Hihi Aya das bijna mijn naam.quote:Op donderdag 12 februari 2009 16:47 schreef huuphuup het volgende:
Hahaha, ja Sjeen, Limland, daar heb je het al![]()
hihi. Ook een grapje! Echt!!
Oh-oh, het worden geen Chinese of Japanse namen. Aya heeft wel heel lang op het lijstje gestaan, het betekent kleurrijk (voor een meisje trouwens.) maar is het uiteindelijk toch niet geworden. We hadden er gewoon allebei geen "ja!" gevoel bij. Wacht ik PM je ff onze namen, ik ken je verder toch nie
BE ik weet jullie meisjesnaam ook nietruilen tegen die van mij?
Vicky!! Grmbl, nou moet ik die lijst weer door gaan spittenmaar wat tof zeg!
De onze staat er niet tussenquote:Op donderdag 12 februari 2009 16:54 schreef Vicky het volgende:
[..]
Benthe, Bo, Beadille, Charly, Daphne, Dagmar, Daria, Ella, Evy, Elise, Eline Eliose, Elisabeth, Eleanor, Gracia, Inge, Jasja, Kim, Lis, Lena, Lize, Leana, Lois, Lana, Lieve, Luz, Loise/Louisa, Nora(h), Pip, Rhani, Rhana, Rifka, Reza, Ronja, Sasha/Sacha, Sanne, Sarah, Sterre, Stietske, Tara, Tess, Uma, Wieke, Yara, Yuna/Juna, Zara, Julie
Dat was jouw lijst.. nou ja er stonden er nog een paar meer op maar ik had er al een paar weggestreept.
Dank jequote:Op donderdag 12 februari 2009 16:56 schreef Zweefvliegje het volgende:
Vlindur goeie smaak heb jij![]()
Reinder vind ik een erg mooie jongensnaam! Ik zou hem dan op z'n Fries uitspreken en niet voor de schrijfwijze "Rainder" gaan. En voor een meisje zijn Fardau en Lotte zulke leuke namen!! Jammer dat m'n vriend die namen niks vindt.
Onze eerste naam ben ik in dit topic nog niet tegengekomen, (gelukkig)!
We hebben later toch nog bedacht een 2e naam toe te voegen en die naam wordt hier wel genoemd en is ook al eens gegeven.
Wel slecht eigenlijk, we hebben geeneens een jongensnaam achter de hand![]()
Ik zeg altijd tegen m'n vriend, "mocht het dan toch een jongetje worden dan noemen we hem gewoon Ruben".
Heb weinig protest gehoord, haha. (Ruben Nikolai)
Maar Tei en Lei zijn volgens mij gewoon een Limburgse versie van Theo en Leo... Tenminste, dat leerde ik in de 5 jaar dat ik in Remunj woonde.quote:Op donderdag 12 februari 2009 16:25 schreef oh-oh het volgende:
[..]
Jawel, die zijn dr wel hoor.
s ff denken...
Twan, Sjeng / Sjang, Bèr ( Hubert ), Lei, Lies(ke), Mia.
Maar dat zijn wel ouderwetse namen hoor, hier in Maastricht zijn dr ook wel van die jongere typische namen van hier geloof ik maar ik kom nu even nergens op.
Jeu(ke), Jère, Pleunquote:Op donderdag 12 februari 2009 16:25 schreef oh-oh het volgende:
[..]
Jawel, die zijn dr wel hoor.
s ff denken...
Twan, Sjeng / Sjang, Bèr ( Hubert ), Lei, Lies(ke), Mia.
Maar dat zijn wel ouderwetse namen hoor, hier in Maastricht zijn dr ook wel van die jongere typische namen van hier geloof ik maar ik kom nu even nergens op.
Als ik weet wat het bij ons gaat worden dan PM ik nog wel een keer de eerste letter naar je. Dan kunnen we dan iig kijken.quote:Op donderdag 12 februari 2009 16:40 schreef Poppedein het volgende:
Hahahhaa BE, nou word ik ook echt helemaal nieuwsgierig naar jullie namen! Sasha is hier namelijk ook altijd een grote favoriet geweest bij mij, maar lief vindt m niet helemaal passen bij ons...![]()
Wij willen t geslacht wel weten, maar zijn er alleen nog niet helemaal over uit of we t daarna voor ons zelf willen houden (tot t kind een jaar of 18 is...)
ik had anders goed gegokt met mn eerste gedachte, maar ik had een hulplijn dus dat telt niet.quote:Op donderdag 12 februari 2009 19:12 schreef Brighteyes het volgende:
Huup, ik ga je PM-en!
En Vicky, die lijst is te lang hoor, daar valt niet uit te gokken!
Ik snap wat je bedoeld maar de naam jordy heeft zoveel manieren van schrijven.quote:Op donderdag 12 februari 2009 20:21 schreef huuphuup het volgende:
mja, misschien moet je het omkeren. (ik bedoel hier niets mee overigens hoor!! echt, eenieder moet zn kind de naam van zijn/haar keuze geven).
Maar Jordy is wel de standaard manier om die naam te schrijven. je kunt het mensen nauwelijks kwalijk nemen dat ze niet gelijk aan Yordi denken. Hoewel het van familie natuurlijk wel raar is dat ze de naam van hun eigen neefje/kleinzoon verkeerd spellen.
Uiteindelijk ben jij degene die ervoor gekozen heeft om de naam heel anders dan gebruikelijk te spellen. Waarom? Omdat het er mooier uitzag? Want voor de uitsprak maakt het verder niets uit. Waarom heb je hem dan niet gewoon Jordy genoemd? (ik ga er vanuit dat je het inderdaad er mooier uit vindt zien, maarja, dit is jammer genoeg de keerzijde.)
Kan me wel voorstellen dat het vervelend is als mensen zoals een docent de naam van je kind keer op keer verkeerd schrijven terwijl het gewoon op een namenlijst staat ofzo overigens.
omdat t de meest voorkomende schrijfwijze is?quote:Op donderdag 12 februari 2009 20:25 schreef Huppelmuts het volgende:
[..]
Ik snap wat je bedoeld maar de naam jordy heeft zoveel manieren van schrijven.
jordy
jordi
jordie
yordi
yordie
yordy
waarom gaan mensen dan automatisch uit van jordy?
Maar ik vroeg me af of meer mensen "balen" van het feit dat de naam van hun kind constant verkeerd wordt geschreven.
ik ook.quote:Op donderdag 12 februari 2009 20:27 schreef Ynske het volgende:
[..]
omdat t de meest voorkomende schrijfwijze is?
ik ken eerlijk gezegd ook alleen de Jordy versie
Met jou nog veel meer mensenquote:Op donderdag 12 februari 2009 20:27 schreef Ynske het volgende:
[..]
omdat t de meest voorkomende schrijfwijze is?
ik ken eerlijk gezegd ook alleen de Jordy versie
Tja, toen ik jaaaaren geleden een Jhonney in de klas had, heb ik me ook ettelijke malen verschreven hoor.quote:Op donderdag 12 februari 2009 20:25 schreef Huppelmuts het volgende:
[..]
Ik snap wat je bedoeld maar de naam jordy heeft zoveel manieren van schrijven.
jordy
jordi
jordie
yordi
yordie
yordy
waarom gaan mensen dan automatisch uit van jordy?
Maar ik vroeg me af of meer mensen "balen" van het feit dat de naam van hun kind constant verkeerd wordt geschreven.
quote:Op donderdag 12 februari 2009 21:55 schreef mijsje het volgende:
zo waren wij een keer in groenlo op vakantie en hoorden een kind geroepen worden: Atreyu!...![]()
wie kent de never ending story nog?dat kind/krijgtertje op dat paardje... en dat voor een gewoon blond nederlands kind!
Ik ken een Bambi en een Panda, dan word je toch ook nooit serieus genomen?quote:Op donderdag 12 februari 2009 21:56 schreef Leah het volgende:
Ik denk altijd maar, stel jezelf nou eens voor dat dat leuke frummeltje dat je gaat krijgen over 30 jaar zich voor moet stellen aan een zaal met mensen, in het kader van werk enzo. Klinkt die naam dan ook nog goed?
Ik ken een Pebbles...quote:Op donderdag 12 februari 2009 21:57 schreef oh-oh het volgende:
[..]
Ik ken een Bambi en een Panda, dan word je toch ook nooit serieus genomen?
Oh ja en een Barby
associatie, dat is het hem!quote:Op donderdag 12 februari 2009 22:00 schreef miss_sly het volgende:
Ik vond Sascha nooit een leuke meisjesnaam, tot ik bij oude burenn hun schattige roodharige dochtertje ontmoette met lieve sproetjes op haar neus![]()
Doet toch echt wel wat, die associatie![]()
[..]
Ik ken een Pebbles...
quote:Op donderdag 12 februari 2009 22:02 schreef Leah het volgende:
Nou kwam ik er later pas achter dat Freek internationaal gezien ook niet zo lekker bekt.
Elke keer als ik de naam Rick hoor heb ik dat liedje van Kinderen voor Kinderen in mn hoofd.quote:Op donderdag 12 februari 2009 22:11 schreef mijsje het volgende:
[..]
associatie, dat is het hem!ik zou m'n kind dus nooit Rick noemen, geen goede associaties bij, bij eigenlijk iedere Rick die ik ken... en zo heb ik nog wat namen die ik absoluut nooit of misschien juist wel zou willen hebben... maarja, als je op een school werkt, dan kun je rustig de namen bekijken...
Zo! Gelijk de DVD maar eens opgezocht! Falkoooooooooooooooooooooooor!!!!!!!!!!!!quote:Op donderdag 12 februari 2009 21:55 schreef mijsje het volgende:
zo waren wij een keer in groenlo op vakantie en hoorden een kind geroepen worden: Atreyu!...![]()
wie kent de never ending story nog?dat kind/krijgtertje op dat paardje... en dat voor een gewoon blond nederlands kind!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |