abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 23 januari 2009 @ 11:43:30 #26
1986 Jane
agnostic dyslexic insomniac
pi_65338975
Op wieisdemol.com merkte iemand op dat Sebastiaan zonder bagage bij de executie kwam aanzetten en dat dat in aflevering 2 ook al zo was (maar goed, toen had hij ook een vrijstelling). In aflevering 1 was het niet goed te zien.

Dit doet me gelijk denken aan de Vlaamse Mol, toen een van de verborgen aanwijzingen achteraf bleek te zijn dat de Mol elke executie op z'n slippers was en dus kennelijk al wist dat hij niet weg zou moeten.

Zou Sebastiaan de Vlaamse serie destijds ook gezien hebben of is hij echt de mol? Het kan natuurlijk dat men het dit jaar over een compleet andere boeg heeft gegooid. Dat ze dachten 'De BN'ers, die gaan toch allemaal de Mol lopen spelen, dus dan zetten we er een Mol in die ZÓ overdreven saboteert dat niemand meer gelooft dat hij de Mol is'.
Bhleeghhh! Ik wil een mol die hard z'n best doet om op een echte kandidaat te lijken! Maar eigenlijk doet hij dat dus ook, zoals het tegenwoordig gaat.

[ Bericht 6% gewijzigd door Jane op 23-01-2009 12:59:23 ]
Lying awake, wondering if there is a Dog...
Tijn won het Morlvision Songfestival 2023
pi_65339224
Weer voorbij helaas! Weer een week wachten
Michael Scott: If I were joking, you'd be laughing. Do you look like you're laughing?
Dwight K. Schrute: Impossible to say. I can't see myself.
pi_65339290
Hmm goed punt wel over die baggage. (TVP).
pi_65339336
quote:
Op vrijdag 23 januari 2009 11:43 schreef Jane het volgende:

Bhleeghhh! Ik wil een mol die hard z'n best doet om op een echte kandidaat te lijken! Maar eigenlijk doet hij dat dus ook, zoals het tegenwoordig gaat.
ik vind er ook niks aan zo. Mensen moeten hun best doen geld te verdienen, ipv een beetje tof ingewikkeld te zitten doen.
Is er iemand die het écht leuk vindt dat Sebastiaan het boek van Froukje heeft gejat, en Hans van diefstal wilde beschuldigen?

Mijn nieuwste theorie "Er is geen mol. Wil jij de mol zijn?" en dan gewoon helemaal geen mol kiezen.
Er IS geen mol...
pi_65339845
Grappigste momenten van aflevering 3: de bril van Hans die afvalt in de telefooncel en Anniek die erbij staat te grinniken. Of Anniek die met Hans bij een telefooncel staat en zegt "Nu gaat Paula Udondek ons bellen" Die achternaam erbij vooral, haha. En Hans die in de schouwburg over de vloer kruipt
pi_65340029
Bah, wat is die Sebastiaan een eikel

En als hij de mol is, is hij de slechste mol ooit.

froukje Ze is natuurlijk de mol en heeft een fake-mol boekje met allemaal leugens voor Sebastiaan laten liggen omdat zij wist dat hij het zou jatten

Maar ze had trouwens wel weer haar boekje terug tijdens de beethoven opdracht. Of was dat een nieuw boek?
Taco Taco Tacosu, Oishii Tacosu. Iketeru Tacosu wa Amigo Tacosu!
  vrijdag 23 januari 2009 @ 12:13:39 #32
1986 Jane
pi_65340276
quote:
Op vrijdag 23 januari 2009 11:52 schreef avonne het volgende:
Mijn nieuwste theorie "Er is geen mol. Wil jij de mol zijn?" en dan gewoon helemaal geen mol kiezen.
Er IS geen mol...
Of het is stiekem een soort Idols geworden. Degene die het minst goed voor de Mol gespeeld heeft valt elke week af. Of, in navolging van Evita en Joseph, 'Op zoek naar de Mol', om in AVRO-termen te blijven. Het is dat Frits Sissing het niet presenteert, maar anders...
Het zou wel de jury van ex-mollen verklaren. In de laatste aflevering krijgen we al hun zure commentaar te horen.

[ Bericht 5% gewijzigd door Jane op 23-01-2009 12:20:00 ]
  vrijdag 23 januari 2009 @ 12:19:10 #33
129638 Lov1
Bring it on :)
pi_65340497
quote:
Op vrijdag 23 januari 2009 12:13 schreef Jane het volgende:

[..]

Of het is stiekem een soort Idols geworden. Degene die het minst goed voor de Mol gespeeld heeft valt elke week af. Of, in navolging van Evita en Joseph, 'Op zoek naar de Mol'. Het is dat Frits Sissing het niet presenteert, maar anders...
Hehe... Dat zou echt briljant zijn...

Ik vond die actie van Sebastiaan ook niet tof (boekje stelen) En hem dan nog bij iemand anders in doen ook. De comments op de opdrachten zijn wel erg grappig
Music gives soul to the universe, wings to the mind and life to everything
  vrijdag 23 januari 2009 @ 12:20:07 #34
36326 Freezor
Cold as stone
pi_65340556
Het valt me trouwens op dat over Rick totaal niet gespeculeerd wordt. Ik ga ook maar eens op hem letten denk ik.
Something for your mind, your body and your soul.
  vrijdag 23 januari 2009 @ 12:22:09 #35
1986 Jane
pi_65340635
quote:
Op vrijdag 23 januari 2009 12:20 schreef Freezor het volgende:
Het valt me trouwens op dat over Rick totaal niet gespeculeerd wordt. Ik ga ook maar eens op hem letten denk ik.
Rick speelt het spel. Die lijkt teveel op een echte kandidaat. Zal er volgende week wel uitvliegen dus.
pi_65340919
Sebastiaan gooide niet alleen zijn kaart weg, hij legde ook een wit boekje op de telefoon in de cel, en liep vervolgens weg. Hij is dus twee dingen kwijt, als je het mij vraagt.

Verder doet iedereen wel zó zijn best om de mol te spelen, dat je aan het einde volgens mij van elke kandidaat een compilatie kan maken zoals ze altijd bij de mol doen.
  vrijdag 23 januari 2009 @ 12:35:28 #37
1986 Jane
pi_65341157
quote:
Op vrijdag 23 januari 2009 11:52 schreef avonne het volgende:

[..]

ik vind er ook niks aan zo. Mensen moeten hun best doen geld te verdienen, ipv een beetje tof ingewikkeld te zitten doen.
Zou me niks verbazen als de BN'ers gewoon allemaal betaald worden voor hun deelname.
  vrijdag 23 januari 2009 @ 12:40:08 #38
28609 Veerboot
Mensoverbrengschuit
pi_65341336
Ik zat nog even te kijken naar die muismattentheorie die eerder werd genoemd, maar kan er niet echt een systeem in ontdekken. Behalve dan dat Rick de enige is die tot nu toe steeds een rode heeft, maar dat kan ook voor Froukje, Jon, Paula en Viviënne gelden (daar is het niet iedere keer te zien geweest). Ook valt op dat er alleen bij aflevering 2 zwarte matten te zien zijn geweest, dus misschien is er toen in de productie iets veranderd tijdens de test en is het derhalve gewoon puur toeval.

1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
              afl1a   afl1b   afl2   afl3
Anniek:       rood    rood    zwart  rood
Dennis:       rood    ???     zwart  rood
Froukje:      ???     ???     rood   rood
Jon:          rood    ???     ???    rood
Paula:        rood    ???     ???    rood
Rick:         rood    rood    rood   rood
Sebastiaan:   rood    ???     zwart  rood
Viviënne:     rood    rood    ???    ???
-----------------------------------------
Vera:         rood    rood    -      -
Hans:         rood    rood    ???    rood

(afl1a = als ze te horen krijgen of ze de mol zijn, afl1b, afl2, afl3 = invullen van de eindtests, ??? = kleur muismat niet te zien)
  vrijdag 23 januari 2009 @ 12:45:34 #39
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_65341537
Blijft raar inderdaad, die muismatten.

Heeft trouwens iemand ook een foto van Hans die op z'n knieën door die zaal kruipt?
  vrijdag 23 januari 2009 @ 12:47:48 #40
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_65341635
Ik heb het gisteren gemist. Wordt het ook herhaald op tv, aangezien ik het niet op Uitzending Gemist kan terugkijken? (ben slechthorend en heb de ondertiteling dus nodig).
Niet meer actief op Fok!
pi_65342128
Gisteravond niet gezien maar net effe op uitzendinggemist.nl

Wat een coole aflevering... bij die eerste opdracht werd er volgens mij door heel veel mensen gemold... Jon deed daar als enige wel echt zijn best. Rick en Sebastiaan op een wat vreemdere wijze ook. Froukje en Paula waren aan het klungelen met bellen.... Anniek vond ik ook erg vreemd

Tja bij die symfonie-opdracht heeft iemand gewoon wijselijk zijn mond gehouden...Froukje heb ik weer weinig gehoord.

De auto-opdracht heeft voor mij bewezen dat Vivienne het niet is, die bracht weer veel geld in de pot. Anniek had de kans om 1000 EUR te halveren en liet dit na... ook niet erg verdacht... Froukje had vrijwel geen bijdrage aan de pot, net als Paula...

Ik ga voorlopig voor Froukje... Bij Paula is wat te opvallend stuntelend bezig... Dennis zou ook een goeie mol kunnen zijn want die heeft ook nog maar weinig geld in de pot gebracht en is lekker aan het stoken.. .Sebastiaan ook wel maar die speelt het te veel
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
pi_65342206
Sebastiaan was gisteren echt te grappig. Ik denk dat Paula te opvallend bezig was om echt de mol te zijn. Ik persoonlijk vind Dennis hoe langer hoe verdachter. Dat geld in zijn tas en het niet willen controleren van de tassen terwijl hij liep te schandalen dat het een stap te ver is om spullen uit een zak te jatten. Dan wil je toch juist de verdachte pakken=
Bij elke gelegenheid schreef fathank het volgende:
Ik ben toen op Lowlands halverwege 't optreden van Typhoon knock out gegaan.
  vrijdag 23 januari 2009 @ 13:27:58 #43
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_65343104
Schaamteloze TVP. Ik vond Sebastiaan echt grappig gister, was eik wel blij dat Hans eruit ging want ik vond hem echt heel vervelend worden, weet niet precies waaom, z'n houding denk ik.. Qua mollen gok ik op Vivienne/Froukje. Paula was te overduidelijk of te stom bezig.
I never look back, darling. It distracts from the now.
  vrijdag 23 januari 2009 @ 13:40:25 #44
92409 Twinky
Little star.
pi_65343523
zo, ik heb 'm net gezien. Jammer dat Hans eruit is, die vond ik wel leuk. En de mol? Vivienne. Ze houdt net iets te vaak haar mond terwijl ze het dan toch achteraf beter weet.
pi_65343608
Sebastiaan en Dennis blijven m'n mollen (met Anniek als gevaarlijke outsider)
pi_65343676
quote:
Op vrijdag 23 januari 2009 01:12 schreef Jane het volgende:

[..]

Ik hoop dat Anniek er in ieder geval snel uitvliegt, want daar heb ik inmiddels zoveel secundaire aanwijzingen voor gezien dat het echt kut zou zijn als ze het was. Dan heb ik echt teveel series gezien door de jaren heen.
En daarnaast is het een ontzettend irritant wijf. Snel eruit inderdaad .
pi_65343721
quote:
Op vrijdag 23 januari 2009 12:20 schreef Freezor het volgende:
nah... die vind ik nou zo duidelijk verdacht, dat ie het niet is... dus.
  vrijdag 23 januari 2009 @ 13:49:10 #48
90648 zeeuwse
Mostly harmless
pi_65343850
Ik ben eruit. Anniek is de mol. Ik vind dat treuzelen bij die telefooncel zo'n typische mollenactie als ik erover nadenk.
De mol weet natuurlijk dat het sowieso krap aan zal zijn met de tijd, dus een beetje tijd verspillen geeft al een goede garantie op het verliezen van al het geld. Als je die tijd eenmaal kwijt bent, kun je daarna zo fanatiek zijn als je maar wil, om goodwill te kweken, de opdracht kan dan niet meer gewonnen worden.

Het was volgens mij ook niet toevallig dat zij bij zo'n ouderwetse gietijzeren bunker van een telefooncel gezet waren, de andere waren van die moderne lichtgewicht cabines, of zelfs helemaal open.
Nu kon ze met enige geloofwaardigheid claimen dat ze de telefoon niet had gehoord.
Verder deed ze nog een paar keer vaag toen ze uiteindelijk wel gebeld werd.

En als ik dan naar de vorige afleveringen kijk, dan lijkt het me dat ze gepositioneerd is als het naïeve ietwat verlegen blondje, en dat gedoe met die vrijstelling en dat rode scherm is natuurlijk om ons zand in de ogen te strooien, maar ondertussen.
Ik moet de eerste aflevering nog eens terug kijken om te zien wat haar rol ook weer was in het camera-pakhuis (afl 1).

En kan de verborgen boodschap in plaats van 'wie is de mol' niet zijn 'Anniek is de mol'?
So Long and Thanks for All the Fish
  vrijdag 23 januari 2009 @ 13:58:49 #49
221640 Dirty-Little-Monkey
3 hoera'tjes voor Yoshimi
pi_65344173
Vivienne kan het gewoon niet zijn. Als je 2000 euro in de pot brengt (plus nog een andere 200), dan ben je of een hele slechte, niet succesvolle mol of je bent het gewoon niet. Het lijkt me wel heel raar als je per ongeluk 2000 binnen brengt. Dennis verdenk ik er ook niet van, want hij is degene die Vivienne de weg wees naar de 1000 euro, wat hij weer hoorde van Jon die in de auto zat (wat Jon ook vrij pleit). Hij had ook kunnen doen alsof hij Jon niet hoorde of niet begreep, wat heel goed had gekund. Anniek is het denk ik ook niet, omdat zij Jon de kans had dat van die 1000 euro door te geven aan Dennis en bij het eind toen ieder er uit was toch nog mooi geld heeft binnen gehaald, terwijl ze zich gewoon aan de jagers had kunnen overgeven. Dat ze die 1000 niet pakte kan je zien als een molstreek (geen geld binnen halen en op hopen dat niemand het doet), maar ze had het ook wel kunnen doen en zeggen dat de kans groot was dat anders niemand het gepakt zou hebben. Dus die beslissing hou ik er buiten.

Sebastiaan heb ik een hele tijd heel verdacht gevonden, maar hij was bij de loods wel lekker bezig. Sowieso is daar niet gemold, maar hij was ook goed bezig om die camera's op die helmen op de juiste manier te gebruiken. Rick was wel attent met dat kaartje van Sebastiaan (wat een mol juist goed uit zou komen). Dan hebben we nog Froukje die ik eigenlijk niet echt heb gevolgd (kan iemand mij vertellen waar zij mogelijk geld heeft verdient of juist heeft zitten mollen). Maar eigenlijk wil ik haar ook vrij pleiten omdat Hans volgens mij o.a. op haar gestemd heeft... Maargoed, dat is een slecht argument.

EDIT, toevoeging: oja, ik denk dat Paula trouwens de mol is, omdat ik haar op nog niets goeds heb weten te betrappen, en eigenlijk op veel slechte dingen. En er is gewoon een mol, een vaste mol, dat is de essentie van Wie is de mol, iets dat ze niet kunnen veranderen omdat ze anders een nieuw programma hebben. Als slechte mollen er uit worden gezet, dan is Hans zwaar onverdiend er uit gepleurd, want hij heeft toch flink gemold. Nee, sorry, dat is voor mij toch te paranoia gedacht
17 mei 2009: Bekerfinale: s.c. Heerenveen - FC Twente 2-2 (5-4)
pi_65344273
Het feit dat Anniek die 1000 EUR niet halveerde bij de auto-opdracht pleit haar wel vrij...
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')