Op Wikipedia staat bij rijbewijs bij BN-ers dat ze geen rijbewijs heeft. Wikipedia kan natuurlijk verouderd zijn, maar als ze hem al heeft, heeft ze hem in elk geval nog niet lang.quote:Op vrijdag 23 januari 2009 14:21 schreef somegirl het volgende:
hmm, lastig weer!!!
Over dat die spellen allemaal met z'n 9enen gespeeld moeten worden, het lijkt me dat ze daar gewoon een draaiboek voor klaar hebben liggen (wat volgensmij al eerder is geopperd), op alle situaties is wel wat bedacht lijkt me.
Anniek zei ook dat ze net haar rijbewijs had, en dat ze daarom dus zo slecht reed, kunnen we checken of dit waar is? Anders is het natuurlijk een mooie molsmoes om slecht te rijden.
En zo briljant origineel vond ik de opdrachten niet. Het auto spel leek inderdaad op dat van het maisveld, en er zijn ook al tig opdrachten geweest dat de ene helft in de stad gedropt wordt en de andere helft die mensen naar hun toe moet loodsen....
Verder wel een leuke aflevering met heerlijk veel cinisme inderdaad, fijn!
Het is er wel pas op 30 december j.l. opgezet. (zie de geschiedenis). Maar goed, ik ben het verder met mijn bovenbuurman eens dat het niet uitmaakt.quote:Op vrijdag 23 januari 2009 14:31 schreef Steven184 het volgende:
[..]
Op Wikipedia staat bij rijbewijs bij BN-ers dat ze geen rijbewijs heeft. Wikipedia kan natuurlijk verouderd zijn, maar als ze hem al heeft, heeft ze hem in elk geval nog niet lang.
Het punt is dat ze ook al jaren haar rijbewijs zou kunnen hebben, maar er gewoon over loog dat ze het nog maar net had, en dus zo een reden had om knullig te rijden. Maar ze heeft het dus inderdaad nog maar net, dus heeft ze niet gelogen en is er een verklaring voor haar slechte rijden.quote:Op vrijdag 23 januari 2009 14:44 schreef Dirty-Little-Monkey het volgende:
Ik begrijp dat Anniek met/zonder rijbewijs punt niet. Waarom zou ze erover liegen? Als zij geen rijbewijs had had ze alleen maar een betere reden om die oefening slecht te doen, want zij kon niet weten dat ze moest rijden (net als de rest). Dus waarschijnlijk heeft ze gewoon ook net haar rijbewijs gehaald, maar is ze gewoon bang dat haar iets overkomt als ze hard rijdt.
Maar mijn enige punt is dus dat het geen drol uitmaakt of ze nou liegt over haar rijbewijs of niet, omdat ze toch moest rijden.
bovendien eindigen ze uiteindelijk die eerste opdracht bij een telefooncel buiten die Mall ipv binnen. Hans vraagt nog staan we goed en Anniek. Ja hier moeten we zijn.quote:Op vrijdag 23 januari 2009 13:49 schreef zeeuwse het volgende:
Ik ben eruit. Anniek is de mol. Ik vind dat treuzelen bij die telefooncel zo'n typische mollenactie als ik erover nadenk.
De mol weet natuurlijk dat het sowieso krap aan zal zijn met de tijd, dus een beetje tijd verspillen geeft al een goede garantie op het verliezen van al het geld. Als je die tijd eenmaal kwijt bent, kun je daarna zo fanatiek zijn als je maar wil, om goodwill te kweken, de opdracht kan dan niet meer gewonnen worden.
Het was volgens mij ook niet toevallig dat zij bij zo'n ouderwetse gietijzeren bunker van een telefooncel gezet waren, de andere waren van die moderne lichtgewicht cabines, of zelfs helemaal open.
Nu kon ze met enige geloofwaardigheid claimen dat ze de telefoon niet had gehoord.
Verder deed ze nog een paar keer vaag toen ze uiteindelijk wel gebeld werd.
En als ik dan naar de vorige afleveringen kijk, dan lijkt het me dat ze gepositioneerd is als het naïeve ietwat verlegen blondje, en dat gedoe met die vrijstelling en dat rode scherm is natuurlijk om ons zand in de ogen te strooien, maar ondertussen.
Ik moet de eerste aflevering nog eens terug kijken om te zien wat haar rol ook weer was in het camera-pakhuis (afl 1).
En kan de verborgen boodschap in plaats van 'wie is de mol' niet zijn 'Anniek is de mol'?
Ja maar dat kan ook een mol actie van Paula zijn die alleen heeft gezegd dat ze naar dat station moeten komen, en gezien ze steeds bij een telefooncel moesten zijn vind ik het ergens nog wel logisch dat je dan bij de telefooncel gaat staan in plaats van binnen, als je dat niet is verteld. Jon zei duidelijk, in het station, daar ben ik, dat is het eindpunt. Paula hebben we dat niet horen zeggen, dus die kan net zo goed de "volgende locatie" aangegeven hebben zonder te zeggen dat dat het eindpunt was.quote:Op vrijdag 23 januari 2009 14:55 schreef rubbereend het volgende:
bovendien eindigen ze uiteindelijk die eerste opdracht bij een telefooncel buiten die Mall ipv binnen. Hans vraagt nog staan we goed en Anniek. Ja hier moeten we zijn.
quote:
Nederig groet? Zit daar een hint in?quote:
Vind je dat de komende serie de vorige serie overtreft?
De Mol, die ik nederig groet, heeft mij er volkomen - maar dan ook volkomen - ingeluisd. Je zult ontdekken, op enig moment, dat de Mol in deze serie briljant opereert.
Tijdens de persconferentie van de AVRO zei Pieter Jan al dat hij op een bepaald moment echt wist wie de mol was, hij was ervan overtuigd. Vervolgens kreeg die persoon een rood scherm.quote:Ervan uitgaande dat je niet wist wie de mol was, had je snel door wie het was?
Nee. Ik dacht het te weten, maar ik ben er pas tijdens de finale werkelijk achtergekomen.
Als je 't vrij vertaalt betekent het zoiets als: ik dacht te weten wie de mol was, maar mijn vermoedens waren niet goed. ik kreeg een tunnelvisie op een persoon, dacht zeker te weten wie de mol was. nu voel ik me dwaas.quote:Op vrijdag 23 januari 2009 15:45 schreef somegirl het volgende:
Knew the signs
Wasn't right
I was stupid for a while
Swept away by you,
And now I feel like the fool
Zou dit dan slaan op dat iedereen dacht dat ....... de mol was en het dus toch niet zo bleek?
Mjah, dan zou het ook op Hans zelf van toepassing zijn..quote:Op vrijdag 23 januari 2009 15:45 schreef somegirl het volgende:
Knew the signs
Wasn't right
I was stupid for a while
Swept away by you,
And now I feel like the fool
Zou dit dan slaan op dat iedereen dacht dat ....... de mol was en het dus toch niet zo bleek?
Dat zijn er volgens mij vrij veel...quote:Op vrijdag 23 januari 2009 15:48 schreef GauloisesB. het volgende:
[..]
Als je 't vrij vertaalt betekent het zoiets als: ik dacht te weten wie de mol was, maar mijn vermoedens waren niet goed. ik kreeg een tunnelvisie op een persoon, dacht zeker te weten wie de mol was. nu voel ik me dwaas.
Ja, Hans, maar die is er al uit.quote:Op vrijdag 23 januari 2009 15:48 schreef GauloisesB. het volgende:
[..]
Als je 't vrij vertaalt betekent het zoiets als: ik dacht te weten wie de mol was, maar mijn vermoedens waren niet goed. ik kreeg een tunnelvisie op een persoon, dacht zeker te weten wie de mol was. nu voel ik me dwaas.
Dus is er gisteren een kandidaat geweest die heeft verteld zeker te weten wie de mol is, en daar vol voor is gegaan?
Juist wel. Dat kwam in voorgaande jaren ook geregeld voor: boekjes jatten, jokers jatten, geld jatten, etc. Er was zelfs een keer een opdracht waar bij één van de kandidaten ongemerkt zoveel mogelijk boekjes van andere kandidaten moest jatten. Het spel houdt niet op als de opdracht is afgelopen; je moet constant op je hoede zijn.quote:Op vrijdag 23 januari 2009 12:19 schreef Lov1 het volgende:
Ik vond die actie van Sebastiaan ook niet tof (boekje stelen)En hem dan nog bij iemand anders in doen ook. De comments op de opdrachten zijn wel erg grappig
Dat was twee jaar geleden, bij Paul Rabbering. Door een X aantal boekjes te jatten kon ie in het spel blijven...quote:Op vrijdag 23 januari 2009 16:12 schreef k_man het volgende:
[..]
Er was zelfs een keer een opdracht waar bij één van de kandidaten ongemerkt zoveel mogelijk boekjes van andere kandidaten moest jatten.
maar daar staan Jon en Froukje bij dus dat zou wel heel opvallend zijn.quote:Op vrijdag 23 januari 2009 14:57 schreef somegirl het volgende:
[..]
Ja maar dat kan ook een mol actie van Paula zijn die alleen heeft gezegd dat ze naar dat station moeten komen, en gezien ze steeds bij een telefooncel moesten zijn vind ik het ergens nog wel logisch dat je dan bij de telefooncel gaat staan in plaats van binnen, als je dat niet is verteld. Jon zei duidelijk, in het station, daar ben ik, dat is het eindpunt. Paula hebben we dat niet horen zeggen, dus die kan net zo goed de "volgende locatie" aangegeven hebben zonder te zeggen dat dat het eindpunt was.
De muzikale hints slaan op de volgende afvallerquote:Op vrijdag 23 januari 2009 16:40 schreef avonne het volgende:
ik heb me nooit met muzikale hints beziggehouden, maar het lijkt mij dat het slaat op gebeurtenissen in de volgende aflevering?
Dan zal er wel iemand zijn die iets met richting wijzers / bordjes moet doen
Het gaat om de volgende afvaller.quote:Op vrijdag 23 januari 2009 16:40 schreef avonne het volgende:
ik heb me nooit met muzikale hints beziggehouden, maar het lijkt mij dat het slaat op gebeurtenissen in de [b]volgende aflevering?
[/b]
Dan zal er wel iemand zijn die iets met richting wijzers / bordjes moet doen
Heb ik meer dan eens gedroomdquote:Op vrijdag 23 januari 2009 16:16 schreef Frollo het volgende:
Ik had vannacht gedroomd dat ik meedeed aan WIDM.
waarom had ze net haar rijbewijs? omdat ze (als de mol) wist dat ze voor een opdracht moest rijden?quote:Op vrijdag 23 januari 2009 14:21 schreef somegirl het volgende:
hmm, lastig weer!!!
Over dat die spellen allemaal met z'n 9enen gespeeld moeten worden, het lijkt me dat ze daar gewoon een draaiboek voor klaar hebben liggen (wat volgensmij al eerder is geopperd), op alle situaties is wel wat bedacht lijkt me.
Anniek zei ook dat ze net haar rijbewijs had, en dat ze daarom dus zo slecht reed, kunnen we checken of dit waar is? Anders is het natuurlijk een mooie molsmoes om slecht te rijden.
En zo briljant origineel vond ik de opdrachten niet. Het auto spel leek inderdaad op dat van het maisveld, en er zijn ook al tig opdrachten geweest dat de ene helft in de stad gedropt wordt en de andere helft die mensen naar hun toe moet loodsen....
Verder wel een leuke aflevering met heerlijk veel cinisme inderdaad, fijn!
voor het geval er iets gebeurt, dat de makers niet aansprakelijk kunnen worden gesteld ofzoquote:Op vrijdag 23 januari 2009 17:24 schreef FritsFlits het volgende:
Ze zaten niet op een openbare weg, waarom zou je dan je rijbewijs moeten hebben? Dan was eventueel oefenen al genoeg geweest.
en bij de tweede kozen ze de groepen vantevoren zelf in, mss was de mol niet op de juiste plek en kon hij/zij helemaal niet mollen.quote:Op vrijdag 23 januari 2009 17:24 schreef Frollo het volgende:
Misschien vergis ik me, maar volgens mij deelde PJ zelf de groepen in voor het telefoonspelcel. Misschien wel om de mol in het groepje te krijgen waar de redactie hem/haar wil hebben.
Maar ja, welk groepje was dat?
Nee, dat van het rijbewijs moeten we denk ik echt vergeten. Mocht er iets ernstigs gebeuren bij die actie dan had het niet uitgemaakt of iemand een rijbewijs wel had of niet. Zoiets geldt pas op de openbare weg en daar hebben ze tot nu toe altijd chauffeurs voor gebruikt. Daarnaast moeten we maar gewoon geloven dat de mol inderdaad nog niet bekend was voor dat het programma begon. Het zou heel erg suf zijn als ze dat gefaked zou zijn, want dan hebben de kijkers (wij dus) de volgende keer echt geen zin meer om te kijken omdat de redactie zwaar met ons loopt te fucken.quote:Op vrijdag 23 januari 2009 17:33 schreef Madsen het volgende:
[..]
voor het geval er iets gebeurt, dat de makers niet aansprakelijk kunnen worden gesteld ofzo
Als mol had Sebastiaan beter wel achter het stuur kunnen zitten, dan had ie beroerd en slecht kunnen rijden. Nu kon hij nauwelijks invloed uitoefenen.quote:Op vrijdag 23 januari 2009 19:21 schreef cptmarco het volgende:
Net de aflevering gezien op uitzendinggemist, en wat mij bij gebleven is:
hadden sebastiaan (en rick) nou een race licensie? en wie verdeelde de taken voor de opdracht: Sebastiaan... en heel toevallig zaten beide heren niet achter het stuur...
tevens tvp
Je vergeet de hoge knalrode met-zakken-aan-de-zijkant-broekquote:Op vrijdag 23 januari 2009 12:04 schreef sverbern het volgende:
Grappigste momenten van aflevering 3: de bril van Hans die afvalt in de telefooncel en Anniek die erbij staat te grinniken. Of Anniek die met Hans bij een telefooncel staat en zegt "Nu gaat Paula Udondek ons bellen" Die achternaam erbij vooral, haha. En Hans die in de schouwburg over de vloer kruipt![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |