abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_65509036

Sports Interactive Games

Welkom bij het meeste geliefde voetbalmanagerspel!
Football Manager 2009 is het spel als het gaat om realistisch managen.
Heb je nieuwe talenten ontdekt of goede staff aangetrokken? Loopt het elftal nog niet helemaal zoals het moet? Heb je geen idee welke tactiek werkt? Welke speler moet ik kopen?
Met dit soort vragen kun je hier terecht, maar natuurlijk kun je ook je vorderingen posten!

ManagersUnited
FMinside
Fuck The Ref
FMforum
Sortitoutsi

FM2009 patch 1

MAC: Intel Processor, OS X 10.5.5 , NVIDIA GeForce 7300 / ATI X1600 Radeon. 1GB RAM
Windows: OS Windows Vista / XP; Vista 2.0 GHz / XP 1.4 GHz; Vista 1 GB / XP 512 MB RAM; 2 GB vrije ruimte;
128 MB NVIDIA FX 5900 Ultra, ATI Radeon 9800, Intel 82915G/82910GL of hoger

01 | 02 | 03 | 04 | 05 | 06 | 07 | 08 |
09 | 10

Als het topic vol is, open dan een nieuw topic met deze openingspost. Vergeet ook de link naar het vorige topic niet. Wijzigingen/toevoegingen op deze OP zijn welkom! Stuur deze dan naar het mailadres/PM van het profiel van donroyco.

© donroyco (met dank aan sjimz)
There's a monkey in the jungle watching a vapour trail. Caught up in the conflict between his brain and his tail.
Winnaar Voetbalfoto-onderschriftcompetitie 2006-II, 2008-I.
The Terrifying Snoman | De Wageningse Berg
pi_65509251
Het gaat goed in mijn eerste seizoen bij Verona, na 25 wedstrijden in de Serie C1A sta ik op een 4e plek met 49 punten, 9 punten los van de 6e plaats die net buiten promotie-playoffs grijpt.

Die playoffs zitten er dus wel in straks, hoop ik.

Aankoop Nicolas Pedini (AM R,Charleroi) is de ster van de ploeg voorlopig met 7 goals en 9 assists in 30 wedstrijden.
Let's drop some acid and go to a titty bar.
pi_65509454
Op naar het 3 kampioenschap in 4 jaar met Leeds.
  woensdag 28 januari 2009 @ 22:28:39 #4
168255 J.Herrer
pi_65510079
Tvp

Ik ben nu met Saint Etienne, vorig seizoen 3e geworden
Dit seizoen heb ik mn selectie dusdanig versterkt dat een kampioenschap mogelijk moet zijn
Lyon kan z'n borst natmaken
One hundred percent independent, I'm the fucking boss
pi_65510219
Heb het even gehad voor vandaag met FM. Een mooie voorsprong van 10 punten uitgebouwd en dan 4 keer op rij 0-0 gespeeld Door een paar goalies die aan het superkeeper-syndroom lijden.
Barcelona CF ~ Club Brugge ~ Tampa Bay Lightning
  Forum Admin woensdag 28 januari 2009 @ 23:06:44 #6
35723 crew  GGMM
pi_65511686
tvp
Alweer zo'n prachtige post van mij.
Nicki Minaj en ik
Mijn vissen in actie.
pi_65513442
Degradatie met de Wolves op doelsaldo ontlopen. Dit seizoen heb ik 40 M. te besteden, dus dat moet goed gaan komen. Wel jammer dat alle Europese topclubs achter mijn spits (Marquinhos) aanzitten..
pi_65513470
Lieve Mona,

Mijn keeper trapt elke bal blind naar voren, wat 80% balverlies oplevert. Dit terwijl hij staat ingesteld op short passing, en daarvoor zelfs een verdediger heeft aangewezen gekregen om de bal over 5 meter naartoe te spelen. Mijn vorige keeper deed dit ook.

Wat moet ik doen?

Een wanhopige steenbok.
  donderdag 29 januari 2009 @ 00:09:06 #9
229690 Spougle
Always do whatever's next
pi_65513727
tvp
  donderdag 29 januari 2009 @ 01:52:46 #10
168255 J.Herrer
pi_65515349
Ninis
Echt een held
pi_65517289
Godver speel ik 0-0 bij Ajax uit, crasht FM. Al paar keer overgespeeld, maar je raadt het al... telkens 1 of 2-0
De Graafschap | Schalke 04 | Juventus
pi_65517309
quote:
Op woensdag 28 januari 2009 23:59 schreef BertMaalderink het volgende:
Lieve Mona,

Mijn keeper trapt elke bal blind naar voren, wat 80% balverlies oplevert. Dit terwijl hij staat ingesteld op short passing, en daarvoor zelfs een verdediger heeft aangewezen gekregen om de bal over 5 meter naartoe te spelen. Mijn vorige keeper deed dit ook.

Wat moet ik doen?

Een wanhopige steenbok.
op aanval laten trainen? wordt zn passing beter van
Hajeto!
pi_65519068
quote:
Op woensdag 28 januari 2009 20:58 schreef J.Herrer het volgende:
Als je een speler van Ajax amateurs haalt ben ik wel benieuwd naar z'n stats
Mijn doelstelling is om al mijn sattelietclubs kampioen te laten worden...
Het is niet heel bijzonder, maar beter dan wat Kortrijk nu heeft... en kon hem voor nop halen

Je hebt iemand nodig, stil en oprecht
die als het er op aan komt met je sms't en met je chat
Pas als je iemand hebt die met je skypet en met je mailt
dan pas kun je zeggen: ik heb een vriend die zich verveelt
pi_65520453
hoe kan ajax amateurs nou kampioen worden

dat kan je toch heul niet zien?
you might aswell do the white line
pi_65520479
quote:
Op donderdag 29 januari 2009 10:41 schreef kweek89 het volgende:

Hij speelt nu toch ook niet meer bij Ajax Amateurs?
There's a monkey in the jungle watching a vapour trail. Caught up in the conflict between his brain and his tail.
Winnaar Voetbalfoto-onderschriftcompetitie 2006-II, 2008-I.
The Terrifying Snoman | De Wageningse Berg
pi_65520853
quote:
Op donderdag 29 januari 2009 10:41 schreef kweek89 het volgende:

klopt.... ik bedoelde ook elke die kampioen kan worden...
pi_65521024
naja, met Ajax stuur ik iedereen die maar wil en goed genoeg is naar Omniworld (Cristaldo heeft er gespeelt, en nog wat buitenlandse talentjes) maar ze willen niet boven de 13e plek komen
pi_65523024
Heeft er iemand eigelijk een goede tactiek voor PSV?
Ik heb zown beetje alle tactieke van manutd geprobeerd maar geen 1 werkt er, veel gelijke spellen of verlies partijen, snap er nix van.
pi_65523584
quote:
Op donderdag 29 januari 2009 08:19 schreef Crack_david het volgende:

op aanval laten trainen? wordt zn passing beter van
Is dat nodig voor een pass over vijf meter? Het probleem is dat hij het niet eens probeert, maar bij elke uittrap gewoon standaard een ram naar voren geeft. Terwijl hij staat ingesteld op 'short passing'.
  donderdag 29 januari 2009 @ 12:21:44 #20
168255 J.Herrer
pi_65524015
Het kan aan mij liggen, maar volgens mij doen 80% van alle keepers dat
Dat zal in FM niet anders zijn

En sommige spelers schijten gewoon op je instructies, zo heb ik bij AMC's ook afstandsschoten op zelden staan maar ik zie ze toch minstens 6 keer in de wedstrijd van afstand poeieren
pi_65524364
Je kan je keeper dr wel op trainen. Idd, licht trainen op aanvallen, maar ook op tactiek. Stekelenburg heeft al een aantal assists gegeven.
pi_65525109
quote:
Op donderdag 29 januari 2009 12:21 schreef J.Herrer het volgende:
Het kan aan mij liggen, maar volgens mij doen 80% van alle keepers dat
Dat zal in FM niet anders zijn

En sommige spelers schijten gewoon op je instructies, zo heb ik bij AMC's ook afstandsschoten op zelden staan maar ik zie ze toch minstens 6 keer in de wedstrijd van afstand poeieren
Ja, dat doen ze bij mij ook. Altijd over

Maar ik heb Dudek op goal staan, dus die leer ik toch niks meer bij. Zijn vervanger zal ik ook gaan souten op een goeie passing, want die kost me gewoon doelpunten. Hij schiet hem regelmatig recht in de voeten van een tegenstander. Ik vind het wel jammer dat ik niet gewoon kan opbouwen dan.
pi_65525170
TVP maar weer. Bezig aan mijn 4e seizoen met Roda JC. Vorig seizoen nipt 2e geworden achter Ajax. De CL finale verloren van Arsenal. Dit seizoen loopt niet geheel lekker. 10 wedstrijden, 6 gewonnen, 4 verloren. Ben wel door in de UEFA cup, dus dat is wel mooi
Tell me that football is not our common language when the whole planet stops breathing for 90 minutes to be witnessed in that one thing in which we all understand.
pi_65525228
quote:
Op woensdag 28 januari 2009 22:31 schreef Saviola het volgende:
Heb het even gehad voor vandaag met FM. Een mooie voorsprong van 10 punten uitgebouwd en dan 4 keer op rij 0-0 gespeeld Door een paar goalies die aan het superkeeper-syndroom lijden.
Herkenbaar. Halen ze normaliter een 6je, tegen mij halen ze opeens allemaal 10-en.
pi_65525757
tvPaloschi is een held
pi_65526927
Ik heb een transfervrije spits van Juve (reserve) aangetrokken voor komend seizoen. Michele Paolucci. Ben benieuwd of het wat is. Volgens m'n scout een groot talent, dus leek me dit een buitenkansje. Keirisson gaat opzeker vertrekken aan het eind van het seizoen, want die zit alleen maar te jengelen. Hopelijk kan deze knul hem over een tijdje vervangen

Iemand die deze speler in FM heeft gehad?
pi_65527721
quote:
Op donderdag 29 januari 2009 12:49 schreef BertMaalderink het volgende:

[..]

Ja, dat doen ze bij mij ook. Altijd over
Ik had ook zo'n DMC die de zeldzame kwaliteit had om a) elke aanval vrij te staan op de rand van de zestien, maar b) diezelfde mogelijkheid immer aangreep om de bal met een lullig vaartje over de lat te wippen. Nooit, maar dan ook nooit heeft hij gescoord
pi_65528226
TVP toch maar...
  donderdag 29 januari 2009 @ 14:43:19 #29
168255 J.Herrer
pi_65529505
Gaat het verwerken van wedstrijden bij jullie ook zo schijttraag? Vooral bij Europese en EK/WK kwalificatie wedstrijden
Echt om schijtziek van te worden
  donderdag 29 januari 2009 @ 14:54:50 #30
229690 Spougle
Always do whatever's next
pi_65530031
quote:
Op donderdag 29 januari 2009 14:43 schreef J.Herrer het volgende:
Gaat het verwerken van wedstrijden bij jullie ook zo schijttraag? Vooral bij Europese en EK/WK kwalificatie wedstrijden
Ja EK/WK is echt te erg . Maar voor de rest valt het bij mij wel mee gelukkig
pi_65530904
quote:
Op donderdag 29 januari 2009 14:43 schreef J.Herrer het volgende:
ik kan me nog een tijd herinneren dat het nog VEEL trager ging, om over het starten van een game nog maar te zwijgen!
  donderdag 29 januari 2009 @ 15:41:45 #32
62489 SimK
Thonbroeder
pi_65531921
Nou wat een seizoen weer met Feyenoord Ik probeer al sinds cm 01/02 succesvol te zijn met Feyenoord. Sporadisch heb ik wel eens een kampioenschap behaald of een UEFA cup gewonnen, maar het merendeel van die games is gewoon dra-ma-tisch. In FM 09 is dit m'n eerste poging. Gisteren zei ik al dat er een derde wedstrijd nodig was om de playoffs door te komen tegen Groningen. En jawel, die werd uiteraard verloren

Makaay staat al 700 minuten droog geloof ik. Tomasson raakt het hele seizoen al geen pepernoot. Ik hoop dat ik mag aanblijven, want geen Europees halen valt niet best bij het bestuur natuurlijk.

Het enige waar ze blij mee waren was het feit dat ik de groepsfase van de UEFA cup had gehaald. Gelukkig hadden ze het niet over de 4 wedstrijden waarin vervolgens 0 punten werden behaald
  donderdag 29 januari 2009 @ 17:22:16 #33
117642 Sethje
Notoire betweter
pi_65536323
tvpenalty
Greetings brothers and sisters, let me welcome you to the council of the five eyes
27 en 28 april 2013 REBIRTH FESTIVAL - www.rebirth-festival.nl
Mijn party reviews
pi_65536366
quote:
Op donderdag 29 januari 2009 15:41 schreef SimK het volgende:
Nou wat een seizoen weer met Feyenoord Ik probeer al sinds cm 01/02 succesvol te zijn met Feyenoord. Sporadisch heb ik wel eens een kampioenschap behaald of een UEFA cup gewonnen, maar het merendeel van die games is gewoon dra-ma-tisch. In FM 09 is dit m'n eerste poging. Gisteren zei ik al dat er een derde wedstrijd nodig was om de playoffs door te komen tegen Groningen. En jawel, die werd uiteraard verloren

Makaay staat al 700 minuten droog geloof ik. Tomasson raakt het hele seizoen al geen pepernoot. Ik hoop dat ik mag aanblijven, want geen Europees halen valt niet best bij het bestuur natuurlijk.

Het enige waar ze blij mee waren was het feit dat ik de groepsfase van de UEFA cup had gehaald. Gelukkig hadden ze het niet over de 4 wedstrijden waarin vervolgens 0 punten werden behaald
Ik werd in m'n eerste seizoen 10e en vloog er uit in de halve finale van de beker. Uefa Cup groepsronde gehaald en toen 4e geworden. Redelijk dramatisch. Mocht wel blijven, dus er is nog hoop voor je

Oja, Happel speelt ook met Feyenoord en die staat ongeslagen bovenaan. Misschien eens informeren
  donderdag 29 januari 2009 @ 17:39:56 #35
62489 SimK
Thonbroeder
pi_65536948
quote:
Op donderdag 29 januari 2009 17:23 schreef BertMaalderink het volgende:

[..]

Ik werd in m'n eerste seizoen 10e en vloog er uit in de halve finale van de beker. Uefa Cup groepsronde gehaald en toen 4e geworden. Redelijk dramatisch. Mocht wel blijven, dus er is nog hoop voor je

Oja, Happel speelt ook met Feyenoord en die staat ongeslagen bovenaan. Misschien eens informeren
10e

In de zomerstop kan ik ook niet echt veel versterkingen halen. Ik zit nog met die ouwe kliek die niets presteert, en die trekken salarissen die mijn financiele positie er niet beter op maken. Ik probeer wat te scouten op jeugdtoernooien. En ik moet absoluut een nieuwe keepert hebben, want Timmer heb ik er uit gebonjourd. Die Griek uit de jeugd is wel talentvol, maar nog niet goed genoeg.

Goed, allereerst Tomasson en Landzaat eens op de transferlijst zetten
Waarom begin de Eredivisie eigenlijk pas in september? Ik kan bijna nooit friendlies regelen in augustus. Laat staan m'n assistent
pi_65537091
Vorig seizoen nét degradatie uit de Premier League ontlopen met Wolves, dit seizoen ben ik vlammend van start gegaan met 9 punten uit 3 wedstrijden. Dat is het resultaat van twee goede backs aantrekken (beide 13+ miljoen) en de passing op direct gezet ipv short. Op grote velden en in slecht weer own ik nu de pan uit. Tevens begint de as van het veld met Rodney Sneijder en Barthosz Salamon eindelijk te draaien, met als toetje Marquinhos (inmiddels al 4 goals) in de spits.

Ik ben weer blij

Maar die laadtijden af en toe..
pi_65537687
Eindelijk kampioen geworden met Feyenoord, in de zomer van 2013.

As the officer took her away, she recalled that she asked,
"Why do you push us around?"
And she remembered him saying,
"I don't know, but the law's the law, and you're under arrest."
pi_65537877
quote:
Op donderdag 29 januari 2009 17:39 schreef SimK het volgende:
Timmer heb ik er uit gebonjourd. Die Griek uit de jeugd is wel talentvol, maar nog niet goed genoeg.
Timmer werd bij mij nog keeper van het jaar Het jaar daarop is hij vertrokken. Kreeg alleen geen enkel talent bereid om te komen keepen, dus nu heb ik de piepjonge Dudek voor een seizoen op doel staan
  donderdag 29 januari 2009 @ 18:35:59 #39
176521 Grulez
rasgroninger
pi_65538671
Ik ga ook maar weer eens bezig.
pi_65540573
quote:
Op donderdag 29 januari 2009 08:18 schreef Roberto258 het volgende:
Godver speel ik 0-0 bij Ajax uit, crasht FM. Al paar keer overgespeeld, maar je raadt het al... telkens 1 of 2-0
Ik heb het maar ongeveer 300 keer overnieuw hoeven te doen
pi_65540629
quote:
Op donderdag 29 januari 2009 19:27 schreef Roberto258 het volgende:

[..]

Ik heb het maar ongeveer 300 keer overnieuw hoeven te doen
Omdat ie steeds crashte, of omdat je percé wou winnen ?
pi_65543538
hmm, wil best een gamepje metfeyenoord beginnen, ben ik verplicht aan mijn wijlen overgroot opa (vader van mn opa dus )

al ben ik zelf meer naar ajax geneigd (gek genoeg heb ik zelf niet zo gek veel met voetbal, maar altijd al fm en cm verslaafd geweest, en kan daardoor mee praten over voetbal )
pi_65543556
quote:
Op donderdag 29 januari 2009 19:29 schreef PBateman1978 het volgende:

[..]

Omdat ie steeds crashte, of omdat je percé wou winnen ?
niet wou verliezen
pi_65544111
Omdat ik opnieuw 0-0 (of 1-1 of 2-2 uiteraard) wilde spelen inderdaad. Geen vals spelen toch?

Het financiële gedeelte bij een kleine club is wel erg lastig. Ik zit 200k onder m'n loonbudget van 550k en nog draai ik verlies Kijken hoe dat afloopt, misschien dat ik op het eind van het jaar veel geld erbij krijg ofzo, is wel nodig.
pi_65544142
quote:
Op donderdag 29 januari 2009 20:55 schreef Roberto258 het volgende:
Omdat ik opnieuw 0-0 wilde spelen inderdaad.
Ah, ik snap 'm nu pas.
  donderdag 29 januari 2009 @ 20:56:50 #46
168255 J.Herrer
pi_65544187
Ik heb echt de pest aan mn middenveld
Je zou denken dat een middenveld bestaande uit: Aquino - Adrien - Perrin - Ninis toch wel van een behoorlijk niveau is maar zelfs bij de amateurs maken ze minder fouten
pi_65544823
Ben aan de belangrijkste wedstrijden van het jaar bezig, 1e leg Serie C Cup Finale, 0-3 winst uit bij Padova, en nu net 1e leg Promotie-playoff tegen Cremonese, 0-1 winst.

Nu hopen dat ik het niet alsnog verknal....

Zometeen de ontknoping en screens van het seizoen.
pi_65545135
quote:
Op donderdag 29 januari 2009 20:56 schreef J.Herrer het volgende:
Ik heb echt de pest aan mn middenveld
Je zou denken dat een middenveld bestaande uit: Aquino - Adrien - Perrin - Ninis toch wel van een behoorlijk niveau is maar zelfs bij de amateurs maken ze minder fouten
Hm nou, zeker in die nieuwe wedstrijdengine lijkt het wel alsof wanneer je een hele goede spits erbij hebt het hele team opeens 10x beter wordt. Middenveld speelt swingend en de goals vliegen erin, terwijl ik daarvoor ook gewoon een goede spits had, maar alles echt bagger ging...
pi_65546091
quote:
Op donderdag 29 januari 2009 18:02 schreef heiden6 het volgende:
Eindelijk kampioen geworden met Feyenoord, in de zomer van 2013.

[ afbeelding ]

tvp
It Never Hurts To Help!
pi_65546777
Ik was Leeds een beetje zat en ben nu met Cambuur begonnen. Grootste gedeelte van mijn familie woont in Friesland en is voor SC Cambuur-Leeuwarden dus elk jaar weer speel ik een gamepje met Cambuur.

Doelstelling is een veilige mid-table positie en 3de ronde beker. Weinig geld voor aankopen dus heb wat gratis spelers, voornamelijk wissels, gehaald. Heb een aantal spelers verkocht, waaronder Bonifacio en dat is puur door die foto die hij heeft. Wat een rotkop trekt hij daar zeg, lijkt wel 1 of andere gangstahh.
The only thing I fear is my MoM
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')