DE OP IS HIER TE VINDEN! 
quote:John Goossens verruilt Ajax voor NEC. De aanvaller bereikte zaterdag overeenstemming over een contract dat hem tot de zomer van 2013 aan de club uit Nijmegen bindt, meldt de Telegraaf.
NEC wist in de strijd om de diensten van de vleugelaanvaller af te rekenen met FC Twente. Goossens bereikte donderdag al een persoonlijk akkoord met de club uit Enschede maar maakt nu toch de overstap naar Nijmegen.
De 20-jarige aanvaller is de tweede speler van Ajax die in de huidige transferperiode de overstap maakt naar Nijmegen. Eerder werd Dennis Rommedahl op huurbasis vastgelegd door NEC.
De in Heemstede geboren vleugelaanvaller speelde dit seizoen zijn wedstrijden voor Jong Ajax
wat had ik er dan van moeten maken? Ajax: Pannekoeken restaurant, nu openhuis?quote:
Zoiets jaquote:Op maandag 2 februari 2009 08:36 schreef Mangoworks2002 het volgende:
[..]
wat had ik er dan van moeten maken? Ajax: Pannekoeken restaurant, nu openhuis?
Wie was die gene die verteldequote:Op maandag 2 februari 2009 08:39 schreef koningdavid het volgende:
Pannenkoekeeeeeen.
Die knurft zouden ze zijn salaris moeten afpakken.quote:Op maandag 2 februari 2009 08:42 schreef jorienvdherik het volgende:
[..]
Wie was die gene die vertelde
het is maar een spelletje hoor
Ja waarom zouden we twijfelen aan een goede overwinning morgen. Ajax speelt thuis, en Heracles mist Ricky van de Berg.. Denk dat een nulletje of 5 wel moet lukkenquote:Op maandag 2 februari 2009 08:55 schreef Roycoooooo het volgende:
Lekkere pannenkoeken!
Die steward ook; het is maar een spelletje! Morgen de kater maar weg spoelen door een goede overwinning...!
Ja was jammerquote:Op maandag 2 februari 2009 08:55 schreef Roycoooooo het volgende:
Lekkere pannenkoeken!
Die steward ook; het is maar een spelletje! Morgen de kater maar weg spoelen door een goede overwinning...!
3? Wel 7 johquote:Op maandag 2 februari 2009 08:37 schreef jorienvdherik het volgende:
Morgen 3-0 + denk ik ?
10! 10! 10!quote:
Zit op school tot 11 uur naast de ArenA dan moet ik om 3 uur weer op school zijn voor een half uurtje (is aanwezigheidsplicht)quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Verdomde eigenwijs
Viva la afca
Al 5 jaar achter elkaar geen kampioen dan?quote:Op maandag 2 februari 2009 09:36 schreef Devz het volgende:
Het is mogelijk, het gaat alleen niet gebeuren.
Helaas wel.quote:Op maandag 2 februari 2009 09:42 schreef jorienvdherik het volgende:
[..]
Al 5 jaar achter elkaar geen kampioen dan?
quote:Cruijff: Het is in- en intriest
maandag 02 februari, door sv, Amsterdam, 10:24u, De Telegraaf
Terug na een maand Afrika ben ik meteen met de neus op de feiten gedrukt. Alle zaken waar ik het de afgelopen jaren over gehad heb, vallen nu samen. Helaas in negatieve zin.
Wat leiderschap in het Nederlandse topvoetbal betreft, was het deze week weer de beurt aan PSV. Na FC Utrecht en Feyenoord, verdween ook daar de trainer. En kom je voor de zoveelste keer tot de conclusie dat het zo verschrikkelijk jammer is dat Nederland op het gebied van organisatie en management zover achterloopt. Na zo veel slechte voorbeelden komen we maar geen stap verder.
Eerlijk gezegd weet ik niet wat het is. Het is een situatie die de prestaties aantast, de sfeer negatief beïnvloedt en je komt er niet verder mee. Toch wordt de boel de boel gelaten. Het is in- en intriest.
Omdat het aan de top niet goed zit, zie je nu ook hoe de kwaliteit wordt aangetast. Ik kan het elke keer opnieuw aanstippen, maar technisch en tactisch is het Nederlandse voetbal hard hollend achteruitgegaan. In plaats van er iets aan te doen, hoor ik nu allerlei verhalen dat het weliswaar minder is geworden, maar dat we er meer spanning voor terug hebben gekregen. Als je zoiets hoort, is dat eigenlijk ook in- en intriest.
Kijk naar de ranglijst van de eredivisie en je ziet dat met nog veertien wedstrijden te gaan de competitie eigenlijk al beslist is. Wat nou spanning, als je nu bijna wekelijks ziet dat de traditionele topclubs niet meer in staat zijn om wedstrijden te domineren? Dat ze niet in staat zijn om technisch en tactisch een acceptabel niveau te halen.
En maar roepen dat het met de opleiding goed zit en dat we met z’n allen goed bezig zijn. Wie neemt nou wie in de maling? Kijk naar de wedstrijden, kijk naar de spelers in het veld en je ziet gewoon dat het niet goed is. Technisch is het niet goed en als je het positiespel goed analyseert, dan blijkt vrijwel ieder onderdeel van dat veelomvattende begrip onvoldoende uitgevoerd te worden.
Intussen blijft iedereen maar tegen elkaar roepen, hoe goed we het wel niet doen. Je ziet deze instelling op alle fronten terug. Zoals het nieuws dat Nigel de Jong voor een recordbedrag aan Manchester City is verkocht. Net als Rafael van der Vaart mocht hij voor zo’n 2 miljoen euro bij Ajax vertrekken. Niet omdat de club het geld nodig had, maar omdat ze niet goed genoeg werden bevonden. Net als Van der Vaart is inmiddels ook De Jong voor zo’n beetje het tienvoudige doorverkocht.
Als je al deze zaken op een rij zet, dan wordt je dus niet vrolijk. Zowel sportief, organisatorisch als zakelijk levert het Nederlandse voetbal enorm in. Het ergste is nog dat iedereen elkaar wijsmaakt dat het best meevalt en dat we eigenlijk heel goed bezig zijn.
Ik word daar niet vrolijk van.
Maar vergeet niet dat ook Ajax nog tegen Twente en PSV moet, ook nog tegen AZ, daar moet Ajax ook maar zo zien te winnen. Het is idd nog te vroeg om op te geven, 9 punten is te overbruggen, maar er ook niet vanuit gaan dat Ajax zomaar even de punten pakt. Want morgen tegen Heracles moet Ajax gewoon winnen (op papier) maar de tijd dat Ajax dit soort clubs oprolt met 7-0 is allang voorbij.quote:Op maandag 2 februari 2009 10:10 schreef Dvm86 het volgende:
Wat een mentaliteit hier zeg, gewoonweg beschamend. Ja, het kampioenschap is ver weg, maar zeker niet onmogelijk en afhankelijk van diverse factoren.
Wie garandeert dat AZ bestand is tegen de druk die langzamerhand zal toenemen? Daarnaast kan Ajax zet zo goed als AZ opeens de sterren van de hemel gaan spelen, bij AZ is het ook heel plotseling gaan kopen. Het zou verder ook goed mogelijk zijn dat AZ in een dipje raakt, de afgelopen paar wedstrijden speelden ze al minder dan voorheen. Verder moet AZ gewoon nog tegen PSV, Heerenveen en Twente. Drie clubs die allemaal in staat zijn om het AZ zeer moeilijk te maken. Nadat PSV door AZ uitgeschakeld werd in de beker en de eerste competitiewedstrijd van AZ verloor, zullen ze nu thuis wel alles op alles zetten om ze te pakken. Met Stevens weg, Afellay in supervorm en een winst tegen de Graafschap is er best een reeele kans dat PSV AZ zal verslaan.
Daarnaast moet Ajax thuis nog tegen AZ; een verlies tegen PSV zou ons op 6 punten achterstand zetten. Als Ajax de komende relatief makkelijke wedstrijden wint, dan kun je er van uitgaan dat ze alles op alles zullen zetten om AZ te verslaan in de Arena. Daarnaast zal het team tegen die tijd ook veel beter op elkaar ingespeeld zijn (met name de verdediging).
Ten slotte speelde Ajax echt niet slecht tegen Heerenveen; als ze hadden gewonnen weet ik zeker dat de wedstrijd vergeleken zou worden met de wedstrijd tegen NEC. Wat ik wil aangeven is dat het jammer is dat we tegen Heerenveen verloren, maar dat het spel zeker niet slecht te noemen was en dus geen negatief toekomstperspectief biedt.
The bottom-line is dus dat het moeilijk zal zijn, maar dat het kampioenschap nog verre van verloren is en dat de depressieve boevenbende hier best wel eens wat positiever mag zijn. Ook al zouden we het kampioenschap niet winnen, je bent blind als je geen stijgende lijn in dit elftal ziet.
Alles is mogelijk, maar vergeet niet dat ook wij nog pittige wedstrijden krijgen waarin we zeker weten punten laten liggen. Daarnaast hangt je hele verhaal van de "als"-en aan elkaar, en je weet zelf ook wel dat er nog misschien 0.5% kans is dat je kampioen gaat worden.quote:Op maandag 2 februari 2009 10:10 schreef Dvm86 het volgende:
The bottom-line is dus dat het moeilijk zal zijn, maar dat het kampioenschap nog verre van verloren is en dat de depressieve boevenbende hier best wel eens wat positiever mag zijn. Ook al zouden we het kampioenschap niet winnen, je bent blind als je geen stijgende lijn in dit elftal ziet.
We hebben nu al net zoveel verloren als heel vorig seizoen, het voetbal is niet om aan te zien, we staan 9 punten achter AZ en zelfs (hahahah, het gaat super slecht met die kutboerenquote:je bent blind als je geen stijgende lijn in dit elftal ziet.
Eens. Mensen die nog steeds de blinde optimist uithangen zijn nogal.............naief.quote:Op maandag 2 februari 2009 10:41 schreef HeatWave het volgende:
[..]
We hebben nu al net zoveel verloren als heel vorig seizoen, het voetbal is niet om aan te zien, we staan 9 punten achter AZ en zelfs (hahahah, het gaat super slecht met die kutboeren) PSV staat nog maar 6 punten achter ons.
Je bent blind als je niet ziet dat het wederom een verloren kutseizoen is waar geen enkele hoop op verbetering zichtbaar lijkt!
Als we dit seizoen dus geen kampioen worden is het een record voor Ajax qua slechte resultaten....
Er stond ook een vrij vernietigend stuk in de spits vandaag, dat het onder MvB ook nog steeds een teringzooi is bij Ajax.
Maar het gaat toch helemaal niet zo slecht? Wij zijn Ajax, wij zijn de beste!
Amen.quote:Op maandag 2 februari 2009 10:41 schreef HeatWave het volgende:
[..]
We hebben nu al net zoveel verloren als heel vorig seizoen, het voetbal is niet om aan te zien, we staan 9 punten achter AZ en zelfs (hahahah, het gaat super slecht met die kutboeren) PSV staat nog maar 6 punten achter ons.
Je bent blind als je niet ziet dat het wederom een verloren kutseizoen is waar geen enkele hoop op verbetering zichtbaar lijkt!
Als we dit seizoen dus geen kampioen worden is het een record voor Ajax qua slechte resultaten....
Er stond ook een vrij vernietigend stuk in de spits vandaag, dat het onder MvB ook nog steeds een teringzooi is bij Ajax.
Eerlijk maar waarquote:Op maandag 2 februari 2009 10:41 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Cruijff is in- en intriestquote:
Ach, wie weet stunten jullie wel, Ajax is niet in goede doen en zlefs tegen een kleinere club zie ik ons wel punten morsen...quote:
Waarom, het is een gratis krantje hoor....quote:Op maandag 2 februari 2009 10:48 schreef BliksemSchigt het volgende:
Post dat artikel vande Spits
dan maar eens, HW. Ben wel errug benieuwd naar welke teringzooi er bedoelt wordt.
Moet jij wat van zeggen.quote:Op maandag 2 februari 2009 10:50 schreef jorienvdherik het volgende:
[..]
Moet je nu een club kiezen jongen
Nou, je neemt er enorm veel van aan en je baseert je mening op de toestand van Ajax er ook over, dus ik ben wel erg benieuwd naar wat er in staat zodat ik kan lezen hoe en waar zij een teringzooi bij Ajax zien momenteel.quote:Op maandag 2 februari 2009 10:52 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Waarom, het is een gratis krantje hoor....
OMG, dat je het nog je vingers uit krijgtquote:Op maandag 2 februari 2009 10:50 schreef jorienvdherik het volgende:
[..]
Op spitsnet.nl kun je het digitaal lezenquote:Op maandag 2 februari 2009 10:54 schreef BliksemSchigt het volgende:
[..]
Nou, je neemt er enorm veel van aan en je baseert je mening op de toestand van Ajax er ook over, dus ik ben wel erg benieuwd naar wat er in staat zodat ik kan lezen hoe en waar zij een teringzooi bij Ajax zien momenteel.
Niet iedereen is zo pauper dat ie dagelijks in de trein zit om gratis krantjes te lezenquote:Op maandag 2 februari 2009 10:52 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Waarom, het is een gratis krantje hoor....
Dat lees je verkeerd, ik meldde dat alleen omdat het gewoon overal begint door te dringen, ik heb mijn "mening" daar niet op gebaseerd, die is ongewijzigd vergeleken met wat ik hier gisteren allemaal gepost heb.quote:Op maandag 2 februari 2009 10:54 schreef BliksemSchigt het volgende:
[..]
Nou, je neemt er enorm veel van aan en je baseert je mening op de toestand van Ajax er ook over, dus ik ben wel erg benieuwd naar wat er in staat zodat ik kan lezen hoe en waar zij een teringzooi bij Ajax zien momenteel.
Moet toch een beetje hoop hebben.. zoals al die jaren... en helaas is het slechte spel van Ajax bij mij allang gewend na al die jaren wanbeleid. Als ik me ziek moet maken over elke wedstrijd die Ajax kut speelt, nee dankje.quote:Op maandag 2 februari 2009 10:58 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Dat lees je verkeerd, ik meldde dat alleen omdat het gewoon overal begint door te dringen, ik heb mijn "mening" daar niet op gebaseerd, die is ongewijzigd vergeleken met wat ik hier gisteren allemaal gepost heb.
Mijn mening mbt Ajax is dat het verrot gaat dit seizoen, en ik snap echt niet dat er nu nog mensen heerlijk positief doen. Het is een blamage voor de mooiste club ter wereld hoe het gaat, en ik ben blijkbaar (ja hap maar) de enige in dit topic die het echt iets kan verrotten, de enige die er ziek van is. De rest vind het allemaal wel leuk en viert het verlies als een kampioenschap ofzo...
(jaja, dat laatste is een raar stukje, maar ik vind het achterlijk dat er mensen nog steeds hosanna roepen en vinden dat het niet zo slecht gaat).
Alles kan ja. En ja, ik HOOP ook dat het lukt hoor. Maar ik zie het niet gebeuren, we spelen (uitzonderingen van soms een half uurtje) al het hele seizoen beroerd voetbal hoor.quote:Op maandag 2 februari 2009 11:02 schreef Jnk18 het volgende:
[..]
Moet toch een beetje hoop hebben.. zoals al die jaren... en helaas is het slechte spel van Ajax bij mij allang gewend na al die jaren wanbeleid. Als ik me ziek moet maken over elke wedstrijd die Ajax kut speelt, nee dankje.
En kampioenschap kan zeker nog hoor.. Stonden wij/az toen niet 9/12 punten voor op PSV en werde ndie kut boeren gewoon kampioen? (niet dat ik erin geloof maar het kan zeker)
Nee, die hebben AZ en Twente wel inderdaadquote:Op maandag 2 februari 2009 11:06 schreef Chadi het volgende:
Dat zien ze allemaal maar je hebt niet beter voor handen. Je kan daar wel een fantasie opstelling op los laten .. We zetten Seedorf en Kaka op het middenveld en Torres in de spits Samen met Messi .. NIKS NADA NOPPES. Je hebt niks en je moet het maar doen met wat je hebt. je hebt geen Messi.. je hebt geen Kaka of seedorf en ook geen Torres .. je hebt Cvitanisch .. Gabri en Urby.
Die trainers zitten daar stuk voor stuk langer dan bij ons. En krijgen stuk voor stuk de tijd om op te bouwen. Bij ons gaat iedere winterstopp een trainer de deur uit en komt de opvolger weer met een nieuw plan.quote:Op maandag 2 februari 2009 11:11 schreef HeatWave het volgende:
Ik ben het deels best met je eens hoor. Maar ploegen als Groningen en Heerenveen moeten het allemaal met nog minder middelen doen, worden door ONS leeggekocht maar winnen wel van ons.
Hoe kan DAT dan precies?
Ajax heeft geen ingespeeld team en ook geen tijd gehad om er een ingespeeld team van te maken. Twente en AZ hebben alle tijd gekregen om op te bouwen. Vorig jaar was het NAC en jaar erop zal het wel Heerenveen zijn omdat die de tijd krijgt om op te bouwen.quote:Op maandag 2 februari 2009 11:14 schreef BertMaalderink het volgende:
[..]
Nee, die hebben AZ en Twente wel inderdaad
Een Feyenoorder, die heeft recht van spreken als hij dit zegt. Hoe kan je nou beweren dat Ajax niets heeft? En dat ze het maar moeten doen met de spelers die ze hebben? Dit is gewoon kampioensmateriaal, alleen komt het er weer eens niet uit.
Wanneer was het laatste ontslag van een trainer bij al die ploegen?quote:Op maandag 2 februari 2009 11:20 schreef HeatWave het volgende:
Oh ja, die Sollied zit idd al eeeeuwen in Heerenveen, je hebt gelijk.
Voetbal is geen spelletje op basis van het geldprincipe. Kijk naar Man City. Kijk naar Barcelona vorig seizoen. Er zijn genoeg grotere ploegen in Europa die tegen zeperds aanlopen, met een veel groter budget dan Ajax.quote:Op maandag 2 februari 2009 11:11 schreef HeatWave het volgende:
Ik ben het deels best met je eens hoor. Maar ploegen als Groningen en Heerenveen moeten het allemaal met nog minder middelen doen, worden door ONS leeggekocht maar winnen wel van ons.
Hoe kan DAT dan precies?
Sja, misschien denken ze daar wel eens na voor ze iemand aanstellen he? Na het Oranje debacle had IK die trainer iig niet de 100% volmacht gegeven. Totaal onervaren als clubtrainer met de beste spelers van Nederland het voor elkaar krijgen wel 2-3 goeie en voor de rest waardeloze wedstrijden spelen.quote:Op maandag 2 februari 2009 11:22 schreef Chadi het volgende:
[..]
Wanneer was het laatste ontslag van een trainer bij al die ploegen?
Weet je het antwoord echt niet? Jarenlang wanbeleid. Als je spelers als Kennedy, Delorge en Colin aantrekt, denk ik niet dat het zo verrassend is dat je geen kampioen wordt. Daarnaast nog eens een scoutingsapparaat dat drie keer niets presteert.quote:Op maandag 2 februari 2009 11:11 schreef HeatWave het volgende:
Hoe kan DAT dan precies?
Ooh?quote:
Dat is precies wat er nu aan de hand is. Daar heb je tijd voor nodig. En een lange termijn beleid zodat je organisatorisch wat neer kan zetten waar je de vruchten later van kan plukken.quote:Op maandag 2 februari 2009 11:23 schreef BliksemSchigt het volgende:
[..]
4 jaar complete bagger werk je niet weg in 6 maanden tijd, ook al had het grootste gedeelte dat verwacht.
Dus haal je Oleguer en Sno, geeft Sno 1.1 miljoen euro... jaja, mooie lange termijnplanning idd.quote:Op maandag 2 februari 2009 11:29 schreef Chadi het volgende:
[..]
Dat is precies wat er nu aan de hand is. Daar heb je tijd voor nodig. En een lange termijn beleid zodat je organisatorisch wat neer kan zetten waar je de vruchten later van kan plukken.
Spanje, Italië, Frankrijk, Portugal, Engeland (niet gekwalificeerd voor het EK en op het WK Argentinië en Brazilië) hadden allemeel veel sterkere selecties. Oranje is gewoon subtop op een EK of WK, voor de top komen we achterin veel en veel tekort in vergelijking met de toplanden.quote:Op maandag 2 februari 2009 11:32 schreef HeatWave het volgende:
Bij Oranje had ie echt de wereldtop tot zijn beschikking en zelf toen kreeeg ie de ploeg niet aan het voetballen.
quote:Op maandag 2 februari 2009 11:26 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Sja, misschien denken ze daar wel eens na voor ze iemand aanstellen he? Na het Oranje debacle had IK die trainer iig niet de 100% volmacht gegeven. Totaal onervaren als clubtrainer met de beste spelers van Nederland het voor elkaar krijgen wel 2-3 goeie en voor de rest waardeloze wedstrijden spelen.
De mensen die hij allemaal heeft opgeroepen voor het Nederlands elftal is echt achterlijk, en bij Ajax doet ie precies hetzelfde! De jong in de spits, Sno, Oleguer etc etc..
Echt, ik hoop dat jullie me over een tijdje allemaal KEIHARD kunnen uitlachen hier hoor, dat hoop ik oprecht..
Je hebt het EK gemist vorig jaar? Maar het is natuurlijk de schuld van MvB dat er zoveel blessures waren aan het begin van het seizoen. Ik heb vertrouwen dat van Basten er wel komt met Ajax, is het niet dit seizoen dan wel het volgende. Voor ik het vergeet, die 1.1 miljoen van Sno zit een half jaar Celtic bij en daar verdiende hij dik geld.quote:Op maandag 2 februari 2009 11:32 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Dus haal je Oleguer en Sno, geeft Sno 1.1 miljoen euro... jaja, mooie lange termijnplanning idd.
KJH laten gaan halverwege je seizoen, denk je dat Suarez blijft? En ja, zou jij nu nog naar Ajax gaan na 5 jaar dit?
Ajax had verdomme een ervaren, bekende trainer moeten aanstellen. Hiddink, van Gaal weet ik het! Niet iemand die het nog nooit gedaan heeft en, erger, bewezen heeft er een potje van te maken. Bij Oranje had ie echt de wereldtop tot zijn beschikking en zelf toen kreeeg ie de ploeg niet aan het voetballen.
KJH was weg voor dat geld. Of je vergooit je centen door hem te houden! Suarez gaat ook wel weer en daarom heb je beleid nodig voor de langere termijn zodat je zulke verliezne op kan vangen.quote:Op maandag 2 februari 2009 11:32 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Dus haal je Oleguer en Sno, geeft Sno 1.1 miljoen euro... jaja, mooie lange termijnplanning idd.
KJH laten gaan halverwege je seizoen, denk je dat Suarez blijft? En ja, zou jij nu nog naar Ajax gaan na 5 jaar dit?
Ajax had verdomme een ervaren, bekende trainer moeten aanstellen. Hiddink, van Gaal weet ik het! Niet iemand die het nog nooit gedaan heeft en, erger, bewezen heeft er een potje van te maken. Bij Oranje had ie echt de wereldtop tot zijn beschikking en zelf toen kreeeg ie de ploeg niet aan het voetballen.
Lachen met jouquote:Op maandag 2 februari 2009 10:50 schreef jorienvdherik het volgende:
[..]
Een seizoen waarschijnlijk weer zonder prijzen, lijkt me toch een verloren seizoen?quote:Op maandag 2 februari 2009 12:28 schreef Mangoworks2002 het volgende:
het is geen verloren seizoen omdat we weer geen kampioen worden. De troep van een aantal jaar wanbeleid is niet zomaar weg. Ik heb het vertrouwen dat marco en danny een goede organisatie op kunnen zetten, echter moeten ze er wel de tijd en ruimte voor krijgen.
Gast, er is nu twee keer in dit topique iets tegen je gezegd over open deuren...quote:Op maandag 2 februari 2009 12:30 schreef jorienvdherik het volgende:
[..]
Een seizoen waarschijnlijk weer zonder prijzen, lijkt me toch een verloren seizoen?
Tegen Fiorentina reken ik nergens op, kan alleen maar meevallenquote:Op maandag 2 februari 2009 12:38 schreef Chadi het volgende:
Ik hoop ze snel weer compleet te krijgen zodat ze ingespeeld raken voor de klus tegen Fiorentina
Ik ook niet echt. Hoop er wel op. Kunnen die jongens meer ervaring op doen. En kan het geheel gaan groeien.quote:Op maandag 2 februari 2009 12:40 schreef Urquhart het volgende:
[..]
Tegen Fiorentina reken ik nergens op, kan alleen maar meevallen
Voor mij kan het alleen maar meevallen, ik hou rekening met twee keer een pak slaagquote:Op maandag 2 februari 2009 12:40 schreef Urquhart het volgende:
[..]
Tegen Fiorentina reken ik nergens op, kan alleen maar meevallen
Sja, dat hoeft niet. Maar laten we voor de verandering eens met een normale opstelling beginnen. Geen gekloot, gewoon de juiste 11 op de juiste plek.quote:Op maandag 2 februari 2009 12:46 schreef thewishmaster het volgende:
[..]
Voor mij kan het alleen maar meevallen, ik hou rekening met twee keer een pak slaag.
En al helemaal niet 4-3-3 met Sulejmani ook nog eens op 10. Dan speel je praktisch met vier aanvallers en wordt het middenveld helemaal weggespeeld.quote:Op maandag 2 februari 2009 12:48 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Sja, dat hoeft niet. Maar laten we voor de verandering eens met een normale opstelling beginnen. Geen gekloot, gewoon de juiste 11 op de juiste plek.
En wat zijn dan de juiste elf?quote:Op maandag 2 februari 2009 12:48 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Sja, dat hoeft niet. Maar laten we voor de verandering eens met een normale opstelling beginnen. Geen gekloot, gewoon de juiste 11 op de juiste plek.
Gast, die meting van het salaris van Sno gaat nog voor de helft van Celtic.quote:Op maandag 2 februari 2009 11:32 schreef HeatWave het volgende:
[..]
En een logisch wisselbeleid is ook geen overbodige luxequote:Op maandag 2 februari 2009 12:48 schreef HeatWave het volgende:
[..]
puin ruimen doe je niet in een paar maanden....quote:Op maandag 2 februari 2009 12:30 schreef jorienvdherik het volgende:
[..]
Een seizoen waarschijnlijk weer zonder prijzen, lijkt me toch een verloren seizoen?
Stekelenburgquote:
Dan zou het handig zijn als je wissels had die de wedstrijd om kunnen gooien. Een echte stormram, en geen half lijk ala Urzaiz zou nu goed zijn. Een type beuken en scoren zeg maarquote:Op maandag 2 februari 2009 12:53 schreef Urquhart het volgende:
[..]
En een logisch wisselbeleid is ook geen overbodige luxe
Snoquote:Op maandag 2 februari 2009 13:10 schreef Triptamine het volgende:
[..]
Dan zou het handig zijn als je wissels had die de wedstrijd om kunnen gooien. Een echte stormram, en geen half lijk ala Urzaiz zou nu goed zijn. Een type beuken en scoren zeg maar
Ze hebben natuurlijk een negatieve reeks thuis achter de rug....quote:Op maandag 2 februari 2009 12:57 schreef TerroRobbie het volgende:
Als Ajax thuis al niet meer kan winnen...
quote:Real schrijft Huntelaar niet in voor Champions League
02/02/2009 13:01
Klaas-Jan Huntelaar komt dit seizoen niet uit in de Champions League. Real Madrid verkoos middenvelder Lassana Diarra boven de spits die overkwam van Ajax.
Beiden kwamen eerder dit seizoen uit in het UEFA Cup-toernooi. Real Madrid mocht maar een speler inschrijven die in hetzelfde seizoen in dat toernooi actief was geweest.
De Koninklijke overwoog in beroep te gaan tegen deze regel, maar zag er uiteindelijk van af. Real heeft nu de van Portsmouth afkomstige Diarra verkozen boven Huntelaar.
quote:
Damzkieee, Blawh, komen jullie wel efkes kiek'n morgen?quote:Op maandag 2 februari 2009 11:50 schreef Damzkieee het volgende:
OT:
Denk serieus dat we gigantisch aan de noten krijgen
Of we moeten echt de boel dichttimmeren
niets beter om een kater weg te spoelen met een nieuwe kans!quote:Op maandag 2 februari 2009 13:26 schreef Cyberia18 het volgende:
9 punten achterstand...
Heb even geen zin in de wedstrijd van morgen.
Eredivisielive voor mijquote:Op maandag 2 februari 2009 13:20 schreef Silenus het volgende:
[..]
Damzkieee, Blawh, komen jullie wel efkes kiek'n morgen?
Je bent er wel heel erg zeker van dat er niks te halen is in de Arena. Hopelijk denken jullie spelers er hetzelfde over...quote:Op maandag 2 februari 2009 13:52 schreef Damzkieee het volgende:
[..]
Eredivisielive voor mijhuilen voor de buis is beter dan huilen in de auto terug
BAHHHHHHHHHHHHHquote:Ajax, een rustige club zonder succes
AMSTERDAM - Na maanden van nieuwe hoop en openlijke steunbetuigingen nam het cynisme zaterdag toch weer bezit van de arena. Tien minuten voor het einde van Ajax - Heerenveen was het stadion al voor de helft leeggelopen.
Er klonk gefluit bij alle vergeefse pogingen van de thuisploeg om de 1-0 nederlaag nog af te wenden.
Toen er eenmaal was verloren, werd de trainer op weg naar de kleedkamer uitgescholden door een supporter. Die bedankte 'pannenkoek' Marco van Basten alvast voor weer een seizoen zonder landstitel (zie filmpje hieronder).
Zo ver is het nog niet. Maar de negen punten voorsprong die AZ sinds gisteren koestert, maken dit scenario wel heel reëel. ,,We moeten voorlopig met onszelf bezig gaan en even niet meer naar de ranglijst kijken. De titel gaat moeilijk worden,'' zei Van Basten zaterdag meteen.
Een vijfde opeenvolgende jaar zonder kampioenschap zal ook bínnen Ajax hard aankomen. Omdat de club er juist dit seizoen alles aan doet om een klimaat van rust, duidelijkheid en daarmee van prestaties voor zichzelf te creëren.
Allereerst op het veld, waar Van Basten meer dan 30 miljoen heeft mogen investeren vanuit de gedachte dat het kapitaal op het veld moet staan.
Anders dan in het recente verleden zijn er geen spanningen meer tussen de hoofdtrainer en de technisch directeur. Als uitvloeisel van het 'rapport-Coronel' is in beide functies dezelfde man (Van Basten) eindverantwoordelijk gemaakt.
Op bestuurlijk vlak blijft Coronel als voorzitter bewust op afstand en in de nieuwe directie voelde nog niemand de aandrang in de publiciteit iets te roepen over het beleidsterrein van een ander.
In het stadion hing, tot zaterdag, ook al een andere sfeer. Daar is tegemoetgekomen aan een wens van de fans: de twee meest fanatieke supporterskernen van Ajax zitten voor het eerst aan dezelfde zijde. En de traditionele nieuwjaarsreceptie was alleen toegankelijk voor Ajax-leden en vrijwilligers. Sponsors en ook de pers kregen geen uitnodiging, mede omdat de voorzitter toch niet van plan was iets of iemand te beledigen in een speech.
Voor het duel met Heerenveen schreef de nieuwe algemeen directeur Rik van den Boog zijn eerste stukje in het programmablad. Hij had het daarin over Ajax en de begrippen 'moeten' en 'willen.' ,,In het verleden werd er wel eens gesproken over 'moeten'. Ajax moet dit en Ajax moet dat,'' aldus Van den Boog. ,,Het is natuurlijk: Ajax wil dit en Ajax wil dat. We willen kampioen worden. Heel graag zelfs.''
Toch is de kans groot dat het ook in dit nieuwe klimaat (nog) niet lukt weer de beste club van Nederland te worden. Zelfs niet in een jaar dat zowel PSV als Feyenoord van geen kant draait.
In het duel met Heerenveen was er qua inzet en beleving niets op Ajax aan te merken. De spelers knokten nu vanaf de aftrap allemaal hartstochtelijk voor de bal en voor elkaar. Ze wonnen in de eerste helft zelfs nog bijna alle vallende ballen ná het duel. Maar wat ditmaal ontbrak was het raffinement om door de compacte Friese stellingen te breken.
,,Ik vond ons goed, tot aan de 16-meter,'' zei Van Basten er zelf over. ,,Daarna viel het allemaal net niet goed. Met de rode kaart van Vermaelen meegerekend was het een wedstrijd met wind tegen, die uiteindelijk werd beslist door één rake vrije trap van Pranjic. Dat zegt wel iets. Ik wil 'mijn' jongens een compliment geven voor de inzet en hen niets verwijten.''
Het was net als vorige week in Groningen ook zo'n dag dat Luis Suarez er niet in slaagde beslissend te zijn.
Geen Ajax-fan zal het hem aanrekenen, beseffende dat zijn inbreng is al zo enorm is geweest. Maar als zelfs bij Suarez de ballen net niet goed vallen, heeft Ajax een groot probleem.
De Uruguayaan speelde dit seizoen in 27 van de 28 officiële wedstrijden. In 19 duels tekende hij voor één of meerdere goals en assists. Van de acht duels waarin hij géén aandeel had in de doelpunten, verloor Ajax er liefst vijf, waaronder de competitietopper tegen AZ, het bekerduel bij Volendam en nu dus achter elkaar de wedstrijden tegen Groningen en Heerenveen.
Eén kans kreeg Suarez zaterdag, maar hij speelde de bal na een uitbraak net te ver voor zich uit, waardoor keeper Vandenbussche redding bracht.
Bij de enige andere kans die Ajax uitspeelde, had de Heerenveen-doelman een geweldige reflex op een inzet van Miralem Sulejmani. In de nieuwe koers van Ajax zou de Serviër net als Suarez een kompas moeten zijn.
Maar aan die rol is híj zienderogen nog niet toe.
We hebben al zo lang niet gewonnen in een uitwedstrijd dat er weinig reden tot hoop isquote:Op maandag 2 februari 2009 13:59 schreef Suijk het volgende:
[..]
Je bent er wel heel erg zeker van dat er niks te halen is in de Arena. Hopelijk denken jullie spelers er hetzelfde over...
Wij waren tot dit weekend ook nog niet verslagen in de Arena. Alles verandert.quote:Op maandag 2 februari 2009 14:15 schreef Damzkieee het volgende:
[..]
We hebben al zo lang niet gewonnen in een uitwedstrijd dat er weinig reden tot hoop isVolgens mij zijn we de afgelopen 2 keer ook genadeloos afgestraft in de ArenA, dus dat beloofd niet veel goeds.
Ik weet niet of Wuytens alweer speelt, dat zou wel wat schelen. Als het achter een beetje staat zie ik ons de nul nog wel een tijdje houden. Zelf scoren lijkt me niet.quote:Op maandag 2 februari 2009 14:16 schreef Suijk het volgende:
[..]
Wij waren tot dit weekend ook nog niet verslagen in de Arena. Alles verandert.
Ik zelf denk dat iedere ploeg met heel veel inzet in de Arena kans op punten heeft. Sowieso krijgen wij weer rood.
Gelukkig beseffen een hoop clubs dat ook niet, en laten we dat maar zo houden. "Punten bij Ajax pakken zijn bonuspunten, vooraf reken je nergens op, je houdt rekening met een nederlaag", etc. etc. Een wijs man zei ooit eens "Met zo'n houding blíjf je zwakzinnig", en zo wordt het ook weer een 4-1 of iets wat daarop lijkt.quote:Op maandag 2 februari 2009 14:16 schreef Suijk het volgende:
[..]
Ik zelf denk dat iedere ploeg met heel veel inzet in de Arena kans op punten heeft. Sowieso krijgen wij weer rood.
Ik heb er ook wel zin. Vooral om die nare nasmaak weg te krijgenquote:Op maandag 2 februari 2009 14:37 schreef BliksemSchigt het volgende:
Ik heb eigenlijk best zin in morgen. Lekker weer in de kou, lekker weer treinaansluitingen missen, weer een hoop belachelijk gezeik om me heen over alles en iedereen.
En dit keer wel drie punten.
Treinaansluitingenquote:Op maandag 2 februari 2009 14:37 schreef BliksemSchigt het volgende:
Ik heb eigenlijk best zin in morgen. Lekker weer in de kou, lekker weer treinaansluitingen missen, weer een hoop belachelijk gezeik om me heen over alles en iedereen.
Ik heb er wel zin in, omdat er gewoon gewonnen gaat worden. Ik hoop echt ontzettend op een leuke wedstrijd, daar hebben we er dit seizoen nog veel te weinig van gehad.quote:Op maandag 2 februari 2009 14:37 schreef BliksemSchigt het volgende:
Alleen Ajax-PSV en HSV-Ajax kan ik me over een paar jaar nog herinneren, de rest nauwelijks meer. Zo'n 3-0 tegen ADO, daar kan ik ook niet echt warm of koud van worden. Laten we het erop houden dat ik een paar keer erg warm ben geworden (PSV thuis, HSV, Twente en NEC uit) en een paar keer ijs- en ijskoud, met Heerenveen-uit, en Heerenveen-thuis als absoluut dieptepunt. (Zeg maar 0 Kelvin)quote:Op maandag 2 februari 2009 14:46 schreef RayMania het volgende:
[..]
Tegen Roda werd er goed gevoetbald en alleen tegen Sparta en PSV werden er veel goals gescoord. De rest vond ik qua spel weinig aan, al wonnen we wel een aantal keren met 3-0.
Tjeh, een halve links- of rechtsbuiten van jullie is al meer waard dan onze complete begrotingquote:Op maandag 2 februari 2009 14:30 schreef Silenus het volgende:
[..]
Gelukkig beseffen een hoop clubs dat ook niet, en laten we dat maar zo houden. "Punten bij Ajax pakken zijn bonuspunten, vooraf reken je nergens op, je houdt rekening met een nederlaag", etc. etc. Een wijs man zei ooit eens "Met zo'n houding blíjf je zwakzinnig", en zo wordt het ook weer een 4-1 of iets wat daarop lijkt.
quote:Op maandag 2 februari 2009 15:02 schreef Luni het volgende:
Het voetbal van het afgelopen weekeinde heb ik vanwege mijn tripje niet kunnen zien, daarom beperk ik me hier tot twee opvallende zaken van de dagen daarvoor. Zo zag ik dat Marco van Basten een boete heeft gekregen omdat hij tegen FC Groningen het veld was opgelopen. Het doet me deugd dat Marco nu ook eens ontdekt hoe het met het niveau van een deel van de arbitrage is gesteld en wat dat voor impact op een clubtrainer kan hebben.
Hun fouten bepalen mede hoe lekker je in je dug out zit of juist niet. Vorig seizoen, toen hij nog bondscoach was, had ik een zelfde akkefietje in onze thuiswedstrijd tegen Heerenveen en ook ik kreeg een boete.
Een paar dagen later zei Marco in een televisieprogramma dat hij niet begreep waarom ik me druk had gemaakt en dat we in Nederland uitstekende scheidsrechters hebben. Hij mocht dat uiteraard zeggen, maar ik vond dat toen geen collegiale opmerking van de bondscoach.
Ik ben daarom nu blij dat de trainer van Ajax de toenmalige trainer van FC Utrecht achteraf beter begrijpt.
Willem
quote:Op maandag 2 februari 2009 15:10 schreef Fortitudo het volgende:
het zal wel 1-1 worden komende wedstrijd
Nope. In eerste instantie zou ik wel gaan, maar dat is uiteindelijk niet doorgegaan. Wat later weer gevraagd om te gaan, maar toen had ik al aangegeven die middag/ begin v/d avond te werken.quote:Op maandag 2 februari 2009 13:20 schreef Silenus het volgende:
[..]
Damzkieee, Blawh, komen jullie wel efkes kiek'n morgen?
Tegen Vitesse er gewoon weer bij.quote:Thomas Vermaelen ontbreekt dinsdag in de thuiswedstrijd van Ajax tegen Heracles Almelo. De verdediger is maandag door de KNVB voor één duel geschorst naar aanleiding van zijn rode kaart van afgelopen zaterdag tegen SC Heerenveen.
Een steward dacht ik.quote:Op maandag 2 februari 2009 15:42 schreef TerroRobbie het volgende:
Wie is die kneus die gaat zeggen "Het is maar een spelletje?"
Zaterdag stuurde ik nog sms'jes met 'kutclub', maar je blijft er toch van houden he.quote:Op maandag 2 februari 2009 15:57 schreef _Mike_ het volgende:
En morgen zit ik toch gewoon weer in de tyfus trein naar Amsterdam...
Mooi hequote:Op maandag 2 februari 2009 16:03 schreef kevin6188 het volgende:
[..]
Zaterdag stuurde ik nog sms'jes met 'kutclub', maar je blijft er toch van houden he.
Ik ben jarig morgenquote:Op maandag 2 februari 2009 15:57 schreef _Mike_ het volgende:
En morgen zit ik toch gewoon weer in de tyfus trein naar Amsterdam...
Herkenbaar jaquote:Op maandag 2 februari 2009 16:03 schreef kevin6188 het volgende:
[..]
Zaterdag stuurde ik nog sms'jes met 'kutclub', maar je blijft er toch van houden he.
quote:Afgaande op de laatste training voor de wedstrijd speelt Ajax woensdag weer met Vurnon Anita op het middenveld. De kleine middenvelder speelde tijdens een partijvorm in de ‘basisploeg’.
Rasmus Lindgren was middenvelder bij de ‘reserves’. In de verdediging neemt Jan Vertonghen de plaats in van de geschorste Thomas Vermaelen. Vertonghen keert terug in de basis na een schorsing van een wedstrijd.
Ja hoorquote:
Denk dat hij gewoon niet 100% is..quote:Op maandag 2 februari 2009 16:49 schreef StarGazer het volgende:
[..]
Ja hoor.
Wat heeft Lindgren nu weer misdaan?
Krijg lekker de tyfus.
Dat mag ik toch hopen ja.quote:Op maandag 2 februari 2009 16:52 schreef Loserkid het volgende:
[..]
Denk dat hij gewoon niet 100% is..
http://nl.wikipedia.org/wiki/Marcel_Pannekoekquote:Op maandag 2 februari 2009 16:55 schreef w00h00 het volgende:
Misschien dat er vandaag nog wel een hele grote aankoop gepresenteerd gaat worden die ons naar het kampioenschap schiet. jammer genoeg heeft Charisteas vandaag al een club gevonden.
Ik denk dat vermeer in de spits gaatquote:Op maandag 2 februari 2009 17:12 schreef jna het volgende:
[..]
Zou me niks verbazen als die "pannekoek" Gabri ofzo op de bank zet
Hij leverde wel erg veel ballen in hoor. Opbouwend was het echt slecht. En de keuze tussen Lindgren en Anita is natuurlijk snel gemaakt. Begin dan gewoon met Lindgren om te zien hoe lang hij het volhoudt in plaats van deze onzin.quote:Op maandag 2 februari 2009 16:46 schreef Loserkid het volgende:
[..]
Ach zo slecht was hij niet zaterdag
moeten ze hem op z'n minst gewoon in laten vallen..quote:Op maandag 2 februari 2009 16:52 schreef Loserkid het volgende:
[..]
Denk dat hij gewoon niet 100% is..
We gaan met 2,5 verdedigers spelen? En onze Belgen flikker je eruit??quote:Op maandag 2 februari 2009 19:03 schreef Barca het volgende:
De juiste elf? Vermeer, Van der Wiel, Wielaert, Gabri, Emanuelson; Enoh, Aisatti / De Jong, Lindgren; Suarez, Cvitanich en Sulejmani.
Bodul legt ze er de laatste tijd wel heel makkelijk in zeg.quote:Op maandag 2 februari 2009 19:16 schreef Silenus het volgende:
Ik wacht met smart op de nieuwste vlijmscherpe column van Barca, waarin hij ongetwijfeld weer met pakkende oneliners en catchy woordgrapjes komt. Zo noemt hij 'Van Basten' constant Bassie, haha, dan lig ik telkens in een deuk. Dus.
Jong Ajax - Jong Willem II staat nu 1-0, doelpunt Bodul.
Vergeet zijn coole rapteksten niet op zijn site.quote:Op maandag 2 februari 2009 19:16 schreef Silenus het volgende:
Ik wacht met smart op de nieuwste vlijmscherpe column van Barca, waarin hij ongetwijfeld weer met pakkende oneliners en catchy woordgrapjes komt. Zo noemt hij 'Van Basten' constant Bassie, haha, dan lig ik telkens in een deuk. Dus.
Jong Ajax - Jong Willem II staat nu 1-0, doelpunt Bodul.
Dat zeg ik niet, maar hij scoort wel heel makkelijk. Volgend seizoen toch maar eens rustig gaan brengen die gozer.quote:
Mee eens. M'n reactie was ook niet zozeer op jou gericht, maar op die hele horde die laatst riep om Bodul toen er wat probleempjes waren. Onder meer rond Groningen-uit.quote:Op maandag 2 februari 2009 19:31 schreef LitmanenAFCA het volgende:
[..]
Dat zeg ik niet, maar hij scoort wel heel makkelijk. Volgend seizoen toch maar eens rustig gaan brengen die gozer.
quote:Na de loopoefening werden verschillende spelsituaties nog eens doorgenomen. Daarbij nam de waarschijnlijke basiself voor het duel met de Tukkers het op tegen de reserves waarbij ook Rob Witschge en Dennis Gentenaar als veldspelers in actie kwamen. Het spel werd door Marco van Basten meer dan eens stilgelegd om bepaalde spelsituaties nog eens door te nemen en de goede óf foute keuzes te bespreken.
Na enige tijd verkasten de aanval en de reserves richting het andere veld om daar Kenneth Vermeer onder vuur te nemen middels verschillende afrondingsoefeningen. Terwijl de doelman onder luid gejuich meer dan eens de bal uit zijn doel moest vissen, ging de 'basis' verder met tactische oefeningen op een half veld. Essentieel daarbij was de opbouw via keeper Maarten Stekelenburg en centrale verdediger Jan Vertonghen.
jou sigquote:Op maandag 2 februari 2009 19:40 schreef kevin6188 het volgende:
[..]
Mee eens. M'n reactie was ook niet zozeer op jou gericht, maar op die hele horde die laatst riep om Bodul toen er wat probleempjes waren. Onder meer rond Groningen-uit.
http://www.vi.nl/NieuwsItem/AjaxenBarcelonaonderhandelen.htmquote:EXCLUSIEF
Ajax en Barcelona onderhandelen over transfer Suárez
Spaanse media melden maandagavond dat Luis Suárez de overstap zal maken naar Barcelona. Direct na het bekend worden van het nieuws meldt Ajax dat er nog geen overeenkomst is, maar er wordt wel gesproken. De verwachting is dat het vanavond nog rond zal komen. Frank Demouge zal Suárez moeten opvolgen mocht het tot een transfer komen
Ja, die Belgjes maken toch niks klaar. Met Gabri een versterking op het middenveld en met Urby wat meer aanvallende kwaliteiten in de verdediging. Daarmee meer aansluiting van de verdediging op het middenveld, én de mogelijkheid voor de middenvelders op dichter op de spitsen te spelen zodat die niet zo veel op een eiland staan.quote:Op maandag 2 februari 2009 19:09 schreef TimmyAsd het volgende:
[..]
We gaan met 2,5 verdedigers spelen? En onze Belgen flikker je eruit??
En dan Van Basten beschuldigen
Wat een verrassing. Voor Barca een investering in de breedte. Een basisplaats zie ik zo 1, 2, 3 niet weggelegd voor Luis. Het spel van Barca ligt hem denk ik beter dan het spel van Ajax. (Bij Barca natuurlijk betere spelers om zich heen.)quote:Op maandag 2 februari 2009 20:02 schreef denthemen het volgende:
[..]
http://www.vi.nl/NieuwsItem/AjaxenBarcelonaonderhandelen.htm
NOOOOOOOOOOOOO
quote:Op maandag 2 februari 2009 20:02 schreef denthemen het volgende:
[..]
NOOOOOOOOOOOOO
Dat ze jou niet hebben gevraagt voor Ajax...quote:Op maandag 2 februari 2009 20:03 schreef Barca het volgende:
[..]
Ja, die Belgjes maken toch niks klaar. Met Gabri een versterking op het middenveld en met Urby wat meer aanvallende kwaliteiten in de verdediging. Daarmee meer aansluiting van de verdediging op het middenveld, én de mogelijkheid voor de middenvelders op dichter op de spitsen te spelen zodat die niet zo veel op een eiland staan.
Of Pranjic, Beerens, Sibon, Elia.quote:Op maandag 2 februari 2009 20:10 schreef Cavalier1 het volgende:
Snel nog even Koevernams kopen was slim geweest denk ik. Precies wat wat we voorin missen.
psst, er staat een fout in: Luis Suarázquote:Op maandag 2 februari 2009 20:02 schreef denthemen het volgende:
[..]
NOOOOOOOOOOOOO
Anita op het middenveld vind ik ook wel ok. We hebben niemand anders op het moment, dus het moet maar.quote:Op maandag 2 februari 2009 19:45 schreef Radegast het volgende:
Vertonghen centraal ipv Vermaelen.Dat scheelt al een hoop.
En Anita op het middenveld vind ik prima.
Ik zal Johan mailenquote:Op maandag 2 februari 2009 20:14 schreef jna het volgende:
[..]
psst, er staat een fout in: Luis Suaráz
Ik zou lindgren opstellen en dan maar 60 minuten ofzoquote:Op maandag 2 februari 2009 20:17 schreef LitmanenAFCA het volgende:
Lindgren is ook nog niet helemaal fit. Dus dan Anita maar opstellen.
Koevermans vind ik het perfecte type spits die we missen. Voor de rest hoeft er niks bij vind ik.quote:Op maandag 2 februari 2009 20:13 schreef Barca het volgende:
[..]
Of Pranjic, Beerens, Sibon, Elia.
Ach ... je kan wel iedereen willen kopen maar allemaal goede spelers vormen nog geen goed team.
Is onzin, je kan een geblesseerde speler niet opstellen zie Sulejmani. Gewoon met een fitte speler starten.quote:Op maandag 2 februari 2009 20:18 schreef jna het volgende:
[..]
Ik zou lindgren opstellen en dan maar 60 minuten ofzo
quote:Het is rond, na een hectische week hebben Ajax, NEC en John Goossens zojuist de nodige handtekeningen gezet onder een contract dat de linker vleugelspeer voor 3,5 jaar aan NEC verbindt. "Ik ben er heel blij mee", zegt een uitgelaten Goossens exclusief tegen highlow.nl. "Ik heb ook een boodcshap voor de supporters van Ajax: tot over twee jaar in het eerste, want dan ben ik terug!"
Demouge doet t gewoon goed hoor dit seizoen. Plus dat Suarez de laatste paar weken ook niet echt goed speelt.quote:Op maandag 2 februari 2009 20:19 schreef Schanulleke het volgende:
Als Suarez nu inderdaad weggaat voor Demouge dan is de hoop wel redelijk vervlogen.
Tot die tijd geloof ik voorlopig niet dat het kampioenschap al bekeken is.
quote:
Ik weet wel bijna zeker dat er een terugkoopclausule inzit. Denk ook dat Twente daar over viel.quote:
Met de kans op een nog grotere blessure? Nee, laat hem eerst maar helemaal fit worden. Anita kan prima spelen daar.quote:Op maandag 2 februari 2009 20:18 schreef jna het volgende:
[..]
Ik zou lindgren opstellen en dan maar 60 minuten ofzo
Wat is het nou? Geblesseerd of nog niet helemaal fit?quote:Op maandag 2 februari 2009 20:20 schreef LitmanenAFCA het volgende:
[..]
Is onzin, je kan een geblesseerde speler niet opstellen zie Sulejmani. Gewoon met een fitte speler starten.
Klik ook even de linkquote:Op maandag 2 februari 2009 20:19 schreef Schanulleke het volgende:
Als Suarez nu inderdaad weggaat voor Demouge dan is de hoop wel redelijk vervlogen.
Tot die tijd geloof ik voorlopig niet dat het kampioenschap al bekeken is.
Koef is inderdaad een nuttig type spits. Beetje a la Sibon maar dan jonger, completer en beter.quote:Op maandag 2 februari 2009 20:19 schreef Cavalier1 het volgende:
[..]
Koevermans vind ik het perfecte type spits die we missen. Voor de rest hoeft er niks bij vind ik.
Als je geblesseerd bent ben je toch ook niet fit.quote:Op maandag 2 februari 2009 20:23 schreef jna het volgende:
[..]
Wat is het nou? Geblesseerd of nog niet helemaal fit?
Misschien kan ie nog geen hele wedstrijd spelen maar is ie voor de rest helemaal goed.quote:Op maandag 2 februari 2009 20:25 schreef LitmanenAFCA het volgende:
[..]
Als je geblesseerd bent ben je toch ook niet fit.
Ik kliktequote:Op maandag 2 februari 2009 20:02 schreef denthemen het volgende:
[..]
NOOOOOOOOOOOOO
quote:
Wel mooi, die vastberadenheid.quote:En ik heb een clausule in het contract laten opnemen, dat ik altijd tussentijds terug kan naar Ajax! Ik ben er heel blij mee, heb mijn hart gevolgd en ga nu met een omweg naar het eerste van Ajax!"
Dat is wel mooi ja, kan hij groeien bij NEC en als hij goed blijkt te zijn lekker terughalen!quote:Op maandag 2 februari 2009 20:36 schreef kevin6188 het volgende:
Meer over Goossens:
[..]
Wel mooi, die vastberadenheid.
Bodul ook met de tweede.quote:Op maandag 2 februari 2009 20:36 schreef kevin6188 het volgende:
Meer over Goossens:
[..]
En Jong Ajax wint met 2-0 blijkbaar. Kut-site, dat Highlow.
Mooiquote:Op maandag 2 februari 2009 20:36 schreef kevin6188 het volgende:
Meer over Goossens:
[..]
Ok, mooi. Dat kon ik dus nergens vinden.quote:
Blijkt wel weer dat Ajax weer goed bezig is. Marco en Danny doen echt goede randzaken. Het voetbal komt vanzelf wel. Kijk ook eens tot wanneer alle spelers vast staan, dat mag ook wel eens gezegd worden.quote:Op maandag 2 februari 2009 20:36 schreef kevin6188 het volgende:
Meer over Goossens:
[..]
HELDquote:Op maandag 2 februari 2009 20:23 schreef Barca het volgende:
[..]
Koef is inderdaad een nuttig type spits. Beetje a la Sibon maar dan jonger, completer en beter.
Nou, wat mij betreft in ieder geval versterkingen in de verdediging en op het middenveld. Elia had ik er ook wel graag bij gezien.
Maar ja ... met die clown ...
En daarbij een veelbelovende generatie die eraan komt. Dat zou ook de reden zijn dat Stanton Lewis en John Goossens mogen vertrekken. Om wat ruimte te maken voor de generatie van Rodney Sneijder zeg maar.quote:Op maandag 2 februari 2009 20:49 schreef versteegrob het volgende:
[..]
Blijkt wel weer dat Ajax weer goed bezig is. Marco en Danny doen echt goede randzaken. Het voetbal komt vanzelf wel. Kijk ook eens tot wanneer alle spelers vast staan, dat mag ook wel eens gezegd worden.
Nee, ik sta zeg maar boven de ingang van 425. Tussen mij en Heineken zit ook nog een trap.quote:Op maandag 2 februari 2009 20:52 schreef BliksemSchigt het volgende:
HAFCA en kevin, jullie staan toch ook rondom het hekje 425?
Huh? Ik sta ook boven de ingang van 425 (direct er boven). Jij staat toch bij Dorrel enzo? Dus rechts naast / schuinonder mij?quote:Op maandag 2 februari 2009 20:54 schreef kevin6188 het volgende:
[..]
Nee, ik sta zeg maar boven de ingang van 425. Tussen mij en Heineken zit ook nog een trap.
Staan?quote:Op maandag 2 februari 2009 21:03 schreef RayMania het volgende:
Ik sta zoals altijd in het uiterst gezellige 420.
Maar wel mooi zicht!
Ja, eigenlijk zittenquote:
Oh, ik dacht dat met hekje het 'podium' werd bedoeld.quote:Op maandag 2 februari 2009 20:56 schreef HeinekenAFCA het volgende:
[..]
Huh? Ik sta ook boven de ingang van 425 (direct er boven). Jij staat toch bij Dorrel enzo? Dus rechts naast / schuinonder mij?
Ik snap het ja. Ik sta op de eerste doorlopende rij boven het hekje.quote:Op maandag 2 februari 2009 21:03 schreef BliksemSchigt het volgende:
Sinds nu weer wel ja. Ik sta denk ik een rij voor jouw groepje. De laatste 'korte rij' tussen de ingang en trap, voordat een lange rij wordt.
Als je het begrijpt zeg maar. Dus naar binnen, links de trap op, links, en dan de laatste korte rij.
Als ik het goed begrijp sta je dan op gelijke hoogte met mij, alleen dan aan de andere kant. Want ik ga altijd rechts de trap op als ik binnenkom en dan rechtsaf naar m'n plek.quote:Op maandag 2 februari 2009 21:03 schreef BliksemSchigt het volgende:
Sinds nu weer wel ja. Ik sta denk ik een rij voor jouw groepje. De laatste 'korte rij' tussen de ingang en trap, voordat een lange rij wordt.
Als je het begrijpt zeg maar. Dus naar binnen, links de trap op, links, en dan de laatste korte rij.
Als het goed is, staat er in het contract van Goossens een terugkoopclausule.quote:Op maandag 2 februari 2009 21:13 schreef RayMania het volgende:
Waarom eigenlijk niet verhuren zoals bij zoveel spelers gebeurt?
Nee, ineens verkopen.
Als er geen interesse is van die club of speler. Als het niet rendabel genoeg is. Als het aanbod om te kopen te lucratief is.quote:Op maandag 2 februari 2009 21:13 schreef RayMania het volgende:
Nee, ineens verkopen.
Denk dat ze het gewoon niet in hem zien zitten maar om een situatie als met Elia te voorkomen toch die clausule maar op laten nemen, hij was jaren lang het grootste talent, als dat er nu wel allemaal uit komt en je moet hem voor 8 miljoen halen..quote:Op maandag 2 februari 2009 21:13 schreef RayMania het volgende:
Nee, ineens verkopen.
Bedoel je met hekje waar de capo's staan?quote:Op maandag 2 februari 2009 21:10 schreef HeinekenAFCA het volgende:
[..]
Ik snap het ja. Ik sta op de eerste doorlopende rij boven het hekje.
Nee.quote:Op maandag 2 februari 2009 21:33 schreef kurk_droog het volgende:
[..]
Bedoel je met hekje waar de capo's staan?
Las het al terug inderdaad :/quote:
Nou dat heb ik in m'n dromen ook al 3 of 4 keer zien gebeuren. Damn, die middag blijft een trauma gewoon.quote:Op maandag 2 februari 2009 22:01 schreef kevin6188 het volgende:
Kut-Reker. Die roept ff dat we met 0-3 wonnen bij Willem II.
Was het verdomme maar waar.![]()
quote:Transfer Sno naar FC Utrecht ketst af
AMSTERDAM - Evander Sno was maandag opnieuw het middelpunt bij Ajax. FC Utrecht meldde zich op de laatste dag van de winterse transferperiode in Amsterdam om de speler voor de rest van dit seizoen te huren als spits.
Sno zelf speelde maandag met Jong Ajax de competitiewedstrijd tegen Jong Willem II (2-0 zege). Hij werd vorige week door trainer Marco van Basten voor zeven dagen teruggezet naar de selectie van het beloftenteam, omdat hij naar de mening van zijn trainer een afspraak met de medische staf niet was nagekomen.
In een andere transferzaak kwam Ajax maandagavond tot definitieve overeenstemming met NEC. De Nijmeegse club krijgt per direct de beschikking over John Goossens.
De 20-jarige middenvelder tekent voor 3,5 jaar bij de Gelderse club. Ajax wilde Goossens liefst verhuren, NEC wilde dat alleen als er ook een optie tot koop aan vast zat.
Uiteindelijk zijn de clubs een verkoop per direct overeengekomen, met voor Ajax in de toekomst de mogelijkheid Goossens terug te kopen. Goossens leek eind vorige week nog naar FC Twente te gaan, maar die transfer ketste af.
AD
Yep rond rij 16 kreeg ik ook een aardige douche.. Groepje van man of 10 ging verhaal halen boven....quote:Op maandag 2 februari 2009 21:56 schreef kevin6188 het volgende:
Geloof dat er weer eens wat bier werd gegooid.
Hij gaattoch al naar Barcelona?quote:Op maandag 2 februari 2009 22:59 schreef Prik0 het volgende:
Volgens Hans Kraaij gaat Suarez deze zomer voor 40-45 miljoen naar AC Milan.
Als ze dat betalen ga ik niet mopperenquote:Op maandag 2 februari 2009 22:59 schreef Prik0 het volgende:
Volgens Hans Kraaij gaat Suarez deze zomer voor 40-45 miljoen naar AC Milan.
Barcelona.quote:Op maandag 2 februari 2009 23:08 schreef Mr_DG het volgende:
Ik zie hem dus echt niet naar Milan gaan. Eerder naar Spanje naar een club als Villareal of Atletico Madrid.
En meteen Elia strikken.quote:Op maandag 2 februari 2009 23:08 schreef Chadi het volgende:
[..]
Als ze dat betalen ga ik niet mopperen
Die sloeber heeft het nog vaak bij het rechte eind gehad.quote:Op maandag 2 februari 2009 23:03 schreef Cyberia18 het volgende:
Milan
Die sloebers hebben geen cent te makken.
Ow Hans en zijn bronnen.
Wat is dat nu weer voor dom gelul.quote:Op maandag 2 februari 2009 23:10 schreef wolferl het volgende:
[..]
Die sloeber heeft het nog vaak bij het rechte eind gehad.
En waarom niet, zo goed gaan Marco en Luis niet met elkaar om.
Wat lul jij nou weer? Suarez speelde fantastisch de eerste seizoenshelft.quote:Op maandag 2 februari 2009 23:10 schreef wolferl het volgende:
[..]
Die sloeber heeft het nog vaak bij het rechte eind gehad.
Duidelijk te zien bij de trainingen. Je ziet gewoon dat Suarez het niet naar z'n zin heeft, nooit lachen ofzoquote:Op maandag 2 februari 2009 23:14 schreef kevin6188 het volgende:
[..]
Wat is dat nu weer voor dom gelul.
Oh ja, dat is waar ook. Hij ligt altijd te janken op de grond enzo. Domme ik.quote:Op maandag 2 februari 2009 23:16 schreef jna het volgende:
[..]
Duidelijk te zien bij de trainingen. Je ziet gewoon dat Suarez het niet naar z'n zin heeft, nooit lachen ofzo![]()
Wat een onzinverhaal zeg![]()
quote:Op maandag 2 februari 2009 23:10 schreef wolferl het volgende:
[..]
En pas ook dat briefje van Marco in die thermoskan: "IK HAAT JE! Volgende zomer verkoop ik je".quote:Op maandag 2 februari 2009 23:18 schreef kevin6188 het volgende:
[..]
Oh ja, dat is waar ook. Hij ligt altijd te janken op de grond enzo. Domme ik.
Ik snap niet dat Suarez nog niet is teruggezet naar Jong Ajax.quote:Op maandag 2 februari 2009 23:24 schreef jna het volgende:
[..]
En pas ook dat briefje van Marco in die thermoskan: "IK HAAT JE! Volgende zomer verkoop ik je".
Jammer.quote:
Daarom stopte Cvitanich ook die banaan in zn thee. Het is een groot complot.quote:Op maandag 2 februari 2009 23:35 schreef jna het volgende:
Schijnt ook dat van Basten Suarez loopt te pesten door Bruno Silva niet op te stellen. Hij weet dat ze goede vrienden zijn dus zo probeert ie Suarez op te focken.
Hopelijk speelt Lindgren weer. Van al die onbegrijpelijke dingen die Van Basten doet is dit eigenlijk de enige die ik niet begrijp.quote:Vertonghen wisselt met Vermaelen
Amsterdam, 02 feb 2009
Jan Vertonghen keert na zijn schorsing terug in de selectie van Ajax voor het duel met Heracles Almelo. De Belg vervangt zijn landgenoot Thomas Vermaelen die rood ontving tegen sc Heerenveen en dus de wedstrijd vanaf de tribune toe moet kijken.
De overige namen stonden ook op het wedstrijdformulier van afgelopen zaterdag toen Ajax in de Amsterdam ArenA aantrad tegen sc Heerenveen. De volledige selectie van Ajax voor het thuisduel met Heracles Almelo, dinsdag 3 februari om 20.15 uur, ziet er als volgt uit:
Maarten Stekelenburg
Oleguer
Jan Vertonghen
Rasmus Lindgren
Urby Emanuelson
Miralem Sulejmani
Kenneth Vermeer
Gregory van der Wiel
Luis Suarez
Rob Wielaert
Gabri
Dario Cvitanich
Siem de Jong
Leonardo
Jeffrey Sarpong
Vurnon Anita
Robbert Schilder
Toby Alderweireld
Een wraakactie dus.quote:Op maandag 2 februari 2009 23:35 schreef jna het volgende:
Schijnt ook dat van Basten Suarez loopt te pesten door Bruno Silva niet op te stellen. Hij weet dat ze goede vrienden zijn dus zo probeert ie Suarez op te focken.
quote:Op maandag 2 februari 2009 23:51 schreef DuvelDuvel het volgende:
http://www.sportweek.nl/v(...)len_voor_Luis_Suarez
Sportweek meld het ook.Met Kraay als bron
Wat had ie nog meer goed dan?quote:Op maandag 2 februari 2009 23:57 schreef endr0me het volgende:
Jullie lachen wel maar zo vaak heeft Kraay het niet bij het verkeerde eind
Ik heb m vorige week horen zeggen dat Feyenoord een slechte verdediging had. Nja, daar kon ik me wel in vindenquote:
quote:Op dinsdag 3 februari 2009 00:02 schreef kalinho het volgende:
[..]
Ik heb m vorige week horen zeggen dat Feyenoord een slechte verdediging had. Nja, daar kon ik me wel in vinden
quote:Op dinsdag 3 februari 2009 00:02 schreef kalinho het volgende:
[..]
Ik heb m vorige week horen zeggen dat Feyenoord een slechte verdediging had. Nja, daar kon ik me wel in vinden
Lul niet zo dom! Hij raakte geblesseerd tijdens de warming upquote:Op maandag 2 februari 2009 23:43 schreef DuvelDuvel het volgende:
[..]
Hopelijk speelt Lindgren weer. Van al die onbegrijpelijke dingen die Van Basten doet is dit eigenlijk de enige die ik niet begrijp.
En zo goed issie anders niet hoor..quote:Op maandag 2 februari 2009 23:43 schreef DuvelDuvel het volgende:
[..]
Hopelijk speelt Lindgren weer. Van al die onbegrijpelijke dingen die Van Basten doet is dit eigenlijk de enige die ik niet begrijp.
Suarez is te goed voor Man City, die gaat naar een echte topclub.quote:Op maandag 2 februari 2009 23:27 schreef Fortitudo het volgende:
man city heeft naar verluid na het afketsen van diverse transfers zijn oog laten vallen op suarez. bron:
quote:Op maandag 2 februari 2009 23:57 schreef koningdavid het volgende:
Voor 45 miljoen breng ik Suarez op de fiets naar milaan.
Sulejmani moet iig nooit meer op het middenveld staan, dat is nu wel duidelijk, hopelijk ook bij de TS! Urby zou ik niet naar achter halen, hij doet het dit seizoen behoorlijk op het middenveld of voorin. Laat Schilder nog maar 1 wedstrijd aankloten misschien wil Heracles hem dan eindelijk definitief overnemenquote:Op dinsdag 3 februari 2009 00:46 schreef Radegast het volgende:
Dit lijkt me de opstelling voor morgen?
Stekelenburg;
Van der Wiel,Wielaert,Vertonghen,Schilder;
Gabri;Anita;Sulejmani (10);
Suarez,Cvitanich,Emanuelson.
Ik zou Emanuelson linksachter zetten, Sulejmani naar linksbuiten, en dan Sarpong op 10.
Lijkt me ook nietquote:Op dinsdag 3 februari 2009 08:37 schreef TIM-846 het volgende:
[..]
Denk dat je niemand hoort klagen als Suarez komende zomer voor meer dan 40 miljoen de deur uitwandelt!
Transferwindow is gesloten hequote:Op dinsdag 3 februari 2009 08:44 schreef navigator het volgende:
[..]
Sulejmani moet iig nooit meer op het middenveld staan, dat is nu wel duidelijk, hopelijk ook bij de TS! Urby zou ik niet naar achter halen, hij doet het dit seizoen behoorlijk op het middenveld of voorin. Laat Schilder nog maar 1 wedstrijd aankloten misschien wil Heracles hem dan eindelijk definitief overnemen![]()
Volgend seizoen moet er ook zeker een echte linksback bij, maar goed, dat roepen we al 10 jaar ondertussen
Prima linkshalf/linksbuiten voor een middenmoter in de Eredivisie, maar op linksback is het echt niet geweldig.quote:Op dinsdag 3 februari 2009 08:44 schreef navigator het volgende:
[..]
Sulejmani moet iig nooit meer op het middenveld staan, dat is nu wel duidelijk, hopelijk ook bij de TS! Urby zou ik niet naar achter halen, hij doet het dit seizoen behoorlijk op het middenveld of voorin. Laat Schilder nog maar 1 wedstrijd aankloten misschien wil Heracles hem dan eindelijk definitief overnemen![]()
Volgend seizoen moet er ook zeker een echte linksback bij, maar goed, dat roepen we al 10 jaar ondertussen
Precies, voor Ajax komt hij dus veel tekort. Ik vind hem ook een dramatische voorzet hebben voor een linkspoot.quote:Op dinsdag 3 februari 2009 08:59 schreef Damzkieee het volgende:
[..]
Prima linkshalf/linksbuiten voor een middenmoter in de Eredivisie, maar op linksback is het echt niet geweldig.
Ik zou hem er graag bij willen hebben bij Heracles
Bel ff naar Danny, vriendenprijsje mag je m hebben volgend seizoen of is hij dan transfervrij?quote:Op dinsdag 3 februari 2009 08:59 schreef Damzkieee het volgende:
[..]
Prima linkshalf/linksbuiten voor een middenmoter in de Eredivisie, maar op linksback is het echt niet geweldig.
Ik zou hem er graag bij willen hebben bij Heracles
quote:Op dinsdag 3 februari 2009 09:05 schreef Roycoooooo het volgende:
[..]
Bel ff naar Danny, vriendenprijsje mag je m hebben volgend seizoen of is hij dan transfervrij?
Neem volgende keer je telefoon is op man!
Zoveel angst?quote:Op dinsdag 3 februari 2009 09:35 schreef Damzkieee het volgende:
[..]
Nope. Ik ga achter de bank zitten.
Goossens bij NEC stallen is sowieso beter dan bij Twente. Waarom zou je je concurrent gaan helpen als je de speler in kwestie ook tegen diezelfde concurrent kan gebruiken?quote:Op dinsdag 3 februari 2009 08:48 schreef Roycoooooo het volgende:
[..]
Lijkt me ook niet! Wel teringveel zeg
![]()
Twente ging niet akkoord met de terugkoopclausule van Goossens anders had hij daar gespeeld. Ben benieuwd hoe hij zich ontwikkelt bij Nec!
Bel je vanaaf wel ff tijdens de wedstrijdquote:
Zeker niet als het 0-1 staatquote:Op dinsdag 3 februari 2009 09:46 schreef Roycoooooo het volgende:
[..]
Bel je vanaaf wel ff tijdens de wedstrijd!
Je kan ze wel kopen maar de clubs houden het tegenquote:Op dinsdag 3 februari 2009 09:52 schreef Dvm86 het volgende:
Als er trouwens deze zomer geen talenten gescout/aangekocht worden, dan ben ik bang dat het falende beleid zich doorzet... Als je de middelen niet hebt om de subtop leeg te kopen en dat heeft Ajax niet, wij kunnen niet en Elia en Pranjic en Douglas bijvoorbeeld kopen, dan zul je toch echt zelf moeten scouten. Had gehoopt dat er al wat talentjes gekomen zouden zijn maar het blijft nog erg rustig.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |