes zijn voor mietjes hihihihihihihihihihi![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
EINZZWIE!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!EINZDREI~!!!!!!!!!!!!!!!!!@@@@@@#!!!!!!!!!!!
Hoi Gelderland want ook hier is het frietquote:Op dinsdag 10 februari 2009 15:35 schreef NoelGallagher het volgende:
Mensen die friet zeggen horen niet thuis in Nederland. Doei Limburg.
quote:Op dinsdag 10 februari 2009 15:37 schreef appeltjap het volgende:
[..]
Hoi Gelderland want ook hier is het friet
In dat achtergevallen twente zeker. Hier op de Veluwe is het Patat!quote:Op dinsdag 10 februari 2009 15:37 schreef appeltjap het volgende:
[..]
Hoi Gelderland want ook hier is het friet
Veluwequote:Op dinsdag 10 februari 2009 15:39 schreef NoelGallagher het volgende:
[..]
In dat achtergevallen twente zeker. Hier op de Veluwe is het Patat!
Dr moet echt n BELG subje op FOK! komenquote:
Hmmm het is dus toch friet. Patat aanhang faalt alweer.quote:Op dinsdag 10 februari 2009 16:04 schreef BOKA het volgende:
Een aardappel heet ook wel een patat.
Friet komt van gefrituurde patatten
Puree komt van gepureerde patatten
Het belangrijkste kenmerk van de aardappel (oftewel patat) is dat hij gefrituurd is, oftewel FRIET! Als je het patat noemt zeg je dus eigenlijk alleen maar dat je aardappels eet, niet hoe ze zijn klaargemaakt.
quote:Op dinsdag 10 februari 2009 16:04 schreef BOKA het volgende:
Het belangrijkste kenmerk van de aardappel (oftewel patat) is dat hij gefrituurd is, oftewel FRIET! Als je het patat noemt zeg je dus eigenlijk alleen maar dat je aardappels eet, niet hoe ze zijn klaargemaakt.
reageer je ook nog op mijn briljante bewijs dat het friet moet zijn?quote:Op dinsdag 10 februari 2009 16:06 schreef Het_hupt het volgende:
voor de frieters: http://www.forum.fok.be/
quote:
quote:Op dinsdag 10 februari 2009 16:06 schreef Het_hupt het volgende:
voor de frieters: http://www.forum.fok.be/
Laat me raden: je hebt het ook over 'ons mam'?quote:Op dinsdag 10 februari 2009 16:04 schreef BOKA het volgende:
Ze negeren 't hardnekkig.quote:Op dinsdag 10 februari 2009 16:08 schreef BOKA het volgende:
[..]
reageer je ook nog op mijn briljante bewijs dat het friet moet zijn?
Nee, mijn moeder noem ik mijn moeder.quote:Op dinsdag 10 februari 2009 16:11 schreef Echo99 het volgende:
[..]
Laat me raden: je hebt het ook over 'ons mam'?
Oh oke...quote:Op dinsdag 10 februari 2009 16:13 schreef BOKA het volgende:
[..]
Nee, mijn moeder noem ik mijn moeder.
Zelfs de wiki vindt jullie belgenquote:Patat kan verwijzen naar:
een Zuid-Nederlands woord voor aardappel
een Noord-Nederlands woord voor friet, een gerecht vervaardigd door het fritureren van schijfjes aardappel (boven de Moerdijk in Nederland)
een Zuid-Nederlands woord voor een sul, een sufferd (een onnozele patat)
een Zuid-Nederlands woord voor een kerel, een man (een ouwe patat)
een Zuid-Nederlands woord voor een mep
Bewijsstuk 23434.A.quote:Citaat: Je kunt niet het hele jaar door frieten van nieuwe patatten hebben, ik weet het, ik ondervind het aan mezelf, jonge patatjes worden ouwe patatten. (Louis Paul Boon, Eten op zijn Vlaams, 1972)
Maar waar is jullie woord "patat" dan van afgeleid? Waar komt het vandaan? Ik mis de logica namelijk een beetje.quote:Op dinsdag 10 februari 2009 16:17 schreef Echo99 het volgende:
[..]
Oh oke...![]()
Tegenbewijs...
[..]
Zelfs de wiki vindt jullie belgen
Bewijsstuk 23434.B.quote:Het is bekend onder diverse benamingen die in verschillende delen van het Nederlandse taalgebied gebruikelijk zijn. In de drie zuidelijke provincies van Nederland spreekt men van friet en in Vlaanderen wordt meestal van frieten, frietjes of fritten gesproken, terwijl in de rest van Nederland men het meestal over patat heeft. In Noord-Holland en Utrecht raakt de benaming Vlaamse friet echter steeds meer in zwang. Andere benamingen zijn patates frites en frites. Het gebruik van "patat" kan in Vlaanderen en Zeeland verwarring veroorzaken, omdat het daar "aardappel" kan betekenen.
quote:pa·tat (de)
1 (geen meervoud) in reepjes gesneden en vervolgens in gesmolten vet of olie gebakken aardappels
2 (patatten) (in België; informeel) aardappel
3 (patatten) (in België; informeel) klap, slag
friet (de; frieten)
1 patat
Het is dus patat.
quote:
vandale.nl zegt:quote:Op dinsdag 10 februari 2009 16:29 schreef Echo99 het volgende:
En ook de Van Dale is pro-patat...
[..]
quote:friet de; v(m) -en reepjes rauwe aardappel, in olie gefrituurd; patates frites: een ~je eten portie friet
Nog even en:quote:
wordt friet.quote:In Noord-Holland en Utrecht raakt de benaming Vlaamse friet echter steeds meer in zwang
Nog even een ze vieren Carnaval tot in Den Helder...quote:Op dinsdag 10 februari 2009 16:35 schreef BOKA het volgende:
[..]
Nog even en:
[..]
wordt friet.![]()
Nederland wordt eindelijk verstandig.
quote:Op dinsdag 10 februari 2009 16:37 schreef Echo99 het volgende:
[..]
Nog even een ze vieren Carnaval tot in Den Helder...
quote:Patat
Patat kan verwijzen naar:
* een Zuid-Nederlands woord voor aardappel
* een Noord-Nederlands woord voor friet, een gerecht vervaardigd door het fritureren van schijfjes aardappel
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Klopt, maar eerst wel even schillen in frieten snijden en in frituurolie of frietvet bakkenquote:
quote:Op woensdag 11 februari 2009 10:06 schreef appeltjap het volgende:
Ook deze ochtend is het nog steeds friet
Ook deze ochtend is het nog steeds friet PATAT
quote:
Friet speciaal.quote:Op woensdag 11 februari 2009 10:06 schreef appeltjap het volgende:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.If God was a woman, wouldn't sperm taste like chocolat?
[b]AirwiN schreef [/b]
De posts van Huppelmuts onderscheiden zich toch al door hun grammaticale correctheid en scherpe spitsvondigheden? Daar heb je geen UI voor nodig om ze te herkennen.
Ook deze ochtend is het nog steeds patat
zeg ik patat, belgen noemen het frietquote:
Ik wacht nog steeds op een goed, niet gefalcificeerd argument waarom patat het juiste woord voor friet zou moeten zijn. Met goed bedoel ik niet het klinkt beter oid.quote:Op woensdag 11 februari 2009 10:58 schreef Het_hupt het volgende:
[..]
zeg ik patat, belgen noemen het friet
Patat is een aardappel.quote:Op woensdag 11 februari 2009 10:58 schreef Het_hupt het volgende:
[..]
zeg ik patat, belgen Brabanders noemen het friet
mensen die een zachte g accent met correct Nederlands verwisselenquote:
hoaxquote:Op woensdag 11 februari 2009 11:12 schreef Afwazig het volgende:
Het is patat, de poll geeft hetzelfde aan. [14.gif]
Beter als de rochel G.quote:Op woensdag 11 februari 2009 11:11 schreef Het_hupt het volgende:
[..]
mensen die een zachte g accent met correct Nederlands verwisselen
patat btw
Idd. Ja en die R dan, ook zoietsquote:
Zachte G en het dialect.quote:Op woensdag 11 februari 2009 13:52 schreef SuperrrTuxxx het volgende:
[..]
Idd. Ja en die R dan, ook zoiets
quote:
Ben geen lesbo.quote:Op woensdag 11 februari 2009 14:05 schreef wvdhoek2133kx36 het volgende:
tvp en kijk es naar m'n tieten
bolletjequote:
een sneetje brood noem je toch geen broodje? Dat noem je een boterham.quote:Op woensdag 11 februari 2009 16:05 schreef Dichtpiet. het volgende:
[..]
ik heb het over een sneetje brood.
patat trouwens.
quote:Op dinsdag 10 februari 2009 14:59 schreef Echo99 het volgende:
Voor eens en voor altijd?
Poll: Patat of Friet? Wat is het nou...Patat Friet
Tussenstand:
Ook een poll maken? Klik hier
Een aiRRRR. noem ik 't altijdquote:Op woensdag 11 februari 2009 13:52 schreef SuperrrTuxxx het volgende:
[..]
Idd. Ja en die R dan, ook zoiets
eenschhquote:
quote:Op zaterdag 14 februari 2009 15:48 schreef Roflpantoffel het volgende:
Friet.
Ga fietsen!quote:Op zaterdag 14 februari 2009 16:27 schreef Het_hupt het volgende:
PATAT
voor de frietroepers en andere belgen : http://forum.fok.be/
en dan ook ff een patatje oorlog scorenquote:
met of zonder uitjes?quote:Op zaterdag 14 februari 2009 16:32 schreef Het_hupt het volgende:
[..]
en dan ook ff een patatje oorlog scoren
frietje oorlogquote:Op zaterdag 14 februari 2009 16:32 schreef Het_hupt het volgende:
[..]
Nee een frietje.quote:Op zaterdag 14 februari 2009 16:32 schreef Het_hupt het volgende:
[..]
ik vond het zo stom dat ze destijds besloten dat een patatje oorlog (met soldaatjes) moest worden veranderd in een frietje feest (met confetti)quote:
en wat voor bewijs denk je te hebben met dat Belgische stripboek?quote:
Belgen en pseudootjes zeggen frietquote:Op zaterdag 14 februari 2009 16:39 schreef Huppelmuts het volgende:
[..]
en wat voor bewijs denk je te hebben met dat Belgische stripboek?
Wat weten vrouwen nu van friet.quote:Op zaterdag 14 februari 2009 16:36 schreef Huppelmuts het volgende:
[..]
ik vond het zo stom dat ze destijds besloten dat een patatje oorlog (met soldaatjes) moest worden veranderd in een frietje feest (met confetti)
dit vanwege de oorlog ergens (bosnie geloof ik)
het is en het blijft PATAT
dat weet toch iedereen?
Friet klinkt beter dan patat. Suske en Wiske en de gouden patat, dat ligt toch niet lekker in de mond?quote:Op zaterdag 14 februari 2009 16:39 schreef Huppelmuts het volgende:
[..]
en wat voor bewijs denk je te hebben met dat Belgische stripboek?
van friet weet ik niksquote:Op zaterdag 14 februari 2009 16:41 schreef Yueh het volgende:
[..]
Wat weten vrouwen nu van friet.![]()
Echt.
Het is trouwens friet hé,
Patat![]()
Frietsmikkel
ksssssssssssssssssstquote:Op zaterdag 14 februari 2009 16:41 schreef Yueh het volgende:
[..]
Wat weten vrouwen nu van friet.![]()
Echt.
Het is trouwens friet hé,
Patat![]()
Frietsmikkel
Maar zo hoort het niet.quote:Op zaterdag 14 februari 2009 16:44 schreef Het_hupt het volgende:
[..]
ksssssssssssssssssst
allee menneke, hier noemen ze het patatekes
Patat jaquote:Op zaterdag 14 februari 2009 16:43 schreef Huppelmuts het volgende:
[..]
van friet weet ik niks
maar ja zolang ik maar verstand van patat heb is het goed
Maar dat is dus fout héquote:Op zaterdag 14 februari 2009 16:44 schreef Het_hupt het volgende:
[..]
ksssssssssssssssssst
allee menneke, hier noemen ze het patatekes
in Nederland wel, in België en aanverwante nederzettingen nietquote:
allee menneke, we praten over Nederland, niet over Belgiëquote:
Het is friet.quote:Op zaterdag 14 februari 2009 17:05 schreef NoelGallagher het volgende:
Het vierde topic al over dit, maar gelijk geven, ho maar
dat ligt aan die frietroepersquote:Op zaterdag 14 februari 2009 17:05 schreef NoelGallagher het volgende:
quote:Op zaterdag 14 februari 2009 17:02 schreef TinySocks het volgende:
[ afbeelding ]
Hij heeft dus gelijk.
Als een hoop mensen gewoon niet snappen dat het friet is dan is dit zeker niet het laatste deel.quote:Op zaterdag 14 februari 2009 17:05 schreef NoelGallagher het volgende:
Ja dat doe je zelf.quote:Op zaterdag 14 februari 2009 17:14 schreef error32 het volgende:
Ik heb goddomme al meer dan een week geen frietjes gegeten
Vetzak.quote:Op zaterdag 14 februari 2009 17:14 schreef error32 het volgende:
Ik heb goddomme al meer dan een week geen frietjes gegeten
Halen doe ik niet aan, maak ze altijd zelf. Maar omdat ik telkens laat thuis was is het er niet van gekomen.quote:Op zaterdag 14 februari 2009 17:15 schreef SuperrrTuxxx het volgende:
[..]
Ja dat doe je zelf.Ga halen dan!
Dat kan ook. Ik maak ze nooit zelf. Vind ik zoveel moeite.quote:Op zaterdag 14 februari 2009 17:16 schreef error32 het volgende:
[..]
Halen doe ik niet aan, maak ze altijd zelf. Maar omdat ik telkens laat thuis was is het er niet van gekomen.
Je kan ook gewoon thuis van die diepvries friet of van die voor gesneden verse friet van de farmfriet in het frietvet smijten, niet veel werk en je moet het huis niet uitquote:Op zaterdag 14 februari 2009 17:19 schreef SuperrrTuxxx het volgende:
[..]
Dat kan ook. Ik maak ze nooit zelf. Vind ik zoveel moeite.
Dat is niet zoveel werk idd. Dat doe ik soms wel, voorgesneden friet bakken.quote:Op zaterdag 14 februari 2009 17:27 schreef Yueh het volgende:
[..]
Je kan ook gewoon thuis van die diepvries friet of van die voor gesneden verse friet van de farmfriet in het frietvet smijten, niet veel werk en je moet het huis niet uit
Friet snijden is echt zo'n lekker `zen` momentje voor jezelf voordat je kunt genieten van de goudgele rakkersquote:Op zaterdag 14 februari 2009 17:30 schreef SuperrrTuxxx het volgende:
[..]
Dat is niet zoveel werk idd. Dat doe ik soms wel, voorgesneden friet bakken.
Maar friet zelf snijden niet.
.quote:
Waarom heb ik gister dan friet op?quote:
Dat heb jij niet.quote:Op zondag 15 februari 2009 13:50 schreef appeltjap het volgende:
[..]
Waarom heb ik gister dan friet op?
Hmmm ik bestelde toch echt frietje zonder, zeer raarquote:
Je droomde het.quote:Op zondag 15 februari 2009 14:11 schreef appeltjap het volgende:
[..]
Hmmm ik bestelde toch echt frietje zonder, zeer raar
Wat weet jij daar nou van.quote:
Ja, ik ben altijd aanwezig bij andermans dromenquote:Op zondag 15 februari 2009 14:25 schreef SuperrrTuxxx het volgende:
[..]
Wat weet jij daar nou van.Was je erbij?
ben je zonder mij friet gaan eten, bitch die je bentquote:Op zondag 15 februari 2009 14:11 schreef appeltjap het volgende:
[..]
Hmmm ik bestelde toch echt frietje zonder, zeer raar
quote:Op zondag 15 februari 2009 14:42 schreef fluitbekzeenaald het volgende:
[..]
Ja, ik ben altijd aanwezig bij andermans dromen
Ja maar dat was toch een droom zei ik netquote:Op zondag 15 februari 2009 16:22 schreef SuperrrTuxxx het volgende:
[..]
Bij het friet bestellen slimmerik.![]()
Dat denk je maar.quote:Op zondag 15 februari 2009 16:45 schreef fluitbekzeenaald het volgende:
[..]
Ja maar dat was toch een droom zei ik net
Patatquote:
net op samen met kotshoofd, youknowwhoquote:Op maandag 16 februari 2009 16:23 schreef appeltjap het volgende:
Ik heb wel weer zin in friet eigenlijk.
verbaasd me dat hij het binnen hieldquote:Op maandag 16 februari 2009 16:47 schreef sexxi het volgende:
[..]
net op samen met kotshoofd, youknowwho
who said he did?quote:Op maandag 16 februari 2009 16:54 schreef appeltjap het volgende:
[..]
verbaasd me dat hij het binnen hield
Idd, het is friet!quote:Op maandag 16 februari 2009 21:12 schreef Afwazig het volgende:
Patat.
Bewijs het maar!quote:
+1quote:Op dinsdag 10 februari 2009 15:00 schreef Yi-Long het volgende:
Ik mis een 3de optie: ik gebruik zowel 'friet' als 'patat', en verder kan het me heen ruk schelen!
zwak hoor, typisch geval van niet durven kiezen.quote:
Ja hoe? Net zoals jij niet kan bewijzen dat het een droom was.quote:
Maar dat laatste hoeft ook niet, want ik weet toch al dat het waar isquote:Op dinsdag 17 februari 2009 01:29 schreef SuperrrTuxxx het volgende:
[..]
Ja hoe? Net zoals jij niet kan bewijzen dat het een droom was.
Droom lekker verder.quote:Op dinsdag 17 februari 2009 10:33 schreef fluitbekzeenaald het volgende:
[..]
Maar dat laatste hoeft ook niet, want ik weet toch al dat het waar is
Inderdaad, het is friet.quote:Op dinsdag 17 februari 2009 10:33 schreef fluitbekzeenaald het volgende:
[..]
Maar dat laatste hoeft ook niet, want ik weet toch al dat het waar is
quote:
Jij hebt het gesprek niet gevolgd. Of je bent niet goed in begrijpend lezen.quote:
Waarom zou ik?quote:Op dinsdag 17 februari 2009 12:39 schreef fluitbekzeenaald het volgende:
[..]
Jij hebt het gesprek niet gevolgd.
quote:Op dinsdag 10 februari 2009 15:20 schreef Echo99 het volgende:Give me a P.
![]()
Give me an A.
![]()
Give me a T.
![]()
Give me an A.
![]()
Give me T.
![]()
Omdat je dan wat minder zou kunnen falen in je reply.quote:
quote:
Het blijft friet.quote:Op dinsdag 17 februari 2009 13:10 schreef fluitbekzeenaald het volgende:
[..]
Omdat je dan wat minder zou kunnen falen in je reply.
quote:
Het lijkt me wel duidelijk dat de patatindustrie volledig in handen is van frietzeggers. Duizenden patatzeggers moeten dienen onder een baas die friet zegt. Het is verschrikkelijk in dit land.quote:Op zondag 15 februari 2009 15:44 schreef __Saviour__ het volgende:
Maar voor de patatroepers: er is jullie al eerder eens een uitdaging gesteld, die nog door niemand is aangenomen. Maak eens een foto van een zak frituurbare aardappelreepjes waarop patat staat.
En geen raspatat, dat telt niet. Dat is geen echte friet/patat
Typisch geval van niet willen kiezen omdat het onderwerp te gay is.quote:Op dinsdag 17 februari 2009 01:23 schreef Snarf het volgende:
[..]
zwak hoor, typisch geval van niet durven kiezen.
het is friet. patat leads to fear. fear leads to anger. anger leads to hate. hate leads to suffering. suffering leads to the dark side.
dat is net zoiets als hand in hand over straat lopen met de duitse bezetter.quote:Op dinsdag 17 februari 2009 14:52 schreef RoBro het volgende:
waarom noem je het niet gewoon patattasfritesdespommes ben je gelijk van deze hele discussie af
Iets wat zat mensen gedaan hebben dus.quote:Op dinsdag 17 februari 2009 14:54 schreef __Saviour__ het volgende:
[..]
dat is net zoiets als hand in hand over straat lopen met de duitse bezetter.
Wanneer hebben wij Belgie bezet dan?quote:Op dinsdag 17 februari 2009 14:54 schreef __Saviour__ het volgende:
[..]
dat is net zoiets als hand in hand over straat lopen met de duitse bezetter.
Is dat een grap ofzo?quote:Op dinsdag 17 februari 2009 15:03 schreef fluitbekzeenaald het volgende:
[..]
Wanneer hebben wij Belgie bezet dan?
Omdat patat en pomme hetzelfde is, namelijk een aardappel. Pomme komt namelijk van pomme de terre (appel van de aarde), en patat is dan weer een samentrekking van de benaming van zoete en gewone aardappels.quote:Op dinsdag 17 februari 2009 14:52 schreef RoBro het volgende:
waarom noem je het niet gewoon patattasfritesdespommes ben je gelijk van deze hele discussie af
Neequote:
terug naar de basisschool met jouquote:
Dat zeg ikquote:Op dinsdag 17 februari 2009 20:09 schreef appeltjap het volgende:
Yes vandaag nieuwe frituur binnen, kan ik weer lekkere friet eten
friet?quote:
Fout!! Friet is de juiste benaming voor gefrituurde aardappel reepjes. Patat is slecht een aardappelquote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.- webicon verwijderd, max 100Kb toegestaan.-
M'n icon wat doe je !1!!1!
99% ONZ(in) poster
Nee klopt patatje heeft nooit mooi geklonken. Raar dat er toch mensen zijn die zo koppig zijn om toch patat te zeggen.quote:
Tevens net ff lekker friet uit de frituur gegetenquote:Op zondag 1 maart 2009 20:09 schreef blubbernek het volgende:
friet:
[ afbeelding ]
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
vlaamse friet:
[ afbeelding ]
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Mensen die patat zeggen hebben nog nooit de echte friet op dan weet je wel beterquote:
Friet brainwashetquote:Op zondag 1 maart 2009 21:30 schreef appeltjap het volgende:
[..]
Mensen die patat zeggen hebben nog nooit de echte friet op dan weet je wel beter
Volgens mij heb je nooit echte friet geproefd want je krijgt alleen maar patat te vreten daar boven de rivierenquote:
quote:
Gelukkig wel, vandaar dat mijn brein nog niet is aangetast door die verderfelijkequote:Op maandag 2 maart 2009 19:06 schreef Rosbief het volgende:
[..]
Volgens mij heb je nooit echte friet geproefd want je krijgt alleen maar patat te vreten daar boven de rivieren
Wel waar!quote:
Wat een beredeneringquote:Op woensdag 4 maart 2009 04:13 schreef Schenkstroop het volgende:
Als patat afkomt van "potato" (aardappel) en frites van "frituur". Zijn kroketten uit de friteuse dan ook 'frites'?
Dus het is Patat!
Hij heeft wel gelijk.quote:Op woensdag 4 maart 2009 09:57 schreef appeltjap het volgende:
[..]
Wat een beredenering. Ga lekker terug naar je patat wereldje. Voor de rest ist friet
quote:Op woensdag 4 maart 2009 09:57 schreef appeltjap het volgende:
[..]
Wat een beredenering. Ga lekker terug naar je patat wereldje. Voor de rest ist friet
quote:
Jij kan niet quotenquote:
Jawel hoor, maar jij typte het verkeerd, dus ik help je even.quote:
O nu snap ik het! Je bent gewoon scheel. Ja kan je ook niks aan doen hequote:Op woensdag 4 maart 2009 21:23 schreef SuperrrTuxxx het volgende:
[..]
Jawel hoor, maar jij typte het verkeerd, dus ik help je even.
quote:Op woensdag 4 maart 2009 21:40 schreef Schenkstroop het volgende:
[..]
O nu snap ik het! Je bent gewoon scheel. Ja kan je ook niks aan doen he
Nee, sorry.quote:Op donderdag 5 maart 2009 15:01 schreef Roflpantoffel het volgende:
Friet.
Mee eens, het is wel patat maar geen patatsaus.. Want mayo ed. kun je toch ook op je andere gefrituurde dingen doen?quote:Op donderdag 5 maart 2009 08:38 schreef blckbb het volgende:
pataaaaaaaaaaaaaaaaaaaat met pataaaaaaaaaatsaus
quote:Op donderdag 5 maart 2009 20:11 schreef kurk_droog het volgende:
EN NU IS HET GODVERDOMME AFGELOPEN!!!!
HET IS PATAT JAH PATAT!!!!
brabant, limburg oprotten. Nederland ( zh, nh, utrecht ) hoeft jullie niet.
PATAT PATAT PATAT
PATAT PATAT PATAT
PATAT PATAT PATAT
PATAT PATAT PATAT
PATAT PATAT PATAT
PATAT PATAT PATAT
PATAT PATAT PATAT
PATAT PATAT PATAT
PATAT PATAT PATAT
PATAT PATAT PATAT
PATAT PATAT PATAT
PATAT PATAT PATAT