Niet verdiend dan ?quote:Op zondag 1 februari 2009 12:15 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Zelfs Rebellin rijdt meer op kop dan Vos vandaag gedaan heeft.
Als Evans zo de Tour (bijna) wint, wordt 'ie afgeschoten, maar nu het Vos is, is het hosanna.
Het is leuk voor Vos. En leuk dat een Nederlandse wint, maar om nu te zeggen dat het een verdiende overwinning is...
Idd. Ik heb zelden iemand zo weinig op kop zien rijden en toch winnen (alle overwinningen in sprintetappes dan even uitgesloten).quote:Op zondag 1 februari 2009 12:16 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
Ze mag blij zijn met de overwinning, maar ik hoop voor haar eergevoel dat ze zich vanbinnen rot schaamt.
Niet onverdiend. Als je de beste sprinter bent is het aan de anderen om je eraf te rijden. Zo werkt wielrennen nu eenmaal.quote:Op zondag 1 februari 2009 12:15 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Als Evans zo de Tour (bijna) wint, wordt 'ie afgeschoten, maar nu het Vos is, is het hosanna.
Het is leuk voor Vos. En leuk dat een Nederlandse wint, maar om nu te zeggen dat het een verdiende overwinning is...
Klopt. Maar probleem is wel dat dit gewoon de slimste manier van koersen voor haar is. Net zoals dat voor Rebellin, etc. toen gold door gewoon in het wiel van Boogerd te gaan zitten.quote:Op zondag 1 februari 2009 12:15 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Dat is waar.quote:Op zondag 1 februari 2009 12:18 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Klopt. Maar probleem is wel dat dit gewoon de slimste manier van koersen voor haar is. Net zoals dat voor Rebellin, etc. toen gold door gewoon in het wiel van Boogerd te gaan zitten.
Yepquote:Op zondag 1 februari 2009 12:18 schreef FritsVanEgters het volgende:
[..]
Niet onverdiend. Als je de beste sprinter bent is het aan de anderen om je eraf te rijden. Zo werkt wielrennen nu eenmaal.
Evans heeft de afgelopen tour anders meer aangevallen dan Vos vandaag.quote:Op zondag 1 februari 2009 12:18 schreef FritsVanEgters het volgende:
[..]
Niet onverdiend. Als je de beste sprinter bent is het aan de anderen om je eraf te rijden. Zo werkt wielrennen nu eenmaal.
Vos is vele malen een mooiere wielrenster dan Evans ooit zal zijn.
Kan vanmiddag nog gaan tegenvallenquote:Op zondag 1 februari 2009 12:20 schreef Ambrosius het volgende:
Die interviews ook met die Nederlanders, het gaat meer over Boom dan over de renner zelf.
Het is ook niet echt gestolen, ik wil alleen een beetje nuance aanbrengen.quote:Op zondag 1 februari 2009 12:21 schreef DeeBee het volgende:
Niet alsof het echt gestolen is...
Het enige wat je haar zou kunnen 'verwijten' is dat ze niet eerder demarreerde en op die manier won (wat gebruikelijker is bij het veldrijden). Echter is dat voor haar de stomste manier om te koersen...en op het moment dat Kupfernagel doortrok op dat stuk omhoog bleef Vos met gemak in het wiel toen Compton eraf moest, dus Vos was gewoon net zo sterk als Kupfernagel zeker en misschien zelfs wel de sterkste in koers.
Dat bedoel ik: ze had best een keertje wat op kop mogen rijden. Nu was het zo opzichtig.quote:Op zondag 1 februari 2009 12:23 schreef Ereinion het volgende:
Ach, afgelopen WK op de weg smeet ze met haar krachten, en werd ze tweede. Nu rijdt ze tactisch, en wint ze. Ze had wel een paar meter op kop mogen komen natuurlijk, maar als je verreweg de snelste bent, dan is dit een logische tactiek.
Dat had ook een beetje te maken met zijn reacties op de pers e.d. Toen dat gezeik over die hond van hem + die kopstoot aan die verslaggever.quote:Op zondag 1 februari 2009 12:21 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Evans heeft de afgelopen tour anders meer aangevallen dan Vos vandaag.
En hij werd werkelijk helemaal afgebrand.
Sorryquote:Op zondag 1 februari 2009 12:24 schreef wimderon het volgende:
Leuke spoiler in de TT voor de mensen die dadelijk nog integraal op Sporza willen kijken na het tennis
Evans werd ook door andere redenen afgebrand. Hij sloeg journalisten, begon te zeiken dat zijn hondje moest komen en weet ik veel allemaal. Met zijn stijl erbij maakte dat gewoon een onsympathieke wielrenner waar niet leuk is om naar te kijken. En hij won dan ook niet eens een etappe.quote:Op zondag 1 februari 2009 12:21 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Dat hielp niet echt idd. Maar ook daarvoor was 'ie al niet populair.quote:Op zondag 1 februari 2009 12:25 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Dat had ook een beetje te maken met zijn reacties op de pers e.d. Toen dat gezeik over die hond van hem + die kopstoot aan die verslaggever.
Ik laat 'm toch staan, want het was live op Ned. 1 te volgen.quote:Op zondag 1 februari 2009 12:24 schreef wimderon het volgende:
Leuke spoiler in de TT voor de mensen die dadelijk nog integraal op Sporza willen kijken na het tennis
Een eendagswedstrtijd is ook wat anders dan de Tour de Francequote:Op zondag 1 februari 2009 12:26 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Dat hielp niet echt idd. Maar ook daarvoor was 'ie al niet populair.
Op een bepaald moment rijdt Kupfernagel een heel gat dicht, alleen de laatste 10 meter ging het moeizaam en zelfs toen wilde ze niet overnemen, waardoor Kupfernagel het in 2 keer moest doen.quote:Op zondag 1 februari 2009 12:24 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Dat bedoel ik: ze had best een keertje wat op kop mogen rijden. Nu was het zo opzichtig.
Maar die anderen laten zich ook zo beetnemen natuurlijk.
14.30.....quote:Op zondag 1 februari 2009 12:28 schreef northernlight81 het volgende:
Hoe laat beginnen de mannen?
Daar had ze idd best twee trappen extra willen doenquote:Op zondag 1 februari 2009 12:28 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
Op een bepaald moment rijdt Kupfernagel een heel gat dicht, alleen de laatste 10 meter ging het moeizaam en zelfs toen wilde ze niet overnemen, waardoor Kupfernagel het in 2 keer moest doen.
De vergelijking is idd niet echt goed. Ik probeer even een spiegel voor te houden.quote:Verder vind ik het niet zo logisch om te vergelijken met Evans/Rebellin, dat is wegwielrennen, het "zweetdief"-gehalte in het veldrijden is gelukkig doorgaans veel lager.
Nou is dat ook weer overdreven, want Vos zat ook gewoon voorin in het NK, en in de cross in Roubaix reed ze ook redelijk kort. Dus ze kan wel degelijk ook veldrijden.quote:Anderzijds is dit uiteraard wel meer een wegwedstrijd dan een cross, daarom deed Vos ook zo lang mee.
Die aanvallen heb ik gemist.quote:Op zondag 1 februari 2009 12:21 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Ik denk dat het verschil er simpelweg in zit dat Evans en Leipheimer geen nederlanders zijn, en Vos wel.quote:Op zondag 1 februari 2009 12:31 schreef Ereinion het volgende:
Evans (en ook Leipheimer) worden inderdaad vaak onterecht afgezeken, waarbij het laf rijden dan als stok wordt gebruikt om ze mee te slaan. Ik denk dat de meeste antipathie te maken heeft met het feit dat Evans een grote concurrent is van de Patriarch Dennis Menchov, en dat Leipheimer een min of meer mislukte Rabobank-periode erop heeft zitten. Verschil is natuurlijk wel dat als deze twee laf rijden, ze het vaak ook niet af maken
Was het andersom geweest, dan was Kupfernagel hier uitgekost.quote:Op zondag 1 februari 2009 12:15 schreef Zwansen het volgende:
Toch denk ik als dit andersom was geweest, als Vos constant op kop had gereden en de Duitser had in haar wiel blijven zitten om vervolgens op de laatste meters weg te sprinten had iedereen er schande van gesproken.
Ja, maar in de koersen waarin hij meedeed om de overwinning i het nou eenmaal ook een enorme handicap om niet te kunnen sprinten.quote:Op zondag 1 februari 2009 12:32 schreef FritsVanEgters het volgende:
Als Boogerd geen Nederlander was geweest of niet sympathiek zou ik hem ook veel minder een zege in LBL gegund hebben. Want tactisch viste hij toch altijd op de één of andere manier achter het net. En wielrennen is niet alleen maar hard fietsen zoals je weet.
Je moet misschien het Parijs-Nice topic eens teruglezen, de rit die Evans won van Gesink. Die werd daar langs alle kanten uitgekotst als grootste lafaard aller tijden, terwijl hij nota bene zelf was gaan aanvallen met Gesink in 't wiel.quote:Op zondag 1 februari 2009 12:32 schreef FritsVanEgters het volgende:
[..]
Die aanvallen heb ik gemist.Of bedoel je counters? (De Tour duurt ook ietsje langer trouwens
)
Evans heeft (minstens) twee keer gecounterd/aangevallen waarbij hij van de andere favorieten wegreed (en vervolgens niet over wilde nemen).quote:Op zondag 1 februari 2009 12:32 schreef FritsVanEgters het volgende:
[..]
Die aanvallen heb ik gemist.Of bedoel je counters? (De Tour duurt ook ietsje langer trouwens
)
Welke ploegquote:Hij zette zijn ploeg niet eens op kop toen hij de gele trui had.![]()
Ik ook.quote:Bovendien, Evans wordt over het algemeen niet zo sympathiek gevonden.
Het is in feite een neurotische laffe renner.
Neemt niet weg dat hij alle recht heeft op zijn eigen tactiek maar God wat ben ik blij dat Sastre hem heeft geklopt.
Dat weet ik, maar zoals ik al zei: ik had het Kupfernagel of Compton gezien de koers meer gegund (en ook omdat die de hele winter veldrijden en het er niet maar even naast doen, zoals Vos) en ik wilde even een spiegel voorhouden.quote:Als Boogerd geen Nederlander was geweest of niet sympathiek zou ik hem ook veel minder een zege in LBL gegund hebben. Want tactisch viste hij toch altijd op de één of andere manier achter het net. En wielrennen is niet alleen maar hard fietsen zoals je weet.
quote:Op zondag 1 februari 2009 12:36 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
Je moet misschien het Parijs-Nice topic eens teruglezen, de rit die Evans won van Gesink. Die werd daar langs alle kanten uitgekotst als grootste lafaard aller tijden, terwijl hij nota bene zelf was gaan aanvallen met Gesink in 't wiel.
Dat men zoiets bij een landgenoot wel door de vingers ziet en bij de andere niet, dat is logisch/menselijk, maar ga dan niet zitten huilen als anderen geen hypocrieten zijn en daar niet aan meedoen.
Ik zat toen niet op fok maar ik heb de koers gezien en Evans zat de laatste 5 km alleen maar in het wiel om de laatste vijftig meter eventjes de etappe af te snoepen.quote:Op zondag 1 februari 2009 12:36 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
Je moet misschien het Parijs-Nice topic eens teruglezen, de rit die Evans won van Gesink. Die werd daar langs alle kanten uitgekotst als grootste lafaard aller tijden, terwijl hij nota bene zelf was gaan aanvallen met Gesink in 't wiel.
..en als ze dan tweede was geworden ?quote:Op zondag 1 februari 2009 12:40 schreef ultra_ivo het volgende:
Klopt. Kupfernagel had het goud qua koersverloop meer verdiend. Vos had het gesierd als ze regelmatig een hand had toegestoken bij de achtervolging/forcing.
Ik ben heel erg tegen hypocrisie, maar dat betekent niet dat ik vind dat Vos vergelijkbaar is met Evans.quote:Op zondag 1 februari 2009 12:36 schreef SaintOfKillers het volgende:
Dat men zoiets bij een landgenoot wel door de vingers ziet en bij de andere niet, dat is logisch/menselijk, maar ga dan niet zitten huilen als anderen geen hypocrieten zijn en daar niet aan meedoen.
Ik zeg ook niet dat ze zich moet schamen. Vanuit Vos bekeken heeft ze gewoon slim gereden.quote:Op zondag 1 februari 2009 12:42 schreef Ereinion het volgende:
Natuurlijk speelt het chauvinisme ontzettend mee in de beoordeling van een wereldtitel, maar dat mensen hier Leipheimer en Evans afzeiken betekend nog niet dat Vos zich daarom ook zou moeten rot schamen voor deze wereldtitel, zoals gesuggereerd werd.
Vos is gewoon veruit de snelste in de sprint. Je kan niet van iemand verwachten dat hij zijn eigen glazen in gaat gooien, en solo probeert weg te komen, terwijl je iedereen in de sprint kan kloppen. Tuurlijk vind ik ook dat ze best wat meer initiatief had mogen tonen, maar een paar gaten dicht rijden, en een paar honderd meter op kop rijden is natuurlijk ook niet meer dan window-dressing. Hoewel ze wel een beetje meer initiatief had mogen nemen, was op haar koerstactiek niets aan te merken, en daar hoeft ze zich echt niet voor rot te schamen.
Ik zie liever een Belg winnen dan een niet-Belg, maar ik ga niet enthousiast doen wanneer Nuyens weer eens "zuinig" wint en ga hem zeker niet verdedigen als hij daarvoor zou worden bekritiseerd. Maar goed, aangezien hij nu voor Rabo rijdt, zal die kritiek ook wel verdwijnenquote:Op zondag 1 februari 2009 12:45 schreef FritsVanEgters het volgende:
Ik vind het trouwens wel heel knap als jij je sportbeleving nooit door chauvinisme laat beïnvloeden.
Zo kijk ik er ook tegenaan (wel belg door nederlander vervangen dan).quote:Op zondag 1 februari 2009 12:48 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
Ik zie liever een Belg winnen dan een niet-Belg, maar ik ga niet enthousiast doen wanneer Nuyens weer eens "zuinig" wint en ga hem zeker niet verdedigen als hij daarvoor zou worden bekritiseerd. Maar goed, aangezien hij nu voor Rabo rijdt, zal die kritiek ook wel verdwijnen.
quote:Anciaux: "Veldrijden is wél topsport"
- De Vlaamse Gemeenschap erkent het veldrijden niet langer als een topsport, schrijft Gazet van Antwerpen. Vlaams minister van Sport Bert Anciaux nuanceert. "Dit betekent niet dat het veldrijden geen topsport is."
Het verlies van het topsportstatuut heeft als gevolg is dat de Wielerbond Vlaanderen geen subsidies meer zal krijgen dat aan dat statuut verbonden is en via andere middelen financieel zal ondersteund worden.
Topsportmanager Ivo Van Aken geeft drie redenen: veldrijden is geen olympische sport, wordt in weinig landen beoefend en de Wielerbond Vlaanderen investeert er niet in.
Jos Smets, directeur sport van de Belgische bond, gaat niet akkoord met de beslissing: "Iedereen die zondag naar het WK kijkt, zal merken dat veldrijders geen cafésporters zijn"
Vlaams minister Bert Anciaux heeft echter de berichtgeving over het topsportstatuut genuanceerd.
"Ik heb getwijfeld over de beslissing om het veldrijden van de topsporttakkenlijst te halen, maar heb besloten om het advies van Bloso en de Stuurgroep Topsport te volgen", legt Anciaux uit.
"Het gaat om een technische aanpassing. Maar dit betekent niet dat veldrijden niet als topsport wordt beschouwd."
"Het zal niet minder middelen krijgen, integendeel, ik ben bereid om indien nodig zelfs een groter budget vrij te maken."
Daar word ik idd ook regelmatig moe van. Gelukkig gaat het bij veldrijden niet zo veel over Boonen.quote:Op zondag 1 februari 2009 12:50 schreef Reya het volgende:
Ik denk dat het ook een stukje compensatie is jegens het onafgebroken gedweep van Michel met Boonen, Devolder en Nys
Michel ??? Gedweep met die renners ? Wat zeg jij nuquote:Op zondag 1 februari 2009 12:50 schreef Reya het volgende:
Ik denk dat het ook een stukje compensatie is jegens het onafgebroken gedweep van Michel met Boonen, Devolder en Nys
Dat tussen haakjes zegt genoeg. Maar goed, het heeft 'm de kop gekost, alleen op Frank Schleck letten op de Alp.quote:Op zondag 1 februari 2009 12:38 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Evans heeft (minstens) twee keer gecounterd/aangevallen waarbij hij van de andere favorieten wegreed (en vervolgens niet over wilde nemen).
Johan Vansummeren en Leif Hoste kunnen toch wel wat kopwerk doen in een overgangsetappe?quote:Welke ploeg![]()
Maar ook daarvoor geldt dat hij het niet helemaal waar weet te maken bij wereldkampioenschappen, want zelfs met alle tegenslag van de wereld had hij er onderhand wel drie moeten kunnen inkoppen.quote:Op zondag 1 februari 2009 12:51 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Daar word ik idd ook regelmatig moe van. Gelukkig gaat het bij veldrijden niet zo veel over Boonen.
En Nys is natuurlijk een absolute held in het veldrijdenZoveel als die gewonnen heeft, daar kun je alleen maar respect voor hebben.
Jij vindt van niet?quote:Op zondag 1 februari 2009 12:51 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
Michel ??? Gedweep met die renners ? Wat zeg jij nu
Klopt, maar dat was omdat Popo (kopman in die koers) er achter zat. Net zoals Vos nu, die drie Nederlandsen achter zich had.quote:Op zondag 1 februari 2009 12:41 schreef FritsVanEgters het volgende:
[..]
Ik zat toen niet op fok maar ik heb de koers gezien en Evans zat de laatste 5 km alleen maar in het wiel om de laatste vijftig meter eventjes de etappe af te snoepen.
Niets aan toe te voegen.quote:Op zondag 1 februari 2009 12:53 schreef marcodej het volgende:
[..]
Klopt, maar dat was omdat Popo (kopman in die koers) er achter zat. Net zoals Vos nu, die drie Nederlandsen achter zich had.
Verder belachelijk dat Vos zich "van binnen rot zou moeten schamen" voor deze winst.Tuurlijk, het is ook niet de manier waarop ik iemand een sportwedstrijd graag zie winnen, maar dit was gewoon de beste tactiek voor haar, een sprintster: op het WK op de weg doet ze van alles en wordt ze tweede, nu wint ze. En dat is ook verdiend: degene die als eerste over de finish gaat is altijd de verdiende winnaar. Dan had Kupfernagel de sprintster Vos er maar af moeten rijden.
quote:Op zondag 1 februari 2009 12:48 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
Ik zie liever een Belg winnen dan een niet-Belg, maar ik ga niet enthousiast doen wanneer Nuyens weer eens "zuinig" wint en ga hem zeker niet verdedigen als hij daarvoor zou worden bekritiseerd. Maar goed, aangezien hij nu voor Rabo rijdt, zal die kritiek ook wel verdwijnen.
Hangt er vanaf hoe ze tweede was geworden. Als ze tweede was geworden op de manier die Kupfernagel nu gereden heeft, dan wel (want die heeft gewoon dom gereden), maar als ze wat meer op kop had gereden (en minder dan vandaag dat kan gewoon niet), dan niet.quote:Op zondag 1 februari 2009 12:55 schreef qonmann het volgende:
[..]
Niets aan toe te voegen.
Als ze tweede was geworden had je de mensen eens moeten horen die haar nu zo zwaar bekritiseren.
Ik heb nog even nagelezen, maar er is niemand die dat zegt.quote:Op zondag 1 februari 2009 12:53 schreef marcodej het volgende:
Verder belachelijk dat Vos zich "van binnen rot zou moeten schamen" voor deze winst.![]()
quote:Op zondag 1 februari 2009 12:47 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Ik zeg ook niet dat ze zich moet schamen. Vanuit Vos bekeken heeft ze gewoon slim gereden.
Maar dat betekent nog niet dat ik er fantastisch blij mee moet zijn.
Van te voren hoopte ik dat Vos WK zou worden. Als ik nu naar de koers kijk, dan had ik liever Compton of Kupfernagel gezien. Maar wat SoK zeg: Kupfernagel heeft wel héél erg dom gereden.
Ik zeg alleen dat degenen die nu zo voor Vos juichen zich de volgende keer als ze een Evans of zo afbranden, even bij zichzelf te rade moeten gaan.
Nee hoor, uit het vorige topic:quote:Op zondag 1 februari 2009 13:04 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Ik heb nog even nagelezen, maar er is niemand die dat zegt.
Ereinion is de eerste die die woorden gebruikt, en daarop reageer ik als volgt:
[..]
quote:Op zondag 1 februari 2009 12:16 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
Ze mag blij zijn met de overwinning, maar ik hoop voor haar eergevoel dat ze zich vanbinnen rot schaamt.
Vergelijken met wegwedstrijden is idd niet echt logisch. Daar is zulk een wedstrijdtactiek veel gebruikelijker. Voor veldrijden is dit wel een unicum.quote:Op zondag 1 februari 2009 13:03 schreef SaintOfKillers het volgende:
Iedereen blijft maar met vergelijkingen komen over wegwedstrijden. Dat is dus het probleem, dit is veldrijden, heel andere mentaliteit.
Daar heb je zelden van die zuinige overwinningen, zeker op WK's. De enige die ik me kan herinneren, was Mario De Clercq en die had nauwelijks fans, die werd in eigen land wereldkampioen met boe-geroep.
Jij komt zelf ook met Nuyens aanzetten.quote:Op zondag 1 februari 2009 13:03 schreef SaintOfKillers het volgende:
Iedereen blijft maar met vergelijkingen komen over wegwedstrijden. Dat is dus het probleem, dit is veldrijden, heel andere mentaliteit.
Die had ik even gemist.quote:Op zondag 1 februari 2009 13:06 schreef Ereinion het volgende:
[..]
Nee hoor, uit het vorige topic:
[..]
Probeer ook maar eens in het veldrijden een voorbeeld te vinden.quote:Op zondag 1 februari 2009 13:06 schreef FritsVanEgters het volgende:
[..]
Jij komt zelf ook met Nuyens aanzetten.
Ik zou het nu anders enorm lachen vinden als in het wiel van die Nederlander nog een belg blijft plakken die er net voor de finish overheen komt.quote:Op zondag 1 februari 2009 13:08 schreef FritsVanEgters het volgende:
Maar maak je geen zorgen Saint, zometeen wordt je weer op je wenken bedient met een Nederlander die solo aankomt.
Ik niet.quote:Op zondag 1 februari 2009 13:09 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Ik zou het nu anders enorm lachen vinden als in het wiel van die Nederlander nog een belg blijft plakken die er net voor de finish overheen komt.
Dat klinkt een beetje als de manier waarop Kevin Pauwels zou kunnen winnen.quote:Op zondag 1 februari 2009 13:09 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Ik zou het nu anders enorm lachen vinden als in het wiel van die Nederlander nog een belg blijft plakken die er net voor de finish overheen komt.
Ik zou het enorm knap vinden als die het wiel van Boom kan houden en verwacht dan ook op geen enkel moment dat hij zal overnemen.quote:Op zondag 1 februari 2009 13:11 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
Dat klinkt een beetje als de manier waarop Kevin Pauwels zou kunnen winnen.
Dan supporter ik vandaag maar voor Pauwels, denk ik.quote:Op zondag 1 februari 2009 13:11 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
Dat klinkt een beetje als de manier waarop Kevin Pauwels zou kunnen winnen.
Oh dat is de reden dat je hier van die rare posts doet..quote:Op zondag 1 februari 2009 13:13 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Dan supporter ik vandaag maar voor Pauwels, denk ik.
Om al die Fokkers hier dwars te zitten
Tuurlijk heb ik wel een voorkeur. En ik zie ook wel graag een nederlander winnen. Alleen zie ik het liefst een mooie koers en meestal dan het liefst degene winnen die de koers gemaakt heeft (tenzij ik toevallig tegen diegene een antipatie heb, want een Armstrong heb ik b.v. een bloedhekel aan).quote:Op zondag 1 februari 2009 13:11 schreef FritsVanEgters het volgende:
[..]
Ik niet.![]()
Jij hebt geen voorkeur voor een winnaar? Kijk jij alleen voor de schoonheid van de sport?
Ik verwacht eerder frustratie aan beide kanten, Nys en Boom die om de beurt aanvallen maar Stybar niet los krijgen.quote:Op zondag 1 februari 2009 13:13 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Dan supporter ik vandaag maar voor Pauwels, denk ik.
Om al die Fokkers hier dwars te zitten
Nee, volgens mij was ik genuanceerd genoeg.quote:Op zondag 1 februari 2009 13:14 schreef qonmann het volgende:
[..]
Oh dat is de reden dat je hier van die rare posts doet..
quote:Vos: geen twijfels in finale
Terugkijkend zei Vos dat het alleen in de beginfase even moeilijk geweest was. "Ik dacht dat het nog lastig zou worden om Compton terug te pakken, maar Kupfernagel was goed op dreef", aldus de dolgelukkige winnares (21), die stond te bibberen van de emoties en de vrieskou.
Vos zei dat ze de finale met een gerust hart tegemoet had gezien. "Ik twijfelde niet aan mijn sprint, maar wist wel dat ik continu scherp moest blijven", stelde de kampioene, die Kupfernagels wiel geen moment uit het oog verloor.
Ik kijk allereerst om een mooie koers te zien. Als een van mijn favorieten wint dan is dat een mooie extra. Ik kijk dus liever een mooie koers waar mijn favorieten niet in het spel voorkomen dan een saaie koers die door een van m'n favorieten gewonnen wordt. Ideaal is natuurlijk mooie koers & overwinning van een van m'n favorieten.quote:Op zondag 1 februari 2009 13:11 schreef FritsVanEgters het volgende:
[..]
Ik niet.![]()
Jij hebt geen voorkeur voor een winnaar? Kijk jij alleen voor de schoonheid van de sport?
quote:Op zondag 1 februari 2009 13:19 schreef ultra_ivo het volgende:
[..]
Ik kijk allereerst om een mooie koers te zien. Als een van mijn favorieten wint dan is dat een mooie extra. Ik kijk dus liever een mooie koers waar mijn favorieten niet in het spel voorkomen dan een saaie koers die door een van m'n favorieten gewonnen wordt. Ideaal is natuurlijk mooie koers & overwinning van een van m'n favorieten.
Hoe ligt Boom eigenlijk in Belgie? Wordt ie ook bespuugd zoals bij Groenendaal wel eens gebeurde?quote:Op zondag 1 februari 2009 13:15 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
Ik verwacht eerder frustratie aan beide kanten, Nys en Boom die om de beurt aanvallen maar Stybar niet los krijgen.
Ik waag toch een poging:quote:Op zondag 1 februari 2009 13:29 schreef DeeBee het volgende:
Over een uurtje de heren, de meest onvoorspelbare koers van het weekend denk ik.
quote:Op zondag 1 februari 2009 13:40 schreef SaintOfKillers het volgende:
het is helemaal geen parcours voor haar, ze is namelijk veldrijdster.
Nee, een Vlaamse "cohabitatie."quote:
http://www.nos.nl/nosstud(...)vbswkveldrijden.htmlquote:Op zondag 1 februari 2009 14:13 schreef Petertje81 het volgende:
Iemand een idee hoe ik de nos-stream in het buitenland kan bekijken?
Mja, maar die mag je dus alleen in Nederland bekijken.quote:Op zondag 1 februari 2009 14:17 schreef FritsVanEgters het volgende:
[..]
http://www.nos.nl/nosstud(...)vbswkveldrijden.html
vanaf 14.25 staat erbij
Flauw, maar Sporza heeft toch betere commentatoren.quote:Op zondag 1 februari 2009 14:19 schreef Petertje81 het volgende:
[..]
Mja, maar die mag je dus alleen in Nederland bekijken.
Het lijkt er echter op dat de Sporza stream zonder restricties is.
quote:14:07 Sven Nys heeft geen vlekkeloze nacht achter de rug. "Ik werd om 2.30u wakker gebeld door een ambetanterik die het telefoonnummer van mijn kamer had. Hij vroeg gewoon "met zijn zatte botten" of ik er klaar voor was. Het was dan nog een Belg ook", vertelt Nys aan Sporza. "Ik was even verstoord, maar heb meteen de telefoon dichtgesmeten. Nadien was ik er toch nog een kwartier mee bezig."
En: het is maar goed dat Boom die Lars, euh, Al bij zich heeftquote:Op zondag 1 februari 2009 14:36 schreef TheArt het volgende:
Herrijgers
Het is een ander die ze de, dinges, hoe heet dat, uhh, dinges, kantanjes uit het vuur laten halen
zo klinkt het alsof belgië in het nadeel is.quote:Op zondag 1 februari 2009 14:36 schreef DeeBee het volgende:
Wat een wedstrijd wordt dit...België vs. de rest van de wereld.
De leiders natuurlijk ook.quote:Op zondag 1 februari 2009 14:49 schreef Ambrosius het volgende:
Boom moet wel erg veel geven vroeg in de koers.
quote:Op zondag 1 februari 2009 14:53 schreef pfaf het volgende:
Nou, geen Nederlander dus. Go Stybar!
Omdat er een groot gat is met Boom?quote:Op zondag 1 februari 2009 14:54 schreef FritsVanEgters het volgende:
Waarom wacht Thijs Al niet even? Die rijdt vol door op kop.
Nee 5 seconden ofzo.quote:Op zondag 1 februari 2009 14:55 schreef Ambrosius het volgende:
[..]
Omdat er een groot gat is met Boom?
Bizar...mentale mokerslag of zo...krijgt de trappers helemaal niet meer rond lijkt het wel...quote:Op zondag 1 februari 2009 14:53 schreef SaintOfKillers het volgende:
Boom lijkt een mentale slag te hebben gekregen.
quote:Op zondag 1 februari 2009 15:01 schreef DJ_Ryow het volgende:
wat een faalhaas die Boom. waarom was hij zo'n favoriet? hij rijdt geen deuk in een pakje boter..
Heb jij überhaupt verstand van sport of kijk je voor het eerst en lul je maar wat?quote:Op zondag 1 februari 2009 15:01 schreef DJ_Ryow het volgende:
wat een faalhaas die Boom. waarom was hij zo'n favoriet? hij rijdt geen deuk in een pakje boter..
Och, misschien omdat hij titelverdediger is.quote:Op zondag 1 februari 2009 15:01 schreef DJ_Ryow het volgende:
quote:Op zondag 1 februari 2009 15:01 schreef DJ_Ryow het volgende:
Waarom werd Vos afgekraakt?quote:Op zondag 1 februari 2009 15:05 schreef qonmann het volgende:
De mensen die net Vos zo afkraakten zullen wel blij zijn dat Boom niet op die manier gaat winnen..
Je hebt er echt niets van begrepen, volgens mij.quote:Op zondag 1 februari 2009 15:05 schreef qonmann het volgende:
De mensen die net Vos zo afkraakten zullen wel blij zijn dat Boom niet op die manier gaat winnen..
Omdat ze het kopwerk overliet aan haar concurrente.quote:
Omdat ze alleen in het wiel zat en op het einde het afmaakte.quote:
Misschien dat de druk dit keer toch te groot was?quote:Op zondag 1 februari 2009 15:06 schreef SaintOfKillers het volgende:
Toch bizar, ik heb Boom eigenlijk nog nooit zo zien knoeien en dat net in de cross van zijn carriere, het WK dat hij moest en zou winnen.
Wieltjeszuiger.quote:
Parijs - Roubaix ftw!quote:Op zondag 1 februari 2009 15:09 schreef The_BoezelaaR het volgende:
Waarom stapt hou niet af? Het gaat duidelijk niet, er valt niets meer te winnen. Heel erg jammer. Analyseren, uithuilen en doorgaan ...
Inderdaadquote:Op zondag 1 februari 2009 15:13 schreef ShadyLane het volgende:
Ik denk niet dat de druk voor Boom te hoog was. Hij heeft al wel vaker in een favorietenrol gereden tegen een stel Belgen. Ik denk eerder aan gewoon een slechte dag, griepepidemie ofzo.
Tsja, volgend jaar gewoon weer een lekker modderkoers wat mij betreft. (Had het hier ook kunnen zijn overigens).quote:
Idd. Iedereen dacht dat het lang gesloten zou blijven, en er misschien wel een massasprint zou komen, en nu rijdt er eentje vanuit vrijwel de start weg en die wordt waarschijnlijk niet meer teruggezien.quote:Op zondag 1 februari 2009 15:13 schreef DeeBee het volgende:
Wel een legendarische deceptie eigenlijk dit WK...
En nee, niet alleen omdat Boom niet mee kan...
Maar het is nu verworden tot een achtervolging van 55 minuten tussen 2 man.Dat had echt niemand verwacht volgens mij...
Nee, er is geen bagger, dat is juist het probleem.quote:Op zondag 1 februari 2009 15:16 schreef TargaFlorio het volgende:
Alleen de wedstrijd bij de vrouwen was leuk.
In deze omstandigheden is het parcours gewoon bagger.
Zo'n koers had ik dus wel verwacht maar dan met een andere solist.quote:Op zondag 1 februari 2009 15:15 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Idd. Iedereen dacht dat het lang gesloten zou blijven, en er misschien wel een massasprint zou komen, en nu rijdt er eentje vanuit vrijwel de start weg en die wordt waarschijnlijk niet meer teruggezien.
hap hapquote:Op zondag 1 februari 2009 15:16 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Nee, er is geen bagger, dat is juist het probleem.
Inderdaad zeg .... retesaai ook wel zo.quote:Op zondag 1 februari 2009 15:13 schreef DeeBee het volgende:
Wel een legendarische deceptie eigenlijk dit WK...
En nee, niet alleen omdat Boom niet mee kan...
Maar het is nu verworden tot een achtervolging van 55 minuten tussen 2 man.Dat had echt niemand verwacht volgens mij...
En dan te bedenken dat er in een eerder topic nog werd gezegd dat veldrijden een sport is die veel spektakel geeft, en voor de OS interessanter is dan schaatsen.quote:Op zondag 1 februari 2009 15:18 schreef ErikT het volgende:
Dit is echt supersaai inderdaad. Er gebeurt helemaal niks!
Dat was natuurlijk even goed saai geweest, maar de overwinning wordt vanmiddag in ieder geval niet gestolen. Ik zou overigens dit niet een tactisch hoogstandje noemen van de Belgische ploeg; Nys en Vanthourenhout gingen er doodgewoon bij af bij Stybar, en veroorzaakten daardoor potentieel een lastige situatie voor de Belgische ploeg, en als ze er met zijn drieen bij waren gekomen, zou ik benieuwd zijn geweest of ze nog een blok zouden vormen. Het is eerder een stukje klasse dat Albert hier tentoonspreidt.quote:Op zondag 1 februari 2009 15:17 schreef FritsVanEgters het volgende:
[..]
Zo'n koers had ik dus wel verwacht maar dan met een andere solist.
Vaak is veldrijden inderdaad veel leuker om te kijken, in dit geval is het even saai als schaatsen.quote:Op zondag 1 februari 2009 15:21 schreef Wombcat het volgende:
[..]
En dan te bedenken dat er in een eerder topic nog werd gezegd dat veldrijden een sport is die veel spektakel geeft, en voor de OS interessanter is dan schaatsen.
Dat is vaak wel zo, maar dit WK is nu niet echt een overtuigend argument daarvoor.
De belgen zijn oppermachtig, en nu ze eens een gevaarlijke tegenstander hebben en als een blok naar voren komen, is het dus meteen gedaan.
Ik dacht eerst dat het een keffent hondje wasquote:Op zondag 1 februari 2009 15:24 schreef TheArt het volgende:
[..]
Die op die hoek hèNiet normaal. Je zou maar zo'n vrouw thuis hebben zitten
hap hapquote:Op zondag 1 februari 2009 15:24 schreef TargaFlorio het volgende:
[..]
Vaak is veldrijden inderdaad veel leuker om te kijken, in dit geval is het even saai als schaatsen.
Inderdaad. Hoewel Stybar wel een kans had gehad als hij eerder had gereageerd.quote:Op zondag 1 februari 2009 15:22 schreef Reya het volgende:
[..]
Dat was natuurlijk even goed saai geweest, maar de overwinning wordt vanmiddag in ieder geval niet gestolen. Ik zou overigens dit niet een tactisch hoogstandje noemen van de Belgische ploeg; Nys en Vanthourenhout gingen er doodgewoon bij af bij Stybar, en veroorzaakten daardoor potentieel een lastige situatie voor de Belgische ploeg, en als ze er met zijn drieen bij waren gekomen, zou ik benieuwd zijn geweest of ze nog een blok zouden vormen. Het is eerder een stukje klasse dat Albert hier tentoonspreidt.
Dat was gewoon een gebrek aan kracht, de intentie was er nog steeds, zelfs toen ze al op een minuut lagen, bleven ze het blok erop leggen en toen Nys voor brons ging, werd zijn aanval beschermd, net als Wellens voor de 4e plek.quote:Op zondag 1 februari 2009 15:22 schreef Reya het volgende:
Ik zou overigens dit niet een tactisch hoogstandje noemen van de Belgische ploeg;
Heb je geteld?quote:Op zondag 1 februari 2009 15:26 schreef SaintOfKillers het volgende:
De 23e keer dat Boom lacherig deed over een Belgisch blok was gewoon de keer teveel.
Inderdaadquote:Op zondag 1 februari 2009 15:27 schreef The_BoezelaaR het volgende:
Dat je anti-Boom bent is trouwens wel heel triest
Kom je naar een WK kijken, neem je een spandoek tegen Boom mee ipv dat je iemand komt supporteren. Ik bedoel, dat is toch vrij zielig
Het is dan ook een triest landquote:Op zondag 1 februari 2009 15:27 schreef The_BoezelaaR het volgende:
Dat je anti-Boom bent is trouwens wel heel triest
Kom je naar een WK kijken, neem je een spandoek tegen Boom mee ipv dat je iemand komt supporteren. Ik bedoel, dat is toch vrij zielig
Doei!quote:Op zondag 1 februari 2009 15:28 schreef DJ_Ryow het volgende:
ik dacht, laat ik veldrijden een kans geven. schijnt spectaculair te zijn en we hebben een Nederlandse topfavoriet. maar helaas.... jammer dat ik in het media praatje getrapt ben. de Nederlander is een faalhaas en de sport is net zo saai als lange afstand schaatsen.veldrijden
Je kijkt gewoon op een verkeerd moment, had het 6 graden warmer geweest en een flinke plensbui boven brabant gehangen van de week dan had je (denk ik) een mooiere cross gehad ipv deze Baal-dagquote:Op zondag 1 februari 2009 15:28 schreef DJ_Ryow het volgende:
ik dacht, laat ik veldrijden een kans geven. schijnt spectaculair te zijn en we hebben een Nederlandse topfavoriet. maar helaas.... jammer dat ik in het media praatje getrapt ben. de Nederlander is een faalhaas en de sport is net zo saai als lange afstand schaatsen.veldrijden
Mooi, je bewijst mooi mijn punt dat je er nog nooit naar hebt gekeken en je er dus geen verstand van hebt. Dankje!quote:Op zondag 1 februari 2009 15:28 schreef DJ_Ryow het volgende:
Is niets meer dan gezonde rivaliteit.quote:Op zondag 1 februari 2009 15:27 schreef tong80 het volgende:
Kut Belgen met hun antie Boon.
Ze waren ook al anti Zoetemelk en anti Richard Groenendaal
Ik ging 8 jaar geleden bijna op de vuist met een Belg die naast me niks anders deed dan Groenendaal uitfluiten
Hufters zijn het.
Twee keer goud en zilver.quote:Op zondag 1 februari 2009 15:33 schreef TargaFlorio het volgende:
Had liever Nys of Pauwels bovenop het podium gezien, maar Albert was de sterkste vandaag. Proficiat.
Jammer van Boom. Toch moeten we met 2x goud en 1x brons tevreden zijn.
Dat bedoel ik.quote:Op zondag 1 februari 2009 15:32 schreef TheArt het volgende:
Dat is niet uniek lul Wuyts, want Boom presteerde het vorig jaar ook
Dat is heel wat anders.quote:Op zondag 1 februari 2009 15:33 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Is niets meer dan gezonde rivaliteit.
Net zoals ik Federer verbaal afmaak.
Je zult niet gemist worden.quote:Op zondag 1 februari 2009 15:28 schreef DJ_Ryow het volgende:
Ja, maar dat was geen belg. Dan telt het niet bij Wuytsquote:Op zondag 1 februari 2009 15:34 schreef FritsVanEgters het volgende:
"Wereldkampioen bij zijn eerste WK bij de elite's, bijna uniek"![]()
Oh ja, vorig jaar ook al.
Hahaquote:Op zondag 1 februari 2009 15:37 schreef tong80 het volgende:
Gelukkig Dione om mijn dag goed te maken.
quote:Op zondag 1 februari 2009 15:34 schreef tong80 het volgende:
[..]
Dat is heel wat anders.
Ik kan voor een tenisser zijn zonder een ander te haten.
Het antie Nederland gevoel is stuitend
Gefeliciteerd. Hoewel de Belgische ploeg wel laf gekoerst heeft.quote:
*eens is*quote:Op zondag 1 februari 2009 15:37 schreef TheArt het volgende:
Feli aan Albert, ook al gun ik het hem absoluut niet. Een tweede wereldtitel van Nys had ik dan wel weer terecht gevonden.
Heb Nys inderdaad geen een keer zien overnemen in het wiel van Stybar...quote:Op zondag 1 februari 2009 15:38 schreef FritsVanEgters het volgende:
[..]
Gefeliciteerd. Hoewel de Belgische ploeg wel laf gekoerst heeft.
Tsja, het is wel de laatste Belg die ik het WK had gegund idd. Liever een Nys of Wellens. Wel terecht, was veruit de sterkste vandaag.quote:Op zondag 1 februari 2009 15:37 schreef TheArt het volgende:
Feli aan Albert, ook al gun ik het hem absoluut niet. Een tweede wereldtitel van Nys had ik dan wel weer terecht en leuk gevonden.
quote:Op zondag 1 februari 2009 15:38 schreef FritsVanEgters het volgende:
[..]
Gefeliciteerd. Hoewel de Belgische ploeg wel laf gekoerst heeft.
Succes met de enige sport waar jullie iets in betekenen.quote:Op zondag 1 februari 2009 15:37 schreef Frederic het volgende:
[..]
Stel je zo niet aan. Heef niks met 'haat' te maken.
Nuja, waardig tegen je verlies kunnen is niet iedereen gegeven.
Groetjes, uit het "triest land".
Je ziet de ironie niet?quote:Op zondag 1 februari 2009 15:40 schreef Wombcat het volgende:
[..]
![]()
Er heeft een belg vrijwel de hele wedstrijd solo op kop gereden. Hoe is dat in godsnaam laf koersen?
Ach dan kunnen we tenminste weer lachen om z'n uitsprakenquote:Op zondag 1 februari 2009 15:39 schreef franklop het volgende:
vond het absoluut geen leuke koers. Geef mij maar blubber. Helpt ook niet mee dat Albert wint, zal nu nog hoger van de daken gaan schreeuwen denk ik..
Tong, maak je toch niet zo druk om die Calimero's.quote:Op zondag 1 februari 2009 15:34 schreef tong80 het volgende:
[..]
Dat is heel wat anders.
Ik kan voor een tenisser zijn zonder een ander te haten.
Het antie Nederland gevoel is stuitend
Ik ga de komende twee dagen de belgische tv helemaal boycotten, want elk programma zal er wel mee openen, de belgen kennendequote:Op zondag 1 februari 2009 15:41 schreef TargaFlorio het volgende:
[..]
Ach dan kunnen we tenminste weer lachen om z'n uitspraken
Buiten kijf. Was met afstand de sterkste.quote:Op zondag 1 februari 2009 15:43 schreef Leatherface het volgende:
Albert is wel een verdiende winnaar.
quote:Op zondag 1 februari 2009 15:40 schreef Wombcat het volgende:
[..]
![]()
Er heeft een belg vrijwel de hele wedstrijd solo op kop gereden. Hoe is dat in godsnaam laf koersen?
quote:
Ja hij kwam als eerste over de finishquote:Op zondag 1 februari 2009 15:43 schreef Leatherface het volgende:
Trouwens je miste het eerste half uur zei je op MSNquote:Op zondag 1 februari 2009 15:43 schreef Leatherface het volgende:
Veldrijden als topsport: Alleen als de Belgen tactisch slecht koersen (geen blok vormen) lijkt het op topsport.quote:Op zondag 1 februari 2009 15:39 schreef DeeBee het volgende:
[..]
Heb Nys inderdaad geen een keer zien overnemen in het wiel van Stybar...
Nee, onzin, België was als land uitmuntend...Boom was vandaag gewoon slecht, duidelijk, dat zei hij zelf ook. En zelfs al was hij goed, dan waren er nog steeds teveel Belgen geweest denk ik...
Op het moment dat hij viel in Gavere stond hij aan de leiding in 2 klassementen en de UCI stand. Dus zonder die pech had Albert het waarschijnlijk (zeker kan je nooit zijn) meer verdiend.quote:Op zondag 1 februari 2009 15:45 schreef TheArt het volgende:
Nationalistische krant nummero 1, HLN, kroont Albert direct tot koning van het veldrijden
Een koningschap verdien je nog altijd over een heel seizoen en dat is wat mij betreft alleen aan Nys te geven.
Aan de andere kant, op WK's er staan is ook een kwaliteit. En Nys is een zeer sterke - en ook aimabele - veldrijder, maar hij al vaak toch niet echt thuis gegeven op WK's.quote:Op zondag 1 februari 2009 15:45 schreef TheArt het volgende:
Een koningschap verdien je nog altijd over een heel seizoen en dat is wat mij betreft alleen aan Nys te geven. Alleen zal die laatste daar vandaag bijzonder weinig aan hebben gehad.
Da's waar. Aan de andere kant is het WK eigenlijk het open BK, en in het gesloten BK heeft Nys al 6 keer gewonnen.quote:Op zondag 1 februari 2009 15:51 schreef Reya het volgende:
[..]
Aan de andere kant, op WK's er staan is ook een kwaliteit. En Nys is een zeer sterke - en ook aimabele - veldrijder, maar hij al vaak toch niet echt thuis gegeven op WK's.
Is inderdaad een kwaliteit (iets wat Boom b.v. bewezen heeft in het verleden), echter vanwege de enorme staat van dienst van Nys in de afgelopen 10 jaar is hij voor mij nog steeds de koning van het veldrijden.quote:Op zondag 1 februari 2009 15:51 schreef Reya het volgende:
[..]
Aan de andere kant, op WK's er staan is ook een kwaliteit. En Nys is een zeer sterke - en ook aimabele - veldrijder, maar hij al vaak toch niet echt thuis gegeven op WK's.
Idd. Welke koers heeft die gezienquote:Op zondag 1 februari 2009 15:55 schreef TargaFlorio het volgende:
Hereijgers: "Heel mooie koers geweest"
Lijkt me ook sterk. Boom heeft al op genoeg kampioenschappen zichzelf bewezen. Hij zal echt niet goed geweest zijn. Als 'ie in de 2e ronde al tegen Al gezegd heeft dat 'ie niet goed was, dan zal dat wel kloppen. Toen was er nog niets verloren (behalve dat toen al wel duidelijk was dat de belgen echt als blok reden).quote:Op zondag 1 februari 2009 15:57 schreef TargaFlorio het volgende:
Dat het een mentale kwestie is geloof ik ook niet.
Dit is geen blijdschap, dit is pure opluchting als ik die spreekkoren zo hoor: "Schade Larsje, alles ist voorbij." etc. etc.quote:Op zondag 1 februari 2009 16:02 schreef The_BoezelaaR het volgende:
Ik snap trouwens waarom die Belgen zo ontzettend door het lint gaan.
Daar heeft Boom dan ook zelf om gevraagd. Het boegeroep naar Groenendaal vroeger was uiteraard te triest voor woorden, maar deze "rivaliteit" is eigenlijk grotendeels door Boom zelf in gang gestoken. Zolang het ludiek blijft, zal Boom dat wel kunnen hebben, veronderstel ik.quote:Op zondag 1 februari 2009 16:07 schreef marcodej het volgende:
Dit is geen blijdschap, dit is pure opluchting als ik die spreekkoren zo hoor: "Schade Larsje, alles ist voorbij." etc. etc.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |