Zo voelt het vandaag welquote:Op zondag 1 februari 2009 18:34 schreef sigme het volgende:
[..]
Ja dan faal je in het nakomen van je voornemen / belofte. Dat maakt niet jouw hele persoon tot een faler.
Je bent niet plotseling getransformeerd tot mislukkeling die de wereld tot last is.
Ik vind je geen falerquote:Op zondag 1 februari 2009 18:31 schreef Greys het volgende:
Een dagje? Ik neem me voor om te gaan hardlopen, ik beloof het Dipkip dat ik meedoe en direct de eerste keer ga ik al niet! Da's falen in mijn ogen. Punt.
nee 4 met tonijnsalade en 6 met krabsaladequote:Op zondag 1 februari 2009 18:26 schreef Laureline het volgende:
[..]
Allemaal belegd met Tevredenheid?
Ga een endje rennen. Of wandelen. Lekker warme kleren aan, buiten boos stappen, opgefrist met helder & koud hoofd weer terug.quote:Op zondag 1 februari 2009 18:36 schreef Greys het volgende:
Heer G ligt in bad, de beesten slapen en ik weet gewoon echt ff niet waar ik nou met mezelf naar toe moet.
Oh ja en die zijn calorievrijquote:Op zondag 1 februari 2009 18:39 schreef TJDoornbos het volgende:
[..]
nee 4 met tonijnsalade en 6 met krabsalade![]()
Luie flikker? Soms
Wat zij ^^zegtquote:Op zondag 1 februari 2009 18:33 schreef ColdFeet het volgende:
Dude, wees eens niet zo streng voor jezelf!
Geef jezelf eens commentaar zoals je mij of iemand anders in dit topic zou becommentarieren als diegene besloot een dagje sporten over te slaan, gewoon omdat het koud is en je je rot voelt?
Nou, nou?
Greyzor, je HOEFT niet per se te gaan hardlopen, he. Misschien moet je eerst eens - aardig voor jezelf - een paar keer lekker yoga'en, als je dat fijn vindt.quote:Op zondag 1 februari 2009 18:36 schreef Greys het volgende:
Eerlijk, CF? Als iemand direct de eerste keer al niet zou gaan zou ik dat behoorlijk gebrek aan ruggengraat vinden. Dat zou ik echter niet willen/durven zeggen, dus dan zou ik gewoon niets zeggen. Als het een ander dan ik zelf betrof in dit topic dus. Het is de hele week nog koud, dus dat betekent dat ik de hele week niet ga en gewoon weer een pond of 3 à 4 ga aankomen deze week.
Zelfs mijn voornemen om niet meer te posten met dit rothumeur hou ik me niet aan
Heer G ligt in bad, de beesten slapen en ik weet gewoon echt ff niet waar ik nou met mezelf naar toe moet.
bij mij wel dat zie je tochquote:
quote:Op zondag 1 februari 2009 18:36 schreef Greys het volgende:
Eerlijk, CF? Als iemand direct de eerste keer al niet zou gaan zou ik dat behoorlijk gebrek aan ruggengraat vinden. Dat zou ik echter niet willen/durven zeggen, dus dan zou ik gewoon niets zeggen. Als het een ander dan ik zelf betrof in dit topic dus. Het is de hele week nog koud, dus dat betekent dat ik de hele week niet ga en gewoon weer een pond of 3 à 4 ga aankomen deze week.
Zelfs mijn voornemen om niet meer te posten met dit rothumeur hou ik me niet aan
Hmm. Nou, stoppen met roken is niet misselijk, en ik weet niet of je hormonaal ook nog schommelt, maar als je je flink klote voelt, voel je je flink klote. Maar het maakt je geen mislukt mens. Integendeel.quote:Op zondag 1 februari 2009 18:38 schreef Greys het volgende:
[..]
Zo voelt het vandaag wel![]()
En ik kan het niet verklaren! Dipper dan dip, hoppa, ineens! Niet te geloven gewoon.
Is 14 dagen het dieptepunt qua stoppen met roken ofzo? De tranen prikken me de hele dag al achter de ogen en er is geen énkele reden toe.
Moppieschattiepoeppielieffie. Ik snap dat je je onwijs kut voelt en daar heb je een goede reden voor en er is niks mis met een baaldag. Sowieso vind ik het bullshit dat je het over een belofte aan mij hebt aangezien het puur toeval is dat we op dezelfde dag zouden beginnen en ik net zo veel kans op FAIL had als jij. Het maakt mij werkelijk niet uit of je wel of niet bent gegaan, ik vind het naar voor jou dat je baalt, that's all.quote:Op zondag 1 februari 2009 18:36 schreef Greys het volgende:
Dat is niet eens een slecht idee!quote:Op zondag 1 februari 2009 18:51 schreef Laureline het volgende:
Ach Greys, we laten hier toch allemaal steken vallen? Streef naar perfectie, maar wordt in vredesnaam nooit de perfectie in eigen persoon! staat er in Behoorlijk en Bekoorlijk![]()
Als jij zin hebt de hele dag met sloffen aan op de bank te hangen en een enorme cake te eten, doe je dat gewoon. Ik heb laatst ook nog 4000 extra calorieën genuttigd met mijn meneer, en dat was heel gezellig! En nu begin ik weer met frisse moed. En jij morgen! Als die extra kilo's in 2 weken zijn gekomen, ben je ze ook binnen 2 weken weer kwijt, toch?
Anders laat je heer G de crosstrainer maar naar beneden sjouwen als hij uit bad komt. Dan ga je het eerste kwartier van de film erop. En dan kan hij meteen weer in bad.
Ben je nou nog niet aan het sporten????quote:Op zondag 1 februari 2009 18:55 schreef ColdFeet het volgende:
[..]
Dat is niet eens een slecht idee!
Oh, ik ging sporten
Nee, ze is aan het lamballen.quote:Op zondag 1 februari 2009 18:57 schreef Liejannuh het volgende:
[..]
Ben je nou nog niet aan het sporten????
Ik ga alquote:Op zondag 1 februari 2009 18:57 schreef Liejannuh het volgende:
[..]
Ben je nou nog niet aan het sporten????
Maria would be proudquote:Op zondag 1 februari 2009 19:00 schreef Laureline het volgende:
[..]
Nee, ze is aan het lamballen.
De woordenschat die ik opdoe hier op Fok![]()
Ja! Die gebruikte ik! Ik ga hem meteen invullenquote:Op zondag 1 februari 2009 18:07 schreef Tinkepink het volgende:
[..]
www.caloriechecker.nl
en valtaf.nl schijnt er ook één te hebben.
Welkom!
Ik heb geen vast aantal kcal dat ik wil eten, maar gemiddeld wil ik op ongeveer 1900 zitten. Gisteren heb ik ongeveer 4000 kcal gegeten, dus vandaag zou ik dan onder de 1500 willen blijven + sporten (wat dus niet is gelukt). Eigenlijk zit ik nooit lager dan 1400 kcal. Tijdens het afvallen zat ik meestal rond 1500 kcal, met uitschieters naar boven (1-2 keer per week uit eten).quote:Op zondag 1 februari 2009 18:18 schreef Laureline het volgende:
[..]
Wat is nou jouw streven, qua kcal., om op gewicht te blijven? En op hoeveel zat je tijdens het afvallen?
Ik blijf het rare dingen vinden, die calorieën. Af en toe voelt het heel onlogisch. Vooral dat de nootjes, die ik erg gezond vond voelen, zo enorm aantikken, stoort me zeer
Slabakken is de ouderwetse uitdrukking voor de lijn trekken.quote:Op zondag 1 februari 2009 19:00 schreef Laureline het volgende:
[..]
Nee, ze is aan het lamballen.
De woordenschat die ik opdoe hier op Fok![]()
Probleem zit er beetje in dat ik aan moet komen en dat men daar hier thuis qua eten niet echt aan mij werktquote:Op zondag 1 februari 2009 20:23 schreef Tinkepink het volgende:
Tonijnsalade, krabsalade, braadworst ed. skippen en kiezen voor mager broodbeleg en mager vlees.
Dan ben je er al. Daarnaast natuurlijk veel meer groente eten.
Maar eerlijk gezegd heb ik een beetje het gevoel dat je ons "loopt te verappelen", zoals mijn kinderen zo mooi kunenn zeggen.
Wat vind je er zelf van? En wat zou volgens jou anders moeten?
kwarktaart was nog over van verjaardag van mn pa gisteren. Is ook niet dagelijkquote:Op zondag 1 februari 2009 20:22 schreef mspoez het volgende:
Je zou alternatieven kunnen zoeken voor de krab- en tonijnsalade (blikje tonijn, mayo light, smaakt bijna zelfde, minder vet), voor de worstjes (héél veel vet) en de kwarktaart. Daarnaast de thee en koffie zonder zuiker maar met zoetjes doen, scheelt al een hoop. Verder niks mis mee!
Lanterfanten of slampampen kan ook natuurlijk! Onze mini daarentegen noemt het toedelen.quote:Op zondag 1 februari 2009 19:28 schreef sigme het volgende:
[..]
Slabakken is de ouderwetse uitdrukking voor de lijn trekken.
Beide toch een stuk leuker voor de slankjongejuffrouwen, nietwaar?
quote:Op zondag 1 februari 2009 20:25 schreef TJDoornbos het volgende:
[..]
Probleem zit er beetje in dat ik aan moet komen en dat men daar hier thuis qua eten niet echt aan mij werkt
Broodbeleg is wel mn eigen fout!
krachttraining is door die verkutte pacemaker niet goed te doenquote:Op zondag 1 februari 2009 20:29 schreef Tinkepink het volgende:
[..]
Je moet aankomen. Dat vergeet ik steeds! Kan je dan niet het beste juist veel koolhydraten en eiwitten eten en veel krachttraining doen? Aankomen is best moeilijk hè?
Ja, die 1500 probeer ik nu ook aan te houden. Ik ben redelijk zuivelverslaafd (magere kwark en yoghurt), en dol op vis, dus die eiwitten krijg ik toch wel binnen. Die nootjes zal ik dan maar laten staan, tot ik weer op gewicht moet blijven. Net als de wijntjesquote:Op zondag 1 februari 2009 19:17 schreef Tinkepink het volgende:
[..]
Ik heb geen vast aantal kcal dat ik wil eten, maar gemiddeld wil ik op ongeveer 1900 zitten. Gisteren heb ik ongeveer 4000 kcal gegeten, dus vandaag zou ik dan onder de 1500 willen blijven + sporten (wat dus niet is gelukt). Eigenlijk zit ik nooit lager dan 1400 kcal. Tijdens het afvallen zat ik meestal rond 1500 kcal, met uitschieters naar boven (1-2 keer per week uit eten).
En nootjes eet ik dus nauwelijks, precies vanwege de reden die jij aangeeft! Ik haal mijn vetten en eiwitten uit andere voedingsstoffen, zoals kwark, yoghurt en vis.
En gezond hoeft overigens niet gelijk te staan aan calorie-arm hè? Vroeger was het eerder andersom
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |