Zo voelt het vandaag welquote:Op zondag 1 februari 2009 18:34 schreef sigme het volgende:
[..]
Ja dan faal je in het nakomen van je voornemen / belofte. Dat maakt niet jouw hele persoon tot een faler.
Je bent niet plotseling getransformeerd tot mislukkeling die de wereld tot last is.
Ik vind je geen falerquote:Op zondag 1 februari 2009 18:31 schreef Greys het volgende:
Een dagje? Ik neem me voor om te gaan hardlopen, ik beloof het Dipkip dat ik meedoe en direct de eerste keer ga ik al niet! Da's falen in mijn ogen. Punt.
nee 4 met tonijnsalade en 6 met krabsaladequote:Op zondag 1 februari 2009 18:26 schreef Laureline het volgende:
[..]
Allemaal belegd met Tevredenheid?
Ga een endje rennen. Of wandelen. Lekker warme kleren aan, buiten boos stappen, opgefrist met helder & koud hoofd weer terug.quote:Op zondag 1 februari 2009 18:36 schreef Greys het volgende:
Heer G ligt in bad, de beesten slapen en ik weet gewoon echt ff niet waar ik nou met mezelf naar toe moet.
Oh ja en die zijn calorievrijquote:Op zondag 1 februari 2009 18:39 schreef TJDoornbos het volgende:
[..]
nee 4 met tonijnsalade en 6 met krabsalade![]()
Luie flikker? Soms
Wat zij ^^zegtquote:Op zondag 1 februari 2009 18:33 schreef ColdFeet het volgende:
Dude, wees eens niet zo streng voor jezelf!
Geef jezelf eens commentaar zoals je mij of iemand anders in dit topic zou becommentarieren als diegene besloot een dagje sporten over te slaan, gewoon omdat het koud is en je je rot voelt?
Nou, nou?
Greyzor, je HOEFT niet per se te gaan hardlopen, he. Misschien moet je eerst eens - aardig voor jezelf - een paar keer lekker yoga'en, als je dat fijn vindt.quote:Op zondag 1 februari 2009 18:36 schreef Greys het volgende:
Eerlijk, CF? Als iemand direct de eerste keer al niet zou gaan zou ik dat behoorlijk gebrek aan ruggengraat vinden. Dat zou ik echter niet willen/durven zeggen, dus dan zou ik gewoon niets zeggen. Als het een ander dan ik zelf betrof in dit topic dus. Het is de hele week nog koud, dus dat betekent dat ik de hele week niet ga en gewoon weer een pond of 3 à 4 ga aankomen deze week.
Zelfs mijn voornemen om niet meer te posten met dit rothumeur hou ik me niet aan
Heer G ligt in bad, de beesten slapen en ik weet gewoon echt ff niet waar ik nou met mezelf naar toe moet.
bij mij wel dat zie je tochquote:
quote:Op zondag 1 februari 2009 18:36 schreef Greys het volgende:
Eerlijk, CF? Als iemand direct de eerste keer al niet zou gaan zou ik dat behoorlijk gebrek aan ruggengraat vinden. Dat zou ik echter niet willen/durven zeggen, dus dan zou ik gewoon niets zeggen. Als het een ander dan ik zelf betrof in dit topic dus. Het is de hele week nog koud, dus dat betekent dat ik de hele week niet ga en gewoon weer een pond of 3 à 4 ga aankomen deze week.
Zelfs mijn voornemen om niet meer te posten met dit rothumeur hou ik me niet aan
Hmm. Nou, stoppen met roken is niet misselijk, en ik weet niet of je hormonaal ook nog schommelt, maar als je je flink klote voelt, voel je je flink klote. Maar het maakt je geen mislukt mens. Integendeel.quote:Op zondag 1 februari 2009 18:38 schreef Greys het volgende:
[..]
Zo voelt het vandaag wel![]()
En ik kan het niet verklaren! Dipper dan dip, hoppa, ineens! Niet te geloven gewoon.
Is 14 dagen het dieptepunt qua stoppen met roken ofzo? De tranen prikken me de hele dag al achter de ogen en er is geen énkele reden toe.
Moppieschattiepoeppielieffie. Ik snap dat je je onwijs kut voelt en daar heb je een goede reden voor en er is niks mis met een baaldag. Sowieso vind ik het bullshit dat je het over een belofte aan mij hebt aangezien het puur toeval is dat we op dezelfde dag zouden beginnen en ik net zo veel kans op FAIL had als jij. Het maakt mij werkelijk niet uit of je wel of niet bent gegaan, ik vind het naar voor jou dat je baalt, that's all.quote:Op zondag 1 februari 2009 18:36 schreef Greys het volgende:
Dat is niet eens een slecht idee!quote:Op zondag 1 februari 2009 18:51 schreef Laureline het volgende:
Ach Greys, we laten hier toch allemaal steken vallen? Streef naar perfectie, maar wordt in vredesnaam nooit de perfectie in eigen persoon! staat er in Behoorlijk en Bekoorlijk![]()
Als jij zin hebt de hele dag met sloffen aan op de bank te hangen en een enorme cake te eten, doe je dat gewoon. Ik heb laatst ook nog 4000 extra calorieën genuttigd met mijn meneer, en dat was heel gezellig! En nu begin ik weer met frisse moed. En jij morgen! Als die extra kilo's in 2 weken zijn gekomen, ben je ze ook binnen 2 weken weer kwijt, toch?
Anders laat je heer G de crosstrainer maar naar beneden sjouwen als hij uit bad komt. Dan ga je het eerste kwartier van de film erop. En dan kan hij meteen weer in bad.
Ben je nou nog niet aan het sporten????quote:Op zondag 1 februari 2009 18:55 schreef ColdFeet het volgende:
[..]
Dat is niet eens een slecht idee!
Oh, ik ging sporten
Nee, ze is aan het lamballen.quote:Op zondag 1 februari 2009 18:57 schreef Liejannuh het volgende:
[..]
Ben je nou nog niet aan het sporten????
Ik ga alquote:Op zondag 1 februari 2009 18:57 schreef Liejannuh het volgende:
[..]
Ben je nou nog niet aan het sporten????
Maria would be proudquote:Op zondag 1 februari 2009 19:00 schreef Laureline het volgende:
[..]
Nee, ze is aan het lamballen.
De woordenschat die ik opdoe hier op Fok![]()
Ja! Die gebruikte ik! Ik ga hem meteen invullenquote:Op zondag 1 februari 2009 18:07 schreef Tinkepink het volgende:
[..]
www.caloriechecker.nl
en valtaf.nl schijnt er ook één te hebben.
Welkom!
Ik heb geen vast aantal kcal dat ik wil eten, maar gemiddeld wil ik op ongeveer 1900 zitten. Gisteren heb ik ongeveer 4000 kcal gegeten, dus vandaag zou ik dan onder de 1500 willen blijven + sporten (wat dus niet is gelukt). Eigenlijk zit ik nooit lager dan 1400 kcal. Tijdens het afvallen zat ik meestal rond 1500 kcal, met uitschieters naar boven (1-2 keer per week uit eten).quote:Op zondag 1 februari 2009 18:18 schreef Laureline het volgende:
[..]
Wat is nou jouw streven, qua kcal., om op gewicht te blijven? En op hoeveel zat je tijdens het afvallen?
Ik blijf het rare dingen vinden, die calorieën. Af en toe voelt het heel onlogisch. Vooral dat de nootjes, die ik erg gezond vond voelen, zo enorm aantikken, stoort me zeer
Slabakken is de ouderwetse uitdrukking voor de lijn trekken.quote:Op zondag 1 februari 2009 19:00 schreef Laureline het volgende:
[..]
Nee, ze is aan het lamballen.
De woordenschat die ik opdoe hier op Fok![]()
Probleem zit er beetje in dat ik aan moet komen en dat men daar hier thuis qua eten niet echt aan mij werktquote:Op zondag 1 februari 2009 20:23 schreef Tinkepink het volgende:
Tonijnsalade, krabsalade, braadworst ed. skippen en kiezen voor mager broodbeleg en mager vlees.
Dan ben je er al. Daarnaast natuurlijk veel meer groente eten.
Maar eerlijk gezegd heb ik een beetje het gevoel dat je ons "loopt te verappelen", zoals mijn kinderen zo mooi kunenn zeggen.
Wat vind je er zelf van? En wat zou volgens jou anders moeten?
kwarktaart was nog over van verjaardag van mn pa gisteren. Is ook niet dagelijkquote:Op zondag 1 februari 2009 20:22 schreef mspoez het volgende:
Je zou alternatieven kunnen zoeken voor de krab- en tonijnsalade (blikje tonijn, mayo light, smaakt bijna zelfde, minder vet), voor de worstjes (héél veel vet) en de kwarktaart. Daarnaast de thee en koffie zonder zuiker maar met zoetjes doen, scheelt al een hoop. Verder niks mis mee!
Lanterfanten of slampampen kan ook natuurlijk! Onze mini daarentegen noemt het toedelen.quote:Op zondag 1 februari 2009 19:28 schreef sigme het volgende:
[..]
Slabakken is de ouderwetse uitdrukking voor de lijn trekken.
Beide toch een stuk leuker voor de slankjongejuffrouwen, nietwaar?
quote:Op zondag 1 februari 2009 20:25 schreef TJDoornbos het volgende:
[..]
Probleem zit er beetje in dat ik aan moet komen en dat men daar hier thuis qua eten niet echt aan mij werkt
Broodbeleg is wel mn eigen fout!
krachttraining is door die verkutte pacemaker niet goed te doenquote:Op zondag 1 februari 2009 20:29 schreef Tinkepink het volgende:
[..]
Je moet aankomen. Dat vergeet ik steeds! Kan je dan niet het beste juist veel koolhydraten en eiwitten eten en veel krachttraining doen? Aankomen is best moeilijk hè?
Ja, die 1500 probeer ik nu ook aan te houden. Ik ben redelijk zuivelverslaafd (magere kwark en yoghurt), en dol op vis, dus die eiwitten krijg ik toch wel binnen. Die nootjes zal ik dan maar laten staan, tot ik weer op gewicht moet blijven. Net als de wijntjesquote:Op zondag 1 februari 2009 19:17 schreef Tinkepink het volgende:
[..]
Ik heb geen vast aantal kcal dat ik wil eten, maar gemiddeld wil ik op ongeveer 1900 zitten. Gisteren heb ik ongeveer 4000 kcal gegeten, dus vandaag zou ik dan onder de 1500 willen blijven + sporten (wat dus niet is gelukt). Eigenlijk zit ik nooit lager dan 1400 kcal. Tijdens het afvallen zat ik meestal rond 1500 kcal, met uitschieters naar boven (1-2 keer per week uit eten).
En nootjes eet ik dus nauwelijks, precies vanwege de reden die jij aangeeft! Ik haal mijn vetten en eiwitten uit andere voedingsstoffen, zoals kwark, yoghurt en vis.
En gezond hoeft overigens niet gelijk te staan aan calorie-arm hè? Vroeger was het eerder andersom
Zelfs op die toer lukte mij het niet. Je bedoeld toch het Burger King en McDonalds dieet?quote:Op zondag 1 februari 2009 20:37 schreef Tinkepink het volgende:
Ik heb ooit eens gelezen dat producten als mueslibollen, noten, vis ed heel goed zijn als je aan wilt komen. En dat je -net als bij het afvallen- vaker moet eten. Maar van aankomen heb ik echt geen verstand. Ja, wel hoe het op de ongezonde manier moet, maar dat weet je waarschijnlijk zelf ook wel
Waarom neem je dan niet om de dag nootjes? De ene dag eet je bijv. veel groente en vlees maar geen koolhydraten en wél nootjes. En op de koolhydratendag laat je het vlees en de nootjes staan (soort van montignac zeg maarquote:Op zondag 1 februari 2009 20:38 schreef Laureline het volgende:
Als de caloriechecker klopt, zou je met een half pondje cashew/macademianoten per dag al een eind moeten komen! Het zit me wel dwars geloof ik, dat ik me nu ook al de nootjes moet ontzeggen![]()
Eh nee. Gewoon regelmatig koek en snoep eten. Niet letten op de kcal. Niet of nauwelijks sporten. Veel vettige sausjes bij je eten. Regelmatig een taart bakken en opeten. Je groente gratineren met kaas, eieren en slagroom. Toch regelmatig braadworst op het menu zetten. Een tweede of een derde biefstuk nemen. 10 boterhammen per dag eten...quote:Op zondag 1 februari 2009 20:39 schreef TJDoornbos het volgende:
[..]
Zelfs op die toer lukte mij het niet. Je bedoeld toch het Burger King en McDonalds dieet?
Ohja jij moest juist dikker worden he?quote:Op zondag 1 februari 2009 20:25 schreef TJDoornbos het volgende:
[..]
Probleem zit er beetje in dat ik aan moet komen en dat men daar hier thuis qua eten niet echt aan mij werkt
Broodbeleg is wel mn eigen fout!
Ik vind de puree 'puur' het lekkerst, dus niet met (aard)appelen erdoor. Gewoon in blokjes snijden, koken in water met beetje zout, afgieten en met zwarte peper en een beetje boter erdoor pureren. Evt nog kruiden die je lekker vindt erdoor: kaneel of nootmuskaat kan er ook bij. In plaats van boter kan je ook crème fraiche of room doen.quote:Op zondag 1 februari 2009 20:39 schreef sigme het volgende:
Oh ja, de knolselderijpuree. Ik heb mij een knolselderij gekocht, heeft iemand een aanbevelenswaard recept?
Ieuwquote:Op zondag 1 februari 2009 20:45 schreef Tinkepink het volgende:
[..]
Eh nee. Gewoon regelmatig koek en snoep eten. Niet letten op de kcal. Niet of nauwelijks sporten. Veel vettige sausjes bij je eten. Regelmatig een taart bakken en opeten. Je groente gratineren met kaas, eieren en slagroom. Toch regelmatig braadworst op het menu zetten. Een tweede of een derde biefstuk nemen. 10 boterhammen per dag eten...
Misschien heel gek, maar misschien moet je eens vragen aan iemand met veel overgewicht waar dat overgewicht precies vandaan komt. Misschien kan hij/zij je helpen aan tips waarvan jij ook zult aankomen.
die 10 boterhammen zit wel snorquote:Op zondag 1 februari 2009 20:45 schreef Tinkepink het volgende:
[..]
Eh nee. Gewoon regelmatig koek en snoep eten. Niet letten op de kcal. Niet of nauwelijks sporten. Veel vettige sausjes bij je eten. Regelmatig een taart bakken en opeten. Je groente gratineren met kaas, eieren en slagroom. Toch regelmatig braadworst op het menu zetten. Een tweede of een derde biefstuk nemen. 10 boterhammen per dag eten...
Misschien heel gek, maar misschien moet je eens vragen aan iemand met veel overgewicht waar dat overgewicht precies vandaan komt. Misschien kan hij/zij je helpen aan tips waarvan jij ook zult aankomen.
Waar werk jij dat het normaal is dat anderen jouw snoep opeten terwijl jij dat niet goed vindt?quote:Op zondag 1 februari 2009 20:50 schreef TJDoornbos het volgende:
[..]
die 10 boterhammen zit wel snor
Tja zal eens kijken of iemand me tips kan geven over snel en ongezond aankomenMaar Tink je wilt niet weten wat ik snoep de hele dag door. Althans toen ik en paar collega's nog snoep meenamen. Dat is wat minder nu andere het steeds opvroten en nooit wat meenamen!
Ok, wil je me nog even een idee geven over de grootte van de blokje i.c.m. de kooktijd?quote:Op zondag 1 februari 2009 20:47 schreef Laureline het volgende:
[..]
Ik vind de puree 'puur' het lekkerst, dus niet met (aard)appelen erdoor. Gewoon in blokjes snijden, koken in water met beetje zout, afgieten en met zwarte peper en een beetje boter erdoor pureren. Evt nog kruiden die je lekker vindt erdoor: kaneel of nootmuskaat kan er ook bij. In plaats van boter kan je ook crème fraiche of room doen.
En dan nog een goddelijk stukje vlees met lekkere jus erbij![]()
De dag erna wat over is in de oven doen, met andere (groente)kliekjes, en een korstje
TJ: ze zeiden het daarnet al, maar waarom niet regelmatig noten eten? Zitten heel veel kcal in, en ook nog eens gezonde stofjes. En als je het gezond wil doen, neem je geen borrelnootjes met korstje, maar iets van studentenhaver.quote:Op zondag 1 februari 2009 20:50 schreef TJDoornbos het volgende:
[..]
die 10 boterhammen zit wel snor
Tja zal eens kijken of iemand me tips kan geven over snel en ongezond aankomenMaar Tink je wilt niet weten wat ik snoep de hele dag door. Althans toen ik en paar collega's nog snoep meenamen. Dat is wat minder nu andere het steeds opvroten en nooit wat meenamen!
Volgens mij als ik af ga vallen nemen ze me op omdat ik al best mager oog (ribben kan je nog net niet tellen). En ik dan echt zo'n honger neger lijkquote:Op zondag 1 februari 2009 20:49 schreef Muis006 het volgende:
[..]
Ieuwdat klinkt echt ranzig!
TJ, ik heb ook met ondergewicht te maken gehad en ben daar sinds een jaar of twee vanaf. Maar ik ben nog steeds een risicogevalletje: aankomen doe ik vrijwel niet, afvallen gaat super makkelijk. Ik denk dat ik vooral aangekomen ben omdat ik heupen kreeg toen ik de puberteit uit kwam... Ik heb dus helaas geen tips voor je om gezond aan te komen, maar een goed begin is om op te blijven letten dat je ongezonde dingen met veel cal niet vervangt door gezonde dingen met weinig cal. Zodra ik dat doe val ik 400 gram per dag af, en met afvallen ben je nog verder van huis.
Bij mijn moeder op het werk staat op het secretariaat een grote snoeppot waar iedereen wat uit kan pakken. Alleen zijn er natuurlijk ook mensen bij die nooit nieuwe snoep meenemen Pquote:Op zondag 1 februari 2009 20:52 schreef Goodbye het volgende:
[..]
Waar werk jij dat het normaal is dat anderen jouw snoep opeten terwijl jij dat niet goed vindt?
Ik vind het geen probleem als je wat snoep pakt maar als je zelf nooit meeneemt word ik chaggoquote:Op zondag 1 februari 2009 20:52 schreef Goodbye het volgende:
[..]
Waar werk jij dat het normaal is dat anderen jouw snoep opeten terwijl jij dat niet goed vindt?
Hangt ervan af hoeveel haast je hebt. Kleine blokjes zijn binnen een kwartiertje gaar, en stukken op doorgesneden aardappelgrootte in 20-30 minuten.quote:Op zondag 1 februari 2009 20:54 schreef sigme het volgende:
[..]
Ok, wil je me nog even een idee geven over de grootte van de blokje i.c.m. de kooktijd?
Speciaal goddelijke stukjes vlees heb ik niet in de vriezer, wel eigengemaakte lamsworstjes en dikke lamsbouten.
Ja maar dat is anders, die pot is bestémd voor algemeen gebruikquote:Op zondag 1 februari 2009 20:55 schreef Muis006 het volgende:
[..]
Bij mijn moeder op het werk staat op het secretariaat een grote snoeppot waar iedereen wat uit kan pakken. Alleen zijn er natuurlijk ook mensen bij die nooit nieuwe snoep meenemen P
Maar de p.a. van mijn moeder is net een pitbull en onthoudt wie wel snoept maar niets nieuws meeneemt
Volgende keer zeg je gewoon: Jij mag nie snoepen nie, want je neemt zelf nooit wat mee niequote:Op zondag 1 februari 2009 20:57 schreef TJDoornbos het volgende:
[..]
Ik vind het geen probleem als je wat snoep pakt maar als je zelf nooit meeneemt word ik chaggo
ennuh ken je Fons? Daar werk ik ergens![]()
Noten klinkt goed. Straks ff al jullie tips op een rijtje knallen
Thnx Lads
Wat mijn moeder doet is een Groot Mysteriequote:Op zondag 1 februari 2009 20:59 schreef conleche het volgende:
Ik ben benieuwd wat jouw moeder doet muis!!
Ik ben nu al thuis van uit eten. Ik vind het niks zo vroeg, heb nu over een uur weer honger natuurlijk. Was wel lekker though en gezellig. Maar er moest nog iemand een vloer lakken, vandaar........
Greyssie, ik heb je gePMt!!!
Hij had dus hetzelfde probleem als de PA van je moederquote:Op zondag 1 februari 2009 21:02 schreef Muis006 het volgende:
[..]
Wat mijn moeder doet is een Groot Mysterie![]()
En Goodbye: daar heb je wel gelijk in, ik weet dan ook niet of TJ zijn snoeppot ook echt de zijne is of voor algemeen gebruik.
Ja ik ookquote:Op zondag 1 februari 2009 21:04 schreef Goodbye het volgende:
[..]
Hij had dus hetzelfde probleem als de PA van je moeder![]()
Hip joh, ik wil later ook een PA
quote:Op zondag 1 februari 2009 21:01 schreef Goodbye het volgende:
[..]
Volgende keer zeg je gewoon: Jij mag nie snoepen nie, want je neemt zelf nooit wat mee nie
Eenzelfde soort mysterie als Het Grote Pickwickraadsel?quote:Op zondag 1 februari 2009 21:02 schreef Muis006 het volgende:
[..]
Wat mijn moeder doet is een Groot Mysterie![]()
Ok, dat scheelt weer een dag ontdooienquote:Op zondag 1 februari 2009 20:58 schreef Laureline het volgende:
[..]
Hangt ervan af hoeveel haast je hebt. Kleine blokjes zijn binnen een kwartiertje gaar, en stukken op doorgesneden aardappelgrootte in 20-30 minuten.
Die lamsworstjes lijken me nu al heerlijk erbij!
Ja preciesquote:Op zondag 1 februari 2009 21:07 schreef ColdFeet het volgende:
[..]
Eenzelfde soort mysterie als Het Grote Pickwickraadsel?
Je moeder is Tineke Huizenga die een chaos maakt van de OV-chipkaart, en daarom wil je het liever niet hier vertellen?quote:Op zondag 1 februari 2009 21:10 schreef Muis006 het volgende:
[..]
Ja precies![]()
Kwak, deze tip is absoluut niet slank-verantwoord, maar als je een Krispy Kreme tegenkomt dan MOET je een donut met citroenvulling proberen. Die zijn echt zooooo lekker
Jij mag NOOIT meer raden!quote:Op zondag 1 februari 2009 21:12 schreef ColdFeet het volgende:
[..]
Je moeder is Tineke Huizenga die een chaos maakt van de OV-chipkaart, en daarom wil je het liever niet hier vertellen?
quote:
quote:
Mijn meneer heeft een hele tijd bij de OV-chipkaartdingest gewerkt. In Rotjeknorquote:Op zondag 1 februari 2009 21:16 schreef TJDoornbos het volgende:
Trouwens over die OVkaart gesproken......mn pinpas doet het niet in die klote automaten
vraag eens waarom mijn postbankpas geweigerd wordt danquote:Op zondag 1 februari 2009 21:18 schreef ColdFeet het volgende:
[..]
Mijn meneer heeft een hele tijd bij de OV-chipkaartdingest gewerkt. In Rotjeknor
Geef je pincode maar, dan zal ik even vragen of ie het nakijkt voor jequote:Op zondag 1 februari 2009 21:20 schreef TJDoornbos het volgende:
[..]
vraag eens waarom mijn postbankpas geweigerd wordt dan
quote:Op zondag 1 februari 2009 21:22 schreef ColdFeet het volgende:
[..]
Geef je pincode maar, dan zal ik even vragen of ie het nakijkt voor je
Het is karma TJ, gewoon karma!quote:Op zondag 1 februari 2009 21:25 schreef TJDoornbos het volgende:
[..]
![]()
Echt zo raar zowel op CS als Maashaven als Kralingse Zoom als Wilhelminaplein weigert die mn pas. Maar kan in elke winkel pinnen!
Ruwe schatting: Nederlandquote:Op zondag 1 februari 2009 21:16 schreef ColdFeet het volgende:
[..]
Toevallig ken ik nog vagelijk een van de dochters van de dame in kwestie. Maar volgens mij is die kleiner dan jij
Afijn: waar ongeveer woonde je ook alweer?
Ik zou hollands gekruid doen, vind ik wel passen bij zo'n knolselderijquote:Op zondag 1 februari 2009 21:10 schreef sigme het volgende:
[..]
Ok, dat scheelt weer een dag ontdooien.
Ga ik je nog een keuze voorleggen: de hollands gekruide worstjes of de italiaans gekruide?
Haast heb ik natuurlijk nooit. Ik denk dat ik de blokjes maar met heel krap water in de oven zet. Ik kook bij voorkeur in de oven, want dat kost geen gas. (De oven loopt op hout.)
Ok, dankquote:Op zondag 1 februari 2009 21:32 schreef Laureline het volgende:
[..]
Ik zou hollands gekruid doen, vind ik wel passen bij zo'n knolselderijOf gewoon de worstjes met de zoetigste smaak. Je kan ook nog wat paddestoelen meebakken met een uitje (evt paddestoelenbouillonblokje), en dat erbij doen als jus. Zalig!
Je kunt bij de WUR van die paddestoelenbuidels kopen - heel erg leuk!quote:Op zondag 1 februari 2009 21:35 schreef sigme het volgende:
[..]
Ok, dank![]()
Paddestoelen heb ik niet, ik ben van plan binnenkort broed te kopen, en dan heb ik de komende 5 jaar eigen paddestoelen(Shitake, zomer- enn winteroesterzwam).
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |