quote:Op dinsdag 3 februari 2009 16:19 schreef peterfan het volgende:
[..]
Zo heet het zoontje van Martijn Krabbe... is nog niet zo heel oud, misschien is t m wel!
Elodiequote:Op dinsdag 3 februari 2009 16:29 schreef Ynske het volgende:
missen er nu nog namen van de nieuwe kindjes?
heb haar erbij gezetquote:
owja, Ruben van Jeliefquote:Op dinsdag 3 februari 2009 18:20 schreef Vlindur het volgende:
Yns, er is toch nog een die een Ruben heeft gekregen? Weet alleen niet meer wie..
Jammer!quote:Op dinsdag 3 februari 2009 17:01 schreef Brighteyes het volgende:
Ik denk niet dat het dezelfde is Peterfan.
Avalon (juniper marie)quote:Op dinsdag 3 februari 2009 16:29 schreef Ynske het volgende:
Femmeke Frauke, die ouders zijn wel erg blij dat het een meisje is!quote:Op zaterdag 7 februari 2009 14:06 schreef Brighteyes het volgende:
Vandaag in de krant
Bé Elizabeth Eveline, roepnaam Bé
Willem Boele [achternaam], roepnaam Boele
Femmeke Frauke Florentine
Die laatste is niet zo heel vreemd, maar toch... Femmeke?
Mila!quote:Op dinsdag 3 februari 2009 16:29 schreef Ynske het volgende:
Zo wilde ik mijn eventuele dochter ook altijd noemen, totdat ik zwanger was toen vond ik het opeens spuuglelijkquote:Op donderdag 5 februari 2009 14:27 schreef cattie het volgende:
Ik had Aurora/Aurore/Aure op mijn lijstje staan, maar dat vond mijn man niets. Ik vind het wel wat hebben, morgenstond.
Bé is hier (in het Zuiden) best een bekende naam, alleen voor oudere dames dan. De tante van vriend heette ook zo...quote:Op zaterdag 7 februari 2009 14:06 schreef Brighteyes het volgende:
Vandaag in de krant
En er staat ook nog bij de aankondiging van een tweeling een zeer veel gemaakte fout:
Dolgelukkig zijn wij met de geboorte van onze tweeling en broertjes
X en X
papa, mama en broertje
Wie is er nou blij met die tweeling en die broertjes? Alledrie? Er hoort dus een 'mijn' voor die broertjes.
Tik van mij, dit gaat ook echt zo vaak fout bij rouwberichten. En het staat gewoon heel raar.
en als er al meer kinderen zijn en het dus ook onze broertjes zijn? dan is het weglaten van "onze" toch een handige geldkwestie?quote:Op zaterdag 7 februari 2009 14:06 schreef Brighteyes het volgende:
Vandaag in de krant
En er staat ook nog bij de aankondiging van een tweeling een zeer veel gemaakte fout:
Dolgelukkig zijn wij met de geboorte van onze tweeling en broertjes
X en X
papa, mama en broertje
Wie is er nou blij met die tweeling en die broertjes? Alledrie? Er hoort dus een 'mijn' voor die broertjes.
Tik van mij, dit gaat ook echt zo vaak fout bij rouwberichten. En het staat gewoon heel raar.
Ik ken het echt alleen als vrouwennaam, kan me er geen vent bij voorstellenquote:Op maandag 9 februari 2009 18:29 schreef Knutknuttsson het volgende:
Ken Bé werkelijk alleen als mannennaam en ik vind het voor een meisje dan ook echt nergens naar klinken!
Nou BE, dat weet je dan ook weerquote:Op maandag 9 februari 2009 22:03 schreef pinquit het volgende:
ik ken het alleen als afkorting van een nickname op fok!
vind t helemaal niks dus
quote:Op maandag 9 februari 2009 22:22 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Ehm ja... idd ja...
*in een hoekje gaat zitten snikken...
ik ook!quote:Op maandag 9 februari 2009 22:29 schreef PM-girl het volgende:
Ik ken Bé als mannennaam, net als Gé trouwens.
Ik ken ook een Bé. Dat is een man.quote:Op maandag 9 februari 2009 22:29 schreef PM-girl het volgende:
Ik ken Bé als mannennaam, net als Gé trouwens.
Dakota, wat ik jou nog wilde vragen, spreek je Elin uit op de nederlandse of de zweedse manier?
quote:Op maandag 9 februari 2009 22:44 schreef flowerbox het volgende:
[..]
Ik ken ook een Bé. Dat is een man.
Maar een mooie naam?![]()
Behalve natuurlijk 'onze eigen' BE. (slijmmodus)
in het begin was ik heel vaak in de war met Bright en Be. Dat was toch een papa die hier wel eens postte?
zie TT!quote:Op maandag 9 februari 2009 22:44 schreef bixister het volgende:
wat voor lijstje verlang je, roxis?
quote:Op maandag 9 februari 2009 22:55 schreef bixister het volgende:
BE, aangezien bright hier niet meer meedoet kunnen we jou nu gerust zo noemen, toch?![]()
Zit daar verschil in dan?quote:Op maandag 9 februari 2009 22:29 schreef PM-girl het volgende:
Dakota, wat ik jou nog wilde vragen, spreek je Elin uit op de nederlandse of de zweedse manier?
Vester ken ik wel als achternaam.quote:Op zondag 8 februari 2009 00:17 schreef Sjeen het volgende:
[..]
Bé is hier (in het Zuiden) best een bekende naam, alleen voor oudere dames dan. De tante van vriend heette ook zo...
Zag net bij vrienden een 'Vester' op de kalender staan...
quote:Op zaterdag 31 januari 2009 08:57 schreef Vicky het volgende:
dinsdag in het zwembad een jongetje met de naam Rutmer...![]()
quote:Op zaterdag 31 januari 2009 09:17 schreef livelink het volgende:
Weet je zeker dat het zo geschreven werd? Want Redmer is wel een enigszins gangbare kindernaam.
Toevallig!quote:
Zou kunnnen, heb het nog niet echt zo gehoord hier. Zal er eens op letten.quote:Op dinsdag 10 februari 2009 13:17 schreef PM-girl het volgende:
[..]
Toevallig!(Die Gé dan, denk ik tenminste...!)
Knutknutsson, ik heb het idee dat je Elin hier in nederland uitspreekt als Eelin, met een korte i, en dat dat in het zweeds als Eelien gebeurt, met een soort korte i, niet helemaal zoals we die hier uitspreken.
lijkt me niet zo'n goede aanpak eigenlijk, want daar doet miss_sly 't toch niet voor?quote:Op woensdag 11 februari 2009 10:05 schreef Brighteyes het volgende:
En dat je er iets van maakt, niet voor jezelf, maar voor haar, dat je het graag doet omdat bladiebla?
Ow, ze heeft wat mij betreft absoluut een veto!! Als zij zegt: ik wil het absoluut niet, dat doet me te veel pijn of wat dan ook, dan nemen we onze tweede naam. Dat is geen probleem. Het probleem is het bespreekbaar maken nu de verstandhouding zo slecht is.quote:Op woensdag 11 februari 2009 10:07 schreef bixister het volgende:
miss_sly, dat is inderdaad een lastige situatie. maar ik zou 't zo open mogelijk voorleggen, en haar ook wel duidelijk maken dat ze ook echt een veto mag uitspreken als 't haar teveel pijn zou doen. (tenzij je echt alleen die naam wil, dan moet je 't meer als mededeling brengen).
maar 't feit dat jullie contact momenteel zo moelijk is maak het wel extra moeilijk ja.
En doet dat er dan echt heel erg veel toe? Als dat de boel glad zou strijken zou het voor mij dat kleine leugentje wel waard zijn. Maar goed, ieder zijn ding...quote:Op woensdag 11 februari 2009 10:08 schreef bixister het volgende:
[..]
lijkt me niet zo'n goede aanpak eigenlijk, want daar doet miss_sly 't toch niet voor?
Django Reinhardtquote:Op woensdag 11 februari 2009 19:27 schreef Ynske het volgende:
Vond ik de naam van de eerste zoon van Boris (Titulaer, Idols) al merkwaardig, Django
Nu is hij voor de tweede keer vader geworden, weer een zoon: Chico
ze hebben wel een voorkeur voor aparte namen...
Misschien deze: http://nl.wikipedia.org/wiki/Chico_Buarquequote:Op woensdag 11 februari 2009 20:54 schreef huuphuup het volgende:
Daar moest ik ook aan denken Vivi![]()
het zou me ook niets verbazen als Chico ook de naam van een jazz/muziek legende is.
Ik moest bij Chico meer denken aan jazz drummer en bandleider Chico Hamilton.quote:Op woensdag 11 februari 2009 21:01 schreef huuphuup het volgende:
hehehe die had ik ook net gewiki'ddie vind ik inderdaad de grootste kanshebber. Maar wie weet.
Django lag wel heel erg voor de hand bij hem op zich, ik geloof zo dat hij hem echt daarnaar vernoemd heeft.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |