hehequote:Op vrijdag 30 januari 2009 20:39 schreef N.i.c.k het volgende:
50 euro op Viv (staat trouwens in de FHM top 100).
50 euro op Froukje.
Ik vond in aflevering 3 al wel opvallend dat bij de intro de kerkklok 6 keer luidde, terwijl de tijd op de klok 5 voor 1 aangaf. Op het avro forum is daar een theorie op bedacht die het redelijk kloppend maakt. Afl 4. hoor je 5 keer een klok luiden = V. Zet dat achter elkaar en je hebt VIV.
Maar eens moet de eerste keer zijn.quote:Op vrijdag 30 januari 2009 23:33 schreef Kidney_Bean het volgende:
Het zijn altijd de mensen die nu nog niet verdacht worden in de serie. Dus Sebastiaan bijv wordt teveel verdacht door de medekandidaten.. die zal het dus wel niet zijn.
Tja, aan de andere kant zie je ook dat Dennis altijd heel helder is als de opdracht wordt uitgelegd en het meestal beter doorheeft dan de rest. Door die opmerking van Jon en zijn verdere gedrag in de aflevering stoorde ik me veel meer aan hem dan aan Dennis. Ik zie Jon eerder als mol als Dennis.quote:Op vrijdag 30 januari 2009 23:30 schreef broer het volgende:
In deze aflevering zei Jon over Dennis dat hij een 'ontzettende klier' was. Oké, dat zijn nog lang niet de woorden die men voor Milouska gebruikte, maar toch - kunnen de makers het maken om een van hun kandidaten openlijk te laten 'uitschelden'? Of kan dat alleen omdat Dennis de Mol is en hij 'toch alleen maar speelt dat hij een klier is'?
Vond ik ook opvallend.quote:Op vrijdag 30 januari 2009 23:30 schreef broer het volgende:
In deze aflevering zei Jon over Dennis dat hij een 'ontzettende klier' was.
'Klier' is nog redelijk mild. En Jon is tot nog toe de enige die zich in die richting heeft uitgelaten.quote:Oké, dat zijn nog lang niet de woorden die men voor Milouska gebruikte, maar toch - kunnen de makers het maken om een van hun kandidaten openlijk te laten 'uitschelden'? Of kan dat alleen omdat Dennis de Mol is en hij 'toch alleen maar speelt dat hij een klier is'?
quote:Op donderdag 29 januari 2009 21:27 schreef Haunter het volgende:
Ben ik nou zo paranoïde, of hoorde ik Viviënne iets van Mollenroller ofzo schreeuwen tijdens haar pinball beurt?
Ah, hier kan ik misschien wat licht op werpen. Ik kijk namelijk altijd WIDM met de ondertiteling voor doven en slechthorenden aan, juist om ook te horen wat ze zeggen als ze door elkaar heen kakelen enz.quote:Op vrijdag 30 januari 2009 12:12 schreef Turbomuis het volgende:
[..]
Volgens mij roept ze 'rollen rollen' , omdat de bal bijna blijft steken achter strobalen
Ja, dat is allebei waar. Maar ik ben wel benieuwd of het nu de deur openzet om ook 'biechten' uit te zenden van anderen die zich op die manier uitlaten.quote:Op zaterdag 31 januari 2009 00:58 schreef Wickedangel het volgende:
'Klier' is nog redelijk mild. En Jon is tot nog toe de enige die zich in die richting heeft uitgelaten.
Ik stoorde me ook meer aan Jon. Maar dat neemt niet weg dat de makers het niet kunnen maken om een van hun 'onschuldige' kandidaten in diskrediet te brengen. Als ze daar dus nog verder in gaan, dan stap ik over op Dennis als Mol.quote:Op zaterdag 31 januari 2009 00:37 schreef Jivis het volgende:
Door die opmerking van Jon en zijn verdere gedrag in de aflevering stoorde ik me veel meer aan hem dan aan Dennis.
Dat zou wel een teken aan de wand zijn.quote:Op zaterdag 31 januari 2009 02:44 schreef broer het volgende:
Ja, dat is allebei waar. Maar ik ben wel benieuwd of het nu de deur openzet om ook 'biechten' uit te zenden van anderen die zich op die manier uitlaten.
Jon heeft dat toch gewoon gezegd? En het is toch ook wel logisch dat als je wat langer in zo'n groep zit, er irritaties ontstaanquote:Ik stoorde me ook meer aan Jon. Maar dat neemt niet weg dat de makers het niet kunnen maken om een van hun 'onschuldige' kandidaten in diskrediet te brengen.
Ja, klopt. Maar ik bedoelde: als meer mensen zich ongenuanceerd over Dennis uitlaten. De makers kunnen het volgens mij niet maken om zomaar dat soort opmerkingen uit te zenden en een 'onschuldige' kandidaat dan niet in bescherming te nemen.quote:Op zaterdag 31 januari 2009 02:57 schreef Wickedangel het volgende:
Jon heeft dat toch gewoon gezegd? En het is toch ook wel logisch dat als je wat langer in zo'n groep zit, er irritaties ontstaan
'Klootzak'quote:Op zaterdag 31 januari 2009 03:10 schreef broer het volgende:
Het gaat pas ergens over als er meer van dat soort uitspraken komen en als ze wat minder onschuldig zijn dan 'ontzettende klier'.
Dat zou echt ziek zijn!quote:Op vrijdag 30 januari 2009 20:39 schreef N.i.c.k het volgende:
Ik vond in aflevering 3 al wel opvallend dat bij de intro de kerkklok 6 keer luidde, terwijl de tijd op de klok 5 voor 1 aangaf. Op het avro forum is daar een theorie op bedacht die het redelijk kloppend maakt. Afl 4. hoor je 5 keer een klok luiden = V. Zet dat achter elkaar en je hebt VIV.
Misschien snapt ie de opdrachten wel zo goed, omdat ie ze al kent. Voor de anderen is het nieuw, maar hij heeft er al over na kunnen denken...quote:Op zaterdag 31 januari 2009 11:06 schreef Jabberwocky het volgende:
Dennis heeft te vaak dingen door en doet die ook goed, dus ik verdenk hem niet. Hij lag wel in het beste tentje overigens, dat wil ik ook wel.
Ik denk ook dat dit niet toen geschreven is maar voor de uitzending van het programma. En misschien niet eens door de mol zelf maar door de redactie. Wie weet..quote:Op zaterdag 31 januari 2009 14:30 schreef Gtaboy107 het volgende:
In het mol dagboek van aflevering 3 las ik over het boekje en Hans als ik het goed heb, dat weet toch alleen Sebastiaan?
Geschreven aan de hand van de aflevering.quote:Op zaterdag 31 januari 2009 14:30 schreef Gtaboy107 het volgende:
In het mol dagboek van aflevering 3 las ik over het boekje en Hans als ik het goed heb, dat weet toch alleen Sebastiaan?
Dat viel mij ook al opquote:Op vrijdag 30 januari 2009 20:39 schreef N.i.c.k het volgende:
50 euro op Viv (staat trouwens in de FHM top 100).
50 euro op Froukje.
Tof dat er misschien toch wat (kloppends) achter zitquote:Op vrijdag 23 januari 2009 17:45 schreef ralfseltje het volgende:
Misschien al genoemd, maar ik vond het in de openingsscene raar dat net toen de kerkklok daarachter luidde. En stonden de klokken op verschillende tijden?
de mol hoeft in mijn beleving heel weinig te doen...quote:Op zaterdag 31 januari 2009 16:03 schreef banananasi het volgende:
Ik denk dat je als mol niet zo veel hoeft te doen, iedereen gaat toch wel door elkaar heen schreeuwen. Dat zag je ook bij de tonnenopdracht toen Yvonne mol was, ze zei bijna niets en bleef enorm op de achtergrond. Toch ging er toen meer dan 6000 euro (oid) doorheen.
Dat vind ik al vanaf afl 1 van het eerste seizoen met BN-ers.quote:Op zaterdag 31 januari 2009 18:26 schreef Nizno het volgende:
[..]
de mol hoeft in mijn beleving heel weinig te doen...
iedereen wil mollen lijkt het..
maar goed dat vind ik al vanaf afl 1
Ik ben het met het meeste eens, maar Froukje en Dennis kennen elkaar al lang via BNN toch? Lijkt me niet onlogisch dat ze het aantal tattoos weet dan. Maar wel verdacht dat ze daar dan vervolgens weer vaag over doet ("denk ik") :-)quote:Op zaterdag 31 januari 2009 18:39 schreef Irving het volgende:
Voor wieisdemol.nl hou ik overigens het overzicht van theorieën/aanwijzingen naar Froukje bij. Dit is wat ik ervan gebakken heb, misschien dat jullie er ook wat aan hebben:
7. Kan zich versproken hebben in de cabine met Anniek. Froukje: “Dennis heeft er twee”. Anniek: “Heeft Dennis er twee?”. Froukje: “Denk ik”. Ze weet verdacht precies het aantal tattoo’s van iemand die ze nét heeft ontmoet (afl 2 reuzenrad)
Preciesquote:Op zaterdag 31 januari 2009 18:49 schreef The_BoezelaaR het volgende:
[..]
Dat vind ik al vanaf afl 1 van het eerste seizoen met BN-ers.
Wie is de Mol is en blijft een topprogramma, maar met mensen die eerst voor de pot gaan en daarna de mol gaan zoeken is het nog leuker
Nee ik doe volgend jaar ook niet meer mee met de prono! Vind het erg moeilijk dit jaarquote:Op zaterdag 31 januari 2009 20:06 schreef rene90 het volgende:
Ik ga niet meer meedoen aan de prono, schiet toch niet op en het gaat om de mol. Bij deze, de mol is viv
Die vind ik inderdaad heel erg slim. De redactie zal toch wel een andere opdracht/stad verzonnen hebben als een van hen de mol is? Twee mensen bij elkaar zetten die in dezelfde stad wonen is is namelijk te makkelijk..quote:Op zaterdag 31 januari 2009 22:41 schreef avonne het volgende:
De vraag "2 personen met 070" schakelde meteen Paula en Vivienne van deelname aan het spel uit: ze moesten bij elkaar zitten en er niet meer uitkomen. Daarom is het onwaarschijnlijk dat Paula en Vivienne de mol zijn, want ze konden niks meer doen.
Of de redactie heeft dat juist gedaan om verwarring te scheppen en ze zodoende uit te sluiten als mol, wat jullie nu doen haha. Is er niet een overzicht van de rol van alle leden in de afgelopen opdrachten met de winst/verlies van geld. Zodoende is er misschien iets op te merken.quote:Op zondag 1 februari 2009 13:00 schreef booo het volgende:
[..]
Die vind ik inderdaad heel erg slim. De redactie zal toch wel een andere opdracht/stad verzonnen hebben als een van hen de mol is? Twee mensen bij elkaar zetten die in dezelfde stad wonen is is namelijk te makkelijk..
Hmmmnee, in die theorie geloof ik nietquote:Op zondag 1 februari 2009 13:08 schreef rene90 het volgende:
[..]
Of de redactie heeft dat juist gedaan om verwarring te scheppen en ze zodoende uit te sluiten als mol, wat jullie nu doen haha. Is er niet een overzicht van de rol van alle leden in de afgelopen opdrachten met de winst/verlies van geld. Zodoende is er misschien iets op te merken.
quote:Laura zegt:
kirsten (iemand uit mijn team)
Laura zegt:
bij die avond zitten ze toch die gesprekken
Laura zegt:
en dan zit aniek met vivienne
Laura zegt:
en dan is het wie verdenk jij en dan zegt viev krabbelend aan haar oor Rick (oor krabbelen = klinkt al) Rick klinkt als Ik
Ja, mooi hoor. Net als al die andere geheime clues die op Vivienne lijken te slaan.quote:Op zondag 1 februari 2009 14:36 schreef MrManiak het volgende:
Here's one for ya:
http://player.omroep.nl/?aflID=8791121&target=_blanc
op 38:33
[..]
Misschien had ze gehoopt dat er bij de mini-veiling enorm veel geld zou verdwijnen...quote:Op zondag 1 februari 2009 18:02 schreef Jane het volgende:
[..]
Ja, mooi hoor. Net als al die andere geheime clues die op Vivienne lijken te slaan.
Maar ze heeft ook, zeker vergeleken met de anderen, zo ontzettend veel geld binnengehaald, dat ze de Mol eigenlijk niet mág zijn. Ik bedoel, met je verdubbelaar-auto de 1000 euro raken...? Natuurlijk moet de mol af en toe geld in de pot brengen om niet teveel op te vallen, maar dit is overdreven.
Nu is het natuurlijk zo dat sinds de BN'er z'n intrede heeft gedaan, iedereen alleen maar loopt te saboteren, maar als het uiteindelijk zo wordt dat de Mol ook nog eens het mééste geld binnenhaalt, dan moeten ze gewoon stoppen met WIDM. Dan is het hele concept echt helemaal verneukt.
quote:Op zondag 1 februari 2009 18:24 schreef MrManiak het volgende:
Misschien had ze gehoopt dat er bij de mini-veiling enorm veel geld zou verdwijnen...
Sja, weet je, het valt niet uit te sluiten, maar ik zou het toch enorm kut, triest en jammer vinden als die waar blijkt te zijn. Dat het concept van het programma dus wordt: De Mol is degene die verder niks saboteert, veel geld binnenhaalt, maar op enig onbewaakt moment bijna de hele pot laat verdwijnen.quote:Op zondag 1 februari 2009 18:51 schreef The_S het volgende:
Daarom is er geld ontvreemd uit de pot natuurlijk
Welke buitenlandse versies bijvoorbeeld? Who is the mol?quote:Op zondag 1 februari 2009 19:32 schreef Jane het volgende:
[..]
[..]
Sja, weet je, het valt niet uit te sluiten, maar ik zou het toch enorm kut, triest en jammer vinden als die waar blijkt te zijn. Dat het concept van het programma dus wordt: De Mol is degene die verder niks saboteert, veel geld binnenhaalt, maar op enig onbewaakt moment bijna de pot laat verdwijnen.
Ik mag hopen dat die hele geld-verdwijn-actie geen Mollenstreek is, maar weer zo'n 'Kijk-mij-eens-tof-zijn'-moment () van kandidaat Sebastiaan. Het is namelijk ook wel belachelijk veel geld dat verdwenen is. Het zou erop duiden dat de AVRO deze keer wel een érg krap budget had. Wat op zich ook wel weer bleek uit de opdrachten deze aflevering, dus wat dat betreft...
Ben gewoon nog steeds teleurgesteld in deze serie. Misschien ook omdat ik de afgelopen weken een aantal buitenlandse series heb gekeken met supertoffe opdrachten en kandidaten die er nog wel echt voor gingen. Dan is het contrast ineens wel erg groot. Sorry...
Een aantal Australische, Amerikaanse en Britse series die ik van 'The Mole' (dat dusquote:Op zondag 1 februari 2009 19:41 schreef rene90 het volgende:
[..]
Welke buitenlandse versies bijvoorbeeld? Who is the mol?
Ik blijf het vreemd vinden dat het bedrag dat verdwenen is hetzelfde is als waar ze mee begonnen, namelijk ¤.5.850,=quote:Op zondag 1 februari 2009 19:32 schreef Jane het volgende:
[..]
[..]
...
Ik mag hopen dat die hele geld-verdwijn-actie geen Mollenstreek is, maar weer zo'n 'Kijk-mij-eens-tof-zijn'-moment () van kandidaat Sebastiaan. Het is namelijk ook wel belachelijk veel geld dat verdwenen is.
...
quote:Vivienne was eigenlijk de enige die keihard tegen mijn schenen ging schoppen en zeggen: "Jij! Klerelijer!"
Op zich wel een interessante theorie. Wat denken jullie ervan?quote:Het was het doel van de Mol om alle 3 de kampeerpakketten niet te kopen. Dan zou Pieter Jan hen vertellen dat ze zonder tenten of slaapzakken in het hooi zouden moeten slapen.. Waarop hij wel nog alle tassen bagage (inclusief warme truien en lange broeken) van de kandidaten per 2 veilt. En die kan je dan goed gebruiken! Resultaat; alle (of veel) bagage zou worden teruggekocht, en er zou een hoop geld uit de pot gaan.
Met deze tactiek moet de Mol wel bereid zijn om een slechte nacht te hebben.
Anniek, (Paula) en Rick zouden deze tactiek gevolgd kunnen hebben. Maar in Annieks geval is het wel gek dat ze tijdens de veiling van pakket 1 op het gegeven moment waarschuwt "dat ze voor het zelfde geld straks maar één tent en een blik bier" zouden hebben.
hint richting Viv?quote:De kandidaten schrijven de naam van degene die volgens hen afvalt, op een kaartje met achterop het mollogo. Alleen bij Viviënne is de kant met het logo te zien wanneer ze het kaartje in het kistje stopt.
kan ook een montagetruc zijn natuurlijk.. Dennis liep ook een envelop voorbij idd..quote:Op maandag 2 februari 2009 10:15 schreef SMutzskii het volgende:
Niet alleen Froukje had bij die enveloppen niets toch, maar Dennis had toch ook al niets?? Wel raar idd!
(TVP)
Rick stond toen voor een bordje met 'fáilte 109' erop. Ik heb hem niet gezien bij de mall.quote:Op maandag 2 februari 2009 21:37 schreef Jabberwocky het volgende:
Behalve dan dat Rick met diezelfde mall in beeld is gebracht, dus dat lijkt me geen hint. Als dat wel zo is, is het een heel slechte.
Als Viv de mol is maken ze het haar wel erg gemakkelijk met die nepmollen als Sebastiaan en Dennis en in het begin Hans.quote:Op maandag 2 februari 2009 16:39 schreef somegirl het volgende:
Er zijn best tegenstrijdige dingen met viv zeg, volgensmij heeft zij de meeste "geheime hints" maar is ze verder gewoon in het spel als goede kandidaat..... hmmmmm
Aflevering later, die opdracht met die telefoons. Rick loopt de mall dan binnen.quote:Op dinsdag 3 februari 2009 01:17 schreef Sug4r het volgende:
[..]
Rick stond toen voor een bordje met 'fáilte 109' erop. Ik heb hem niet gezien bij de mall.
Iedereen liep als het goed is uiteindelijk de Mall binnen, het was op de een of andere manier ook de ingang naar de stationshal waar de 'gidsen' stonden meen ik.quote:Op dinsdag 3 februari 2009 09:26 schreef Jabberwocky het volgende:
[..]
Aflevering later, die opdracht met die telefoons. Rick loopt de mall dan binnen.
quote:Op dinsdag 3 februari 2009 09:26 schreef Jabberwocky het volgende:
[..]
Aflevering later, die opdracht met die telefoons. Rick loopt de mall dan binnen.
Jon of Froukje is dus de Mol als je die theorie aanhoudt.. dan ga ik toch voor Froukjequote:Op dinsdag 3 februari 2009 15:16 schreef Sug4r het volgende:
[..]
En iedereen kwam uiteindelijk naar de Mall (de mol).
Ik ook.quote:Op dinsdag 3 februari 2009 15:22 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Jon of Froukje is dus de Mol als je die theorie aanhoudt.. dan ga ik toch voor Froukje
Rick of Jon dan dus, want ze hebben nog nooit een man van 40+ gehad.quote:Op dinsdag 3 februari 2009 18:27 schreef Susi het volgende:
Ik heb ergens het idee dat ze een heel ander type zoeken qua mollen die ze eerder hebben gehad. En dan niet qua tactiek, maar gewoon qua persoon.
Zijn wel mijn verdachten, met name Jonquote:Op dinsdag 3 februari 2009 18:39 schreef Jane het volgende:
[..]
Rick of Jon dan dus, want ze hebben nog nooit een man van 40+ gehad.
Dan ga ik ook gauw mijn MolMail bekijkenquote:Op dinsdag 3 februari 2009 19:14 schreef Sug4r het volgende:
Net een preview gezien van aflevering 5 op de site..het wordt weer spannend![]()
Met scherpschutters en zakjes geld die ze naar een burcht moeten brengen.
Ik kan niet wachten
Ja, dat vind ik ook . Veel leuker als afgelopen donderdag!quote:Op dinsdag 3 februari 2009 21:46 schreef Jabberwocky het volgende:
Ja die voorstukjes zien er leuker dan de opdrachten van vorige week.
Wat veel lijkt op die opdracht in seizoen 2 in Schotland. Ook met laserpistolen op een kasteel, alleen dan omgekeerd zo lijkt hetquote:Op dinsdag 3 februari 2009 19:14 schreef Sug4r het volgende:
Met scherpschutters en zakjes geld die ze naar een burcht moeten brengen.
Die opdracht in Schotland vind ik eigenlijk nog steeds een van de leukste opdrachten ooitquote:Op dinsdag 3 februari 2009 21:53 schreef DaFrenk het volgende:
[..]
Wat veel lijkt op die opdracht in seizoen 2 in Schotland. Ook met laserpistolen op een kasteel, alleen dan omgekeerd zo lijkt hetWel een mooi kasteel als je dat zo ziet.
laatste keren waren het ongeveer 10 pagina's geloof ik... Of je moet echt een heel weekend wachten....quote:Op donderdag 5 februari 2009 16:33 schreef Enfermera het volgende:
Spannend.. Ik neem 't vanavond op omdat ik ergens heenga, maar doe het wel met een half uur uitloop want ik wil echt niks missen, en ook niet wachten op UG
Ik gok dat er dan 3 volle topics zijn die ik kan doorlezen
Ja, I know, vandaar ook dequote:Op donderdag 5 februari 2009 16:48 schreef somegirl het volgende:
[..]
laatste keren waren het ongeveer 10 pagina's geloof ik... Of je moet echt een heel weekend wachten....
En toch weet je dan wie er af gaat vallen vanavond.quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op donderdag 5 februari 2009 16:30 schreef somegirl het volgende:!!!!!!!
Kan niet wachten!!!!
Hoop dat er nu eens iemand uitgaat van wie het me wel boeit....
Heel spannend inderdaad!quote:Op donderdag 5 februari 2009 20:40 schreef Cee het volgende:
Wie van jullie zit ook al veel te lang te puzzelen op de laatste zin uit het voorwoord van de presentator, "na deze aflevering zal NIETS het zelfde zijn"?Misschien moet ik maar even wachten totdat de aflevering voorbij is.
viv met de aanwijzing dat rick werd neergeschoten en froukje, sebas die hard rent maar geen geld binnen haalt...quote:Op donderdag 5 februari 2009 20:45 schreef Antal het volgende:
Er loopt voor zover ik kan zien niet iemand te mollen ?!
Die zomerjurkjes van Froukje...quote:Op donderdag 5 februari 2009 20:50 schreef evert het volgende:
en de zomerjurkjes komen van pas!
naar Jordanie blijkbaarquote:Op donderdag 5 februari 2009 20:51 schreef karoltje het volgende:
JEEEEEEEEEEEEJ de kruisvaarders achterna Whiehoeeeeee!!! (uh waar gingen die eigenlijk heen...???)
PJH zei wel erg duidelijk dat de Mol het al wist. Moeten we er dan inderdaad op letten wie er luchtige kleding mee heeft..?quote:Op donderdag 5 februari 2009 21:05 schreef evert het volgende:
volgens mij had froukje toch een zomerjurkje in haar koffer?
Doet er niet meer toequote:Op donderdag 5 februari 2009 21:05 schreef evert het volgende:
volgens mij had froukje toch een zomerjurkje in haar koffer?
Leukste met BN'ers vind ik nog altijd die eerste met Yvon en Marc-Marie, maar deze volgt heel dichtquote:
Klopt, hoewel ik ook wel het idee hebt dat hij dat juist als tactiek gebruikt. Dat laatste momentje bij de executie was daar ook weer een voorbeeld van.quote:Op donderdag 5 februari 2009 21:25 schreef marcodej het volgende:
Sebastiaan maakt in elke opdracht wel een molactie, die is me te overduidelijk.
Vergeet de smaakpupillen nietquote:Op donderdag 5 februari 2009 21:24 schreef evert het volgende:
hilarisch leuke aflevering. nu al klassiekers al:
stoned als een generaal
Ik stop hem diep in mijn kont. Kunnen ze hem niet stelen
parfums proeven
quote:Op donderdag 5 februari 2009 21:27 schreef rubbereend het volgende:
Vivienne in dat hemdje in dat Romeinse theater
quote:Dagboek mol
Aflevering 5
Van een eeuwenoud kasteel naar een eeuwenoud theater in een totaal verschillend land. Zelfs als je je erop hebt kunnen voorbereiden is het een beetje een cultuurshock.Maar desondanks blijft iedereen fanatiek en is er heel wat binnengehaald deze aflevering. Geld en een vrijstelling. En met dat eerste ben ik uiteraard minder blij, maar ach, het kan niet iedere dag feest zijn.
Voordat je het weet ben je aan het discussiëren over de smaak van meloen, banaan of aardbei en speel je levensgroot ganzenbord in een Islamitisch land.
En die arme Froukje is net een dag hier en zit alweer in het vliegtuig terug. Mooi spel is het toch!
inderdaad * fap fap fapquote:Op donderdag 5 februari 2009 21:27 schreef rubbereend het volgende:
Er zijn een paar spelers die iets té graag willen winnen. Dat zijn Dennis en Sebastiaan.quote:Op donderdag 5 februari 2009 21:26 schreef Urquhart het volgende:
[..]
Klopt, hoewel ik ook wel het idee hebt dat hij dat juist als tactiek gebruikt. Dat laatste momentje bij de executie was daar ook weer een voorbeeld van.
Rick in zn V-hals shirtjequote:Op donderdag 5 februari 2009 21:27 schreef rubbereend het volgende:
quote:
Hij hielp Dennis wel het geld binnen te brengen toch?quote:Op donderdag 5 februari 2009 21:25 schreef evert het volgende:
en ik blijf dus bij sebastiaan als mol. goed excuus om niet mee te doen met waterpijpen, veel gehol maar geen geld met de lasergame
Nee, hij ging ineens in zn eentje naar de finish, Dennis achterlatend.quote:Op donderdag 5 februari 2009 21:38 schreef Flem het volgende:
[..]
Hij hielp Dennis wel het geld binnen te brengen toch?
als we zo gaan doenquote:
ik ook, vanaf aflevring 1 volgens mijquote:
Dennisquote:Op donderdag 5 februari 2009 21:42 schreef Treezz het volgende:
[..]
als we zo gaan doen![]()
Sabastiaan![]()
-> bij 1 stukje keek ie zo
Froukjequote:
Ja, en vorige week ook, en die week daarvoor, en daarvoor ...quote:Op donderdag 5 februari 2009 21:42 schreef Sug4r het volgende:
Ik vond Anniek erg verdacht vandaag.
Froukje, viev * *fap *fap *fapquote:Op donderdag 5 februari 2009 21:47 schreef Nouk het volgende:
Sjonge jongen mensen, we weten nu wel wie op wie geilt oke?.
Volgens mij lieten ze helemaal nix van haar test zien...quote:Op donderdag 5 februari 2009 21:47 schreef marcodej het volgende:
Waar zat Froukje nou op bij de test?
Ja, dat was ook mijn gedachte bij de sfeerbeeldjes toen ze net aankwamen in Jordanië. Arabische landen komen me zo druk, kaal en stinkend (ik weet dat het niet te ruiken is) voor. Je weet meteen dat het lang niet zo idyllisch is als het muziekje dat ze erachter monteren. Jammer dat ze weg zijn uit Ierland.quote:Op donderdag 5 februari 2009 21:37 schreef Steve het volgende:
Van mij hadden ze wel in Ierland mogen blijven.
Wellicht duiken ze daadwerkelijk de woestijn nog in.quote:Op donderdag 5 februari 2009 22:32 schreef p-etr-a het volgende:
[..]
Ja, dat was ook mijn gedachte bij de sfeerbeeldjes toen ze net aankwamen in Jordanië. Arabische landen komen me zo druk, kaal en stinkend (ik weet dat het niet te ruiken is) voor. Je weet meteen dat het lang niet zo idyllisch is als het muziekje dat ze erachter monteren. Jammer dat ze weg zijn uit Ierland.
Dat zou ik wel leuk vinden. Maar die stadse omgeving daar spreekt me totaal niet aan.quote:Op donderdag 5 februari 2009 22:43 schreef pfaf het volgende:
[..]
Wellicht duiken ze daadwerkelijk de woestijn nog in.
Ben je er ooit geweest?quote:Op donderdag 5 februari 2009 22:32 schreef p-etr-a het volgende:
[..]
Ja, dat was ook mijn gedachte bij de sfeerbeeldjes toen ze net aankwamen in Jordanië. Arabische landen komen me zo druk, kaal en stinkend (ik weet dat het niet te ruiken is) voor. Je weet meteen dat het lang niet zo idyllisch is als het muziekje dat ze erachter monteren. Jammer dat ze weg zijn uit Ierland.
Ik kreeg inderdaad al een beetje het idee dat je niet weet waarover je het hebt.quote:Op donderdag 5 februari 2009 23:17 schreef p-etr-a het volgende:
[..]
Nee. Ik denk dat je dat uit mijn reactie ook wel op kon maken.
Ja, da's precies de reden dat ik nu een beetje naar Rick aan het kijken ben...quote:Op donderdag 5 februari 2009 22:55 schreef Wickedangel het volgende:
Anniek als Mol lag er dit keer misschien te dik bovenop...
Je hebt wel een naam die goed bij Jordanië past.quote:Op donderdag 5 februari 2009 22:32 schreef p-etr-a het volgende:
Bij het reuzenrad was ie heel vaag. Dat weet ik wel.quote:Op vrijdag 6 februari 2009 00:13 schreef Dirty-Little-Monkey het volgende:
Wie volgt Rick al een langere tijd en kan zeggen waar hij (mogelijk) geld heeft opgebracht. Anders ga ik misschien toch weer naar Rick als mol.
Die theorie heb ik gemist?quote:Op vrijdag 6 februari 2009 00:29 schreef Jor_Dii het volgende:
Geweldige aflevering, neig ook steeds meer naar Rick nu; zeker ook gezien zijn Ticket to Paradise shirt en zijn opvallende gedrag vandaag.
Rick had in de eerste aflevering een shirt aan met 'Ticket to Paradise' erop. Kijkers gokten erop dat ze nog naar een warm land (een paradijs) zouden gaan, en dat als je Rick koos als Mol, dat je dan tot het einde erbij zou zijn en hij dus jouw 'ticket to paradise' was.quote:
Inderdaad, had ik ook een beetje. Noord Ierland kwam ook zo lekker mysterieus over, betere setting voor Wie Is De Mol denk ik.quote:Op donderdag 5 februari 2009 22:32 schreef p-etr-a het volgende:
[..]
Kruisvaarders namen veelal deel aan kruistochten omdat hen een aflaat in het vooruitzicht werd gesteld, letterlijk een 'ticket to paradise'. De theorie gaat dus nog steeds op.quote:Op vrijdag 6 februari 2009 00:53 schreef Jor_Dii het volgende:
Naja, het was meer de Titanic theorie in combinatie met Ticket to Paradise, waaruit men opmaakte dat de groep nog naar Amerika zou afreizen. Nu ze naar Jordanië zijn gegaan is Paradise natuurlijk nog steeds van kracht, maar op een heel andere manier. Ik weet het niet, blijf het moeilijk vinden
quote:De Pionnen
Ik heb even het stukje terug gekeken van de teamverdeling bij Ganzenbord!
Als mol zorg je er natuurlijk voor dat je niet in de gevangenis terecht komt, dus je zorgt dat jouw pion in een team komt.
Pionnen (kijk gerust na):
Blauw - Anniek
Wit - Vivienne
Rood - Jon
Lichtpaars - Froukje
Groen - Sebastiaan
Geel - Dennis
Donkerpaars - Rick
En dan nu de volgorde hoe de pionnen zijn verdeeld.
Rick kiest Geel - Dennis
Froukje kiest Groen - Sebastiaan
Jon kiest Blauw - Anniek
Sebastiaan kiest Wit - Viviënne
Anniek kiest Donkerpaars - Rick
Viviënne kiest Rood - Jon
We mogen aannemen dat de mol de kleur van zijn of haar pion wist, want als Mol wil je niet in de gevangenis. Dus je zorgt ervoor dat je in een team komt. Wat zien we bij de verdeling. Rick kiest Dennis. In mijn ogen doet een mol dat niet. Froukje kiest Sebastiaan, die was dus ook niet de mol. Net zoals Rick, koos Jon Anniek, ook niet zijn eigen kleur. Dán komt Sebastiaan. Als hij de mol is wist hij al dat zijn pion veilig was en kiest dus iemand anders. Dat geldt ook voor Anniek en Viviënne.
In mijn ogen heeft iedereen dus een willekeurige pion gepakt, maar één, de mol, zorgde sowieso dat zijn pion veilig was. Dan zijn Sebastiaan, Anniek en Viviënne in mijn ogen dus verdacht.
Dan heb je nog Dennis, die mocht/wilde/kon geen keuze meer maken. Ik weet niet precies hoe de volgorde van kiezen is bepaald, maar volgens mij was die wel bepaald van te voren, want het gaat vrijwel soepel. In dat geval vind ik Dennis ook minder verdacht, want zo heeft hij geen greep meer op het spel.
Zie een paar posts boven je...quote:Op vrijdag 6 februari 2009 09:19 schreef t-x-m het volgende:
Ik kan het nergens terugvinden, wat was nu precies de "ticket to paradise" theorie?
Dat vind ik weer wat overdreven. Het ziet er op beeld echt heel druk en kaal uit, dat lijkt me geen bedrog. Voor het spel vind ik die sfeer minder geschikt dan Ierland. Om er zelf heen te gaan is weer een heel ander verhaal. Ik zou inderdaad de rotsstad nog wel eens willen zien (zoals Jane schrijft), maar er zijn bestemmingen die hoger op mijn lijstje staan.quote:Op donderdag 5 februari 2009 23:19 schreef k_man het volgende:
[..]
Ik kreeg inderdaad al een beetje het idee dat je niet weet waarover je het hebt.
Ik wel, Anniek of Vivienne is de mol. Past precies in die theorie, wat overigens erg goed beredeneerd is!quote:Op vrijdag 6 februari 2009 10:27 schreef pfaf het volgende:
[..]
Goed stukje logica! Al pleit dit Rick vrij en daar zullen velen het niet mee eens zijn.
Nee, maar je kunt er wel duizelig van worden. Lekker trouwens waterpijp. Appel is mijn favoriete smaakquote:Op donderdag 5 februari 2009 22:53 schreef k_man het volgende:
Wat een gelul met die waterpijpen trouwens. Van een waterpijp met fruittabak word je helemaal niet stoned.
Gelukkig is op wieisdemol.com inmiddels nog een veel mooiere mogelijke hint geplaatst, die wel naar Rick wijst.quote:Op vrijdag 6 februari 2009 10:27 schreef pfaf het volgende:
[..]
Goed stukje logica! Al pleit dit Rick vrij en daar zullen velen het niet mee eens zijn.
Alhoewel je over de vertaling van de kleuren (rood, oranje, roze, paars, licht paars enz.) nog wel kunt discussieren.quote:Pionnen:
Blauw - Anniek
Wit - Vivienne
Rood - Jon
Lichtpaars - Froukje
Groen - Sebastiaan
Geel - Dennis
Donkerpaars - Rick
Rick = Paars
Paars = Wie (theater opdracht aflevering 3)
Wie = De Mol
Kortom Rick is de Mol.
Kleurentheateropdracht:
1. wit - HET
2. oranje - GELD
3. geel - IS
4. groen - HIER
5. blauw - MAAR
6. roze - BIJ
7. paars - WIE
Had Sebastiaan het tijdens de aflevering niet ook over de cultuurshock???quote:Dagboek mol
Aflevering 5
Van een eeuwenoud kasteel naar een eeuwenoud theater in een totaal verschillend land. Zelfs als je je erop hebt kunnen voorbereiden is het een beetje een cultuurshock.Maar desondanks blijft iedereen fanatiek en is er heel wat binnengehaald deze aflevering. Geld en een vrijstelling. En met dat eerste ben ik uiteraard minder blij, maar ach, het kan niet iedere dag feest zijn.
Voordat je het weet ben je aan het discussiëren over de smaak van meloen, banaan of aardbei en speel je levensgroot ganzenbord in een Islamitisch land.
En die arme Froukje is net een dag hier en zit alweer in het vliegtuig terug. Mooi spel is het toch!
Die vind ik dan weer een stuk minder sterk.quote:Op vrijdag 6 februari 2009 12:18 schreef Jane het volgende:
[..]
Gelukkig is op wieisdemol.com inmiddels nog een veel mooiere mogelijke hint geplaatst, die wel naar Rick wijst.
[..]
Alhoewel je over de vertaling van de kleuren (rood, oranje, roze, paars, licht paars enz.) nog wel kunt discussieren.
Zeg, je maakt me toch niet uit voor TRU-er, he?quote:Op vrijdag 6 februari 2009 12:50 schreef pfaf het volgende:
[..]
Die vind ik dan weer een stuk minder sterk.Ik vertrouw dan liever op logica in plaats van dit TRU-achtige gegoochel met woorden, kleuren en dergelijke. En de logica van die andere theorie is gewoon erg sterk: een mol zou nooit het risico nemen in het gevang terecht te komen.
Dat verteld Hans straks om half 4 wat de hint van vorige week op sloeg..quote:Op vrijdag 6 februari 2009 15:02 schreef booo het volgende:
Waar sloeg no eigenlijk de hint van vorige week op? Van Schiffers.fm
Wat was die hint dan?quote:Op vrijdag 6 februari 2009 15:03 schreef Haaibaaike het volgende:
[..]
Dat verteld Hans straks om half 4 wat de hint van vorige week op sloeg..
Oh stom van me, okéquote:Op vrijdag 6 februari 2009 15:03 schreef Haaibaaike het volgende:
[..]
Dat verteld Hans straks om half 4 wat de hint van vorige week op sloeg..
quote:
quote:Op vrijdag 6 februari 2009 15:29 schreef Dagoduck het volgende:
Welke radio zender is dat dan?
radiozender dan...quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |