Sommige dingen zullen blijven maar het slijt wel je moet je daar niet zoveel zorgen om maken. Richt je eerst opjezelf en dan op een evt andere liefde.quote:Op maandag 2 februari 2009 12:52 schreef thestoryofus2009 het volgende:
ik kan gewoon niet uit mijn hoofd krijgen dat het deels mijn schuld is.
op een gegeven moment had ik nee moeten zeggen, ben het er niet mee eens.
dan was het anders gelopen...dat weet ik 100% zeker.
ik baal ook van mezelf dat ik net op een bepaald moment open werd en emotioneel, precies de verkeerde timing.
gewoon een fout moment en je hele toekomst knalt uit elkaar. erg moeilijk te verkroppen.
anderzijds ben ik bang dat ik nooit meer een vrouw ga vertrouwen, zal altijd achterdochtig zijn en zodoende altijd een afstand creeeren, zelfs als die vrouw echt oprecht is.
maar goed, hoeft bij een vrouw een verleiding langs te komen en opeens is het voorbij
En misschien heeft ze geen bindingsangst, misschien is ze niet in de war maar misschien werd ze gewoon vreselijk benauwd van je en gooit ze nu alle remmen los en weigert ze bewust nog verder rekening met je te houden. Zodat ze weer wat lucht kan krijgen...quote:Op maandag 2 februari 2009 16:14 schreef thestoryofus2009 het volgende:
ik herken echter ook al die oorzaken en diepere oorzaken bij haar :S
Hehe, ik denk dat iedereen zo praat als het uit is.. het fijt is ALS je anders had gehandeld HAD eht ook ANDERS kunnen aflopen, beter, slechter, maar uiteinderlijk ZIE je het nu en dat is goed.quote:Op maandag 2 februari 2009 12:52 schreef thestoryofus2009 het volgende:
ik kan gewoon niet uit mijn hoofd krijgen dat het deels mijn schuld is.
op een gegeven moment had ik nee moeten zeggen, ben het er niet mee eens.
dan was het anders gelopen...dat weet ik 100% zeker.
ik baal ook van mezelf dat ik net op een bepaald moment open werd en emotioneel, precies de verkeerde timing.
gewoon een fout moment en je hele toekomst knalt uit elkaar. erg moeilijk te verkroppen.
anderzijds ben ik bang dat ik nooit meer een vrouw ga vertrouwen, zal altijd achterdochtig zijn en zodoende altijd een afstand creeeren, zelfs als die vrouw echt oprecht is.
maar goed, hoeft bij een vrouw een verleiding langs te komen en opeens is het voorbij
ja misschien is het dat wel...quote:Op maandag 2 februari 2009 16:42 schreef Vandaag... het volgende:
[..]
En misschien heeft ze geen bindingsangst, misschien is ze niet in de war maar misschien werd ze gewoon vreselijk benauwd van je en gooit ze nu alle remmen los en weigert ze bewust nog verder rekening met je te houden. Zodat ze weer wat lucht kan krijgen...
Maar misschien is dit projectie van mij, ik zou namelijk gillend wegrennen als iemand zo over mij zou schrijven of denken als jij hier doet over haar.
Niet als het ten koste gaat van mezelf nee. Dat is nou juist het probleem.quote:Op maandag 2 februari 2009 18:41 schreef thestoryofus2009 het volgende:
en nu heb je weer een vriendje die wellicht een goede keuze is maar jij de moeite niet kunt opbrengen om ervoor te vechten en te begrijpen.
ik heb het ergste nu al gehad wat ik kan weten, dat waar de anderen hier van gruwelen...quote:Op maandag 2 februari 2009 19:12 schreef Vandaag... het volgende:
[..]
Niet als het ten koste gaat van mezelf nee. Dat is nou juist het probleem.
Sporten klinkt goed, zou ik ook moeten doen.
Wie nietquote:Op maandag 2 februari 2009 19:12 schreef Vandaag... het volgende:
Niet als het ten koste gaat van mezelf nee. Dat is nou juist het probleem.
Sporten klinkt goed, zou ik ook moeten doen.
ik was mezelf een half jaar geledenquote:Op maandag 2 februari 2009 21:37 schreef Chev het volgende:
Succes, die kans heb ik nooit gehad dus kan er niet over mee praten
ohja een tip.. maak geen lijst met dingen die moet veranderen, dat werkt namelijk niet.
Neem elkaar zoals jullie zijn of helemaal niet is mijn advies.
anderhalf uur aan de telefoon gehangen, mijn gevoelens uitgelegd, verteld waarom ik denk dat de problemen die we gehad hadden in het vervolg niet meer zullen voorkomen, meerdere malen gevraagd om mij een laatste kans te geven om het te bewijzen en haar vertrouwen terug te winnen maar nee, ze bleef bij haar beslissing en ik maakte het haar alleen maar moeilijker. Ze was vastberaden, ze wilde ons geen kans meer geven... Ik moet haar dus vergeten, msschien stom om het zo snel op deze manier mijn gevoelens aan haar duidelijk te maken, maar ik heb in ieder geval geprobeerd, nu weet ik zeker dat de kans dat het goed komt niet aanwezig is. I should get over it.quote:Op maandag 2 februari 2009 18:15 schreef Merziyas het volgende:
Ik ben msschien stom geweest, heb mijn ex (die het dus vrijdag uit had gemaakt, zie verhaal enkele posts boven) op msn gesproken. Heb haar gewoon gevraagd hoe het met haar ging, ze zei kut... Ze had ook niet echt een fijn weekend gehad. Ik heb haar geconfronteerd dat ik een vriendin van haar ben tegengekomen, die mij heeft verteld dat zij twijfelde of ze wel de juiste keus heeft gemaakt. Ik vroeg aan haar of ze nog steeds twijfeld, ze zei 'ja, soms'. Ik heb haar toen mijn gevoelens uitgelegd, dat ik erover heb nagedacht wat er fout ging en dat ik vind dat die dingen niet onoverkomelijk zijn. Dat ik kritisch naar mezelf heb gekeken, en bereid ben om die kleine ergernissen die tot grote ruzies leidden, op te lossen. Ik vroeg haar om 'ons' nog een kans te geven. Ik stelde haar voor om haar vanavond op te bellen om te praten, want ze moest weg omdat ze moest eten. Ze zei 'ik weet niet of ik dat kan, maar ik ben rond 9 uur thuis'. Ik zei dat ik het zou proberen.
Ik weet dat ik haar beter de tijd kon geven en kon afwachten totdat zij eventueel contact opnam, maar het knaagde zo erg aan mij en ik moest dit gwoon kwijt... Ik weet niet hoe ze zal reageren, of ze uberhaupt zal opnemen vanavond, dat gaan we zien... Ik zal wel enorm veel spijt krijgen als ze vanavond niet opneemt of negatief reageerd, dat zou echt hard aankomen.
vind het helemaal niet stom dat je het geprobeerd hebt. Je hebt je heel dapper kwetsbaar opgesteld en nu heb je duidelijkheid. Hoe rot het ook is, het is beter dan je blijven afvragen "wat als", dan kom je nooit verder. Nu kan je er een streep onder proberen te zetten.quote:Op maandag 2 februari 2009 22:59 schreef Merziyas het volgende:
[..]
Ik moet haar dus vergeten, msschien stom om het zo snel op deze manier mijn gevoelens aan haar duidelijk te maken, maar ik heb in ieder geval geprobeerd, nu weet ik zeker dat de kans dat het goed komt niet aanwezig is. I should get over it.
Hier ben ik gelukkig nu ook steeds meer mee bezig.quote:Op maandag 2 februari 2009 23:42 schreef Vandaag... het volgende:
[..]
vind het helemaal niet stom dat je het geprobeerd hebt. Je hebt je heel dapper kwetsbaar opgesteld en nu heb je duidelijkheid. Hoe rot het ook is, het is beter dan je blijven afvragen "wat als", dan kom je nooit verder. Nu kan je er een streep onder proberen te zetten.
Succes daarmee en sterkte voor de komende tijd.
Daar hou ik mij ook erg mee bezig en maakt mij ook erg voorzichtig naar andere toe .Denk er ook nog steeds vaak over na .quote:Op maandag 2 februari 2009 20:34 schreef Chev het volgende:
[..]
Wie niet
Jouw avontuur ook nog niet ten einde Vandaag...?
Ik lees de verhalen hier en denk een beetje lakoniek erover.. tja wat wil je als je al in 7 maanden niks heb gehoordblijkbaar was de keuze voor haar goed (genoeg)
Denk niet ook maar iets van haar (en haar nieuwe vriendje) te gaan horen en zelf sta ik er ook niet meer om te springen... hoop dat ze een gelukkig leven heeft en ik hoef d'r niet meer te spreken, ben erachter gekomen dat ik me prima kan redden in m'n eentje
Zaterdag waarschijnlijk die date, veel over mezelf lopen nadenken of ik mezelf nog en keer wil weggeven, ofdat het té snel is, en mijn conclusie is dat ik het best wel zou willen als de omstandigheden er zijn.
Want close bij iemand zijn en het fijn samen hebben is toch belangrijk, de liefde komt dan of komt niet, dus ik ga er gewoon heen lekker eten beetje babbelen, eerlijk zijn en ik zie wel, misschien de nachttrein bus terugeen avontuurtje op zich!
Sorry voor de mensen die nog in zoveel pijn zitten, god ik weet hoe jullie voelen echt, maar probeer het voor jezelf te laten kloppen waarom.
Een goede vriend uit Engeland van me is net uit elkaar met zijn vriendin doet me pijn dat te horen overigens, hij is nu z'n spullen aan 't pakken.. ongelovelijk hij hield met hart en ziel van die vrouw snap 't nu ook even niet meer.
Waar is een relatie goed voor als het niet voor altijd kan zijn? Voor een tijdelijke ego boost en wat fijne dagen, is het het waard om daarna compleet gebroken te worden![]()
't is een raar wereldje..
kijk ik snap dat je wil veranderen hoor, maar ik snap je volledig. Zij kan zich toch ook beetje schikken? zeg ipv 4x in de maand uitgaan, 3x in de maand? en dan ga je een keer mee, zodat jij het ook nog es gezellig kan hebben met je vriendin. Dus dan is ze maar 2x per maand alleen uit. En daarin moet je haar dan vertrouwen, ook al is dat lastig. Het is een samenspel, het hoeft niet alleen van 1 kant(jouw kant) te komen hoor! zij mag ook best beetje inspelen op wat jij vindt!quote:Op dinsdag 3 februari 2009 12:46 schreef Thunder0x het volgende:
Hoi,
Mijn verhaal dan maar. Heb een relatie van 3 jaar op dit moment me ( vriendin ) is op dit moment aan het nadenken hoe het nu verder moet.
Dit komt meerendeels door mij ik ben/was te jaloers. Vond dat ze veelste vaak uitging ( bijna elke week ) en maakte daar veel problemen over maar ze deed het alsnog.
Vroeg haar te begrijpen dat ik het niet fijn vind en er enigzinds rekening mee wou houden, dat vond ze onzin en bleef het doen. Nu zal je denken gast waar maak je je druk om laat dr uitgaan etc je vertrouwd haar toch?..
Nou dat is het hem dus, ik vertrouw dr niet meer volledig.. er zijn een paar situaties voorgekomen ( jongens waar ze mee smste )
een verjaardag van een vriend van dr waar ze heel close met een andere jongen heb staan dansen en daarna ook mee ging smsen ( waar ik achter ben gekomen )
Door dat soort dingen vertrouw ik haar ook niet helemaal meer en dat heb ik ook gezegd en dat dat de reden is waarom ik er zo mee zit dat ze zo vaak uitgaat... dit kon ze niet snappen en vond dat ik dr maar moest vertrouwen ondanks de incidenten die er zijn voorgevallen.
Vorige week dus weer ruzie gehad over het uitgaan en toen heb ik haar dus voor een blok gezet, of minder uitgaan ( dus niet HELEMAAL niet meer ) maar gewoon minder, of ik wou niet
meer verder op deze manier. Ze zou erover nadenken, dat duurde me te lang en heb ik dr lopen pushen. Gevolg: ze maakt het uit.
Ik helemaal kapot natuurlijk en spijt van de dingen die ik gezegd en gedaan heb en wil dr terug.. en aangegeven dat ik wil veranderen en niet meer jaloers zal zijn en me druk zal maken over het hele uitgaan gebeuren. Ze gelooft niet dat ik dat kan en wil niet weer de pijn voelen en ze had zich er eigenlijk al bij neergelegd dat het over was.
Nouja goed een paar dagen later heb ik dr gezien en hebben we erover gepraat en heb ik aangegeven dat ik er alles voor over had en voor wou doen en mezelf wou veranderen.
Ik kon dr niet echt overtuigen en ze zei dat ze nog even wou nadenken.
Het is nu inmiddels een paar dagen verder en ze weet het nog niet zo goed helemaal, ze gelooft wel dat ik wil veranderen en er alles voor over heb maar dat het na een tijd toch
weer fout gaat en die pijn wil ze niet meer en daar twijfelt ze nu heel erg over.
Ik heb voor mezelf besloten haar vanavond te bellen en te vragen wat ze nu wilt.. verder of niet? ik kan de onzekerheid niet meer aan en wil gewoon weten waar ik nu aan toe ben want ik kan zo niet verder ik word er gek van.
conclusie:
ik weet het ik ben onredelijk geweest en had het gevoel dat ze het toch nooit zou uitmaken hiervoor en bleef doorgaan met mn gezeur. Ik heb aangegeven dat ik dat nu besef en er alles aan wil doen om haar gelukkig te maken en te veranderen, misschien te laat misschien niet maar ik moet het nu weten zodat ik het kan verwerken en verder kan.
Dus waarschijnlijk meld ik me morgen hier weer![]()
Gast, je vriendin hoort ook rekening met jouw (gevoelens) te houden.quote:Op dinsdag 3 februari 2009 13:01 schreef Thunder0x het volgende:
Dat heb ik ook aangegeven, maar dan krijg ik dus een reactie van jij bepaalt niet hoe vaak ik wel of niet uitga.
Stel ik ben bv een maand al 2 of 3 x uitgeweest en wil heel graag weer dan kan dat dus niet omdat jij dat niet wil en dus doe ik gewoon wat ik wil.Dat soort antwoorden krijg ik dan en dat kon ik toen ook niet accepteren.
ik had het gevoel van: je vind uitgaan belangerijker dan mijn gevoelens, je hebt dat niet eens voor me over.
Maargoed ik heb me daar nu ook overheen gezet en geaccepteerd dat het toch niet zal veranderen en aangegeven dat ze maar moet uitgaan wanneer en hoe vaak ze dat wilt maar nu is dat dus te laat voor haar.
Ze gaf dus aan na te willen denken, die tijd heb ik haar min of meer gegeven maar wel iedere dag contact gezocht of met smsjes of met bellen omdat ik het wachten gewoon niet aankon.
Twijfel nu ook om vandaag te bellen of te wachten tot woensdag die dag heb ik als deadline voormezelf gesteld.Vandaag overigens nog niets van me laten horen dus twijfel nog of ik moet bellen vanavond of dat morgen moet doen.Kan ook zijn dat ze vandaag zelf belt maar dat wachten breekt me echt op, me werk leid eronder en me humeur ook.
Ik heb mezelf nu ook zo opgesteld van het is over nu, veranderd het is het mooi meegenomen maar wen maar alvast aan het idee dat je dr kwijt bent, en dat neem ik mezelf zo kwalijk het is me eigen domme schuld geweest.
Aan de ene kant ben ik dr wel dankbaar, ze heeft mn ogen geopend en deze fout maak ik in iig niet meer en dat heb ik ook tegen dr gezegd. Maar dan zeg ze weer dingen van wacht gewoon even af het hoeft niet definitief uit te zijn ik wil gewoon dingen op een rijtje zetten etc.
precies! een relatie is geven en nemen! Als jij moeite hebt met het vele uitgaan, mag ze daar best rekening mee houden en wellicht keertje minder uitgaan dan dat ze eigenlijk doet. Uiteraard mag jij daarentegen niet beslissen wanneer ze wel en niet uitgaat, maar gewoon een samenspel van geven en nemen... Als dat al niet kan, dan denk ik sowieso niet dat deze relatie een goede relatie kan blijven...quote:Op dinsdag 3 februari 2009 13:08 schreef dompertje het volgende:
Je legt de schuld wel erg bij jezelf neer ThunderOx, bovendien zou ik ook niet erg vrolijk worden als mijn vriend smsjes krijgt van andere vrouwen .Vind dat ook niet duidelijk naar jou toe,had jij die vrijheid ook om met andere te smsen ed ,werd zij daar ook niet erg onzeker van
meestal als ze willen nadenken en geen contact even willen, dan is het eigenlijk al over... stel je daar maar op in is mijn advies... nogmaals het is geven en nemen en als zij jouw gevoelens onzin vind, houdt zij weinig tot geen rekening met jou. Enige oplossing zou zijn,erover praten en tot een compromis komen...quote:
quote:Op dinsdag 3 februari 2009 13:18 schreef resque het volgende:
[..]
precies! een relatie is geven en nemen! Als jij moeite hebt met het vele uitgaan, mag ze daar best rekening mee houden en wellicht keertje minder uitgaan dan dat ze eigenlijk doet. Uiteraard mag jij daarentegen niet beslissen wanneer ze wel en niet uitgaat, maar gewoon een samenspel van geven en nemen... Als dat al niet kan, dan denk ik sowieso niet dat deze relatie een goede relatie kan blijven...
ik vroeg naar zijn leeftijd, omdat een 21 jarige nog in een andere fase zit in het leven dan bijvoorbeeld iemand van bijna 30. (hoeft niet natuurlijk)quote:Op dinsdag 3 februari 2009 13:28 schreef dompertje het volgende:
[..]
![]()
Is het wel gelijkaardig tussen jullie,hoe zit het met jouw vrijheid in de relatie ?
Heb jij de behoefte om uit tegaan zonder haar en zo ja hoe gaat zij er dan mee om?Krijg jij ook smsjes van meiden?
Rekening houden met elkaar zal toch moeten,heeft niks met leeftijd te maken maar met respect voor elkaar
I beg to differ... juist mannen zijn blind en doof als het om dingen gaat die ze verkeerd gedaan hebben. ja, knokken en vervolgens samen een beirtje drinken, dat is makkelijk! Juist bespreken wat er is gebeurd en er iets aan veranderen (en dat kan óf je gedrag zijn óf je relatie met degene die last heeft van dat gedrag) kost energie en moeite en innerlijke kracht!quote:Op maandag 2 februari 2009 23:09 schreef thestoryofus2009 het volgende:
mannen zijn misschien ook koppig maar als ze met hun neus op de feiten worden gedrukt dan zullen ze hun fouten inzien.
Helaas... It's not the end of the world! succes met de situatie gast!quote:Op dinsdag 3 februari 2009 13:41 schreef Thunder0x het volgende:
Ik ging minder uit dan voorheen, als ik uit wil dan vind ze dat totaal geen probleem en dat juicht ze ook alleen maar toe. Zou ik ook doen.. want ik doe het niet zo vaak als haar 1x per 2 maanden ofzo vind ik genoeg.
Ik krijg geen smsjes van anderen meisjes in het begin was dat wel eens zo en toen vroeg ze ook gelijk wie is dat etc of als ik op hyves een krabbel krijg van wie is dat etc etc. Dus wat dat betreft is ze zoals mij.
Maar bij mij is er totaal geen aanleiding voor wantrouwen omdat er nooit dingen zijn gebeurd die haar dat gevoel zou moeten geven.
Ene kant vind ik ook wel dat ze gelijk heeft dat ze gewoon moet uit kunnen gaan wanneer ze dat wil en hoe vaak, dat zie ik nu ook wel in.. serieus... Ze zegt ook ik doe daar echt helemaal niets en ga gewoon om te ontspannen en plezier te maken met mn vriendinnen en meer niet. En dat geloof ik nu ook wel ik ben nu ook op het punt dat ik haar gewoon 100% vertrouw en dat iedereen wel eens fouten maakt. Maar dat is te laat nu
Zoiets blijft altijd een moeilijke keus.. Als je je gevoelens niet had geuit, was ze in de veronderstelling geweest dat je niks meer met haar had gewild.quote:Op maandag 2 februari 2009 22:59 schreef Merziyas het volgende:
[..]
anderhalf uur aan de telefoon gehangen, mijn gevoelens uitgelegd, verteld waarom ik denk dat de problemen die we gehad hadden in het vervolg niet meer zullen voorkomen, meerdere malen gevraagd om mij een laatste kans te geven om het te bewijzen en haar vertrouwen terug te winnen maar nee, ze bleef bij haar beslissing en ik maakte het haar alleen maar moeilijker. Ze was vastberaden, ze wilde ons geen kans meer geven... Ik moet haar dus vergeten, msschien stom om het zo snel op deze manier mijn gevoelens aan haar duidelijk te maken, maar ik heb in ieder geval geprobeerd, nu weet ik zeker dat de kans dat het goed komt niet aanwezig is. I should get over it.
quote:Op dinsdag 3 februari 2009 13:40 schreef mspoez het volgende:
[..]
I beg to differ... juist mannen zijn blind en doof als het om dingen gaat die ze verkeerd gedaan hebben. ja, knokken en vervolgens samen een beirtje drinken, dat is makkelijk! Juist bespreken wat er is gebeurd en er iets aan veranderen (en dat kan óf je gedrag zijn óf je relatie met degene die last heeft van dat gedrag) kost energie en moeite en innerlijke kracht!
quote:Op dinsdag 3 februari 2009 14:11 schreef dompertje het volgende:
[..]
Ja,helaas vaak waar ,ook merk ik dan mannen vaak een enorme ego hebben als ze opbouwende kritiek krijgen
Ik denk eigenlijk (sorry) dat je vriendin wel een beetje gelijk heeft.. Ze gaat kennelijk graag uit. Dat verander je toch niet. En het argument 'als je van me houdt, dan zou je dat doen' is erg dubieus. Je kunt dat uitleggen als emotionele chantage.quote:
Uiteraard kan hij haar niet tegenhouden, maar een beetje rekening houden met iemand(je vriend) zn gevoelens kan toch wel? En niet zo'n ultimatum stellen van, ik beslis dat wel zelf, daar kan je toch over praten en tot een overeenkomst komen zou je denken? zucht... relaties!!!quote:Op dinsdag 3 februari 2009 14:34 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Ik denk eigenlijk (sorry) dat je vriendin wel een beetje gelijk heeft.. Ze gaat kennelijk graag uit. Dat verander je toch niet. En het argument 'als je van me houdt, dan zou je dat doen' is erg dubieus. Je kunt dat uitleggen als emotionele chantage.
En natuurlijk heeft ze de vrijheid om over haar leven en doen en laten te beschikken.
Nadat ze dus zei dat het genoeg voor dr was besefte ik mij dat ook eigenlijk en opende dat mijn ogen. Ik heb me erbij neergelegd dat ik dat niet kan veranderen en moet ermee leven. Misschien ben ik wel te aardig of ook niet maar als mij die keuze of uberhaupt het verzoek zou komen zou ik die direct inwilligen omdat haar gevoelens veel belangerijker zijn voor me.quote:Op dinsdag 3 februari 2009 14:34 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Ik denk eigenlijk (sorry) dat je vriendin wel een beetje gelijk heeft.. Ze gaat kennelijk graag uit. Dat verander je toch niet. En het argument 'als je van me houdt, dan zou je dat doen' is erg dubieus. Je kunt dat uitleggen als emotionele chantage.
En natuurlijk heeft ze de vrijheid om over haar leven en doen en laten te beschikken.
sterkte!quote:Op dinsdag 3 februari 2009 14:41 schreef Thunder0x het volgende:
[..]
Nadat ze dus zei dat het genoeg voor dr was besefte ik mij dat ook eigenlijk en opende dat mijn ogen. Ik heb me erbij neergelegd dat ik dat niet kan veranderen en moet ermee leven. Misschien ben ik wel te aardig of ook niet maar als mij die keuze of uberhaupt het verzoek zou komen zou ik die direct inwilligen omdat haar gevoelens veel belangerijker zijn voor me.
Ik ga bv graag naar het stadion om mijn club te zien voetballen in het weekend, zij zegt stel dat ik zeg dat je minder vaak daarheen moet gaan omdat ik het er moeilijk mee heb dan doe je dat toch ook niet?
Toen zei ik zonder enige twijfel dat ik dat direct zou doen, en dat wou ze dus niet geloven.
Maargoed ik heb mn beslissing gemaakt, ik bel haar vanavond en wil het nu weten. Weet ze het niet dan trek ik mijn conclusies daaruit en geef ik het op.
Ik meld mij morgen weer met het resultaat goed of slecht![]()
'slecht' van je om haar smsjes te lezen. Men zal altijd ontkennen dat er iemand anders in het spel is, het zijn toch maar ontschuldige smsjes? Uiteraard sta jij nergens voor open, dat moet je eerst weer verwerken, voordat je verder kan. Je vriendin is al een poosje bezig met het loslaten, vergeten van jou. Daarom kan ze ook sneller weer verder met iemand anders. En wees blij dat je niemand meer tegenkomt die is zoals haar... Wie wil er nou een overspelig iemand hebben? Ik niet!quote:Op dinsdag 3 februari 2009 16:13 schreef Edwinuss het volgende:
Bah, wat haat ik liefde op dit moment.
Toch maar even kijken op de hyves van haar nieuwe vriend, want dat vermoeden had ik namelijk. Het liep al een tijdje, we hadden afgesproken om elkaar een periode niet te zien, maar wel trouw aan elkaar te blijven.
Na die periode zagen we elkaar weer, het ging goed. Tot ik het op een moment niet meer vertrouwde, toen heb ik iets gedaan wat eigenlijk niet kan, en dat was haar smsjes gelezen.
Allemaal smsjes van een gast. En dat was in de periode dat wij pauze zouden houden. Dit natuurlijk nagevraagd, en uiteraard alles ontkent.
Mevrouw heeft al die tijd tegen mij gelogen, en op dit moment heeft ze een relatie met hem. Wat ben ik ontzettend gekrenkt, had nooit verwacht dat iemand mij zoveel pijn zou kunnen doen. Ik heb natuurlijk ook mijn aandeel in het geheel, maar ik zal nooit vreemdgaan.
Baal hiervan, ik ben mezelf er ook van bewust dat ik NOOIT meer iemand zal tegen komen zoals haar. Ben ook ontzettend bang dat ik op dit moment nergens voor open sta..
Iemand trouwens een tip voor mij om dit gevoel en deze gedachten weg te krijgen ?
Nee, ik ook niet. Ik moet wel stiekem toegeven dat het mijn 2e relatie met haar was. Er zat wel een jaar tussen, het heeft ook bijna weer een jaar geduurd.quote:Op dinsdag 3 februari 2009 16:22 schreef resque het volgende:
[..]
'slecht' van je om haar smsjes te lezen. Men zal altijd ontkennen dat er iemand anders in het spel is, het zijn toch maar ontschuldige smsjes? Uiteraard sta jij nergens voor open, dat moet je eerst weer verwerken, voordat je verder kan. Je vriendin is al een poosje bezig met het loslaten, vergeten van jou. Daarom kan ze ook sneller weer verder met iemand anders. En wees blij dat je niemand meer tegenkomt die is zoals haar... Wie wil er nou een overspelig iemand hebben? Ik niet!
Ik denk inderdaad het eerste, het gevoel bij haar is totaal veranderd door de ruzies. Ze gaf aan dat ze nu meer nadelen ziet dan voordelen in onze relatie. Als de ruzies er niet waren was het perfect tussen ons en zo wil ze het ook zien.quote:Op dinsdag 3 februari 2009 16:24 schreef Merziyas het volgende:
Thunder0x, jouw verhaal is zoo herkenbaar... Alleen hadden wij dan ruzie over andere dingen dan uitgaan. Je beseft pas wat je had als je het niet meer hebt, dan pas besef je dat je haar misschien teveel onder druk hebt gezet en haar vrijheid hebt ontnomen. Dan kom je erachter dat je haar niet kwijt wil en bereid bent om te veranderen voor haar. Maar voor haar is het dan te laat, de gevoelens zijn waarschijnlijk minder geworden door de ruzies die je hebt gehad en ze gelooft niet dat het nog goedkomt. In ieder geval is het bij mij wel zo gegaan.
Kom er nu steeds meer achter dat de reden van uitmaken en het niet gunnen van een 2de kans niet zo zeer te maken heeft met de ruzies maar met het verminderen van haar gevoelens waarschijnlijk door die ruzies... Of kwamen die ruzies juist doordat haar gevoelens minder werden? Want de laatste weken waren er toch echt dingen waar ik mij aan ergerde van haar, dat ik het idee had dat ze niet meer van me hield zoals vroeger en dat ze geen moeite meer voor de relatie wilde doen, en daar kwamen die ruzies uit... Misschien had een tweede kans ook niets uitgehaald, misschien is dit het beste. Vergeten, doorgaan met mn leven, eerst vrede met mezelf hebben, vervolgens verder kijken of ik iemand anders tegenkom die mij dezelfde gevoelens kan geven als mijn ex en waar ik helemaal voor wil gaan...
Maar wat als ik haar over 3 maanden ofzo tegenkom en de gevoelens komen weer naar boven? Dit wil ik niet.. Ik heb haar daarom gisteren gezegd dat ik een drastische maatregel wilde nemen als ze mij de tweede kans niet wilde gunnen, namelijk haar van hyves, msn en van mijn telefoon verwijderen. Dit was de enige optie voor mij om haar te vergeten, zei ik. Dit vond ze niet leuk, ze wilde nog contact met mij hebben als we hier allebei overheen waren omdat we toch om elkaar gaven. Ze vroeg nogmaals of ik haar wilde bellen als ik ergens mee zat of als er iets was gebeurd, en ze begreep dat ik dat de eerste paar weken niet zou doen... Ik heb haar gezegd dat ik het de tijd ga geven en zal kijken wat de tijd brengt.. Erg moeilijk allemaal.
bwah, moet je niet doen joh! ik begrijp je wel heel goed hoor! maar je schiet er toch niks mee op, je krijgt haar er niet voor terug en je verlaagd jezelf alleen maar naar hun niveau... maar het kan wel wat stoom afblazen natuurlijkquote:Op dinsdag 3 februari 2009 16:26 schreef Edwinuss het volgende:
[..]
Nee, ik ook niet. Ik moet wel stiekem toegeven dat het mijn 2e relatie met haar was. Er zat wel een jaar tussen, het heeft ook bijna weer een jaar geduurd.
In de vorige relatie ging zo ook vreemd, en toch maar geprobeerd voor de 2e keer. Dat vertrouwen terug winnen heeft ze heel lang over gedaan, en het ging net goed. En dan flikt ze dit.
Je hebt geen idee hoe graag ik die gast wil opzoeken en wat aan wil gaan doen. Ongeacht de consequenties. Ben echt keihard gebroken.
Dat stoom afblazen, daar zou ik het voor doenquote:Op dinsdag 3 februari 2009 16:47 schreef resque het volgende:
[..]
bwah, moet je niet doen joh! ik begrijp je wel heel goed hoor! maar je schiet er toch niks mee op, je krijgt haar er niet voor terug en je verlaagd jezelf alleen maar naar hun niveau... maar het kan wel wat stoom afblazen natuurlijk
Mijn ex vertelde mij ook precies hetzelfde, dat ze door de ruzies telkens kapot ging en het ging afreageren op andere mensen, dat wilde ze niet meer hebben.. Ik zei dat ik haar begreep en de ruzies uit de weg zou gaan, maar ze vond dat dat niet van een kant kon komen en had er zelf geen vertrouwen meer in.quote:Op dinsdag 3 februari 2009 16:42 schreef Thunder0x het volgende:
[..]
Ik denk inderdaad het eerste, het gevoel bij haar is totaal veranderd door de ruzies. Ze gaf aan dat ze nu meer nadelen ziet dan voordelen in onze relatie. Als de ruzies er niet waren was het perfect tussen ons en zo wil ze het ook zien.
Ik heb ook aangegeven geen ruzie meer te maken over het uitgaan etc maar dat was te laat voor haar.
Ik denk dat het gevoel gewoon weg is en dat ze nu twijfelt omdat ik heb gezegd dat er geen ruzies meer over komen.Maar dat ze uiteindelijk toch niet verder wil.Ene kant gelooft ze wel dat ik het volhou en dat er geen ruzies meer over komen en aan de andere kant ook weer niet, ze heeft onwijs veel verdriet gehad door die ruzies en dat wil ze gewoon nooit meer meemaken, dat snap ik ook wel ik werd er ook niet vrolijk van.
Maargoed ik zie het allemaal wel, maar het was dus niet zozeer dat het gevoel al weg was maar puur door de ruzies en kut situaties gewoon minder is geworden, en dit was de druppel denk ik.
Gast doe dat nou niet man!quote:Op dinsdag 3 februari 2009 17:16 schreef thestoryofus2009 het volgende:
ben nu echt oude chatlogs aan het lezen, echt verbazingwekkend ons voorspellingsvermogen
heerlijke open gesprekken die soms tot diep in de nacht duurden. mijn god wat mis ik dat
Ga ervoor!quote:Op dinsdag 3 februari 2009 19:11 schreef Chev het volgende:
Vluchtgedragherkenbaar
Via de chat er achter gekomen dat m'n (waarschijnlijke) date voor zaterdag hetzelfde beroep heeft als m'n ex, en ook rookt (zoals m'n ex deed).
Wel 'n dompertjezei al tegen haar dat ik wel 't een en ander er vanaf wist (haar beroep) maar zei niet waar vandaan, lijkt me niet zó belangrijk toch?
2 toevalligheden, niet dat ik 't roken erg vind, heb er per slot van rekening 4 jaar in gezeten dus dat went wel, al kan 't ook teveel van 't goede zijn![]()
Maar die twijfel zit er nog wel 'n beetje, weet niet of het angst voor het onbekende is of iets wat gegrond me tegenstaat, in iedergeval lijkt het erop dat ik dat ga uitvinden.
Ben ik het helemaal mee eens.quote:Op dinsdag 3 februari 2009 20:46 schreef 2PaCaVeLi het volgende:
[..]
Gast doe dat nou niet man!
Tijdje geleden had ik op eens ook een kaart van een aantal jaar gelden vast.
Na twee regels te hebben gelezen was het weer janken.
Gooi die bende van je PC af en ga verder.
Heb alle smsjes gewist en de mailtjes moet ik ook nog wissen.
Brieven verstop ik ergens en lees ik nooit of over 10 jaar wel een keer.
Ja dat is naar en kan je vrij weinig aan doen.quote:Op dinsdag 3 februari 2009 20:51 schreef M_Frohike het volgende:
[..]
Ben ik het helemaal mee eens.
Ik kan het alleen nog niet...![]()
Daarbij zit ik nu nog in ons huis terwijl hij bij een vriend logeert, dus ik wordt toch wel iedere seconde aan hem herinnerd, of ik nou oude mailtjes van hem lees of niet..
Nee dat is zo, maar ik ben al als een gek op zoek naar nieuwe woonruimte en dat gaat het snelste vanaf hier, omdat ik hier het dichtst bij de stad zit en mn computer bij de hand heb. En dr moet hier een boel geregeld worden. Het is ff enorm kut nu, maar des te eerder ben ik hier weg.quote:Op dinsdag 3 februari 2009 20:57 schreef 2PaCaVeLi het volgende:
[..]
Ja dat is naar en kan je vrij weinig aan doen.
Misschien dat jij bij iemand anders kan gaan slapen?![]()
Maar even serieus kan je niet bij een vriendin of een familielid overnachten.
Want steeds herrinerd worden aan je ex maakt het niet makkelijker.
Het hele verwerkingsproces gaat dan onwijs traag en dat is niet goed voor je.
Ja dat begrijp ik, echt een vervelende situatie waar je nu dan gedwongen in zit.quote:Op dinsdag 3 februari 2009 21:05 schreef M_Frohike het volgende:
[..]
Nee dat is zo, maar ik ben al als een gek op zoek naar nieuwe woonruimte en dat gaat het snelste vanaf hier, omdat ik hier het dichtst bij de stad zit en mn computer bij de hand heb. En dr moet hier een boel geregeld worden. Het is ff enorm kut nu, maar des te eerder ben ik hier weg.
Dank je, dat hoop ik ook!quote:Op dinsdag 3 februari 2009 21:27 schreef 2PaCaVeLi het volgende:
[..]
Ja dat begrijp ik, echt een vervelende situatie waar je nu dan gedwongen in zit.
Ben achteraf blij dat ik nog niet samenwoonde.
Hoop wel voor je dat je snel iets voor jezelf vind.
Dan kan jij lekker opnieuw beginnen!
de dingen die ik nu ontdek zijn echt bizar.quote:Op dinsdag 3 februari 2009 20:46 schreef 2PaCaVeLi het volgende:
[..]
Gast doe dat nou niet man!
Tijdje geleden had ik op eens ook een kaart van een aantal jaar gelden vast.
Na twee regels te hebben gelezen was het weer janken.
Gooi die bende van je PC af en ga verder.
Heb alle smsjes gewist en de mailtjes moet ik ook nog wissen.
Brieven verstop ik ergens en lees ik nooit of over 10 jaar wel een keer.
Scheelt niet veel, maar m'n ex heeft ook tegen mij gezecht dat het zó veel beter voelt met haar nieuwe vriendje, dat 't heel anders is dan met jou, dat hij de 'allerliefste' is enzo.quote:Op woensdag 4 februari 2009 00:39 schreef Edwinuss het volgende:
Wat een klote wijf is het ook, ze zegt dat haar nieuwe vent alles is wat ik nooit zal worden, ze zegt ook dat ze een hechtere band en betere relatie heeft. Dat is dan niet zo raar. Maar dat eerste, dat zeg je alleen als je iemand kapot wil maken. En dat is gelukt.
Gun je haar dat? Kom op zeg, stel je eens niet zo afhankelijk op. Jij bent nog steeds de leuke, slimme, lieve, behulpzame stoere kerel die je was toen ze op je viel. Dat ze nu door haar hormoongestuurde roze wolk denkt dat de nieuwe liefde dat nog méér is dan jij was doet niets af aan jouw leukheid.quote:Op woensdag 4 februari 2009 00:39 schreef Edwinuss het volgende:
Wat een klote wijf is het ook, ze zegt dat haar nieuwe vent alles is wat ik nooit zal worden, ze zegt ook dat ze een hechtere band en betere relatie heeft. Dat is dan niet zo raar. Maar dat eerste, dat zeg je alleen als je iemand kapot wil maken. En dat is gelukt.
quote:Op woensdag 4 februari 2009 09:08 schreef mspoez het volgende:
[..]
Gun je haar dat? Kom op zeg, stel je eens niet zo afhankelijk op. Jij bent nog steeds de leuke, slimme, lieve, behulpzame stoere kerel die je was toen ze op je viel. Dat ze nu door haar hormoongestuurde roze wolk denkt dat de nieuwe liefde dat nog méér is dan jij was doet niets af aan jouw leukheid.
Geweldig verwoord!quote:Op woensdag 4 februari 2009 09:08 schreef mspoez het volgende:
[..]
Gun je haar dat? Kom op zeg, stel je eens niet zo afhankelijk op. Jij bent nog steeds de leuke, slimme, lieve, behulpzame stoere kerel die je was toen ze op je viel. Dat ze nu door haar hormoongestuurde roze wolk denkt dat de nieuwe liefde dat nog méér is dan jij was doet niets af aan jouw leukheid.
fuck it, ik weet echt helemaal wat je bedoeldquote:Op woensdag 4 februari 2009 10:11 schreef Tarot het volgende:
Inmiddels 12 topics verder sinds mijn laatste post en nog steeds geen vrouw gevonden die ik méér wil dan haar. Het lijkt erop dat dit zo'n liefde is die nooit meer over gaat en ik kan nog steeds niet accepteren dat het definitief over is.
k Heb inmiddels wel al een paar jaar een nieuwe vriendin en we hebben het erg leuk samen. Alleen échte liefde (datgene dat sterker is dan je zelfbehoud) krijg je volgens mij slechts één keer in je leven.
Wat heb je eigenlijk gelijkquote:Op woensdag 4 februari 2009 09:08 schreef mspoez het volgende:
[..]
Ja daar ben ik ook wel bang voor.quote:Op woensdag 4 februari 2009 10:59 schreef thestoryofus2009 het volgende:
[..]
fuck it, ik weet echt helemaal wat je bedoeld
ben er ook ontzettend bang voor dat elke vrouw hierna 2e keuze is.
nooit meer dat gevoel wat ik eerst had
ik hoop dat ik ongelijk krijg
Dat is ook een beetje lullig voor je nieuwe vriendin... Weet je zeker dat je gevoelens voor je ex wel reëel zijn en dat je het niet achteraf erg geromantiseerd hebt? Waarom is het uitgegaan als het zo´n grote liefde was? Er moeten ook dingen zijn geweest waardoor je niet samen verder kon. Misschien als je je meer daarop focused dat je er dan wat realistischer naar kan kijken.quote:Op woensdag 4 februari 2009 10:11 schreef Tarot het volgende:
Inmiddels 12 topics verder sinds mijn laatste post en nog steeds geen vrouw gevonden die ik méér wil dan haar. Het lijkt erop dat dit zo'n liefde is die nooit meer over gaat en ik kan nog steeds niet accepteren dat het definitief over is.
k Heb inmiddels wel al een paar jaar een nieuwe vriendin en we hebben het erg leuk samen. Alleen échte liefde (datgene dat sterker is dan je zelfbehoud) krijg je volgens mij slechts één keer in je leven.
Dat hangt volgens mij af van je geheugen en volhoudingsvermogen.quote:Op woensdag 4 februari 2009 11:50 schreef 2PaCaVeLi het volgende:
[..]
Ja daar ben ik ook wel bang voor.
Maar volgens mij komt dat wel goed.
Na een tijd verdwijnen gevoelens dat is denk ik zo.
Je krijgt vanzelf wel nieuwe gevoelens voor iemand anders en ken je die andere gevoelns niet meer.
Tenminste zo denk (hoop) ik dat het gaat.
Misschien dat andere hier ervaring mee hebben?
Geniaal MsPoez! verlieftheid doet rare dingen met mensen, ze verlaten er relaties ervoor, gaan op hun kop staan en zeggen gekke totaal onlogische en oneeriljke dingen.quote:Op woensdag 4 februari 2009 09:08 schreef mspoez het volgende:
Heb ik toen ook aan gedacht om te doen, denk dat je er wel goed aan gedaan heb, al zal hij haar natuurlijk tot de tanden verdedigen omdat hij haar kant van het verhaal heeft gehoordquote:Op woensdag 4 februari 2009 11:38 schreef Edwinuss het volgende:
Eigenlijk is het ook belachelijk wat ze zegt, die vent is 24. Ik ben 20. Ik weet wie het is, ik weet waar hij woont en ik heb zelf met hem gesproken aan de telefoon ( verhaal halen )
Zo intelligent was die persoon helaas niet.
Wie zegt dat ik die vent wil zijn ?
Ik vind dat je óf eerlijk tegen jezelf moet zijn en niet gaan voor iets wat voor je gevoel een 2e keus is, dus of haar als eerste keuze zetten in je leven of 's goed nagaan wat je wel wilt... want dit is niet eerlijk!quote:Op woensdag 4 februari 2009 12:14 schreef Vandaag... het volgende:
Dat is ook een beetje lullig voor je nieuwe vriendin... Weet je zeker dat je gevoelens voor je ex wel reëel zijn en dat je het niet achteraf erg geromantiseerd hebt? Waarom is het uitgegaan als het zo´n grote liefde was? Er moeten ook dingen zijn geweest waardoor je niet samen verder kon. Misschien als je je meer daarop focused dat je er dan wat realistischer naar kan kijken.
Of misschien voel je inderdaad toch niet dat ene bij je huidige vriendin en moet je afwegen of je het waard vindt om verder te zoeken...
Bovenstaande is waarom het bij mij over is gegaan en waarom ik ook niet echt heel veel verdriet heb om die jongen. Ik baal er wel erg van dat het niet is geworden wat ik hoopte dat het zou worden (want ik ben er niet aan begonnen omdat ik hem 'wel leuk' vond - ik dacht dat hij leuk genoeg was en potentie had om te groeien naar MrBig, maar helaas, dat was dus niet zo...) maar mis meer datgene dat ik hoopte dat we hadden dan hem. Snap je?quote:Op woensdag 4 februari 2009 14:20 schreef Chev het volgende:
[..]
Ik vind dat je óf eerlijk tegen jezelf moet zijn en niet gaan voor iets wat voor je gevoel een 2e keus is, dus of haar als eerste keuze zetten in je leven of 's goed nagaan wat je wel wilt... want dit is niet eerlijk!
-
Misschien ben ik iemand met ouderwetse instellingen, en kan ik gewoon weg niet anders maar je gaat geen relatie beginnen alleen voor de sex of omdat het wel fijn voelt, maar het toch net niet is!
Ik ben ook bang dat hij heel erg veel negatieve dingen van mij weet, ik heb vandaag via via gehoord dat ze elkaar af en toe zagen tijdens onze relatie, toen het juist wat minder is gegaan.quote:Op woensdag 4 februari 2009 14:20 schreef Chev het volgende:
Heb ik toen ook aan gedacht om te doen, denk dat je er wel goed aan gedaan heb, al zal hij haar natuurlijk tot de tanden verdedigen omdat hij haar kant van het verhaal heeft gehoord
Niet op letten, tenzij je die mensen vertrouwd en ze fijten hebben.. anders ga je allerlei complot theorien verzinnen enzo, dingen die misschien wel gebeurd zijn en misschien wel om die of die reden.. heb je niks aan.quote:Op woensdag 4 februari 2009 21:32 schreef Edwinuss het volgende:
Ik ben ook bang dat hij heel erg veel negatieve dingen van mij weet, ik heb vandaag via via gehoord dat ze elkaar af en toe zagen tijdens onze relatie, toen het juist wat minder is gegaan.
Zoveel situaties de ene goed de andere minder.. iedere keer als ik zo'n verhaal hoor dan krijg ik zowat kippenvel....quote:Op woensdag 4 februari 2009 20:02 schreef mspoez het volgende:
[..]
Bovenstaande is waarom het bij mij over is gegaan en waarom ik ook niet echt heel veel verdriet heb om die jongen. Ik baal er wel erg van dat het niet is geworden wat ik hoopte dat het zou worden (want ik ben er niet aan begonnen omdat ik hem 'wel leuk' vond - ik dacht dat hij leuk genoeg was en potentie had om te groeien naar MrBig, maar helaas, dat was dus niet zo...) maar mis meer datgene dat ik hoopte dat we hadden dan hem. Snap je?
Opnieuw verliefd worden? Pff. Voorlopig even niet.
Ik denk dat ik wel snap wat je bedoel.quote:Op woensdag 4 februari 2009 23:06 schreef mspoez het volgende:
Chev- hij was wie hij was en dat bleek niet wat ik dacht dat hij zijn zou. Is dat beter verwoord?
Ik verwachtte niet dat hij zou omdraaien, ik wilde alleen meer van wat er leek te liggen onder de oppervlakte. Wishfull thinking, zoiets. En ahcteraf kijkend wist ik wel dat hij niet alles kon zijn wat ik zocht, maar ja, ik was labiel, verdrietig, alleen, en erg op zoek naar zekerheid en die wilde hij me graag geven. IN zekere zin was hij mijn 5 jaar durende rebound.quote:Op woensdag 4 februari 2009 23:23 schreef Chev het volgende:
[..]
Ik denk dat ik wel snap wat je bedoel.
Zelf zal ik de laatste zijn die een keuze bekritiseerd.. te veel factoren die niet uitgelegt hoeven te worden maken een keuze, als het er niet in zit dan zit het er niet in.
Maar uit eigen ervaring is mijn mening dat het mijn idee niet eerlijk is om van iemand te verwachten meer te zijn dan hij/zij is, en zeker niet als je lal angere tijd (jaren) zonder commetaar bij elkaar bent en van elkaar houd.
Dan mag je niet verwachen dat ide ander 180% omdraait voor je en opeens wel 'de ware' is.
Blijkbaar is het op dat moment een goede keuze voor je geweest
Was het fijn, M?quote:Op donderdag 5 februari 2009 01:47 schreef Merziyas het volgende:
Heb zojuist drie uur lang weer over vanalles en nog wat gesproken op msn met mijn ex...Het voelde weer zoals vanouds, alles vertellen aan elkaar, samen lachen.. Ben ondertussen ook in contact gekomen met een ander meisje die bij mij op de middelbare school heeft gezeten. Ze toonde wel erg veel interesse in mij, maar ik denk dat ik er op dit moment nog niet echt klaar voor ben...
quote:Op donderdag 5 februari 2009 10:47 schreef 2PaCaVeLi het volgende:
Heb gisteravond een half uur aan de telefoon gehangen met het nichtje van mij ex.
Ik heb haar verteld dat ik mijn ex eigenlijk nooit meer wil spreken.
Ze vond dit wel raar aangezien we zo lang met elkaar hadden en ze dacht dat wij wel vrienden bleven.
Ik heb haar toen verteld dat ik iemand die mij zoveel pijn heeft gedaan eigenlijk geoown niet meer wil spreken.
Ze begreep het een klein beetje en zei dat dat gewoon mij keus is.
Denk dat dit voor mij gewoon beter is en ik hoef ook niet meer te weten.
Hoop dat ik het hele zooitje zo achter me kan laten.
Ja toch.quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |