quote:Op dinsdag 3 februari 2009 16:19 schreef peterfan het volgende:
[..]
Zo heet het zoontje van Martijn Krabbe... is nog niet zo heel oud, misschien is t m wel!
Elodiequote:Op dinsdag 3 februari 2009 16:29 schreef Ynske het volgende:
missen er nu nog namen van de nieuwe kindjes?
heb haar erbij gezetquote:
owja, Ruben van Jeliefquote:Op dinsdag 3 februari 2009 18:20 schreef Vlindur het volgende:
Yns, er is toch nog een die een Ruben heeft gekregen? Weet alleen niet meer wie..
Jammer!quote:Op dinsdag 3 februari 2009 17:01 schreef Brighteyes het volgende:
Ik denk niet dat het dezelfde is Peterfan.
Avalon (juniper marie)quote:Op dinsdag 3 februari 2009 16:29 schreef Ynske het volgende:
Femmeke Frauke, die ouders zijn wel erg blij dat het een meisje is!quote:Op zaterdag 7 februari 2009 14:06 schreef Brighteyes het volgende:
Vandaag in de krant
Bé Elizabeth Eveline, roepnaam Bé
Willem Boele [achternaam], roepnaam Boele
Femmeke Frauke Florentine
Die laatste is niet zo heel vreemd, maar toch... Femmeke?
Mila!quote:Op dinsdag 3 februari 2009 16:29 schreef Ynske het volgende:
Zo wilde ik mijn eventuele dochter ook altijd noemen, totdat ik zwanger was toen vond ik het opeens spuuglelijkquote:Op donderdag 5 februari 2009 14:27 schreef cattie het volgende:
Ik had Aurora/Aurore/Aure op mijn lijstje staan, maar dat vond mijn man niets. Ik vind het wel wat hebben, morgenstond.
Bé is hier (in het Zuiden) best een bekende naam, alleen voor oudere dames dan. De tante van vriend heette ook zo...quote:Op zaterdag 7 februari 2009 14:06 schreef Brighteyes het volgende:
Vandaag in de krant
En er staat ook nog bij de aankondiging van een tweeling een zeer veel gemaakte fout:
Dolgelukkig zijn wij met de geboorte van onze tweeling en broertjes
X en X
papa, mama en broertje
Wie is er nou blij met die tweeling en die broertjes? Alledrie? Er hoort dus een 'mijn' voor die broertjes.
Tik van mij, dit gaat ook echt zo vaak fout bij rouwberichten. En het staat gewoon heel raar.
en als er al meer kinderen zijn en het dus ook onze broertjes zijn? dan is het weglaten van "onze" toch een handige geldkwestie?quote:Op zaterdag 7 februari 2009 14:06 schreef Brighteyes het volgende:
Vandaag in de krant
En er staat ook nog bij de aankondiging van een tweeling een zeer veel gemaakte fout:
Dolgelukkig zijn wij met de geboorte van onze tweeling en broertjes
X en X
papa, mama en broertje
Wie is er nou blij met die tweeling en die broertjes? Alledrie? Er hoort dus een 'mijn' voor die broertjes.
Tik van mij, dit gaat ook echt zo vaak fout bij rouwberichten. En het staat gewoon heel raar.
Ik ken het echt alleen als vrouwennaam, kan me er geen vent bij voorstellenquote:Op maandag 9 februari 2009 18:29 schreef Knutknuttsson het volgende:
Ken Bé werkelijk alleen als mannennaam en ik vind het voor een meisje dan ook echt nergens naar klinken!
Nou BE, dat weet je dan ook weerquote:Op maandag 9 februari 2009 22:03 schreef pinquit het volgende:
ik ken het alleen als afkorting van een nickname op fok!
vind t helemaal niks dus
quote:Op maandag 9 februari 2009 22:22 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Ehm ja... idd ja...
*in een hoekje gaat zitten snikken...
ik ook!quote:Op maandag 9 februari 2009 22:29 schreef PM-girl het volgende:
Ik ken Bé als mannennaam, net als Gé trouwens.
Ik ken ook een Bé. Dat is een man.quote:Op maandag 9 februari 2009 22:29 schreef PM-girl het volgende:
Dakota, wat ik jou nog wilde vragen, spreek je Elin uit op de nederlandse of de zweedse manier?
quote:Op maandag 9 februari 2009 22:44 schreef flowerbox het volgende:
[..]
Ik ken ook een Bé. Dat is een man.
Maar een mooie naam?![]()
Behalve natuurlijk 'onze eigen' BE. (slijmmodus)
in het begin was ik heel vaak in de war met Bright en Be. Dat was toch een papa die hier wel eens postte?
zie TT!quote:Op maandag 9 februari 2009 22:44 schreef bixister het volgende:
wat voor lijstje verlang je, roxis?
quote:Op maandag 9 februari 2009 22:55 schreef bixister het volgende:
BE, aangezien bright hier niet meer meedoet kunnen we jou nu gerust zo noemen, toch?![]()
Zit daar verschil in dan?quote:Op maandag 9 februari 2009 22:29 schreef PM-girl het volgende:
Dakota, wat ik jou nog wilde vragen, spreek je Elin uit op de nederlandse of de zweedse manier?
Vester ken ik wel als achternaam.quote:Op zondag 8 februari 2009 00:17 schreef Sjeen het volgende:
[..]
Bé is hier (in het Zuiden) best een bekende naam, alleen voor oudere dames dan. De tante van vriend heette ook zo...
Zag net bij vrienden een 'Vester' op de kalender staan...
quote:Op zaterdag 31 januari 2009 08:57 schreef Vicky het volgende:
dinsdag in het zwembad een jongetje met de naam Rutmer...![]()
quote:Op zaterdag 31 januari 2009 09:17 schreef livelink het volgende:
Weet je zeker dat het zo geschreven werd? Want Redmer is wel een enigszins gangbare kindernaam.
Toevallig!quote:
Zou kunnnen, heb het nog niet echt zo gehoord hier. Zal er eens op letten.quote:Op dinsdag 10 februari 2009 13:17 schreef PM-girl het volgende:
[..]
Toevallig!(Die Gé dan, denk ik tenminste...!)
Knutknutsson, ik heb het idee dat je Elin hier in nederland uitspreekt als Eelin, met een korte i, en dat dat in het zweeds als Eelien gebeurt, met een soort korte i, niet helemaal zoals we die hier uitspreken.
lijkt me niet zo'n goede aanpak eigenlijk, want daar doet miss_sly 't toch niet voor?quote:Op woensdag 11 februari 2009 10:05 schreef Brighteyes het volgende:
En dat je er iets van maakt, niet voor jezelf, maar voor haar, dat je het graag doet omdat bladiebla?
Ow, ze heeft wat mij betreft absoluut een veto!! Als zij zegt: ik wil het absoluut niet, dat doet me te veel pijn of wat dan ook, dan nemen we onze tweede naam. Dat is geen probleem. Het probleem is het bespreekbaar maken nu de verstandhouding zo slecht is.quote:Op woensdag 11 februari 2009 10:07 schreef bixister het volgende:
miss_sly, dat is inderdaad een lastige situatie. maar ik zou 't zo open mogelijk voorleggen, en haar ook wel duidelijk maken dat ze ook echt een veto mag uitspreken als 't haar teveel pijn zou doen. (tenzij je echt alleen die naam wil, dan moet je 't meer als mededeling brengen).
maar 't feit dat jullie contact momenteel zo moelijk is maak het wel extra moeilijk ja.
En doet dat er dan echt heel erg veel toe? Als dat de boel glad zou strijken zou het voor mij dat kleine leugentje wel waard zijn. Maar goed, ieder zijn ding...quote:Op woensdag 11 februari 2009 10:08 schreef bixister het volgende:
[..]
lijkt me niet zo'n goede aanpak eigenlijk, want daar doet miss_sly 't toch niet voor?
Django Reinhardtquote:Op woensdag 11 februari 2009 19:27 schreef Ynske het volgende:
Vond ik de naam van de eerste zoon van Boris (Titulaer, Idols) al merkwaardig, Django
Nu is hij voor de tweede keer vader geworden, weer een zoon: Chico
ze hebben wel een voorkeur voor aparte namen...
Misschien deze: http://nl.wikipedia.org/wiki/Chico_Buarquequote:Op woensdag 11 februari 2009 20:54 schreef huuphuup het volgende:
Daar moest ik ook aan denken Vivi![]()
het zou me ook niets verbazen als Chico ook de naam van een jazz/muziek legende is.
Ik moest bij Chico meer denken aan jazz drummer en bandleider Chico Hamilton.quote:Op woensdag 11 februari 2009 21:01 schreef huuphuup het volgende:
hehehe die had ik ook net gewiki'ddie vind ik inderdaad de grootste kanshebber. Maar wie weet.
Django lag wel heel erg voor de hand bij hem op zich, ik geloof zo dat hij hem echt daarnaar vernoemd heeft.
Ira staat bij mij op de lijstquote:Op donderdag 12 februari 2009 10:11 schreef Brighteyes het volgende:
Oh wacht... Wat vindt je van Ira dan? Brent en Ira kan ook heel goed.
Heus welquote:
Houdt je vent daar dan ook van? Of mag jij kiezen?quote:Op donderdag 12 februari 2009 14:50 schreef RockabeIIa het volgende:
jaja BM, verraadt effe wat er allemaal in mijn lijstje staat
Sid Visjes!![]()
Ik hou wel van zulke namen. Goh dit gaat nog makkelijk worden
Julianquote:Op donderdag 12 februari 2009 15:12 schreef oh-oh het volgende:
Brent en Ava is echt gaaf!
Ik wil ook een Ava![]()
Brent en Lola vind ik ook tof en Otis zo heet mijn oom, vind ik ook erg leuk.
Mijn zusje krijgt na 2 meiden een zoon , ze heeft nu een Luna en een Nova, heeft iemand nog leuke suggesties?
Luna heet al Luna Julia, vernoemt naar mijn vader (Julia)Nus.quote:
Neele, Nero, Melle, Olav, Jaro, Tuur, Wiebequote:Op donderdag 12 februari 2009 15:12 schreef oh-oh het volgende:
Ik wil ook een Ava![]()
Mijn zusje krijgt na 2 meiden een zoon , ze heeft nu een Luna en een Nova, heeft iemand nog leuke suggesties?
De derde wordt een jongenquote:
Luna Nova en Olav is eigenlijk ook wel leuk he?quote:Op donderdag 12 februari 2009 15:23 schreef Ynske het volgende:
[..]
Neele, Nero, Melle, Olav, Jaro, Tuur, Wiebe
* Vlindur mompelt iets over smaken verschillenquote:Op donderdag 12 februari 2009 15:26 schreef Lishe het volgende:
O jawel hoor!
Lena heet voluit Lena Nele Annet. Naar lief's oma en mijn zusje. Ik vond het een mooie afleiding van Neeltje.
Ravi schijnt 'zon' te betekenenquote:Op donderdag 12 februari 2009 15:12 schreef oh-oh het volgende:
Ik wil ook een Ava![]()
Je minderen?quote:Op donderdag 12 februari 2009 15:40 schreef Lishe het volgende:
O Vlindur, ik vind daar niks van hoor! Zolang ik zelf de namen van mijn minderen maar mooi vind!
Daar heb je natuurlijk ook helemaal gelijk in.quote:Op donderdag 12 februari 2009 15:40 schreef Lishe het volgende:
O Vlindur, ik vind daar niks van hoor! Zolang ik zelf de namen van mijn minderen maar mooi vind!
Sja, wat ik mooi vind? Heb je even?quote:Op donderdag 12 februari 2009 15:41 schreef cattie het volgende:
[..]
Je minderen?Ben je zo hiërarchisch ingesteld?
![]()
Vlindur, wat vind jij dan normale, leuke namen?
quote:Op donderdag 12 februari 2009 15:41 schreef cattie het volgende:
[..]
Je minderen?Ben je zo hiërarchisch ingesteld?
![]()
Vlindur, wat vind jij dan normale, leuke namen?
Ik ben heel benieuwd wat zij er van vindt, ik sms dr vanavond wel even als ik er aan denk!quote:Op donderdag 12 februari 2009 15:48 schreef Sjeen het volgende:
Wat een simpele zoekactie op 'jongensnaam' en 'zon' kan opleveren... Ik vond het meteen passen bij Luna en Nova
Amon klinkt als Ramon en wij kennen een hele rare Ramon van vroegâhquote:Op donderdag 12 februari 2009 15:51 schreef huuphuup het volgende:
[..]
![]()
Nele is in België een hele normale meisjesnaam toch? Ik ken in ieder geval twee Nele's
Voor een jongen had ik het nog niet gehoord.
planetennamen pfoe. Ik blijf bij AmonDat vroeg Simmu vorige keer ook al, haha. Maar daar moet je wel van houden natuurlijk. Ik vind Ravi op zich wel leuk klinken bij de meidennamen. Ook zo kort en op een klinker eindigend zeg maar.
Rocka, nee tuurlijk is dat niet erg. ik hou van 'gewoon'. Al die apartachtige namen die ik hier voorbij zie komen en ook gebruikt zie worden vind ik gelukkig echt een 'smaak verschilt' geval. Ik zou ze mijn kind nooit meegeven.quote:Op donderdag 12 februari 2009 15:52 schreef RockabeIIa het volgende:
Vlindur, daar zitten een hoop heel populaire namen tussen![]()
Helemaal niet mijn smaak trouwens, maar dat zul je vast niet erg vinden.
Als we een beetje de zelfde smaak hebben waarom heb je dan voor Ive en Fee gekozen? En niet voor Niels en Sanne? (Ik noem maar iets)quote:Op donderdag 12 februari 2009 15:53 schreef cattie het volgende:
Vlindur, dan hebben wij wel enigszins dezelfde smaak.
Ravi is idd leuk!
En voor Rocka vind ik Ivy mooi.
Rocka, ik kan je niet verder helpen met leuke namen, onze smaken zijn te verschillend volgens mij.
Als ik jouw lijstje zie, dan staan daar toch een flink aantal namen op die ik niet onder gewoon zou laten vallen. Zo zie je maar dat ook dat verschillend opgevat kan wordenquote:Op donderdag 12 februari 2009 15:56 schreef Vlindur het volgende:
[..]
Rocka, nee tuurlijk is dat niet erg. ik hou van 'gewoon'. Al die apartachtige namen die ik hier voorbij zie komen en ook gebruikt zie worden vind ik gelukkig echt een 'smaak verschilt' geval. Ik zou ze mijn kind nooit meegeven.
[..]
Jup, al laaaaaaaaaaang... jij bent wrsch een van de weinigen die ze nog niet weet?quote:Op donderdag 12 februari 2009 15:51 schreef RockabeIIa het volgende:
Olav past ook goed bij jullie BE. Heb je al meisjesnamen?
oooh irritant is dat hè? ik betrap mezelf er ook op dat ik heel vaak denk van jamaar dat en dat klasgenootje van mn broertje met dezelfde naam was zo stom dus nu wil ik ook niet dat mijn kind zo heetquote:Op donderdag 12 februari 2009 15:55 schreef oh-oh het volgende:
[..]
Amon klinkt als Ramon en wij kennen een hele rare Ramon van vroegâh
Gewoon in Frieslandquote:Op donderdag 12 februari 2009 15:58 schreef Sjeen het volgende:
[..]
Als ik jouw lijstje zie, dan staan daar toch een flink aantal namen op die ik niet onder gewoon zou laten vallen. Zo zie je maar dat ook dat verschillend opgevat kan worden
Ive is een oude Friese naam en m.i. een hele Nederlandse naam die wel bij dat lijstje past. Fee was een wat gewaagde keuze die ook gezien onze andere voorkeursnamen een beetje uit de pas liep, maar die voelde direct heel goed.quote:Op donderdag 12 februari 2009 15:56 schreef Vlindur het volgende:
[..]
Rocka, nee tuurlijk is dat niet erg. ik hou van 'gewoon'. Al die apartachtige namen die ik hier voorbij zie komen en ook gebruikt zie worden vind ik gelukkig echt een 'smaak verschilt' geval. Ik zou ze mijn kind nooit meegeven.
[..]
Als we een beetje de zelfde smaak hebben waarom heb je dan voor Ive en Fee gekozen? En niet voor Niels en Sanne? (Ik noem maar iets)
Welke dan?quote:Op donderdag 12 februari 2009 15:58 schreef Sjeen het volgende:
[..]
Als ik jouw lijstje zie, dan staan daar toch een flink aantal namen op die ik niet onder gewoon zou laten vallen. Zo zie je maar dat ook dat verschillend opgevat kan worden
Ik weet jullie meisjes naam ook niet hoor!quote:Op donderdag 12 februari 2009 15:59 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Jup, al laaaaaaaaaaang... jij bent wrsch een van de weinigen die ze nog niet weet?
Olav vind ik trouwens voor mezelf niet zo mooi. Beetje slapjes op de en of andere manier in de combi met Sasha. Kan het niet uitleggen.
Vlindur, ik vind die in jouw rijtje ook niet allemaal even normaal en gewoon hoor!: D
Zo snap ik Nanke bijvoorbeeld totaal niet daar waar ik Neele nog weer wel zie.
Wat kan dat toch verschillen he!
Het is dat je zwanger bent hequote:Op donderdag 12 februari 2009 16:00 schreef huuphuup het volgende:
[..]
Gewoon in Friesland![]()
![]()
En sja, of Fryslân gewoon is is een andere discussiegarpje vlindur, nie slaan
Oh shitquote:Op donderdag 12 februari 2009 16:03 schreef oh-oh het volgende:
Nanke stanke, dat klinkt echt bah![]()
Hmm nu je het zegt BE, Olav klinkt überhaupt wel laf/v ja.
Gelukkig was ik meteen zo enthousiast over Ravi dat ik Olav niet eens heb doorgemaild.
Spijker/kop... ben rasechte Limburgse, dus dat zal beslist de reden zijnquote:Op donderdag 12 februari 2009 16:00 schreef huuphuup het volgende:
[..]
Gewoon in Friesland![]()
![]()
En sja, of Fryslân gewoon is is een andere discussiegarpje vlindur, nie slaan
Dat is echt jammer ja, zo worden erg veel namen echt voorgoed voor je verneukt hoe mooi ze ook zijn.quote:Op donderdag 12 februari 2009 16:00 schreef huuphuup het volgende:
[..]
oooh irritant is dat hè? ik betrap mezelf er ook op dat ik heel vaak denk van jamaar dat en dat klasgenootje van mn broertje met dezelfde naam was zo stom dus nu wil ik ook niet dat mijn kind zo heet
quote:Op donderdag 12 februari 2009 15:56 schreef Vlindur het volgende:
[..]
[..]
Als we een beetje de zelfde smaak hebben waarom heb je dan voor Ive en Fee gekozen? En niet voor Niels en Sanne? (Ik noem maar iets)
Ive wordt uitgesproken als Ieve toch?quote:Op donderdag 12 februari 2009 16:01 schreef cattie het volgende:
[..]
Ive is een oude Friese naam en m.i. een hele Nederlandse naam die wel bij dat lijstje past. Fee was een wat gewaagde keuze die ook gezien onze andere voorkeursnamen een beetje uit de pas liep, maar die voelde direct heel goed.
Dan zijn jullie met z'n 2-en.quote:Op donderdag 12 februari 2009 16:03 schreef Vlindur het volgende:
[..]
Ik weet jullie meisjes naam ook niet hoor!
quote:Op donderdag 12 februari 2009 16:05 schreef Vlindur het volgende:
[..]
Oh shit,
* Vlindur streept Nanke door!
de dikgedrukte zul je in limburg niet zo snel tegenkomenquote:Op donderdag 12 februari 2009 15:50 schreef Vlindur het volgende:
[..]
Daar heb je natuurlijk ook helemaal gelijk in.
[..]
Sja, wat ik mooi vind? Heb je even?
Jongens:
Daan, Dennis, Jens, Jorn, Jurre, Reinder, Siebren, Thomas, Wessel, Koen, Milan, Jarno, Kris, Sven, Xander (Sander is al in de fam) Maik, Jort, Rainder (op zn fries) Rienk, Yuri/Youri, Niels, Niek, Joost, Leòn, Wytze, Douwe, Sytse.
Meiden:
Sanne, Doutzen, Fardau, Esmee, Hester, Jenthe/Yenthe/Jente/Jente, Jikke, Maaike, Nanke, Nienke/Nynke, Reina, Rixt, Sibrich, Saskia, Anouk, Ilse, Amarins, Anniek, Brecht, Meike, Muriël, Reneé, Amy, Jolein/Jolijn, Jildau, Myrthe, Amber, Lotte.
Deze staan op mijn namenlijstjes. Dit vind ik heel mooi allemaal
Yep.quote:Op donderdag 12 februari 2009 16:06 schreef Vlindur het volgende:
[..]
Ive wordt uitgesproken als Ieve toch?
Yeah, net als sommige meubels! Erg mooi bij een ander in huis!quote:Op donderdag 12 februari 2009 16:06 schreef RockabeIIa het volgende:
[..]
cattie houdt duidelijk van namelijk die heel zacht klinken. Ik vind daar absoluut wat voor te zeggen. Ik vind het 'bij een ander mooi' mooi
quote:Op donderdag 12 februari 2009 16:08 schreef Ynske het volgende:
[..]
de dikgedrukte zul je in limburg niet zo snel tegenkomen
ja. maar daarom dus ook niet voor iedereen normale namenquote:Op donderdag 12 februari 2009 16:10 schreef Vlindur het volgende:
[..]
Klopt, want die namen zijn voornamelijk Fries
Jildau wel dan? Ook zo typisch Fries, of nie?quote:Op donderdag 12 februari 2009 16:08 schreef Ynske het volgende:
[..]
de dikgedrukte zul je in limburg niet zo snel tegenkomen
quote:Op donderdag 12 februari 2009 16:10 schreef Ynske het volgende:
[..]
ja. maar daarom dus ook niet voor iedereen normale namen
wiebe was ook een fries die in limburg kwam studeren, daarvoor nog nooit van gehoord
quote:Op donderdag 12 februari 2009 16:11 schreef Vicky het volgende:
Oh pssttt Huup, onze naam staat in het lijstje dat jij ooit eens voor mij gemaakt hebt...
stonden wel heel veel namen op hoorquote:
Geen idee eigenlijk, zijn er wel echt Limburgse namen? Die wil ik wel weten dan.quote:Op donderdag 12 februari 2009 16:18 schreef oh-oh het volgende:
Cliff en Joris is echt niks specifieks Limburgs aan toch?
Sjeng, Thei, Sjir, Wielquote:Op donderdag 12 februari 2009 16:20 schreef Vlindur het volgende:
[..]
Geen idee eigenlijk, zijn er wel echt Limburgse namen? Die wil ik wel weten dan.
Jawel, die zijn dr wel hoor.quote:Op donderdag 12 februari 2009 16:20 schreef Vlindur het volgende:
[..]
Geen idee eigenlijk, zijn er wel echt Limburgse namen? Die wil ik wel weten dan.
Wil jij eigenlijk het geslacht weten?quote:Op donderdag 12 februari 2009 16:21 schreef Poppedein het volgende:
Wij hebben t "al" gereduceerd tot 4 meisjes namen en 3 jongensnamen... Kleine puk krijgt er toch echt maar 1, maar we hebben nog wel even om er over na te denken ( thank god!)
3 van die 7 namen heb ik in dit topic inmiddels al voorbij zien komen, al zijn t absoluut geen top 20 namen!
Mja maar voor ons klinken die friese namen net zo raar natuurlijk.quote:Op donderdag 12 februari 2009 16:27 schreef Vlindur het volgende:
OMG![]()
Wat erg! Alleen Twan vind ik nog wel leuk.
Ben ik blij dat ik hier woon
Dat is waar, maar de meeste Friese namen zijn best makkelijk uit te sprekenquote:Op donderdag 12 februari 2009 16:31 schreef oh-oh het volgende:
[..]
Mja maar voor ons klinken die friese namen net zo raar natuurlijk.
Ik zou sowieso niet voor zo een streekgebonden naam kiezen, ik zou er wel rekening mee houden en op hopen dat mn kind verder zou komen dan eigen stad of streek .
Benthe, Bo, Beadille, Charly, Daphne, Dagmar, Daria, Ella, Evy, Elise, Eline Eliose, Elisabeth, Eleanor, Gracia, Inge, Jasja, Kim, Lis, Lena, Lize, Leana, Lois, Lana, Lieve, Luz, Loise/Louisa, Nora(h), Pip, Rhani, Rhana, Rifka, Reza, Ronja, Sasha/Sacha, Sanne, Sarah, Sterre, Stietske, Tara, Tess, Uma, Wieke, Yara, Yuna/Juna, Zara, Juliequote:Op donderdag 12 februari 2009 16:47 schreef huuphuup het volgende:
Vicky!! Grmbl, nou moet ik die lijst weer door gaan spittenmaar wat tof zeg!
Ik wil ook wel weten wat jullie in gedachten hebben! Wil je mij ook alsjebliieft PMmen?quote:Op donderdag 12 februari 2009 16:47 schreef huuphuup het volgende:
Hahaha, ja Sjeen, Limland, daar heb je het al![]()
hihi. Ook een grapje! Echt!!
Oh-oh, het worden geen Chinese of Japanse namen. Aya heeft wel heel lang op het lijstje gestaan, het betekent kleurrijk (voor een meisje trouwens.) maar is het uiteindelijk toch niet geworden. We hadden er gewoon allebei geen "ja!" gevoel bij. Wacht ik PM je ff onze namen, ik ken je verder toch nie
BE ik weet jullie meisjesnaam ook nietruilen tegen die van mij?
Hihi Aya das bijna mijn naam.quote:Op donderdag 12 februari 2009 16:47 schreef huuphuup het volgende:
Hahaha, ja Sjeen, Limland, daar heb je het al![]()
hihi. Ook een grapje! Echt!!
Oh-oh, het worden geen Chinese of Japanse namen. Aya heeft wel heel lang op het lijstje gestaan, het betekent kleurrijk (voor een meisje trouwens.) maar is het uiteindelijk toch niet geworden. We hadden er gewoon allebei geen "ja!" gevoel bij. Wacht ik PM je ff onze namen, ik ken je verder toch nie
BE ik weet jullie meisjesnaam ook nietruilen tegen die van mij?
De onze staat er niet tussenquote:Op donderdag 12 februari 2009 16:54 schreef Vicky het volgende:
[..]
Benthe, Bo, Beadille, Charly, Daphne, Dagmar, Daria, Ella, Evy, Elise, Eline Eliose, Elisabeth, Eleanor, Gracia, Inge, Jasja, Kim, Lis, Lena, Lize, Leana, Lois, Lana, Lieve, Luz, Loise/Louisa, Nora(h), Pip, Rhani, Rhana, Rifka, Reza, Ronja, Sasha/Sacha, Sanne, Sarah, Sterre, Stietske, Tara, Tess, Uma, Wieke, Yara, Yuna/Juna, Zara, Julie
Dat was jouw lijst.. nou ja er stonden er nog een paar meer op maar ik had er al een paar weggestreept.
Dank jequote:Op donderdag 12 februari 2009 16:56 schreef Zweefvliegje het volgende:
Vlindur goeie smaak heb jij![]()
Reinder vind ik een erg mooie jongensnaam! Ik zou hem dan op z'n Fries uitspreken en niet voor de schrijfwijze "Rainder" gaan. En voor een meisje zijn Fardau en Lotte zulke leuke namen!! Jammer dat m'n vriend die namen niks vindt.
Onze eerste naam ben ik in dit topic nog niet tegengekomen, (gelukkig)!
We hebben later toch nog bedacht een 2e naam toe te voegen en die naam wordt hier wel genoemd en is ook al eens gegeven.
Wel slecht eigenlijk, we hebben geeneens een jongensnaam achter de hand![]()
Ik zeg altijd tegen m'n vriend, "mocht het dan toch een jongetje worden dan noemen we hem gewoon Ruben".
Heb weinig protest gehoord, haha. (Ruben Nikolai)
Maar Tei en Lei zijn volgens mij gewoon een Limburgse versie van Theo en Leo... Tenminste, dat leerde ik in de 5 jaar dat ik in Remunj woonde.quote:Op donderdag 12 februari 2009 16:25 schreef oh-oh het volgende:
[..]
Jawel, die zijn dr wel hoor.
s ff denken...
Twan, Sjeng / Sjang, Bèr ( Hubert ), Lei, Lies(ke), Mia.
Maar dat zijn wel ouderwetse namen hoor, hier in Maastricht zijn dr ook wel van die jongere typische namen van hier geloof ik maar ik kom nu even nergens op.
Jeu(ke), Jère, Pleunquote:Op donderdag 12 februari 2009 16:25 schreef oh-oh het volgende:
[..]
Jawel, die zijn dr wel hoor.
s ff denken...
Twan, Sjeng / Sjang, Bèr ( Hubert ), Lei, Lies(ke), Mia.
Maar dat zijn wel ouderwetse namen hoor, hier in Maastricht zijn dr ook wel van die jongere typische namen van hier geloof ik maar ik kom nu even nergens op.
Als ik weet wat het bij ons gaat worden dan PM ik nog wel een keer de eerste letter naar je. Dan kunnen we dan iig kijken.quote:Op donderdag 12 februari 2009 16:40 schreef Poppedein het volgende:
Hahahhaa BE, nou word ik ook echt helemaal nieuwsgierig naar jullie namen! Sasha is hier namelijk ook altijd een grote favoriet geweest bij mij, maar lief vindt m niet helemaal passen bij ons...![]()
Wij willen t geslacht wel weten, maar zijn er alleen nog niet helemaal over uit of we t daarna voor ons zelf willen houden (tot t kind een jaar of 18 is...)
ik had anders goed gegokt met mn eerste gedachte, maar ik had een hulplijn dus dat telt niet.quote:Op donderdag 12 februari 2009 19:12 schreef Brighteyes het volgende:
Huup, ik ga je PM-en!
En Vicky, die lijst is te lang hoor, daar valt niet uit te gokken!
Ik snap wat je bedoeld maar de naam jordy heeft zoveel manieren van schrijven.quote:Op donderdag 12 februari 2009 20:21 schreef huuphuup het volgende:
mja, misschien moet je het omkeren. (ik bedoel hier niets mee overigens hoor!! echt, eenieder moet zn kind de naam van zijn/haar keuze geven).
Maar Jordy is wel de standaard manier om die naam te schrijven. je kunt het mensen nauwelijks kwalijk nemen dat ze niet gelijk aan Yordi denken. Hoewel het van familie natuurlijk wel raar is dat ze de naam van hun eigen neefje/kleinzoon verkeerd spellen.
Uiteindelijk ben jij degene die ervoor gekozen heeft om de naam heel anders dan gebruikelijk te spellen. Waarom? Omdat het er mooier uitzag? Want voor de uitsprak maakt het verder niets uit. Waarom heb je hem dan niet gewoon Jordy genoemd? (ik ga er vanuit dat je het inderdaad er mooier uit vindt zien, maarja, dit is jammer genoeg de keerzijde.)
Kan me wel voorstellen dat het vervelend is als mensen zoals een docent de naam van je kind keer op keer verkeerd schrijven terwijl het gewoon op een namenlijst staat ofzo overigens.
omdat t de meest voorkomende schrijfwijze is?quote:Op donderdag 12 februari 2009 20:25 schreef Huppelmuts het volgende:
[..]
Ik snap wat je bedoeld maar de naam jordy heeft zoveel manieren van schrijven.
jordy
jordi
jordie
yordi
yordie
yordy
waarom gaan mensen dan automatisch uit van jordy?
Maar ik vroeg me af of meer mensen "balen" van het feit dat de naam van hun kind constant verkeerd wordt geschreven.
ik ook.quote:Op donderdag 12 februari 2009 20:27 schreef Ynske het volgende:
[..]
omdat t de meest voorkomende schrijfwijze is?
ik ken eerlijk gezegd ook alleen de Jordy versie
Met jou nog veel meer mensenquote:Op donderdag 12 februari 2009 20:27 schreef Ynske het volgende:
[..]
omdat t de meest voorkomende schrijfwijze is?
ik ken eerlijk gezegd ook alleen de Jordy versie
Tja, toen ik jaaaaren geleden een Jhonney in de klas had, heb ik me ook ettelijke malen verschreven hoor.quote:Op donderdag 12 februari 2009 20:25 schreef Huppelmuts het volgende:
[..]
Ik snap wat je bedoeld maar de naam jordy heeft zoveel manieren van schrijven.
jordy
jordi
jordie
yordi
yordie
yordy
waarom gaan mensen dan automatisch uit van jordy?
Maar ik vroeg me af of meer mensen "balen" van het feit dat de naam van hun kind constant verkeerd wordt geschreven.
quote:Op donderdag 12 februari 2009 21:55 schreef mijsje het volgende:
zo waren wij een keer in groenlo op vakantie en hoorden een kind geroepen worden: Atreyu!...![]()
wie kent de never ending story nog?dat kind/krijgtertje op dat paardje... en dat voor een gewoon blond nederlands kind!
Ik ken een Bambi en een Panda, dan word je toch ook nooit serieus genomen?quote:Op donderdag 12 februari 2009 21:56 schreef Leah het volgende:
Ik denk altijd maar, stel jezelf nou eens voor dat dat leuke frummeltje dat je gaat krijgen over 30 jaar zich voor moet stellen aan een zaal met mensen, in het kader van werk enzo. Klinkt die naam dan ook nog goed?
Ik ken een Pebbles...quote:Op donderdag 12 februari 2009 21:57 schreef oh-oh het volgende:
[..]
Ik ken een Bambi en een Panda, dan word je toch ook nooit serieus genomen?
Oh ja en een Barby
associatie, dat is het hem!quote:Op donderdag 12 februari 2009 22:00 schreef miss_sly het volgende:
Ik vond Sascha nooit een leuke meisjesnaam, tot ik bij oude burenn hun schattige roodharige dochtertje ontmoette met lieve sproetjes op haar neus![]()
Doet toch echt wel wat, die associatie![]()
[..]
Ik ken een Pebbles...
quote:Op donderdag 12 februari 2009 22:02 schreef Leah het volgende:
Nou kwam ik er later pas achter dat Freek internationaal gezien ook niet zo lekker bekt.
Elke keer als ik de naam Rick hoor heb ik dat liedje van Kinderen voor Kinderen in mn hoofd.quote:Op donderdag 12 februari 2009 22:11 schreef mijsje het volgende:
[..]
associatie, dat is het hem!ik zou m'n kind dus nooit Rick noemen, geen goede associaties bij, bij eigenlijk iedere Rick die ik ken... en zo heb ik nog wat namen die ik absoluut nooit of misschien juist wel zou willen hebben... maarja, als je op een school werkt, dan kun je rustig de namen bekijken...
Zo! Gelijk de DVD maar eens opgezocht! Falkoooooooooooooooooooooooor!!!!!!!!!!!!quote:Op donderdag 12 februari 2009 21:55 schreef mijsje het volgende:
zo waren wij een keer in groenlo op vakantie en hoorden een kind geroepen worden: Atreyu!...![]()
wie kent de never ending story nog?dat kind/krijgtertje op dat paardje... en dat voor een gewoon blond nederlands kind!
Nee, niet echt he.quote:Op donderdag 12 februari 2009 22:02 schreef Leah het volgende:
Nou kwam ik er later pas achter dat Freek internationaal gezien ook niet zo lekker bekt.
Ja, op zich wel, maar sommige sites zeggen weer dat dat ook met ch kan dan.quote:BE, Sasha is toch gewoon de spelling zoals ie bedoeld is? Russisch?
je moest eens weten hoeveel mensen vragen "Piet? Hoe schrijf je dat?"quote:Op donderdag 12 februari 2009 21:50 schreef Leah het volgende:
Al kan ik me nog verbazen dat een biebmedewerkster mij, echt serieus, vroeg hoe Freek geschreven werd.
Die had ws teveel creatieve namen te verwerken gekregen de laatste tijd.
Las ik toch ikkennietfriezenquote:Op donderdag 12 februari 2009 21:46 schreef Maneki.Neko het volgende:
Net bij DWDD Meaike. Hoe bedoel je ikkenniekiezen?
ee-linquote:Op maandag 9 februari 2009 22:29 schreef PM-girl het volgende:
ik heet tjimkje..ik moet het altijd spellenquote:Op vrijdag 13 februari 2009 00:24 schreef Igraine het volgende:
Ach ik vind verkeerd schrijven niet zo'n probleem. Ik moet zelf mijn naam ook vaak spellen, terwijl die toch doodnormaal is, zelde geldt voor mijn achternaam. Ik vind het vervelender als het verkeerd uitgesproken wordt, maar ook dat hoort erbij.
quote:Op vrijdag 13 februari 2009 01:04 schreef Dakota het volgende:
[..]
ik heet tjimkje..ik moet het altijd spellenen mensen blijven me stug tjimke noemen
quote:Op vrijdag 13 februari 2009 10:54 schreef innepin het volgende:
Wat leuk,, Tjimkje. Vind het wel een hele lieve klank hebben eigenlijk. Maar kan me voorstellen dat mensen niet zo één twee drie weten hoe ze het moeten schrijven
Ik ken sinds gisteren iemand die haar zoon Brooklyn heeft genoemd. En nee, niet Victoria Beckham, maar een Nederlandse, en dan ook zo lekker Hollands uitspreken hè, Brrroeklin. brrrrr.
Gezondheid!quote:Op vrijdag 13 februari 2009 10:58 schreef huuphuup het volgende:
[..]![]()
oeh, en dan een broertje erbij die mèttjioew heet ofzo... (matthew dus).
mensen schrikken dan ook altijd als ik mn smoel lostrek..ze verwachten en lieflijk meiske en ik ben af en toe nogal botquote:Op vrijdag 13 februari 2009 10:54 schreef innepin het volgende:
Wat leuk,, Tjimkje. Vind het wel een hele lieve klank hebben eigenlijk. Maar kan me voorstellen dat mensen niet zo één twee drie weten hoe ze het moeten schrijven
Ik ken sinds gisteren iemand die haar zoon Brooklyn heeft genoemd. En nee, niet Victoria Beckham, maar een Nederlandse, en dan ook zo lekker Hollands uitspreken hè, Brrroeklin. brrrrr.
haha bij Iris in de klas zit een Tishull, ik denk dan altijd aan tissuesquote:
Nee, Winstonquote:Op vrijdag 13 februari 2009 10:58 schreef huuphuup het volgende:
[..]![]()
oeh, en dan een broertje erbij die mèttjioew heet ofzo... (matthew dus).
Eigenlijk zou ze hem Breukelen moeten noemenquote:Op vrijdag 13 februari 2009 10:54 schreef innepin het volgende:
Brooklyn is toch een plaats in Amerika?quote:Op vrijdag 13 februari 2009 12:04 schreef Grijs het volgende:
[..]
Eigenlijk zou ze hem Breukelen moeten noemen(Brooklyn komt van Breukelen).
Oh!quote:Op vrijdag 13 februari 2009 12:29 schreef cattie het volgende:
Klopt, maar de naam Brooklyn is afgeleid van Breukelen. Net zoals Harlem en Haarlem. Waren ooit Nederlandse koloniën.
En New York heette vroeger New Amsterdamquote:
Daar krijg ik heel verkeerde associaties bijquote:
Vertel!quote:Op vrijdag 13 februari 2009 17:49 schreef Vivi het volgende:
[..]
Daar klrijg ik heel verkeerde associaties bij.
quote:Op vrijdag 13 februari 2009 17:56 schreef Vivi het volgende:
Euh, nou, lijkt me wel duidelijk toch....
[ afbeelding ]
quote:Op vrijdag 13 februari 2009 17:56 schreef Vivi het volgende:
Euh, nou, lijkt me wel duidelijk toch....
[ afbeelding ]
In Showniews op 6 zei Ruud zelf 2x Johnny dus denk dat dat t dan zal zijn.quote:Op vrijdag 13 februari 2009 20:33 schreef miss_sly het volgende:
Op nu.nl staat gewoon Johnny Otto, niet tweemaal Johnny.
Oi!!quote:Op vrijdag 13 februari 2009 21:55 schreef Brighteyes het volgende:
Tsjongejonge zeg...Waarom toch? Ik vind dit ongeveer net zo achterlijk als D'shontay.
Mss is het een vernoeming, en heten beide vaders Johnny ofzo?
quote:Op zaterdag 14 februari 2009 10:56 schreef Ssserpente het volgende:
Nog ff over streekgebonden namen: in Zeeland is Sterre dialect voor sterretje. Dat roept bij mij dan weer donkerbruine associaties op.
quote:Op zaterdag 14 februari 2009 11:00 schreef huuphuup het volgende:
[..]
![]()
zo heb ik in Leiden wel es een moeder haar kind horen roepen![]()
"Sterretje blijf es hier!"
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |