quote:Op donderdag 29 januari 2009 22:21 schreef Ticootje het volgende:
fuente, als je kleine echt allergisch is dan is hypoallergene voeding niet voldoende. Dat is namelijk om een allergie mogelijk te voorkomen, als er bijvoorbeeld allergieeen in de familie voorkomen. Is je kindje allergisch voor koemelkeiwit, dan moet je overstappen naar pepti. (natuurlijk moet je dat wel laten onderzoeken en niet op eigen houtje doen)
Dus het zegt niets dat ze ook al veel last had bij hypoallergeen. Dat is goed mogelijk als ze allergisch is.
quote:Op donderdag 29 januari 2009 22:26 schreef Reinhilde het volgende:
Fuente, het voelt idd raar om die kleine kleertjes weg te leggen! Maar wel met het idee dat mijn volgende kindje het ook aan zal hebben. Nog zo'n kleintje lijkt me heerlijk. (Ja, op de bevalling na dan).
Tico, echt?! Thomas is echt een beer dan! Je zal het wel zien zondag!
Nu ga lekker knuffelen met hem.
Niet geheel onbelangrijk. Raissa's dochtertje Mila mag morgen naar huisquote:Op donderdag 29 januari 2009 22:28 schreef Ticootje het volgende:
Ik doe waarschijnlijk DE luiertas weg. Jen krijgt een bumba rugzakje voor daar het kdv. Mijn babietje is gewoon bijna geen babietje meer.
quote:Op vrijdag 30 januari 2009 08:44 schreef Floria het volgende:
Raissa wat ontzettend geweldig dat Mila naar huis mag! Wat snel ook!
Dank jequote:En ze is werkelijk een beeldschoon meisje, een écht meisje!
Kan me voorstellen dat dat schrikken is, maar van mijn oudste nichtje weet ik dat dat helemaal niet ernstig hoeft te zijn hoorquote:Op vrijdag 30 januari 2009 10:47 schreef freecell het volgende:
Wat wel kut is: hij is doorverwezen voor een hartruisjemaandag naar de huisarts....
Wat een droomkind heb jij! Wat zit er in die melk?quote:Op vrijdag 30 januari 2009 14:02 schreef Dakota het volgende:
Hoi allemaal..
Hier gaat het super hoor, morgen is Elin alweer 4 weken oudZe huilt nog steeds niet en heeft ook nog steeds geen last van krampjes..drinken gaat ook super dus ik heb echt niets te klagen
Maandag naar het Cb voor wegen en meten.
Ja dat moesten zwij toen ook. Van huisarts naar kinderarts (die wel iets hoorde maar niet de moeite waard) maar die toch een hartfilmpje wilde maken waar niks uit kwam omdat Mikael niet stil bleef liggen. Toen tijdje later weer naar ha en daarna nog een keer voor extra controle (geloof met 1 jaar) naar de ka!!quote:Op vrijdag 30 januari 2009 14:31 schreef Deepfreeze het volgende:
freecell, schrik ook niet als je huisarts je weer doorverwijst naar een kinderarts. Dat deed de onze namelijk ook. Die wilde liever dat een expert er nog eens extra naar luisterde, ook al hoorde hij niks raars.
En eenvoor Mila
Nou, ik ben denk ik héél verbaasd als mijn huisarts me niet doorverwijst. Er staat ook op de verwijsbrief van de CB arts: gelieve door te verwijzen. Alleen onze CB arts verwijst nooit zelf door zonder overleg met de HAquote:Op vrijdag 30 januari 2009 14:31 schreef Deepfreeze het volgende:
freecell, schrik ook niet als je huisarts je weer doorverwijst naar een kinderarts. Dat deed de onze namelijk ook. Die wilde liever dat een expert er nog eens extra naar luisterde, ook al hoorde hij niks raars.
daganie, daar zitten haar voetjes alquote:Op vrijdag 30 januari 2009 21:48 schreef mrien het volgende:
lastig simmu
stop je de slaapzak aann de onderkant al wat in?
wij hebben voor lotte een tijd gebruik gemaakt van een safe t sleep slaapwikkel, misschien is zoiets een optie (even googlen)
pics!quote:Op zaterdag 31 januari 2009 09:18 schreef Maneki.Neko het volgende:
Jen 3 tandjesGeen wonder dat ze daar zo veel last van heeft!
Mijn baby is raarals ik lipgloss opdoe gaat ze janken tot ze ook krijgt
En gisteren was ik mijn tanden elektrisch aan het poetsen toen ze dat ook wilde
Raissa is je meisje al thuis?
Welkom Fruppel! Mooi meisje is het hoor!quote:Op zaterdag 31 januari 2009 11:43 schreef Fruppel het volgende:
Ik kom hier ook maar eens kijken! Zal tzt eens goed bjlezen maar geloof dat ik voorlopig niet heel veel online zal zijn
Ons meisje
[ afbeelding ]
Danique Nova. Op de uitgerekende datum geboren (28-01-09)
Ja! Ze drinkt lekker, ze slaapt lekker maar wat komen er veel geluidjes uit zo'n kleintje zegquote:Op zaterdag 31 januari 2009 11:21 schreef Fuente het volgende:
Raissa, wat eenfoto
Wat heerlijk dat ze thuis is! Gaat het allemaal lekker daar?
achossss.... het kindje is uberschattig, maar die hond ook!!!!quote:
De eerste paar dagen klonk Annicka ook zo schattig.quote:Op zaterdag 31 januari 2009 12:31 schreef Raissa het volgende:
[..]
Ja! Ze drinkt lekker, ze slaapt lekker maar wat komen er veel geluidjes uit zo'n kleintje zeg(Ze huilt nog niet, het zijn alleen kreetjes/kreuntjes/piepjes)
Wij hebben een huisarts die iedereen hopeloos ouderwets vindt (maar zelf tegen zijn pensioen aanzitquote:Op vrijdag 30 januari 2009 18:50 schreef freecell het volgende:
Diaan het went, heus!
En zonder de kraamverzorgster is ook wel lekker hoor (ook al denk je de eerste dag van niet) je huishouden weer voor jezelf
[..]
Nou, ik ben denk ik héél verbaasd als mijn huisarts me niet doorverwijst. Er staat ook op de verwijsbrief van de CB arts: gelieve door te verwijzen. Alleen onze CB arts verwijst nooit zelf door zonder overleg met de HAVolgens hem is het niet handig als de HA niet weet dat je in het ziekenhuis rondbanjert
Echte pampersquote:Op zondag 1 februari 2009 11:10 schreef freecell het volgende:
Volgens mij is daar niks op tegen, lijkt me alleen raar slapen op zo'n bobbelmaar welk merk luiers heb je? Misschien eens een ander merk proberen?
Nou, ze vindt het héél erg interessant en zodra 1 van de katten in de buurt van Mila komt dan vliegt ze die (de kat dus) zowat aanquote:Op zaterdag 31 januari 2009 21:33 schreef DJMO het volgende:
Fruppel wat een dotjeen Raissa!! wat ontzettend fijn dat je je meisje thuis hebt
is de hond helemaal niet jaloers???
U vraagt, wij draaien!quote:Op zondag 1 februari 2009 12:43 schreef Dakota het volgende:
Ahw feetje.. lijkt me erg vervelend als ze krampjes hebben![]()
O Elin had eergisteren voor het eerst een traantje
Cattie post nog eens een foto van Fee, ben benieuwd
Ja, het moederschap is nu écht. Er zijn geen andere mensen meer die op haar letten en we moeten het nu echt helemaal zelf doen, dus dat is zeker een heel vreemd gevoel.quote:Op zondag 1 februari 2009 14:20 schreef mrien het volgende:
Fijn dat het goed gaat met Mila! Lijkt me wel vreemd en wennen denk ik of niet? Hebben jullie nu die uitgestelde zorg nog gekregen?
quote:Op zondag 1 februari 2009 20:07 schreef Guuzewuus het volgende:
Ooooh, Fruppel, wat naar. Ik kan me zo goed voorstellen dat je daar 'héél veel van moet huilen. Hopelijk slaapt de kleine Danique lekker veel en heeft ze nauwelijsk door dat ze niet thuis bij papa en mama is. En dat ze maar weer héél snel naar huis mag
.
Voor de geļnteresseerden onder ons. Stella ligt met twee luiers aan in bedje nu. Als ik haar kamertje uitloop richt ze zich altijd nog even op om te kijken hoe ik weg ga, zo ook nu en ik las in haar ogen de volgende woorden: "Mama dankjewel dat je mijn poepprobleem zo serieus neemt, en ik hoop dat ik morgen nu eens niet helemaal vies en nat wakker word en ik vind het ook heus niet heel vervelend zitten. Lieve mama, nu ga ik lekker slapen"
. Heerlijk kind
. I love her so much
![]()
![]()
![]()
.
Ik hoop dat het helpt.
Whoehahahahaquote:Op zondag 1 februari 2009 20:07 schreef Guuzewuus het volgende:
Ooooh, Fruppel, wat naar. Ik kan me zo goed voorstellen dat je daar 'héél veel van moet huilen. Hopelijk slaapt de kleine Danique lekker veel en heeft ze nauwelijsk door dat ze niet thuis bij papa en mama is. En dat ze maar weer héél snel naar huis mag
.
Voor de geļnteresseerden onder ons. Stella ligt met twee luiers aan in bedje nu. Als ik haar kamertje uitloop richt ze zich altijd nog even op om te kijken hoe ik weg ga, zo ook nu en ik las in haar ogen de volgende woorden: "Mama dankjewel dat je mijn poepprobleem zo serieus neemt, en ik hoop dat ik morgen nu eens niet helemaal vies en nat wakker word en ik vind het ook heus niet heel vervelend zitten. Lieve mama, nu ga ik lekker slapen"
. Heerlijk kind
. I love her so much
![]()
![]()
![]()
.
Ik hoop dat het helpt.
Ja dat mag, maar dat maakt voor honger niets uitquote:Op zondag 1 februari 2009 22:51 schreef Ticootje het volgende:
je mag toch 10cc extra water erdoor doen?
heel soms verlies ik nog een beetje melk, maar toen ik het na drie dagen probeerde sabbelde jr. alleen maar, drinken doet hij niet meer aan/uit de borst (borsten zijn ook weer op omvang van voor de zwangerschap, en mijn tepels lijken meer op verschrompelde rozijnen dan op wat andersquote:Op maandag 2 februari 2009 00:30 schreef Grijs het volgende:
DJMO, kun je niet als extra voeding borstvoeding geven? Of lukt dat al niet meer?
Fruppel, sterkte! Hopelijk mag Danique snel weer naar huis.
Ow ja, helemaal niet bij nagedacht. Hebben we het ook niet echt over gehad met de kraamverzorgster, het kan best zijn dat ze het gezegd heeft..quote:Op zondag 1 februari 2009 21:39 schreef cattie het volgende:
Diaan, wat fijn dat het op stap gaan goed beviel! Volgens mijn kraamverzorgster mag je met een kruik wel de wandelwagen voorverwarmen, maar moet hij er uit als je gaat wandelen, omdat er dan een lek risico is door het schudden en hobbelen.
Wat fijn freecellquote:Op maandag 2 februari 2009 11:16 schreef freecell het volgende:
Vanmorgen met Leandertje naar de huisarts geweest. had een co-assistent, ze luisterde, haalde mijn huisarts erbij, wat overleg. Zij: mja, ik zou hem doorsturen voor een ECG. Mijn huisarts: nee, ik vind het niet héél erg verontrustend... (dus ik denk meteen, kut, krijgen we dit weer, nare man) maar ik wil hem wel graag doorsturen naar een kindercardioloog voor een ECG én een echo, want anders is het ECG straks goed, maar dan houd je als ouder toch een beetje zo'n 'maar wat als er nu wél iets is' gevoel en dat wil ik niet hebben!!
Vast inderdaad. En hij is nooit zo van het doorverwijzen, vindt bijna alles onzin, dus ik was heel blij met hemquote:Op maandag 2 februari 2009 12:03 schreef Burdie het volgende:
[..]
Wat fijn freecell!
Die eerste opmerking van hem was vast om jullie al een beetje gerust te stellen.
Wat een gulzigaard zegquote:Op maandag 2 februari 2009 12:05 schreef DJMO het volgende:
vanmorgen (zeven uur) eerste fles gewoon honderd gegeven, meneer was duidelijk niet echt tevreden, dus om half elf een fles van 135 gegeven en die ging schoon op..
Bedankt voor de tip!quote:Op zondag 1 februari 2009 21:07 schreef _Ingrid_ het volgende:
Raissa, je kan altijd de cb lijn bellen he. 0900-8833 Ik weet het iig niet hoe het met de flesjes zit.
Bah, ben moe, ga denk ik zo in bed wat lezen ofzo. Val haast in slaap.
Lilah krijgt nog steeds een fles teveel (4 in plaats van 3) en dat was prima. Ze zitten vanzelf een keer vol en dan laten ze het staan. Ik denk niet dat je er commentaar op krijgt, tenzij ze enorm stevig zou worden en nog veel meer extra eten krijgt, maar dat lijkt me voorlopig nog niet aan de ordequote:
tuurlijk wel, dat blijft ze altijd. al is ze 60quote:Op maandag 2 februari 2009 16:24 schreef Ticootje het volgende:
volgende week is mijn baby geen baby meer....
Kijk eens naar je dochter, dat heb ik eruit moeten persenquote:Op maandag 2 februari 2009 17:50 schreef Dakota het volgende:
Ghe ze was dus al zwaarder bij de geboorte dan dat hij nu is.
Kijk eens naar je zoontje denk er dan wat gram bij op..DAT HEB IK UIT MOETEN PERSEN JAH
Heuj, anyway, mooi dat het zo goed gaat met je kleintje
(Elin ligt lekker ook al te maffen vanaf half 3)
En daar kom ik aan met mijn 1880 gram zware beebjequote:Op maandag 2 februari 2009 19:46 schreef Fuente het volgende:
[..]
Kijk eens naar je dochter, dat heb ik eruit moeten persen(4370 gram)
quote:Op maandag 2 februari 2009 19:46 schreef Fuente het volgende:
[..]
Kijk eens naar je dochter, dat heb ik eruit moeten persen(4370 gram)
Ik heb het pas goed gehad, hoefde er helemaal niets uit te persenquote:Op maandag 2 februari 2009 19:58 schreef Raissa het volgende:
[..]
En daar kom ik aan met mijn 1880 gram zware beebje![]()
God, wat heb ik het goed gehad
Amber was 4580 gramquote:Op maandag 2 februari 2009 21:50 schreef Bass-Miss het volgende:
[..]
Mietjes, mijn eerste was 4450 gram, Elodietje was maar een kleintje met haar 4120 gram in vergelijking met haar grote broer.
he ships, Ruben was 20 gram lichter. Maak ik indruk als ik zeg dat ik maar 4 hechtingen had?quote:
kom ik aan met me beerquote:
Och, 7xquote:Op maandag 2 februari 2009 23:08 schreef Jelief het volgende:
[..]
he ships, Ruben was 20 gram lichter. Maak ik indruk als ik zeg dat ik maar 4 hechtingen had?
Ennuh ot, Ruben is van de week ook geslaagd voor de gehoortest, en heel bot maar het hielprikje was een beetje 'been there done that', het was ook de zevende keer die week, beetje zielig wel maar het maakte niet zo'n indruk meer.
Onthouden ditquote:Op maandag 2 februari 2009 23:26 schreef Dakota het volgende:
Elin gaf ook geen kik bij r hielprikje
Maargoed, die geeft sowieso geen kik
Ze ligt nu al vanaf 3 uur te slapen met 2x 20 minuten voeden en verschonen tussendoor, daarna viel ze weer in slaapIk moet me inhouden om r niet wakker te maken..ik mis r
stom he ?
Ja he? Het is een super-cliche maar wel waar; voor je het weet is ze 9 maandenquote:Op dinsdag 3 februari 2009 09:50 schreef Dakota het volgende:
Mijn poppie is vandaag een maandje oud..wat gaat t snel zeg!
Veelvraatjequote:Op dinsdag 3 februari 2009 11:53 schreef Reinhilde het volgende:
Hij was weer flink gegroeid, hij weegt nu 5715 gram! Dus hij is ruim 700 gram aan gekomen in 3 weken!![]()
Burdie is ook een heel bijzondere naam.quote:Op dinsdag 3 februari 2009 11:55 schreef Burdie het volgende:
[..]
Veelvraatje.
Zeg, hoeveel woog Thomas bij geboorte eigenlijk?
Een vriendin van me is pas bevallen, haar dochtertje weegt 2600 gram (en is naar mij vernoemd!!!)
quote:Op dinsdag 3 februari 2009 12:08 schreef Webkim het volgende:
Burdie is ook een heel bijzondere naam.![]()
Ja, dat is een kleintje. Ruben was 2645. Als hij minder dan 2500 was geweest had hij in het ziekenhuis moeten blijven en was hij naar de afdeling gegaan voor te kleine kindjesquote:Op dinsdag 3 februari 2009 12:03 schreef Burdie het volgende:
Dus 2600 is een kleintje?
(en ja, ik ben helemaal vereerd).
quote:Op dinsdag 3 februari 2009 12:08 schreef Webkim het volgende:
[..]
Burdie is ook een heel bijzondere naam.![]()
Volgens mij wel... Maar dat weet ik niet zeker.quote:Op dinsdag 3 februari 2009 13:19 schreef DJMO het volgende:
kunnen ze eigenlijk ook spruw krijgen bij volledige flesvoeding?
ik heb ook zinkzalf, oordruppels vraag ik wel even
vervelend miffy! ik hoop dat het niets ernstigs is!!
Ja, en zeker als die kleintjes Ventolinachtige medicijnen moeten gebruiken, de kans is dan heel erg groot! (Zo kreeg Ruben het dusquote:Op dinsdag 3 februari 2009 13:19 schreef DJMO het volgende:
kunnen ze eigenlijk ook spruw krijgen bij volledige flesvoeding?
ik heb ook zinkzalf, oordruppels vraag ik wel even
vervelend miffy! ik hoop dat het niets ernstigs is!!
oh jah? selene was net geen 2500 (2495quote:Op dinsdag 3 februari 2009 12:12 schreef Troel het volgende:
[..]
Ja, dat is een kleintje. Ruben was 2645. Als hij minder dan 2500 was geweest had hij in het ziekenhuis moeten blijven en was hij naar de afdeling gegaan voor te kleine kindjesLekker in een warm bedje. Nu mocht hij gelukkig bij mij blijven
Ik kreeg voor ik zwanger was zelf regelmatig een tetanus-prik, omdat ik plasma doneer om juist vaccinaties van te maken. Maar als ik zo'n prik had gehad, was mijn arm de dagen daarna ook heel gevoelig. Even knuffelen was er dan ook niet bij. Of eigenlijk wel, maar dat was dan eventjes wat minder leuk...quote:Op dinsdag 3 februari 2009 21:14 schreef freecell het volgende:
Hoppa Marie, groeit lekker
Waarschijnlijk gaat hij ook heel erg miepen bij verschonen, tenminste dat had Leander wel bij de prikjes. Zijn ene beentje deed echt pijn bij bewegen.
quote:
ibuprofen???? daar moet je misschien maar mee stoppen.quote:Op woensdag 4 februari 2009 09:17 schreef Ticootje het volgende:
Bij koorts krijgt Jen paracetamol of Ibuprofen... Anders eigenlijk niet.
Elin is toch heel simpel uit te spreken?quote:Op woensdag 4 februari 2009 09:41 schreef Dakota het volgende:
Mevrouwtjes die BV geven..hebben jullie ook dat je kind als een enorme zuignap zich op je tiet stort en na enkele minuten loslaat op de rug gaat liggen spartelen blij kijken en enthousiaste geluiden uitstoot, in de handjes knijpt van plezier en vervolgens weer terug zuignapt? het is zwaar aandoenlijk maar soms ook vervelend omdat ze bijna niet rustig te krijgen is door haar enorme enthousiasme
quote:Op woensdag 4 februari 2009 09:43 schreef pinquit het volgende:
[..]
ibuprofen???? daar moet je misschien maar mee stoppen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |