abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 9 februari 2009 @ 09:09:21 #151
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_65871915
Veel plezier Anna en Bix in het volgende topic
Hij weet alleen van lekker slapen, en ver daarbuiten lopen schapen.
De zon schijnt op zijn donk're haren, zo blijf ik heel lang naar hem staren.
Wie ben jij in dit leven om je droom op te geven?
Ylana
  maandag 9 februari 2009 @ 09:50:23 #152
219033 Mibos2
ik ben de vorige Mibos-mama
pi_65872669
Dag anna en tot over anderhalf jaar en veel plezier op school...

Ik heb hier een peuter die al bijna drie weken leeft op drinken na de griep. Ze eet een half boterhammetje met een plakje kaas erop en twee druiven en als je geluk heb een theelepel aardappel en ze doet de hele dag over haar Kapitien Koekje. Drinken doet ze als een tierelier dus daar ligt het niet aan. We geven het laatste uur voor het eten nooit geen drinken meer omdat ze dan misschien wel wat meer trek zou kweken maar nee hoor we krijgen haar bordje netjes terug of als wij het weer terug zetten wordt het op de grond gekieperd (doen we dus niet meer). Iemand nog suggesties en nee zelfs haar favoriete snoepjes (rozijntjes) wil ze niet. Nu heeft de dokter tijdens de griep wel vergrote amandelen vastgesteld zou ze daar last van kunnen hebben of wordt dat ook weer minder met een AB kuur. Die had ze namelijk voor haar keel/oren en luchtwegen.

Sjees wat een verhaal maar goed iemand enig idee of het met elkaar in verband kan staan?
pi_65874531
Dag Anna!
pi_65874990
quote:
Op maandag 9 februari 2009 07:03 schreef lily het volgende:
Anna, mooie rooie, gefeliciteerd meid [ afbeelding ]
4 jaar en een topic verder...
dankjewel! David is natuurlijk inmiddels ook 4, gefeliciteerd nog! hoe vindt hij 't op school?

ik was er dus niet bij vanochtend ( ) ) maar ik heb begrepen dat ze in elk geval heel vrolijk de klas in is gegaan.
pi_65875070
Dag Anne! Tot over 10 maanden!

Mibos, ja volgens mij kan dat wel. Vergrote amandelen kunnen volgens mij ook keelpijn opleveren. Sowieso zie je vaak dat bij oorontsteking/verkoudheid enz enz een keel ook veel pijn kan gaan doen .
Ook kunnen amandelen dermate groot zijn dat het moeilijker slikken is.
Beterschap voor je meiske trouwens
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
pi_65875439
quote:
Op maandag 9 februari 2009 11:19 schreef bixister het volgende:
ik was er dus niet bij vanochtend ( ) ) maar ik heb begrepen dat ze in elk geval heel vrolijk de klas in is gegaan.
jammer dat je er niet bij kon zijn...

(met David gaat het super! ik daarentegen moet er nog erg aan wennen)
pi_65875610
oh, dat is fijn om te lezen lily! (vooral 't eerste natuurlijk. al verwacht ik dat laatste ook te ervaren dus dan is 't ook fijn dat ik niet de enige ben). maar ik zal toch vooral erg opgelucht zijn als anna het naar haar zin zal hebben op school.
  † In Memoriam † maandag 9 februari 2009 @ 15:14:25 #158
3234 Slaapmeisje
Jompels nog es an toe
pi_65882026
Bixister nog van harte gefeliciteerd met Anna. We hebben maar heel even saampjes in dit topic gezeten, maar het was gezellig

Wat heerlijk trouwens om te lezen dat Anna heel vrolijk de klas in is gegaan vanmorgen. Dat doet je moederhart toch goed
We moeten bereid zijn het leven dat we gepland hebben op te geven om het leven te vinden dat op ons wacht.
  maandag 9 februari 2009 @ 15:48:08 #159
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_65883170
Bix ,van harte met je grote (en mooie) meid!
Ik adem in en kalmeer. Ik adem uit en glimlach.
  maandag 9 februari 2009 @ 19:27:09 #160
144006 chacama
Ondernemend!
pi_65889850
Bix van harte met je grote meid. Stoer hoor 4

Mibos, hoelang geleden heeft ze d'r AB-kuur gehad. Bij Maud duurde het 2 weken na de laatste AB-kuur voordat ze weer eetlust had. En ook nu is het nog niet om over naar huis te schrijven, maar ik ben al blij met dat wat ze eet. Als je je zorgen maakt over een te kort aan voedingsstoffen kun je overwegen om tijdelijk weer opvolgmelk te geven....

Hier een meisje met soep-ogen en vandaag een zwaan-kleef-aan-dagje.... maar goed nu gaan we ze maar eerst een in bed 'gooien'.
pi_65891168
Bix van harte met Anna!
  maandag 9 februari 2009 @ 20:19:05 #162
11682 Moonah
Jolie femme
pi_65891823
Chacama, je schrijft dat de uitslag binnen is. Wat is er nu precies al uitgesloten?

En Vicky..... Wat rot zeg, dat er ook bij Amber een tandje naar binnen is gevallen.
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
  maandag 9 februari 2009 @ 21:29:01 #163
144006 chacama
Ondernemend!
pi_65894582
quote:
Op maandag 9 februari 2009 20:19 schreef Moonah het volgende:
Chacama, je schrijft dat de uitslag binnen is. Wat is er nu precies al uitgesloten?

En Vicky..... Wat rot zeg, dat er ook bij Amber een tandje naar binnen is gevallen.
Taaislijmziekte is uitgesloten. Dit is een ernstige erfelijke ziekte. Maar dat heeft ze gelukkig niet. En dat is een pak van mijn hart. Nu zorgen dat ze weer gaat groeien en dan in mei terug voor verdere onderzoeken.
  maandag 9 februari 2009 @ 21:30:46 #164
1394 Tazz
Vakmanschap is... *hips*
pi_65894654
Post hier niet veel, maar lurk lekker mee.

Bix, gefeliciteerd met Anna!
"ooit geweten wat je allemaal met de beugel van een Grolsch flesje kan doen???"
  maandag 9 februari 2009 @ 21:30:51 #165
190853 RockabeIIa
Embracing my inner trailerpark
pi_65894657
pfff dat is idd een heel heftige ziekte... (waarbij kinderen nooit echt oud worden )
I'm so glamourous I piss glitter!
pi_65894734
Dat is een fijne uitslag dan chacama.

ze is ingeschreven op een school
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
  maandag 9 februari 2009 @ 21:34:00 #167
144006 chacama
Ondernemend!
pi_65894789
quote:
Op maandag 9 februari 2009 21:30 schreef RockabeIIa het volgende:
pfff dat is idd een heel heftige ziekte... (waarbij kinderen nooit echt oud worden )
Had stom genoeg ook al op het internet zitten kijken, voordat we voor de test gingen en werd er inderdaad een beetje eng van. En was ik ook een behoorlijk angstig voor de uitslag. Toen ze me meteen belde, dacht ik eerst.....ohhhh neee. Maar de KA zei meteen. Maud heeft het niet. Lang geleden dat ik zo opgelucht ben geweest.

ohhhh, Anna. Gaat hard he Yppy.
  maandag 9 februari 2009 @ 21:38:26 #168
190853 RockabeIIa
pi_65894977
Welke symptomen heeft Maud dan die overeenkomen?
(Ik kende een jongen van dichtbij die het ook had, hij is overleden op zijn 23e...)
  maandag 9 februari 2009 @ 21:40:04 #169
11682 Moonah
Jolie femme
pi_65895046
Oeh, da's fijn dat die iig is uitgesloten!
  maandag 9 februari 2009 @ 21:50:10 #170
144006 chacama
Ondernemend!
pi_65895452
Eigenlijk voldeed ze aan bijna alle symtomen, behalve zout smaken. Ze heeft sterk geurende urine en ontlasting (vaak slijmerig en draderig), constant terugkomende longproblemen (infecties) en ademnood en achterblijven in groei. Gelukkig is het eerste symtoom ook het belangrijkste. Ze meten namelijk tijdens de 'test' ook het zoutgehalte in het zweet. Een te hoog zoutgehalte wijst naar taaislijmziekte.

Moeilijk lijkt me dat om iemand van zo dichtbij zo'n ingrijpende ziekte te zien hebben en dan ook nog er aan te verliezen.
  maandag 9 februari 2009 @ 22:11:33 #171
190853 RockabeIIa
pi_65896363
Ja, dat was heel heftig... Met deze uitslag voor Maud mag je je handen echt dichtknijpen.
  † In Memoriam † maandag 9 februari 2009 @ 22:12:55 #172
3234 Slaapmeisje
Jompels nog es an toe
pi_65896412
Jeetje chacama wat fijn dat het geen taaislijmziekte is. Dat moet toch een pak van jullie hart zijn. Worden er nu eigenlijk nog verdere onderzoeken gedaan?
We moeten bereid zijn het leven dat we gepland hebben op te geven om het leven te vinden dat op ons wacht.
  dinsdag 10 februari 2009 @ 06:37:58 #173
144006 chacama
Ondernemend!
pi_65902820
De KA wil wachten tot ze 2,5 is met verdere onderzoeken. Dan is ze ok 3 maanden verder dan nu en kunnen we ook zien of 400ml voeding (en hopelijk weer meer normaal eten) voor een toename in gewicht en groei heeft betekend.
  dinsdag 10 februari 2009 @ 13:51:08 #174
141023 ik80
leer het mij zelf te doen
pi_65911634
Fijn dat het idd geen taaislijmziekte is, 3 maanden zijn ook weer zo voorbij, misschien zijn er al bepaalde dingen verandert?

Wij zijn vanmorgen naar het cb geweest, Lotte is nu 92 cm lang, en 11.5 kilo licht hahahaha lang en dun dus.
Maar ja dat lbijft ze prima zo volhouden Verder had ze de testjes van deze keer de vorige keer al gedaan, dus nu maar wat van de driejarigen dingen gedaan. Ging ook goed, Ze gaat verder ds gewoon super. spreekt al met 5 a 6 woordzinnen, maakt puzzels voor driejarigen enz. Kanppe meid!
  woensdag 11 februari 2009 @ 07:57:09 #175
144006 chacama
Ondernemend!
pi_65937959
voor Lotte.

Ik zie zelf weinig verandering. Ze heeft nu wel even een periode van niet hoesten. Maar de rochel in haar ademhaling heeft ze wel nog steeds. Dus wat dat betreft nog steeds geen verbetering. Verder is ze gelukkig wel aan het aankomen. De broeken vallen niet meer van d'r kontje af. De test die ze in elk geval wil doen is een allergietest op de huid. De KA gaf aan de de bloedtesten nog steeds vals negatief kunnen aangeven op die leeftijd en dat de huidtesten meer betrouwbaarheid geven. Voor nu gewoon maar genieten van de ondeugd en het plezier dat ze heeft.
pi_65975510
Woei!
Ik kom even ongegeneerd juichen hier!
WWWWHHHHIIIIEEEEHHHOOOOEEEEEEIII!
Mijn lieve kleine grote menneke heeft vanochtend niet ik herhaal NIET gehuild bij het afscheid op de psz!

Grappig dat je daar zó enorm blij om kunt zijn!
  donderdag 12 februari 2009 @ 09:18:43 #177
219033 Mibos2
pi_65975613
Moonah wat goed van Thies. Hier overhandigde ik haar aan de juf en wordt er gevraagd mama kaith sow halu? Juf zegt natuurlijk: oke en toen voor het raam zwaaien. Gaat gelukkig een stuk beter als vorige week.

Dan ga je zelf ook met een veel prettiger gevoel naar huis dan dat ze zo overstuur zijn. Wij merken trouwens wel verschil in de die paar keer dat ze nu geweest is. Ze gaat zelf in haar hoekje zitten spelen en sleept niet eerst alles maar naar waar papa/mama is om daar te gaan spelen. En ze wil tnuttelens... (vertaling knutselen). Dus schaartje, kleurtjes, lijm en blaadjes staan al klaar voor vanmiddag.

O ja en ik heb mijn eerste peuterspeelzaalcadeautje gekregen voor mijjn verjaardag. Een olvaritpotje versierd als waxinelichtjehouder
  donderdag 12 februari 2009 @ 09:21:31 #178
108648 cattie
lieve moeder
pi_65975678
Wat fijn Moonah!
Mibos, ook fijn dat het beter gaat.

Ive ging vanochtend direct spelen met zijn vriendje, hij had niet eens tijd om mij een kusje te geven of te zwaaien.
  donderdag 12 februari 2009 @ 09:22:46 #179
219033 Mibos2
pi_65975705
Cattie daar gaan wij ook voor. Nu nog niet maar het zal wel een keertje komen denk ik...
pi_65975799
Mijn zoon is chaggie omdat ie volgende week vakantie heeft. Nu mompelt ie al de hele ochtend iets over de vakantie en de psz maar ik snap er niks van en als ik ernaar vraag kijkt ie me heel boos aan en schreeuwt ie bijna: Ik ga volgende week wel alleen op school zitten, met helemaal niemand erbij
Liefde
Rij nooit harder dan je beschermengel kan vliegen!!
  donderdag 12 februari 2009 @ 09:29:58 #181
219033 Mibos2
pi_65975866
Met andere woorden hij wil gewoon naar school ipv vakantie houden. Wacht maar daar komt vast nog wel een keer een bui tegenin voordat hij 18 is
pi_65976089
Ja dat ie naar school wil is wel duidelijk. Ondanks mijn uitleg dat zijn juffies en de andere kindjes er niet waren!! Hij speelt wel alleen zegt ie dan. En als ik zeg dat dat helemaal niet gezellig is meld ie dat ie thuis ook wel eens alleen moet spelen en dat dat ook wel leuk is. Tja sta je dan met je goeie gedrag
Liefde
  donderdag 12 februari 2009 @ 09:46:41 #183
219033 Mibos2
pi_65976311
Grapjas dat manneke van jou en ook niet op zijn mondje gevallen he? Hahaha...
pi_65977280
quote:
Op donderdag 12 februari 2009 09:38 schreef MeNicole het volgende:
Ja dat ie naar school wil is wel duidelijk. Ondanks mijn uitleg dat zijn juffies en de andere kindjes er niet waren!! Hij speelt wel alleen zegt ie dan. En als ik zeg dat dat helemaal niet gezellig is meld ie dat ie thuis ook wel eens alleen moet spelen en dat dat ook wel leuk is. Tja sta je dan met je goeie gedrag
Wij zeggen altijd dat de PSZ gesloten is en dat we er dus niet in kunnen Zijn zelfs in de vakantie er even langsgelopen zodat hij kon zien dat de deuren dicht zitten en het helemaal donker is binnen. Dat werkte wel, samen met het verhaal dat de juffen ook niet bij pinkeltje zijn (toen hij er net zat kwam de opmerking 'maar de juffen wonen daar toch?') en de andere kindjes ook vakantie hebben.
She said you can paint your sky any colour
And you can paint your dark as dark as you need
And you can paint your light as light as you please
It's all up to you
pi_65977430
Dat is hier ook de werkwijze. De juffen zijn er niet en de deur is dicht. Dus je kunt er niet gaan spelen.

voor Thies. Heerlijk Jihaaaaa. Zonder tranen naar school.

Oh, en ik riep gisteren heel enthousiast dat ze niet hoest of zo. Nou, jammer dan vannacht is het weer begonnen. Hoesten, diep en snotteren van hier tot tokio. Maar weer de puffer er bij gepakt en kijken of ze dan genoeg lucht blijft houden. Stomme wet van Fok!
pi_65978543
Ja dat uitleggen kan ik hier wel doen maar zijn psz zit hier in het wijkcentrum waar ook die bieb enzo inzit. En we moeten nog na de bieb en de winkel ligt ernaast en als je dan bij zijn psz naar binnen kijkt kijk je er heel licht in omdat het gewoon een groot gebouw is. En vanaf de bieb en wijkcentrum is de psz voor iedereen toegangelijk zeg maar. Word alleen afgesloten door een duer die de kids niet open kunnen krijgen en verder niks

Maar hij mag maandagmiddag met opa en oma maar naar de kinderboerderij dus het leed is al weer over
Liefde
pi_65978681
Anna heeft d'r KDV-only-knuffel gisteren mee naar buiten weten te smokkelen (opa en oma kwamen d'r ophalen en die zijn daar niet op bedacht natuurlijk), kwam ze heel trots mee naar binnen zetten 's avonds toen opa en oma d'r thuis kwamen brengen: "KIJK PAPA KOE MEE!!!!". Die moest dus gelijk 's avonds mee naar bed, gaat weer een heel gedoe worden om die dinsdag weer bij 't KDV achter te laten natuurlijk. Maar wat een bijdehandje ook om gelijk te profiteren he...
"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
It seems to me to be the road toward freedom. - Jim Morrison"
  donderdag 12 februari 2009 @ 11:09:09 #188
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_65978761
Dat is een slimme tante!
Is dat een andere knuffel dan degene die ze thuis heeft dan trouwens?
Sasha heeft voor overal dezelfde (we hebben er 5) dus die merkt geen verschil.
pi_65978796
quote:
Op donderdag 12 februari 2009 11:09 schreef Brighteyes het volgende:
Dat is een slimme tante!
Is dat een andere knuffel dan degene die ze thuis heeft dan trouwens?
Sasha heeft voor overal dezelfde (we hebben er 5) dus die merkt geen verschil.
Ja, op het KDV heeft ze een andere. Als ze daar dezelfde heeft als thuis moet -ie ZEKER elke keer mee. Alle reserve schapen (totaal 3 stuks) liggen namelijk ook al in bed. . (Behalve één die echt heel heel heel ver weggestopt is).
"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
pi_65981357
Chacama wat fijn dat het geen taaislijmziekte is!

Moonah wat fijn zeg!

Kim heeft qua knuffels daatje paars, daatje blauw en koe die mee moeten slapen en tegenwoordig moeten die mee naar beneden en mee naar opa en oma.
Verder ligt er nogal wat in bed. En als je dat stiekem weghaalt heeft ze dat gewoon door.
Oa. ikea draak/slang, olifant, tijgerje, hond, mini daatje, paddington. En vaak ook nog my little pony.
  donderdag 12 februari 2009 @ 13:24:43 #192
1394 Tazz
Vakmanschap is... *hips*
pi_65983757
Hier kregen we gisteren een opmerking op het KDV over Mahre.
Ze vond haar nu wel heel erg achterlopen met het praten.
Mahre zegt nog steeds maar een paar woordjes, die ze ook nog geeneens goed uitspreekt.

Ze is nu al een half jaar aan het brabbelen, maar waar de meesten met 1,5 of 2 jaar toch wel redelijk praten, is het hier met ruim 2,5 nog steeds niet. Goed, we gaan maar nog meer voorlezen, liedjes zingen om haar toch zo snel mogelijk te laten praten...
  donderdag 12 februari 2009 @ 13:27:28 #193
108648 cattie
lieve moeder
pi_65983866
Wat vervelend Tazz. Hebben ze op het kdv ook gezegd hoe jullie haar kunnen helpen? nog meer voorlezen en liedjes zingen lijken me in iedergeval al een goed plan.
  donderdag 12 februari 2009 @ 13:40:40 #194
1394 Tazz
Vakmanschap is... *hips*
pi_65984362
Nee, dat niet echt, maar wat we zo van andere horen, is dat wel een goed begin.
Ze is gewoon lui, ze snapt je best, maar is vaak te beroerd om wat te zeggen en begint dan te wijzen en te "uhh"-en. Maar we hebben besloten hier nog minder op te reageren. Ze kan zeggen wat ze wil en anders leert ze maar praten. Nu ook in een boekje met dieren...
Vis=is, Kip=pip, koe=boe, maar poes, kikker, paard, muis enz heeft ze wel helemaal goed.
  donderdag 12 februari 2009 @ 14:48:25 #195
108648 cattie
lieve moeder
pi_65986609
Ooooh, ze is gewoon lui!
Ik herken het wel een beetje. Ive praat best goed, maar als hij wat wil zegt hij "sap". We hebben besloten dat we niet van commando's houden en reageren pas als hij er netjes om vraagt. Kan hij best (mama, mag ik een beetje sap), maar hij heeft er dan geen zin in. Ive heeft ook wat moeite met de k, hij zegt wel kraan, maar kipjes zijn bij hem ook pipjes. Maar dat vind ik zo schattig klinken dat ik dat nog niet te veel corrigeer.
pi_65986884
ook hier herkenning in het slordig praten en vooral commanderen is ook favoriet hier. veel klanken die op elkaar lijken, gebruikt ze gewoon 1 klank voor. Best lastig. Verder veel omdraaien. Sjaal is wel sjaal, maar ook langs. Dus maud sjaal ash. Is mag ik er langs alsjeblieft, maar ja, dat moet je ook maar weten.

Vanochtend stond ze bij me in de keuken... mama dek, mama dek. En maar wijzen naar de vaatwasser. Snapte er geen hout van. Oppas erbij geroepen. En samen snapten we uiteindelijk dat ze een deksel wilde voor d'r bord, want ze had genoeg brood gegeten.

En zo wel meer voorbeelden. In context is ze te begrijpen, maar als je niet weet wat ze bedoeld, heeft het woord opeens geen betekenis:
Maud wil je kiwi?
antwoord; Ja kieweh

een dag later sta we voor de koelkast en roept ze wel 10x kiwe kiwe.. nou ik maakte echt de link niet naar de kiwi van de dag ervoor. Die vertaalcomputer doet het bij mij soms echt nog niet goed genoeg.

het zal ooit wel goed komen, maar voorlopig zorgt het voor frustratie.
  donderdag 12 februari 2009 @ 15:31:44 #197
1394 Tazz
Vakmanschap is... *hips*
pi_65988100
quote:
Op donderdag 12 februari 2009 14:48 schreef cattie het volgende:
Ooooh, ze is gewoon lui!
Ik herken het wel een beetje. Ive praat best goed, maar als hij wat wil zegt hij "sap". We hebben besloten dat we niet van commando's houden en reageren pas als hij er netjes om vraagt. Kan hij best (mama, mag ik een beetje sap), maar hij heeft er dan geen zin in. Ive heeft ook wat moeite met de k, hij zegt wel kraan, maar kipjes zijn bij hem ook pipjes. Maar dat vind ik zo schattig klinken dat ik dat nog niet te veel corrigeer.
Mahre komt niet verder dan hooguit 2 woorden, "papa, drinken". Ze is inderdaad lui, dus laten we haar maar wat meer in haar sop gaar koken. Ik heb zelf het idee dat het wel goed komt, elke dag horen we nu wel een nieuw woordje. Met leeftijdsgenootjes vergeleken loopt ze inderdaad wat achter...
pi_65989241
quote:
Op donderdag 12 februari 2009 14:48 schreef cattie het volgende:
Ooooh, ze is gewoon lui!
Ik herken het wel een beetje. Ive praat best goed, maar als hij wat wil zegt hij "sap". We hebben besloten dat we niet van commando's houden en reageren pas als hij er netjes om vraagt. Kan hij best (mama, mag ik een beetje sap), maar hij heeft er dan geen zin in.
Ja hallo, herkenning! . Anna moet dus ook netjes vragen. Kan ze idd best (en ik heb het idee dat ze dit op het KDV ook gewoon doet!).
pi_65991760
Hier zijn het ook 'pippen'. En 'pappot' ipv kapot.
pi_65994699
quote:
Op donderdag 12 februari 2009 16:57 schreef Bass-Miss het volgende:
Hier zijn het ook 'pippen'. En 'pappot' ipv kapot.
Kapot was hier heel lang pakok. Hbe het lang zo gelaten omdat het zo lief was. Sinds ie naar de psz gaat is alles gewoon kapot
Liefde
pi_65995289
Mijn peuter was vandaag lekker bezig op de psz. Er waren vandaag 8 kindjes, 4 jongens en 4 meisjes en de kampen waren direct al verdeeld. 's Ochtends met het spelen hadden de meiden rolschaatsen aan. Na het eten mochten de jongens rolschaatsen aan maar de dames waren nogal geirriteerd daarover en toen hebben ze met z'n vieren boos met armen over elkaar tegen de muur aan gezeten
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_65996432
Hihi Vicky!! Ik zie het al voor me! Heerlijk.

Tja en ik moet zeggen dat ik het me best aantrek dat ze gisteren zeiden dat Mahre achterloopt......
Maar het zal wel goed komen.
pi_65996714
quote:
Op donderdag 12 februari 2009 13:24 schreef Tazz het volgende:
Hier kregen we gisteren een opmerking op het KDV over Mahre.
Ze vond haar nu wel heel erg achterlopen met het praten.
Fijn, zo'n plompverloren mededeling. Wat zei jij: "Goh, dat wisten we nog niet!"
Mahre verkeert in goed gezelschap hoor. Mijn zoon ligt ook érg achter met zijn spraakontwikkeling. En echt niet alleen een beetje 'slordig' praten. Voorbeeldje: Ninne = drinken, binnen, klimmen, springen.
Ik heb me er een poosje wel wat zorgen om gemaakt. ik vind het nog steeds wel eens jammer, die praatjes lijken me zo gezellig.
Maar dé opmerking die mij hielp relativeren was er één van mijn directeur: "Hij leert het heus wel. Ken jij iemand die níet kan praten?"
Wij moeten ninnekort binnenkort weer terug naar het CB ivm de spraak. ben benieuwd wat zij suggereren. Behalve dus veel zingen, voorlezen etc.

En Amber!
pi_65996859
Nou weet je dat hebben we ook wel een beetje hoor Moonah, maar toch wat je zegt het lijkt me zo leuk kleine gesprekjes te voeren. Ik snap haar vaak wel dus is het al wel een soort van gesprekje. En heel plompverloren was het niet hoor, ze kwam me even achterna en zei dat ze zich een beetje zorgen maakte omdat ze nu wel heel veel achterstand lijkt te hebben. En dat is niet leuk, hoewel we het zelf wel weten. Wij hebben altijd met alles zoiets ze doet het lekker op haar eigen tempo. CB maakte zich er eigenlijk nog niet druk om de laatste keer. En tja lezen vind Mahre ook wel leuk maar echt voorlezen heeft ze het geduld vaak niet voor. Ze kan niet stilzitten zeg maar, ook dat komt wel.
pi_65999785
quote:
Op donderdag 12 februari 2009 19:34 schreef Lenaatje het volgende:
Wij hebben altijd met alles zoiets ze doet het lekker op haar eigen tempo.
Wij ook.
Je kunt toch niets forceren/afdwingen. Thies vindt boekjes ook erg leuk, maar idd, stilzitten en écht een verhaaltje luisteren, daar heeft hij het geduld niet voor. Hoewel het op de psz wonderwel wél lukt!
Weet je, zo lang mijn kind maar woorden bijleert, alles begrijpt en voor de rest geen bijzondere 'achterstanden' heeft, zal het allemaal wel meevallen, houd ik mezelf maar voor.
Dus tja, helaas geen schattige praatjes, maar wel een erg vrolijk, fantasierijk, dansend, open en spontaan kind.
pi_66000159
Amber

lenaatje ieder kind heeft zijn eigen tempo. ik kreeg zelf van andere mensen te horen dat mijn dochter nog niet kroop of liep dat ze wel heel laat was want ze was 17 maanden met lopen en papa en mama liepen al met 1 jaar. tja nou en? ieder kind zijn eigen tempo. ik snap dat het niet leuk is als ze zoiets zeggen

mijn meisje pakt papa lekker terug
mama van 3 kids!
pi_66000754
Ze zijn gewoon in andere dingen sneller, denk ik maar.
Fons praat ook nog niet goed, wel veel intussen maar moeilijk verstaanbaar. Maar hij liep voor hij 11 maanden was en was voor zijn tweede zindelijk. Tekent al een tijdje auto's, herkent cijfers en alle kleuren en blaast ballonnen als de beste.
pi_66000877
quote:
Op donderdag 12 februari 2009 21:05 schreef Bass-Miss het volgende:
Ze zijn gewoon in andere dingen sneller, denk ik maar.
Fons praat ook nog niet goed, wel veel intussen maar moeilijk verstaanbaar. Maar hij liep voor hij 11 maanden was en was voor zijn tweede zindelijk. Tekent al een tijdje auto's, herkent cijfers en alle kleuren en blaast ballonnen als de beste.
Ja.
Dat doet mijn kind dus ook allemaal nog niet.
Oh jawel, lopen inmiddels wel. met 16 maanden....
pi_66001021
Hij had wel snel tanden, dacht ik..
pi_66001054
Oh ja!
Tnx for reminding me.

Nu het haar nog!
pi_66001088
quote:
Op donderdag 12 februari 2009 21:13 schreef Moonah het volgende:

Nu het haar nog!
Ow, dat begint bij Fons nu pas wat te worden.
pi_66001148
Pfff, dank jullie wel hoor! Eigenlijk weet ik (wij) het ook wel hoor wat jullie omschrijven. En Moonah het is net of je Mahre beschrijft! Ook vrolijk dansen, spontaan. Lekker nieuwsgierig, kan heerlijk in haar uppie spelen met veel fantasie. En tja dat praten, ooit he vragen we of ze alsjeblieft even 5 minuten haar mond wil houden! Dus we moeten er nog maar even van genieten
pi_66004821
quote:
Op donderdag 12 februari 2009 19:29 schreef Moonah het volgende:
Fijn, zo'n plompverloren mededeling. Wat zei jij: "Goh, dat wisten we nog niet!"
Mahre verkeert in goed gezelschap hoor. Mijn zoon ligt ook érg achter met zijn spraakontwikkeling. En echt niet alleen een beetje 'slordig' praten. Voorbeeldje: Ninne = drinken, binnen, klimmen, springen.
Ik heb me er een poosje wel wat zorgen om gemaakt. ik vind het nog steeds wel eens jammer, die praatjes lijken me zo gezellig.
Maar dé opmerking die mij hielp relativeren was er één van mijn directeur: "Hij leert het heus wel. Ken jij iemand die níet kan praten?"
Wij moeten ninnekort binnenkort weer terug naar het CB ivm de spraak. ben benieuwd wat zij suggereren. Behalve dus veel zingen, voorlezen etc.
ik weet nog dat janneke van jessie veel baat heeft gehad bij logopedie-oefeningen. voor haar was 't heel frustrerend dat ze zich niet zo goed kon uitdrukken op een gegeven moment.
pi_66006463
Mahre is inderdaad ook wel heel boos als ze tig keer "die"wil en wij haar niet begrijpen. Ik ga eerst maar eens op zoek naar voorleesboekjes waar plaatjes in de tekst bij staan. Ik begin dan bij lezen en als er een boom getekend is dat Mahre het moet zeggen. Was een tip van de leidster van het kdv. In de bieb kennen ze het niet dus maar eens gaan zoeken. Binnenkort moeten we weer naar het CB dus daar maar eens vragen hoe en wat.
pi_66007109
Dat zijn boeken voor kleuters, pictoboeken. Bijv http://www.infoboek.be/site/materiaallijst.asp?id=239
Jammer dat ze zich niet goed duidelijk kan maken nog. Als je zou willen kun je misschien ook een informatief consult krijgen bij een logopedist? Als ik me goed herinner gaat 't bij 50% vd kinderen vanzelf over, en heeft 50% hulp nodig. Maar een (kinder)logopedist zou meer kunnen zeggen over Mahre zelf waarschijnlijk.
  vrijdag 13 februari 2009 @ 07:31:21 #216
24188 Belana
kloon van belana
pi_66009738
moonah, je weet, Ezra is ook zo'n slome he
alhoewel ie nu, met 2 jr en 7 maanden lijkt te gaan spurten. het praten gaat beter, ook anderen verstaan hem nu en vanmorgen heeft ie op de pot geplast, dus wie weet....
stormy waters...
sailin'
  vrijdag 13 februari 2009 @ 07:34:19 #217
24188 Belana
kloon van belana
pi_66009750
ow en het kdv hier houdt 4 jaar aan als leeftijd dat de kindjes goed te verstaan moeten zijn trouwens, dus nog niks aan de hand met mahre toch?
stormy waters...
sailin'
pi_66009755
En Mikael praat als de beste maar kna nog steeds niet zelf eten zonder dat ik hem daarna onder de douche moet zetten om eten uit zijn oren en de rest van zijn lichaam te wassen
Liefde
pi_66009927
quote:
Op donderdag 12 februari 2009 23:58 schreef poemojn het volgende:
Dat zijn boeken voor kleuters, pictoboeken. Bijv http://www.infoboek.be/site/materiaallijst.asp?id=239
Jammer dat ze zich niet goed duidelijk kan maken nog. Als je zou willen kun je misschien ook een informatief consult krijgen bij een logopedist? Als ik me goed herinner gaat 't bij 50% vd kinderen vanzelf over, en heeft 50% hulp nodig. Maar een (kinder)logopedist zou meer kunnen zeggen over Mahre zelf waarschijnlijk.

Ah dat zocht ik dus zulke boekjes, gaan we dat eerst proberen! Dank je wel!
pi_66009942
quote:
Op vrijdag 13 februari 2009 07:34 schreef Belana het volgende:
ow en het kdv hier houdt 4 jaar aan als leeftijd dat de kindjes goed te verstaan moeten zijn trouwens, dus nog niks aan de hand met mahre toch?
Ach het komt ook vanzelf wel hoor. Het is alleen wel zo dat het haar wel frustreerd dat ze zich niet duidelijk kan maken. Nou is het een opgewonden standje hoor met alles maar dat wij haar niet begrijpen kan leiden tot een uitbarsting, word ze echt heel driftig van.
pi_66009943
Wij hebben soms het idee dat Sara niet goed hoort. Ze vraagt bijvoorbeeld vaak of de TV wat harder mag, ze praat zelf ook heel luid en lijkt woorden verkeerd te verstaan. Kan dit nou ook een geval van oost indisch doof zijn? Hoe zit dat met jullie kindjes?
We willen sowieso aanstaande woensdag even checken bij de HA of haar oren schoon zijn, maar ze heeft in ieder geval geen oorontsteking ofzo (wel heel veel gehad toen ze jonger was, ik heb dat zelf als kind ook veel gehad en heb daar een gehoorbeschadiging aan overgehouden, dus vandaar).
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
  vrijdag 13 februari 2009 @ 08:11:28 #222
190853 RockabeIIa
pi_66009964
Fuente, herken je dingen in haar dan? Het is nooit verkeerd het te laten nakijken.
Ik merk wel dat kleintjes een heel selectief gehoor hebben. Da's niet gelijk doof alhoewel het soms wel zo lijkt.
pi_66009981
Ik herken eigenlijk vooral het geluid harder willen van de TV en dat ze soms woorden verkeerd verstaat/herhaalt. Maar het is lastig om echt te merken of het nou is omdat ze gewoon niet oplet, of vanwege haar gehoor.
Ik laat het wel gewoon checken, voor hetzelfde geld heeft ze gewoon een oor dichtzitten ofzo en dat is snel te verhelpen.
Sara
Merel
Ukje
  vrijdag 13 februari 2009 @ 08:44:02 #224
24188 Belana
kloon van belana
pi_66010368
lastig zulke dingen fuente, ik zou het ook laten checken, dan heb je meer zekerheid
stormy waters...
sailin'
  vrijdag 13 februari 2009 @ 10:43:25 #225
141023 ik80
leer het mij zelf te doen
pi_66013282
Lenaatje, zulke boekjes zijn wel moeilijk voor die kleintjes. Wat je ook kan doen ipv voorlezen is gewoon naar een plaatje kijken en alles gaan benoemen wat je ziet. Misschien kan je er zelfs wel een mini verhaaltje van maken. Zo hoeft het niet lang te duren. Op die manier kan je haar ook uitlokken om woordjes te zeggen.

Fuente, ik zou zelf zoals je het beschrijft twijfelen aan haar gehoor. Zeker omdat de tv harder moet enz. Kan het misschien ook nog zo zijn dat ze jou kopieert? Laten checken is een hele goede beter 10 keer te veel dan 1 keer te weinig zeg ik altijd maar tegen ouders op school.

Ik zal het maar niet over Lotte haar taalgebruik hebben want dat springt erbovenuit, zo zie je wel dat er enorme verschillen zijn.
maar oke Lotte is nog steeds een slechte eter, maaar van de week heeft ze wel gegeten: ananas, gewone aardappel (jippie!!) en snijbonen!
Mama blij zijn er nu 2 groentesoorten die in gaan brocolli en snijbonen...
  vrijdag 13 februari 2009 @ 10:46:14 #226
108648 cattie
lieve moeder
pi_66013357
Fuente, even checken kan nooit kwaad.

Ezra die op het postje plast! Komt hij het binnenkort een keertje voordoen voor Ive? Ive weigert ook maar naar het potje te klijken.
pi_66018545
Dat is niet leuk Tazz en Lenaatje, om zo bevestigd te krijgen dat ze nog niet goed praat. Ik herken het van mijn werk. Daar zijn er regelmatig kinderen die niet goed praten. Daarbij zijn we dan extra bezig met taal. Voorwerpen, foto's, plaatjes bespreken. Maar ook laten praten met een pop, voor veel kinderen werkt dat goed. Tegen een pop zeggen ze dan ineens van alles. Vooral als de pop domme fouten maakt.
Die kletspraatjes zijn wel gezellig, al vertelde de juf van het kdv dat ze Anna al heeft moeten vragen d'r mond te houden of ergens anders te gaan praten. Het scheelt ook zo per kind waar ze snel in zijn. Twee weken geleden was het bij zwemles kijken wie er op mochten voor het diploma. Anna is bijna de oudste van de groep, maar kon niet op. Andere kinderen, soms een half jaar jonger, konden wel afzwemmen. Van kleuren heeft ze geen idee. Ze roept van alles en soms klopt het.

Wat goed Ezra!

Wij hebben leuke boeken van Dick Bruna. Dat zijn geen verhaaltjes, maar alleen tekeningen. We kijken dan wat er op het plaatje staat. Toevallig hadden ze die ook op het cb, dus Anna wist alles precies te benoemen.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
*OUD heilige*
pi_66024850
ik80, ik zat op internet te kijken naar die boekjes maar daar stond inderdaad bij vanaf 4 jaar. En als voorbereiding op leren lezen. En boekjes met allerlei plaatjes hebben we hier wel, en anders de bibilotheek wel. Ik zat al te denken om zelf iets te maken. Een verhaaltje met plaatjes ertussen ofzo. Gisterenavond zei ze wel steeds dingen na. Ik denk dat we het gewoon speels aan gaan pakken tijdens het spelen ofzo. Lief dat jullie zo meedenken!
  vrijdag 13 februari 2009 @ 16:22:12 #229
24188 Belana
kloon van belana
pi_66025405
Zit Anna al op zwemles dan? das toch geen ABC zwemmen al dan neem ik aan?

heej dames, het was weer eens 1 keertje he dat plassen, hij was vanmorgen droog en mijn man heeft hem op het potje gezet en dat ging goed.
Nou ben ik nog steeds niet lekker dus ook geen energie gehad om er vandaag verder aandacht aan te besteden. we proberen het straks weer voor het in bad gaan, you never know!
stormy waters...
sailin'
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie vrijdag 13 februari 2009 @ 17:20:07 #230
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_66027748
quote:
Op vrijdag 13 februari 2009 16:08 schreef Lenaatje het volgende:
ik80, ik zat op internet te kijken naar die boekjes maar daar stond inderdaad bij vanaf 4 jaar. En als voorbereiding op leren lezen. En boekjes met allerlei plaatjes hebben we hier wel, en anders de bibilotheek wel. Ik zat al te denken om zelf iets te maken. Een verhaaltje met plaatjes ertussen ofzo. Gisterenavond zei ze wel steeds dingen na. Ik denk dat we het gewoon speels aan gaan pakken tijdens het spelen ofzo. Lief dat jullie zo meedenken!
in botjes staan zinnen met tekeningetjes in bij bv een boom ofzo
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
pi_66031695
Wat zijn botjes Ynske?
Nou ik liep vanmiddag even de action in, ff snuffelen. En ik kijk altijd naar boekjes voor Mahre en daar heb ik dus boekjes gevonden van Basje en Els en daar staan verhaaltjes in met plaatjes tussen de tekst!! Heb er meteen wat meegenomen!
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie vrijdag 13 februari 2009 @ 19:42:58 #232
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_66032009
quote:
Op vrijdag 13 februari 2009 19:35 schreef Lenaatje het volgende:
Wat zijn botjes Ynske?
Nou ik liep vanmiddag even de action in, ff snuffelen. En ik kijk altijd naar boekjes voor Mahre en daar heb ik dus boekjes gevonden van Basje en Els en daar staan verhaaltjes in met plaatjes tussen de tekst!! Heb er meteen wat meegenomen!
ken je botjes niet?
dat zijn boekjes, welliswaar uit mijn jeugd maar nog vaak in de bieb te vinden

de schrijver is oa Wim Hofman
http://www.marktplaza.nl/(...)-serie-1-7198474.php
http://www.ovinob.be/zingem/index.cfm?aa=Auth:37:29406 hier staan iig een aantal uit serie 2
serie een bestond geloof ik uit 24 boekjes
dit is serie 1 behalve de eerste
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
pi_66032129
Ja die ken ik wel nu ik het plaatje zie maar wist niet hoe ze eruit zagen!! Dank je wel, ga ik die in de bieb zoeken!
Leuk, nu nog kijken of Mahre het geduld heeft boekjes te gaan lezen met papa of mama.
pi_66052052
Het is gewoon babyzwemles Belana. Voor dolfijn diploma's. Je hebt dan exameneisen in de trant van: tegen spetteren kunnen, hoofd onder water, met hulp achteruit lopen, uit het water klimmen, kikkersprong.
*OUD heilige*
pi_66052423
yppy wat leuk. lijkt me echt kei leuk.
helaas wonen wij weer in een dorp waar niks te beleven of te doen is.

wij hebben gisteren een nieuwe cursus gehad: hoe klim ik uit mijn ledikant
dat word speuren naar een gewoon bed
mama van 3 kids!
  zaterdag 14 februari 2009 @ 13:38:13 #236
24188 Belana
kloon van belana
pi_66052492
ah ok yppy zoiets hebben ze hier ook wel geloof ik, peuterzwemmen, maar ik ren al genoeg heen en weer even. Als ie 4 is mag ie op zwemles, net als Liam. alhoewel Ezra het wel geweldig zouu vinden trouwens.
stormy waters...
sailin'
  zaterdag 14 februari 2009 @ 17:37:49 #237
1394 Tazz
Vakmanschap is... *hips*
pi_66058889
Bedankt voor alle reakties. Zoals Lenaatje al zei denken wij zelf wel dat het goed komt.
In het filmpjes topic staat een filmpje van 3 maand geleden, hebben jullie een beetje een idee....
quote:
Op zaterdag 10 januari 2009 20:49 schreef Tazz het volgende:
Zingende peutertjes... nu nog de woordjes en we kunnen naar Idols..

PS, het meisje was net wakker, voor idols gaat ze dan nog wel eerst door de make-up..
  zaterdag 14 februari 2009 @ 21:53:05 #238
11682 Moonah
Jolie femme
pi_66067483
quote:
Op donderdag 12 februari 2009 22:52 schreef bixister het volgende:

[..]

ik weet nog dat janneke van jessie veel baat heeft gehad bij logopedie-oefeningen. voor haar was 't heel frustrerend dat ze zich niet zo goed kon uitdrukken op een gegeven moment.
Ah, ok. Ik vroeg me idd al af of er logopedie is voor zo'n jonge kinderen. We wachten het advies van het CB maar af.
pi_66068008
Kim lijkt er toch eens aan toe te zijn zindelijk te worden! Vandaag 2x aangegeven dat ze moest plassen. Dus hup naar de wc. Gebeurde weinig, maar ok. Toen wilde ze nog even in de blote kont rondlopen. En binnen 5 minuten lag er ineens een drol in de kamer, met een verbaasde, geschrokken Kim ernaast. En dat was vanavond nog een keer zo gegaan.
Wat denken jullie? Zonder luier laten lopen, met kleding aan uiteraard. Beetje koud anders.
Of met luier en dan vaak naar de wc sturen.
  zaterdag 14 februari 2009 @ 22:17:13 #240
11682 Moonah
Jolie femme
pi_66068193
quote:
Op zaterdag 14 februari 2009 22:11 schreef _Ingrid_ het volgende:
En binnen 5 minuten lag er ineens een drol in de kamer, met een verbaasde, geschrokken Kim ernaast.
Dit heb je wel erg grappig opgeschreven!
Het is me wel een poepdag vandaag bij jullie he?

Anyway, als je het trekt (qua schoonmaken/verschonen) zou ik het zonder luier proberen. Maar dat zeg ik zonder enige ervaring op het gebied van zindelijk wordende kinderen...
pi_66070002
quote:
Op zaterdag 14 februari 2009 22:17 schreef Moonah het volgende:

[..]

Dit heb je wel erg grappig opgeschreven!
Het is me wel een poepdag vandaag bij jullie he?

Anyway, als je het trekt (qua schoonmaken/verschonen) zou ik het zonder luier proberen. Maar dat zeg ik zonder enige ervaring op het gebied van zindelijk wordende kinderen...
ik ben grappig vandaag.

ik denk dat ik het van de week ga proberen, zolang tyler nog niet thuis is.
  zondag 15 februari 2009 @ 22:22:53 #242
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_66101113
*even over alles heenwalst*

Na bezoekje van de kinderarts moesten we aantal dingen provoceren omdat arts niet tevreden is met groei etc. hoop op verbetering..

Soja is nog steeds een no go..

Maaarrrrrr

ze kan

KIPPENEI daar waar ze zo heftig op reageerde kanze nu gewoon eten
eindelijk verbetering na zoveel ellende
Engaging Infinite Improbability Drive..
pi_66101141
Evenstar en Arwen
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
  zondag 15 februari 2009 @ 22:25:49 #244
190853 RockabeIIa
pi_66101262
Hey wat een mooi nieuws

van harte evenstar!!
  zondag 15 februari 2009 @ 22:26:40 #245
7554 Spuuglokje
Domestic Goddess
pi_66101303
Wauw wat een goed nieuws _evenstar_! Dat wordt lekker een eitje eten met pasen!
  zondag 15 februari 2009 @ 22:27:40 #246
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_66101370
quote:
Op zondag 15 februari 2009 22:26 schreef Spuuglokje het volgende:
Wauw wat een goed nieuws _evenstar_! Dat wordt lekker een eitje eten met pasen!
  † In Memoriam † zondag 15 februari 2009 @ 22:33:35 #247
37843 lady-wrb
kortaf
pi_66101690
quote:
Op zondag 15 februari 2009 22:22 schreef _evenstar_ het volgende:
*even over alles heenwalst*

Na bezoekje van de kinderarts moesten we aantal dingen provoceren omdat arts niet tevreden is met groei etc. hoop op verbetering..

Soja is nog steeds een no go..

Maaarrrrrr

ze kan

KIPPENEI daar waar ze zo heftig op reageerde kanze nu gewoon eten
eindelijk verbetering na zoveel ellende
wat jammer dat je zo ver weg woont.
ik had arwen graag zijdehoendereitjes aangeboden. dat zijn de lekkerste
  zondag 15 februari 2009 @ 22:34:15 #248
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_66101729
Ik moest ook meteen aan paaseieren denken
Wat fijn evenstar!
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
pi_66102402
Wat fijn Evenstar!
  zondag 15 februari 2009 @ 22:51:52 #250
56471 pinquit
oh my lama!
pi_66102606
wow Evenstar, wat een heerlijkheid!!! wat moet dit heerlijk voelen voor je gefeliciteerd!!!
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
pi_66109027
Evenstar wat een geweldig nieuws
mama van 3 kids!
pi_66109123
goed nieuws Evenstar!!
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_66109259
Arwen

Mikael had zaterdagochtend bij Kevin in bed gelegen en dat konden we hier zaterdagnacht merken
Om 2 uur werd ie wakker: Wil bij jullie in bed tv kijken!! Maar dat feest ging dus mooi niet door. Hij hield het tot 5 uur vol om te brullen (het was niet eens huilen maar echt brullen) en maar roepen: Nou nou nou. Toen was ik het zat en heb hem in de kamer op de bank gezet. Eerst zag ie er de lol nog wel van in maar omdat alles donker en koud was en mama weer in bed ging was de lol er snel vanaf. Hij wilde toen toch maar weer in bed slapen. En dat deed ie, tot 6 uur
Liefde
  maandag 16 februari 2009 @ 07:56:05 #254
24188 Belana
kloon van belana
pi_66109282
evenstar wat een goed nieuws woeiiii
stormy waters...
sailin'
  maandag 16 februari 2009 @ 19:50:34 #255
94046 PM-girl
Is geen haartje betoeterd...
pi_66131703
Wauw evenstar! Wat leuk en fijn!
Ik ben even kwijt of ze ook meel en suiker mag? Anders kun je ook cakejes maken!
...maar weI in de aap gelogeerd :P
*
Ik stuur al sinds oktober 2006 PM's, word ik dan nu PM-woman?
Laat maar: PMS-girl it is.....
  maandag 16 februari 2009 @ 19:57:07 #256
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_66131966
Meel niet ja maismeel en suiker..
oooh jaa ik lkan taartjes gaan maken

hoe stoer
  † In Memoriam † maandag 16 februari 2009 @ 20:13:40 #257
3234 Slaapmeisje
Jompels nog es an toe
pi_66132695
quote:
Op donderdag 12 februari 2009 21:13 schreef Moonah het volgende:
Nu het haar nog!
Herkenbaar herkenbaar Moonah
  maandag 16 februari 2009 @ 20:35:59 #258
94046 PM-girl
pi_66133866
quote:
Op maandag 16 februari 2009 19:57 schreef _evenstar_ het volgende:
Meel niet ja maismeel en suiker..
oooh jaa ik lkan taartjes gaan maken

hoe stoer
Jeej!
*
  maandag 16 februari 2009 @ 20:38:06 #259
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_66133977
Wat goed Evenstar! Fijn voor jou, en voor Arwen .

Verder herken ik het niet, Dean kletst me de oren van het hoofd en hij zingt ook volledige liedjes, compleet met de gebaartjes erbij .

We zijn nu 2 keer naar muziek op schoot geweest en hij vind het echt geweldig. Hij is sws erg gefocust op dansen en op muziek, leuk is dat, vind ik.

Oh en zijn haar he... .
pi_66133983
heerlijk evenstar!!

pff Amber is zo lekker bezig momenteel.. NOT
niet luisteren, discussieren, onderhandelen, zin doordrammen, niet naar bed willen en het ergste van alles.... ze heeft vanmorgen lul tegen een jongetje op de psz gezegd... daar schrok ik wel even van. Ze heeft van de juffen een standje gehad, die waren ook wel even geschrokken...

maar ik ben ook trots op d'r hoor. Ze heeft moeite met de r uitspreken in bijvoorbeeld roze, groen, oranje. Ze is heel erg aan het oefenen, we liggen dan wel weer in een deuk hoor. Daarnaast kent ze een heel boek uit haar hoofd. Vanaovnd was ze ook weer lekker knuffelig. We kijken om 19.00 uur altijd Lingo samen, op het grote bed. Daarstraks lag ze op M's plek. Mama, zegt ze, ik wil bij jou liggen. Komt ze helemaal tegen me aan liggen, arm om me heen, dikke knuffel, neuzen.. zo lief.
En vanmorgen lag door mijn haar te wrijven. Vanavond moest ze ook even mijn buik insmeren met cremmie
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  maandag 16 februari 2009 @ 20:49:50 #261
11682 Moonah
Jolie femme
pi_66134578
quote:
Op maandag 16 februari 2009 20:38 schreef Vivi het volgende:
Hij is sws erg gefocust op dansen en op muziek, leuk is dat, vind ik.
Oh ja! leuk he? Dat heeft Thies ook! Heerlijk, lekker dansen, trommelen, mijn kind heeft echt ritmegevoel.
wat is sws? tikfout?
quote:
Oh en zijn haar he... .
Deze opmerking negeren wij gewoon he Slaapmeisje?

Sterkte met je mondige dame Vicky....
Da's dan weer een voordeel hier, weinig discussie mogelijk!

En Eeeeeeeevenstar!!!!! Super!
  maandag 16 februari 2009 @ 20:50:45 #262
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_66134642
quote:
Op maandag 16 februari 2009 20:49 schreef Moonah het volgende:

[..]

Oh ja! leuk he? Dat heeft Thies ook! Heerlijk, lekker dansen, trommelen, mijn kind heeft echt ritmegevoel.
wat is sws? tikfout?
[..]

Sowieso .
  maandag 16 februari 2009 @ 20:51:50 #263
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_66134710
Oh, en Moonah, wist je dat Einstein tot zijn 4e (!!) geen woord gezegd heeft .
pi_66134795
quote:
Op maandag 16 februari 2009 20:49 schreef Moonah het volgende:

Sterkte met je mondige dame Vicky....
Da's dan weer een voordeel hier, weinig discussie mogelijk!
hier is het af en toe echt niet leuk hoor
Dan zeg ik wat en dan krijg ik als weerwoord MAAR MAAR MAAR

vanmiddag zegt ze tegen me.. oh wat heb je een mooie trui meisje en gaat het goed meisje...
het klinkt schattig hoor.. maar toch..
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  maandag 16 februari 2009 @ 20:56:53 #265
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_66134975
Ja, dat is apart he, van die "ouwelijke" dingen uit zo'n klein bekkie .

Hier is het "Nee hoorrrrr mama"!

En laatst verbaasde hij me toen ik zijn eten neer zette en hij zei "Dank je wewww, mama, Heewwwlijk! " .

Oh, en alles is "Neuk he?! ", want de "L" komt er nog niet zo soepel uit .
pi_66135050
quote:
Op maandag 16 februari 2009 20:56 schreef Vivi het volgende:
Ja, dat is apart he, van die "ouwelijke" dingen uit zo'n klein bekkie .

Hier is het "Nee hoorrrrr mama"!

En laatst verbaasde hij me toen ik zijn eten neer zette en hij zei "Dank je wewww, mama, Heewwwlijk! " :") .

het hoort gewoon niet uit zo'n klein bekkie

hihi die Dean!! Wel lief van hem! Amber zegt ook altijd wel netjes nee hoor mama, nee hoor dankjewel, ja graag of dankjewel mama.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  maandag 16 februari 2009 @ 20:58:36 #267
94046 PM-girl
pi_66135079
Simon ontdekt het meervoud van woorden.

Vovolsen, kruimelsen en vorksen
*
  maandag 16 februari 2009 @ 20:59:20 #268
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_66135113
quote:
Op maandag 16 februari 2009 20:58 schreef Vicky het volgende:

[..]

het hoort gewoon niet uit zo'n klein bekkie

hihi die Dean!! Wel lief van hem! Amber zegt ook altijd wel netjes nee hoor mama, nee hoor dankjewel, ja graag of dankjewel mama.
Ik zat echt met mijn oren te klapperen! Zo van "mijn opvoeding begint vruchten af te werpen "

.
  maandag 16 februari 2009 @ 20:59:26 #269
94046 PM-girl
pi_66135123
quote:
Op maandag 16 februari 2009 20:56 schreef Vivi het volgende:
En laatst verbaasde hij me toen ik zijn eten neer zette en hij zei "Dank je wewww, mama, Heewwwlijk! " .

Oh, en alles is "Neuk he?! ", want de "L" komt er nog niet zo soepel uit .
Ja, dat laatste! Dat hebben we hier ook!
'Neuk met <insert naam>!' zegt hij dan!
*
  maandag 16 februari 2009 @ 20:59:50 #270
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_66135141
quote:
Op maandag 16 februari 2009 20:58 schreef PM-girl het volgende:
Simon ontdekt het meervoud van woorden.

Vovolsen, kruimelsen en vorksen

Wat is een Vovol
  maandag 16 februari 2009 @ 21:00:31 #271
94046 PM-girl
pi_66135177
quote:
Op maandag 16 februari 2009 20:59 schreef Vivi het volgende:

[..]

Wat is een Vovol
Jeweetwel, zo'n bees die kan fieguh!
*
  maandag 16 februari 2009 @ 21:01:17 #272
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_66135231
quote:
Op maandag 16 februari 2009 20:59 schreef PM-girl het volgende:

[..]

Ja, dat laatste! Dat hebben we hier ook!
'Neuk met <insert naam>!' zegt hij dan!
Geinig he! En Dean heeft eind vorige maand een nieuwe kamer gehad en nog steeds als ie zijn ogen open doet roept ie "Papa, Mama! Kijkus! Mooie Kwien kamer!" (van Bliksem McQueen, van Cars ).

Zo lief .
  maandag 16 februari 2009 @ 21:02:05 #273
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_66135275
quote:
Op maandag 16 februari 2009 21:00 schreef PM-girl het volgende:

[..]

Jeweetwel, zo'n bees die kan fieguh!
Oh diieieieieie!!!
pi_66135286
quote:
Op maandag 16 februari 2009 20:59 schreef Vivi het volgende:

[..]

Ik zat echt met mijn oren te klapperen! Zo van "mijn opvoeding begint vruchten af te werpen "

.
dan doe je het iig goed

Ik zeg af en toe tegen M. dat ik Amber naar een heropvoedingscursus ga sturen... soms...... aarrggghhh
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  maandag 16 februari 2009 @ 21:02:44 #275
11682 Moonah
Jolie femme
pi_66135316
Neuk!

Grappig ja, die beleefdheidsvormen. Thies zegt (meestal) zowel bij geven als krijgen "Dang'.
pi_66135354
Lief al die kleine praatjesmakers

Die van mij heeft een blauw oog Ze wilde iets oprapen en kwam net onder haar oog in aanraking met de punt van een stoeltje. Het werd meteen dik met een blauw plekje erop. Ik heb het gekoeld met ijs en een ijsje gegeven voor de schrik. De volgende ochtend was het helemaal blauw onder haar oogje.
Morris schrok er zo van dat hij in huilen uitbarste: 'mama, ik wil niet dat Lis een blauw oogje heeft'.
  maandag 16 februari 2009 @ 21:04:22 #277
94046 PM-girl
pi_66135414
quote:
Op maandag 16 februari 2009 21:02 schreef Moonah het volgende:
Neuk!

Grappig ja, die beleefdheidsvormen. Thies zegt (meestal) zowel bij geven als krijgen "Dang'.
Offtopic, maar ik zag vandaag een sueprleuk krokodillenpak!
*
  maandag 16 februari 2009 @ 21:04:59 #278
11682 Moonah
Jolie femme
pi_66135452
Au Lis. Hier ook een blauwe wang.

PM, wat neuk leuk, die meervoudsvormen!
  maandag 16 februari 2009 @ 21:05:06 #279
94046 PM-girl
pi_66135461
quote:
Op maandag 16 februari 2009 21:03 schreef snoopy het volgende:

Die van mij heeft een blauw oog Ze wilde iets oprapen en kwam net onder haar oog in aanraking met de punt van een stoeltje. Het werd meteen dik met een blauw plekje erop. Ik heb het gekoeld met ijs en een ijsje gegeven voor de schrik. De volgende ochtend was het helemaal blauw onder haar oogje.
Morris schrok er zo van dat hij in huilen uitbarste: 'mama, ik wil niet dat Lis een blauw oogje heeft'.
O wat sneu voor Lis en wat lief van Morris!
*
  maandag 16 februari 2009 @ 21:05:20 #280
11682 Moonah
Jolie femme
pi_66135469
quote:
Op maandag 16 februari 2009 21:04 schreef PM-girl het volgende:

[..]

Offtopic, maar ik zag vandaag een sueprleuk krokodillenpak!
Oeh, waar?
pi_66135475
a gossie die Lis, hoop dat ze er snel vanaf is. en die reactie van Morris is

Die van mij lijkt op een hindoe. Heeft vannacht of vanmorgen haar hoofd gstoten denk ik. Ze heeft precies een plek op haar voorhoofd waar hindoes zo'n stip dragen..
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_66135477
Watskeburt Moonah?
  maandag 16 februari 2009 @ 21:06:53 #283
11682 Moonah
Jolie femme
pi_66135563
quote:
Op maandag 16 februari 2009 21:05 schreef snoopy het volgende:
Watskeburt Moonah?
Tegen bijvulkraantje van verwarming aan gevallen. Niet ernstig verder hoor, was alleen wel even zielig.
  maandag 16 februari 2009 @ 21:07:51 #284
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_66135612
quote:
Op maandag 16 februari 2009 21:03 schreef snoopy het volgende:

Wat zielig! En lief van Morris .
  maandag 16 februari 2009 @ 21:08:02 #285
94046 PM-girl
pi_66135621
quote:
Op maandag 16 februari 2009 21:05 schreef Moonah het volgende:

[..]

Oeh, waar?
Intertoys, maar hier kopen ze speciaal in, dat is niet standaard voor alle Intertoysen
Sneu van Thies zijn wangetje!
*
pi_66135725
Arme blauwe plekken.

Bij 'onze' intertoys hadden geen krokodillen PM, heb nog staan zoeken.

Wat keigaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaf dat Arwen eieren mag eten. Supernieuws met Pasen in het vooruitzicht.
*OUD heilige*
  † In Memoriam † maandag 16 februari 2009 @ 21:21:23 #287
3234 Slaapmeisje
Jompels nog es an toe
pi_66136444
Milo is erg taalgericht en kletst ons nu de oren van onze kop. En dat terwijl hij pas sinds september vorig jaar zijn eerste woordje zei. Nu is zijn vocabulaire zeker 400 woorden en hij maakt erg lange zinnen als "opa en oma hebben ook kaarsjes. Echt ongelovelijk. Het spjaakgebjek kennen we hier trouwens ook hoor. Milo ging laatst zelf in een hoek van de kamer zitten en zei: Mino in de woek

De driftbuien zijn hier trouwens in volle glorie begonnen. Gisteravond aan tafel was het een compleet drama. Hij heeft tijdens de gehele maaltijd lopen schreeuwen, huilen (met zo'n zielig trillend lipje) en drammen. Pffff het was even doorbijten en vandaag gaat het gelukkig alweer beter. Wat een dramaqueen is het zeg
pi_66137883
Lis kan ook aardig kletsen en ik vind het suf van mezelf dat ik dan ook vaak verwacht dat ze wel even vertelt wat er aan de hand is ipv zich op de grond te werpen en te doen alsof de wereld vergaat. Maar ze is natuurlijk pas 2
  maandag 16 februari 2009 @ 21:46:53 #289
190853 RockabeIIa
pi_66138056
Nou, dat heb ik ook. Hij kan bijv. best zeggen dat ie drinken wil maar nee ij begint gewoon maar wat te krijsen en heel hard traantjes te persen.... Daar kan ik echt niet tegen!
pi_66139184
Even heel wat anders. Is het echt zo vreemd dat Kim soms overdag slaapt? Zo'n 2 uurtjes.
pi_66139244
Anna slaapt alleen 2 uur als ze naar een feestje oid moet. Anders is ze sneller wakker.
*OUD heilige*
  maandag 16 februari 2009 @ 22:13:52 #292
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_66139646
Ik vind het niet vreemd hoor, ik zou het zelf ook nog wel willen .
pi_66139746
quote:
Op maandag 16 februari 2009 22:13 schreef Vivi het volgende:
Soms is het ook wel lekker idd. Even rust. Ze kan ook wel zonder, gebeurt vaak genoeg.
Bah, waarom moeten mensen ook overal commentaar op hebben?
  † In Memoriam † maandag 16 februari 2009 @ 22:16:03 #294
3234 Slaapmeisje
Jompels nog es an toe
pi_66139770
Sterker nog, ik ga op mijn mamadag nog heel vaak zelf ook even slapen als Milo zijn middagdutje doet
  † In Memoriam † maandag 16 februari 2009 @ 22:18:10 #295
3234 Slaapmeisje
Jompels nog es an toe
pi_66139896
Ingrid, ik ben au-pair geweest voor een tweeling van 3,5 jaar en die moesten van hun mama verplicht elke dag een middagslaapje doen. Meestal gingen ze wel slapen, soms ook niet en dan zat ik net zolang in hun slaapkamer tot ze in slaap waren. Als Kim er behoefte aan heeft, gewoon lekker een slaapje laten doen toch? Het is natuurlijk ook best heel spannend in jullie gezinnetje nu en dan is het voor Kim alleen maar goed om ook even haar momentje slaap te pakken om tot rust te komen.
  maandag 16 februari 2009 @ 22:24:45 #296
11682 Moonah
Jolie femme
pi_66140309
quote:
Op maandag 16 februari 2009 22:16 schreef Slaapmeisje het volgende:
Sterker nog, ik ga op mijn mamadag nog heel vaak zelf ook even slapen als Milo zijn middagdutje doet
Ik ook hoor, zónder rode wangen!

Ingrid, lekker laten kletsen. Ik krijg regelmatig kinderen in de groep (die zijn dan dus net 4...) die nog maar nét van hun middagslaap af zijn. Heus, niets van aantrekken. Kim geeft zelf aan wat zij nodig heeft.
  † In Memoriam † maandag 16 februari 2009 @ 22:29:50 #297
3234 Slaapmeisje
Jompels nog es an toe
pi_66140600
Wat fijn om te lezen dat ik niet het enige "slaapmeisje" ben Moonah
pi_66142408
quote:
Op maandag 16 februari 2009 22:13 schreef Vivi het volgende:
Krijsen of slapen?

Lis slaapt thuis 2 uurtjes 's middags. Op de creche lukt het niet. Ik denk dat het daar te druk voor haar is.
  maandag 16 februari 2009 @ 23:06:15 #299
593 sjak
Juffie Bloem
pi_66142528
Jet kan thuis en op de creche heerlijk liggen tukken (soms wel 3 uur en dan 's avonds gewoon weer ). Ik hoop dat ze dat nog even volhoudt, ik doe namelijk graag mee Het jammere is dat Stijn niet zo van slapen houdt...
Lekker douchen!
  dinsdag 17 februari 2009 @ 06:23:03 #300
24188 Belana
kloon van belana
pi_66147295
quote:
Op maandag 16 februari 2009 21:44 schreef snoopy het volgende:
Lis kan ook aardig kletsen en ik vind het suf van mezelf dat ik dan ook vaak verwacht dat ze wel even vertelt wat er aan de hand is ipv zich op de grond te werpen en te doen alsof de wereld vergaat. Maar ze is natuurlijk pas 2
dat is heel herkenbaar van Liam nog, die praatte ook al heel snel heel goed en dan zie je ze voor meer aan dan ze zijn Ik merk nu duidelijk het verschil met Ezra die veel langer "klein" blijft doordat ie niet zo goed praat.

Liam heeft trouwens ook middagtukkies gedaan tot ie 4 was hoor en ook toen ie net op school zat deed ie nog wel eens een tuk als ie thuis kwam. kinderen zijn verschillend. Ezra heeft altijd veel minder slaap nodig gehad, 's middags vaak maar 1,5 uur, terwijl Liam 3 tot 4 uur achter elkaar sliep
stormy waters...
sailin'
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')