jij kan je dat liedje serieus herinnerenquote:Op zondag 1 februari 2009 20:43 schreef dalidaaf het volgende:
Angel was een beetje Azerbaijan vorig jaar maar dan minder extreem. Lijkt me niet echt een goede keuze.
Nou ja, een meneer in het wit die heel hoog zond en een ander in het zwart die de duivel moest voorstellen. Als je het gezien hebt vergeet je het nooit meer en dat is een waarschuwing!quote:Op zondag 1 februari 2009 20:47 schreef gebruikersnaam het volgende:
[..]
jij kan je dat liedje serieus herinneren
Dat ze iemand anders kiezen als de toppers? Op het festival zelf zal het zeker niet lukken, het gaat niet om het lied, het gaat om de politieke bandenquote:
Eens is!quote:Op zondag 1 februari 2009 21:01 schreef northernlight81 het volgende:
Dit wordt echt helemaal niks. De toppers zijn best goed in een leuke show neerzetten met bekende nummers en daar een feestje van te maken in de arena. Als ik me zo indenk hoe dit er voor buitenlanders uit ziet maken we geen schijn van kans.
Ik hoop natuurlijk voor de liefhebbers dat ik ernaast zit.
Ze zijn eerlijk, is dat een probleem?quote:Op zondag 1 februari 2009 21:00 schreef Cee het volgende:
Wat een humorloze zeikerds daar in die pluche stoelen.
heddy lester, was een heel mooi liedje....quote:Op zondag 1 februari 2009 21:04 schreef automatic_ het volgende:
Oke, deze ken ik niet
(ruim) voor mijn tijd denk ik...
Oke, zegt mij niets..quote:Op zondag 1 februari 2009 21:05 schreef evert het volgende:
[..]
heddy lester, was een heel mooi liedje....
Je hebt gelijk, denk ik, ik ga denk ik voor mei een tweede nationaliteit aanvragen, of misschien de Nederlandse maar opgeven.quote:Op zondag 1 februari 2009 21:01 schreef northernlight81 het volgende:
Dit wordt echt helemaal niks. De toppers zijn best goed in een leuke show neerzetten met bekende nummers en daar een feestje van te maken in de arena. Als ik me zo indenk hoe dit er voor buitenlanders uit ziet maken we geen schijn van kans.
Ik hoop natuurlijk voor de liefhebbers dat ik ernaast zit.
In principe niet, maar ze zitten hier in een programma waarin de Toppers een Songfestivalliedje presenteren. Een beetje lachen mag wel.quote:Op zondag 1 februari 2009 21:04 schreef dalidaaf het volgende:
[..]
Ze zijn eerlijk, is dat een probleem?
Niet met dit nummer. Maar je moet opvallen, dus als ze nu als de Village People gaan hebben we meer kans.quote:Op zondag 1 februari 2009 21:08 schreef evert het volgende:
pfff 3 leernichten, doet het vast goed in oost europa
Net als Lordi?quote:Op zondag 1 februari 2009 21:10 schreef Pheno het volgende:
[..]
Niet met dit nummer. Maar je moet opvallen, dus als ze nu als de Village People gaan hebben we meer kans.
Ik schrokquote:Op zondag 1 februari 2009 21:13 schreef bbfakir het volgende:
[..]
Net als Lordi?
[ afbeelding ]
Die wonnen ook.
quote:Op zondag 1 februari 2009 21:13 schreef DrDentz het volgende:
Hey, ik vind Tatjana er best lekker uitzien voor 45.
Toen ik hoorde dat ze meededen moest ik al lachen. Wat tof was datquote:
Ik heb 1 en 2 gemist, maar dit klinkt tot nu toe het leukstequote:
Ja, kansloos zeg. Nederlands werkt al helemaal niet meer, al kom je met een zingende zebra met 3 poten het podium op. Leuk, trots op je eigen taal en zo, maar daar heb je niks aan.quote:Op zondag 1 februari 2009 21:15 schreef Pheno het volgende:
[..]
Toen ik hoorde dat ze meededen moest ik al lachen. Wat tof was dat
En nu komt de jury met, waarom eigenlijk geen Nederlands? beetje laat om dat nu nog even te regelen
Dat is een goede jaquote:Op zondag 1 februari 2009 21:18 schreef DrDentz het volgende:
We moeten Tatjana sturen, die heeft ook een hitje gescoord ooit en ze valt in de smaak bij het Oostblok.
Nee, gaan huilen "het is niet eerlijk en niet meer meedoen" is inderdaad volwassen.quote:Op zondag 1 februari 2009 21:17 schreef Sonja27 het volgende:
Nou dat wordt dus nietsDat we uberhaupt nog een poging doen om het songfestival te kunnen winnen....
quote:Op zondag 1 februari 2009 21:19 schreef Nieuwschierig het volgende:
Voor wie het nog niet wist: Moskou is de hoofdstad van Rusland
Zet er tatjana neerquote:Op zondag 1 februari 2009 21:19 schreef Xenomaniac het volgende:
Die vette mevrouw moet sowieso uit de act.
quote:Op zondag 1 februari 2009 21:20 schreef happyme28 het volgende:
Ik ben eigenlijk benieuwd of ze het live ook kunnen zingen?
quote:Op zondag 1 februari 2009 21:19 schreef Nieuwschierig het volgende:
Voor wie het nog niet wist: Moskou is de hoofdstad van Rusland
Ik vrees dat ie 't net niet gaat halen. Is ook mijn favoriet. Damn ik had niet verwacht dat ik de meeste nummers zo aanstekelijk zou vinden.quote:Op zondag 1 februari 2009 22:44 schreef Greys het volgende:
Ik was het vergeten maar net de korte stukjes gezien en op basis daarvan MOET het gewoon nr 6 worden!
Shine! Echt! Iets anders morgen ze niet kiezen!
Nou, je kunt nog bellen, je kunt nog sms-en, de lijnen zijn nog open! Nummers staan 40x onder in beeld!quote:Op zondag 1 februari 2009 22:44 schreef Greys het volgende:
Ik was het vergeten maar net de korte stukjes gezien en op basis daarvan MOET het gewoon nr 6 worden!
Shine! Echt! Iets anders morgen ze niet kiezen!
Zag ik het nou goed en heeftquote:Op zondag 1 februari 2009 22:46 schreef Cee het volgende:
[..]
Ik vrees dat ie 't net niet gaat halen. Is ook mijn favoriet. Damn ik had niet verwacht dat ik de meeste nummers zo aanstekelijk zou vinden.
Ja, dat bedoelde ik met finetunen, weg met dat lullige lichtje en zo..quote:Op zondag 1 februari 2009 22:52 schreef Cee het volgende:
JAAAAAAAAAAAAAA Shine!
Welja, het wordt natuurlijk weer af door de zijdeur.quote:Op zondag 1 februari 2009 22:53 schreef BartUlft het volgende:
Nou, na 14 mei horen we dus niks meer van Shine
Ja! Ja! En dan met lekker gospel!quote:Op zondag 1 februari 2009 22:56 schreef Cee het volgende:
[..]Zullen we alvast de inzending van 2010 gaan schrijven?
Volgens mij had ieder nummer wel zo'n confetti-momentje in zich. En zonder Geer vind ik de Toppers ook beter om aan te zien. Brengt het botox/plofkoppen-gehalte wat naar beneden met vd Boom erin.quote:Op zondag 1 februari 2009 22:58 schreef Maartel het volgende:
Is het nou toeval dat het vuurwerk en de confetti al klaarstonden voor 't einde, of had dat bij elk nummer gepast?
overigens vind ik zonder Gerard de Toppers al iets beter de verteren..
Pff, nee, zoek maar een paar magere latjes uit die maar amper mee kunnen op het geluid van die vadsige toeterende Toppers.quote:Op zondag 1 februari 2009 22:59 schreef Frasier het volgende:
Vanwaar die dikke wijven promotie? Big girls aren't beautiful mensen
Oost-Europeanen hebben een hekel aan gekleurden en homo's, dus dat wordt lachen. Met een beetje pech (quote:Op zondag 1 februari 2009 23:02 schreef Cee het volgende:
Als je op uiterlijk moet beoordelen hoef je de Toppers sowieso niet naar Rusland te sturen.
Heel wat mensen vergeten de mensen die op de achtergrond ook nog meezingen..9 van de 10 keer maken zij het liedje echt af. De meeste zijn ook wat aan de dikke kant, maar who cares! als ze maar goed zingen.quote:Op zondag 1 februari 2009 22:59 schreef Frasier het volgende:
Vanwaar die dikke wijven promotie? Big girls aren't beautiful mensen
waarom niet? ik ken die blanke zangeres dan weer net niet, maar die twee donkere zijn op dit moment wel de top in Nederland.quote:Op zondag 1 februari 2009 23:22 schreef booo het volgende:
Zouden ze dit achtergrondkoor ook echt houden?
Viel me ook op jaquote:Op zondag 1 februari 2009 23:24 schreef ItaloDancer het volgende:
Eerste seconden zijn trouwens identiek aan:
quote:Op zondag 1 februari 2009 23:24 schreef ItaloDancer het volgende:
Eerste seconden zijn trouwens identiek aan:
Komt nog een soap aan. Het duurt nog wel een tijdje tot meiquote:Op zondag 1 februari 2009 23:30 schreef Hukkie het volgende:
Beetje mager nummer, voordeel is wel dat we dan weer snel van de songfestival hype verlost zijn.
Ach, 't is niet alsof daar geen ontkomen aan is als t je niet boeit.. (Ik moet zeggen dat ik vanavond zonder 't Fok!-topic ook totaal gemist zou hebben.. en dan ben ik nog best een ESC-'liefhebber')quote:Op zondag 1 februari 2009 23:35 schreef Urquhart het volgende:
[..]
Komt nog een soap aan. Het duurt nog wel een tijdje tot mei
Dat viel me ook al op, maar jullie waren me voorquote:
quote:Op zondag 1 februari 2009 23:41 schreef hermanberghuis het volgende:
Grote verassing
Bron: De Telegraaf.nl
Ik vond het anders wel nuttig om te weten wat de Balkanners aanspreektquote:Op maandag 2 februari 2009 00:47 schreef Elfletterig het volgende:
Die Tatjana heeft daar niks te zoeken
We maken al jaren de fout dat we MENEN dat we een liedje moeten insturen dat de Balkan aanspreekt. Waar dat toe leidt, hebben we vorig jaar goed kunnen zien.quote:Op maandag 2 februari 2009 00:49 schreef Tijn het volgende:
Ik vond het anders wel nuttig om te weten wat de Balkanners aanspreekt![]()
Ja 12 maart komt de soapquote:Op zondag 1 februari 2009 23:35 schreef Urquhart het volgende:
[..]
Komt nog een soap aan. Het duurt nog wel een tijdje tot mei
Smaken verschillen. Ik heb heel weinig met de Toppers, maar ik vind die Jeroen van de Boom een goede zanger. Hij zingt die twee anderen er met gemak uit.quote:Op maandag 2 februari 2009 07:41 schreef Karina het volgende:
En Jeroen van de Boom vind ik echt helemaal niets. Zonder Gerard Joling zijn de Toppers helemaal niet leuk meer.
Een vakjury met Tatjana er in. Wat heeft ze daar in Godesnaam te zoeken?quote:
Wat is nou precies je klacht dan? Tatjana, die volgens jou niks in een vakjury heeft te zoeken (wat ik trouwens ook vind), gaf wel keurig 12 punten aan "Angel Of The Night". En leg me eens uit wat er hersenloos is aan Shine? Omdat er een drumcomputer onder zit?quote:Op maandag 2 februari 2009 10:19 schreef Beelzebufo het volgende:
Een vakjury met Tatjana er in. Wat heeft ze daar in Godesnaam te zoeken?
Maar goed: het was wel weer duidelijk: 'Angel of the light' was beslist beter dan 'Shine', maar het was me meteen al duidelijk dat 'het volk' eerder voor hersenloze stimpstamp zou vallen dan voor muzikale inhoud.
Ja, en dáár zit het ESC al jaren niet meer op te wachten lijkt wel, ik denk dat we nog steeds niet doorhebben hóe het ESC veranderd is..quote:Op maandag 2 februari 2009 00:56 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
We maken al jaren de fout dat we MENEN dat we een liedje moeten insturen dat de Balkan aanspreekt. Waar dat toe leidt, hebben we vorig jaar goed kunnen zien.
Shine is tenminste een fatsoenlijk, melodieus liedje.
Ja idd, Gerard miste ik welquote:Op maandag 2 februari 2009 07:41 schreef Karina het volgende:
Ik heb gisteren een stukje zitten kijken en alle liedjes nog even voorbij zien komen. Die liedjes leken wel erg op elkaar allemaal, Three is the Magic Number vond ik zelf dan nog de leukste.
En Jeroen van de Boom vind ik echt helemaal niets. Zonder Gerard Joling zijn de Toppers helemaal niet leuk meer.
ja precies, maar dan moeten ze niet in een latex jurkje op de voorgrond gaan tredenquote:Op zondag 1 februari 2009 23:21 schreef Sk00p het volgende:
[..]
Heel wat mensen vergeten de mensen die op de achtergrond ook nog meezingen..9 van de 10 keer maken zij het liedje echt af. De meeste zijn ook wat aan de dikke kant, maar who cares! als ze maar goed zingen.
Ik vond "Three Is The Magic Number" idd ook leuk.quote:Op maandag 2 februari 2009 00:47 schreef Elfletterig het volgende:
Ik kan wel leven met Shine als winnaar. Ik had liever "Three Is The Magic Number" zien winnen, maar de zogenaamde vakjury stak daar al op voorhand een stokje voor. Dat "Angel Of The Night" begon goed, maar kabbelt daarna 2,5 minuut zinloos voort. Song 1 was te slecht voor woorden, dat nummer van Ruud de Wild gewoon te cliché en te gedateerd. Liedje 5 ging wel, maar was niet bijster origineel. Shine was mijn tweede keuze; goed nummer.
Die vakjury was trouwens storend. Alleen Daniël Dekker zei zinnige dingen. Die Tatjana heeft daar niks te zoeken, dat mens van Teach-In kan niet eens tot 10 tellen en die zuurpruim rechts, die manager van Frans Bauer, had daar natuurlijk ook helemaal niks te zoeken met zijn pleidooi voor Nederlandstalige nummers.
Juist wel! Het moet opvallen, mensen moeten het onthouden. En zo'n dikke in latex staat op het netvlies gebrand. Briljante tactiekquote:Op maandag 2 februari 2009 11:44 schreef Saboo het volgende:
[..]
ja precies, maar dan moeten ze niet in een latex jurkje op de voorgrond gaan treden![]()
Dat was echt vreselijk ja!quote:Op zondag 1 februari 2009 23:00 schreef Tijn het volgende:
Ze mogen wel even aan de choreografie werken zeg, het zijn nu 3 hossende biggen op dat podium
Geer is toch Jolink en Goor Gordon?quote:Op maandag 2 februari 2009 12:28 schreef loveli het volgende:
De witte overhemden/shirts van de heren vond ik geen succes. Ik hoef niet te zien dat de buiken over de broek hangen. Jeroen v/d Boom heeft (nog) niet het showgevoel van Joling. Geer was de kers op de slagroom.
Haha en die gast in de jury gaf na het eerste nummer nog een compliment 'dat de heren zo lekker op stem waren'.quote:Op maandag 2 februari 2009 13:10 schreef Haaibaaike het volgende:
Toppers zongen 'niet helemaal live'
AMSTERDAM - De Toppers, die zondagavond tijdens het Nationaal Songfestival zes nummers lieten horen, hebben 'niet helemaal live' gezongen.
Dat heeft Topper Jeroen van der Boom tegenover Edwin Evers toegegeven.
Evers, die in zijn radioshow de zanger een beetje zat te dollen, vroeg waarom Gordon, René en hij tijdens het Nationaal Songfestival playbackten. Jeroen begon hierop een beetje te hakkelen: "Nou ja, playbacken... Er stond een stevige geluidsband onder. We hebben heel hard meegezongen."
Op de vraag of het de nummers dan wel eerlijk beoordeeld konden worden, zei Jeroen: "Natuurlijk joh, het is allemaal dik in orde. Je hebt de liedjes toch gehoord."
Bron: Telegraaf.nl
Om met Ruud de Wild te spreken: "Het grootste deel van die jury was gewoon kut"quote:Op maandag 2 februari 2009 18:41 schreef ESLiRi het volgende:
[..]
Haha en die gast in de jury gaf na het eerste nummer nog een compliment 'dat de heren zo lekker op stem waren'.
Ik zal je maar een geheimpje vertellen; Dat waren de Toppers helemaal niet. Dat waren stand-ins. De echte waren druk in het snabbelcircuit bezig.quote:Op maandag 2 februari 2009 18:41 schreef ESLiRi het volgende:
[..]
Haha en die gast in de jury gaf na het eerste nummer nog een compliment 'dat de heren zo lekker op stem waren'.
Dat sowiesoquote:Op dinsdag 3 februari 2009 19:19 schreef TheVulture het volgende:
Het is ook wel typisch Nederlands om alles maar weer de grond in te boren...
Dat, dus.quote:Op zaterdag 7 februari 2009 22:36 schreef ItaloDancer het volgende:
Origineel... maar het liedje vind ik niet erg aanstekelijk
Kan niks anders zeggen dan:quote:Op zondag 8 februari 2009 10:00 schreef Beelzebufo het volgende:
[..]
Dat, dus.
De act is prima, leuke knul, maar dat liedje is... matig...
Hij lijkt ook niet live te zingen, dus vast niet.quote:Op zondag 8 februari 2009 23:20 schreef Sk00p het volgende:
[..]
Kan niks anders zeggen dan:![]()
Speelt hij trouwens echt op die viool?
Waarschijnlijk één van de grote favorieten in de Noorse finale. Ik vind het in elk geval goed klinkenquote:Op zaterdag 7 februari 2009 22:24 schreef TheVulture het volgende:
Waar ik vanavond tegenaan loop:
http://www.youtube.com/watch?fmt=22&gl=NL&v=jTdndLFY3W0
Een inzending uit de Noorse voorselectie maar dit kan zo maar eens de winnaar worden in mei
Geweldig liedje, act en de zang is prima in orde... en de looks van die gast zijn ooknatuurlijk!
Heeft deze al gewonnen in Noorwegen? Dit is zowiezo al beter dan Shine!quote:Op zaterdag 7 februari 2009 22:24 schreef TheVulture het volgende:
Een inzending uit de Noorse voorselectie maar dit kan zo maar eens de winnaar worden in mei
Geweldig liedje, act en de zang is prima in orde... en de looks van die gast zijn ooknatuurlijk!
Nope. Nationale finale is op 21 feb.quote:Op maandag 9 februari 2009 00:43 schreef Kidney_Bean het volgende:
[..]
Heeft deze al gewonnen in Noorwegen? Dit is zowiezo al beter dan Shine!
Nee dat is net zo'n pose als die nepperige glimlach bij elke adempauze.quote:Op zondag 8 februari 2009 23:20 schreef Sk00p het volgende:
[..]
Yay Melodifestivalenquote:Op maandag 9 februari 2009 00:21 schreef grazz het volgende:
[..]
Waarschijnlijk één van de grote favorieten in de Noorse finale. Ik vind het in elk geval goed klinken
Dit weekend was de kick-off van Melodifestivalen (zweedse voorronde), veruit de populairste nationale voorronde van Europa. Elke zaterdag via een live stream te zien trouwens! Als je van zweedse pop houdt moet je zeker kijken alhoewel ze dit jaar ook proberen met iets nieuws te komen.
Zaterdag hebben Alcazar en Emilia (ja, die van Big big world) een ticket gewonnen voor de grande finale. Twee zeer sterke nummers imo.
Jammer voor Marie Serneholt (de blonde van a*teens), zij werd net 5e en kreeg dus ook geen herkansing.
Hier haar optreden:
Hij schijnt in Noorwegen juist bekend te staan om die combi van viool en zingen... levert een leuk schouwspel op... leuke act en het liedje is meteen bingo...quote:Op zondag 8 februari 2009 23:20 schreef Sk00p het volgende:
[..]
Dat is praktisch hetzelfde als die winnende act van Griekenland een paar jaar terugquote:Op maandag 9 februari 2009 00:21 schreef grazz het volgende:
[..]
Jammer voor Marie Serneholt (de blonde van a*teens), zij werd net 5e en kreeg dus ook geen herkansing.
Hier haar optreden:
BWO komt nogquote:Op maandag 9 februari 2009 14:54 schreef ItaloDancer het volgende:
[..]
Yay Melodifestivalen![]()
Die van Alcazar vind ik wel leuk, al moet dat het meer van de presentatie (en van de leuke eurodance synth) hebben, het liedje is niet echt heel sterk...
Emilia vind ik maar matig, om over die twee in de herkansing nog maar niet te spreken![]()
Afvallers Welcome to my life en Tick Tock vind ik dan iets beter.
Hopelijk zijn de volgende rondes beter.
You´re in løve with a fairy, alright...quote:Op zaterdag 7 februari 2009 22:24 schreef TheVulture het volgende:
Die hebben altijd van die halfgejatte nummersquote:
klinkt het sowieso welquote:Op maandag 9 februari 2009 21:55 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Dan klinkt Zweeds ineens erg geil...
Kwam dit ook al op een ander (internationaal) muziekforum tegen, waar ik wel eens kom. Daar werd het ook al aangeprezen. Inderdaad een opvallend nummer. Als het gekozen wordt, zou het hoge ogen kunnen gooien. Overigens had Noorwegen in 2008 ook het beste nummer, met "Hold On, Be Strong" van Maria Houkaas.quote:Op zaterdag 7 februari 2009 22:24 schreef TheVulture het volgende:
quote:Op maandag 9 februari 2009 19:12 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Hij schijnt in Noorwegen juist bekend te staan om die combi van viool en zingen... levert een leuk schouwspel op... leuke act en het liedje is meteen bingo...
Hij zingt zeker wel live... in tegenstelling tot onze Toppers hier
Die luister ik nog wel vaak eigenlijk..Gewoon mooi klassiek nummer.quote:Op dinsdag 10 februari 2009 19:46 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Kwam dit ook al op een ander (internationaal) muziekforum tegen, waar ik wel eens kom. Daar werd het ook al aangeprezen. Inderdaad een opvallend nummer. Als het gekozen wordt, zou het hoge ogen kunnen gooien. Overigens had Noorwegen in 2008 ook het beste nummer, met "Hold On, Be Strong" van Maria Houkaas.
Vol-le-dig mee eens!quote:Op zaterdag 14 februari 2009 20:29 schreef grazz het volgende:
Heerlijk 80's rockSuper stem ook!!
Btw...lied 8 schijnt een grote favoriet te zijn! Mans deed in 2007 ook al mee met het lied Cara Mia, echt een superlied, helaas werd hij net 2e of 3e...
quote:Op zaterdag 14 februari 2009 20:49 schreef ItaloDancer het volgende:
Niet slecht, niet slecht...
Maar dan hoor ik toch liever #1
Yepquote:Op zaterdag 14 februari 2009 20:52 schreef grazz het volgende:
Oh en nu gaat het nog tot half 10 door ofzo, ze hebben van die knock-out rondes. Dan strijden liedjes tegen elkaar waarvan er 2 naar de finale gaan en 2 naar de herkaningsronde dacht ik. Mijn 4 favorieten zijn in elk geval Mans, Cookie n Beans, HEAT en Jennifer Brown
dat bedoelde ik dus met: het liedje mist ietsquote:Op zaterdag 14 februari 2009 21:06 schreef ItaloDancer het volgende:
Dat DON'T - STOP is wel heerlijk maar daarna verwacht je toch wat beters
Dat meisje mag van mij wel naar huis ja..quote:Op zaterdag 14 februari 2009 21:14 schreef grazz het volgende:
trouwens blijven kijken want de winnaar van elke duel mag nog eens optredenIk ga voor HEAT in dit duel trouwens, come on!!
quote:
quote:Op zaterdag 14 februari 2009 21:48 schreef Maartel het volgende:* Maartel is (positief) geschokt dat er nog meer mensen in Nederland/op Fok! zijn die BWO überhaupt kennen
ty!quote:Op zaterdag 14 februari 2009 21:53 schreef grazz het volgende:
Nou hij staat er al op hoor ...
Mans, nog een keer! Nahja heel even want SVT haalt ze er helaas weer van af
En speciaal voor ItaloDancer en sk00p:
de tena ladies
Ik vind het zo op deze manier bij die piano veel toffer dan in die opgepimpte versie op het podiumquote:Op zaterdag 14 februari 2009 18:53 schreef RaymanNL het volgende:
Gisteren zongen De Toppers het nummer nogmaals live bij de TV show, klonk erg goed
Edit:
Youtube:![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |