abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_65995289
Mijn peuter was vandaag lekker bezig op de psz. Er waren vandaag 8 kindjes, 4 jongens en 4 meisjes en de kampen waren direct al verdeeld. 's Ochtends met het spelen hadden de meiden rolschaatsen aan. Na het eten mochten de jongens rolschaatsen aan maar de dames waren nogal geirriteerd daarover en toen hebben ze met z'n vieren boos met armen over elkaar tegen de muur aan gezeten
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_65996432
Hihi Vicky!! Ik zie het al voor me! Heerlijk.

Tja en ik moet zeggen dat ik het me best aantrek dat ze gisteren zeiden dat Mahre achterloopt......
Maar het zal wel goed komen.
pi_65996714
quote:
Op donderdag 12 februari 2009 13:24 schreef Tazz het volgende:
Hier kregen we gisteren een opmerking op het KDV over Mahre.
Ze vond haar nu wel heel erg achterlopen met het praten.
Fijn, zo'n plompverloren mededeling. Wat zei jij: "Goh, dat wisten we nog niet!"
Mahre verkeert in goed gezelschap hoor. Mijn zoon ligt ook érg achter met zijn spraakontwikkeling. En echt niet alleen een beetje 'slordig' praten. Voorbeeldje: Ninne = drinken, binnen, klimmen, springen.
Ik heb me er een poosje wel wat zorgen om gemaakt. ik vind het nog steeds wel eens jammer, die praatjes lijken me zo gezellig.
Maar dé opmerking die mij hielp relativeren was er één van mijn directeur: "Hij leert het heus wel. Ken jij iemand die níet kan praten?"
Wij moeten ninnekort binnenkort weer terug naar het CB ivm de spraak. ben benieuwd wat zij suggereren. Behalve dus veel zingen, voorlezen etc.

En Amber!
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
pi_65996859
Nou weet je dat hebben we ook wel een beetje hoor Moonah, maar toch wat je zegt het lijkt me zo leuk kleine gesprekjes te voeren. Ik snap haar vaak wel dus is het al wel een soort van gesprekje. En heel plompverloren was het niet hoor, ze kwam me even achterna en zei dat ze zich een beetje zorgen maakte omdat ze nu wel heel veel achterstand lijkt te hebben. En dat is niet leuk, hoewel we het zelf wel weten. Wij hebben altijd met alles zoiets ze doet het lekker op haar eigen tempo. CB maakte zich er eigenlijk nog niet druk om de laatste keer. En tja lezen vind Mahre ook wel leuk maar echt voorlezen heeft ze het geduld vaak niet voor. Ze kan niet stilzitten zeg maar, ook dat komt wel.
pi_65999785
quote:
Op donderdag 12 februari 2009 19:34 schreef Lenaatje het volgende:
Wij hebben altijd met alles zoiets ze doet het lekker op haar eigen tempo.
Wij ook.
Je kunt toch niets forceren/afdwingen. Thies vindt boekjes ook erg leuk, maar idd, stilzitten en écht een verhaaltje luisteren, daar heeft hij het geduld niet voor. Hoewel het op de psz wonderwel wél lukt!
Weet je, zo lang mijn kind maar woorden bijleert, alles begrijpt en voor de rest geen bijzondere 'achterstanden' heeft, zal het allemaal wel meevallen, houd ik mezelf maar voor.
Dus tja, helaas geen schattige praatjes, maar wel een erg vrolijk, fantasierijk, dansend, open en spontaan kind.
pi_66000159
Amber

lenaatje ieder kind heeft zijn eigen tempo. ik kreeg zelf van andere mensen te horen dat mijn dochter nog niet kroop of liep dat ze wel heel laat was want ze was 17 maanden met lopen en papa en mama liepen al met 1 jaar. tja nou en? ieder kind zijn eigen tempo. ik snap dat het niet leuk is als ze zoiets zeggen

mijn meisje pakt papa lekker terug
mama van 3 kids!
pi_66000754
Ze zijn gewoon in andere dingen sneller, denk ik maar.
Fons praat ook nog niet goed, wel veel intussen maar moeilijk verstaanbaar. Maar hij liep voor hij 11 maanden was en was voor zijn tweede zindelijk. Tekent al een tijdje auto's, herkent cijfers en alle kleuren en blaast ballonnen als de beste.
pi_66000877
quote:
Op donderdag 12 februari 2009 21:05 schreef Bass-Miss het volgende:
Ze zijn gewoon in andere dingen sneller, denk ik maar.
Fons praat ook nog niet goed, wel veel intussen maar moeilijk verstaanbaar. Maar hij liep voor hij 11 maanden was en was voor zijn tweede zindelijk. Tekent al een tijdje auto's, herkent cijfers en alle kleuren en blaast ballonnen als de beste.
Ja.
Dat doet mijn kind dus ook allemaal nog niet.
Oh jawel, lopen inmiddels wel. met 16 maanden....
pi_66001021
Hij had wel snel tanden, dacht ik..
pi_66001054
Oh ja!
Tnx for reminding me.

Nu het haar nog!
pi_66001088
quote:
Op donderdag 12 februari 2009 21:13 schreef Moonah het volgende:

Nu het haar nog!
Ow, dat begint bij Fons nu pas wat te worden.
pi_66001148
Pfff, dank jullie wel hoor! Eigenlijk weet ik (wij) het ook wel hoor wat jullie omschrijven. En Moonah het is net of je Mahre beschrijft! Ook vrolijk dansen, spontaan. Lekker nieuwsgierig, kan heerlijk in haar uppie spelen met veel fantasie. En tja dat praten, ooit he vragen we of ze alsjeblieft even 5 minuten haar mond wil houden! Dus we moeten er nog maar even van genieten
pi_66004821
quote:
Op donderdag 12 februari 2009 19:29 schreef Moonah het volgende:
Fijn, zo'n plompverloren mededeling. Wat zei jij: "Goh, dat wisten we nog niet!"
Mahre verkeert in goed gezelschap hoor. Mijn zoon ligt ook érg achter met zijn spraakontwikkeling. En echt niet alleen een beetje 'slordig' praten. Voorbeeldje: Ninne = drinken, binnen, klimmen, springen.
Ik heb me er een poosje wel wat zorgen om gemaakt. ik vind het nog steeds wel eens jammer, die praatjes lijken me zo gezellig.
Maar dé opmerking die mij hielp relativeren was er één van mijn directeur: "Hij leert het heus wel. Ken jij iemand die níet kan praten?"
Wij moeten ninnekort binnenkort weer terug naar het CB ivm de spraak. ben benieuwd wat zij suggereren. Behalve dus veel zingen, voorlezen etc.
ik weet nog dat janneke van jessie veel baat heeft gehad bij logopedie-oefeningen. voor haar was 't heel frustrerend dat ze zich niet zo goed kon uitdrukken op een gegeven moment.
pi_66006463
Mahre is inderdaad ook wel heel boos als ze tig keer "die"wil en wij haar niet begrijpen. Ik ga eerst maar eens op zoek naar voorleesboekjes waar plaatjes in de tekst bij staan. Ik begin dan bij lezen en als er een boom getekend is dat Mahre het moet zeggen. Was een tip van de leidster van het kdv. In de bieb kennen ze het niet dus maar eens gaan zoeken. Binnenkort moeten we weer naar het CB dus daar maar eens vragen hoe en wat.
pi_66007109
Dat zijn boeken voor kleuters, pictoboeken. Bijv http://www.infoboek.be/site/materiaallijst.asp?id=239
Jammer dat ze zich niet goed duidelijk kan maken nog. Als je zou willen kun je misschien ook een informatief consult krijgen bij een logopedist? Als ik me goed herinner gaat 't bij 50% vd kinderen vanzelf over, en heeft 50% hulp nodig. Maar een (kinder)logopedist zou meer kunnen zeggen over Mahre zelf waarschijnlijk.
  vrijdag 13 februari 2009 @ 07:31:21 #216
24188 Belana
kloon van belana
pi_66009738
moonah, je weet, Ezra is ook zo'n slome he
alhoewel ie nu, met 2 jr en 7 maanden lijkt te gaan spurten. het praten gaat beter, ook anderen verstaan hem nu en vanmorgen heeft ie op de pot geplast, dus wie weet....
stormy waters...
sailin'
  vrijdag 13 februari 2009 @ 07:34:19 #217
24188 Belana
kloon van belana
pi_66009750
ow en het kdv hier houdt 4 jaar aan als leeftijd dat de kindjes goed te verstaan moeten zijn trouwens, dus nog niks aan de hand met mahre toch?
stormy waters...
sailin'
pi_66009755
En Mikael praat als de beste maar kna nog steeds niet zelf eten zonder dat ik hem daarna onder de douche moet zetten om eten uit zijn oren en de rest van zijn lichaam te wassen
Liefde
Rij nooit harder dan je beschermengel kan vliegen!!
pi_66009927
quote:
Op donderdag 12 februari 2009 23:58 schreef poemojn het volgende:
Dat zijn boeken voor kleuters, pictoboeken. Bijv http://www.infoboek.be/site/materiaallijst.asp?id=239
Jammer dat ze zich niet goed duidelijk kan maken nog. Als je zou willen kun je misschien ook een informatief consult krijgen bij een logopedist? Als ik me goed herinner gaat 't bij 50% vd kinderen vanzelf over, en heeft 50% hulp nodig. Maar een (kinder)logopedist zou meer kunnen zeggen over Mahre zelf waarschijnlijk.

Ah dat zocht ik dus zulke boekjes, gaan we dat eerst proberen! Dank je wel!
pi_66009942
quote:
Op vrijdag 13 februari 2009 07:34 schreef Belana het volgende:
ow en het kdv hier houdt 4 jaar aan als leeftijd dat de kindjes goed te verstaan moeten zijn trouwens, dus nog niks aan de hand met mahre toch?
Ach het komt ook vanzelf wel hoor. Het is alleen wel zo dat het haar wel frustreerd dat ze zich niet duidelijk kan maken. Nou is het een opgewonden standje hoor met alles maar dat wij haar niet begrijpen kan leiden tot een uitbarsting, word ze echt heel driftig van.
pi_66009943
Wij hebben soms het idee dat Sara niet goed hoort. Ze vraagt bijvoorbeeld vaak of de TV wat harder mag, ze praat zelf ook heel luid en lijkt woorden verkeerd te verstaan. Kan dit nou ook een geval van oost indisch doof zijn? Hoe zit dat met jullie kindjes?
We willen sowieso aanstaande woensdag even checken bij de HA of haar oren schoon zijn, maar ze heeft in ieder geval geen oorontsteking ofzo (wel heel veel gehad toen ze jonger was, ik heb dat zelf als kind ook veel gehad en heb daar een gehoorbeschadiging aan overgehouden, dus vandaar).
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
  vrijdag 13 februari 2009 @ 08:11:28 #222
190853 RockabeIIa
Embracing my inner trailerpark
pi_66009964
Fuente, herken je dingen in haar dan? Het is nooit verkeerd het te laten nakijken.
Ik merk wel dat kleintjes een heel selectief gehoor hebben. Da's niet gelijk doof alhoewel het soms wel zo lijkt.
I'm so glamourous I piss glitter!
pi_66009981
Ik herken eigenlijk vooral het geluid harder willen van de TV en dat ze soms woorden verkeerd verstaat/herhaalt. Maar het is lastig om echt te merken of het nou is omdat ze gewoon niet oplet, of vanwege haar gehoor.
Ik laat het wel gewoon checken, voor hetzelfde geld heeft ze gewoon een oor dichtzitten ofzo en dat is snel te verhelpen.
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
  vrijdag 13 februari 2009 @ 08:44:02 #224
24188 Belana
kloon van belana
pi_66010368
lastig zulke dingen fuente, ik zou het ook laten checken, dan heb je meer zekerheid
stormy waters...
sailin'
  vrijdag 13 februari 2009 @ 10:43:25 #225
141023 ik80
leer het mij zelf te doen
pi_66013282
Lenaatje, zulke boekjes zijn wel moeilijk voor die kleintjes. Wat je ook kan doen ipv voorlezen is gewoon naar een plaatje kijken en alles gaan benoemen wat je ziet. Misschien kan je er zelfs wel een mini verhaaltje van maken. Zo hoeft het niet lang te duren. Op die manier kan je haar ook uitlokken om woordjes te zeggen.

Fuente, ik zou zelf zoals je het beschrijft twijfelen aan haar gehoor. Zeker omdat de tv harder moet enz. Kan het misschien ook nog zo zijn dat ze jou kopieert? Laten checken is een hele goede beter 10 keer te veel dan 1 keer te weinig zeg ik altijd maar tegen ouders op school.

Ik zal het maar niet over Lotte haar taalgebruik hebben want dat springt erbovenuit, zo zie je wel dat er enorme verschillen zijn.
maar oke Lotte is nog steeds een slechte eter, maaar van de week heeft ze wel gegeten: ananas, gewone aardappel (jippie!!) en snijbonen!
Mama blij zijn er nu 2 groentesoorten die in gaan brocolli en snijbonen...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')