abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_65975510
Woei!
Ik kom even ongegeneerd juichen hier!
WWWWHHHHIIIIEEEEHHHOOOOEEEEEEIII!
Mijn lieve kleine grote menneke heeft vanochtend niet ik herhaal NIET gehuild bij het afscheid op de psz!

Grappig dat je daar zó enorm blij om kunt zijn!
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
  donderdag 12 februari 2009 @ 09:18:43 #177
219033 Mibos2
ik ben de vorige Mibos-mama
pi_65975613
Moonah wat goed van Thies. Hier overhandigde ik haar aan de juf en wordt er gevraagd mama kaith sow halu? Juf zegt natuurlijk: oke en toen voor het raam zwaaien. Gaat gelukkig een stuk beter als vorige week.

Dan ga je zelf ook met een veel prettiger gevoel naar huis dan dat ze zo overstuur zijn. Wij merken trouwens wel verschil in de die paar keer dat ze nu geweest is. Ze gaat zelf in haar hoekje zitten spelen en sleept niet eerst alles maar naar waar papa/mama is om daar te gaan spelen. En ze wil tnuttelens... (vertaling knutselen). Dus schaartje, kleurtjes, lijm en blaadjes staan al klaar voor vanmiddag.

O ja en ik heb mijn eerste peuterspeelzaalcadeautje gekregen voor mijjn verjaardag. Een olvaritpotje versierd als waxinelichtjehouder
  donderdag 12 februari 2009 @ 09:21:31 #178
108648 cattie
lieve moeder
pi_65975678
Wat fijn Moonah!
Mibos, ook fijn dat het beter gaat.

Ive ging vanochtend direct spelen met zijn vriendje, hij had niet eens tijd om mij een kusje te geven of te zwaaien.
  donderdag 12 februari 2009 @ 09:22:46 #179
219033 Mibos2
pi_65975705
Cattie daar gaan wij ook voor. Nu nog niet maar het zal wel een keertje komen denk ik...
pi_65975799
Mijn zoon is chaggie omdat ie volgende week vakantie heeft. Nu mompelt ie al de hele ochtend iets over de vakantie en de psz maar ik snap er niks van en als ik ernaar vraag kijkt ie me heel boos aan en schreeuwt ie bijna: Ik ga volgende week wel alleen op school zitten, met helemaal niemand erbij
Liefde
Rij nooit harder dan je beschermengel kan vliegen!!
  donderdag 12 februari 2009 @ 09:29:58 #181
219033 Mibos2
pi_65975866
Met andere woorden hij wil gewoon naar school ipv vakantie houden. Wacht maar daar komt vast nog wel een keer een bui tegenin voordat hij 18 is
pi_65976089
Ja dat ie naar school wil is wel duidelijk. Ondanks mijn uitleg dat zijn juffies en de andere kindjes er niet waren!! Hij speelt wel alleen zegt ie dan. En als ik zeg dat dat helemaal niet gezellig is meld ie dat ie thuis ook wel eens alleen moet spelen en dat dat ook wel leuk is. Tja sta je dan met je goeie gedrag
Liefde
  donderdag 12 februari 2009 @ 09:46:41 #183
219033 Mibos2
pi_65976311
Grapjas dat manneke van jou en ook niet op zijn mondje gevallen he? Hahaha...
pi_65977280
quote:
Op donderdag 12 februari 2009 09:38 schreef MeNicole het volgende:
Ja dat ie naar school wil is wel duidelijk. Ondanks mijn uitleg dat zijn juffies en de andere kindjes er niet waren!! Hij speelt wel alleen zegt ie dan. En als ik zeg dat dat helemaal niet gezellig is meld ie dat ie thuis ook wel eens alleen moet spelen en dat dat ook wel leuk is. Tja sta je dan met je goeie gedrag
Wij zeggen altijd dat de PSZ gesloten is en dat we er dus niet in kunnen Zijn zelfs in de vakantie er even langsgelopen zodat hij kon zien dat de deuren dicht zitten en het helemaal donker is binnen. Dat werkte wel, samen met het verhaal dat de juffen ook niet bij pinkeltje zijn (toen hij er net zat kwam de opmerking 'maar de juffen wonen daar toch?') en de andere kindjes ook vakantie hebben.
She said you can paint your sky any colour
And you can paint your dark as dark as you need
And you can paint your light as light as you please
It's all up to you
pi_65977430
Dat is hier ook de werkwijze. De juffen zijn er niet en de deur is dicht. Dus je kunt er niet gaan spelen.

voor Thies. Heerlijk Jihaaaaa. Zonder tranen naar school.

Oh, en ik riep gisteren heel enthousiast dat ze niet hoest of zo. Nou, jammer dan vannacht is het weer begonnen. Hoesten, diep en snotteren van hier tot tokio. Maar weer de puffer er bij gepakt en kijken of ze dan genoeg lucht blijft houden. Stomme wet van Fok!
pi_65978543
Ja dat uitleggen kan ik hier wel doen maar zijn psz zit hier in het wijkcentrum waar ook die bieb enzo inzit. En we moeten nog na de bieb en de winkel ligt ernaast en als je dan bij zijn psz naar binnen kijkt kijk je er heel licht in omdat het gewoon een groot gebouw is. En vanaf de bieb en wijkcentrum is de psz voor iedereen toegangelijk zeg maar. Word alleen afgesloten door een duer die de kids niet open kunnen krijgen en verder niks

Maar hij mag maandagmiddag met opa en oma maar naar de kinderboerderij dus het leed is al weer over
Liefde
pi_65978681
Anna heeft d'r KDV-only-knuffel gisteren mee naar buiten weten te smokkelen (opa en oma kwamen d'r ophalen en die zijn daar niet op bedacht natuurlijk), kwam ze heel trots mee naar binnen zetten 's avonds toen opa en oma d'r thuis kwamen brengen: "KIJK PAPA KOE MEE!!!!". Die moest dus gelijk 's avonds mee naar bed, gaat weer een heel gedoe worden om die dinsdag weer bij 't KDV achter te laten natuurlijk. Maar wat een bijdehandje ook om gelijk te profiteren he...
"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
It seems to me to be the road toward freedom. - Jim Morrison"
  donderdag 12 februari 2009 @ 11:09:09 #188
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_65978761
Dat is een slimme tante!
Is dat een andere knuffel dan degene die ze thuis heeft dan trouwens?
Sasha heeft voor overal dezelfde (we hebben er 5) dus die merkt geen verschil.
pi_65978796
quote:
Op donderdag 12 februari 2009 11:09 schreef Brighteyes het volgende:
Dat is een slimme tante!
Is dat een andere knuffel dan degene die ze thuis heeft dan trouwens?
Sasha heeft voor overal dezelfde (we hebben er 5) dus die merkt geen verschil.
Ja, op het KDV heeft ze een andere. Als ze daar dezelfde heeft als thuis moet -ie ZEKER elke keer mee. Alle reserve schapen (totaal 3 stuks) liggen namelijk ook al in bed. . (Behalve één die echt heel heel heel ver weggestopt is).
"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
pi_65981357
Chacama wat fijn dat het geen taaislijmziekte is!

Moonah wat fijn zeg!

Kim heeft qua knuffels daatje paars, daatje blauw en koe die mee moeten slapen en tegenwoordig moeten die mee naar beneden en mee naar opa en oma.
Verder ligt er nogal wat in bed. En als je dat stiekem weghaalt heeft ze dat gewoon door.
Oa. ikea draak/slang, olifant, tijgerje, hond, mini daatje, paddington. En vaak ook nog my little pony.
  donderdag 12 februari 2009 @ 13:24:43 #192
1394 Tazz
Vakmanschap is... *hips*
pi_65983757
Hier kregen we gisteren een opmerking op het KDV over Mahre.
Ze vond haar nu wel heel erg achterlopen met het praten.
Mahre zegt nog steeds maar een paar woordjes, die ze ook nog geeneens goed uitspreekt.

Ze is nu al een half jaar aan het brabbelen, maar waar de meesten met 1,5 of 2 jaar toch wel redelijk praten, is het hier met ruim 2,5 nog steeds niet. Goed, we gaan maar nog meer voorlezen, liedjes zingen om haar toch zo snel mogelijk te laten praten...
"ooit geweten wat je allemaal met de beugel van een Grolsch flesje kan doen???"
  donderdag 12 februari 2009 @ 13:27:28 #193
108648 cattie
lieve moeder
pi_65983866
Wat vervelend Tazz. Hebben ze op het kdv ook gezegd hoe jullie haar kunnen helpen? nog meer voorlezen en liedjes zingen lijken me in iedergeval al een goed plan.
  donderdag 12 februari 2009 @ 13:40:40 #194
1394 Tazz
Vakmanschap is... *hips*
pi_65984362
Nee, dat niet echt, maar wat we zo van andere horen, is dat wel een goed begin.
Ze is gewoon lui, ze snapt je best, maar is vaak te beroerd om wat te zeggen en begint dan te wijzen en te "uhh"-en. Maar we hebben besloten hier nog minder op te reageren. Ze kan zeggen wat ze wil en anders leert ze maar praten. Nu ook in een boekje met dieren...
Vis=is, Kip=pip, koe=boe, maar poes, kikker, paard, muis enz heeft ze wel helemaal goed.
  donderdag 12 februari 2009 @ 14:48:25 #195
108648 cattie
lieve moeder
pi_65986609
Ooooh, ze is gewoon lui!
Ik herken het wel een beetje. Ive praat best goed, maar als hij wat wil zegt hij "sap". We hebben besloten dat we niet van commando's houden en reageren pas als hij er netjes om vraagt. Kan hij best (mama, mag ik een beetje sap), maar hij heeft er dan geen zin in. Ive heeft ook wat moeite met de k, hij zegt wel kraan, maar kipjes zijn bij hem ook pipjes. Maar dat vind ik zo schattig klinken dat ik dat nog niet te veel corrigeer.
pi_65986884
ook hier herkenning in het slordig praten en vooral commanderen is ook favoriet hier. veel klanken die op elkaar lijken, gebruikt ze gewoon 1 klank voor. Best lastig. Verder veel omdraaien. Sjaal is wel sjaal, maar ook langs. Dus maud sjaal ash. Is mag ik er langs alsjeblieft, maar ja, dat moet je ook maar weten.

Vanochtend stond ze bij me in de keuken... mama dek, mama dek. En maar wijzen naar de vaatwasser. Snapte er geen hout van. Oppas erbij geroepen. En samen snapten we uiteindelijk dat ze een deksel wilde voor d'r bord, want ze had genoeg brood gegeten.

En zo wel meer voorbeelden. In context is ze te begrijpen, maar als je niet weet wat ze bedoeld, heeft het woord opeens geen betekenis:
Maud wil je kiwi?
antwoord; Ja kieweh

een dag later sta we voor de koelkast en roept ze wel 10x kiwe kiwe.. nou ik maakte echt de link niet naar de kiwi van de dag ervoor. Die vertaalcomputer doet het bij mij soms echt nog niet goed genoeg.

het zal ooit wel goed komen, maar voorlopig zorgt het voor frustratie.
  donderdag 12 februari 2009 @ 15:31:44 #197
1394 Tazz
Vakmanschap is... *hips*
pi_65988100
quote:
Op donderdag 12 februari 2009 14:48 schreef cattie het volgende:
Ooooh, ze is gewoon lui!
Ik herken het wel een beetje. Ive praat best goed, maar als hij wat wil zegt hij "sap". We hebben besloten dat we niet van commando's houden en reageren pas als hij er netjes om vraagt. Kan hij best (mama, mag ik een beetje sap), maar hij heeft er dan geen zin in. Ive heeft ook wat moeite met de k, hij zegt wel kraan, maar kipjes zijn bij hem ook pipjes. Maar dat vind ik zo schattig klinken dat ik dat nog niet te veel corrigeer.
Mahre komt niet verder dan hooguit 2 woorden, "papa, drinken". Ze is inderdaad lui, dus laten we haar maar wat meer in haar sop gaar koken. Ik heb zelf het idee dat het wel goed komt, elke dag horen we nu wel een nieuw woordje. Met leeftijdsgenootjes vergeleken loopt ze inderdaad wat achter...
pi_65989241
quote:
Op donderdag 12 februari 2009 14:48 schreef cattie het volgende:
Ooooh, ze is gewoon lui!
Ik herken het wel een beetje. Ive praat best goed, maar als hij wat wil zegt hij "sap". We hebben besloten dat we niet van commando's houden en reageren pas als hij er netjes om vraagt. Kan hij best (mama, mag ik een beetje sap), maar hij heeft er dan geen zin in.
Ja hallo, herkenning! . Anna moet dus ook netjes vragen. Kan ze idd best (en ik heb het idee dat ze dit op het KDV ook gewoon doet!).
pi_65991760
Hier zijn het ook 'pippen'. En 'pappot' ipv kapot.
pi_65994699
quote:
Op donderdag 12 februari 2009 16:57 schreef Bass-Miss het volgende:
Hier zijn het ook 'pippen'. En 'pappot' ipv kapot.
Kapot was hier heel lang pakok. Hbe het lang zo gelaten omdat het zo lief was. Sinds ie naar de psz gaat is alles gewoon kapot
Liefde
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')