dat is het voor Belgen en pseudo Belgen jaquote:
allee, hoe ist in België madammeke?quote:
Ik woon heul nie in België.quote:Op dinsdag 10 februari 2009 15:00 schreef Het_hupt het volgende:
[..]
allee, hoe ist in België madammeke?
PATAT QFT
waarom spreekt ge dan patat aan als zijnde een frieteke?quote:
Omdat het gewoon friet is, klaar!quote:Op dinsdag 10 februari 2009 15:02 schreef Het_hupt het volgende:
[..]
waarom spreekt ge dan patat aan als zijnde een frieteke?
Omdat friet het juiste woord isquote:Op dinsdag 10 februari 2009 15:02 schreef Het_hupt het volgende:
[..]
waarom spreekt ge dan patat aan als zijnde een frieteke?
Heul nietquote:
Het josti-niveau van de frietroepers ook niet.quote:Op dinsdag 10 februari 2009 15:06 schreef __Saviour__ het volgende:
De stomheid van de patatroepers kent werkelijk geen grenzen.
quote:Op dinsdag 10 februari 2009 15:06 schreef __Saviour__ het volgende:
QFTquote:Op dinsdag 10 februari 2009 14:58 schreef Het_hupt het volgende:
[..]
in Nederland heet ut gewoon patat
Over 100 jaar snappen ze het nogsteeds niet en loopt deze reeks ook nogsteeds.quote:Op dinsdag 10 februari 2009 15:06 schreef __Saviour__ het volgende:
* Echo99 pinkt een traan weg.quote:Op dinsdag 10 februari 2009 15:14 schreef dennisw het volgende:
een gedicht
patat is een illusie,
friet de werkelijkheid.
-dennisw
dat dus!!!!!!!!!!!!!quote:Op dinsdag 10 februari 2009 15:12 schreef Abercromby het volgende:
[..]
Het toont aan dat er veel belgen op dit forum ronddwalen.
Mafkees.quote:Op dinsdag 10 februari 2009 15:20 schreef Echo99 het volgende:Give me a P.
![]()
Give me an A.
![]()
Give me a T.
![]()
Give me an A.
![]()
Give me T.
![]()
Go Patatjes, make it happen!Go Patatjes, make it happen!
Go Patatjes, make it happen!Go Patatjes, make it happen!
Het is helaas geen frietekes maar gewoon frietquote:Op dinsdag 10 februari 2009 15:21 schreef Het_hupt het volgende:
FOK! zou een BELG subforum moeten hebben, dan zijn we die frietekes roepers ook kwijt
neuh, patatquote:Op dinsdag 10 februari 2009 15:22 schreef appeltjap het volgende:
[..]
Het is helaas geen frietekes maar gewoon friet
lol, hypocrietje, in de PM wou je nog wat met mn patattekequote:
Ja.quote:
maar die eet ik toch niet op.quote:Op dinsdag 10 februari 2009 15:26 schreef Het_hupt het volgende:
[..]
lol, hypocrietje, in de PM wou je nog wat met mn patatteke
je wou de mayo van mn patatteke hebben, is het zelfdequote:Op dinsdag 10 februari 2009 15:28 schreef Daniane het volgende:
[..]
maar die eet ik toch niet op.
ik eet friet
shit! daar heb je mequote:Op dinsdag 10 februari 2009 15:30 schreef Het_hupt het volgende:
[..]
je wou de mayo van mn patatteke hebben, is het zelfde
patat schat, en dat rijmtquote:Op dinsdag 10 februari 2009 15:31 schreef Daniane het volgende:
[..]
shit! daar heb je me
maar 't blijft friet
QFTquote:Op dinsdag 10 februari 2009 15:35 schreef NoelGallagher het volgende:
Mensen die friet zeggen horen niet thuis in Nederland. Doei Limburg.
quote:Op dinsdag 10 februari 2009 15:36 schreef Abercromby het volgende:
frietjes zijn voor mietjes hihihihihihihihihihi![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
EINZZWIE!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!EINZDREI~!!!!!!!!!!!!!!!!!@@@@@@#!!!!!!!!!!!
Gekopieerd FT.quote:Op dinsdag 10 februari 2009 15:36 schreef Abercromby het volgende:
frietjes zijn voor mietjes hihihihihihihihihihi![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
EINZZWIE!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!EINZDREI~!!!!!!!!!!!!!!!!!@@@@@@#!!!!!!!!!!!
Hoi Gelderland want ook hier is het frietquote:Op dinsdag 10 februari 2009 15:35 schreef NoelGallagher het volgende:
Mensen die friet zeggen horen niet thuis in Nederland. Doei Limburg.
quote:Op dinsdag 10 februari 2009 15:37 schreef appeltjap het volgende:
[..]
Hoi Gelderland want ook hier is het friet
In dat achtergevallen twente zeker. Hier op de Veluwe is het Patat!quote:Op dinsdag 10 februari 2009 15:37 schreef appeltjap het volgende:
[..]
Hoi Gelderland want ook hier is het friet
Veluwequote:Op dinsdag 10 februari 2009 15:39 schreef NoelGallagher het volgende:
[..]
In dat achtergevallen twente zeker. Hier op de Veluwe is het Patat!
Dr moet echt n BELG subje op FOK! komenquote:
Hmmm het is dus toch friet. Patat aanhang faalt alweer.quote:Op dinsdag 10 februari 2009 16:04 schreef BOKA het volgende:
Een aardappel heet ook wel een patat.
Friet komt van gefrituurde patatten
Puree komt van gepureerde patatten
Het belangrijkste kenmerk van de aardappel (oftewel patat) is dat hij gefrituurd is, oftewel FRIET! Als je het patat noemt zeg je dus eigenlijk alleen maar dat je aardappels eet, niet hoe ze zijn klaargemaakt.
quote:Op dinsdag 10 februari 2009 16:04 schreef BOKA het volgende:
Het belangrijkste kenmerk van de aardappel (oftewel patat) is dat hij gefrituurd is, oftewel FRIET! Als je het patat noemt zeg je dus eigenlijk alleen maar dat je aardappels eet, niet hoe ze zijn klaargemaakt.
reageer je ook nog op mijn briljante bewijs dat het friet moet zijn?quote:Op dinsdag 10 februari 2009 16:06 schreef Het_hupt het volgende:
voor de frieters: http://www.forum.fok.be/
quote:
quote:Op dinsdag 10 februari 2009 16:06 schreef Het_hupt het volgende:
voor de frieters: http://www.forum.fok.be/
Laat me raden: je hebt het ook over 'ons mam'?quote:Op dinsdag 10 februari 2009 16:04 schreef BOKA het volgende:
Ze negeren 't hardnekkig.quote:Op dinsdag 10 februari 2009 16:08 schreef BOKA het volgende:
[..]
reageer je ook nog op mijn briljante bewijs dat het friet moet zijn?
Nee, mijn moeder noem ik mijn moeder.quote:Op dinsdag 10 februari 2009 16:11 schreef Echo99 het volgende:
[..]
Laat me raden: je hebt het ook over 'ons mam'?
Oh oke...quote:Op dinsdag 10 februari 2009 16:13 schreef BOKA het volgende:
[..]
Nee, mijn moeder noem ik mijn moeder.
Zelfs de wiki vindt jullie belgenquote:Patat kan verwijzen naar:
een Zuid-Nederlands woord voor aardappel
een Noord-Nederlands woord voor friet, een gerecht vervaardigd door het fritureren van schijfjes aardappel (boven de Moerdijk in Nederland)
een Zuid-Nederlands woord voor een sul, een sufferd (een onnozele patat)
een Zuid-Nederlands woord voor een kerel, een man (een ouwe patat)
een Zuid-Nederlands woord voor een mep
Bewijsstuk 23434.A.quote:Citaat: Je kunt niet het hele jaar door frieten van nieuwe patatten hebben, ik weet het, ik ondervind het aan mezelf, jonge patatjes worden ouwe patatten. (Louis Paul Boon, Eten op zijn Vlaams, 1972)
Maar waar is jullie woord "patat" dan van afgeleid? Waar komt het vandaan? Ik mis de logica namelijk een beetje.quote:Op dinsdag 10 februari 2009 16:17 schreef Echo99 het volgende:
[..]
Oh oke...![]()
Tegenbewijs...
[..]
Zelfs de wiki vindt jullie belgen
Bewijsstuk 23434.B.quote:Het is bekend onder diverse benamingen die in verschillende delen van het Nederlandse taalgebied gebruikelijk zijn. In de drie zuidelijke provincies van Nederland spreekt men van friet en in Vlaanderen wordt meestal van frieten, frietjes of fritten gesproken, terwijl in de rest van Nederland men het meestal over patat heeft. In Noord-Holland en Utrecht raakt de benaming Vlaamse friet echter steeds meer in zwang. Andere benamingen zijn patates frites en frites. Het gebruik van "patat" kan in Vlaanderen en Zeeland verwarring veroorzaken, omdat het daar "aardappel" kan betekenen.
quote:pa·tat (de)
1 (geen meervoud) in reepjes gesneden en vervolgens in gesmolten vet of olie gebakken aardappels
2 (patatten) (in België; informeel) aardappel
3 (patatten) (in België; informeel) klap, slag
friet (de; frieten)
1 patat
Het is dus patat.
quote:
vandale.nl zegt:quote:Op dinsdag 10 februari 2009 16:29 schreef Echo99 het volgende:
En ook de Van Dale is pro-patat...
[..]
quote:friet de; v(m) -en reepjes rauwe aardappel, in olie gefrituurd; patates frites: een ~je eten portie friet
Nog even en:quote:
wordt friet.quote:In Noord-Holland en Utrecht raakt de benaming Vlaamse friet echter steeds meer in zwang
Nog even een ze vieren Carnaval tot in Den Helder...quote:Op dinsdag 10 februari 2009 16:35 schreef BOKA het volgende:
[..]
Nog even en:
[..]
wordt friet.![]()
Nederland wordt eindelijk verstandig.
quote:Op dinsdag 10 februari 2009 16:37 schreef Echo99 het volgende:
[..]
Nog even een ze vieren Carnaval tot in Den Helder...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |