Niet verdiend dan ?quote:Op zondag 1 februari 2009 12:15 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Zelfs Rebellin rijdt meer op kop dan Vos vandaag gedaan heeft.
Als Evans zo de Tour (bijna) wint, wordt 'ie afgeschoten, maar nu het Vos is, is het hosanna.
Het is leuk voor Vos. En leuk dat een Nederlandse wint, maar om nu te zeggen dat het een verdiende overwinning is...
Idd. Ik heb zelden iemand zo weinig op kop zien rijden en toch winnen (alle overwinningen in sprintetappes dan even uitgesloten).quote:Op zondag 1 februari 2009 12:16 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
Ze mag blij zijn met de overwinning, maar ik hoop voor haar eergevoel dat ze zich vanbinnen rot schaamt.
Niet onverdiend. Als je de beste sprinter bent is het aan de anderen om je eraf te rijden. Zo werkt wielrennen nu eenmaal.quote:Op zondag 1 februari 2009 12:15 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Als Evans zo de Tour (bijna) wint, wordt 'ie afgeschoten, maar nu het Vos is, is het hosanna.
Het is leuk voor Vos. En leuk dat een Nederlandse wint, maar om nu te zeggen dat het een verdiende overwinning is...
Klopt. Maar probleem is wel dat dit gewoon de slimste manier van koersen voor haar is. Net zoals dat voor Rebellin, etc. toen gold door gewoon in het wiel van Boogerd te gaan zitten.quote:Op zondag 1 februari 2009 12:15 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Dat is waar.quote:Op zondag 1 februari 2009 12:18 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Klopt. Maar probleem is wel dat dit gewoon de slimste manier van koersen voor haar is. Net zoals dat voor Rebellin, etc. toen gold door gewoon in het wiel van Boogerd te gaan zitten.
Yepquote:Op zondag 1 februari 2009 12:18 schreef FritsVanEgters het volgende:
[..]
Niet onverdiend. Als je de beste sprinter bent is het aan de anderen om je eraf te rijden. Zo werkt wielrennen nu eenmaal.
Evans heeft de afgelopen tour anders meer aangevallen dan Vos vandaag.quote:Op zondag 1 februari 2009 12:18 schreef FritsVanEgters het volgende:
[..]
Niet onverdiend. Als je de beste sprinter bent is het aan de anderen om je eraf te rijden. Zo werkt wielrennen nu eenmaal.
Vos is vele malen een mooiere wielrenster dan Evans ooit zal zijn.
Kan vanmiddag nog gaan tegenvallenquote:Op zondag 1 februari 2009 12:20 schreef Ambrosius het volgende:
Die interviews ook met die Nederlanders, het gaat meer over Boom dan over de renner zelf.
Het is ook niet echt gestolen, ik wil alleen een beetje nuance aanbrengen.quote:Op zondag 1 februari 2009 12:21 schreef DeeBee het volgende:
Niet alsof het echt gestolen is...
Het enige wat je haar zou kunnen 'verwijten' is dat ze niet eerder demarreerde en op die manier won (wat gebruikelijker is bij het veldrijden). Echter is dat voor haar de stomste manier om te koersen...en op het moment dat Kupfernagel doortrok op dat stuk omhoog bleef Vos met gemak in het wiel toen Compton eraf moest, dus Vos was gewoon net zo sterk als Kupfernagel zeker en misschien zelfs wel de sterkste in koers.
Dat bedoel ik: ze had best een keertje wat op kop mogen rijden. Nu was het zo opzichtig.quote:Op zondag 1 februari 2009 12:23 schreef Ereinion het volgende:
Ach, afgelopen WK op de weg smeet ze met haar krachten, en werd ze tweede. Nu rijdt ze tactisch, en wint ze. Ze had wel een paar meter op kop mogen komen natuurlijk, maar als je verreweg de snelste bent, dan is dit een logische tactiek.
Dat had ook een beetje te maken met zijn reacties op de pers e.d. Toen dat gezeik over die hond van hem + die kopstoot aan die verslaggever.quote:Op zondag 1 februari 2009 12:21 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Evans heeft de afgelopen tour anders meer aangevallen dan Vos vandaag.
En hij werd werkelijk helemaal afgebrand.
Sorryquote:Op zondag 1 februari 2009 12:24 schreef wimderon het volgende:
Leuke spoiler in de TT voor de mensen die dadelijk nog integraal op Sporza willen kijken na het tennis
Evans werd ook door andere redenen afgebrand. Hij sloeg journalisten, begon te zeiken dat zijn hondje moest komen en weet ik veel allemaal. Met zijn stijl erbij maakte dat gewoon een onsympathieke wielrenner waar niet leuk is om naar te kijken. En hij won dan ook niet eens een etappe.quote:Op zondag 1 februari 2009 12:21 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Dat hielp niet echt idd. Maar ook daarvoor was 'ie al niet populair.quote:Op zondag 1 februari 2009 12:25 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Dat had ook een beetje te maken met zijn reacties op de pers e.d. Toen dat gezeik over die hond van hem + die kopstoot aan die verslaggever.
Ik laat 'm toch staan, want het was live op Ned. 1 te volgen.quote:Op zondag 1 februari 2009 12:24 schreef wimderon het volgende:
Leuke spoiler in de TT voor de mensen die dadelijk nog integraal op Sporza willen kijken na het tennis
Een eendagswedstrtijd is ook wat anders dan de Tour de Francequote:Op zondag 1 februari 2009 12:26 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Dat hielp niet echt idd. Maar ook daarvoor was 'ie al niet populair.
Op een bepaald moment rijdt Kupfernagel een heel gat dicht, alleen de laatste 10 meter ging het moeizaam en zelfs toen wilde ze niet overnemen, waardoor Kupfernagel het in 2 keer moest doen.quote:Op zondag 1 februari 2009 12:24 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Dat bedoel ik: ze had best een keertje wat op kop mogen rijden. Nu was het zo opzichtig.
Maar die anderen laten zich ook zo beetnemen natuurlijk.
14.30.....quote:Op zondag 1 februari 2009 12:28 schreef northernlight81 het volgende:
Hoe laat beginnen de mannen?
Daar had ze idd best twee trappen extra willen doenquote:Op zondag 1 februari 2009 12:28 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
Op een bepaald moment rijdt Kupfernagel een heel gat dicht, alleen de laatste 10 meter ging het moeizaam en zelfs toen wilde ze niet overnemen, waardoor Kupfernagel het in 2 keer moest doen.
De vergelijking is idd niet echt goed. Ik probeer even een spiegel voor te houden.quote:Verder vind ik het niet zo logisch om te vergelijken met Evans/Rebellin, dat is wegwielrennen, het "zweetdief"-gehalte in het veldrijden is gelukkig doorgaans veel lager.
Nou is dat ook weer overdreven, want Vos zat ook gewoon voorin in het NK, en in de cross in Roubaix reed ze ook redelijk kort. Dus ze kan wel degelijk ook veldrijden.quote:Anderzijds is dit uiteraard wel meer een wegwedstrijd dan een cross, daarom deed Vos ook zo lang mee.
Die aanvallen heb ik gemist.quote:Op zondag 1 februari 2009 12:21 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Ik denk dat het verschil er simpelweg in zit dat Evans en Leipheimer geen nederlanders zijn, en Vos wel.quote:Op zondag 1 februari 2009 12:31 schreef Ereinion het volgende:
Evans (en ook Leipheimer) worden inderdaad vaak onterecht afgezeken, waarbij het laf rijden dan als stok wordt gebruikt om ze mee te slaan. Ik denk dat de meeste antipathie te maken heeft met het feit dat Evans een grote concurrent is van de Patriarch Dennis Menchov, en dat Leipheimer een min of meer mislukte Rabobank-periode erop heeft zitten. Verschil is natuurlijk wel dat als deze twee laf rijden, ze het vaak ook niet af maken
Was het andersom geweest, dan was Kupfernagel hier uitgekost.quote:Op zondag 1 februari 2009 12:15 schreef Zwansen het volgende:
Toch denk ik als dit andersom was geweest, als Vos constant op kop had gereden en de Duitser had in haar wiel blijven zitten om vervolgens op de laatste meters weg te sprinten had iedereen er schande van gesproken.
Ja, maar in de koersen waarin hij meedeed om de overwinning i het nou eenmaal ook een enorme handicap om niet te kunnen sprinten.quote:Op zondag 1 februari 2009 12:32 schreef FritsVanEgters het volgende:
Als Boogerd geen Nederlander was geweest of niet sympathiek zou ik hem ook veel minder een zege in LBL gegund hebben. Want tactisch viste hij toch altijd op de één of andere manier achter het net. En wielrennen is niet alleen maar hard fietsen zoals je weet.
Je moet misschien het Parijs-Nice topic eens teruglezen, de rit die Evans won van Gesink. Die werd daar langs alle kanten uitgekotst als grootste lafaard aller tijden, terwijl hij nota bene zelf was gaan aanvallen met Gesink in 't wiel.quote:Op zondag 1 februari 2009 12:32 schreef FritsVanEgters het volgende:
[..]
Die aanvallen heb ik gemist.Of bedoel je counters? (De Tour duurt ook ietsje langer trouwens
)
Evans heeft (minstens) twee keer gecounterd/aangevallen waarbij hij van de andere favorieten wegreed (en vervolgens niet over wilde nemen).quote:Op zondag 1 februari 2009 12:32 schreef FritsVanEgters het volgende:
[..]
Die aanvallen heb ik gemist.Of bedoel je counters? (De Tour duurt ook ietsje langer trouwens
)
Welke ploegquote:Hij zette zijn ploeg niet eens op kop toen hij de gele trui had.![]()
Ik ook.quote:Bovendien, Evans wordt over het algemeen niet zo sympathiek gevonden.
Het is in feite een neurotische laffe renner.
Neemt niet weg dat hij alle recht heeft op zijn eigen tactiek maar God wat ben ik blij dat Sastre hem heeft geklopt.
Dat weet ik, maar zoals ik al zei: ik had het Kupfernagel of Compton gezien de koers meer gegund (en ook omdat die de hele winter veldrijden en het er niet maar even naast doen, zoals Vos) en ik wilde even een spiegel voorhouden.quote:Als Boogerd geen Nederlander was geweest of niet sympathiek zou ik hem ook veel minder een zege in LBL gegund hebben. Want tactisch viste hij toch altijd op de één of andere manier achter het net. En wielrennen is niet alleen maar hard fietsen zoals je weet.
quote:Op zondag 1 februari 2009 12:36 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
Je moet misschien het Parijs-Nice topic eens teruglezen, de rit die Evans won van Gesink. Die werd daar langs alle kanten uitgekotst als grootste lafaard aller tijden, terwijl hij nota bene zelf was gaan aanvallen met Gesink in 't wiel.
Dat men zoiets bij een landgenoot wel door de vingers ziet en bij de andere niet, dat is logisch/menselijk, maar ga dan niet zitten huilen als anderen geen hypocrieten zijn en daar niet aan meedoen.
Ik zat toen niet op fok maar ik heb de koers gezien en Evans zat de laatste 5 km alleen maar in het wiel om de laatste vijftig meter eventjes de etappe af te snoepen.quote:Op zondag 1 februari 2009 12:36 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
Je moet misschien het Parijs-Nice topic eens teruglezen, de rit die Evans won van Gesink. Die werd daar langs alle kanten uitgekotst als grootste lafaard aller tijden, terwijl hij nota bene zelf was gaan aanvallen met Gesink in 't wiel.
..en als ze dan tweede was geworden ?quote:Op zondag 1 februari 2009 12:40 schreef ultra_ivo het volgende:
Klopt. Kupfernagel had het goud qua koersverloop meer verdiend. Vos had het gesierd als ze regelmatig een hand had toegestoken bij de achtervolging/forcing.
Ik ben heel erg tegen hypocrisie, maar dat betekent niet dat ik vind dat Vos vergelijkbaar is met Evans.quote:Op zondag 1 februari 2009 12:36 schreef SaintOfKillers het volgende:
Dat men zoiets bij een landgenoot wel door de vingers ziet en bij de andere niet, dat is logisch/menselijk, maar ga dan niet zitten huilen als anderen geen hypocrieten zijn en daar niet aan meedoen.
Ik zeg ook niet dat ze zich moet schamen. Vanuit Vos bekeken heeft ze gewoon slim gereden.quote:Op zondag 1 februari 2009 12:42 schreef Ereinion het volgende:
Natuurlijk speelt het chauvinisme ontzettend mee in de beoordeling van een wereldtitel, maar dat mensen hier Leipheimer en Evans afzeiken betekend nog niet dat Vos zich daarom ook zou moeten rot schamen voor deze wereldtitel, zoals gesuggereerd werd.
Vos is gewoon veruit de snelste in de sprint. Je kan niet van iemand verwachten dat hij zijn eigen glazen in gaat gooien, en solo probeert weg te komen, terwijl je iedereen in de sprint kan kloppen. Tuurlijk vind ik ook dat ze best wat meer initiatief had mogen tonen, maar een paar gaten dicht rijden, en een paar honderd meter op kop rijden is natuurlijk ook niet meer dan window-dressing. Hoewel ze wel een beetje meer initiatief had mogen nemen, was op haar koerstactiek niets aan te merken, en daar hoeft ze zich echt niet voor rot te schamen.
Ik zie liever een Belg winnen dan een niet-Belg, maar ik ga niet enthousiast doen wanneer Nuyens weer eens "zuinig" wint en ga hem zeker niet verdedigen als hij daarvoor zou worden bekritiseerd. Maar goed, aangezien hij nu voor Rabo rijdt, zal die kritiek ook wel verdwijnenquote:Op zondag 1 februari 2009 12:45 schreef FritsVanEgters het volgende:
Ik vind het trouwens wel heel knap als jij je sportbeleving nooit door chauvinisme laat beïnvloeden.
Zo kijk ik er ook tegenaan (wel belg door nederlander vervangen dan).quote:Op zondag 1 februari 2009 12:48 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
Ik zie liever een Belg winnen dan een niet-Belg, maar ik ga niet enthousiast doen wanneer Nuyens weer eens "zuinig" wint en ga hem zeker niet verdedigen als hij daarvoor zou worden bekritiseerd. Maar goed, aangezien hij nu voor Rabo rijdt, zal die kritiek ook wel verdwijnen.
quote:Anciaux: "Veldrijden is wél topsport"
- De Vlaamse Gemeenschap erkent het veldrijden niet langer als een topsport, schrijft Gazet van Antwerpen. Vlaams minister van Sport Bert Anciaux nuanceert. "Dit betekent niet dat het veldrijden geen topsport is."
Het verlies van het topsportstatuut heeft als gevolg is dat de Wielerbond Vlaanderen geen subsidies meer zal krijgen dat aan dat statuut verbonden is en via andere middelen financieel zal ondersteund worden.
Topsportmanager Ivo Van Aken geeft drie redenen: veldrijden is geen olympische sport, wordt in weinig landen beoefend en de Wielerbond Vlaanderen investeert er niet in.
Jos Smets, directeur sport van de Belgische bond, gaat niet akkoord met de beslissing: "Iedereen die zondag naar het WK kijkt, zal merken dat veldrijders geen cafésporters zijn"
Vlaams minister Bert Anciaux heeft echter de berichtgeving over het topsportstatuut genuanceerd.
"Ik heb getwijfeld over de beslissing om het veldrijden van de topsporttakkenlijst te halen, maar heb besloten om het advies van Bloso en de Stuurgroep Topsport te volgen", legt Anciaux uit.
"Het gaat om een technische aanpassing. Maar dit betekent niet dat veldrijden niet als topsport wordt beschouwd."
"Het zal niet minder middelen krijgen, integendeel, ik ben bereid om indien nodig zelfs een groter budget vrij te maken."
Daar word ik idd ook regelmatig moe van. Gelukkig gaat het bij veldrijden niet zo veel over Boonen.quote:Op zondag 1 februari 2009 12:50 schreef Reya het volgende:
Ik denk dat het ook een stukje compensatie is jegens het onafgebroken gedweep van Michel met Boonen, Devolder en Nys
Michel ??? Gedweep met die renners ? Wat zeg jij nuquote:Op zondag 1 februari 2009 12:50 schreef Reya het volgende:
Ik denk dat het ook een stukje compensatie is jegens het onafgebroken gedweep van Michel met Boonen, Devolder en Nys
Dat tussen haakjes zegt genoeg. Maar goed, het heeft 'm de kop gekost, alleen op Frank Schleck letten op de Alp.quote:Op zondag 1 februari 2009 12:38 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Evans heeft (minstens) twee keer gecounterd/aangevallen waarbij hij van de andere favorieten wegreed (en vervolgens niet over wilde nemen).
Johan Vansummeren en Leif Hoste kunnen toch wel wat kopwerk doen in een overgangsetappe?quote:Welke ploeg![]()
Maar ook daarvoor geldt dat hij het niet helemaal waar weet te maken bij wereldkampioenschappen, want zelfs met alle tegenslag van de wereld had hij er onderhand wel drie moeten kunnen inkoppen.quote:Op zondag 1 februari 2009 12:51 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Daar word ik idd ook regelmatig moe van. Gelukkig gaat het bij veldrijden niet zo veel over Boonen.
En Nys is natuurlijk een absolute held in het veldrijdenZoveel als die gewonnen heeft, daar kun je alleen maar respect voor hebben.
Jij vindt van niet?quote:Op zondag 1 februari 2009 12:51 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
Michel ??? Gedweep met die renners ? Wat zeg jij nu
Klopt, maar dat was omdat Popo (kopman in die koers) er achter zat. Net zoals Vos nu, die drie Nederlandsen achter zich had.quote:Op zondag 1 februari 2009 12:41 schreef FritsVanEgters het volgende:
[..]
Ik zat toen niet op fok maar ik heb de koers gezien en Evans zat de laatste 5 km alleen maar in het wiel om de laatste vijftig meter eventjes de etappe af te snoepen.
Niets aan toe te voegen.quote:Op zondag 1 februari 2009 12:53 schreef marcodej het volgende:
[..]
Klopt, maar dat was omdat Popo (kopman in die koers) er achter zat. Net zoals Vos nu, die drie Nederlandsen achter zich had.
Verder belachelijk dat Vos zich "van binnen rot zou moeten schamen" voor deze winst.Tuurlijk, het is ook niet de manier waarop ik iemand een sportwedstrijd graag zie winnen, maar dit was gewoon de beste tactiek voor haar, een sprintster: op het WK op de weg doet ze van alles en wordt ze tweede, nu wint ze. En dat is ook verdiend: degene die als eerste over de finish gaat is altijd de verdiende winnaar. Dan had Kupfernagel de sprintster Vos er maar af moeten rijden.
quote:Op zondag 1 februari 2009 12:48 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
Ik zie liever een Belg winnen dan een niet-Belg, maar ik ga niet enthousiast doen wanneer Nuyens weer eens "zuinig" wint en ga hem zeker niet verdedigen als hij daarvoor zou worden bekritiseerd. Maar goed, aangezien hij nu voor Rabo rijdt, zal die kritiek ook wel verdwijnen.
Hangt er vanaf hoe ze tweede was geworden. Als ze tweede was geworden op de manier die Kupfernagel nu gereden heeft, dan wel (want die heeft gewoon dom gereden), maar als ze wat meer op kop had gereden (en minder dan vandaag dat kan gewoon niet), dan niet.quote:Op zondag 1 februari 2009 12:55 schreef qonmann het volgende:
[..]
Niets aan toe te voegen.
Als ze tweede was geworden had je de mensen eens moeten horen die haar nu zo zwaar bekritiseren.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |