abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_66305942

--

Sinds jaar en dag stoor ik mij al aan de vanzelfsprekendheid waarmee veel snackbarpersoneel een patatje speciaal standaard maakt en verkoopt met curry. Er is uiteraard niets mis met curry, maar ik vind dat misschien wel de grootvader van alle (snack)sauzen (ketchup) wel erg achter wordt gesteld.. Alles smaakt beter met ketchup. Echt alles.

Persoonlijk heb ik hier weinig last van, aangezien ik enkel de patat bij de snackbar haal en het thuis van allerlei sauzen voorzie die ik al in huis heb. Maar het gaat me puur om het principe (uiteraard kunnen mensen bij bestelling zelf hun voorkeur aangeven). Veel sauzen gaan mij aan het hart, maar ketchup neemt toch wel een speciaal plekje in.

De grote vraag is natuurlijk hoe is dit er zo ingeslopen dat ze collectief de ketchup lijken te discrimineren?
Zouden er overduidelijk meer mensen curry prefereren? (En dat ze dus maar standaard van curry uitgaan uit gemakzucht? ) Of zit er meer achter?

Om er enigszins een beeld van te krijgen wil ik jullie vragen wat jullie voorkeur geniet? Curry of ketchup bij de patat(-speciaal)?

[ Bericht 1% gewijzigd door Twerk op 21-02-2009 05:46:27 ]
The poet presents the imagination with images from life and human characters and situations, sets them all in motion and leaves it to the beholder to let these images take his thoughts as far as his mental powers will permit.
pi_66305954
Ketchup dus.

Niet altijd lekkerder, maar speciaal zou standaard moeten betekenen met 'ketchup' imo.
Het gaat slecht, maar verder gaat het goed.
pi_66305962
Die 2 moet je afwisselen. 6 maanden curry en een patatje speciaal ketchup is puur genieten.
Andersom idem.
k zie geen enkele reden waarom iemand thuis een computer zou willen hebben.Ken Olson, stichter van Digital Equipment, 1977
pi_66305965
Nou speciaal betekent voor mij wel met curry.Damn nu heb ik wel trek in een patatje of frikandel...
  zaterdag 21 februari 2009 @ 05:08:36 #5
45 SiGNe
Uitspraak: Sign
  zaterdag 21 februari 2009 @ 05:08:42 #6
202014 JJH
Knetter. O+
pi_66305967
Curry it is.

Trouwens PATAT!!!
pi_66305971
Ketchup .

Ik zeg het er altijd bij trouwens omdat het standaard met curry geleverd wordt overal.
ijs_beer fan!
pi_66305979
Ketchup. En ze gooien er dus standaart curry overheen Sausbarbaren
I used to work in a morgue........I am a people person
Only Human
pi_66305980
quote:
Op zaterdag 21 februari 2009 05:10 schreef NanKing het volgende:
Ketchup .

Ik zeg het er altijd bij trouwens omdat het standaard met curry geleverd wordt overal.
Dat stoort mij dus zo.
The poet presents the imagination with images from life and human characters and situations, sets them all in motion and leaves it to the beholder to let these images take his thoughts as far as his mental powers will permit.
pi_66305982
quote:
Op zaterdag 21 februari 2009 05:08 schreef SiGNe het volgende:
(Hela)Curry
Heil Hela
pi_66305983
quote:
Op zaterdag 21 februari 2009 05:11 schreef Twerk het volgende:

[..]

Dat stoort mij dus zo.
De sauzen zijn doorslaggevend voor de kwaliteit van het eindproduct hé
k zie geen enkele reden waarom iemand thuis een computer zou willen hebben.Ken Olson, stichter van Digital Equipment, 1977
pi_66305987
quote:
Op zaterdag 21 februari 2009 05:12 schreef Pacmaniac het volgende:

[..]

De sauzen zijn doorslaggevend voor de kwaliteit van het eindproduct hé
Vanzelfsprekend. Maar ook dat ze (in mijn ogen) de grootvader van alle snack-sauzen zo discrimineren vind ik van zo weinig respect getuigen.
  One tough cookie zaterdag 21 februari 2009 @ 05:17:50 #13
169210 liesje1979
pi_66306006
Uiteraard ketchup!
Ik erger mij ook aan de vanzelfsprekendheid van curry.
Ik denk dat ketchup ouder is?
pi_66306022
quote:
Op zaterdag 21 februari 2009 05:17 schreef liesje1979 het volgende:
Uiteraard ketchup!
Ik erger mij ook aan de vanzelfsprekendheid van curry.
Ik denk dat ketchup ouder is?
Voor de liefhebster:
http://www.essortment.com/all/historyketchup_rlju.htm
quote:
A brief history of ketchup
A look at the history of ketchup, America's favorite condiment. From its beginning as a fish sauce in China, to the sweet tomato version we love today
Het is idd gruwelijk oud.
pi_66306029
Het wordt er dan ook met de paplepel ingeslagen!

zaterdag 21 februari 2009 @ 05:26:10 #16
111575 lubje25
lubjes' stash do not nick
pi_66306031
Ik heb een tijd in een snackbar gewerkt tijdens mijn school en studie, daar was het ook "normaal" om er curry op te doen . Ik vroeg meestal wat ze wilden omdat ik het zelf met ketchup eigenlijk lekkerder vind
Donder op man, ik pak gewoon mijn klomp
pi_66306034
quote:
Op zaterdag 21 februari 2009 05:25 schreef Pacmaniac het volgende:
Het wordt er dan ook met de paplepel ingeslagen!

[ afbeelding ]

Ketchup-babyvoeding
pi_66306050
Ketchup .
pi_66306052

met Curry!!
En dat kan zomaar.....?
pi_66306123
Speciaal = curry.
Zerg schreef:
1/1 is 1. 2/2 is 2. Basisschool breuken.
pi_66306131
quote:
Op zaterdag 21 februari 2009 05:56 schreef Mikkie het volgende:
Speciaal = curry.
Speciaal = curry óf ketchup en niet per definitie curry
pi_66306137
quote:
Op zaterdag 21 februari 2009 06:00 schreef Pacmaniac het volgende:

[..]

Speciaal = curry óf ketchup en niet per definitie curry

Dat was nou juist het grote probleem. We worden meteen weer met de neus op de feiten gedrukt.
pi_66306150
quote:
Op zaterdag 21 februari 2009 06:03 schreef Twerk het volgende:

[..]

Dat was nou juist het grote probleem. We worden meteen weer met de neus op de feiten gedrukt.
Precies. Even topickaap Mensen die een patatje oorlog standaard met uitjes doen. Volgens mij moeten de uitjes optioneel zijn en niet bij het basispakket horen. Slechte (lees niet zoete) goedkope uien verneuken zelfs de kwalitatief meest briljante sauzen.
pi_66306153
quote:
Op zaterdag 21 februari 2009 06:09 schreef Pacmaniac het volgende:

[..]

Precies. Even topickaap Mensen die een patatje oorlog standaard met uitjes doen. Volgens mij moeten de uitjes optioneel zijn en niet bij het basispakket horen. Slechte (lees niet zoete) goedkope uien verneuken zelfs de kwalitatief meest briljante sauzen.
Idd van die smakeloze, bijna plastic aandoende uitjes. Kunnen echt een spelbreker zijn en zelfs de meest geniale sauzen te niet doen. Onverantwoord.
pi_66306167
Ik woon m'n leven lang al in Amsterdam en heb nog nooit een speciaal met curry gehad (zonder dat ik er specifiek om vroeg.)
Patatje speciaal = met ketchup.
-
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')