abonnement Unibet Coolblue
  dinsdag 3 februari 2009 @ 11:00:33 #1
219033 Mibos2
ik ben de vorige Mibos-mama
pi_65685245
De peuters:

8 maart 2005: Michelle, dochter van hestria
1 april 2005: Tomas, zoon van Tearsong
11 april 2005: Julius, zoon van renzell
02 mei 2005: Yoram, zoon van melonovy
10 mei 2005: Chantel Maria, dochter van lewis.de.boxer
11 mei 2005: Demi, dochter van KD-fotografie (vroeger snakelady)
22 juni 2005: Hannah Wende, dochter van Jonnetje
07 juli 2005: Elize, dochter van Basset
6 augustus 2005: dochterje van Rekkie
25 augustus 2005: Sara Runé Catharina, dochter van Fuente en Buurvrouw_Rietman (papa)
18 oktober 2005: Jort, zoon van Quinny en chocobo
18 oktober 2005: Amber Sophie, dochter van Vicky
21 oktober 2005: Amber, dochter van Biebz en Xlarge
27 oktober 2005: Tobias, zoon van Saffier en Lautie
28 oktober 2005: Robin Thomas, zoon van Wennie
28 oktober 2005: Emma Sophie, dochter van Jelief en Mike Air
11 november 2005: Emma Salome, docher van Suzanna
6 december 2005: Kim Jessie, dochter van Ingrid19 en Djeez
27 december 2005: Merlijn, zoon van Randa_v en Magneet
*** 30 december 2005: Arwen, dochter van _evenstar_ en DarkManta ****
04 januari 2006: Ingmar, zoon van Vliegenvanger
12 januari 2006: Aron Marick, zoon van Renegate
17 februari 2006: Max, zoon van pinquit
18 april 2006: Tinka, dochter van Mammietje
8 mei 2006: Nienke, dochter van kwipsel
9 mei 2006: Merlijn Jean Joseph, zoon van Icicle
20 mei 2006: Mahre Junah, dochter van Lenaatje en Tazz
3 juni 2006: Finn, zoon van JoJogirl( Tamea)
20 juni 2006: Sarah, dochter van CrazyMoon
20 juni 2006: Cas Anthony, zoon van Dutchie
22 juni 2006: Damiën, zoon van Vamperotica
23 juni 2006: Iris, dochter van LadyS
30 juni 2006: Daniel, zoon van nanalune en jojoja
30 juni 2006: Lucie Catharina Elisabeth, dochter van Macka66
5 juli 2006: Ive Lucas Tone, zoon van cattie
8 juli 2006: Kendahl Ro, zoon van Paradijsvogeltje
13 juli 2006: Ezra Sebastian, zoon van Belana en Kbot2000
***18 juli 2006: Jetske Julia, dochter van Sjak en Schanulleke ***
09 augustus 2006: Ronja Megan Camille, dochter van owlet
14 augustus 2006: Romme Harmjan, zoon van kozakken
*** 19 augustus 2006: Anna, dochter van Yppy en Jarno ***
02 september 2006: Storm, zoon van Sugar
01 oktober 2006: Lis Mae, dochter van snoopy
02 oktober 2006: Simon, zoon van PM-girl
10 oktober 2006: Thies, zoon van Moonah
15 oktober 2006, Fons, zoon van Bass-Miss
01 november 2006: Kyllian Robin Jayden, zoon van Meimeltje en morpheus_at_work
02 november 2006: Brent, zoon van RockabeIIa
07 november 2006: Kaithlynn, dochter van Mibos
07 november 2006: Lotte, dochter van ik80
16 november 2006: Maud Janne Jacqueline, dochter van chacama
24 november 2006: Nune, dochter van Mwanatabu
16 december 2006: Jenna, dochter van Stiekumerd
16 december 2006: Juliette, dochter van poemojn
25 december 2006: Julia Rebecca, dochter van Suzanna
30 december 2006: Renske, dochter van Popples en Prowl
*** 5 januari 2007: Tijn Willem, zoon van E.T. en Swetsenegger***
17 januari 2007: Dana, dochter van Nikky
25 januari 2007: Jesper, zoon van Miffy1984
28 januari 2007: Jay Dean, zoon van Vivi
30 januari 2007: Quinten Mitchell, zoon van Beefcake en Shaolin
03 februari 2007: Milo Merlijn, zoon van Slaapmeisje en Klaasvaker


Even mijn tekst terughalen gaat....
quote:
Op dinsdag 3 februari 2009 10:58 schreef Mibos2 het volgende:
Ik heb vanmorgen mijn peuter naar de psz gebracht en nu vond ze het helemaal niets dat ik weer wegging. We zijn twee keer gaan oefenen en toen kwam ze af en toe naar het kamertje voor de mama's lopen om om de hoek te kijken en dan weer verder te gaan stuiteren maar vanmorgen drama...

Chaca dat is niet fijn maar wel heel goed dat ze vanalles uit willen sluiten.

Maud en Merlijn wat een tandjesleed.

Yp, Anna en alle andere zieke kindjes beterschap en Jarna verzorgze....


[ Bericht 57% gewijzigd door Lois op 10-02-2009 08:23:08 ]
pi_65685448
Ahhh, kaith. moeilijk he als mama weer weg gaat.
met maud vanochtend ook weer gaan oefenen. Toen ik weg wilde gaan, wilde ze eerst blijven, maar daarna wist ze niet hoe snel ze d'r jas weer aan wilde. Vrijdag ga ik wel weg. Dus ben benieuwd. Maar dan ga ik net als de andere mama's na een puzzel maken weg. Hopelijk gaat het goed. Ze is immers wel gewend dat ik ga werken....
pi_65685853
Heb niks meer gehoord, dus ik ga er vanuit dat onze snotaap (letterlijk ) vanochtend naar de opvang is gegaan. Zal dus wel goedkomen!
"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
It seems to me to be the road toward freedom. - Jim Morrison"
  dinsdag 3 februari 2009 @ 13:08:47 #4
197301 Miffy1984
Mama van Jesper en Thijmen
pi_65689195
zielig he, als ze moeten huilen. Jesper huilt eigenlijk bijna altijd als we weggaan bij het kdv.
Maar daarna is het meteen goed.

Vanochtend met Thijmen en jesper bij het cb geweest. PFFFF... wat een gedoe zeg.
Maargoed, met Thijmen gaat het helemaal super, maar das voor het baby-topic.

Bij Jesper moet de groei nagekeken worden. Hij woog 9,8 kilo en is 81 cm.
Zijn lengte was wel een dalende lijn. We hebben een verwijzing gehad voor de kinderarts.
Ik ben er wel blij mee als er naar gekeken wordt. Ik maak me toch af en toe zorgen om zijn groei. Maar het is vast gewoon aanleg. Ik en papa zaten ook altijd onder de lijnen vroeger. En mijn vriend is er als kind ook vaak voor onderzocht bij arts. Uiteindelijk waren groeihormonen toen niet nodig. (is nu 1,72)

Maarja.... ik baal er wel van dat mijn andere kind nu ook weer naar het z'huis moet.
Heb het daar wel even gezien eigenlijk.
Als een mens in voorspoed leeft heeft het wel 1000 wensen.
Als je kind ziek is heb je er maar 1.
  dinsdag 3 februari 2009 @ 13:39:08 #5
94046 PM-girl
Is geen haartje betoeterd...
pi_65690199
Miffy, wat een gedoe! Ze houden zich bij het cb aan een protocol denk ik, liever eens te veel dan te weinig een extra controle. Wij moeten binnenkort ook op extra consult, wel gewoon bij het cb. Maar als de groei (het gaat alleen om de lengte bij ons) dan niet beter is, worden we waarschijnlijk ook verwezen.
Ik denk dat dat niet nodig is, maar ze controleren het gewoon voor de zekerheid.

Wel vervelend, jullie hebben voorlopig wel genoeg ziekenhuisgebeuren gehad! Ik hoop dat het bij jullie ook alleen om voorzorg blijkt te gaan!

[ Bericht 7% gewijzigd door PM-girl op 03-02-2009 13:45:07 ]
...maar weI in de aap gelogeerd :P
*
Ik stuur al sinds oktober 2006 PM's, word ik dan nu PM-woman?
Laat maar: PMS-girl it is.....
pi_65690290
Jeetje Miffy, da's wel balen zeg. Hopelijk is het inderdaad niets. Sterkte in elk geval....
  dinsdag 3 februari 2009 @ 13:52:22 #7
141023 ik80
leer het mij zelf te doen
pi_65690624
Lotte is vanmorgen ook naar de psz geweest. Ikw as om 9:15 alweer weg. Ze heeft het goed gedaan, niet gehuild enz. Netjes erbij gezeten in de kringen. Knappe meid hoor! Ik hoop dat het vrijdag weer zo gaat.
Ik vond het wel even wat minder toen ik in de winkel liep zonder kind, dan zie je ineens allemaal leuke kindjes en mis je je eigen kind des te meer...
Nu ligt ze voor de verandering weer eens heerlijk te klesten en te zingen in haar bed, ik hoop dat ze nog even gaat slapen...
pi_65691163
Miffy, als ik je post zo lees denk ik ook niet dat je je veel zorgen hoeft te maken. Schijnbaar zit het gewoon in zijn genen! Hoop dat er straks blijkt dat er niets aan de hand is.

In het vorige topic vroegen nog een paar mensen of het nog goed komt met het tandje wat in de kaak is geschoten.
In eerste instantie vermoedde ik alleen maar dat het tandje nog in de kaak zat, omdat ik het niet had kunnen vinden. (Op de plek des onheils niet, maar ook niet op de plek van onheil in zijn broek..) Daarom heb ik de tandarts echt moeten smeken om een foto, die ik uiteindelijk in het ziekenhuis heb laten maken (waar ze het eigenlijk ook niet wilden doen, maar ik schijn overredingskracht te hebben). Ik wilde geen 4 jaar afwachten of dat tandje er nog in zat en nog naar buiten zou komen en of de volwassen tand schade zou hebben.

Op de foto waren al duidelijk de volwassen tanden te zien. De kiemen schijnen er al 6 jaar voordat ze doorbreken te zitten. De melktand was dus inderdaad naar binnen geschoten en zit nu voor de volwassen tand. Het melktandje komt op den duur weer naar buiten, maar er is niets over te zeggen hoe lang dat duurt. Kan over 6 maanden al zijn, maar ook pas als de volwassen tand gaat groeien.

De volwassen tand heeft waarschijnlijk wel wat schade opgelopen, wat straks kan resulteren in een donker plekje, of misschien komt hij scheef te staan. Verder doen ze er niets aan, om het kind niet te schaden. Stel dat het een drama wordt, dan heeft hij daar wellicht nog meer last van dan het gat in zijn mond.

Tijd zal het leren..

Oudste heeft geen pijn meer, volgens mij ook niet zoveel gehad. Hij schrok enorm van de hoeveelheid bloed, daardoor was hij het meeste overstuur denk ik. Mijn eigen pijn was ook niet te zuinig.. Lang geleden dat ik zo gehuild heb! Deed (en doet nog steeds wel) heel erg pijn dat ik nu nooit meer die lieve tandjes zal zien en hij zelfs later ook altijd op foto's dat gat zal zien. Had net toevallig nog die dag hele leuke foto's gemaakt waar hij echt als de altijd breeduit lachende Oudste op stond..
Die foto's zijn mij nu goud waard natuurlijk
♥ ♥ Jij een beetje van mij, ik een beetje van jou. ♥ ♥
pi_65691572
Dat laatste kan ik me heel goed voorstellen Icicle. Hopelijk gaat ie vroeg wisselen.
pi_65691837
icicle, dat schoot me ook al te binnen (no pun intended!), dat 't extra jammer is vanuit het oogpunt van hem als een van je belangrijkste 'fotomodellen'. (niet dat dat voor andere moeders minder erg zou zijn, maar toch). het is gewoon zonde, zo'n mooi bekkie! gelukkig heeft ie er geen pijn meer aan.

anna vond 't vanmorgen maar moeilijk op school. 't was ook best een drukke bedoening. ze begonnen in een kring, anna mocht ook op een stoeltje ertussen. wel leuk er was een gesprekje over welke spelletjes je alleen kunt doen en welke samen. toen moest er gelijk wat 'moeilijks' gedaan worden (tegenover elkaar zitten en dan handjeklap-spel 'papegaaitje leef je nog?'). dat was wat teveel tegelijk voor anna, die trok zich terug en klom bij mij op schoot. daarna kwam 't niet meer helemaal goed, ze mocht ook iets kiezen om te gaan doen maar dat wilde ze niet. uiteindelijk heeft ze wel wat zitten spelen bij de winkel/keukenspulletjes die bij de 'huishoek' horen. en verder hebben samen een beetje rondgelopen en bij verschillende kindjes gekeken, wat ze allemaal aan 't doen waren. maar 't was erg druk en iedereen wilde -heel lief- van alles aan anna laten zien en uitleggen, en dan slaat ze nogal dicht. nou ja. ze heeft braaf haar peer gegeten en limonade gedronken tegelijk met alle andere kinderen. en volgens mij moest ze vreselijk nodig naar de wc maar ze wilde per se niet. 't zal nog best wennen worden voor haar, volgende week, zonder mama in de buurt. maar aan de andere kant maakt dat 't misschien juist ook 'makkelijker' om wel mee te gaan doen. nu had ze steeds nog die uitwijkmogelijkheid, straks niet. we zullen zien...

[ Bericht 1% gewijzigd door bixister op 03-02-2009 22:50:07 ]
pi_65692047
Icicle, ik kan me helemaal voorstellen hoe jammer zoiets is. Hopelijk valt het 'later' nog mee met de schade aan de nieuwe tand.

Bix, mag je er bij blijven als Anna gaat wennen? Hier was dat eigenlijk helemaal niet.
Het zal zo te lezen tijd nodig hebben maar het komt vast wel goed Met Morris heeft het 3 maanden geduurd voordat hij 100% gewend was en nu gaat hij met plezier naar school.
Heeft ze een lieve juf?
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
  dinsdag 3 februari 2009 @ 14:33:40 #12
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_65692067
Wat moeilijk dan ook voor zo'n druppie nog he Bix? Ze is al groot maar tegelijk nog zo klein en dan zoveel veranderingen ineens, het is niet niets (en voor de mama's ook niet) wat ze zomaar te verwerken krijgt. Maar goed dat er wendagen zijn! Wie weet gaat ze volgende week fluitend!

Icicle ik moet nog even teruglezen maar een tandje naarbinnen schieten (door vallen denk ik?) klinkt als een pijnlijke zaak Logisch dat je gevraagd hebt om een foto. Jammer van je fotomodelletje en beterschap voor 'm!
Hij weet alleen van lekker slapen, en ver daarbuiten lopen schapen.
De zon schijnt op zijn donk're haren, zo blijf ik heel lang naar hem staren.
Wie ben jij in dit leven om je droom op te geven?
Ylana
  dinsdag 3 februari 2009 @ 14:35:25 #13
144006 chacama
Ondernemend!
pi_65692123
Oei Bix, klinkt inderdaad als een moeilijk ochtendje voor Anna. Dat dichtslaan (door het helpen van de andere kindjes) klinkt herkenbaar. Misschien gaat het volgende week inderdaad beter. Succes in elk geval.
  dinsdag 3 februari 2009 @ 14:37:17 #14
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_65692196
Oh Snoopy Morris had geen wendagen dus? Gewoon hoppa in ene zo naar school?
hier op de psz mocht ik er ook niet langer bij blijven dan de andere moeders hoor, wat dat betreft klikt het wel luxe van Bix.
Als Tobias 3,5 is krijgen we de onderwijskaart zei de pszjuf tegen een andere vader vorige maand toevallig. Dan kunnen we hem gaan inschrijven op een basisschool. Hij gaat in oktober al Dit jaar dus nog Help het gaat zo hard!!
Hij weet alleen van lekker slapen, en ver daarbuiten lopen schapen.
De zon schijnt op zijn donk're haren, zo blijf ik heel lang naar hem staren.
Wie ben jij in dit leven om je droom op te geven?
Ylana
  dinsdag 3 februari 2009 @ 14:48:02 #15
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_65692602
Bix, wat bijzonder dat je er bij mocht zijn op school Ik heb er nog nooit van gehoord. Wil ze nog steeds niet?

Icicle, wat naar zeg dat z'n tandje in z'n kaak is geschoten

Wat een psz moeilijkheden trouwens. Tijn heeft nergens last van. Het is dat ie nog niet zo goed kan praten maar hij zou bijna zeggen dat ik maar weer weg moet gaan ofzo
Als we Saskia wegbrengen staat ie bij de fiets te wachten.. ik moet niet lopen naast de fiets maar fietsen (gaat sneller, alleen waar laat ik Saskia dan ) Bij de psz huppelt ie naar binnen, wacht rustig tot ik z'n jas heb uitgetrokken en loopt vrolijk naar binnen
hij schuift aan tafel om ergens mee te spelen, ik zit er voor de vorm nog een beetje bij en als ik vertel dat ik wegga krijg ik een kus en wordt er half gezwaaid terwijl hij verder speelt.

Hij is wel om 11.15 weer blij als ie me ziet
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
pi_65693008
Morris ging gelijk aan het begin van het nieuwe schooljaar naar school en begon de eerste 4 weken met halve dagen. Daar bleef ik verder niet bij.

Heb je Tobias nog niet ingeschreven voor een school Saffier? Hier moest dat al vanaf 2 jaar en 9 maanden. En op een andere school bij ons vorige huis vanaf 2 jaar. Daar was hij uiteindelijk de eerste op de wachtlijst

Ik moet Lis over een aantal maanden ook opgeven bij de school van Morris denk ik.

Gisteravond, toen we dachten dat ze al lag te slapen, zag ik het licht in haar kamer branden. Toen ik de deur opendeed zat ze doodleuk een boekje te lezen op de grond Dat heeft ze nu dus ook door.
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
pi_65693032
quote:
Op dinsdag 3 februari 2009 14:59 schreef snoopy het volgende:

Gisteravond, toen we dachten dat ze al lag te slapen, zag ik het licht in haar kamer branden. Toen ik de deur opendeed zat ze doodleuk een boekje te lezen op de grond Dat heeft ze nu dus ook door.
Haha, ik zou dat ZO stoer vinden he. . Okay, op dat moment moet je streng zijn maar wat een teken van zelfstandigheid. .
"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
It seems to me to be the road toward freedom. - Jim Morrison"
pi_65693252
aahh hoe schattig van Lis beter een boekjes lezen dan ontsnappen natuurlijk
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
pi_65696509
Ik vraag mezelf ook af of ik het moet verbieden of blij moet zijn dat ze 'leest'

Morris doet trouwens precies hetzelfde. Voor hij gaat slapen zegt hij vaak: 'ik ga straks stiekem lezen mama'.
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
  dinsdag 3 februari 2009 @ 16:55:02 #20
197301 Miffy1984
Mama van Jesper en Thijmen
pi_65697398
quote:
Op dinsdag 3 februari 2009 14:59 schreef snoopy het volgende:

Gisteravond, toen we dachten dat ze al lag te slapen, zag ik het licht in haar kamer branden. Toen ik de deur opendeed zat ze doodleuk een boekje te lezen op de grond Dat heeft ze nu dus ook door.
Dat lijkt mij ook zo schattig. Je zou er bijna naast gaan zitten en mee gaan spelen
Maargoed, uiteindelijk gaat het schattige er wel vanaf
Als een mens in voorspoed leeft heeft het wel 1000 wensen.
Als je kind ziek is heb je er maar 1.
pi_65697867
Ahhh die Lis
Ik ben als kind pas goed gaan slapen toen ik zo lang mocht lezen als ik wilde.
pi_65698239
hier doen ze niet aan uitgebreid wennen, alleen de week voor ze beginnen mogen ze dus samen met mama (of papa) een uurtje doorbrengen in de klas, om even vast kennis te maken. het werd uiteindelijk iets meer dan een uur (anderhalf). zo enorm 'luxe' is 't dus ook weer niet.
bij Piet was er helemaal geen sprake van 'wennen', omdat hij in de zomervakantie jarig is en hij dus meteen na de vakantie begon. hele dagen. ach ja, ze moeten uiteindelijk toch 'erdoor'. ik ben er bij Anna alleen iets beduchter voor dat ze kan blijven hangen in dat gevoel van 'niet durven/niet kunnen/niet leuk vinden'. het is ook nogal veel om te overzien allemaal hoor, wat er in zo'n klas gebeurt. ik vond 't al hectisch.

en Lis. . bekend tafereel overigens. Anna móet ook altijd nog even lezen of spelen voor ze gaat slapen.
  dinsdag 3 februari 2009 @ 19:57:52 #23
144006 chacama
Ondernemend!
pi_65704509
Lis . Fleur heeft dat ook altijd gedaan. Al vanaf dat ze plaatjes kon kijken, ging ze voor het slapen gaan even 'lezen' en nu nog. Heerlijk want daardoor is het eigenlijk nooit krijsen of roepen geweest. Tenzij er wat aan de hand was. Met het enkele uittest-moment als uitzondering.

Hier op school zijn er 2 wenochtenden. Er mag dan de eerste keer iemand bij blijven indien nodig, maar liever niet. Fleur is ook meteen voor het echie gegaan ivm jarig zijn op de tweede schooldag, maar die had er ook zoveel zin in, dat wennen niet nodig was.

Maud is in de afgelopen tijd trouwens mentaal behoorlijk gegroeid. ze zegt veel meer woorden met aiai's als echte topper. Verder kan ze directe vragen heel goed beantwoorden met ja en nee. En als ze iets wil kan ze zich verbaal ook steeds meer duidelijk maken. En als ik zeg: vraag het es! Dan hoor ik asjh. (alsjeblieft) en dan hetgene wat ze wilt. Dus het begint te komen. Het wordt dus echt een peuter. Waarbij ze vanochtend op de peuterspeelzaal dan wel weer opeens heel klein is (met d'r 84,5 cm en 10,4 kilo).
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  dinsdag 3 februari 2009 @ 20:51:02 #24
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_65706856
Geen lijst in de OP. Net nu ik er een paar aan toe wilde voegen!
*zoeken gaat....
***
  dinsdag 3 februari 2009 @ 20:52:10 #25
11682 Moonah
Jolie femme
pi_65706918
Huh? Ik snap je spoiler niet Chaca?

Och Anna toch, wat lijkt me dat vervelend voor haar zeg. Hopelijk heeft ze een geduldige juf. Wel leuk dat je er even bij mocht blijven Bix. Toch ook wel heel fijn voor Anna lijkt me. Bij ons is het 2x een middagje wennen (zonder ouders, maar van mij zou het best mogen, het is toch hardstikke spannend?).

Icicle, wat je nu allemaal schrijft, dat heb ik me gisteren helemaal niet gerealiseerd, jeetje zeg. Hij heeft idd een gat in zijn mond tot het wisselen. Mannetje toch, gelukkig geen pijn meer.

Mibos, lastig he, zo'n eerste keer psz. Ik ken het.
ET, zou het niet ook schelen dat Tijn een tweede kind is, en dus al heeft gezien hoe dat gaat?
Voor hen die ernaar vroegen, Thies is gisteren niet geweest. Hij is hoesterig en heeft gisteren van 10.30 tot 13.30uur geslapen. Voordat hij goed en wel is aangekleed en heeft gegeten was het de moeite niet meer. Dus J heeft afgebeld. Donderdag dus maar weer. (weet niet of ik er ' ' of ' ' achter zal zetten....!).

En Fuente! Moedertje!
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
  dinsdag 3 februari 2009 @ 21:01:24 #26
593 sjak
Juffie Bloem
pi_65707445
Even een juichpost van mij. Jetske ging vanavond zonder strijd aan tafel zitten. Bleef tijdens het eten zonder strijd zitten. At gewoon wat de pot schafte, zonder ruzie, zonder gooien. En nee, ze vond het niet lekker. Ze vond het "heel heerlijk, mama".
Lekker douchen!
pi_65708000
ooh dat klinkt wel erg heerlijk inderdaad, sjak!
  dinsdag 3 februari 2009 @ 21:28:01 #28
94046 PM-girl
Is geen haartje betoeterd...
pi_65708991
Fijn Sjak!

Icicle, goed dat je hebt aangedrongen op een foto. Daarmee heb je duidelijkheid gekregen over wat je kunt verwachten. Het is wel pech dat zoiets zo uitpakt. Zulke dingen gebeuren, maar vaak zonder dit resultaat.
Hopelijk voel je je er snel niet meer zo rot over!
...maar weI in de aap gelogeerd :P
*
Ik stuur al sinds oktober 2006 PM's, word ik dan nu PM-woman?
Laat maar: PMS-girl it is.....
  † In Memoriam † dinsdag 3 februari 2009 @ 21:31:08 #29
3234 Slaapmeisje
Jompels nog es an toe
pi_65709171
Hallo allemaal

Wij melden ons hier ook. Milo is vandaag 2 jaar geworden en al een echt menneke.

Milo zegt al heel vaak Nee. Vooral als we gaan eten of in bad ofzo gaan, dan zegt ie: Nee speluh! Verder is het een heel wijs mannetje voor zijn leeftijd. Hij kan alle kleuren al benoemen en een beetje tellen (1 2 5 6 8 9 10). Ook kan hij al behoorlijk lange zinnen maken bijv.: " wat een mooie grote rode kaars". Verder speelt hij al hele rollenspellen en gaat dan voor ons koffie zetten in zijn stapelbekers. Dan gaat hij echt naar de gang alwaar hij de bekers zogenaamd omspoelt en dan komt hij terug: koffie voor mama, koffie voor papa. Gisteren had hij zijn waskrijtjes op kleur gesorteerd in zijn houten stapelringen gestoken en ging hij zogenaamd kaarsjes aan doen en kaarsjes uitblazen. Als ik dat zo zie, zo georganiseerd en zo perfectionistisch. Pfff alles moet wel op kleur of soort gesorteerd worden hoor, anders klopt het niet. Van wie zou hij dat nou hebben? Verder blijft hij nog steeds ons kleine filosoofje. Een echt denkertje en zo ongelovelijk lief en zachtaardig

We moeten bereid zijn het leven dat we gepland hebben op te geven om het leven te vinden dat op ons wacht.
  dinsdag 3 februari 2009 @ 21:35:33 #30
94046 PM-girl
Is geen haartje betoeterd...
pi_65709440
Hoi Milo en Slaapmeisje!
...maar weI in de aap gelogeerd :P
*
Ik stuur al sinds oktober 2006 PM's, word ik dan nu PM-woman?
Laat maar: PMS-girl it is.....
pi_65709458
hahaha slaapmeisje, ik herinner me meteen weer dat wasrekje van jou, met gewassen babykleertjes, kaarsrecht achter elkaar gehangen. gefeliciteerd met je peuter zoon!!
pi_65709534
oeh, die foto! ik zie 'm nu pas. mooi is ie!
  dinsdag 3 februari 2009 @ 21:41:08 #33
144006 chacama
Ondernemend!
pi_65709779
Welkom Milo. Wat een knappe vent ben jij. En wat weet je al veel zeg.

@moonah. Als het goed is staat er in het verhaaltje wat ik schreef 1 woord dat echt Maud-taal is, nl. aiai's. Nou dit wordt dus in de spoiler toegelicht. Dus: Aiai's zijn handschoenen bij mijn dochter.
  dinsdag 3 februari 2009 @ 21:46:16 #34
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_65710167
Slaapmeisje welkom met je grote zoon hier Wat een lief stukje schrijf je!

Chaca heb je misschien getypt met handschoenen aan?

Sjak wat heerlijk een gezellig kind aan tafel

Snoopy, ik heb Tobias inderdaad nog nergens ingeschreven. Kon hier ook niet als je nog geen onderwijskaart hebt zei de psz-juf. Nou zijn er hier ook geen wachtlijsten dus heb er nog maar geen haast mee gemaakt en heb ook niet uitgezocht of dat klopt. Maar onderhand krijg ik er wel 'buikpijn' van (van de zenuwen dat het nu toch wel dichtbij komt enzo en snel gaat en dat ik het moet gaan regelen en kiezen hoe en wat en waar en watvoor soort onderwijs en en en...).
Op 'mijn' basisschool hadden ze op een gegeven moment ook een leerlingenstop omdat ze simpelweg te groot werden, maar broertjes/zusjes konden wel altijd geplaatst worden, zou dat voor Lis ook gelden misschien?


Jaahhh Bix! Dat wasrekje
Hij weet alleen van lekker slapen, en ver daarbuiten lopen schapen.
De zon schijnt op zijn donk're haren, zo blijf ik heel lang naar hem staren.
Wie ben jij in dit leven om je droom op te geven?
Ylana
  † In Memoriam † dinsdag 3 februari 2009 @ 21:49:03 #35
3234 Slaapmeisje
Jompels nog es an toe
pi_65710344
Dat je dat nog weet bixis Deze bedoel je toch?



Deze is notabene vrij rommelig opgehangen vind ik zelf. Milo vindt het trouwens ook heerlijk om op te ruimen en mee te gaan om de was op te hangen. Dan rommelt hij lekker aan op zolder en sorteert de knijpers op kleur, terwijl mama de was opvouwt en ophangt
We moeten bereid zijn het leven dat we gepland hebben op te geven om het leven te vinden dat op ons wacht.
  dinsdag 3 februari 2009 @ 21:53:23 #36
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_65710612
Hè jammer slaapmeisje, ik kan je foto's niet zien, ook die van Milo niet meer. Tobias is ook van de opruimen en sorteren en soort bij soort, maar niet zo duidelijk als Milo denk ik, Tobias gooit het aan het eind ook weer net zo makkelijk bij elkaar in het bakje/doosje. Maar dan moet het wél het goede bakje/doosje zijn. Het duurt hier dan ook altijd even als we iets op een andere plaats op moeten gaan ruimen of een grotere doos voor al zijn spulletjes hebben, dan 'klopt' dat eerst niet bij hem
Hij weet alleen van lekker slapen, en ver daarbuiten lopen schapen.
De zon schijnt op zijn donk're haren, zo blijf ik heel lang naar hem staren.
Wie ben jij in dit leven om je droom op te geven?
Ylana
  dinsdag 3 februari 2009 @ 21:56:14 #37
144006 chacama
Ondernemend!
pi_65710769
Icicle, met handschoenen aan. Nee, dat niet, maar de kou die ik voel (krijg het niet meer warm tegenwoordig) zou mijn denken aangetast kunnen hebben

En Sjak, wat heerlijk. Eindelijk rust aan de eettafel. Hoe lang duurt die fase?
  dinsdag 3 februari 2009 @ 21:58:40 #38
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_65710916
quote:
Op dinsdag 3 februari 2009 21:56 schreef chacama het volgende:
IcicleSaffier, met handschoenen aan. Nee, dat niet, maar de kou die ik voel (krijg het niet meer warm tegenwoordig) zou mijn denken aangetast kunnen hebben
duidelijk ja
quote:
En Sjak, wat heerlijk. Eindelijk rust aan de eettafel. Hoe lang duurt die fase?
Hier al ruim 3 jaar
Hij weet alleen van lekker slapen, en ver daarbuiten lopen schapen.
De zon schijnt op zijn donk're haren, zo blijf ik heel lang naar hem staren.
Wie ben jij in dit leven om je droom op te geven?
Ylana
pi_65710967
saffier, en als je de de URL van de foto kopieert+plakt in de adresbalk van je browser? dan zie ik 'm namelijk wel, en jaaaaaaaah die was het, slaapmeisje!

oeh chaca, gemeen! (maar inderdaad, hier zijn dat helaas ook tijdelijke oplevingen ).
  † In Memoriam † dinsdag 3 februari 2009 @ 22:00:30 #40
3234 Slaapmeisje
Jompels nog es an toe
pi_65711021
Heel herkenbaar Saffier. Het moet allemaal wel kloppen, anders klopt het niet

P.s. ik kan de foto's nu zelf ook niet meer zien, maar Lycos is wel vreselijk aan het stuiteren vanavond. Kan dus daar aan liggen.
We moeten bereid zijn het leven dat we gepland hebben op te geven om het leven te vinden dat op ons wacht.
  dinsdag 3 februari 2009 @ 22:02:52 #41
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_65711145
Kreeg net even een glimp mee heb trouwens hetzelfde wasrek
Hij weet alleen van lekker slapen, en ver daarbuiten lopen schapen.
De zon schijnt op zijn donk're haren, zo blijf ik heel lang naar hem staren.
Wie ben jij in dit leven om je droom op te geven?
Ylana
pi_65721341
Dankjewel voor jullie lieve woordjes allemaal! Doen me heel erg goed
'Fotomodelletje' .. Zo zie ik het niet echt Foto's zijn voor mij gewoon heel erg belangrijk. Ik wil heel veel dingen kunnen herinneren later, daarom maak ik er foto's van. Ook de reden dat ik er mijn beroep van heb gemaakt natuurlijk, want ik wil andere mensen ook graag helpen zich mooie dingen te herinneren later.
Als ik Oudste zie met het gat in zijn mond denk ik niet, jeej, daar gaan de mooie foto's! Dan denk ik dat we nu voor altijd herinnerd blijven aan die val en aan het verdriet erom

(Vind het wel een beetje onwennig dat ik op deze manier het topic binnen kom vallen omdat ik nooit iets post hier. Toch krijg ik van die lieve reacties ) Ik lees de rest wel hoor! Maar moeilijk om er ineens allemaal iets op te zeggen.
♥ ♥ Jij een beetje van mij, ik een beetje van jou. ♥ ♥
pi_65721464
Oh die Lis met haar boekje! Wat zul je gelachen hebben Snoopy hihi
Oudste hier ging ook een keer slapen 's middags.. dacht ik.. Toen ik ging kijken zat hij ook mooi te 'lezen' en had zelfs al een aantal boekjes verslonden (lees: verscheurd). Jammer de bammer, het was z'n lievelingsboekje.

Sjak, wij hadden maandag zo'n gezegende dag! Gisteren was het helaas weer over met het goed eten..
Stom is dat he, dat je je ineens zo goed voelt als je kind goed eet haha!

Milo en Slaapmeisje, welkom hier!! Wat is die zoon van jullie toch een fotomodelltje Hij straalt echt heel veel liefs uit vind ik, net als jij vertelt allemaal.
♥ ♥ Jij een beetje van mij, ik een beetje van jou. ♥ ♥
pi_65729322
hai! net naar t buro geweest. ze zijn stom daar

Max zn lengte/gewicht zijn goed maar k kreeg tóch de tip om een dietist te bellen vanwege zn avondeten. ARGH! hoeVAAK hebben we dit nu al gehad! o.m.g.!!!
daarna: praat ie goed? ik: ja! hij praat heel goed, soms is ie voor andere mensen nog niet zo heel goed te verstaan, omdat ie wat slordig is af en toe met zn uitspraak, maar hij kan t wel.
krijg ik als reactie: ohh, als dat over een tijdje nogsteeds zo is moet je misschien even de logopedist bellen.
wtf? ik zeg toch dat hij goed praat?
en nu moet ik over 2 mnd terug komen omdat ie de ogentest niet wilde doen. is er ooit een kind dat wel de ogentest wil doen?

grmblgrmbl. ik word er echt een beetje gestoord van. hoe onzeker willen ze ouders krijgen daar? ze zoeken gewoon iets om over te zeiken. bah.
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
pi_65730973
Pinquit, adem in...adem uit Hoe herkenbaar!
Sara wou de ogentest ook niet doen, 2 maanden later alsnog wel gedaan en was gewoon goed. Joh, jij kent je kindje het beste, komt helemaal goed

Even een vraag. Sara wil al een tijdje geen luier meer om en plast regelmatig op de WC. Maar ze plast echt heel erg vaak op een dag (geteld vanaf 11 uur is ze al 6 keer wezen plassen). Hierdoor plast ze ook vaak in haar broek. Hoe vaak plassen jullie kinderen?
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
  woensdag 4 februari 2009 @ 16:06:27 #46
593 sjak
Juffie Bloem
pi_65735202
quote:
Op dinsdag 3 februari 2009 21:58 schreef Saffier het volgende:

[..]

duidelijk ja
[..]

Hier al ruim 3 jaar
Nou, daar zou ik voor tekenen! Ik ben alleen bang dat het hier net zo gaat als bij Icicle. Alleen weet ik zeker dat dat dan pas vanaf morgen is, vanavond mag Jetske namelijk kiezen wat we gaan eten (dat wordt patatjes of pannenkoeken denk ik zomaar).

Bah Pinquit wat vervelend is dat zeg. Maar je laat je gelukkig niet gek maken door ze. Voor je het weet hebben ze je hele agenda volgepland....
Jetske wilde trouwens graag de ogentest doen. Omdat het haar zo leuk leek hebben ze die al op haar 2e gedaan Gek kind is het hoor!

Vandaag met Jetske bij de kinderarts geweest vanwege de urineweginfectie die ze laatst had. Hij wil het toch verder gaan onderzoeken met een echo en ook een heel vervelend onderzoek voor de blaas en urinewegen. Daarvoor moet ze een catheter krijgen. Om haar rustig te houden tijdens het inbrengen van de katheter en het onderzoek moet ze valium slikken van te voren Pfff, het is pas in maart maar ik zie er nu al tegenop.
Lekker douchen!
  † In Memoriam † woensdag 4 februari 2009 @ 20:56:42 #47
3234 Slaapmeisje
Jompels nog es an toe
pi_65745352
Oh sjak wat vreselijk. Ik kan me zo voorstellen dat je daar zo tegenop ziet. Arme Jetske!

pinquit ik kan me ook zo vreselijk ergeren aan die mutsen van het concentratiebureau. Milo doet echt nooit wat ze vragen en dan kijken ze altijd zo bezorgd en noteren ze wat in hun dossier. Ben benieuwd naar zijn volgende controle. Die zou eigenlijk afgelopen dinsdag zijn, maar moest ik helaas verplaatsen. De eerstvolgende mogelijkheid op een donderdag is 12 maart
We moeten bereid zijn het leven dat we gepland hebben op te geven om het leven te vinden dat op ons wacht.
  † In Memoriam † woensdag 4 februari 2009 @ 20:59:27 #48
3234 Slaapmeisje
Jompels nog es an toe
pi_65745442
Icicle jij maakt ook echt prachtige foto's De reden dat je het doet is alleen maar mooi en geeft aan dat je het met hart en ziel doet

Trouwens, je zegt wel dat Milo zo'n fotomodel is... de afgelopen "schoolfoto's" van het kinderdagverblijf waren nou niet bepaald geweldig gelukt :...





Hij had er blijkbaar niet zoveel zin in
We moeten bereid zijn het leven dat we gepland hebben op te geven om het leven te vinden dat op ons wacht.
pi_65745543
ohhh milo onbetaalbaar die foto's
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
  woensdag 4 februari 2009 @ 21:04:11 #50
593 sjak
Juffie Bloem
pi_65745594
Ze zijn geweldig!
Lekker douchen!
pi_65745632
Whhaahhhaaa! Die Milo!

Jetske, joehei!
Edit: Sorry Sjak, dit was idd nog een reactie op haar eten.
Dat onderzoek lijkt me erg naar. En valium.... Pfff, ik snap je tranen.

Pinq, rottig zeg, dat gebemoei. Hoe gaat het met Max' aanhankelijkheid, en jouw gevoelens daaromtrent?

[ Bericht 26% gewijzigd door Moonah op 04-02-2009 21:14:43 ]
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
pi_65745799
quote:
Op woensdag 4 februari 2009 14:09 schreef Fuente het volgende:
Pinquit, adem in...adem uit Hoe herkenbaar!
Sara wou de ogentest ook niet doen, 2 maanden later alsnog wel gedaan en was gewoon goed. Joh, jij kent je kindje het beste, komt helemaal goed

Even een vraag. Sara wil al een tijdje geen luier meer om en plast regelmatig op de WC. Maar ze plast echt heel erg vaak op een dag (geteld vanaf 11 uur is ze al 6 keer wezen plassen). Hierdoor plast ze ook vaak in haar broek. Hoe vaak plassen jullie kinderen?
Ik hou het niet echt bij, ze gaat ook zelf naar de wc (alleen dus, zonder dat ze het persé zegt tegen mij) maar ik denk een keer of 5, 6 per dag. Ik heb geen idee of dat veel, weinig of gewoon is.
-If I know I'm going crazy, I must not be insane-!
pi_65746962
SCHITTEREND die foto's Slaapmeisje!! Briljant!! (Goed dat de naam van de fotograaf niet zichtbaar is)
Had je dít topic al gezien trouwens: Het grote OUD DIY-swap topic (dhz-ruil) Kan jij niet ook iets creatiefs.. iets met kaarten of zo

Jeetje, valium Sjak.. Ik moet meteen denken aan de rontgenfoto die ze niet wilden maken om het kind geen trauma te bezorgen. Moeten ze echt echt echt zo'n onderzoek doen? (Sorry, ik heb de voorgeschiedenis niet gelezen van de urineweginfectie.)
Kan me je zenuwen heel goed voorstellen!
Hier hielp het (heel goed!) door van te voren herhaaldelijk uit te leggen wat er ging gebeuren.
♥ ♥ Jij een beetje van mij, ik een beetje van jou. ♥ ♥
pi_65747362
Thnx Igraine, ik ga 't denk ik toch eens bij m'n HA vragen, we hebben het de hele dag bijgehouden. Ze heeft 3 keer in haar broek geplast en 12 keer op de WC, lijkt me echt te vaak...

Sjak, wat heftig, dat lijkt me ook vreselijk
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
pi_65748204
Fons plast ook heel veel nu, Fuente. Hij drinkt ook een stuk meer nu met die borstvoeding die terug loopt...
Ik weet niet hoeveel hij plast, overdag gaat hij zelf, maar zijn potje moet wel dikwijls geleegd worden.
Wij merken het vooral 'snachts, een tijd terug waren zijn pampers dikwijls nog droog 'smorgens en nu stromen ze over...
  woensdag 4 februari 2009 @ 22:18:20 #56
190853 RockabeIIa
Embracing my inner trailerpark
pi_65748483
Milo's foto's
Slaapmeisje, nog van harte met de 2e verjaardag van jullie knurps!
I'm so glamourous I piss glitter!
pi_65748574
Milo

Sjak

Lis was vandaag naar de kapper: 'Ik vind het niet leuk!' x 15 ofzoiets
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
  † In Memoriam † woensdag 4 februari 2009 @ 22:34:09 #58
3234 Slaapmeisje
Jompels nog es an toe
pi_65749220
quote:
Op woensdag 4 februari 2009 21:41 schreef lcicle het volgende:
SCHITTEREND die foto's Slaapmeisje!! Briljant!! (Goed dat de naam van de fotograaf niet zichtbaar is)
Had je dít topic al gezien trouwens: Het grote OUD DIY-swap topic (dhz-ruil) Kan jij niet ook iets creatiefs.. iets met kaarten of zo
Topic nog niet gezien, maar wel een heel erg leuk idee. Ik zal er eens over nadenken, want een goede foto van Milo met zijn mama en papa zou een geweldig leuk cadeau zijn voor mijn ouders
We moeten bereid zijn het leven dat we gepland hebben op te geven om het leven te vinden dat op ons wacht.
  donderdag 5 februari 2009 @ 09:18:50 #59
593 sjak
Juffie Bloem
pi_65757553
quote:
Op woensdag 4 februari 2009 21:41 schreef lcicle het volgende:
Jeetje, valium Sjak.. Ik moet meteen denken aan de rontgenfoto die ze niet wilden maken om het kind geen trauma te bezorgen. Moeten ze echt echt echt zo'n onderzoek doen? (Sorry, ik heb de voorgeschiedenis niet gelezen van de urineweginfectie.)
Kan me je zenuwen heel goed voorstellen!
Hier hielp het (heel goed!) door van te voren herhaaldelijk uit te leggen wat er ging gebeuren.
Het is echt nodig helaas. We moeten uitsluiten dat ze geen congenitale afwijking heeft. Die hebben namelijk alle meisjes in mijn familie, we zijn er bijna allemaal aan geopereerd. En stel dat zij het ook heeft dan kan dat nog veel problemen opleveren als we er niets aan doen. Dus het is goed dat het gaat gebeuren (is mijn mantra nu, elke keer als ik eraan denk).
We gaan het zeker allemaal aan haar uitleggen hoor. Ik denk alleen dat ik tegen die tijd zelf de valium opsnoep

Lis naar de kapper? Hier helpt het enorm dat onze kapper een spekjespot op de balie heeft staan Jetske gaat op zijn tijd graag naar de kapper.
Lekker douchen!
  donderdag 5 februari 2009 @ 09:21:06 #60
190853 RockabeIIa
Embracing my inner trailerpark
pi_65757595
Poeh sjak, daar had ik helemaal overheen gelezen (sorry!)
Ik hoop echt dat het meevalt.
I'm so glamourous I piss glitter!
pi_65757626
BM, thnx. Sara is ook een grote drinker, we proberen dat iets in te perken nu, omdat het echt wel veel is.

Sjak, dat is natuurlijk ook zo. Op deze manier ben je er dan wel vroeg bij, maar kan me indenken dat het echt een rotidee is
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
pi_65762130
quote:
Op donderdag 5 februari 2009 09:22 schreef Fuente het volgende:
BM, thnx. Sara is ook een grote drinker, we proberen dat iets in te perken nu, omdat het echt wel veel is.
Dat zou ik niet doen, misschien kan ze het lichamelijk nog niet echt goed ophouden. Veel drinken is toch juist goed.
pi_65762865
sjak, dat lijkt me ook geen fijn vooruitzicht... maar zo te lezen moet 't echt, dus even doorbijten maar. zelf ook een portie valium nemen is misschien lang geen slecht idee.

op dit moment is anna haar verjaardag en afscheid aan 't vieren bij het kdv. ze wilde er eigenlijk echt niet naar toe, ze vond het véél te spannend eigenlijk. en ik heb nog zitten prutsen met de traktaties. weet niet meer of ik dat hier al genoemd had maar anna zou van die oogjes-ringen trakteren, met een staafje kaas erdoor, maar het werd me véél teveel geknoei. vanmorgen dus die staafjes toch maar vervangen door wat snoeprolletjes. aan de ringetjes had ik nog een leuk kaartje geknoopt. de kaas versneden tot blokjes, met een druifje erop en een leuk vlaggetjesprikkertje erdoor, konden ze dat tenminste als gezonde traktatie ter plekke eten. het snoeprolletje gaat dan in 't mandje dus mee naar huis, zodat de ouders kunnen bepalen of ze dat mogen opeten of niet.
heb dit keer geen tijd gehad om foto's te maken van de traktaties. ik heb wel m'n camera daar gelaten, hopelijk maken ze een paar leuke foto's van 't feestje.
pi_65763193
ooooh wat geweldig bix, die ringetjes
jeetje anna al naar de basisschool! pff wat gaat het hard. ik zie altijd nog die verjaardagsfoto van dat ze 1 werd voor me, met die taartmuts
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
pi_65763200
wat een geweldige website is dat zeg ik wil alles wel
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
  donderdag 5 februari 2009 @ 12:50:44 #66
190853 RockabeIIa
Embracing my inner trailerpark
pi_65763316
quote:
Op donderdag 5 februari 2009 12:06 schreef Bass-Miss het volgende:

[..]

Dat zou ik niet doen, misschien kan ze het lichamelijk nog niet echt goed ophouden. Veel drinken is toch juist goed.
Daarbij, hoe geconcentreerder de urine hoe moeilijker op te houden...
I'm so glamourous I piss glitter!
pi_65763392
Snap ik hoor, maar ze drinkt echt teveel, we probeerden dat sowieso al iets te minderen. Ze krijgt echt niet te weinig drinken omdat we vinden dat ze minder moet plassen
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
pi_65763594
Maar hoe kan je té veel drinken dan?
pi_65763666
Het zal vast niet teveel zijn, in de zin van schadelijk, maar Sara drinkt meer dan anderhalve liter op een dag (gok, in ieder geval vaak 8 of meer bekers drinken, en er gaat zo'n 150 cc in een beker). Lijkt me gewoon veel voor een peuter. En daarbij komt dat ze slecht eet de laatste tijd, ik denk dat het komt doordat ze zoveel drinkt.
en daarbij dat haar luiers constant doorlekken ook al krijgt ze regelmatig een schone luier. En elke nacht ook doorlekt, doordat de luier zo zwaar is
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
pi_65763724
quote:
Op donderdag 5 februari 2009 12:47 schreef pinquit het volgende:
jeetje anna al naar de basisschool! pff wat gaat het hard. ik zie altijd nog die verjaardagsfoto van dat ze 1 werd voor me, met die taartmuts
hihi ja, deze bedoel je?


nu ik toch bezig ben: hier werd ze 2:


en hier 3:


pi_65763777
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
pi_65763808
Anna Wat gaat de tijd snel!
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
pi_65763825
dat is inderdaad wel heel veel, fuente.
  donderdag 5 februari 2009 @ 13:11:56 #74
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_65763929
Bix ik hoop dat ze leuke foto's maken van Anna. Wat een mijlpaal he?

Fuente toen Tobias nét zindelijk was gingen we zo ongeveer elk half uur naar de wc. Langzaamaan werd dat minder en nu kan hij het als het moet ook nog goed ophouden! Tobias is ook een natnek, lekker zo laten hoor! 's Nachts is hij trouwens niet droog hoor, dat komt nog wel, met slapen dus gewoon nog een luier ook 's middags.

Sjak wat is dat? Een soort aanlegfoutje? Ik snap heel goed dat je je er druk om maakt ook al is het nodig en 'voor het goede doel'. Misschien kan je wel 2 valiumpjes lospeuteren bij de arts al lijkt me een heldere mama een beter idee voor Jet

onder een spoiler over eten;
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Slaapmeisje die foto's
Hij weet alleen van lekker slapen, en ver daarbuiten lopen schapen.
De zon schijnt op zijn donk're haren, zo blijf ik heel lang naar hem staren.
Wie ben jij in dit leven om je droom op te geven?
Ylana
pi_65763932
Ja nou, en het stomme is, op het kdv drinkt ze niet zoveel, gewoon met de rest van de kindjes mee. Maar thuis haalt ze dat dan rustig weer in. We hebben wel als regel gesteld dat ze 2 uur voor het avondeten geen drinken meer krijgt, en erna voor het naat bed gaan nog 1 beker. Ze drinkt overigens alleen water en diksap, verder lust ze niets
Hoeveel drinken jullie kindjes op een dag dan?
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
  donderdag 5 februari 2009 @ 13:13:17 #76
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_65763982
Anna
Hij weet alleen van lekker slapen, en ver daarbuiten lopen schapen.
De zon schijnt op zijn donk're haren, zo blijf ik heel lang naar hem staren.
Wie ben jij in dit leven om je droom op te geven?
Ylana
pi_65764150
Wow, het zit 'm in de naam! Jullie Anna is ook al zo mooi!
"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
It seems to me to be the road toward freedom. - Jim Morrison"
pi_65764215
dat zal 't 'm zijn! noem uw kind Anna en alles sal reg kom. nou ja, alles... maar met de looks zit 't wel goed.
pi_65766028
Anna

Da's wel veel, Fuente! ik moest meteen aan suiker denken, maar dat is vast veels te doemdenkerig van me Ronja drinkt veels te weinig. Ik moet haar steeds helpen herinneren dat ze een slokje neemt.
pi_65766100
Owlet, ik heb voorheen ook wel eens gedacht aan suiker, maar ze drinkt eigenlijk altijd al zoveel, en ze mankeert verder niets, is goed op gewicht enz. Onze HA vond het niet verdacht gezien haar verdere conditie zeg maar.
Maar goed, we gaan het eens inperken, hoeft ook niet meteen drastisch, maar volgens mij drinkt ze soms meer 'om het drinken' dan omdat ze dorst heeft.
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
pi_65766263
klinkt logisch, Fuente, dat drinken om het drinken.
Ronja kan dat ook soms doen, maar dat met eten.
  donderdag 5 februari 2009 @ 14:33:19 #82
108648 cattie
lieve moeder
pi_65766791
Ive drinkt ook best veel. Een beker of 6 gaat er elke dag wel in. Eten doet hij ook goed, alleen het avondeten niet. Dat blijft een drama. Met uitzondering van een paar gerechten (soep, pizza, gebakken aardappelschijfjes en patat, net de dingen waarvan ik niet wil dat hij het veel eet, behalve dan soep) eet hij meestal niets. Hij kijkt naar zijn bord, schuift het weg en vraagt om zijn toetje. Hij moet dan wachten totdat wij klaar zijn (ondertussen speelt hij met zijn bestek) en dan mag hij een toetje. En hoeft hij het vervolgens 50% van de tijd niet meer. Zucht. Hopelijk gaat dit snel een keer over.
pi_65767160
Het is een faaaaaaaase Cattie
Sara was altijd wel een goede avondeter, de laatste tijd eet ze bijna niks (ja groene groenten vindt ze wel erg lekker, dus dat eten we regelmatig). Op zich negeer ik het verder gewoon, het enige wat ze van mij echt moet is alles proeven, als ze dan niet wil, dan niet...

Owlet, beetje het omgekeerde dus
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
  donderdag 5 februari 2009 @ 14:47:00 #84
108648 cattie
lieve moeder
pi_65767312
Dat alles proeven is ook ons motto, maar dat levert een enorm gevecht op met Ive. Meneer heeft nogal een sterke eigen wil.

Groene groenten is in ieder geval beter dan pizza en patat!
pi_65767473
quote:
Op donderdag 5 februari 2009 14:33 schreef cattie het volgende:
Ive drinkt ook best veel. Een beker of 6 gaat er elke dag wel in. Eten doet hij ook goed, alleen het avondeten niet. Dat blijft een drama. Met uitzondering van een paar gerechten (soep, pizza, gebakken aardappelschijfjes en patat, net de dingen waarvan ik niet wil dat hij het veel eet, behalve dan soep) eet hij meestal niets. Hij kijkt naar zijn bord, schuift het weg en vraagt om zijn toetje. Hij moet dan wachten totdat wij klaar zijn (ondertussen speelt hij met zijn bestek) en dan mag hij een toetje. En hoeft hij het vervolgens 50% van de tijd niet meer. Zucht. Hopelijk gaat dit snel een keer over.
Hey, klinkt bekend. .
"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
It seems to me to be the road toward freedom. - Jim Morrison"
pi_65767696
Wij hebben hier zelfs eentje die wel wil proeven maar vervolgens gewoon alles weer uitkotst als het groenten zijn..
Alleen rauwe groenten gaan er hier in.
pi_65768034
sorry hoor, nog één anna plaatje. ik heb een hema-foto taart besteld met deze 'foto':

  donderdag 5 februari 2009 @ 15:10:26 #88
190853 RockabeIIa
Embracing my inner trailerpark
pi_65768090
Ik vind haar zo gaaf!!!!
I'm so glamourous I piss glitter!
  donderdag 5 februari 2009 @ 15:12:04 #89
108648 cattie
lieve moeder
pi_65768156
Haha, mega Anna, stoer!!
  donderdag 5 februari 2009 @ 15:18:37 #90
593 sjak
Juffie Bloem
pi_65768375
wat een stoere Anna
Lekker douchen!
pi_65768948
Whihiiiiii MegaAnna! Wat gaaf!
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
pi_65769220
O Wauw!!!!!!
Nog even Bix!
Geluk zit in een klein Wolkje
Wil degene die vroeg om een witte kerst ook even vragen naar een mooie zomer?
pi_65769672
Woei Anna!
En Bix, wel een beetje suf van je hoor, dat je op het kaartje van het kdv "Tot ziens" hebt gezet!
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
pi_65769819
dat moest, ivm de oogjes.
pi_65769830
we zien die kinderen vast nog wel es terug!
pi_65769840
en ik ga haar NU weer halen.
pi_65780506
Mega-Anna

Ik was vandaag in de AH en daar kwam ik de leidsters van Lis tegen met alle peuters in van die grote houten wagens. Ze gingen ingrediënten kopen voor pizza en dan zelf maken en opeten.
Het was zo grappig om Lis in die wagen te zien zitten met al die andere kindjes. Ze herkende me eerst helemaal niet eens. Ik weet niet of dat kwam omdat het niet logisch was om mij daar te zien of omdat ik naar de kapper was geweest en er anders uitzag
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
pi_65781236
Wat is jullie Anna leuk Bix! Ze heeft ook steeds hetzelfde koppie. Vaak herken ik kindjes niet eens als er een lange tijd tussen zit, maar bij Anna blijft het zo herkenbaar.

Grappig snoopy, helemaal dat Lis je niet herkende. Nu willen we om dat te bewijzen wel een foto van jou en je nieuwe kapsel en Lis ernaast.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
pi_65781320
egnie
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
pi_65789827
bix wat is het snel gegaan, wat is Anna mooi
dat word een hele mooie taart.

slaapmeisje wat is milo groot geworden.
mama van 3 kids!
  vrijdag 6 februari 2009 @ 10:34:02 #101
144006 chacama
Ondernemend!
pi_65792353
Jeetje wat zijn jullie hard gegaan.

Even zien (en nu heb ik het hopelijk niet te koud)

Anna knappe meid
Sjak en Jetske hopelijk gaat het goed met het onderzoek straks.
Max, die ogentest is voor de tweede keer.
Lis, hoe mooi ben je nu?
En op de wc-plasser (vaak gaan... heeft er vaak mee te maken dat ze nog niet goed uitplassen en dan dus eerder weer die drang voelen, komt goed...is mij ooit eens verteld)

Verder hier 2x -nieuws. Het onderzoek in het ziekenhuis is goed gegaan. Ze moest ruim een uur stil zitten bij me op schoot en dat is voor mijn peuter erg veel gevraagd, maar het is d'r gelukt en nu is het afwachten op de uitslag.

De tweede jompel is voor haar eerste echte psz-ochtend. Ze zat lekker te spelen toen ik weg ging en heb ze een kus gegeven en toen zei ze 'doeiii mama' en toen ze me bij het raam zag zwaaide ze en kreeg ik een handkus. Wat ging ik met een fijngevoel weg. Om 10 uur nog even gebeld en ze had 'netjes in de kring gezetten alsof ze al heel lang kwam'.
pi_65792825
fijn dat 't zo goed ging met dat onderzoek, chacama. ik hoop dat de uitslag ook goed is.

het feestje van anna op 't kdv was heel leuk geweest. ze wilde zelfs eigenlijk niet mee 's middags.
pi_65802539
Amber is vanmorgen bij mijn schoonmoeder gevallen... met d'r mondje boven op de tafel. Schoonmoeder belde op of Ambers tandjes altijd anders qua lengte waren.. Niet dus. Ik heb meteen mijn tandarts gebeld, maar die was gewoon de hele dag niet te bereiken. Schoonmoeder heeft een arts gebeld en die zei ga maar naar de EHBO. M is meteen naar het ziekenhuis gegaan. In het zh konden ze niets doen, ze moest toch maar naar een tandarts. M. heeft verschillende tandartsen gebeld en NERGENS wilden ze Amber helpen wat ze moest maar naar d'r eigen tandarts, maar die was dus ook niet te bereiken. Uiteindelijk Jeugdtandzorg West gebeld en daar mochten we om 13.00 uur gelukkig terecht.
Tandarts heeft gekeken en Ambers tandje is naar binnen geslagen. Het tandje zit wel muurvast maar het kan zijn dat ie er vanzelf uit gaat vallen. VInd het zo zielig voor haar. Ze heeft ook meteen een heel ander bekkie
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  vrijdag 6 februari 2009 @ 15:40:55 #104
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_65802708
Gelukkig Chaca dat het zo soepel liep, moet je lang wachten op de uitslag?
Malle Anna! Eerst niet naar het kdv willen en nu niet meer mee naar huis Nu op naar de kleuterschool Succes Bix en Anna
Hè Amber ook al een naar binnen geslagen tandje, lijkt me zo pijnlijk voor die ukken. Het is wel een pech-topic geloof ik he? voor Amber en wat raar dat je tandarts niet te bereiken was Vicky!
Hij weet alleen van lekker slapen, en ver daarbuiten lopen schapen.
De zon schijnt op zijn donk're haren, zo blijf ik heel lang naar hem staren.
Wie ben jij in dit leven om je droom op te geven?
Ylana
pi_65802779
quote:
Op vrijdag 6 februari 2009 15:40 schreef Saffier het volgende:
Gelukkig Chaca dat het zo soepel liep, moet je lang wachten op de uitslag?
Malle Anna! Eerst niet naar het kdv willen en nu niet meer mee naar huis Nu op naar de kleuterschool Succes Bix en Anna
Hè Amber ook al een naar binnen geslagen tandje, lijkt me zo pijnlijk voor die ukken. Het is wel een pech-topic geloof ik he? voor Amber en wat raar dat je tandarts niet te bereiken was Vicky!
gewoon te schandalig voor woorden. Het laatste woord is er ook nog niet over gezegd hoor. M. is geloof ik ook heel erg boos geworden op de tandartsen die hij gebeld had en die niet wilden helpen..
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  vrijdag 6 februari 2009 @ 16:49:28 #106
144006 chacama
Ondernemend!
pi_65805219
Heel schandalig is dat. En inderdaad een pech-topic. Maud geeft Amber dan maar een heel voorzichtig kusje, want anders doet het bij allebei pijn. En ik duim voor je dat het tandje blijft zitten Vicky.

Saffier ( ja, heb het nog niet koud genoeg).... ik wordt maandag gebeld aan het eind van de middag. Dan ga ik ook meteen vragen of ze misschien allergisch is voor katten... als dat zo zou kunnen zijn, dan wil ik dat graag getest hebben. Jammer voor de poezen, maar ons meisje gezond vind ik belangrijker.
  vrijdag 6 februari 2009 @ 16:55:28 #107
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_65805452
Naar binnen geslagen? Wat eng? Bedoelen ze dan echt dat het tandje weer een stuk de kaak ingeschoven is?
Wat sneu voor haar zeg...
***
  vrijdag 6 februari 2009 @ 17:16:45 #108
190853 RockabeIIa
Embracing my inner trailerpark
pi_65806173
Ai, alweer een ongelukje met de toskjes... Arme Amber
I'm so glamourous I piss glitter!
pi_65808064
quote:
Op vrijdag 6 februari 2009 16:55 schreef Brighteyes het volgende:
Naar binnen geslagen? Wat eng? Bedoelen ze dan echt dat het tandje weer een stuk de kaak ingeschoven is?
Wat sneu voor haar zeg...
ja, hij is omhoog geslagen zegmaar, in d''r kaak. Ze heeft er volgens mij niet zo heel veel last van. Toen ze geslapen had was ze even van slag en zei ze dat ze pijn had. Er zat ook wat bloed op dr mondje en pyama maar daarnet heeft ze eenheel bord met pasta, tomaatjes en wortel gegeten en nu eet ze een ijsje.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  vrijdag 6 februari 2009 @ 20:01:54 #110
144006 chacama
Ondernemend!
pi_65810996
de uitslag is binnen. Ze belde me meteen toen ze hem kreeg en hij is negatief. Heb de katten even aangekaart en ze wil dat in mei verder gaan onderzoeken. Hoe ouder ze is hoe preciezer de test kunnen uitwijzen. Dus we wachten nog even af.
pi_65814786
pfoeh, gelukkig chacama! fijn dat ze dat zo snel kunnen zeggen ook!
  zaterdag 7 februari 2009 @ 12:57:11 #112
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_65826696
AAAH!!! Zo, dat was even nodig hoor .

Dean is zó vervelend de afgelopen twee dagen, continue tegendraads en de hele tijd mekkeren op zo'n "Huu-huu-HUUHHHHH"-toontje waar je helemaal zenuwachtig van wordt en alles uit je handen laat vallen .

En hij denkt dat ie indruk maakt door als ie iets niet mag het heel hard te gaan schreeuwen .

" Nijntje Kijken ?"

"Nee, we gaan zo weg"

"Nijntje. Kijken. "

Ik:

"NIJNTJUHHH KIJKUHHHHH !!!!! "


Heel erg fijn. Ik negeer het gewoon uiteraard.

Ik heb als ie dat soort tirannieke buien heeft ook meer moeite met het gebrek aan tijd voor mezelf...ff *niks* kunnen doen, of gewoon even lekker muziek luisteren ofzo.

Vanochtend ben ik op de open dag geweest van de Vrije School, erg zoet schooltje wel, leuk.
Ik adem in en kalmeer. Ik adem uit en glimlach.
pi_65826743
Hier ook een kleine tiran in huis hoor. Luisteren, dat gebeurd niet, opruimen, wat is dat?

Amber heeft goed geslapen, is niet wakker geweest. Vanmorgen zaten er wel wat bloedvlekken in dr bed maar d'r mond was schoon. Ze heeft ruim 1 boterham gegeten maar bij het happen in een banaan deed haar mond zeer.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_65826778
Wat eng die tanden die terug naar binnen gaan. Ik wil het niet weten.

Die periode van het gejengel hebben wij ook gehad Vivi. Het is dat we net behangen hebben, anders had ze er achter gezeten.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
  zaterdag 7 februari 2009 @ 13:08:10 #115
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_65826898
Die periode hebben we hier nu ook, Vivi
Erg vermoeiend idd Vreet echt al je energie weg.

*mantra opduikelt*
Het is een faaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaase.........
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
  zaterdag 7 februari 2009 @ 13:12:31 #116
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_65827009
Ik zoek ook een paar rollen Niet luisteren, klieren, drammen, stampen en schreeuwen en als klap op de vuurpijl in je gezicht spugen. Het is dat hij het nog niet echt kan want nu spuugtie dus droog, maar daar kan hij me goed furieus mee maken. Ik bezit meerdere tonnen engelengeduld maar de portie van vanmorgen heeft hij opgebruikt. Net trok hij de tafel open (uitschuiftafel) waar drinken op stond, alles onder de limo, zucht. Hij ligt nu in bed te slapen, vanmiddag zal het wel beter gaan. Ben vooral op deze dagen zo blij dat hij nog slaapt 's middags, kunnen we allemaal weer even opladen.
Hij weet alleen van lekker slapen, en ver daarbuiten lopen schapen.
De zon schijnt op zijn donk're haren, zo blijf ik heel lang naar hem staren.
Wie ben jij in dit leven om je droom op te geven?
Ylana
  zaterdag 7 februari 2009 @ 13:16:22 #117
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_65827083
quote:
Op zaterdag 7 februari 2009 13:02 schreef YPPY het volgende:
Wat eng die tanden die terug naar binnen gaan. Ik wil het niet weten.

Die periode van het gejengel hebben wij ook gehad Vivi. Het is dat we net behangen hebben, anders had ze er achter gezeten.
Ik negeer de tanden ook maar .

Oh gelukkig dat jullie dat ook wel eens hebben. *niet echt pedagogisch verantwoord *

[ Bericht 11% gewijzigd door Vivi op 07-02-2009 14:06:06 ]
Ik adem in en kalmeer. Ik adem uit en glimlach.
  zaterdag 7 februari 2009 @ 13:28:25 #118
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_65827271
I am a topickiller .
Ik adem in en kalmeer. Ik adem uit en glimlach.
  zaterdag 7 februari 2009 @ 13:38:50 #119
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_65827491
quote:
Op zaterdag 7 februari 2009 13:12 schreef Saffier het volgende: Ben vooral op deze dagen zo blij dat hij nog slaapt 's middags, kunnen we allemaal weer even opladen.
dat is mijn tekst!

gooien met alles wat ie tegen komt hoort er hier ook nog bij
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
  † In Memoriam † zaterdag 7 februari 2009 @ 14:08:47 #120
141844 Macka66
Ingewikkeld doekiemonster
pi_65828030
Lucie is sinds vanochtend ziek en wil nu alleen maar hangen, dus vandaag geen gedrein en uitgedaag en uitgepakte koelkast en ik hoef ook niet om de tien minuten een peuter uit de keukenlades of bij het messenrek vandaan te trekken. Maar zielig vind ik het wel, zo'n warm klein dweiltje
DancingPhoebe op <a href="http://forum.fok.nl/topic/1352192/3/51#73971988" target="_blank" >23/10/09</a>:[/b]
God, wat is het toch een dunne scheidslijn tussen een vrije geest zijn en je plek in het universum niet kennen :')
  zaterdag 7 februari 2009 @ 14:19:57 #121
144006 chacama
Ondernemend!
pi_65828206
Op de eerste plaatst beterschap voor Lucie. Want hoe gezellig het ook is als ze zo tegen je aan hangen, beter zijn is toch echt fijner.

En voor al die moeders met achter het behang plak-kindjes: Het is een fase...het is een fase
En een heel herkenbare fase ook nog. Maar hij gaat over. Hier is ie al minder heftig. Dus het komt goed...echt.
  zaterdag 7 februari 2009 @ 14:42:40 #122
56471 pinquit
oh my lama!
pi_65828606
Max heeft die periode al gehad denk ik, hoop ik hij is meestal erg lief en als ie iets doet dat niet mag is het na 1 waarschuwing wel weer klaar. behalve toenet maar hij is heel moe en hij wil mn aandacht, dus dan kan ik t nog een beetje begrijpen.
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
  zaterdag 7 februari 2009 @ 14:54:36 #123
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_65828802
Vivi, Storm is ook best wel een lastpakje op dit moment. Nee accepteert ie niet (maar wij hebben de langste adem), dus hij wordt regelmatig naar eigen zeggen "heew boos!" want het is "heewmaaw niet jleuk"!!!
Dat alle stoplichten groen zijn, de geluiden precies goed, de lucht blauwer dan anders, wind mee en het geluk achterop!
  zaterdag 7 februari 2009 @ 20:44:47 #124
593 sjak
Juffie Bloem
pi_65834637
JAH, het feest der herkenning. Jetske wordt soms ook heel boos. huilen, gillen op de grond liggen, arcccchhhh. Vaak zetten we haar dan even op de gang om haar uit de situatie te halen. Dat helpt wel. Maar ik vind het toch soms wel heel moeilijk om met zo'n peuter om te gaan: Ik waarschuw haar: Jet, nog 1 keer anders moet je naar de gang. Waarop Jetske zegt: Ik ga wel naar de gang.....Dan ik weer: maar je hoet nu nog niet, ik waarschuw nog 1 keer.... nee hoor mama, ikke gang (en weg is ze)
Lekker douchen!
pi_65839035
Nemen jullie je peuter weleens mee naar de supermarkt?
Ik voorlopig niet meer. Je kent het wel het krijsende, vervelende kind dat overal aanzit. Pfff!

Verder gaat het gelukkig heel goed met Kim.
  zondag 8 februari 2009 @ 07:27:25 #126
144006 chacama
Ondernemend!
pi_65842484
@ Sjak, misschien is het juist wel goed dat Jetske al naar de gang gaat. Ze beseft dat ze fout bezig was en wil voorkomen dat jij echt boos wordt, dus een time-out voor zichzelf.

@Ingrid. Meestal gaat het goed met Maud boodschappen doen, maar ik kan me voorstellen dat Kim nu ook aandacht vraagt op een negatieve manier dus dan is boodschappen doen een mooi moment om mama even door het lint te laten gaan. Misschien is het uiteindelijk wel iets dat jij met haar kunt doen, maar dan moet het wel leuk zijn voor beide partijen. Dus niet in alle haast boodschappen willen doen, want dat werkt hier ook niet. Boodschappen doen op haar tempo. Dan is het leuk en gezellig. Als dat hier niet kan dan probeer ik inderdaad zonder kids boodschappen te doen.

Wel lekker om te lezen dat het verder goed gaat met d'r. Helemaal opgeknapt van de griep? En geef ze maar een extra kroel het is niet makkelijk met je kleine broertje in het ziekenhuis.

En ons klein boefje vond kwart over 6 vanochtend een mooi tijdstip. Ben maar met d'r naar beneden gegaan. F. was gisteren nog even weggeweest dus die vind het wel lekker om iets langer te slapen.
pi_65842542
ingrid als die van mij bezig is dan gaat ze gewoon in de hoek intereseert me niks of het in de winkel is of niet. meestal krijg ik wel commentaar en krijg je bemoeiende mensen, die heb ook heel snel op hun plaats terug hier gaat het de laatste tijd alleen maar goed in de winkel.
ingdrid misschien kun je haar afleiden? met haar samen de boodschappen benoemen?
ik vraag altijd wat gaan we halen een standaard antwoord is brood.
daarna komt haar eigen wensenlijstje.

chacama wat fijn dat de uitslag goed was.
mama van 3 kids!
pi_65842997
Wat chacama zegt, Ingrid. Kim zal nu best op een negatieve manier aandacht vragen door de hectische situatie waar jullie in zitten. Probeer dat ook in je achterhoofd te houden, misschien helpt het om wat te relativeren.

Hier eigenlijk nooit problemen met boodschappen doen. Behalve dan dat ze wel eens ineens wegloopt om op eigen houtje dingen te gaan pakken. Broodjes die je met zo'n tang moet pakken bijvoorbeeld. Ik laat haar altijd meehelpen, met fruit pakken en afwegen en andere kleine 'opdrachten'. Dan is het eigenlijk altijd hartstikke gezellig.
Behalve als je haast hebt.
-If I know I'm going crazy, I must not be insane-!
  zondag 8 februari 2009 @ 10:22:31 #129
190853 RockabeIIa
Embracing my inner trailerpark
pi_65843318
Brent gaat altijd mee. Ik druk hem meestal iets in de handen wat niet echt stuk kan. Bijv. een pak pasta (dal leest hij wel even voor wat er op het pak staat) of een komkommer. Als ik het woord 'helpen' maar gebruik dan wil hij echt alles wel doen wat ik hem vraag. Dat helpt trouwens in heel veel situaties.
I'm so glamourous I piss glitter!
pi_65847535
Ik laat Amber altijd meehelpen als we boodschappen doen. Dan mag ze bijvoorbeeld brood of melk pakken ofzo, dat helpt redelijk goed.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  zondag 8 februari 2009 @ 15:03:13 #131
94046 PM-girl
Is geen haartje betoeterd...
pi_65849053
Ik kies tegenwoordig ook liever voor boodschappen doen zonder, dan met. Net iets meer kans dat ik niet alles vergeet

Wat sneu zeg, dat na Oudste van Icicle Amber nu ook haar tandje naar binnen gevallen heeft (is dat een zin?).
...maar weI in de aap gelogeerd :P
*
Ik stuur al sinds oktober 2006 PM's, word ik dan nu PM-woman?
Laat maar: PMS-girl it is.....
  zondag 8 februari 2009 @ 15:04:30 #132
94046 PM-girl
Is geen haartje betoeterd...
pi_65849115
En lieve kleine grote grappige Anna is gewoon peuter-af vandaagmorgen!
...maar weI in de aap gelogeerd :P
*
Ik stuur al sinds oktober 2006 PM's, word ik dan nu PM-woman?
Laat maar: PMS-girl it is.....
pi_65850978
quote:
Op zondag 8 februari 2009 15:03 schreef PM-girl het volgende:
Ik kies tegenwoordig ook liever voor boodschappen doen zonder, dan met. Net iets meer kans dat ik niet alles vergeet

Wat sneu zeg, dat na Oudste van Icicle Amber nu ook haar tandje naar binnen gevallen heeft (is dat een zin?).
zoiets
Zag gister ook nog dat dr andere voortand juist weer naar voren is gekomen...
Ik heb gisteravond ook nog even een potje zitten janken en als ik weer aan dat mooie bekkie denk ga ik weer.., ik vind het zo zielig voor d'r al heeft ze er zelf zo goed als geen last van..
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_65858668
quote:
Op zondag 8 februari 2009 07:27 schreef chacama het volgende:
@Ingrid. Meestal gaat het goed met Maud boodschappen doen, maar ik kan me voorstellen dat Kim nu ook aandacht vraagt op een negatieve manier dus dan is boodschappen doen een mooi moment om mama even door het lint te laten gaan. Misschien is het uiteindelijk wel iets dat jij met haar kunt doen, maar dan moet het wel leuk zijn voor beide partijen. Dus niet in alle haast boodschappen willen doen, want dat werkt hier ook niet. Boodschappen doen op haar tempo. Dan is het leuk en gezellig. Als dat hier niet kan dan probeer ik inderdaad zonder kids boodschappen te doen.

Wel lekker om te lezen dat het verder goed gaat met d'r. Helemaal opgeknapt van de griep? En geef ze maar een extra kroel het is niet makkelijk met je kleine broertje in het ziekenhuis.
Ja, daar had ik nog niet eens aan gedacht. Ze mag trouwens altijd meehelpen en ik had geen haast.

Ze is helemaal opgeknapt gelukkig! Ze vroeg net weer of Tyler nog in het ziekenhuis is.
Morgen moet ik naar de gyn, maar gaat niet door. Ik moet op telefoon wachten van ziekenhuis. Vind het niet erg, kan ik mooi de ochtend met Kim doorbrengen.
  zondag 8 februari 2009 @ 20:13:42 #135
144006 chacama
Ondernemend!
pi_65859846
Goedzo wat 1-op-1 aandacht voor Kim zal d'r goed doen. (Maar wel op jezelf letten en die afspraak niet te ver vooruit schuiven )

Hier hebben ze vanochtend eerst heerlijk zitten verven en vanmiddag zijn er klei-koekjes gebakken op tafel. Heb genoten van een dagje niets moeten en lekker tutten.
  zondag 8 februari 2009 @ 20:21:38 #136
190853 RockabeIIa
Embracing my inner trailerpark
pi_65860100
Bix, al zenuwachtig aan het worden?
I'm so glamourous I piss glitter!
pi_65862595
quote:
Op zondag 8 februari 2009 20:13 schreef chacama het volgende:
Goedzo wat 1-op-1 aandacht voor Kim zal d'r goed doen. (Maar wel op jezelf letten en die afspraak niet te ver vooruit schuiven )

Hier hebben ze vanochtend eerst heerlijk zitten verven en vanmiddag zijn er klei-koekjes gebakken op tafel. Heb genoten van een dagje niets moeten en lekker tutten.
Klinkt als een gezellige middag.

Ik zal de afspraak idd niet te ver vooruit schuiven.

Ohja, ik hoorde van mijn moeder dat Kim in haar enthousiasme gaat bijten en nog hard ook. Dat is minder, hoe moet je daar mee om gaan? Hier thuis nog niet gedaan.
  zondag 8 februari 2009 @ 21:36:46 #138
593 sjak
Juffie Bloem
pi_65862694
Meteen zeggen dat dat niet mag. Duidelijk en consequent. Jetske heeft dat ook een paar keer gedaan. Wij werden daar heel erg boos om en na een keer of 5 was het over.
Lekker douchen!
pi_65862753
Ja, dat leek me ook al. Geloof dat ze dat ook gezegd hebben.
  zondag 8 februari 2009 @ 21:42:56 #140
593 sjak
Juffie Bloem
pi_65862908
En haar utileggen / laten zien dat ander gedrag fijner is. Bijvoorbeeld zeggen dat als ze zo blij is ze beter een kusje kan geven, of een knuffel. Of heel hard JOEPIE roepen.
Lekker douchen!
  zondag 8 februari 2009 @ 21:47:27 #141
1762 YPPY
Yppiaans
pi_65863037
Boodschappen doen met peuter gaat hier prima. Ze zit in de doek of in het wagentje en kan dan nergens bij. Alleen donderdag gingen we naar de AH waar ze van die auto's hebben, dat was wel lastig sturen. En ze ging allemaal toeteren en springen toen we bij de kassa stonden.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
pi_65863521
quote:
Op zondag 8 februari 2009 15:04 schreef PM-girl het volgende:
En lieve kleine grote grappige Anna is gewoon peuter-af vandaagmorgen!
ja, 't is echt waar. vandaag haar verjaardag al gevierd, en ze vond 't wel wat druk maar heeft zich er kranig doorheen geslagen. ze is schandelijk verwend met kado's. en ze ís in veel opzichten ook echt al geen peuter meer hoor. maar vanavond in bad zei ze "I'm not big, I am small!" (als variant op de Lola-pop, die voortdurend 't tegenovergestelde hiervan uitkraamt) . ze is nogal bezig met engels, dat vindt ze echt bere-interessant. een flinke woordenschat in 't engels ook al! ze wil dus ook nog wel graag een beetje klein blijven. en dat mag ze natuurlijk! (toen ze laatst vroeg wanneer ze nou eens zou leren lezen en ik zei dat dat meestal in groep 3 gebeurt, als je 6 jaar bent, vroeg ze ineens verschrikt "maar ben ik dan nog wel een zusje?"

morgen d'r eerste schooldag dus... meteen een wat lange dag (incl. overblijven en een uurtje BSO zelfs), dat vind ik niet leuk voor d'r. en ik kan haar ook niet mee wegbrengen, ook helemaaal niet leuk. maar ja...! (misschien zou mijn aanwezigheid 't alleen maar dramatischer maken ook. )

in elk geval: daag peutertopic!
en kleutertopic: here Anna comes!
  zondag 8 februari 2009 @ 22:03:14 #143
593 sjak
Juffie Bloem
pi_65863652
Oeh Bix, wat een nieuwe fase weer. Maar wat lief dat ze nog wel klein wil blijven. En ja, zo is het ook, wat er ook gebeurt, ze blijft JOUW kleine meisje!
Lekker douchen!
  zondag 8 februari 2009 @ 22:51:37 #144
118901 Lishe
Verse Soep!
pi_65865503
O bix, wat een spannende dag morgen....! Fijn dat vandaag goed ging. Succes en ik zal aan jullie denken!

Nog one nachtje!
Geluk zit in een klein Wolkje
Wil degene die vroeg om een witte kerst ook even vragen naar een mooie zomer?
  zondag 8 februari 2009 @ 23:05:54 #145
190853 RockabeIIa
Embracing my inner trailerpark
pi_65866044
Doei doei Bix met Anna
I'm so glamourous I piss glitter!
  maandag 9 februari 2009 @ 06:44:14 #146
24188 Belana
kloon van belana
pi_65870907
Anna 4 jaar van harte bixie met je grote meid!

Nou ja, Ezra is ook alweer ruim 2,5 zo hard gaat het gewoon he!
stormy waters...
sailin'
pi_65870955
Anna, mooie rooie, gefeliciteerd meid
4 jaar en een topic verder...
pi_65871261
Dag Anna! Tot over anderhalf jaar.

Het gaat vast goed op school bix.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
pi_65871540
Dag Anna!!
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  maandag 9 februari 2009 @ 09:08:05 #150
108648 cattie
lieve moeder
pi_65871896
Dag Anna!
  maandag 9 februari 2009 @ 09:09:21 #151
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_65871915
Veel plezier Anna en Bix in het volgende topic
Hij weet alleen van lekker slapen, en ver daarbuiten lopen schapen.
De zon schijnt op zijn donk're haren, zo blijf ik heel lang naar hem staren.
Wie ben jij in dit leven om je droom op te geven?
Ylana
  maandag 9 februari 2009 @ 09:50:23 #152
219033 Mibos2
ik ben de vorige Mibos-mama
pi_65872669
Dag anna en tot over anderhalf jaar en veel plezier op school...

Ik heb hier een peuter die al bijna drie weken leeft op drinken na de griep. Ze eet een half boterhammetje met een plakje kaas erop en twee druiven en als je geluk heb een theelepel aardappel en ze doet de hele dag over haar Kapitien Koekje. Drinken doet ze als een tierelier dus daar ligt het niet aan. We geven het laatste uur voor het eten nooit geen drinken meer omdat ze dan misschien wel wat meer trek zou kweken maar nee hoor we krijgen haar bordje netjes terug of als wij het weer terug zetten wordt het op de grond gekieperd (doen we dus niet meer). Iemand nog suggesties en nee zelfs haar favoriete snoepjes (rozijntjes) wil ze niet. Nu heeft de dokter tijdens de griep wel vergrote amandelen vastgesteld zou ze daar last van kunnen hebben of wordt dat ook weer minder met een AB kuur. Die had ze namelijk voor haar keel/oren en luchtwegen.

Sjees wat een verhaal maar goed iemand enig idee of het met elkaar in verband kan staan?
pi_65874531
Dag Anna!
pi_65874990
quote:
Op maandag 9 februari 2009 07:03 schreef lily het volgende:
Anna, mooie rooie, gefeliciteerd meid [ afbeelding ]
4 jaar en een topic verder...
dankjewel! David is natuurlijk inmiddels ook 4, gefeliciteerd nog! hoe vindt hij 't op school?

ik was er dus niet bij vanochtend ( ) ) maar ik heb begrepen dat ze in elk geval heel vrolijk de klas in is gegaan.
pi_65875070
Dag Anne! Tot over 10 maanden!

Mibos, ja volgens mij kan dat wel. Vergrote amandelen kunnen volgens mij ook keelpijn opleveren. Sowieso zie je vaak dat bij oorontsteking/verkoudheid enz enz een keel ook veel pijn kan gaan doen .
Ook kunnen amandelen dermate groot zijn dat het moeilijker slikken is.
Beterschap voor je meiske trouwens
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
pi_65875439
quote:
Op maandag 9 februari 2009 11:19 schreef bixister het volgende:
ik was er dus niet bij vanochtend ( ) ) maar ik heb begrepen dat ze in elk geval heel vrolijk de klas in is gegaan.
jammer dat je er niet bij kon zijn...

(met David gaat het super! ik daarentegen moet er nog erg aan wennen)
pi_65875610
oh, dat is fijn om te lezen lily! (vooral 't eerste natuurlijk. al verwacht ik dat laatste ook te ervaren dus dan is 't ook fijn dat ik niet de enige ben). maar ik zal toch vooral erg opgelucht zijn als anna het naar haar zin zal hebben op school.
  † In Memoriam † maandag 9 februari 2009 @ 15:14:25 #158
3234 Slaapmeisje
Jompels nog es an toe
pi_65882026
Bixister nog van harte gefeliciteerd met Anna. We hebben maar heel even saampjes in dit topic gezeten, maar het was gezellig

Wat heerlijk trouwens om te lezen dat Anna heel vrolijk de klas in is gegaan vanmorgen. Dat doet je moederhart toch goed
We moeten bereid zijn het leven dat we gepland hebben op te geven om het leven te vinden dat op ons wacht.
  maandag 9 februari 2009 @ 15:48:08 #159
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_65883170
Bix ,van harte met je grote (en mooie) meid!
Ik adem in en kalmeer. Ik adem uit en glimlach.
  maandag 9 februari 2009 @ 19:27:09 #160
144006 chacama
Ondernemend!
pi_65889850
Bix van harte met je grote meid. Stoer hoor 4

Mibos, hoelang geleden heeft ze d'r AB-kuur gehad. Bij Maud duurde het 2 weken na de laatste AB-kuur voordat ze weer eetlust had. En ook nu is het nog niet om over naar huis te schrijven, maar ik ben al blij met dat wat ze eet. Als je je zorgen maakt over een te kort aan voedingsstoffen kun je overwegen om tijdelijk weer opvolgmelk te geven....

Hier een meisje met soep-ogen en vandaag een zwaan-kleef-aan-dagje.... maar goed nu gaan we ze maar eerst een in bed 'gooien'.
pi_65891168
Bix van harte met Anna!
  maandag 9 februari 2009 @ 20:19:05 #162
11682 Moonah
Jolie femme
pi_65891823
Chacama, je schrijft dat de uitslag binnen is. Wat is er nu precies al uitgesloten?

En Vicky..... Wat rot zeg, dat er ook bij Amber een tandje naar binnen is gevallen.
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
  maandag 9 februari 2009 @ 21:29:01 #163
144006 chacama
Ondernemend!
pi_65894582
quote:
Op maandag 9 februari 2009 20:19 schreef Moonah het volgende:
Chacama, je schrijft dat de uitslag binnen is. Wat is er nu precies al uitgesloten?

En Vicky..... Wat rot zeg, dat er ook bij Amber een tandje naar binnen is gevallen.
Taaislijmziekte is uitgesloten. Dit is een ernstige erfelijke ziekte. Maar dat heeft ze gelukkig niet. En dat is een pak van mijn hart. Nu zorgen dat ze weer gaat groeien en dan in mei terug voor verdere onderzoeken.
  maandag 9 februari 2009 @ 21:30:46 #164
1394 Tazz
Vakmanschap is... *hips*
pi_65894654
Post hier niet veel, maar lurk lekker mee.

Bix, gefeliciteerd met Anna!
"ooit geweten wat je allemaal met de beugel van een Grolsch flesje kan doen???"
  maandag 9 februari 2009 @ 21:30:51 #165
190853 RockabeIIa
Embracing my inner trailerpark
pi_65894657
pfff dat is idd een heel heftige ziekte... (waarbij kinderen nooit echt oud worden )
I'm so glamourous I piss glitter!
pi_65894734
Dat is een fijne uitslag dan chacama.

ze is ingeschreven op een school
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
  maandag 9 februari 2009 @ 21:34:00 #167
144006 chacama
Ondernemend!
pi_65894789
quote:
Op maandag 9 februari 2009 21:30 schreef RockabeIIa het volgende:
pfff dat is idd een heel heftige ziekte... (waarbij kinderen nooit echt oud worden )
Had stom genoeg ook al op het internet zitten kijken, voordat we voor de test gingen en werd er inderdaad een beetje eng van. En was ik ook een behoorlijk angstig voor de uitslag. Toen ze me meteen belde, dacht ik eerst.....ohhhh neee. Maar de KA zei meteen. Maud heeft het niet. Lang geleden dat ik zo opgelucht ben geweest.

ohhhh, Anna. Gaat hard he Yppy.
  maandag 9 februari 2009 @ 21:38:26 #168
190853 RockabeIIa
Embracing my inner trailerpark
pi_65894977
Welke symptomen heeft Maud dan die overeenkomen?
(Ik kende een jongen van dichtbij die het ook had, hij is overleden op zijn 23e...)
I'm so glamourous I piss glitter!
  maandag 9 februari 2009 @ 21:40:04 #169
11682 Moonah
Jolie femme
pi_65895046
Oeh, da's fijn dat die iig is uitgesloten!
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
  maandag 9 februari 2009 @ 21:50:10 #170
144006 chacama
Ondernemend!
pi_65895452
Eigenlijk voldeed ze aan bijna alle symtomen, behalve zout smaken. Ze heeft sterk geurende urine en ontlasting (vaak slijmerig en draderig), constant terugkomende longproblemen (infecties) en ademnood en achterblijven in groei. Gelukkig is het eerste symtoom ook het belangrijkste. Ze meten namelijk tijdens de 'test' ook het zoutgehalte in het zweet. Een te hoog zoutgehalte wijst naar taaislijmziekte.

Moeilijk lijkt me dat om iemand van zo dichtbij zo'n ingrijpende ziekte te zien hebben en dan ook nog er aan te verliezen.
  maandag 9 februari 2009 @ 22:11:33 #171
190853 RockabeIIa
Embracing my inner trailerpark
pi_65896363
Ja, dat was heel heftig... Met deze uitslag voor Maud mag je je handen echt dichtknijpen.
I'm so glamourous I piss glitter!
  † In Memoriam † maandag 9 februari 2009 @ 22:12:55 #172
3234 Slaapmeisje
Jompels nog es an toe
pi_65896412
Jeetje chacama wat fijn dat het geen taaislijmziekte is. Dat moet toch een pak van jullie hart zijn. Worden er nu eigenlijk nog verdere onderzoeken gedaan?
We moeten bereid zijn het leven dat we gepland hebben op te geven om het leven te vinden dat op ons wacht.
  dinsdag 10 februari 2009 @ 06:37:58 #173
144006 chacama
Ondernemend!
pi_65902820
De KA wil wachten tot ze 2,5 is met verdere onderzoeken. Dan is ze ok 3 maanden verder dan nu en kunnen we ook zien of 400ml voeding (en hopelijk weer meer normaal eten) voor een toename in gewicht en groei heeft betekend.
  dinsdag 10 februari 2009 @ 13:51:08 #174
141023 ik80
leer het mij zelf te doen
pi_65911634
Fijn dat het idd geen taaislijmziekte is, 3 maanden zijn ook weer zo voorbij, misschien zijn er al bepaalde dingen verandert?

Wij zijn vanmorgen naar het cb geweest, Lotte is nu 92 cm lang, en 11.5 kilo licht hahahaha lang en dun dus.
Maar ja dat lbijft ze prima zo volhouden Verder had ze de testjes van deze keer de vorige keer al gedaan, dus nu maar wat van de driejarigen dingen gedaan. Ging ook goed, Ze gaat verder ds gewoon super. spreekt al met 5 a 6 woordzinnen, maakt puzzels voor driejarigen enz. Kanppe meid!
  woensdag 11 februari 2009 @ 07:57:09 #175
144006 chacama
Ondernemend!
pi_65937959
voor Lotte.

Ik zie zelf weinig verandering. Ze heeft nu wel even een periode van niet hoesten. Maar de rochel in haar ademhaling heeft ze wel nog steeds. Dus wat dat betreft nog steeds geen verbetering. Verder is ze gelukkig wel aan het aankomen. De broeken vallen niet meer van d'r kontje af. De test die ze in elk geval wil doen is een allergietest op de huid. De KA gaf aan de de bloedtesten nog steeds vals negatief kunnen aangeven op die leeftijd en dat de huidtesten meer betrouwbaarheid geven. Voor nu gewoon maar genieten van de ondeugd en het plezier dat ze heeft.
pi_65975510
Woei!
Ik kom even ongegeneerd juichen hier!
WWWWHHHHIIIIEEEEHHHOOOOEEEEEEIII!
Mijn lieve kleine grote menneke heeft vanochtend niet ik herhaal NIET gehuild bij het afscheid op de psz!

Grappig dat je daar zó enorm blij om kunt zijn!
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
  donderdag 12 februari 2009 @ 09:18:43 #177
219033 Mibos2
ik ben de vorige Mibos-mama
pi_65975613
Moonah wat goed van Thies. Hier overhandigde ik haar aan de juf en wordt er gevraagd mama kaith sow halu? Juf zegt natuurlijk: oke en toen voor het raam zwaaien. Gaat gelukkig een stuk beter als vorige week.

Dan ga je zelf ook met een veel prettiger gevoel naar huis dan dat ze zo overstuur zijn. Wij merken trouwens wel verschil in de die paar keer dat ze nu geweest is. Ze gaat zelf in haar hoekje zitten spelen en sleept niet eerst alles maar naar waar papa/mama is om daar te gaan spelen. En ze wil tnuttelens... (vertaling knutselen). Dus schaartje, kleurtjes, lijm en blaadjes staan al klaar voor vanmiddag.

O ja en ik heb mijn eerste peuterspeelzaalcadeautje gekregen voor mijjn verjaardag. Een olvaritpotje versierd als waxinelichtjehouder
  donderdag 12 februari 2009 @ 09:21:31 #178
108648 cattie
lieve moeder
pi_65975678
Wat fijn Moonah!
Mibos, ook fijn dat het beter gaat.

Ive ging vanochtend direct spelen met zijn vriendje, hij had niet eens tijd om mij een kusje te geven of te zwaaien.
  donderdag 12 februari 2009 @ 09:22:46 #179
219033 Mibos2
ik ben de vorige Mibos-mama
pi_65975705
Cattie daar gaan wij ook voor. Nu nog niet maar het zal wel een keertje komen denk ik...
pi_65975799
Mijn zoon is chaggie omdat ie volgende week vakantie heeft. Nu mompelt ie al de hele ochtend iets over de vakantie en de psz maar ik snap er niks van en als ik ernaar vraag kijkt ie me heel boos aan en schreeuwt ie bijna: Ik ga volgende week wel alleen op school zitten, met helemaal niemand erbij
Liefde
Rij nooit harder dan je beschermengel kan vliegen!!
  donderdag 12 februari 2009 @ 09:29:58 #181
219033 Mibos2
ik ben de vorige Mibos-mama
pi_65975866
Met andere woorden hij wil gewoon naar school ipv vakantie houden. Wacht maar daar komt vast nog wel een keer een bui tegenin voordat hij 18 is
pi_65976089
Ja dat ie naar school wil is wel duidelijk. Ondanks mijn uitleg dat zijn juffies en de andere kindjes er niet waren!! Hij speelt wel alleen zegt ie dan. En als ik zeg dat dat helemaal niet gezellig is meld ie dat ie thuis ook wel eens alleen moet spelen en dat dat ook wel leuk is. Tja sta je dan met je goeie gedrag
Liefde
Rij nooit harder dan je beschermengel kan vliegen!!
  donderdag 12 februari 2009 @ 09:46:41 #183
219033 Mibos2
ik ben de vorige Mibos-mama
pi_65976311
Grapjas dat manneke van jou en ook niet op zijn mondje gevallen he? Hahaha...
pi_65977280
quote:
Op donderdag 12 februari 2009 09:38 schreef MeNicole het volgende:
Ja dat ie naar school wil is wel duidelijk. Ondanks mijn uitleg dat zijn juffies en de andere kindjes er niet waren!! Hij speelt wel alleen zegt ie dan. En als ik zeg dat dat helemaal niet gezellig is meld ie dat ie thuis ook wel eens alleen moet spelen en dat dat ook wel leuk is. Tja sta je dan met je goeie gedrag
Wij zeggen altijd dat de PSZ gesloten is en dat we er dus niet in kunnen Zijn zelfs in de vakantie er even langsgelopen zodat hij kon zien dat de deuren dicht zitten en het helemaal donker is binnen. Dat werkte wel, samen met het verhaal dat de juffen ook niet bij pinkeltje zijn (toen hij er net zat kwam de opmerking 'maar de juffen wonen daar toch?') en de andere kindjes ook vakantie hebben.
She said you can paint your sky any colour
And you can paint your dark as dark as you need
And you can paint your light as light as you please
It's all up to you
pi_65977430
Dat is hier ook de werkwijze. De juffen zijn er niet en de deur is dicht. Dus je kunt er niet gaan spelen.

voor Thies. Heerlijk Jihaaaaa. Zonder tranen naar school.

Oh, en ik riep gisteren heel enthousiast dat ze niet hoest of zo. Nou, jammer dan vannacht is het weer begonnen. Hoesten, diep en snotteren van hier tot tokio. Maar weer de puffer er bij gepakt en kijken of ze dan genoeg lucht blijft houden. Stomme wet van Fok!
pi_65978543
Ja dat uitleggen kan ik hier wel doen maar zijn psz zit hier in het wijkcentrum waar ook die bieb enzo inzit. En we moeten nog na de bieb en de winkel ligt ernaast en als je dan bij zijn psz naar binnen kijkt kijk je er heel licht in omdat het gewoon een groot gebouw is. En vanaf de bieb en wijkcentrum is de psz voor iedereen toegangelijk zeg maar. Word alleen afgesloten door een duer die de kids niet open kunnen krijgen en verder niks

Maar hij mag maandagmiddag met opa en oma maar naar de kinderboerderij dus het leed is al weer over
Liefde
Rij nooit harder dan je beschermengel kan vliegen!!
pi_65978681
Anna heeft d'r KDV-only-knuffel gisteren mee naar buiten weten te smokkelen (opa en oma kwamen d'r ophalen en die zijn daar niet op bedacht natuurlijk), kwam ze heel trots mee naar binnen zetten 's avonds toen opa en oma d'r thuis kwamen brengen: "KIJK PAPA KOE MEE!!!!". Die moest dus gelijk 's avonds mee naar bed, gaat weer een heel gedoe worden om die dinsdag weer bij 't KDV achter te laten natuurlijk. Maar wat een bijdehandje ook om gelijk te profiteren he...
"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
It seems to me to be the road toward freedom. - Jim Morrison"
  donderdag 12 februari 2009 @ 11:09:09 #188
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_65978761
Dat is een slimme tante!
Is dat een andere knuffel dan degene die ze thuis heeft dan trouwens?
Sasha heeft voor overal dezelfde (we hebben er 5) dus die merkt geen verschil.
***
pi_65978796
quote:
Op donderdag 12 februari 2009 11:09 schreef Brighteyes het volgende:
Dat is een slimme tante!
Is dat een andere knuffel dan degene die ze thuis heeft dan trouwens?
Sasha heeft voor overal dezelfde (we hebben er 5) dus die merkt geen verschil.
Ja, op het KDV heeft ze een andere. Als ze daar dezelfde heeft als thuis moet -ie ZEKER elke keer mee. Alle reserve schapen (totaal 3 stuks) liggen namelijk ook al in bed. . (Behalve één die echt heel heel heel ver weggestopt is).
"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
It seems to me to be the road toward freedom. - Jim Morrison"
pi_65981357
Chacama wat fijn dat het geen taaislijmziekte is!

Moonah wat fijn zeg!

Kim heeft qua knuffels daatje paars, daatje blauw en koe die mee moeten slapen en tegenwoordig moeten die mee naar beneden en mee naar opa en oma.
Verder ligt er nogal wat in bed. En als je dat stiekem weghaalt heeft ze dat gewoon door.
Oa. ikea draak/slang, olifant, tijgerje, hond, mini daatje, paddington. En vaak ook nog my little pony.
  donderdag 12 februari 2009 @ 13:24:43 #192
1394 Tazz
Vakmanschap is... *hips*
pi_65983757
Hier kregen we gisteren een opmerking op het KDV over Mahre.
Ze vond haar nu wel heel erg achterlopen met het praten.
Mahre zegt nog steeds maar een paar woordjes, die ze ook nog geeneens goed uitspreekt.

Ze is nu al een half jaar aan het brabbelen, maar waar de meesten met 1,5 of 2 jaar toch wel redelijk praten, is het hier met ruim 2,5 nog steeds niet. Goed, we gaan maar nog meer voorlezen, liedjes zingen om haar toch zo snel mogelijk te laten praten...
"ooit geweten wat je allemaal met de beugel van een Grolsch flesje kan doen???"
  donderdag 12 februari 2009 @ 13:27:28 #193
108648 cattie
lieve moeder
pi_65983866
Wat vervelend Tazz. Hebben ze op het kdv ook gezegd hoe jullie haar kunnen helpen? nog meer voorlezen en liedjes zingen lijken me in iedergeval al een goed plan.
  donderdag 12 februari 2009 @ 13:40:40 #194
1394 Tazz
Vakmanschap is... *hips*
pi_65984362
Nee, dat niet echt, maar wat we zo van andere horen, is dat wel een goed begin.
Ze is gewoon lui, ze snapt je best, maar is vaak te beroerd om wat te zeggen en begint dan te wijzen en te "uhh"-en. Maar we hebben besloten hier nog minder op te reageren. Ze kan zeggen wat ze wil en anders leert ze maar praten. Nu ook in een boekje met dieren...
Vis=is, Kip=pip, koe=boe, maar poes, kikker, paard, muis enz heeft ze wel helemaal goed.
"ooit geweten wat je allemaal met de beugel van een Grolsch flesje kan doen???"
  donderdag 12 februari 2009 @ 14:48:25 #195
108648 cattie
lieve moeder
pi_65986609
Ooooh, ze is gewoon lui!
Ik herken het wel een beetje. Ive praat best goed, maar als hij wat wil zegt hij "sap". We hebben besloten dat we niet van commando's houden en reageren pas als hij er netjes om vraagt. Kan hij best (mama, mag ik een beetje sap), maar hij heeft er dan geen zin in. Ive heeft ook wat moeite met de k, hij zegt wel kraan, maar kipjes zijn bij hem ook pipjes. Maar dat vind ik zo schattig klinken dat ik dat nog niet te veel corrigeer.
pi_65986884
ook hier herkenning in het slordig praten en vooral commanderen is ook favoriet hier. veel klanken die op elkaar lijken, gebruikt ze gewoon 1 klank voor. Best lastig. Verder veel omdraaien. Sjaal is wel sjaal, maar ook langs. Dus maud sjaal ash. Is mag ik er langs alsjeblieft, maar ja, dat moet je ook maar weten.

Vanochtend stond ze bij me in de keuken... mama dek, mama dek. En maar wijzen naar de vaatwasser. Snapte er geen hout van. Oppas erbij geroepen. En samen snapten we uiteindelijk dat ze een deksel wilde voor d'r bord, want ze had genoeg brood gegeten.

En zo wel meer voorbeelden. In context is ze te begrijpen, maar als je niet weet wat ze bedoeld, heeft het woord opeens geen betekenis:
Maud wil je kiwi?
antwoord; Ja kieweh

een dag later sta we voor de koelkast en roept ze wel 10x kiwe kiwe.. nou ik maakte echt de link niet naar de kiwi van de dag ervoor. Die vertaalcomputer doet het bij mij soms echt nog niet goed genoeg.

het zal ooit wel goed komen, maar voorlopig zorgt het voor frustratie.
  donderdag 12 februari 2009 @ 15:31:44 #197
1394 Tazz
Vakmanschap is... *hips*
pi_65988100
quote:
Op donderdag 12 februari 2009 14:48 schreef cattie het volgende:
Ooooh, ze is gewoon lui!
Ik herken het wel een beetje. Ive praat best goed, maar als hij wat wil zegt hij "sap". We hebben besloten dat we niet van commando's houden en reageren pas als hij er netjes om vraagt. Kan hij best (mama, mag ik een beetje sap), maar hij heeft er dan geen zin in. Ive heeft ook wat moeite met de k, hij zegt wel kraan, maar kipjes zijn bij hem ook pipjes. Maar dat vind ik zo schattig klinken dat ik dat nog niet te veel corrigeer.
Mahre komt niet verder dan hooguit 2 woorden, "papa, drinken". Ze is inderdaad lui, dus laten we haar maar wat meer in haar sop gaar koken. Ik heb zelf het idee dat het wel goed komt, elke dag horen we nu wel een nieuw woordje. Met leeftijdsgenootjes vergeleken loopt ze inderdaad wat achter...
"ooit geweten wat je allemaal met de beugel van een Grolsch flesje kan doen???"
pi_65989241
quote:
Op donderdag 12 februari 2009 14:48 schreef cattie het volgende:
Ooooh, ze is gewoon lui!
Ik herken het wel een beetje. Ive praat best goed, maar als hij wat wil zegt hij "sap". We hebben besloten dat we niet van commando's houden en reageren pas als hij er netjes om vraagt. Kan hij best (mama, mag ik een beetje sap), maar hij heeft er dan geen zin in.
Ja hallo, herkenning! . Anna moet dus ook netjes vragen. Kan ze idd best (en ik heb het idee dat ze dit op het KDV ook gewoon doet!).
"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
It seems to me to be the road toward freedom. - Jim Morrison"
pi_65991760
Hier zijn het ook 'pippen'. En 'pappot' ipv kapot.
pi_65994699
quote:
Op donderdag 12 februari 2009 16:57 schreef Bass-Miss het volgende:
Hier zijn het ook 'pippen'. En 'pappot' ipv kapot.
Kapot was hier heel lang pakok. Hbe het lang zo gelaten omdat het zo lief was. Sinds ie naar de psz gaat is alles gewoon kapot
Liefde
Rij nooit harder dan je beschermengel kan vliegen!!
pi_65995289
Mijn peuter was vandaag lekker bezig op de psz. Er waren vandaag 8 kindjes, 4 jongens en 4 meisjes en de kampen waren direct al verdeeld. 's Ochtends met het spelen hadden de meiden rolschaatsen aan. Na het eten mochten de jongens rolschaatsen aan maar de dames waren nogal geirriteerd daarover en toen hebben ze met z'n vieren boos met armen over elkaar tegen de muur aan gezeten
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_65996432
Hihi Vicky!! Ik zie het al voor me! Heerlijk.

Tja en ik moet zeggen dat ik het me best aantrek dat ze gisteren zeiden dat Mahre achterloopt......
Maar het zal wel goed komen.
pi_65996714
quote:
Op donderdag 12 februari 2009 13:24 schreef Tazz het volgende:
Hier kregen we gisteren een opmerking op het KDV over Mahre.
Ze vond haar nu wel heel erg achterlopen met het praten.
Fijn, zo'n plompverloren mededeling. Wat zei jij: "Goh, dat wisten we nog niet!"
Mahre verkeert in goed gezelschap hoor. Mijn zoon ligt ook érg achter met zijn spraakontwikkeling. En echt niet alleen een beetje 'slordig' praten. Voorbeeldje: Ninne = drinken, binnen, klimmen, springen.
Ik heb me er een poosje wel wat zorgen om gemaakt. ik vind het nog steeds wel eens jammer, die praatjes lijken me zo gezellig.
Maar dé opmerking die mij hielp relativeren was er één van mijn directeur: "Hij leert het heus wel. Ken jij iemand die níet kan praten?"
Wij moeten ninnekort binnenkort weer terug naar het CB ivm de spraak. ben benieuwd wat zij suggereren. Behalve dus veel zingen, voorlezen etc.

En Amber!
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
pi_65996859
Nou weet je dat hebben we ook wel een beetje hoor Moonah, maar toch wat je zegt het lijkt me zo leuk kleine gesprekjes te voeren. Ik snap haar vaak wel dus is het al wel een soort van gesprekje. En heel plompverloren was het niet hoor, ze kwam me even achterna en zei dat ze zich een beetje zorgen maakte omdat ze nu wel heel veel achterstand lijkt te hebben. En dat is niet leuk, hoewel we het zelf wel weten. Wij hebben altijd met alles zoiets ze doet het lekker op haar eigen tempo. CB maakte zich er eigenlijk nog niet druk om de laatste keer. En tja lezen vind Mahre ook wel leuk maar echt voorlezen heeft ze het geduld vaak niet voor. Ze kan niet stilzitten zeg maar, ook dat komt wel.
pi_65999785
quote:
Op donderdag 12 februari 2009 19:34 schreef Lenaatje het volgende:
Wij hebben altijd met alles zoiets ze doet het lekker op haar eigen tempo.
Wij ook.
Je kunt toch niets forceren/afdwingen. Thies vindt boekjes ook erg leuk, maar idd, stilzitten en écht een verhaaltje luisteren, daar heeft hij het geduld niet voor. Hoewel het op de psz wonderwel wél lukt!
Weet je, zo lang mijn kind maar woorden bijleert, alles begrijpt en voor de rest geen bijzondere 'achterstanden' heeft, zal het allemaal wel meevallen, houd ik mezelf maar voor.
Dus tja, helaas geen schattige praatjes, maar wel een erg vrolijk, fantasierijk, dansend, open en spontaan kind.
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
pi_66000159
Amber

lenaatje ieder kind heeft zijn eigen tempo. ik kreeg zelf van andere mensen te horen dat mijn dochter nog niet kroop of liep dat ze wel heel laat was want ze was 17 maanden met lopen en papa en mama liepen al met 1 jaar. tja nou en? ieder kind zijn eigen tempo. ik snap dat het niet leuk is als ze zoiets zeggen

mijn meisje pakt papa lekker terug
mama van 3 kids!
pi_66000754
Ze zijn gewoon in andere dingen sneller, denk ik maar.
Fons praat ook nog niet goed, wel veel intussen maar moeilijk verstaanbaar. Maar hij liep voor hij 11 maanden was en was voor zijn tweede zindelijk. Tekent al een tijdje auto's, herkent cijfers en alle kleuren en blaast ballonnen als de beste.
pi_66000877
quote:
Op donderdag 12 februari 2009 21:05 schreef Bass-Miss het volgende:
Ze zijn gewoon in andere dingen sneller, denk ik maar.
Fons praat ook nog niet goed, wel veel intussen maar moeilijk verstaanbaar. Maar hij liep voor hij 11 maanden was en was voor zijn tweede zindelijk. Tekent al een tijdje auto's, herkent cijfers en alle kleuren en blaast ballonnen als de beste.
Ja.
Dat doet mijn kind dus ook allemaal nog niet.
Oh jawel, lopen inmiddels wel. met 16 maanden....
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
pi_66001021
Hij had wel snel tanden, dacht ik..
pi_66001054
Oh ja!
Tnx for reminding me.

Nu het haar nog!
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
pi_66001088
quote:
Op donderdag 12 februari 2009 21:13 schreef Moonah het volgende:


Nu het haar nog!
Ow, dat begint bij Fons nu pas wat te worden.
pi_66001148
Pfff, dank jullie wel hoor! Eigenlijk weet ik (wij) het ook wel hoor wat jullie omschrijven. En Moonah het is net of je Mahre beschrijft! Ook vrolijk dansen, spontaan. Lekker nieuwsgierig, kan heerlijk in haar uppie spelen met veel fantasie. En tja dat praten, ooit he vragen we of ze alsjeblieft even 5 minuten haar mond wil houden! Dus we moeten er nog maar even van genieten
pi_66004821
quote:
Op donderdag 12 februari 2009 19:29 schreef Moonah het volgende:
Fijn, zo'n plompverloren mededeling. Wat zei jij: "Goh, dat wisten we nog niet!"
Mahre verkeert in goed gezelschap hoor. Mijn zoon ligt ook érg achter met zijn spraakontwikkeling. En echt niet alleen een beetje 'slordig' praten. Voorbeeldje: Ninne = drinken, binnen, klimmen, springen.
Ik heb me er een poosje wel wat zorgen om gemaakt. ik vind het nog steeds wel eens jammer, die praatjes lijken me zo gezellig.
Maar dé opmerking die mij hielp relativeren was er één van mijn directeur: "Hij leert het heus wel. Ken jij iemand die níet kan praten?"
Wij moeten ninnekort binnenkort weer terug naar het CB ivm de spraak. ben benieuwd wat zij suggereren. Behalve dus veel zingen, voorlezen etc.
ik weet nog dat janneke van jessie veel baat heeft gehad bij logopedie-oefeningen. voor haar was 't heel frustrerend dat ze zich niet zo goed kon uitdrukken op een gegeven moment.
pi_66006463
Mahre is inderdaad ook wel heel boos als ze tig keer "die"wil en wij haar niet begrijpen. Ik ga eerst maar eens op zoek naar voorleesboekjes waar plaatjes in de tekst bij staan. Ik begin dan bij lezen en als er een boom getekend is dat Mahre het moet zeggen. Was een tip van de leidster van het kdv. In de bieb kennen ze het niet dus maar eens gaan zoeken. Binnenkort moeten we weer naar het CB dus daar maar eens vragen hoe en wat.
pi_66007109
Dat zijn boeken voor kleuters, pictoboeken. Bijv http://www.infoboek.be/site/materiaallijst.asp?id=239
Jammer dat ze zich niet goed duidelijk kan maken nog. Als je zou willen kun je misschien ook een informatief consult krijgen bij een logopedist? Als ik me goed herinner gaat 't bij 50% vd kinderen vanzelf over, en heeft 50% hulp nodig. Maar een (kinder)logopedist zou meer kunnen zeggen over Mahre zelf waarschijnlijk.
  vrijdag 13 februari 2009 @ 07:31:21 #216
24188 Belana
kloon van belana
pi_66009738
moonah, je weet, Ezra is ook zo'n slome he
alhoewel ie nu, met 2 jr en 7 maanden lijkt te gaan spurten. het praten gaat beter, ook anderen verstaan hem nu en vanmorgen heeft ie op de pot geplast, dus wie weet....
stormy waters...
sailin'
  vrijdag 13 februari 2009 @ 07:34:19 #217
24188 Belana
kloon van belana
pi_66009750
ow en het kdv hier houdt 4 jaar aan als leeftijd dat de kindjes goed te verstaan moeten zijn trouwens, dus nog niks aan de hand met mahre toch?
stormy waters...
sailin'
pi_66009755
En Mikael praat als de beste maar kna nog steeds niet zelf eten zonder dat ik hem daarna onder de douche moet zetten om eten uit zijn oren en de rest van zijn lichaam te wassen
Liefde
Rij nooit harder dan je beschermengel kan vliegen!!
pi_66009927
quote:
Op donderdag 12 februari 2009 23:58 schreef poemojn het volgende:
Dat zijn boeken voor kleuters, pictoboeken. Bijv http://www.infoboek.be/site/materiaallijst.asp?id=239
Jammer dat ze zich niet goed duidelijk kan maken nog. Als je zou willen kun je misschien ook een informatief consult krijgen bij een logopedist? Als ik me goed herinner gaat 't bij 50% vd kinderen vanzelf over, en heeft 50% hulp nodig. Maar een (kinder)logopedist zou meer kunnen zeggen over Mahre zelf waarschijnlijk.

Ah dat zocht ik dus zulke boekjes, gaan we dat eerst proberen! Dank je wel!
pi_66009942
quote:
Op vrijdag 13 februari 2009 07:34 schreef Belana het volgende:
ow en het kdv hier houdt 4 jaar aan als leeftijd dat de kindjes goed te verstaan moeten zijn trouwens, dus nog niks aan de hand met mahre toch?
Ach het komt ook vanzelf wel hoor. Het is alleen wel zo dat het haar wel frustreerd dat ze zich niet duidelijk kan maken. Nou is het een opgewonden standje hoor met alles maar dat wij haar niet begrijpen kan leiden tot een uitbarsting, word ze echt heel driftig van.
pi_66009943
Wij hebben soms het idee dat Sara niet goed hoort. Ze vraagt bijvoorbeeld vaak of de TV wat harder mag, ze praat zelf ook heel luid en lijkt woorden verkeerd te verstaan. Kan dit nou ook een geval van oost indisch doof zijn? Hoe zit dat met jullie kindjes?
We willen sowieso aanstaande woensdag even checken bij de HA of haar oren schoon zijn, maar ze heeft in ieder geval geen oorontsteking ofzo (wel heel veel gehad toen ze jonger was, ik heb dat zelf als kind ook veel gehad en heb daar een gehoorbeschadiging aan overgehouden, dus vandaar).
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
  vrijdag 13 februari 2009 @ 08:11:28 #222
190853 RockabeIIa
Embracing my inner trailerpark
pi_66009964
Fuente, herken je dingen in haar dan? Het is nooit verkeerd het te laten nakijken.
Ik merk wel dat kleintjes een heel selectief gehoor hebben. Da's niet gelijk doof alhoewel het soms wel zo lijkt.
I'm so glamourous I piss glitter!
pi_66009981
Ik herken eigenlijk vooral het geluid harder willen van de TV en dat ze soms woorden verkeerd verstaat/herhaalt. Maar het is lastig om echt te merken of het nou is omdat ze gewoon niet oplet, of vanwege haar gehoor.
Ik laat het wel gewoon checken, voor hetzelfde geld heeft ze gewoon een oor dichtzitten ofzo en dat is snel te verhelpen.
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
  vrijdag 13 februari 2009 @ 08:44:02 #224
24188 Belana
kloon van belana
pi_66010368
lastig zulke dingen fuente, ik zou het ook laten checken, dan heb je meer zekerheid
stormy waters...
sailin'
  vrijdag 13 februari 2009 @ 10:43:25 #225
141023 ik80
leer het mij zelf te doen
pi_66013282
Lenaatje, zulke boekjes zijn wel moeilijk voor die kleintjes. Wat je ook kan doen ipv voorlezen is gewoon naar een plaatje kijken en alles gaan benoemen wat je ziet. Misschien kan je er zelfs wel een mini verhaaltje van maken. Zo hoeft het niet lang te duren. Op die manier kan je haar ook uitlokken om woordjes te zeggen.

Fuente, ik zou zelf zoals je het beschrijft twijfelen aan haar gehoor. Zeker omdat de tv harder moet enz. Kan het misschien ook nog zo zijn dat ze jou kopieert? Laten checken is een hele goede beter 10 keer te veel dan 1 keer te weinig zeg ik altijd maar tegen ouders op school.

Ik zal het maar niet over Lotte haar taalgebruik hebben want dat springt erbovenuit, zo zie je wel dat er enorme verschillen zijn.
maar oke Lotte is nog steeds een slechte eter, maaar van de week heeft ze wel gegeten: ananas, gewone aardappel (jippie!!) en snijbonen!
Mama blij zijn er nu 2 groentesoorten die in gaan brocolli en snijbonen...
  vrijdag 13 februari 2009 @ 10:46:14 #226
108648 cattie
lieve moeder
pi_66013357
Fuente, even checken kan nooit kwaad.

Ezra die op het postje plast! Komt hij het binnenkort een keertje voordoen voor Ive? Ive weigert ook maar naar het potje te klijken.
pi_66018545
Dat is niet leuk Tazz en Lenaatje, om zo bevestigd te krijgen dat ze nog niet goed praat. Ik herken het van mijn werk. Daar zijn er regelmatig kinderen die niet goed praten. Daarbij zijn we dan extra bezig met taal. Voorwerpen, foto's, plaatjes bespreken. Maar ook laten praten met een pop, voor veel kinderen werkt dat goed. Tegen een pop zeggen ze dan ineens van alles. Vooral als de pop domme fouten maakt.
Die kletspraatjes zijn wel gezellig, al vertelde de juf van het kdv dat ze Anna al heeft moeten vragen d'r mond te houden of ergens anders te gaan praten. Het scheelt ook zo per kind waar ze snel in zijn. Twee weken geleden was het bij zwemles kijken wie er op mochten voor het diploma. Anna is bijna de oudste van de groep, maar kon niet op. Andere kinderen, soms een half jaar jonger, konden wel afzwemmen. Van kleuren heeft ze geen idee. Ze roept van alles en soms klopt het.

Wat goed Ezra!

Wij hebben leuke boeken van Dick Bruna. Dat zijn geen verhaaltjes, maar alleen tekeningen. We kijken dan wat er op het plaatje staat. Toevallig hadden ze die ook op het cb, dus Anna wist alles precies te benoemen.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
pi_66024850
ik80, ik zat op internet te kijken naar die boekjes maar daar stond inderdaad bij vanaf 4 jaar. En als voorbereiding op leren lezen. En boekjes met allerlei plaatjes hebben we hier wel, en anders de bibilotheek wel. Ik zat al te denken om zelf iets te maken. Een verhaaltje met plaatjes ertussen ofzo. Gisterenavond zei ze wel steeds dingen na. Ik denk dat we het gewoon speels aan gaan pakken tijdens het spelen ofzo. Lief dat jullie zo meedenken!
  vrijdag 13 februari 2009 @ 16:22:12 #229
24188 Belana
kloon van belana
pi_66025405
Zit Anna al op zwemles dan? das toch geen ABC zwemmen al dan neem ik aan?

heej dames, het was weer eens 1 keertje he dat plassen, hij was vanmorgen droog en mijn man heeft hem op het potje gezet en dat ging goed.
Nou ben ik nog steeds niet lekker dus ook geen energie gehad om er vandaag verder aandacht aan te besteden. we proberen het straks weer voor het in bad gaan, you never know!
stormy waters...
sailin'
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie vrijdag 13 februari 2009 @ 17:20:07 #230
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_66027748
quote:
Op vrijdag 13 februari 2009 16:08 schreef Lenaatje het volgende:
ik80, ik zat op internet te kijken naar die boekjes maar daar stond inderdaad bij vanaf 4 jaar. En als voorbereiding op leren lezen. En boekjes met allerlei plaatjes hebben we hier wel, en anders de bibilotheek wel. Ik zat al te denken om zelf iets te maken. Een verhaaltje met plaatjes ertussen ofzo. Gisterenavond zei ze wel steeds dingen na. Ik denk dat we het gewoon speels aan gaan pakken tijdens het spelen ofzo. Lief dat jullie zo meedenken!
in botjes staan zinnen met tekeningetjes in bij bv een boom ofzo
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
pi_66031695
Wat zijn botjes Ynske?
Nou ik liep vanmiddag even de action in, ff snuffelen. En ik kijk altijd naar boekjes voor Mahre en daar heb ik dus boekjes gevonden van Basje en Els en daar staan verhaaltjes in met plaatjes tussen de tekst!! Heb er meteen wat meegenomen!
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie vrijdag 13 februari 2009 @ 19:42:58 #232
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_66032009
quote:
Op vrijdag 13 februari 2009 19:35 schreef Lenaatje het volgende:
Wat zijn botjes Ynske?
Nou ik liep vanmiddag even de action in, ff snuffelen. En ik kijk altijd naar boekjes voor Mahre en daar heb ik dus boekjes gevonden van Basje en Els en daar staan verhaaltjes in met plaatjes tussen de tekst!! Heb er meteen wat meegenomen!
ken je botjes niet?
dat zijn boekjes, welliswaar uit mijn jeugd maar nog vaak in de bieb te vinden

de schrijver is oa Wim Hofman
http://www.marktplaza.nl/(...)-serie-1-7198474.php
http://www.ovinob.be/zingem/index.cfm?aa=Auth:37:29406 hier staan iig een aantal uit serie 2
serie een bestond geloof ik uit 24 boekjes
dit is serie 1 behalve de eerste
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
pi_66032129
Ja die ken ik wel nu ik het plaatje zie maar wist niet hoe ze eruit zagen!! Dank je wel, ga ik die in de bieb zoeken!
Leuk, nu nog kijken of Mahre het geduld heeft boekjes te gaan lezen met papa of mama.
pi_66052052
Het is gewoon babyzwemles Belana. Voor dolfijn diploma's. Je hebt dan exameneisen in de trant van: tegen spetteren kunnen, hoofd onder water, met hulp achteruit lopen, uit het water klimmen, kikkersprong.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
pi_66052423
yppy wat leuk. lijkt me echt kei leuk.
helaas wonen wij weer in een dorp waar niks te beleven of te doen is.

wij hebben gisteren een nieuwe cursus gehad: hoe klim ik uit mijn ledikant
dat word speuren naar een gewoon bed
mama van 3 kids!
  zaterdag 14 februari 2009 @ 13:38:13 #236
24188 Belana
kloon van belana
pi_66052492
ah ok yppy zoiets hebben ze hier ook wel geloof ik, peuterzwemmen, maar ik ren al genoeg heen en weer even. Als ie 4 is mag ie op zwemles, net als Liam. alhoewel Ezra het wel geweldig zouu vinden trouwens.
stormy waters...
sailin'
  zaterdag 14 februari 2009 @ 17:37:49 #237
1394 Tazz
Vakmanschap is... *hips*
pi_66058889
Bedankt voor alle reakties. Zoals Lenaatje al zei denken wij zelf wel dat het goed komt.
In het filmpjes topic staat een filmpje van 3 maand geleden, hebben jullie een beetje een idee....
quote:
Op zaterdag 10 januari 2009 20:49 schreef Tazz het volgende:
Zingende peutertjes... nu nog de woordjes en we kunnen naar Idols..

PS, het meisje was net wakker, voor idols gaat ze dan nog wel eerst door de make-up..
"ooit geweten wat je allemaal met de beugel van een Grolsch flesje kan doen???"
  zaterdag 14 februari 2009 @ 21:53:05 #238
11682 Moonah
Jolie femme
pi_66067483
quote:
Op donderdag 12 februari 2009 22:52 schreef bixister het volgende:

[..]

ik weet nog dat janneke van jessie veel baat heeft gehad bij logopedie-oefeningen. voor haar was 't heel frustrerend dat ze zich niet zo goed kon uitdrukken op een gegeven moment.
Ah, ok. Ik vroeg me idd al af of er logopedie is voor zo'n jonge kinderen. We wachten het advies van het CB maar af.
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
pi_66068008
Kim lijkt er toch eens aan toe te zijn zindelijk te worden! Vandaag 2x aangegeven dat ze moest plassen. Dus hup naar de wc. Gebeurde weinig, maar ok. Toen wilde ze nog even in de blote kont rondlopen. En binnen 5 minuten lag er ineens een drol in de kamer, met een verbaasde, geschrokken Kim ernaast. En dat was vanavond nog een keer zo gegaan.
Wat denken jullie? Zonder luier laten lopen, met kleding aan uiteraard. Beetje koud anders.
Of met luier en dan vaak naar de wc sturen.
  zaterdag 14 februari 2009 @ 22:17:13 #240
11682 Moonah
Jolie femme
pi_66068193
quote:
Op zaterdag 14 februari 2009 22:11 schreef _Ingrid_ het volgende:
En binnen 5 minuten lag er ineens een drol in de kamer, met een verbaasde, geschrokken Kim ernaast.
Dit heb je wel erg grappig opgeschreven!
Het is me wel een poepdag vandaag bij jullie he?

Anyway, als je het trekt (qua schoonmaken/verschonen) zou ik het zonder luier proberen. Maar dat zeg ik zonder enige ervaring op het gebied van zindelijk wordende kinderen...
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
pi_66070002
quote:
Op zaterdag 14 februari 2009 22:17 schreef Moonah het volgende:

[..]

Dit heb je wel erg grappig opgeschreven!
Het is me wel een poepdag vandaag bij jullie he?

Anyway, als je het trekt (qua schoonmaken/verschonen) zou ik het zonder luier proberen. Maar dat zeg ik zonder enige ervaring op het gebied van zindelijk wordende kinderen...
ik ben grappig vandaag.

ik denk dat ik het van de week ga proberen, zolang tyler nog niet thuis is.
  zondag 15 februari 2009 @ 22:22:53 #242
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_66101113
*even over alles heenwalst*

Na bezoekje van de kinderarts moesten we aantal dingen provoceren omdat arts niet tevreden is met groei etc. hoop op verbetering..

Soja is nog steeds een no go..

Maaarrrrrr

ze kan

KIPPENEI daar waar ze zo heftig op reageerde kanze nu gewoon eten
eindelijk verbetering na zoveel ellende
Engaging Infinite Improbability Drive..
pi_66101141
Evenstar en Arwen
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
  zondag 15 februari 2009 @ 22:25:49 #244
190853 RockabeIIa
Embracing my inner trailerpark
pi_66101262
Hey wat een mooi nieuws

van harte evenstar!!
I'm so glamourous I piss glitter!
  zondag 15 februari 2009 @ 22:26:40 #245
7554 Spuuglokje
Domestic Goddess
pi_66101303
Wauw wat een goed nieuws _evenstar_! Dat wordt lekker een eitje eten met pasen!
  zondag 15 februari 2009 @ 22:27:40 #246
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_66101370
quote:
Op zondag 15 februari 2009 22:26 schreef Spuuglokje het volgende:
Wauw wat een goed nieuws _evenstar_! Dat wordt lekker een eitje eten met pasen!
Engaging Infinite Improbability Drive..
  † In Memoriam † zondag 15 februari 2009 @ 22:33:35 #247
37843 lady-wrb
kortaf
pi_66101690
quote:
Op zondag 15 februari 2009 22:22 schreef _evenstar_ het volgende:
*even over alles heenwalst*

Na bezoekje van de kinderarts moesten we aantal dingen provoceren omdat arts niet tevreden is met groei etc. hoop op verbetering..

Soja is nog steeds een no go..

Maaarrrrrr

ze kan

KIPPENEI daar waar ze zo heftig op reageerde kanze nu gewoon eten
eindelijk verbetering na zoveel ellende
wat jammer dat je zo ver weg woont.
ik had arwen graag zijdehoendereitjes aangeboden. dat zijn de lekkerste
  zondag 15 februari 2009 @ 22:34:15 #248
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_66101729
Ik moest ook meteen aan paaseieren denken
Wat fijn evenstar!
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
pi_66102402
Wat fijn Evenstar!
  zondag 15 februari 2009 @ 22:51:52 #250
56471 pinquit
oh my lama!
pi_66102606
wow Evenstar, wat een heerlijkheid!!! wat moet dit heerlijk voelen voor je gefeliciteerd!!!
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
pi_66109027
Evenstar wat een geweldig nieuws
mama van 3 kids!
pi_66109123
goed nieuws Evenstar!!
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_66109259
Arwen

Mikael had zaterdagochtend bij Kevin in bed gelegen en dat konden we hier zaterdagnacht merken
Om 2 uur werd ie wakker: Wil bij jullie in bed tv kijken!! Maar dat feest ging dus mooi niet door. Hij hield het tot 5 uur vol om te brullen (het was niet eens huilen maar echt brullen) en maar roepen: Nou nou nou. Toen was ik het zat en heb hem in de kamer op de bank gezet. Eerst zag ie er de lol nog wel van in maar omdat alles donker en koud was en mama weer in bed ging was de lol er snel vanaf. Hij wilde toen toch maar weer in bed slapen. En dat deed ie, tot 6 uur
Liefde
Rij nooit harder dan je beschermengel kan vliegen!!
  maandag 16 februari 2009 @ 07:56:05 #254
24188 Belana
kloon van belana
pi_66109282
evenstar wat een goed nieuws woeiiii
stormy waters...
sailin'
  maandag 16 februari 2009 @ 19:50:34 #255
94046 PM-girl
Is geen haartje betoeterd...
pi_66131703
Wauw evenstar! Wat leuk en fijn!
Ik ben even kwijt of ze ook meel en suiker mag? Anders kun je ook cakejes maken!
...maar weI in de aap gelogeerd :P
*
Ik stuur al sinds oktober 2006 PM's, word ik dan nu PM-woman?
Laat maar: PMS-girl it is.....
  maandag 16 februari 2009 @ 19:57:07 #256
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_66131966
Meel niet ja maismeel en suiker..
oooh jaa ik lkan taartjes gaan maken

hoe stoer
Engaging Infinite Improbability Drive..
  † In Memoriam † maandag 16 februari 2009 @ 20:13:40 #257
3234 Slaapmeisje
Jompels nog es an toe
pi_66132695
quote:
Op donderdag 12 februari 2009 21:13 schreef Moonah het volgende:
Nu het haar nog!
Herkenbaar herkenbaar Moonah
We moeten bereid zijn het leven dat we gepland hebben op te geven om het leven te vinden dat op ons wacht.
  maandag 16 februari 2009 @ 20:35:59 #258
94046 PM-girl
Is geen haartje betoeterd...
pi_66133866
quote:
Op maandag 16 februari 2009 19:57 schreef _evenstar_ het volgende:
Meel niet ja maismeel en suiker..
oooh jaa ik lkan taartjes gaan maken

hoe stoer
Jeej!
...maar weI in de aap gelogeerd :P
*
Ik stuur al sinds oktober 2006 PM's, word ik dan nu PM-woman?
Laat maar: PMS-girl it is.....
  maandag 16 februari 2009 @ 20:38:06 #259
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_66133977
Wat goed Evenstar! Fijn voor jou, en voor Arwen .

Verder herken ik het niet, Dean kletst me de oren van het hoofd en hij zingt ook volledige liedjes, compleet met de gebaartjes erbij .

We zijn nu 2 keer naar muziek op schoot geweest en hij vind het echt geweldig. Hij is sws erg gefocust op dansen en op muziek, leuk is dat, vind ik.

Oh en zijn haar he... .
Ik adem in en kalmeer. Ik adem uit en glimlach.
pi_66133983
heerlijk evenstar!!

pff Amber is zo lekker bezig momenteel.. NOT
niet luisteren, discussieren, onderhandelen, zin doordrammen, niet naar bed willen en het ergste van alles.... ze heeft vanmorgen lul tegen een jongetje op de psz gezegd... daar schrok ik wel even van. Ze heeft van de juffen een standje gehad, die waren ook wel even geschrokken...

maar ik ben ook trots op d'r hoor. Ze heeft moeite met de r uitspreken in bijvoorbeeld roze, groen, oranje. Ze is heel erg aan het oefenen, we liggen dan wel weer in een deuk hoor. Daarnaast kent ze een heel boek uit haar hoofd. Vanaovnd was ze ook weer lekker knuffelig. We kijken om 19.00 uur altijd Lingo samen, op het grote bed. Daarstraks lag ze op M's plek. Mama, zegt ze, ik wil bij jou liggen. Komt ze helemaal tegen me aan liggen, arm om me heen, dikke knuffel, neuzen.. zo lief.
En vanmorgen lag door mijn haar te wrijven. Vanavond moest ze ook even mijn buik insmeren met cremmie
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  maandag 16 februari 2009 @ 20:49:50 #261
11682 Moonah
Jolie femme
pi_66134578
quote:
Op maandag 16 februari 2009 20:38 schreef Vivi het volgende:
Hij is sws erg gefocust op dansen en op muziek, leuk is dat, vind ik.
Oh ja! leuk he? Dat heeft Thies ook! Heerlijk, lekker dansen, trommelen, mijn kind heeft echt ritmegevoel.
wat is sws? tikfout?
quote:
Oh en zijn haar he... .
Deze opmerking negeren wij gewoon he Slaapmeisje?

Sterkte met je mondige dame Vicky....
Da's dan weer een voordeel hier, weinig discussie mogelijk!

En Eeeeeeeevenstar!!!!! Super!
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
  maandag 16 februari 2009 @ 20:50:45 #262
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_66134642
quote:
Op maandag 16 februari 2009 20:49 schreef Moonah het volgende:

[..]

Oh ja! leuk he? Dat heeft Thies ook! Heerlijk, lekker dansen, trommelen, mijn kind heeft echt ritmegevoel.
wat is sws? tikfout?
[..]

Sowieso .
Ik adem in en kalmeer. Ik adem uit en glimlach.
  maandag 16 februari 2009 @ 20:51:50 #263
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_66134710
Oh, en Moonah, wist je dat Einstein tot zijn 4e (!!) geen woord gezegd heeft .
Ik adem in en kalmeer. Ik adem uit en glimlach.
pi_66134795
quote:
Op maandag 16 februari 2009 20:49 schreef Moonah het volgende:

Sterkte met je mondige dame Vicky....
Da's dan weer een voordeel hier, weinig discussie mogelijk!
hier is het af en toe echt niet leuk hoor
Dan zeg ik wat en dan krijg ik als weerwoord MAAR MAAR MAAR

vanmiddag zegt ze tegen me.. oh wat heb je een mooie trui meisje en gaat het goed meisje...
het klinkt schattig hoor.. maar toch..
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  maandag 16 februari 2009 @ 20:56:53 #265
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_66134975
Ja, dat is apart he, van die "ouwelijke" dingen uit zo'n klein bekkie .

Hier is het "Nee hoorrrrr mama"!

En laatst verbaasde hij me toen ik zijn eten neer zette en hij zei "Dank je wewww, mama, Heewwwlijk! " .

Oh, en alles is "Neuk he?! ", want de "L" komt er nog niet zo soepel uit .
Ik adem in en kalmeer. Ik adem uit en glimlach.
pi_66135050
quote:
Op maandag 16 februari 2009 20:56 schreef Vivi het volgende:
Ja, dat is apart he, van die "ouwelijke" dingen uit zo'n klein bekkie .

Hier is het "Nee hoorrrrr mama"!

En laatst verbaasde hij me toen ik zijn eten neer zette en hij zei "Dank je wewww, mama, Heewwwlijk! " :") .

het hoort gewoon niet uit zo'n klein bekkie

hihi die Dean!! Wel lief van hem! Amber zegt ook altijd wel netjes nee hoor mama, nee hoor dankjewel, ja graag of dankjewel mama.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  maandag 16 februari 2009 @ 20:58:36 #267
94046 PM-girl
Is geen haartje betoeterd...
pi_66135079
Simon ontdekt het meervoud van woorden.

Vovolsen, kruimelsen en vorksen
...maar weI in de aap gelogeerd :P
*
Ik stuur al sinds oktober 2006 PM's, word ik dan nu PM-woman?
Laat maar: PMS-girl it is.....
  maandag 16 februari 2009 @ 20:59:20 #268
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_66135113
quote:
Op maandag 16 februari 2009 20:58 schreef Vicky het volgende:

[..]

het hoort gewoon niet uit zo'n klein bekkie

hihi die Dean!! Wel lief van hem! Amber zegt ook altijd wel netjes nee hoor mama, nee hoor dankjewel, ja graag of dankjewel mama.
Ik zat echt met mijn oren te klapperen! Zo van "mijn opvoeding begint vruchten af te werpen "

.
Ik adem in en kalmeer. Ik adem uit en glimlach.
  maandag 16 februari 2009 @ 20:59:26 #269
94046 PM-girl
Is geen haartje betoeterd...
pi_66135123
quote:
Op maandag 16 februari 2009 20:56 schreef Vivi het volgende:
En laatst verbaasde hij me toen ik zijn eten neer zette en hij zei "Dank je wewww, mama, Heewwwlijk! " .

Oh, en alles is "Neuk he?! ", want de "L" komt er nog niet zo soepel uit .
Ja, dat laatste! Dat hebben we hier ook!
'Neuk met <insert naam>!' zegt hij dan!
...maar weI in de aap gelogeerd :P
*
Ik stuur al sinds oktober 2006 PM's, word ik dan nu PM-woman?
Laat maar: PMS-girl it is.....
  maandag 16 februari 2009 @ 20:59:50 #270
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_66135141
quote:
Op maandag 16 februari 2009 20:58 schreef PM-girl het volgende:
Simon ontdekt het meervoud van woorden.

Vovolsen, kruimelsen en vorksen


Wat is een Vovol
Ik adem in en kalmeer. Ik adem uit en glimlach.
  maandag 16 februari 2009 @ 21:00:31 #271
94046 PM-girl
Is geen haartje betoeterd...
pi_66135177
quote:
Op maandag 16 februari 2009 20:59 schreef Vivi het volgende:

[..]



Wat is een Vovol
Jeweetwel, zo'n bees die kan fieguh!
...maar weI in de aap gelogeerd :P
*
Ik stuur al sinds oktober 2006 PM's, word ik dan nu PM-woman?
Laat maar: PMS-girl it is.....
  maandag 16 februari 2009 @ 21:01:17 #272
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_66135231
quote:
Op maandag 16 februari 2009 20:59 schreef PM-girl het volgende:

[..]

Ja, dat laatste! Dat hebben we hier ook!
'Neuk met <insert naam>!' zegt hij dan!
Geinig he! En Dean heeft eind vorige maand een nieuwe kamer gehad en nog steeds als ie zijn ogen open doet roept ie "Papa, Mama! Kijkus! Mooie Kwien kamer!" (van Bliksem McQueen, van Cars ).

Zo lief .
Ik adem in en kalmeer. Ik adem uit en glimlach.
  maandag 16 februari 2009 @ 21:02:05 #273
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_66135275
quote:
Op maandag 16 februari 2009 21:00 schreef PM-girl het volgende:

[..]

Jeweetwel, zo'n bees die kan fieguh!
Oh diieieieieie!!!
Ik adem in en kalmeer. Ik adem uit en glimlach.
pi_66135286
quote:
Op maandag 16 februari 2009 20:59 schreef Vivi het volgende:

[..]

Ik zat echt met mijn oren te klapperen! Zo van "mijn opvoeding begint vruchten af te werpen "

.
dan doe je het iig goed

Ik zeg af en toe tegen M. dat ik Amber naar een heropvoedingscursus ga sturen... soms...... aarrggghhh
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  maandag 16 februari 2009 @ 21:02:44 #275
11682 Moonah
Jolie femme
pi_66135316
Neuk!

Grappig ja, die beleefdheidsvormen. Thies zegt (meestal) zowel bij geven als krijgen "Dang'.
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
pi_66135354
Lief al die kleine praatjesmakers

Die van mij heeft een blauw oog Ze wilde iets oprapen en kwam net onder haar oog in aanraking met de punt van een stoeltje. Het werd meteen dik met een blauw plekje erop. Ik heb het gekoeld met ijs en een ijsje gegeven voor de schrik. De volgende ochtend was het helemaal blauw onder haar oogje.
Morris schrok er zo van dat hij in huilen uitbarste: 'mama, ik wil niet dat Lis een blauw oogje heeft'.
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
  maandag 16 februari 2009 @ 21:04:22 #277
94046 PM-girl
Is geen haartje betoeterd...
pi_66135414
quote:
Op maandag 16 februari 2009 21:02 schreef Moonah het volgende:
Neuk!

Grappig ja, die beleefdheidsvormen. Thies zegt (meestal) zowel bij geven als krijgen "Dang'.
Offtopic, maar ik zag vandaag een sueprleuk krokodillenpak!
...maar weI in de aap gelogeerd :P
*
Ik stuur al sinds oktober 2006 PM's, word ik dan nu PM-woman?
Laat maar: PMS-girl it is.....
  maandag 16 februari 2009 @ 21:04:59 #278
11682 Moonah
Jolie femme
pi_66135452
Au Lis. Hier ook een blauwe wang.

PM, wat neuk leuk, die meervoudsvormen!
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
  maandag 16 februari 2009 @ 21:05:06 #279
94046 PM-girl
Is geen haartje betoeterd...
pi_66135461
quote:
Op maandag 16 februari 2009 21:03 schreef snoopy het volgende:
Lief al die kleine praatjesmakers

Die van mij heeft een blauw oog Ze wilde iets oprapen en kwam net onder haar oog in aanraking met de punt van een stoeltje. Het werd meteen dik met een blauw plekje erop. Ik heb het gekoeld met ijs en een ijsje gegeven voor de schrik. De volgende ochtend was het helemaal blauw onder haar oogje.
Morris schrok er zo van dat hij in huilen uitbarste: 'mama, ik wil niet dat Lis een blauw oogje heeft'.
O wat sneu voor Lis en wat lief van Morris!
...maar weI in de aap gelogeerd :P
*
Ik stuur al sinds oktober 2006 PM's, word ik dan nu PM-woman?
Laat maar: PMS-girl it is.....
  maandag 16 februari 2009 @ 21:05:20 #280
11682 Moonah
Jolie femme
pi_66135469
quote:
Op maandag 16 februari 2009 21:04 schreef PM-girl het volgende:

[..]

Offtopic, maar ik zag vandaag een sueprleuk krokodillenpak!
Oeh, waar?
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
pi_66135475
a gossie die Lis, hoop dat ze er snel vanaf is. en die reactie van Morris is


Die van mij lijkt op een hindoe. Heeft vannacht of vanmorgen haar hoofd gstoten denk ik. Ze heeft precies een plek op haar voorhoofd waar hindoes zo'n stip dragen..
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_66135477
Watskeburt Moonah?
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
  maandag 16 februari 2009 @ 21:06:53 #283
11682 Moonah
Jolie femme
pi_66135563
quote:
Op maandag 16 februari 2009 21:05 schreef snoopy het volgende:
Watskeburt Moonah?
Tegen bijvulkraantje van verwarming aan gevallen. Niet ernstig verder hoor, was alleen wel even zielig.
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
  maandag 16 februari 2009 @ 21:07:51 #284
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_66135612
quote:
Op maandag 16 februari 2009 21:03 schreef snoopy het volgende:
Lief al die kleine praatjesmakers

Die van mij heeft een blauw oog Ze wilde iets oprapen en kwam net onder haar oog in aanraking met de punt van een stoeltje. Het werd meteen dik met een blauw plekje erop. Ik heb het gekoeld met ijs en een ijsje gegeven voor de schrik. De volgende ochtend was het helemaal blauw onder haar oogje.
Morris schrok er zo van dat hij in huilen uitbarste: 'mama, ik wil niet dat Lis een blauw oogje heeft'.
Wat zielig! En lief van Morris .
Ik adem in en kalmeer. Ik adem uit en glimlach.
  maandag 16 februari 2009 @ 21:08:02 #285
94046 PM-girl
Is geen haartje betoeterd...
pi_66135621
quote:
Op maandag 16 februari 2009 21:05 schreef Moonah het volgende:

[..]

Oeh, waar?
Intertoys, maar hier kopen ze speciaal in, dat is niet standaard voor alle Intertoysen
Sneu van Thies zijn wangetje!
...maar weI in de aap gelogeerd :P
*
Ik stuur al sinds oktober 2006 PM's, word ik dan nu PM-woman?
Laat maar: PMS-girl it is.....
pi_66135725
Arme blauwe plekken.

Bij 'onze' intertoys hadden geen krokodillen PM, heb nog staan zoeken.

Wat keigaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaf dat Arwen eieren mag eten. Supernieuws met Pasen in het vooruitzicht.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
  † In Memoriam † maandag 16 februari 2009 @ 21:21:23 #287
3234 Slaapmeisje
Jompels nog es an toe
pi_66136444
Milo is erg taalgericht en kletst ons nu de oren van onze kop. En dat terwijl hij pas sinds september vorig jaar zijn eerste woordje zei. Nu is zijn vocabulaire zeker 400 woorden en hij maakt erg lange zinnen als "opa en oma hebben ook kaarsjes. Echt ongelovelijk. Het spjaakgebjek kennen we hier trouwens ook hoor. Milo ging laatst zelf in een hoek van de kamer zitten en zei: Mino in de woek

De driftbuien zijn hier trouwens in volle glorie begonnen. Gisteravond aan tafel was het een compleet drama. Hij heeft tijdens de gehele maaltijd lopen schreeuwen, huilen (met zo'n zielig trillend lipje) en drammen. Pffff het was even doorbijten en vandaag gaat het gelukkig alweer beter. Wat een dramaqueen is het zeg
We moeten bereid zijn het leven dat we gepland hebben op te geven om het leven te vinden dat op ons wacht.
pi_66137883
Lis kan ook aardig kletsen en ik vind het suf van mezelf dat ik dan ook vaak verwacht dat ze wel even vertelt wat er aan de hand is ipv zich op de grond te werpen en te doen alsof de wereld vergaat. Maar ze is natuurlijk pas 2
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
  maandag 16 februari 2009 @ 21:46:53 #289
190853 RockabeIIa
Embracing my inner trailerpark
pi_66138056
Nou, dat heb ik ook. Hij kan bijv. best zeggen dat ie drinken wil maar nee ij begint gewoon maar wat te krijsen en heel hard traantjes te persen.... Daar kan ik echt niet tegen!
I'm so glamourous I piss glitter!
pi_66139184
Even heel wat anders. Is het echt zo vreemd dat Kim soms overdag slaapt? Zo'n 2 uurtjes.
pi_66139244
Anna slaapt alleen 2 uur als ze naar een feestje oid moet. Anders is ze sneller wakker.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
  maandag 16 februari 2009 @ 22:13:52 #292
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_66139646
Ik vind het niet vreemd hoor, ik zou het zelf ook nog wel willen .
Ik adem in en kalmeer. Ik adem uit en glimlach.
pi_66139746
quote:
Op maandag 16 februari 2009 22:13 schreef Vivi het volgende:
Ik vind het niet vreemd hoor, ik zou het zelf ook nog wel willen .
Soms is het ook wel lekker idd. Even rust. Ze kan ook wel zonder, gebeurt vaak genoeg.
Bah, waarom moeten mensen ook overal commentaar op hebben?
  † In Memoriam † maandag 16 februari 2009 @ 22:16:03 #294
3234 Slaapmeisje
Jompels nog es an toe
pi_66139770
Sterker nog, ik ga op mijn mamadag nog heel vaak zelf ook even slapen als Milo zijn middagdutje doet
We moeten bereid zijn het leven dat we gepland hebben op te geven om het leven te vinden dat op ons wacht.
  † In Memoriam † maandag 16 februari 2009 @ 22:18:10 #295
3234 Slaapmeisje
Jompels nog es an toe
pi_66139896
Ingrid, ik ben au-pair geweest voor een tweeling van 3,5 jaar en die moesten van hun mama verplicht elke dag een middagslaapje doen. Meestal gingen ze wel slapen, soms ook niet en dan zat ik net zolang in hun slaapkamer tot ze in slaap waren. Als Kim er behoefte aan heeft, gewoon lekker een slaapje laten doen toch? Het is natuurlijk ook best heel spannend in jullie gezinnetje nu en dan is het voor Kim alleen maar goed om ook even haar momentje slaap te pakken om tot rust te komen.
We moeten bereid zijn het leven dat we gepland hebben op te geven om het leven te vinden dat op ons wacht.
  maandag 16 februari 2009 @ 22:24:45 #296
11682 Moonah
Jolie femme
pi_66140309
quote:
Op maandag 16 februari 2009 22:16 schreef Slaapmeisje het volgende:
Sterker nog, ik ga op mijn mamadag nog heel vaak zelf ook even slapen als Milo zijn middagdutje doet
Ik ook hoor, zónder rode wangen!

Ingrid, lekker laten kletsen. Ik krijg regelmatig kinderen in de groep (die zijn dan dus net 4...) die nog maar nét van hun middagslaap af zijn. Heus, niets van aantrekken. Kim geeft zelf aan wat zij nodig heeft.
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
  † In Memoriam † maandag 16 februari 2009 @ 22:29:50 #297
3234 Slaapmeisje
Jompels nog es an toe
pi_66140600
Wat fijn om te lezen dat ik niet het enige "slaapmeisje" ben Moonah
We moeten bereid zijn het leven dat we gepland hebben op te geven om het leven te vinden dat op ons wacht.
pi_66142408
quote:
Op maandag 16 februari 2009 22:13 schreef Vivi het volgende:
Ik vind het niet vreemd hoor, ik zou het zelf ook nog wel willen .
Krijsen of slapen?

Lis slaapt thuis 2 uurtjes 's middags. Op de creche lukt het niet. Ik denk dat het daar te druk voor haar is.
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
  maandag 16 februari 2009 @ 23:06:15 #299
593 sjak
Juffie Bloem
pi_66142528
Jet kan thuis en op de creche heerlijk liggen tukken (soms wel 3 uur en dan 's avonds gewoon weer ). Ik hoop dat ze dat nog even volhoudt, ik doe namelijk graag mee Het jammere is dat Stijn niet zo van slapen houdt...
Lekker douchen!
  dinsdag 17 februari 2009 @ 06:23:03 #300
24188 Belana
kloon van belana
pi_66147295
quote:
Op maandag 16 februari 2009 21:44 schreef snoopy het volgende:
Lis kan ook aardig kletsen en ik vind het suf van mezelf dat ik dan ook vaak verwacht dat ze wel even vertelt wat er aan de hand is ipv zich op de grond te werpen en te doen alsof de wereld vergaat. Maar ze is natuurlijk pas 2
dat is heel herkenbaar van Liam nog, die praatte ook al heel snel heel goed en dan zie je ze voor meer aan dan ze zijn Ik merk nu duidelijk het verschil met Ezra die veel langer "klein" blijft doordat ie niet zo goed praat.

Liam heeft trouwens ook middagtukkies gedaan tot ie 4 was hoor en ook toen ie net op school zat deed ie nog wel eens een tuk als ie thuis kwam. kinderen zijn verschillend. Ezra heeft altijd veel minder slaap nodig gehad, 's middags vaak maar 1,5 uur, terwijl Liam 3 tot 4 uur achter elkaar sliep
stormy waters...
sailin'
pi_66147549
Mikael slaapt ook nog wel veel tussen de middag. Soms wel 3 uur om toch gewoon tegen half 8 weer naar bed te gaan. Soms wil ie niet en dat vind ik ook prima dan ligt ie er 'savonds een uurtje eerder in (en is ie dus de volgende dag heel vroeg wakker ). Maar dan heeft ie die dag wel weer een middagslaapje.
Mikael heeft maandag na de vakantie carnaval op de psz. Kevin gaat donderdag met hem de stad in om een pakje te kopen. Ben benieuwd als wat ie wil
Liefde
Rij nooit harder dan je beschermengel kan vliegen!!
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')