Ik zie liever een Belg winnen dan een niet-Belg, maar ik ga niet enthousiast doen wanneer Nuyens weer eens "zuinig" wint en ga hem zeker niet verdedigen als hij daarvoor zou worden bekritiseerd. Maar goed, aangezien hij nu voor Rabo rijdt, zal die kritiek ook wel verdwijnenquote:Op zondag 1 februari 2009 12:45 schreef FritsVanEgters het volgende:
Ik vind het trouwens wel heel knap als jij je sportbeleving nooit door chauvinisme laat beïnvloeden.
Zo kijk ik er ook tegenaan (wel belg door nederlander vervangen dan).quote:Op zondag 1 februari 2009 12:48 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
Ik zie liever een Belg winnen dan een niet-Belg, maar ik ga niet enthousiast doen wanneer Nuyens weer eens "zuinig" wint en ga hem zeker niet verdedigen als hij daarvoor zou worden bekritiseerd. Maar goed, aangezien hij nu voor Rabo rijdt, zal die kritiek ook wel verdwijnen.
quote:Anciaux: "Veldrijden is wél topsport"
- De Vlaamse Gemeenschap erkent het veldrijden niet langer als een topsport, schrijft Gazet van Antwerpen. Vlaams minister van Sport Bert Anciaux nuanceert. "Dit betekent niet dat het veldrijden geen topsport is."
Het verlies van het topsportstatuut heeft als gevolg is dat de Wielerbond Vlaanderen geen subsidies meer zal krijgen dat aan dat statuut verbonden is en via andere middelen financieel zal ondersteund worden.
Topsportmanager Ivo Van Aken geeft drie redenen: veldrijden is geen olympische sport, wordt in weinig landen beoefend en de Wielerbond Vlaanderen investeert er niet in.
Jos Smets, directeur sport van de Belgische bond, gaat niet akkoord met de beslissing: "Iedereen die zondag naar het WK kijkt, zal merken dat veldrijders geen cafésporters zijn"
Vlaams minister Bert Anciaux heeft echter de berichtgeving over het topsportstatuut genuanceerd.
"Ik heb getwijfeld over de beslissing om het veldrijden van de topsporttakkenlijst te halen, maar heb besloten om het advies van Bloso en de Stuurgroep Topsport te volgen", legt Anciaux uit.
"Het gaat om een technische aanpassing. Maar dit betekent niet dat veldrijden niet als topsport wordt beschouwd."
"Het zal niet minder middelen krijgen, integendeel, ik ben bereid om indien nodig zelfs een groter budget vrij te maken."
Daar word ik idd ook regelmatig moe van. Gelukkig gaat het bij veldrijden niet zo veel over Boonen.quote:Op zondag 1 februari 2009 12:50 schreef Reya het volgende:
Ik denk dat het ook een stukje compensatie is jegens het onafgebroken gedweep van Michel met Boonen, Devolder en Nys
Michel ??? Gedweep met die renners ? Wat zeg jij nuquote:Op zondag 1 februari 2009 12:50 schreef Reya het volgende:
Ik denk dat het ook een stukje compensatie is jegens het onafgebroken gedweep van Michel met Boonen, Devolder en Nys
Dat tussen haakjes zegt genoeg. Maar goed, het heeft 'm de kop gekost, alleen op Frank Schleck letten op de Alp.quote:Op zondag 1 februari 2009 12:38 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Evans heeft (minstens) twee keer gecounterd/aangevallen waarbij hij van de andere favorieten wegreed (en vervolgens niet over wilde nemen).
Johan Vansummeren en Leif Hoste kunnen toch wel wat kopwerk doen in een overgangsetappe?quote:Welke ploeg![]()
Maar ook daarvoor geldt dat hij het niet helemaal waar weet te maken bij wereldkampioenschappen, want zelfs met alle tegenslag van de wereld had hij er onderhand wel drie moeten kunnen inkoppen.quote:Op zondag 1 februari 2009 12:51 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Daar word ik idd ook regelmatig moe van. Gelukkig gaat het bij veldrijden niet zo veel over Boonen.
En Nys is natuurlijk een absolute held in het veldrijdenZoveel als die gewonnen heeft, daar kun je alleen maar respect voor hebben.
Jij vindt van niet?quote:Op zondag 1 februari 2009 12:51 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
Michel ??? Gedweep met die renners ? Wat zeg jij nu
Klopt, maar dat was omdat Popo (kopman in die koers) er achter zat. Net zoals Vos nu, die drie Nederlandsen achter zich had.quote:Op zondag 1 februari 2009 12:41 schreef FritsVanEgters het volgende:
[..]
Ik zat toen niet op fok maar ik heb de koers gezien en Evans zat de laatste 5 km alleen maar in het wiel om de laatste vijftig meter eventjes de etappe af te snoepen.
Niets aan toe te voegen.quote:Op zondag 1 februari 2009 12:53 schreef marcodej het volgende:
[..]
Klopt, maar dat was omdat Popo (kopman in die koers) er achter zat. Net zoals Vos nu, die drie Nederlandsen achter zich had.
Verder belachelijk dat Vos zich "van binnen rot zou moeten schamen" voor deze winst.Tuurlijk, het is ook niet de manier waarop ik iemand een sportwedstrijd graag zie winnen, maar dit was gewoon de beste tactiek voor haar, een sprintster: op het WK op de weg doet ze van alles en wordt ze tweede, nu wint ze. En dat is ook verdiend: degene die als eerste over de finish gaat is altijd de verdiende winnaar. Dan had Kupfernagel de sprintster Vos er maar af moeten rijden.
quote:Op zondag 1 februari 2009 12:48 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
Ik zie liever een Belg winnen dan een niet-Belg, maar ik ga niet enthousiast doen wanneer Nuyens weer eens "zuinig" wint en ga hem zeker niet verdedigen als hij daarvoor zou worden bekritiseerd. Maar goed, aangezien hij nu voor Rabo rijdt, zal die kritiek ook wel verdwijnen.
Hangt er vanaf hoe ze tweede was geworden. Als ze tweede was geworden op de manier die Kupfernagel nu gereden heeft, dan wel (want die heeft gewoon dom gereden), maar als ze wat meer op kop had gereden (en minder dan vandaag dat kan gewoon niet), dan niet.quote:Op zondag 1 februari 2009 12:55 schreef qonmann het volgende:
[..]
Niets aan toe te voegen.
Als ze tweede was geworden had je de mensen eens moeten horen die haar nu zo zwaar bekritiseren.
Ik heb nog even nagelezen, maar er is niemand die dat zegt.quote:Op zondag 1 februari 2009 12:53 schreef marcodej het volgende:
Verder belachelijk dat Vos zich "van binnen rot zou moeten schamen" voor deze winst.![]()
quote:Op zondag 1 februari 2009 12:47 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Ik zeg ook niet dat ze zich moet schamen. Vanuit Vos bekeken heeft ze gewoon slim gereden.
Maar dat betekent nog niet dat ik er fantastisch blij mee moet zijn.
Van te voren hoopte ik dat Vos WK zou worden. Als ik nu naar de koers kijk, dan had ik liever Compton of Kupfernagel gezien. Maar wat SoK zeg: Kupfernagel heeft wel héél erg dom gereden.
Ik zeg alleen dat degenen die nu zo voor Vos juichen zich de volgende keer als ze een Evans of zo afbranden, even bij zichzelf te rade moeten gaan.
Nee hoor, uit het vorige topic:quote:Op zondag 1 februari 2009 13:04 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Ik heb nog even nagelezen, maar er is niemand die dat zegt.
Ereinion is de eerste die die woorden gebruikt, en daarop reageer ik als volgt:
[..]
quote:Op zondag 1 februari 2009 12:16 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
Ze mag blij zijn met de overwinning, maar ik hoop voor haar eergevoel dat ze zich vanbinnen rot schaamt.
Vergelijken met wegwedstrijden is idd niet echt logisch. Daar is zulk een wedstrijdtactiek veel gebruikelijker. Voor veldrijden is dit wel een unicum.quote:Op zondag 1 februari 2009 13:03 schreef SaintOfKillers het volgende:
Iedereen blijft maar met vergelijkingen komen over wegwedstrijden. Dat is dus het probleem, dit is veldrijden, heel andere mentaliteit.
Daar heb je zelden van die zuinige overwinningen, zeker op WK's. De enige die ik me kan herinneren, was Mario De Clercq en die had nauwelijks fans, die werd in eigen land wereldkampioen met boe-geroep.
Jij komt zelf ook met Nuyens aanzetten.quote:Op zondag 1 februari 2009 13:03 schreef SaintOfKillers het volgende:
Iedereen blijft maar met vergelijkingen komen over wegwedstrijden. Dat is dus het probleem, dit is veldrijden, heel andere mentaliteit.
Die had ik even gemist.quote:Op zondag 1 februari 2009 13:06 schreef Ereinion het volgende:
[..]
Nee hoor, uit het vorige topic:
[..]
Probeer ook maar eens in het veldrijden een voorbeeld te vinden.quote:Op zondag 1 februari 2009 13:06 schreef FritsVanEgters het volgende:
[..]
Jij komt zelf ook met Nuyens aanzetten.
Ik zou het nu anders enorm lachen vinden als in het wiel van die Nederlander nog een belg blijft plakken die er net voor de finish overheen komt.quote:Op zondag 1 februari 2009 13:08 schreef FritsVanEgters het volgende:
Maar maak je geen zorgen Saint, zometeen wordt je weer op je wenken bedient met een Nederlander die solo aankomt.
Ik niet.quote:Op zondag 1 februari 2009 13:09 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Ik zou het nu anders enorm lachen vinden als in het wiel van die Nederlander nog een belg blijft plakken die er net voor de finish overheen komt.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |